1572 UCHWAŁA RADY MIASTA W ŚWIERADOWIE ZDROJU z dnia 28 lutego 2002 r. w sprawie zmiany Statutu Gminy Miejskiej Świeradów Zdrój Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591) Rada Miasta uchwala, co następuje: |
§ 1
W załączniku nr 1 do uchwały nr VI/42/2001 Rady Miejskiej Świeradowa Zdroju z dnia 26 czerwca 2001 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Miejskiej Świeradowa Zdroju.
1. Nowe brzmienie otrzymuje § 38 ust. 4:
“Do zadań i zakresu działania Komisji ds. Uzdrowiskowych, Zdrowia, Rodziny i Spraw Socjalnych, należą w szczególności sprawy:
1) podejmowanie inicjatyw w celu poprawy warunków zdrowotnych społeczeństwa na terenie gminy,
2) współpraca z innymi gminami, instytucjami, związkami, stowarzyszeniami i fundacjami,
3) współpraca i utrzymanie bieżących kontaktów z jednostkami działającymi na rzecz zwalczania barier architektonicznych i pomocy inwalidom,
4) wspierania działań w zakresie opieki społecznej,
5) współpraca z organizacjami społecznymi, związkami wyznaniowymi, stowarzyszeniami o charakterze charytatywnym,
6) wyrażenie opinii w sprawach funkcjonowania pomocy społecznej, realizowanej przez administrację rządową i samorządową w zakresie określonym ustawami,
7) wyrażenie opinii w sprawach prawidłowego realizowania pomocy społecznej,
8) wspierania działań Miejskiej Komisji ds. Rozwiązywania problemów alkoholowych”.
2. Nowe brzmienie otrzymuje § 38 ust. 5:
“Do zadań i zakresu działania Komisji ds. Infrastruktury Komunalnej i Ochrony Środowiska należą w szczególności:
1) współdziałanie z instytucjami i jednostkami działającymi na rzecz ochrony środowiska,
2) inspirowanie opracowania perspektywicznego zagospodarowania odpadów, odprowadzania ścieków, właściwego zaopatrzenia w wodę i ciepło w gminie, poszukiwanie rozwiązań ekologicznych,
3) wspieranie działań mających na celu uzyskanie środków i funduszy na realizację projektów dotyczących ochrony środowiska naturalnego,
4) opiniowanie podejmowania środków zaradczych związanych z walką z chorobami, szkodnikami i chwastami,
5) wnioskowanie do Rady o określenie lub zmianę kierunków polityki społecznej i gospodarczej przy wykorzystaniu środków budżetowych,
6) wyrażenie opinii w sprawach projektów planu społeczno-gospodarczego i budżetu oraz półrocznych sprawozdań z jego wykonania,
7) przygotowanie opinii w sprawach miejscowych i perspektywicznych wieloletnich planów zagospodarowania przestrzennego i dokonywanie okresowych ocen zmian w zagospodarowaniu przestrzennym, wynikających z realizacji planu miejscowego oraz ocen aktualności planów,
8) opiniowanie organizacji ruchu drogowego,
9) opiniowanie stanu analiz rozwoju miasta, potrzeb społecznych i możliwości ich zaspokajania,
10) współpraca z Zarządem Miasta w zakresie kształtowania polityki inwestycyjnej i lokalizacyjnej,
11) ocena efektywności funkcjonowania spółek z udziałem gminy,
12) opiniowanie oraz podejmowanie inicjatyw w zakresie inwestycji, drogownictwa, budownictwa mieszkaniowego, infrastruktury technicznej, gazyfikacji, przemysłu i innych,
13) opiniowanie spraw związanych z gospodarką ściekami, utrzymanie czystości urządzeń sanitarnych, wysypisk i utylizacji odpadów komunalnych,
14) rozpatrywanie spraw związanych z utrzymaniem i funkcjonowaniem cmentarzy komunalnych,
15) opiniowanie spraw związanych z gospodarką zasobami lokali użytkowych i mieszkalnych na terenie gminy,
16) opiniowanie działań z zakresu porządku publicznego,
17) współdziałanie z instytucjami i jednostkami działającymi na rzecz rolnictwa,
18) rozpatrywanie spraw z zakresu właściwego zarządzania gospodarką wodną,
19) wydawanie opinii w sprawie zagospodarowania terenów przyjmujących od Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa,
20) opiniowanie spraw dotyczących obrotu nieruchomościami rolnymi, wyłączenie gruntów z produkcji rolnej i rekultywacji gruntów,
21) opiniowanie projektów uchwał dotyczących określenia wymiaru i poboru podatku rolnego.”.
3. W § 38 dodaje się ust. 7 w następującym brzmieniu:
“Do zadań i zakresu działania Komisji Porządku i Bezpieczeństwa Publicznego należą w szczególności sprawy:
1) współpracy z Policją i Strażą Pożarną w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa publicznego,
2) wypracowania zasad funkcjonowania Straży Miejskiej i bieżąca kontrola nad funkcjonowaniem tej Straży,
3) opiniowania zmian w Regulaminie organizacyjnym Straży Miejskiej,
4) współpracy z organizacjami pozarządowymi,
5) oceny stanu bezpieczeństwa i porządku publicznego,
6) opiniowanie nazewnictwa ulic i placów,
7) opiniowania zgodności z prawem projektów uchwał.”.
§ 2
W załączniku nr 4 do uchwały nr VI/42/2001 Rady Miejskiej Świeradowa Zdroju z dnia 26 czerwca 2001 r., w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Miejskiej Świeradowa Zdroju zawierającym “Wykaz gminnych jednostek organizacyjnych” dodaje się pkt 9 w następującym brzmieniu: “Urząd Miasta”.
§ 3
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miasta.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego i podlega wywieszeniu na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miasta w Świeradowie Zdroju.