Załącznik nr 1 do uchwały Rady Miejskiej w Twardogórze z dnia 11 kwietnia 2002 r. (poz. 1639) |
REGULAMIN ORGANIZACYJNY URZĘDU MIASTA I GMINY W TWARDOGÓRZE
R o z d z i a ł I
Postanowienia wstępne
§ 1
Regulamin organizacyjny Urzędu Miasta i Gminy w Twardogórze, zwany dalej “regulaminem”, określa:
1. Strukturę wewnętrzną Urzędu Miasta i Gminy w Twardogórze.
2. Zasady funkcjonowania i zadania Urzędu Miasta i Gminy w Twardogórze.
3. Zakresy działania kierownictwa Urzędu i poszczególnych referatów oraz samodzielnych stanowisk pracy w Urzędzie.
4. Ilekroć w regulaminie mowa o:
1) Gminie – należy przez to rozumieć gminę Twardogóra.
2) Radzie – należy przez to rozumieć Radę Miejską w Twardogórze.
3) Zarządzie – należy przez to rozumieć Zarząd Miasta i Gminy w Twardogórze.
4) Urzędzie – należy przez to rozumieć Urząd Miasta i Gminy w Twardogórze.
5) Burmistrzu – należy przez to rozumieć Burmistrza Miasta i Gminy w Twardogórze, Przewodniczącego Zarządu.
6) Zastępcy Burmistrza – należy przez to rozumieć Zastępcę Burmistrza Miasta i Gminy w Twardogórze.
7) Członkach Zarządu – należy przez to rozumieć pozostałych członków Zarządu Miasta i Gminy w Twardogórze.
8) Sekretarzu – należy przez to rozumieć Sekretarz Miasta i Gminy w Twardogórze.
9) Skarbniku – należy przez to rozumieć Skarbnika Miasta i Gminy w Twardogórze.
10) Referatach – należy przez to rozumieć referaty Urzędu.
11) Samodzielnym stanowisku – należy przez to rozumieć samodzielne stanowiska pracy nie- będące w strukturze referatów.
12) Ustawie o samorządzie gminnym – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. z 2001 r. Dz. U. Nr 142, poz. 1591 ze zm.).
13) Kontroli – należy przez to rozumieć również rewizję, lustrację i wizytację.
14) Regulaminie – należy przez to rozumieć niniejszy regulamin.
15) Statucie – należy przez to rozumieć Statut Miasta i Gminy w Twardogórze.
§ 2
1. Urząd jest jednostką pomocniczą organów gminy działającą w formie jednostki budżetowej, powołaną do wykonywania zadań publicznych o znaczeniu lokalnym.
2. Urząd jest pracodawcą dla zatrudnionych w nim pracowników.
3. Kierownikiem Urzędu jest Burmistrz, który pełni równocześnie funkcję Przewodniczącego Zarządu.
4. Urząd realizuje zadania:
1) Własne gminy wynikające z ustawy o samorządzie gminnym.
2) Własne i zlecone przez organy administracji rządowej określone w ustawie z dnia 17 maja 1990 r. o podziale zadań i kompetencji określonych w ustawach szczególnych pomiędzy organy gminy a organy administracji rządowej oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz. U. Nr 34, poz. 198 z późn. zm.).
3) Wynikające z innych ustaw szczególnych.
4) Wynikające z porozumień zawartych między gminą a organami administracji rządowej.
5) Określone statutem, uchwałami Rady i Zarządu.
5. Siedzibą Urzędu jest Ratusz, ul. Ratuszowa 14, Twardogóra.
4. W Urzędzie zatrudnia się pracowników samorządowych, których status określa:
– wybór,
– powołanie,
– umowa o pracę.
5 Wielkość zatrudnienia w Urzędzie w ramach przyznanych środków na wynagrodzenia określa Burmistrz.
6 W Urzędzie może być świadczona praca na podstawie umowy-zlecenia lub umowy o dzieło.
7. Do zadań Urzędu w szczególności należy:
1) przygotowywanie materiałów, decyzji, postanowień i innych aktów z zakresu administracji publicznej,
2) wykonywanie na podstawie udzielonych upoważnień – czynności faktycznych wchodzących w zakres zadań gminy,
3) realizacja obowiązków i uprawnień służących Urzędowi jako pracodawcy – zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa pracy,
4) prowadzenie dostępnego do powszechnego wglądu zbioru przepisów gminnych.
8. Przy załatwianiu spraw stosuje się przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.
9. Czynności biurowe i kancelaryjne regulowane są postanowieniami instrukcji kancelaryjnej oraz zarządzeniami wewnętrznymi.
§ 3
Zarząd wykonuje zadania przy pomocy Urzędu i gminnych samorządowych jednostek organizacyjnych.
R o z d z i a ł II
Organizacja Urzędu
§ 4
Urząd funkcjonuje na zasadach jednoosobowego kierownictwa, służbowego podporządkowania, podziału uprawnień i obowiązków oraz indywidualnej odpowiedzialności związanej z wykonywaniem zadań.
§ 5
1. Burmistrz kieruje pracą Urzędu i wykonuje zadania przy pomocy Zastępcy Burmistrza, Sekretarza i Skarbnika. Jest kierownikiem zakładu pracy w rozumieniu Kodeksu pracy.
2. W czasie nieobecności Burmistrza lub niemożności wykonywania swej funkcji zadania i kompetencje w zakresie kierowania Urzędem wykonuje Zastępca Burmistrza.
3. Burmistrz realizuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu oraz dyrektorów i kierowników gminnych samorządowych jednostek organizacyjnych.
§ 6
1. Do zadań i kompetencji Burmistrza należy:
1) Kierowanie bieżącymi sprawami gminy, kierowanie Urzędem, w tym poprzez wydawanie zarządzeń wewnętrznych.
2) Reprezentowanie gminy na zewnątrz, prowadzenie negocjacji w sprawach dotyczących gminy.
3) Przedkładanie Radzie i Zarządowi projektów uchwał.
4) Nadzorowanie wykonywania budżetu.
5) Realizuje politykę płacową.
6) Wydaje decyzje z zakresu administracji publicznej.
7) Podejmowanie czynności należących do kompetencji Zarządu, w sprawach niecierpiących zwłoki, związanych z bezpośrednim zagrożeniem interesu Rzeczypospolitej i gminy.
8) Udzielanie pełnomocnictw procesowych.
9) Podejmowanie decyzji majątkowych dotyczących zwykłego zarządu mieniem gminy.
10) Podejmowanie innych decyzji należących do kompetencji Urzędu, podpisywanie pism i dokumentów wychodzących na zewnątrz Urzędu.
11) Nadzorowanie realizacji zadań zleconych z zakresu administracji rządowej i pozostaje w kontakcie z terenowymi organami władzy.
12) Wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do kierowników gminnych jednostek organizacyjnych z wyłączeniem ich zatrudniania i zwalniania należących do kompetencji Zarządu.
13) Sprawowanie ogólnego nadzoru nad funkcjonowaniem jednostek organizacyjnych gminy, określa kierunki ich działania, a także udziela stosownych wskazówek i wytycznych odnoszących się do realizacji przypisanych zadań.
14) Podejmowanie decyzji w sprawach przeciw- działań w związku ze zwalczaniem zagrożeń, klęsk żywiołowych i rozwiązywaniem sytuacji kryzysowych.
15) Dokonuje ocen kwalifikacyjnych pracowników.
16) Zatwierdza zakresy czynności i odpowiedzialności pracowników mu podległych.
§ 7
1. Zastępca Burmistrza działa w zakresie spraw powierzonych mu przez Burmistrza i ponosi przed nim odpowiedzialność. Wykonując wyznaczone mu zadania, zapewnia w powierzonym zakresie kompleksowe rozwiązywanie problemów wynikających z zadań Urzędu i kontroluje działalność referatów Urzędu i jednostek organizacyjnych gminy realizujących te zadania.
2. Kieruje Urzędem w razie niemożności wykonywania zadań przez Burmistrza.
§ 8
1. Sekretarz – stosunek pracy nawiązuje się z chwilą powołania uchwałą Rady Miejskiej.
2. Do zadań Sekretarza należy w szczególności:
1) sprawowanie nadzoru nad organizacją pracy, przestrzeganiem wewnętrznego porządku pracy, prawidłowym wykonywaniem czynności kancelaryjnych i obiegiem informacji,
2) nadzorowanie nad przestrzeganiem prawa przy załatwianiu spraw w postępowaniu administracyjnym,
3) koordynowanie wykonywania zadań wynikających z aktów prawnych organów gminy i Burmistrza,
4) nadzorowanie nad gospodarką mieniem Urzędu,
5) wykonywanie zadań Pełnomocnika ds. Wyborów, w szczególności nadzorowanie i koordynowanie prac związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów i referendów od strony technicznej i organizacyjnej,
6) prowadzenie spraw kadrowych pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych gminy,
7) prowadzenie kartotek ewidencji czasu pracy pracowników Urzędu i kierowników gminnych jednostek i nadzorowanie czasu pracy pracowników Urzędu,
8) nadzorowanie przygotowania tematyki posiedzeń Zarządu, w tym projektów uchwał,
9) koordynowanie prac dotyczących przygotowania materiałów pod obrady Rady,
10) przygotowanie sprawozdań z pracy Zarządu oraz realizacji uchwał Rady,
11) przygotowanie projektów zarządzeń wewnętrznych dotyczących organizacji pracy Urzędu i organizowanie kontroli wewnętrznej,
12) nadzorowanie załatwiania skarg i wniosków oraz interpelacji i wniosków radnych,
13) nadzorowanie nad stałym uzupełnianiem biblioteki Urzędu, w tym przede wszystkim aktualnych aktów normatywnych,
14) nadzorowanie szkoleń pracowników,
15) wykonywanie zadań Pełnomocnika do Spraw Ochrony Informacji Niejawnych,
16) kierowanie pracą Urzędu w przypadku niemożności wykonywania zadań przez Burmistrza i jego Zastępcę w ramach udzielonych upoważnień.
17) przygotowanie projektów dokumentów wynagradzania, awansowania, premiowania pracowników Urzędu.
3. Sekretarz nadzoruje pracę Referatu Organizacyj- nego.
§ 9
1. Skarbnik – stosunek pracy nawiązuje się z chwilą powołania uchwałą Rady Miejskiej – główny księgowy budżetu gminy zapewnia prawidłową realizację budżetu gminy.
2. Skarbnik nadzoruje i koordynuje wykonywanie zadań finansowych przez jednostki organizacyjne gminy.
3. Do zadań Skarbnika należy w szczególności:
1) czuwanie nad prawidłowym wykonywaniem budżetu pod względem finansowo-księgowym,
2) opracowywanie danych do projektu budżetu gminy,
3) przekazywanie referatom Urzędu oraz gminnym jednostkom organizacyjnym wytycznych do opracowania niezbędnych informacji związanych z projektowaniem budżetu,
4) dokonywanie analiz budżetu i na bieżąco informowanie Zarządu o jego realizacji,
5) opracowywanie projektów uchwał w sprawach budżetu oraz podatków i opłat lokalnych,
6) dokonywanie kontroli finansowej Urzędu i jednostek budżetowych,
7) prowadzenie rachunkowości budżetu gminy i Urzędu,
8) organizowanie obiegu dokumentacji finansowej w Urzędzie,
9) sporządzanie okresowych analiz i zbiorczych sprawozdań,
10) nadzorowanie wykonywania obowiązków przez głównych księgowych jednostek organizacyjnych gminy,
11) kontrasygnowanie czynności prawnych skutkujących powstawaniem zobowiązań finansowych gminy,
12) realizowanie zadań wynikających z ustaw w zakresie finansów i dochodów gmin, opłaty skarbowej oraz ustaw podatkowych,
13) nadzorowanie wykonywania zobowiązań podatkowych gminy.
4. Skarbnik nadzoruje pracę Referatu Finansowo- -Podatkowego.
5. Szczegółowe prawa i obowiązki skarbnika określa rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 2 maja 1991 r. ws. praw i obowiązków głównych księgowych budżetu, jednostek budżetowych, zakładów budżetowych i gospodarstw pomocniczych (Dz. U. Nr 40, poz. 174 z późn. zm.).
§ 10
1. Główny księgowy jednostki – podlega Skarbnikowi Gminy. Stosunek pracy z głównym księgowym jednostki nawiązuje się na podstawie umowy o pracę.
2. Do zadań głównego księgowego należy w szczególności:
1) Prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami, polegające zwłaszcza na:
a) zorganizowaniu sporządzania, przyjmowania, obiegu, archiwizowania i kontroli dokumentów w sposób zapewniający:
– właściwy przebieg operacji gospodarczych,
– ochronę mienia będącego w posiadaniu jednostki,
– sporządzanie analiz wynikowych kosztów wykonywanych zadań oraz sprawozdawczości finansowej,
b) bieżące i prawidłowe prowadzenie księgowości w sposób umożliwiający:
– terminowe przekazywanie rzetelnych informacji ekonomicznych,
– ochronę mienia będącego w posiadaniu jednostki oraz terminowe i prawidłowe rozliczanie osób majątkowo odpowiedzialnych za to mienie,
– prawidłowe i terminowe dokonywanie rozliczeń finansowych.
