1791 UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W KŁODZKU z dnia 25 kwietnia 2002 r. w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości dla osób rozpoczynających działalność gospodarczą i przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą na terenie gminy miejskiej Kłodzko Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8, art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591), w związku z art. 7 ust. 2 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (t.j. Dz. U. z 2002 r. Nr 9, poz. 84) Rada Miejska w Kłodzku uchwala, co następuje: |
R o z d z i a ł I
Przepisy ogólne
§ 1
1. Ilekroć w niniejszej uchwale jest mowa o:
1) działalności gospodarczej należy przez to rozumieć działalność gospodarczą w rozumieniu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 19 listopada 1999 r. – Prawo o działalności gospodarczej (Dz. U. Nr 101, poz. 1178 z późn. zm.) z wyłączeniem handlu w obiektach handlowych o powierzchni sprzedażowej powyżej 1000 m2,
2) przedsiębiorcach należy przez to rozumieć przedsiębiorcę w rozumieniu art. 2 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 19 listopada 1999 r. – Prawo o działalności gospodarczej.
2. Zwolnienia z podatku od nieruchomości, o których mowa w niniejszej uchwale, stanowią pomoc publiczna w rozumieniu ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. o warunkach dopuszczalności i nadzorowaniu pomocy publicznej dla przedsiębiorców (Dz. U. Nr 60, poz. 704).
3. Beneficjentami zwolnień wynikających z niniejszej uchwały nie mogą być:
1) przedsiębiorcy, dla których planowana pomoc na podstawie uchwały łącznie z pomocą udzielona z tego samego tytułu w ciągu ostatnich kolejnych trzech lat poprzedzających dzień ubiegania się o pomoc przekracza kwotę będącą równowartością 100 tys. Euro,
2) przedsiębiorcy prowadzący działalność w jednym z sektorów, o których mowa jest w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 14 ust. 2 ustawy o warunkach dopuszczalności i nadzorowaniu pomocy publicznej dla przedsiębiorców.
§ 2
1. Zwolnienia z podatku od nieruchomości udzielane są na pisemny wniosek przedsiębiorcy i obowiązują od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym złożono wniosek.
2. Warunek utworzenia nowych miejsc pracy uważa się za spełniony, jeżeli nastąpił wzrost liczby zatrudnionych w stosunku do średniego poziomu zatrudnienia z okresu 6 miesięcy przed złożeniem wniosku do organu. Przy ustalaniu wielkości zatrudnienia uprawniającego do zastosowania zwolnienia z podatku od nieruchomości uwzględnia się tylko pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę i zameldowanych na pobyt stały na terenie miasta Kłodzka.
3. Wraz z wnioskiem o przyznanie zwolnienia z podatku od nieruchomości winna być złożona dokumentacja dotycząca wzrostu zatrudnienia przez przedsiębiorcę (umowy o pracę, deklaracje ZUS).
4. Zwolnienia z podatku od nieruchomości dotyczą wyłącznie nieruchomości lub ich części związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej.
5. Przedsiębiorca otrzyma zwolnienie z podatku od nieruchomości w przypadku, gdy nie zalega z zobowiązaniami w stosunku do budżetu Gminy Miejskiej Kłodzko.
R o z d z i a ł II
Zwolnienia z tytułu utworzenia nowych miejsc pracy i dla osób rozpoczynających działalność gospodarczą
§ 3
1. Przedsiębiorcy, którzy po wejściu w życie niniejszej uchwały stworzą nowe miejsca pracy dla osób zameldowanych na pobyt stały na terenie miasta Kłodzka w pełnym wymiarze godzin na podstawie umowy o pracę zwolnieni są z podatku od nieruchomości przez okres 12 miesięcy, następująco:
na każde utworzone nowe miejsce pracy ustala się ryczałt w wysokości 60 zł w skali miesięcznej pod warunkiem, że przedsiębiorca utrzyma wzrost zatrudnienia przez okres 12 miesięcy.
2. W przypadku gdy ryczałt jest wyższy od wysokości należnego podatku od nieruchomości w przeliczeniu na jeden miesiąc, stosuje się zwolnienie do wysokości należnego podatku od nieruchomości w przeliczeniu na jeden miesiąc.
3. Osoby, posiadające status osoby bezrobotnej i rozpoczynające działalność gospodarczą na własny rachunek zwolnione są z podatku od nieruchomości w wysokości 50% przez okres 12 miesięcy, pod warunkiem że posiadają zameldowanie na pobyt stały na terenie miasta Kłodzka.
R o z d z i a ł III
Postanowienia końcowe
§ 4
1. Nadzór nad udzielanymi zwolnieniami sprawuje Referat Dochodów Urzędu Miasta w Kłodzku.
2. Pracownicy Referatu Dochodów maja prawo do kontroli spełnienia przez przedsiębiorcę warunków uprawniających do korzystania ze zwolnienia z podatku od nieruchomości. Przedsiębiorca korzystający ze zwolnienia z podatku od nieruchomości jest obowiązany do przedstawienia dokumentacji o stanie zatrudnienia na każde żądanie organu podatkowego.
3. Przedsiębiorca jest zobowiązany zawiadomić pisemnie organ podatkowy o utracie warunków do zastosowania zwolnienia z podatku od nieruchomości najpóźniej w terminie 14 dni od dnia postania okoliczności powodujących utratę warunków do jego stosowania.
4. W przypadku skorzystania z nienależnego zwolnienia z podatku od nieruchomości przedsiębiorca zobowiązany jest do zapłaty należnego podatku wraz z odsetkami w wysokości odsetek za zwłokę pobieranych od zaległości podatkowych naliczonych od terminów wymagalności płatności podatku.
§ 5
Traci moc uchwała nr 212/96/XXX Rady Miejskiej w Kłodzku z dnia 30 września 1996 r. w sprawie zwolnień z podatku od nieruchomości.
§ 6
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miasta Kłodzka.
§ 7
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
PRZEWODNICZĄCY |
RADY MIEJSKIEJ |
STEFAN MRÓZ |