1898

UCHWAŁA RADY GMINY W LEGNICKIM POLU

z dnia 29 maja 2002 r.

w sprawie ustalenia górnych stawek opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi w zakresie usuwania i unieszkodliwiania odpadów komunalnych

Na podstawie art. 6 ust. 2 i 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. Nr 132, poz. 622; z 1997 r. Nr 60, poz. 369, Nr 121, poz. 770; z 2000 r. Nr 22, poz. 272; z 2001 r. Nr 100, poz. 1085; Nr 154, poz. 1800) oraz art. 4 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej (Dz. U. z 1997 r. Nr 9, poz. 43, Nr 121, poz. 770 i z 1998 r. Nr 106, poz. 668) uchwala się, co następuje:

§ 1

1. Ustala się górne stawki opłat za usuwanie i unieszkodliwianie odpadów komunalnych w następującej wysokości:

1) za usuwanie odpadów komunalnych stałych wymieszanych – 30 zł/m3,

2) za unieszkodliwianie odpadów (składowanie na wysypisku):

a) dla odpadów komunalnych stałych wymieszanych – 20 zł/m3,
b) dla gruzu, kamieni, cegieł – 10 zł/m3,
c) dla odpadów wielkogabarytowych (lodówki, zamrażarki, wersalki, szafy itp.) – 15 zł/szt.,

3) za usuwanie nieczystości płynnych ze zbiorników bezodpływowych – 13 zł/m3.

2. Stawki określone w ust. 1 uwzględniają podatek VAT w obowiązującej wysokości.

§ 2

W przypadku gdy obowiązek usuwania i unieszkodliwiania odpadów komunalnych przejmie za właściciela nieruchomości gmina, za wykonanie tych usług stosuje się stawki górne. (Rozstrzygnięciem nadzorczym Wojewody Dolnośląskiego PN.II.1911- 1/23/02 z 18 czerwca 2002 r. stwierdzono nieważność § 2 uchwały).

§ 3

Stawki, o których mowa w § 1 ust. 1 pkt 1 i 2 lit. a, obniża się o 30% w przypadku gdy odpady komunalne są zbierane i transportowane w sposób selektywny.

§ 4

Upoważnia się zarząd gminy do ustalenia stawek za usuwanie i unieszkodliwianie odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych w granicach stawek określonych w § 1.

§ 5

Traci moc uchwała Rady Gminy w Legnickim Polu nr XXVI/157/98 z dnia 25 lutego 1998 r. w sprawie ustalenia zasad rozliczania i górnych stawek opłat za usługi polegające na usuwaniu i unieszkodliwianiu odpadów komunalnych zmieniona uchwałą nr XI/76/99 Rady Gminy z dnia 1 grudnia 1999 r.

§ 6

Wykonanie uchwały powierza się zarządowi gminy.

§ 7

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY
RADY GMINY
RYSZARD FRĄCZEK