2) Prowadzenie gospodarki finansowej jednostki zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegające zwłaszcza na:
a) wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji jednostki,
b) zapewnieniu pod względem finansowym umów zawieranych przez jednostkę,
c) przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych i ochrony wartości pieniężnych.
3) Analiza wykorzystania środków przydzielonych z budżetu lub środków pozabudżetowych będących w dyspozycji jednostki.
4) Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych wykonywanych przez kierownika jednostki dotyczących prowadzenia rachunkowości, a w szczególności: zakładowego planu kont, obiegu dokumentów finansowych, zasad przeprowadzania i rozliczania inwentaryzacji.
5) Wstępna kontrola legalności dokumentów dotyczących wykonywania budżetu jednostki oraz jego zmian.
6) Opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu i ich analiz.
§ 11
1. Radca prawny zajmuje odrębne stanowisko – podległe Burmistrzowi Miasta i Gminy
2. Stosunek pracy z radcą prawnym nawiązuje się na podstawie umowy o pracę.
R o z d z i a ł III
Struktura organizacyjna Urzędu
§ 12
W strukturze organizacyjnej Urzędu wyróżnia się referaty i samodzielne stanowiska pracy, które przy znakowaniu akt posługują się symbolami określonymi w regulaminie:
1. Referat Finansowo-Podatkowy, który przy znakowaniu spraw używa symbolu – FNP.
2. Referat Gospodarki Nieruchomościami i Ochrony Środowiska, który przy znakowaniu spraw używa symbolu – GNO.
3. Referat Infrastruktury Technicznej, który przy znakowaniu spraw używa symbolu – IT.
4. Referat Organizacyjny, który przy znakowaniu spraw używa symbolu – OR.
5. Urząd Stanu Cywilnego, który przy znakowaniu spraw używa symbolu – USC.
6. Stanowisko ds. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych, które przy znakowaniu spraw używa symbolu – ELiD.
7. Stanowisko ds. Ewidencji Działalności Gospodarczej, które przy znakowaniu spraw używa symbolu – EG.
8. Stanowisko ds. Obrony Cywilnej, Wojskowości, Obrony Kraju i Ppoż., które przy znakowaniu spraw używa symbolu –
W – sprawy wojskowe i obronne, OC – sprawy obrony cywilnej, PPOŻ. – sprawy przeciwpożarowe.
9. Stanowisko ds. Informatyki i Promocji, które przy znakowaniu spraw używa symbolu –
INF – informatyka, PR – promocja gminy.
10. Stanowisko ds. Oświaty i Informacji, które przy znakowaniu spraw używa symbolu –
OŚ – sprawy oświatowe, IR – sprawy informacyjne.
10. Radca prawny, który przy znakowaniu spraw używa symbolu – RP.
11. Pełnomocnik ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, który przy znakowaniu spraw używa symbolu – PRPA.
12. Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych, który przy znakowaniu spraw używa symbolu – OIN.
13. Stanowisko do spraw Bhp, które przy znakowaniu spraw używa symbolu – BHP.
14. Stanowisko ds. Analiz i Planowania Budżetu Gminy – APB.
§ 13
1. Referatami kierują kierownicy.
2. Referaty dzielą się na stanowiska pracy.
3. Kierownicy referatów odpowiadają za wywiązywanie się referatu oraz podległych im pracowników z zadań przypisanych regulaminem organizacyjnym, decyzjami Zarządu, poleceniami Burmistrza lub nadzorującego pracę referatu członka kierownictwa Urzędu.
4. Kierownicy referatów zapewniają sprawne funkcjonowanie referatów poprzez planowanie i podział pracy oraz bieżący nadzór nad podporządkowanymi pracownikami, ponoszą odpowiedzialność za terminowe i zgodne z przepisami prawa załatwianie spraw należących do właściwości referatów.
5. Do podstawowych obowiązków kierowników referatów należy w szczególności:
1) Prawidłowe zorganizowanie pracy referatu.
2) Nadzorowanie i kontrolowanie pracy podległych pracowników, w tym czynności kancelaryjnych.
3) Dokonywanie oceny pracy pracowników oraz występowanie z wnioskami w sprawie wyróżnienia, nagradzania, awansowania, karania.
4) Ustalenie szczegółowych zakresów czynności, uprawnień i odpowiedzialności pracowników referatów oraz kontroli wewnętrznej.
5) Ustalenie obowiązującego w referacie obiegu dokumentów i obiegu informacji w Urzędzie.
6. Kierownicy referatów, pracownicy zajmujący samodzielne stanowiska zajmują stanowiska na podstawie umowy o pracę.
7. Kierownicy referatów i pracownicy zajmujący samodzielne stanowiska mogą otrzymać upoważnienia do wydawania decyzji administracyjnych lub upoważnienia do określonych czynności.
R o z d z i a ł IV
Zakresy i zadania referatów i samodzielnych
stanowisk pracy
§ 14
Do zadań wspólnych wszystkich referatów i samodzielnych stanowisk pracy należą:
1. Posiadanie i znajomość przepisów prawnych w zakresie prawa samorządowego, Kodeksu postępowania administracyjnego, prawa administracyjnego i jego przepisów gminnych, jak również w niezbędnym zakresie prawa cywilnego i karnego oraz finansowego.
2. Zapewnienie właściwej i terminowej realizacji zadań i opracowania planów pracy.
3. Przygotowywanie zagadnień, projektów dokumentów, projektów uchwał na posiedzenia Zarządu i Rady Miejskiej, a w szczególności projektów uchwał Zarządu i Rady Miejskiej oraz nadawanie biegu ich realizacji.
4. Współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego, administracją rządową, organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami w zakresie przypisanych kompetencji.
5. Umiejętność właściwego kontaktowania się z mieszkańcami oraz administracją samorządową i rządową.
6. Rozpatrywanie i załatwianie interpelacji radnych oraz skarg i wniosków ludności według właściwości.
7. Organizowanie i podejmowanie niezbędnych przedsięwzięć w celu ochrony tajemnicy państwowej i służbowej oraz ochrony danych osobowych.
8. Opracowywanie projektów planu budżetu oraz wykonania budżetu według założeń Zarządu MiG.
9. Analizowanie uzyskiwanych dochodów, stawianie wniosków co do oszczędności, jak i pozyskiwania dodatkowych źródeł dochodów.
10. Przygotowywanie i terminowe przekazywanie wszelkiego typu sprawozdawczości.
11. Przygotowywanie ocen, analiz, informacji na użytek kierownictwa Urzędu i organów gminy.
12. Realizowanie zadań z zakresu obronności kraju, obrony cywilnej oraz reagowania kryzysowego.
14. Szczególna dbałość o mienie gminy, polegająca na ścisłym przestrzeganiu zasad gospodarności, celowości podejmowanych działań oraz staranności w przygotowaniu decyzji.
