1743

POROZUMIENIE

zawarte w dniu 6 maja 2002 r.

pomiędzy Powiatem Trzebnickim reprezentowanym przez Zarząd Powiatu w Trzebnicy, w imieniu którego występują:

1. Marek Koliński – Przewodniczący Zarządu

2. Roman Głowaczewski – Wiceprzewodniczący Zarządu

a Gminą Oborniki Śląskie reprezentowaną przez Zarząd Miasta i Gminy Oborniki Śląskie, w imieniu którego występują:

1. Jerzy Wiśniewski – Przewodniczący Zarządu

2. Adam Stocki – Z-ca Przewodniczącego Zarządu

w sprawie prowadzenia zadań publicznych Powiatu Trzebnickiego w zakresie bieżącego utrzymania dróg powiatowych w mieście Oborniki Śląskie.

Działając na podstawie art. 5 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. Nr 91, poz. 578 ze zmianami), art. 111 ust. 2 pkt 3 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1014 ze zmianami), a także art. 19 ust. 1 i ust. 2 pkt 3, art. 20 pkt 4 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tekst jednolity Dz. U. Nr 71 z 2000 r., poz. 838 ze zmianami), strony porozumienia ustalają, co następuje:

§ 1

1. Powiat Trzebnicki powierza Gminie Oborniki Śląskie prowadzenie zadań w zakresie bieżącego utrzymania następujących dróg powiatowych w mieście Oborniki Śląskie: ul. Trzebnickiej, ul. Prusickiej, ul. Wyszyńskiego i ul. Siemianickiej.

2. Utrzymanie dróg polegać będzie na:

– oznakowaniu pionowym i poziomym dróg,
– utrzymaniu odwodnienia dróg,
– remoncie nawierzchni,
– utrzymaniu czystości,
– odśnieżaniu i zwalczaniu śliskości zimowej.

§ 2

1. Na sfinansowanie zadań określonych w § 1 Powiat Trzebnicki przekaże Gminie Oborniki Śląskie kwotę 30.000 zł (sł. trzydzieści tysięcy zł).

2. Kwota przekazana zostanie w dwóch równych ratach po 15.000 zł w terminach do 15 czerwca i 15 września na konto Urzędu Miasta i Gminy Oborniki Śląskie nr Bank Spółdzielczy Oborniki Śląskie 1007-1-36000-3.

§ 3

1. Strony porozumienia ustalają, że Gmina Oborniki Śląskie rozliczy otrzymaną dotację do dnia 15 stycznia 2003 roku.

2. Rozliczenie dotacji nastąpi poprzez złożenie sprawozdania opisującego zakres wykonywanych prac i poniesionych na nie wydatków wraz z kserokopiami dokumentów księgowych potwierdzającymi dokonanie wydatków. Sprawozdanie winno być zatwierdzone przez Skarbnika Gminy Oborniki Śląskie.

§ 4

Sprawozdanie podlega zatwierdzeniu przez Skarbnika Powiatu, który jednocześnie dokonuje kontroli sposobu wykorzystania dotacji.

§ 5

1. Powiat Trzebnicki zastrzega sobie prawo dokonywania kontroli sposobu wykorzystania dotacji w każdym czasie w ciągu roku.

2. Zarząd Powiatu w Trzebnicy upoważnia do przeprowadzania kontroli, o której mowa w ust. 1, kierownika Zarządu Dróg Powiatowych w Trzebnicy.

§ 6

1. Niewykorzystana część dotacji podlega zwrotowi do budżetu Powiatu w terminie do 10 stycznia 2003 roku.

2. Dotacja wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem podlega zwrotowi wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych, licząc od daty dokonania wydatku.

§ 7

Porozumienie wchodzi w życie z dniem podpisania i obowiązuje do końca 2002 roku.

§ 8

Wszelkie zmiany niniejszego porozumienia wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

§ 9

Porozumienie sporządzone zostało w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach po jednym dla każdej ze stron.

PRZEWODNICZĄCY ZARZĄDU
MAREK KOLIŃSKI
PRZEWODNICZĄCY ZARZĄDU
JERZY WIŚNIEWSKI
BURMISTRZ GMINY
WICEPRZEWODNICZĄCY ZARZĄDU
ROMAN GŁOWACZEWSKI