1608

UCHWAŁA RADY GMINY ŁAGIEWNIKI

z dnia 29 kwietnia 2002 r.

w sprawie zmiany Regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy Łagiewniki

Na podstawie art. 33 ust. 2, art. 40 ust. 2 pkt 2, art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. z 2001 r. Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) Rada Gminy uchwala, co następuje:

§ 1

W Regulaminie organizacyjnym Urzędu Gminy Łagiewniki, stanowiącym załącznik do uchwały Rady Gminy Łagiewniki z dnia 26 kwietnia 2001 r. nr XXIII/ /164/01 wprowadza się następujące zmiany:

1. § 9 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

“Sekretarz nadzoruje pracę:

1) Biura Rady,
2) Kadr i Archiwum,
3) stanowiska ds. Oświaty, Kultury, Sportu, Ochrony Zdrowia oraz działalności gospodarczej,
4) stanowiska ds. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych,
5) stanowiska ds. Wojskowych i Straży Pożarnych,
6) stanowiska ds. Informatyki,
7) Sekretariatu Urzędu”.

R o z d z i a ł III

STRUKTURA ORGANIZACYJNA URZĘDU

otrzymuje brzmienie:

Ҥ 11

1. W strukturze organizacyjnej Urzędu wyróżnia się Referaty i samodzielne stanowiska pracy:

1) Referat Rolnictwa i Ochrony Środowiska, który przy znakowaniu spraw używa symbolu – RiOŚr.

2) Referat Finansów i Księgowości, który przy znakowaniu spraw używa symbolu – FiK.

3) Referat Budownictwa, Gospodarki Komunalnej, Mieszkaniowej i Dróg, który przy znakowaniu spraw używa symbolu – BGKMiD.

4) Kadry i Archiwum, które przy znakowaniu spraw używają symbolu – UGKiA.

5) Stanowisko ds. Oświaty, Kultury, Sportu, Ochrony Zdrowia oraz Działalności Gospodarczej, które przy znakowaniu spraw używa symbolu – OZiDzG.

6) Stanowisko ds. Wojskowości i Straży Pożarnych, które przy znakowaniu spraw używa symbolu – WiSP.

7) Stanowisko ds. Ewidencji Ludności i Dowodów Osobistych, które przy znakowaniu spraw używa symbolu – ELiD”.

3. W § 17 pkt 7 otrzymuje brzmienie: “Prowadzenie rachunkowości budżetu Gminy i Urzędu Gminy”.

4. § 20 otrzymuje brzmienie:

“Do zadań Kadr i Archiwum należy w szczególności:

1. Prowadzenie spraw kadrowych w stosunku do pracowników Urzędu Gminy oraz dyrektorów jednostek organizacyjnych gminy.

2. Prowadzenie dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych pracowników.

3. Przygotowanie i ewidencja upoważnień i pełnomocnictw.

4. Organizacja i koordynacja praktyk studentów i uczniów.

5. Przygotowywanie i wydawanie planów urlopów wypoczynkowych.

6. Przygotowywanie i wydawanie świadectw pracy.

7. Kompletowanie wniosków emerytalno-rento-wych.

8. Prowadzenie archiwum gminnego.

9. Wydawanie odpisów i wypisów z akt zgromadzonych w archiwum gminnym.

10. Zadania Kadr i Archiwum Gminnego realizuje Urząd Stanu Cywilnego”.

5. § 21 otrzymuje brzmienie:

Do zadań stanowiska ds. Oświaty, Kultury, Sportu, Ochrony Zdrowia oraz Działalności Gospodarczej należy w szczególności:

1. Sprawowanie kontroli, nadzoru, organizowanie pracy, współzarządzanie w imieniu organów gminy sprawami oświaty, kultury, ochrony zdrowia i sportu.

2. Prowadzenie działań na rzecz poprawy stanu zdrowotnego mieszkańców gminy.

3. Realizacja zadań z zakresu ochrony zdrowia poprzez Samodzielny Zakład Opieki Zdrowotnej w Łagiewnikach.

4. Nadzór nad gospodarowaniem obiektami szkolnymi, służby zdrowia, kultury i sportowymi.

5. Wspieranie inicjatyw mających na celu upowszechnianie kultury i czytelnictwa.

6. Inspirowanie działań dotyczących sportu masowego na terenie gminy.

7. Organizowanie dowożenia uczniów do szkół.

8. Zaopatrzenie szkół i przedszkola w druki szkolne.

9. Wnioskowanie w sprawach inwestycji i remontów obiektów oświatowych, służby zdrowia, kultury i sportowych.

10. Dokumentowanie posiedzeń Społecznej Rady Samodzielnego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Łagiewnikach.

11. Wykonywanie prac organizacyjnych dotyczących przeprowadzania konkursów na kierownicze stanowiska w podległych gminie placówkach oświatowych, kultury i zdrowia.

12. Udział w pracach związanych z oceną pracy dyrektorów szkół, przedszkola oraz Gminnego Ośrodka Kultury i Bibliotek, oraz prowadzenie ich dokumentacji.

13. Współdziałanie ze szkołami, klubami sportowymi oraz organizacjami społecznymi w organizowaniu na terenie gminy działalności sportowej, rekreacyjnej i wypoczynkowej.

14. Współpraca z organem nadzorującym szkoły i placówki oświatowe.

15. Opiniowanie projektów organizacyjnych szkół i przedszkola.

16. Kontrola realizacji obowiązku szkolnego przez uczniów w wieku od 16 do 18 roku życia.

17. Realizowanie zadań związanych z obsługą Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.

18. Prowadzenie ewidencji instytucji kultury działających na terenie gminy Łagiewniki.

19. Przeprowadzanie przy współudziale kierownika Referatu Budownictwa corocznych przeglądów stanu technicznego budynków służby zdrowia, instytucji oświaty i kultury oraz obiektów sportowo-rekreacyjnych.

20. Realizacja zadań związanych z wydawaniem i cofaniem zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych.

21. Kontrola podmiotów pod względem zgodności wydanych zezwoleń na sprzedaż i podawanie alkoholu ze stanem faktycznym.

22. Współpraca z podmiotami gospodarczymi krajowymi i zagranicznymi.

23. Prowadzenie ewidencji podmiotów gospodarczych, dokonywanie zmian w rejestrze podmiotów gospodarczych. Wydawanie decyzji w sprawie odmowy wpisu, albo wykreślenia z ewidencji”.

6. Skreśla się § 22.

7. Załącznik nr 1 do Regulaminu, o którym mowa w § 14 otrzymuje treść zgodnie z załącznikiem do niniejszej uchwały.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Łagiewniki.

§ 3

Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

§ 4

Pkt 7 § 17 Regulaminu organizacyjnego Gminy Łagiewniki po wprowadzeniu zmian obowiązuje od 1 stycznia 2003 r.

§ 5

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od jej ogłoszenia.

PRZEWODNICZĄCY
RADY GMINY
JERZY NIŻAŁOWSKI

Załącznik do uchwały Rady Gminy Łagiewniki z dnia 29 kwietnia 2002 r. (poz. 1608)