15. Współdziałanie w zakresie przekazywania informacji środkom masowego przekazu.
16. Prowadzenie archiwum dokumentacji, zgodnie z obowiązującymi w tej mierze przepisami i potrzebami.
17. Realizowanie zadań gminy związanymi z zamówieniami publicznymi.
§ 15
Do zadań i kompetencji Referatu Finansowo- -Podatkowego należy w szczególności:
1. Opracowywanie danych do projektu budżetu oraz nadzór nad jego realizacją, czuwanie nad przestrzeganiem dyscypliny budżetowej.
2. Przygotowywanie propozycji zmian w budżecie.
3. Przygotowywanie informacji dotyczących wykonywania i zmian budżetu oraz przekazywanie ich do Regionalnej Izby Obrachunkowej.
4. Opracowywanie projektów uchwał Rady i Zarządu powodujących skutki finansowe.
5. Przygotowywanie materiałów niezbędnych do podjęcia uchwały w sprawie sprawozdania z wykonania budżetu oraz absolutorium dla Zarządu.
6. Sporządzanie okresowych sprawozdań z wykonania budżetu w pełnym zakresie szczegółowości lub w zakresie umożliwiającym bieżącą ocenę sytuacji finansowej gminy oraz przedstawianie Zarządowi stosownych wniosków.
7. Prowadzenie kontroli finansowej w gminnych jednostkach i zakładach budżetowych i innych jednostkach powiązanych z budżetem gminy – udzielanie instruktażu.
8. Prowadzenie rachunkowości budżetu gminy oraz Urzędu Gminy.
9. Prowadzenie gospodarki kasowej budżetu gminy oraz Urzędu.
10. Prowadzenie spraw płacowych pracowników Urzędu.
11. Prowadzenie rachunkowości w zakresie wykonywania budżetu gminy:
A) ewidencja należności podatkowych, opłat i innych dochodów (grzywny, odsetki, mandaty),
B) ewidencja wydatków budżetowych.
12. Wymiar, pobór i egzekwowanie należności z tytułu podatków i opłat lokalnych, zgodnie z ordynacją podatkową.
13. Prowadzenie bieżącej ewidencji budynków i gruntów w poszczególnych gospodarstwach rolnych oraz jej kontrola.
14. Prowadzenie rachunkowości podatkowej.
15. Przygotowywanie projektów decyzji w zakresie zaniechania w całości lub w części poboru podatków z tytułu łącznego zobowiązania pieniężnego oraz podatków i opłat lokalnych, a także w sprawie odraczania terminu płatności, rozkładania na raty i umorzenia zaległości z tytułu tych zobowiązań.
16. Pobór i windykacja należności z tytułu wieczystego użytkowania, zarządu, najmu za lokale użytkowe, użytkowania i dzierżawy terenów oraz należności z tytułu sprzedaży nieruchomości, komunalnych lokali mieszkalnych, opłat adiacenckich, umów za reklamy, opłaty skarbowej.
17. Sporządzanie informacji dotyczących należności podatkowych, nadpłat, zaległości oraz ich windykacji i egzekucji.
18. Prowadzenie bieżącej analizy zaległości podatkowych.
19. Przygotowywanie projektów uchwał w sprawie podatków i opłat lokalnych.
20. Ewidencja pojazdów będących w posiadaniu osób prawnych i osób fizycznych dla celów podatku od środków transportowych.
21. Ewidencja, pobór i windykacja podatku VAT.
22. Realizacja zadań wynikających z układu wykonawczego budżetu.
23. Wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym i rodzinnym.
24. Opracowywanie analiz i prognoz finansowych.
25. Organizowanie i kontrola prawidłowego obiegu dokumentacji finansowej.
26. Współpraca z organami finansowymi i bankowymi.
27. Prowadzenie ewidencji rozliczenia nakładów inwestycyjnych.
28. Gospodarowanie stanami kont bankowych oraz prowadzenie ewidencji sum depozytowych.
29. Przeprowadzanie inwentaryzacji majątku gminy i Urzędu.
30. Prowadzenie rachunkowości w zakresie:
a) funduszy ochrony środowiska,
b) funduszy świadczeń socjalnych,
c) wpływów z innych źródeł,
d) środków konta specjalnego i PKZP.
31. Współpraca z urzędami państwowymi w zakresie ustalenia majątku i dochodów dłużników.
§ 16
Do zadań Referatu Gospodarki Nieruchomościami Rolnictwa i Ochrony Środowiska należy w szczególności:
1. Gospodarowanie gminnym zasobem nieruchomości.
2. Obrót nieruchomościami stanowiącymi mienie gminy.
3. Prowadzenie ewidencji mienia gminnego.
4. Składanie informacji o stanie mienia komunalnego zgodnie z art. 120 ustawy o finansach publicznych.
5. Tworzenie zasobów gruntów pod budownictwo mieszkaniowe i przemysłowe.
6. Realizowanie zadań państwowej służby geodezyjnej i kartograficznej.
7. Prowadzenie spraw podziału nieruchomości, odbiór granic nieruchomości powstałych w wyniku rozgraniczeń, wznowień i podziałów.
8. Wydawanie decyzji zatwierdzających projekt podziału nieruchomości.
9. Prowadzenie spraw scalania gruntów.
10. Współdziałanie w opracowaniu programu wyłączeń gruntów na cele nierolnicze.
11. Wnioskowanie o zmiany w księgach wieczystych.
12. Przygotowywanie dokumentacji do przepisów notarialnych.
13. Podawanie do publicznej wiadomości wykazu nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży.
14. Podawanie do publicznej wiadomości ogłoszeń o przetargu z zakresie gospodarki mieniem gminnym.
15. Prowadzenie spraw uwłaszczenia nieruchomości na rzecz gminy.
16. Zlecanie biegłym szacunku nieruchomości.
17. Prowadzenie ewidencji użytkowników wieczystych.
18. Prowadzenie spraw związanych z przekształceniem prawa użytkowania wieczystego w prawo własności.
19. Naliczanie należności z tytułu wieczystego użytkowania i nadzór nad funkcjonowaniem targowiska.
20. Prowadzenie ewidencji nazw ulic i numeracji nieruchomości.
21. Prowadzenie ewidencji teczek osiedleńczych.
22. Prowadzenie ewidencji umów dzierżawnych na grunty rolne i budowlane.
23. Przygotowywanie propozycji opłat z tytułu umownego i bezumownego użytkowania nieruchomości, w tym dzierżaw i najmu.
24. Prowadzenie spraw związanych z komunalizacją.
25. Realizowanie zadań dotyczących produkcji roślinnej i zwierzęcej.
26. Prowadzenie spraw związanych z nasiennictwem.
27. Współpraca z organami Inspekcji Sanitarnej oraz Powiatowym Inspektorem Weterynaryjnym w zakresie zwalczania zaraźliwych chorób zwierzęcych, oraz Wojewódzkim Inspektorem Ochrony Roślin.
