1671 POROZUMIENIE z dnia 24 kwietnia 2002 r. zawarte pomiędzy Wojewodą Dolnośląskim Ryszardem Nawratem a Zarządem Miasta i Gminy Sobótka reprezentowanym przez Burmistrza Miasta i Gminy Adama Brodę w sprawie prowadzenia niektórych zadań w zakresie wynikającym z przepisów ustawy o paszportach (Dz. U. z 1991 r. Nr 2, poz. 5 z późn. zm.) oraz wydanych do niej przepisów wykonawczych Na podstawie art. 15 pkt 3 oraz art. 33 ust. 1 i ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o administracji rządowej w województwie (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 80, poz. 872 z późń. zm.) oraz art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591) Wojewoda Dolnośląski, zwany dalej “Wojewodą”, oraz Burmistrz Miasta i Gminy Sobótka, zwany dalej “Burmistrzem”, zawierają porozumienie następującej treści: |
§ 1
1. Celem zapewnienia obsługi mieszkańców miasta i gminy Sobótka w zakresie załatwiania spraw paszportowych Wojewoda powierza nieodpłatnie Burmistrzowi prowadzenie następujących spraw, wynikających z realizacji powołanej wyżej ustawy oraz wydanych do niej przepisów wykonawczych:
– przyjmowanie podań o wydanie paszportu (na kwestionariuszach paszportowych Pz-70),
– prowadzenie ewidencji przyjętych wniosków o wydanie paszportów,
– wydawanie wnioskodawcom wystawionych przez Wojewodę paszportów,
– prowadzenie ewidencji wydanych wnioskodawcom paszportów,
– odbieranie od zainteresowanych oświadczeń o okolicznościach utraty ważnego paszportu w trybie art. 233 Kodeksu karnego i art. 86 Kodeksu postępowania administracyjnego,
– stwierdzanie własnoręczności podpisu rodziców bądź opiekunów prawnych wyrażających zgodę na wystawienie paszportu osobom małoletnim,
– anulowanie dotychczasowych ważnych paszportów osobom odbierającym nowy dokument paszportowy. Anulowania dokonuje się poprzez odbicie pieczątki “anulowano” na stronie zawierającej dane personalne oraz na wszystkich stronach w anulowanym paszporcie i na wewnętrznej stronie pierwszej okładki z jednoczesnym dziurkowaniem tychże stron w miejscu, w którym znajduje się pasek do czytania maszynowego. Powyższą czynność należy potwierdzić adnotacją na podaniu kwestionariuszu paszportowym Pz-70 paszportu wydanego w miejsce anulowanego. Adnotacja powinna zawierać datę anulowania, serię i numer anulowanego paszportu oraz czytelny podpis wraz z pieczątką imienną osoby dokonującej powyższej czynności.
2. Powierzenie prowadzenia wyżej wymienionych spraw nie obejmuje wydawania decyzji administracyjnych.
§ 2
Burmistrz realizuje zadania wymienione w § 1 ust. 1 w stosunku do osób zameldowanych na terenie miasta i gminy Sobótka na pobyt stały.
§ 3
1. Burmistrz odpowiada za zgodnie z prawem prowadzenie spraw, o których mowa w § 1 ust. 1, oraz sprawną organizację ich załatwiania.
2. Burmistrz zapewnia właściwe zabezpieczenie pomieszczeń i przechowywanie dokumentów, o których mowa w § 1 ust. 1.
§ 4
1. Wojewoda sprawuje nadzór i kontrolę nad realizacją zadań objętych niniejszym porozumień na podstawie kryteriów zgodności z prawem, celowości i rzetelności i gospodarności na zasadach i w sposób określony w art. 23 ust. 1 ustawy o administracji rządowej w województwie. Zadania Wojewody w tym zakresie wykonuje Dyrektor Wydziału Spraw Obywatelskich i Migracji Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego, któremu przysługują uprawnienia do:
– wydawania zaleceń pokontrolnych,
– wydawania wiążących wytycznych określających kierunki i zasady realizacji zadań powierzonych porozumieniem.
2. Burmistrz zobowiązuje się do respektowania zaleceń i wytycznych wynikających z funkcji nadzorczych i kontrolnych Wojewody.
§ 5
1. Porozumienie zostaje zawarte na czas nieokreślony.
2. Każda ze stron może rozwiązać porozumienie w formie pisemnej z zachowaniem trzymiesięcznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca.
3. Wojewoda może rozwiązać porozumienie w trybie natychmiastowym w przypadku:
– naruszenia prawa przy realizacji zadań objętych porozumieniem,
– nierespektowania zaleceń pokontrolnych bądź wydanych wytycznych.
§ 6
Porozumienie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego ogłoszenia.
BURMISTRZ | WOJEWODA DOLNOŚLĄSKI |
ADAM BRODA | RYSZARD NAWRAT |