Załącznik nr 5 do Regulaminu organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy w Twardogórze (poz. 1639)

ZASADY I TRYB PRZYJMOWANIA, ROZPATRYWANIA I ZAŁATWIANIA SKARG I WNIOSKÓW

§ 1

1. Skargi i wnioski wpływające do Urzędu rozpatrują i załatwiają:

1) Rada Miejska – w sprawach dotyczących Zarządu, Burmistrza i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,

2) Burmistrz – w sprawach dotyczących zadań własnych gminy realizowanych przez Urząd lub podległe jednostki.

2. Skargi i wnioski i przyjmuje Burmistrz i Zastępca Burmistrza w dniu i w godzinach wyznaczonych.

§ 2

Sekretarz i Skarbnik Gminy, kierownicy referatów i pozostali pracownicy Urzędu przyjmują skargi i wnioski obywateli codziennie w godzinach pracy.

§ 3

Burmistrz i Zastępca Burmistrza przyjmuje strony oraz rozpatruje i załatwia skargi i wnioski w sprawach, których problematyka przekracza zakres upoważnień kierowników referatów lub dotychczasowy sposób załatwienia budzi zastrzeżenia i wymaga ostatecznej decyzji.

§ 4

Burmistrz i Zastępca Burmistrza dekretują pisma mające znamiona skarg lub wniosków poprzez właściwe wpisanie słów “skarga” lub “wniosek” oraz oznaczają sposób załatwienia tych spraw zgodnie z k.p.a.

§ 5

Ze skarg i wniosków zgłaszanych ustnie należy sporządzić protokół przyjęcia skargi lub wniosku podpisany przez wnoszącego i przyjmującego.

§ 6

Skargi i wnioski po zadekretowaniu wpływają do Referatu Organizacyjnego, gdzie następuje ich rejestracja, a następnie są przekazywane adresatom do załatwienia.

§ 7

Adresaci – kierownicy referatów, pracownicy na samodzielnych stanowiskach lub kierownicy jednostek organizacyjnych po załatwieniu otrzymanej skargi lub wniosku przekazują komplet akt sprawy do Referatu Organizacyjnego, gdzie prowadzony jest centralny rejestr skarg i wniosków.

§ 8

Za prowadzenie centralnego rejestru skarg i wniosków odpowiedzialny jest – Sekretarz.

§ 9

Komórki organizacyjne Urzędu prowadzą rejestry przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków.

§ 10

Nadzór nad bieżącym rozpatrywaniem i załatwianiem skarg i wniosków wnoszonych do Urzędu sprawuje Sekretarz Gminy.