28. Wydawanie zezwoleń na utrzymywanie psa rasy uznawanej za agresywną.
29. Sprawowanie administracji w zakresie łowiectwa.
30. Zagospodarowanie lasów komunalnych. Wyrażanie zgody na zamianę lasu na uprawę rolną i wydawanie decyzji nakazujących właścicielowi lasu określonych zadań w planie urządzania lasu.
31. Wykonywanie zadań związanych z projektowaniem, ustanawianiem i utrzymywaniem parków komunalnych i innych terenów zieleni.
32. Wykonywanie zadań związanych z zakazywaniem wprowadzania do wód gruntowych i cieków wodnych ścieków nienależycie oczyszczonych oraz nakazywanie wykonania niezbędnych urządzeń oczyszczających.
33. Ochrona środowiska od zanieczyszczeń odpadami oraz ochrona i rekultywacja gruntów rolnych zdewastowanych i zdegradowanych.
34. Przygotowanie treści decyzji i zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów.
35. Prowadzenie spraw związanych z zakresu ochrony środowiska, gospodarki wodnej, gospodarki odpadami, ochrony powietrza atmosferycznego, ochrony wód oraz ochrony przeciwpowodziowej.
36. Współpraca z organami samorządowej i państwowej administracji w zakresie organizowania i utrzymania sieci monitoringu stanu powietrza atmosferycznego w gminie.
37. Prowadzenie spraw Gminnego Komitetu Przeciwpowodziowego i udział w akcjach przeciwpowodziowych.
38. Przygotowywanie wniosków o dotacje i kredyty preferencyjne w zakresie ochrony środowiska i rolnictwa oraz ich rozliczanie.
39. Nadzorowanie i realizacja zadań w zakresie gospodarowania komunalnymi lokalami użytkowymi.
40. Organizowanie, planowanie i finansowanie usług w zakresie:
– oczyszczania, składowania i segregacji odpadów,
– utrzymanie zieleni gminnej.
41. Organizowanie i prowadzenie przetargów ustnych i ofertowych na sprzedaż i oddanie w użytkowanie wieczyste nieruchomości komunalnych, najem wolnych lokali użytkowych i wydzierżawienie gruntów.
42. Nadzorowanie i opracowywanie zasad w zakresie funkcjonowania targowisk.
§ 17
Do zadań Referatu Infrastruktury Technicznej należy w szczególności:
1. Organizacja i prowadzenie prac koncepcyjnych i planistycznych w zakresie rozwoju gminy Twardogóra.
2. Realizacja polityki przestrzennej gminy, poprzez organizację przedsięwzięć służących sporządzaniu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Twardogóra, jak również nadzorowanie i realizacja programów operacyjnych.
3. Przygotowanie materiałów niezbędnych do opracowania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
4. Zlecenie opracowań miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
5. Koordynacja i obsługa działań związanych z opracowaniami planistycznymi.
6. Przechowywanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz wydawanie odpisów i wyrysów z planu.
7. Prowadzenie spraw związanych z roszczeniami finansowymi wynikającymi z ustaleń planów zagospodarowania przestrzennego.
8. Prowadzenie i aktualizacja rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
9. Ustalenie w drodze decyzji warunków zabudowy i zagospodarowania terenu dla budów, dla których zgodnie z prawem budowlanym wymagane jest uzyskanie pozwolenia na budowę.
10. Prowadzenie rejestru wydawanych decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.
11. Sprawdzanie zgodności decyzji organu wydającego pozwolenia na budowę z ustalonymi warunkami zabudowy i zagospodarowania terenu.
12. Stwierdzenie wygaśnięcia decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.
13. Nadzór nad przestrzeganiem przepisów prawa budowlanego, w tym:
1) zgodności zagospodarowania terenu z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego oraz wymaganiami ochrony środowiska,
2) warunków bezpieczeństwa ludzi i mienia w projektach budowlanych przy wykonywaniu robót i utrzymaniu obiektów budowlanych,
3) zgodności rozwiązań architektoniczno-budowlanych,
4) wykonywanie czynności kontrolnych będących podstawą do wydawania decyzji oraz do podejmowania innych czynności prawnych.
14. Opiniowanie podziałów geodezyjnych nieruchomości w zakresie ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
15. Składanie wniosków do Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków o wpis do rejestru zabytków dóbr kultury oraz przedmiotów zasługujących na wciągnięcie do rejestru.
16. Współdziałanie z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w zakresie nadzoru nad użytkowaniem obiektów zabytkowych zgodnie z zasadami opieki nad zabytkami i w sposób zabezpieczający ich wartości zabytkowej.
17. Organizacja, planowanie oraz nadzór nad realizacją usług w zakresie:
– wodociągów i kanalizacji, gazownictwa oraz zaopatrzenie w energię elektryczną, telekomunikacji, ogródków działkowych, cmentarzy gminnych.
18. Planowanie i nadzór nad realizacją inwestycji gminnych oraz remontów miejskich obiektów użyteczności publicznej.
19. Przygotowywanie przetargów w zakresie zadań inwestycyjnych i remontowych zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych.
20. Przygotowanie treści umów w związku z prowadzeniem komunalnych inwestycji i remontów.
21. Organizowanie odbiorów końcowych inwestycji realizowanych przez gminę i przekazywanie obiektów użytkownikom.
22. Wspomaganie lokalnych inicjatyw, społecznych komitetów w zakresie budowy infrastruktury technicznej, koordynacja ich realizacji.
23. Nadzór nad aktualizacją mapy zasadniczej i przestrzeganie przez inwestorów obowiązku inwentaryzacji sieci i uzbrojenia terenu.
24. Przygotowywanie terenów pod budownictwo mieszkaniowe poprzez uzbrojenie ich w infrastrukturę techniczną oraz prowadzenie działań w kierunku rozwoju różnych form budownictwa mieszkaniowego.
25. Planowanie i finansowanie oraz nadzór nad realizacją zadań dotyczących utrzymania, budowy i modernizacji dróg gminnych, placów, chodników i parkingów.
26. Przygotowywanie projektów rozstrzygnięć, wniosków i stanowisk organów gminy dotyczących zaliczania dróg do poszczególnych kategorii, opracowywanie koncepcji przebiegu dróg.
