1510

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ GMINY GRYFÓW ŚLĄSKI

z dnia 21 marca 2001 r.

w sprawie ustalenia opłat za usuwanie i unieszkodliwianie odpadów komunalnych

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z 2001 r. z późn. zm.) oraz art. 6 ust. 2, 3, 4, 5 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. Nr 132, poz. 622 z 1996 r. z późn. zm.) Rada Miejska Gminy Gryfów Śl. uchwała, co następuje:

§ 1

Ilekroć w niniejszej uchwale jest mowa o:

“ustawie” – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach Dz. U. Nr 132, poz. 622 z 1996 r.,

“usługodawcy” – należy przez to rozumieć gminne jednostki organizacyjne oraz inne jednostki posiadające zezwolenie Burmistrza Gminy i Miasta na usuwanie odpadów.

§ 2

Ustala się górną stawkę opłat ponoszonych przez właścicieli nieruchomości za usługi w zakresie usuwania i unieszkodliwiania odpadów komunalnych na 40,00 zł za 1 m3.

§ 3

Ustala się następujące zasady rozliczania świadczonych usług usuwania i unieszkodliwiania odpadów komunalnych:

1) w przypadku usług świadczonych na rzecz gospodarstwa jednorodzinnego osób prawnych lub instytucji opłata miesięczna za wywóz odpadów komunalnych jest iloczynem ilości pojemników, częstotliwości ich opróżniania, ich pojemności całkowitej oraz przyjętej przez usługodawcę stawki za 1 m3,

2) w przypadku usług świadczonych na rzecz podmiotów władającymi budynkami wielorodzinnymi lub w przypadku wykorzystywania pojemników na odpady przez wielu użytkowników miesięczne opłaty za wywóz i unieszkodliwianie odpadów komunalnych ustala się jako iloczyn ilości osób objętych usługą, współczynnika 0,13 m3 odpadów/osobę oraz przyjętej przez usługodawcę stawki za 1 m3.

§ 4

W przypadku gdy właściciele nieruchomości nie udokumentują wykonania obowiązku usuwania i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, obowiązek ten przej-muje gmina, pobierając od tych właścicieli opłatę będącą iloczynem objętości wywożonych odpadów oraz stawki wynoszącej 65,00 zł za 1 m3 z zastrzeżeniem, że opłata ta nie może być mniejsza niż 65,00 zł miesięcznie w gospodarstwach jednorodzinnych, a 600,00 zł od pozostałych usługobiorców.

§ 5

W przypadku gromadzenia odpadów w sposób selektywny na zasadach uzgodnionych ze świadczącym usługę ich usuwania i unieszkodliwiania ustala się opłatę na zasadach zawartych w § 3, z tym że stawkę za 1 m3 odpadów należy obniżyć o 30%.

§ 6

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Gminy i Miasta Gryfów Śląski.

§ 7

Traci moc uchwała nr XXXIII/269/97 Rady Miejskiej Gminy Gryfów Śląski z dnia 24 kwietnia 1997 roku w sprawie ustalenia opłat za usuwanie i unieszkodliwianie odpadów komunalnych.

§ 8

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego i podlega ogłoszeniu na tablicach informacyjnych Urzędu Miasta i Gminy Gryfów Śl. oraz w “Kurierze Gryfowskim”.

PRZEWODNICZĄCY

RADY MIEJSKIEJ GMINY

WITOLD MIKOS