1572

UCHWAŁA RADY MIASTA W ŚWIERADOWIE ZDROJU

z dnia 28 lutego 2002 r.

w sprawie zmiany Statutu Gminy Miejskiej Świeradów Zdrój

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591) Rada Miasta uchwala, co następuje:

§ 1

W załączniku nr 1 do uchwały nr VI/42/2001 Rady Miejskiej Świeradowa Zdroju z dnia 26 czerwca 2001 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Miejskiej Świeradowa Zdroju.

1. Nowe brzmienie otrzymuje § 38 ust. 4:

“Do zadań i zakresu działania Komisji ds. Uzdrowiskowych, Zdrowia, Rodziny i Spraw Socjalnych, należą w szczególności sprawy:

1) podejmowanie inicjatyw w celu poprawy warunków zdrowotnych społeczeństwa na terenie gminy,

2) współpraca z innymi gminami, instytucjami, związkami, stowarzyszeniami i fundacjami,

3) współpraca i utrzymanie bieżących kontaktów z jednostkami działającymi na rzecz zwalczania barier architektonicznych i pomocy inwalidom,

4) wspierania działań w zakresie opieki społecznej,

5) współpraca z organizacjami społecznymi, związkami wyznaniowymi, stowarzyszeniami o charakterze charytatywnym,

6) wyrażenie opinii w sprawach funkcjonowania pomocy społecznej, realizowanej przez administrację rządową i samorządową w zakresie określonym ustawami,

7) wyrażenie opinii w sprawach prawidłowego realizowania pomocy społecznej,

8) wspierania działań Miejskiej Komisji ds. Rozwiązywania problemów alkoholowych”.

2. Nowe brzmienie otrzymuje § 38 ust. 5:

“Do zadań i zakresu działania Komisji ds. Infrastruktury Komunalnej i Ochrony Środowiska należą w szczególności:

1) współdziałanie z instytucjami i jednostkami działającymi na rzecz ochrony środowiska,

2) inspirowanie opracowania perspektywicznego zagospodarowania odpadów, odprowadzania ścieków, właściwego zaopatrzenia w wodę i ciepło w gminie, poszukiwanie rozwiązań ekologicznych,

3) wspieranie działań mających na celu uzyskanie środków i funduszy na realizację projektów dotyczących ochrony środowiska naturalnego,

4) opiniowanie podejmowania środków zaradczych związanych z walką z chorobami, szkodnikami i chwastami,

5) wnioskowanie do Rady o określenie lub zmianę kierunków polityki społecznej i gospodarczej przy wykorzystaniu środków budżetowych,

6) wyrażenie opinii w sprawach projektów planu społeczno-gospodarczego i budżetu oraz półrocznych sprawozdań z jego wykonania,

7) przygotowanie opinii w sprawach miejscowych i perspektywicznych wieloletnich planów zagospodarowania przestrzennego i dokonywanie okresowych ocen zmian w zagospodarowaniu przestrzennym, wynikających z realizacji planu miejscowego oraz ocen aktualności planów,

8) opiniowanie organizacji ruchu drogowego,

9) opiniowanie stanu analiz rozwoju miasta, potrzeb społecznych i możliwości ich zaspokajania,

10) współpraca z Zarządem Miasta w zakresie kształtowania polityki inwestycyjnej i lokalizacyjnej,

11) ocena efektywności funkcjonowania spółek z udziałem gminy,

12) opiniowanie oraz podejmowanie inicjatyw w zakresie inwestycji, drogownictwa, budownictwa mieszkaniowego, infrastruktury technicznej, gazyfikacji, przemysłu i innych,

13) opiniowanie spraw związanych z gospodarką ściekami, utrzymanie czystości urządzeń sanitarnych, wysypisk i utylizacji odpadów komunalnych,

14) rozpatrywanie spraw związanych z utrzymaniem i funkcjonowaniem cmentarzy komunalnych,

15) opiniowanie spraw związanych z gospodarką zasobami lokali użytkowych i mieszkalnych na terenie gminy,

16) opiniowanie działań z zakresu porządku publicznego,

17) współdziałanie z instytucjami i jednostkami działającymi na rzecz rolnictwa,

18) rozpatrywanie spraw z zakresu właściwego zarządzania gospodarką wodną,

19) wydawanie opinii w sprawie zagospodarowania terenów przyjmujących od Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa,

20) opiniowanie spraw dotyczących obrotu nieruchomościami rolnymi, wyłączenie gruntów z produkcji rolnej i rekultywacji gruntów,

21) opiniowanie projektów uchwał dotyczących określenia wymiaru i poboru podatku rolnego.”.

3. W § 38 dodaje się ust. 7 w następującym brzmieniu:

“Do zadań i zakresu działania Komisji Porządku i Bezpieczeństwa Publicznego należą w szczególności sprawy:

1) współpracy z Policją i Strażą Pożarną w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa publicznego,

2) wypracowania zasad funkcjonowania Straży Miejskiej i bieżąca kontrola nad funkcjonowaniem tej Straży,

3) opiniowania zmian w Regulaminie organizacyjnym Straży Miejskiej,

4) współpracy z organizacjami pozarządowymi,

5) oceny stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego,

6) opiniowanie nazewnictwa ulic i placów,

7) opiniowania zgodności z prawem projektów uchwał.”.

§ 2

W załączniku nr 4 do uchwały nr VI/42/2001 Rady Miejskiej Świeradowa Zdroju z dnia 26 czerwca 2001 r., w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Miejskiej Świeradowa Zdroju zawierającym “Wykaz gminnych jednostek organizacyjnych” dodaje się pkt 9 w następującym brzmieniu: “Urząd Miasta”.

§ 3

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miasta.

§ 4

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego i podlega wywieszeniu na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miasta w Świeradowie Zdroju.

PRZEWODNICZĄCY
RADY MIEJSKIEJ
KAZIMIERZ SARZYŃSKI