27. Zarządzanie drogami gminnymi.
28. Określanie szczególnego korzystania z dróg, w tym wykorzystywanie pasów drogowych na cele niekomunikacyjne.
29. Naliczanie opłat za zajęcie pasa drogowego.
30. Prowadzenie ewidencji gminnych dróg, mostów i przepustów.
32. Współpraca z zarządami dróg powiatowych, wojewódzkich w zakresie dotyczącym utrzymania i modernizacji dróg i chodników na odcinkach przebiegających przez gminę Twardogóra .
33. Przygotowywanie wniosków o dotacje i pożyczki preferencyjne oraz ich rozliczanie.
33. Wydawanie pozwoleń na umieszczanie reklam.
34. Naliczanie opłat za reklamy usytuowane przy drogach gminnych oraz na budynkach komunalnych.
35. Organizacja ruchu drogowego na drogach gminnych oraz prowadzenie spraw dotyczących porządku i bezpieczeństwa na drogach.
§ 18
Do zadań Referatu Organizacyjnego należy w szczególności:
1. Zapewnienie sprawnego funkcjonowania i organizacji Urzędu,
2. Organizowanie szkolenia pracowników Urzędu.
3. Nadzór nad czasem pracy pracowników samorządowych.
4. Prezentacja nowo przyjętych pracowników.
5. Koordynowanie przygotowaniem materiałów na posiedzenia Zarządu.
6. Prowadzenie i udostępnianie zbioru przepisów gminnych.
7. Prowadzenie obsługi kancelaryjno-administracyjnej sekretariatu Burmistrza.
8. Organizacja i nadzór nad sprawnym obiegiem dokumentów i korespondencji w Urzędzie (wychodzącej i przychodzącej).
9. Prowadzenie ewidencji korespondencji przychodzącej i wychodzącej.
10. Nadzorowanie pracy archiwum Urzędu.
11. Sporządzanie projektów regulaminów i zarządzeń regulujących funkcjonowanie Urzędu oraz ewidencjonowanie ich.
12. Wykonywanie zadań związanych z wyborami organów stosownie do obowiązujących przepisów.
13. Opracowywanie projektów statutów i regulaminów jednostek pomocniczych gminy.
14. Nadzór nad sporządzaniem projektów zakresów czynności i odpowiedzialności pracowników oraz kontrola ich zgodności z postanowieniami regulaminu organizacyjnego.
15. Kontrola realizacji zadań wynikających z aktów prawnych organów naczelnych, uchwał Rady Miejskiej, aktów normatywnych Zarządu i Burmistrza.
16. Prowadzenie ewidencji wniosków i interpelacji posłów, senatorów i radnych oraz organizacyjne zabezpieczenie ich załatwienia.
17. Prowadzenie centralnego rejestru skarg i wniosków.
18. Zabezpieczenie mienia Urzędu.
19. Prowadzenie planowej działalności z zakresu inwestycji, remontów kapitalnych i bieżących oraz konserwacji wyposażenia technicznego pomieszczeń biurowych Urzędu.
20. Zaopatrzenie materiałowe i techniczne na cele biurowe. Zamawianie i zakup pieczęci, druków, artykułów biurowych czasopism i wydawnictw.
21. Prowadzenie spraw kadrowych i osobowych pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
22. Sporządzanie analiz statystycznych z zakresu kadr.
23. Przygotowywanie planów urlopów oraz nadzór nad jego realizacją.
24. Prowadzenie centralnego rejestru umów-zleceń i umów o dzieło.
25. Prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników.
26. Prowadzenie teczek akt osobowych pracowników.
27. Kompletowanie wniosków emerytalno-rentowych.
28. Organizowanie i koordynowanie praktyk uczniów i studentów oraz robót publicznych.
29. Prowadzenie spraw związanych z przynależnością gminu do związków komunalnych, stowarzyszeń, fundacji – współpracą z innymi jednostkami samorządu terytorialnego, organizacjami administracji rządowej i innymi instytucjami na zewnątrz.
30. Prowadzenie obsługi techniczno-kancelaryjnej Rady Miejskiej oraz jej komisji.
31. Przekazywanie radnym wszelkich materiałów związanych z pracą Rady i jej organów.
32. Prowadzenie korespondencji pomiędzy Radą i radnymi oraz korespondencji kierowanej do Rady i jej przewodniczącego.
33. Terminowe przekazywanie uchwał, wyciągów i odpisów protokołów z sesji, skarg i wniosków do referatów Urzędu, samodzielnych stanowisk pracy, jednostek organizacyjnych gminy.
34. Przygotowywanie materiałów stanowiących podstawę naliczania diet radnym.
35. Prowadzenie ewidencji aktów prawnych podjętych przez Radę.
36. Przekazywanie uchwał Rady organom nadzoru.
37. Obsługa techniczno-kancelaryjna posiedzeń Zarządu.
38. Współudział przy realizacji prac związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów i referendów.
39. Współdziałanie z sołectwami gminy w zakresie przedsięwzięć na rzecz mieszkańców sołectwa.
§ 19
Do zadań Stanowiska do Spraw Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych należy w szczególności:
1. Prowadzenie spraw z zakresu ewidencji ludności, w tym związanych z prowadzeniem Powszechnego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności “PESEL”.
3. Przyjmowanie wniosków dotyczących dokumentów stwierdzających tożsamość oraz ich wydawanie.
4. Opiniowanie w sprawach zameldowań i osiedlania się cudzoziemców.
5. Wykonywanie zadań wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych.
6. Współudział przy realizacji prac związanych z przygotowaniem wyborów, referendów i innych zadań wymagających korzystania z zasobów ewidencji mieszkańców gminy.
7. Prowadzenie spraw związanych z prowadzeniem stałego rejestru wyborców.
8. Wykonywanie zadań wynikających z ustawy o ochronie danych osobowych.
§ 20
Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy w szczególności:
1. Dokonywanie rejestracji zdarzeń stanu cywilnego (urodzeń, zgonów, małżeństw).
2. Przyjmowanie oświadczeń o uznaniu dziecka, nadania dziecku nazwiska matki.
3. Wydawanie zezwoleń na skrócenie ustawowego terminu zawarcia związku małżeńskiego.
4. Sporządzanie aktów stanu cywilnego. Prowadzenie i przechowywanie oraz konserwacja wieczystych ksiąg stanu cywilnego.
5. Wydawanie decyzji administracyjnych, mających wpływ na zmianę zapisu w księgach stanu cywilnego.
6. Wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa (małżeństwa wyznaniowe).
7. Prowadzenie korespondencji konsularnej z zakresu zdarzeń stanu cywilnego.
8. Prowadzenie spraw związanych z prawem o stowarzyszeniach, zgromadzeniach, zbiórkach publicznych.
9. Wydawanie decyzji (zezwoleń) w sprawie organizacji imprez masowych.
§ 21
Do zadań radcy prawnego należy w szczególności:
1. Opiniowanie pod względem prawnym i redakcyjnym projektów aktów prawnych organów gminy i Burmistrza.
2. Obsługa prawna Zarządu, Rady i doradztwo prawne na rzecz pracowników Urzędu.
3. Informowanie Zarządu i komórek organizacyjnych Urzędu o najważniejszych zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie spraw należących do samorządów terytorialnych
4. Wydawanie opinii prawnych w przedmiocie zawieranych umów, a także wydawanych decyzji administracyjnych w sprawach skomplikowanych pod względem formalnym i prawnym.
5. Prowadzenie spraw zastępstwa sądowego.
6. Wykonywanie innych zadań i obowiązków wynikających z ustawy z dnia 6 lipca 1992 roku o radcach prawnych.
§ 22
Do zadań Stanowiska ds. Ewidencji Działalności Gospodarczej i Pełnomocnika Zarządu ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych należy w szczególności:
1. Prowadzenie ewidencji podmiotów gospodarczych, dokonywanie zmian w rejestrze podmiotów gospodarczych, dokonywanie zmian w rejestrze podmiotów gospodarczych. Ewidencjonowanie decyzji w sprawie wpisu albo wykreślenia z ewidencji.
3. Ewidencjonowanie wydawanych i cofanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
4. Kontrola podmiotów pod względem zgodności wydawania zezwoleń na sprzedaż i podawanie alkoholu ze stanem faktycznym.
5. Ewidencjonowanie zezwoleń na przedłużenie godzin otwarcia placówek handlowych.
6. Inspirowanie pożądanych inicjatyw gospodarczych.
7. Prowadzenie archiwum zakładowego.
8. Współdziałanie z zakładami opieki zdrowotnej działającymi na terenie gminy i z aptekami w zakresie rozkładu godzin pracy aptek na terenie gminy.
9. Realizacja zadań z zakresu ochrony zdrowia poprzez SPZOZ.
11. Przygotowywanie wspólnie z gminną komisją i przedkładanie Zarządowi:
– projektu gminnego programu,
– projektu preliminarza na jego wykonanie,
– projektu sprawozdania z jego realizacji.
12. Ogłaszanie i prowadzenie konkursu ofert na wykonanie poszczególnych zadań w ramach gminnego programu.
13. Bieżąca koordynacja zadań wynikająca z gminnego programu.
14. Współpraca z instytucjami i organizacjami działającymi w sferze profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
15. Nadzór nad działalnością gminnych świetlic terapeutycznych.
16. Koordynacja prac między GKRPA a Zarządem.
17. Działanie na rzecz tworzenia i wzmocnienia lokalnej koalicji trzeźwościowej, szukanie poparcia do działań na rzecz zmniejszenia rozmiarów problemów alkoholowych i uzależnień.
18. Zadania Pełnomocnika Zarządu ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych realizuje stanowisko ds. ewidencji działalności gospodarczej.
§ 23
Do zadań i kompetencji Stanowiska ds. BHP należy w szczególności:
1. Sporządzanie okresowych analiz bezpieczeństwa i higieny pracy.
2. Przygotowywanie instrukcji dot. bezpieczeństwa i higieny pracy na poszczególnych stanowiskach pracy.
3. Prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie u Sekretarza Gminy dokumentacji dot. wypadków.
4. Współdziałanie z Państwową Inspekcją Pracy.
5. Prowadzenie i dokumentowanie szkoleń pracowników Urzędu w zakresie bhp.
6. Przeprowadzanie kontroli stanu bezpieczeństwa i higieny pracy oraz przestrzegania zasad i przepisów w tym zakresie na wszystkich stanowiskach pracy.
7. Nadzór nad przestrzeganiem bezpieczeństwa przeciwpożarowego oraz przepisów bhp przez pracowników.
8. Prowadzenie rejestru badań wstępnych i okresowych pracowników.
9. Prowadzenie rejestru szkoleń w zakresie bhp (wstępne, stanowiskowe, okresowe).
§ 24
Do zadań Stanowiska ds. Informatyki i Promocji Gminy należy w szczególności:
1. Wdrażanie oraz stały nadzór nad oprogramowaniem komputerowym.
2. Instalacja oprogramowania.
3. Opieka nad oprogramowaniem zainstalowanym w Urzędzie.
4. Administracja sieci (ustalanie praw dostępu, konserwacja, zabezpieczanie danych).
5. Szkolenie pracowników z zakresu obsługi zainstalowanego oprogramowania oraz doradztwo w sprawach związanych z obsługą komputerów i programów.
6. Bieżąca konserwacja sprzętu komputerowego (komputery, drukarki).
7. Usuwanie bieżących uszkodzeń sprzętu.
8. Prowadzenie dokumentacji technicznej sprzętu komputerowego.
9. Opracowywanie i prowadzenie dokumentacji przetargowej w zakresie zakupu sprzętu i oprogramowania.
10. Prowadzenie rejestru faktur zakupionego sprzętu komputerowego i oprogramowania.
11. Zbieranie materiałów do internetu, aktualizacja strony internetowej Urzędu.
12. Obsługa poczty elektronicznej.
13. Zabezpieczenie danych komputerowych przed dostępem osób nieupoważnionych (nadawanie haseł użytkownikom oraz ich bieżąca aktualizacja).
14. Prowadzenie aktualizacji programów działających w Urzędzie.
15. Współpraca z firmami dostarczającymi usługi informatyczne do Urzędu w zakresie serwisu i przeglądów gwarancyjnych i konserwacyjnych sprzętu.
16. Przygotowywanie wykazu możliwych do uzyskania środków pozabudżetowych.
17. Pozyskiwanie środków pozabudżetowych na zadania własne gminy, a w szczególności:
– opracowywanie wniosków,
– sporządzanie sprawozdań z wykorzystania środków do jednostek zarządzającymi programami,
– nadzór nad wydatkowaniem uzyskanych funduszy zgodnie z przeznaczeniem,
– reprezentowanie interesów gminy przy pozyskiwaniu środków,
– współpraca ze wszystkimi uczestnikami procesu inwestycyjnego w zakresie realizacji zadań ze środków pozabudżetowych.
18. Promocja gminy na zewnątrz w zakresie rozwoju infrastrukturalnego.
19. Propagowanie i koordynowanie przedsięwzięć związanych z zagospodarowaniem turystycznym gminy.
20. Prowadzenie spraw z dziedziny promocji miasta dotyczących wydawnictw, udziały w targach, informacji turystycznej.
§ 25
Do zadań Stanowiska ds. Oświaty i Informacji należy w szczególności:
1. Opracowywanie wniosków w sprawach zakładania, likwidacji lub przekształcania placówek oświatowych prowadzonych przez gminę.
2. Zapewnienie warunków do realizacji prawa dziecka 6-letniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
3. Przygotowanie i przeprowadzanie konkursów na dyrektorów szkół, gimnazjum i przedszkola prowadzonych przez gminę.
4. Współpraca z Kuratorium Oświaty w sprawach m.in. nadzoru pedagogicznego, inwestycji oświatowych.
5. Przygotowywanie opinii do projektów organizacyjnych placówek oświatowych.
6. Sprawowanie bieżącej kontroli nad działalnością placówek oświatowych zgodnie z kompetencjami organu prowadzącego.
7. W porozumieniu z Kuratorium Oświaty rozpatrywanie odwołań nauczycieli od ocen.
8. Organizowanie dowożenia do szkół.
9. Koordynowanie pracą szkół w zakresie edukacji ekologicznej, zdrowotnej, rozwoju samorządności.
10. Określanie potrzeb i koordynowanie zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych.
11. Prowadzenie procedury w zakresie nadania nauczycielowi kontraktowemu stopnia nauczyciela mianowanego.
12. Przygotowywanie i organizowanie prac komisji egzaminacyjnej dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień nauczyciela mianowanego.
13. Prowadzenie rejestru zaświadczeń wydanych przez komisję egzaminacyjną.
14. Opiniowanie przeniesienia nauczyciela do innej szkoły.
15. Opracowywanie projektów regulaminów wynagradzania nauczycieli.
16. Prowadzenie ewidencji spełniania obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki przez młodzież w wieku do 18 lat.
17. Przygotowywanie projektów uchwał Rady i Zarządu w zakresie oświaty.
18. Opracowywanie dokumentacji przetargowej zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych w zakresie realizacji inwestycji obiektów oświatowych.
19. Nadzorowanie i koordynowanie prac inwestycyjnych i remontowych w placówkach oświatowych.
20. Koordynacja działań w zakresie informacyjno- -promocyjnym gminy.
21. Przygotowywanie bieżących informacji o gminie i ich publikacja na zewnątrz po uzgodnieniu z Burmistrzem.
22. Nadzór nad wydawaniem informatora i publikacji o gminie.
23. Zbieranie i upowszechnianie informacji na temat integracji z Unią Europejską.
§ 26
Do zadań Stanowiska ds. Obrony Cywilnej, Wojskowości, Obrony Kraju i Ppoż. należy w szczególności:
1. Planowanie, kierowanie, koordynowanie i kontrola przedsięwzięć obrony cywilnej realizowanych przez instytucje, podmioty gospodarcze i inne jednostki organizacyjne działające na terenie gminy.
2. Przygotowywanie i zapewnienie działania elementów systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania.
3. Opracowanie planu obrony cywilnej gminy oraz nadzór nad opracowywaniem tych planów przez instytucje, podmioty gospodarcze i inne jednostki organizacyjne z terenu gminy.
4. Organizowanie i prowadzenie szkoleń komendantów formacji obrony cywilnej, a także szkoleń ludności w zakresie powszechnej samoobrony.
5. Kierowanie i koordynowanie przedsięwzięć w zakresie mobilizacji sił obrony cywilnej do prowadzenia akcji ratunkowych oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych i skażeń środowiska.
6. Planowanie i realizacja zaopatrzenia w sprzęt i środki, a także nadzór nad zapewnieniem odpowiednich warunków przechowywania, konserwacji i eksploatacji sprzętu oraz środków obrony cywilnej.
7. Prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem powszechnego obowiązku obrony.
8. Nadzór nad ochroną tajemnicy państwowej i służbowej.
9. Prowadzenie kancelarii tajnej Urzędu oraz zadań związanych z ewidencjonowaniem spraw tajnych, poufnych i zastrzeżonych.
10. Realizacja zdań z zakresu ustawy o ochronie informacji niejawnych.
11. Nakładanie świadczeń rzeczowych i osobistych związanych z obronnością kraju.
12. Prowadzenie dokumentacji “Akcji Kurierskiej”.
13. Koordynowanie w skali całej gminy pozostałych spraw wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony RP.
14. Realizacja zadań z zakresu ochrony przeciwpożarowej.
15. Prowadzenie całości spraw związanych z funkcjonowaniem ochotniczych straży pożarnych zarejestrowanych na terenie gminy Twardogóra.
§ 27
Do zadań i kompetencji Stanowiska ds. Analiz i Planowania Budżetu Gminy należy w szczególności:
1. Przygotowywanie materiałów do projektu budżetu gminy.
2. Przygotowywanie materiałów do sprawozdań finansowych.
3. Przygotowywanie harmonogramów i przeprowadzanie analiz finansowych w zakresie:
A) dochodów budżetu gminy,
B) wydatków budżetu gminy.
4. Planowanie miesięcznych dochodów gminy.
5. Planowanie miesięcznych wydatków gminy.
6. Opracowywanie układu wykonawczego budżetu gminy.
7. Przygotowywanie projektów uchwał Zarządu i Rady w zakresie finansów publicznych.
R o z d z i a ł V
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 28
Prowadzenie spraw z zakresu administracji publicznej może być powierzone na podstawie uchwały Rady Miejskiej kierownikom gminnych jednostek organizacyjnych określonych w Statucie Miasta i Gminy Twardogóra.
§ 29
Obowiązki Urzędu jako zakładu pracy w rozumieniu przepisów prawa pracy oraz inne sprawy związane z wewnętrznym porządkiem określa regulamin pracy Urzędu Miasta i Gminy Twardogóra wprowadzony zarządzeniem Burmistrza.
§ 30
1. Przy zmianach personalnych pracowników Urzędu oraz jednostek organizacyjnych gminy obowiązuje protokólarne przekazywanie zakresu zadań i obowiązków.
2. Poza zadaniami wymienionymi w zakresach obowiązków referatów i samodzielnych stanowisk, kierownik Urzędu może polecić wykonywanie innych prac niż wymienione w regulaminie organizacyjnym
§ 31
Integralną część regulaminu stanowią następujące załączniki:
– Zasady pracy Urzędu MiG – załącznik nr 1.
– Zasady przeprowadzania kontroli – załącznik nr 2.
– Zasady postępowania przy opracowywaniu i wydawaniu aktów prawnych Zarządu i Burmistrza załącznik nr 3.
– Zasady podpisywania pism i decyzji – załącznik nr 4.
– Zasady i tryb przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków – załącznik nr 5.
– Schemat struktury organizacyjnej Urzędu Miasta i Gminy w Twardogórze – załącznik nr 6.
§ 32
Zmiany regulaminu następują w trybie wymaganym dla jego wprowadzenia.