1356 UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W MIĘDZYBORZU z dnia 21 marca 2002 r. w sprawie trybu, zasad i kontroli udzielania dotacji z budżetu gminy na zadania publiczne podmiotom niezaliczonym do sektora finansów publicznych, w tym fundacjom i stowarzyszeniom Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity z 2001 r. Dz. U. Nr 142, poz. 1591) oraz art. 118 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1014 z późn. zm.) Rada Miejska w Międzyborzu uchwala, co następuje: |
§ 1
Na realizację zadań publicznych związanych z realizacją zadań gminy Międzybórz mogą być przyznane dotacje na wniosek podmiotu nienależącego do sektora finansów publicznych, w tym fundacjom i stowarzyszeniom niedziałającym w celu osiągnięcia zysku.
§ 2
Podmiot ubiegający się o dotację jest obowiązany przedstawić we wniosku:
1. Cele, szczegółowy opis i terminy wykonania zadania publicznego.
2. Szczegółową kalkulację realizowanego zadania.
3. Wysokość wnioskowanej dotacji.
4. Numer konta, na które mają zostać przelane środki finansowe z ewentualnie udzielonej dotacji.
§ 3
Wnioski o udzielenie dotacji winny być składane do Zarządu Miasta i Gminy Międzybórz do 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy.
§ 4
Zarząd Miasta i Gminy po dokonaniu analizy przedłożonych wniosków ustala wykaz podmiotów oraz kwoty proponowanej dotacji, który stanowi załącznik do projektu uchwały budżetowej.
§ 5
Uchwała budżetowa określająca wysokość przyznanej dotacji dla podmiotów określonych w § 1 stanowi podstawę do zawarcia umowy na realizację zadań publicznych gminy.
§ 6
1. W szczególnie uzasadnionych przypadkach wnioski mogą być składane w trakcie roku budżetowego.
2. Uchwała budżetowa może przewidywać określoną kwotę na dotacje dla podmiotów niezaliczanych do sektora finansów publicznych bez wskazania określonych podmiotów upoważnionych do jej otrzymania. Wyboru wniosków i przyznania dotacji do wysokości przewidzianej kwoty dokonuje Zarząd Miasta i Gminy.
§ 7
Umowy w sprawie udzielenia dotacji powinny określać:
1. Szczegółowy opis zadania i termin jego wykonania.
2. Dotację celową należną jednostce wykonującej zadanie i tryb płatności.
3. Tryb kontroli wykonywania zadania.
4. Sposób rozliczenia udzielonej dotacji celowej i zasady zwrotu niewykorzystanej części dotacji.
§ 8
Kontrole realizowanego zadania określonego w umowie wykonuje Zarząd Miasta i Gminy.
§ 9
1. Podmiot, który otrzymał dotację, jest zobowiązany do składania Zarządowi Miasta i Gminy informacji o realizacji zadania objętego dotacją oraz stopniu wykorzystania kwoty dotacji.
2. Informacja, o której mowa w ust. 1, jest składana w terminie do 10. każdego miesiąca za miesiąc poprzedni.
§ 10
W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości Zarząd Miasta i Gminy ma prawo żądać zwrotu przekazanych środków lub wstrzymać dalszą realizację dotacji do czasu usunięcia nieprawidłowości.
§ 11
Komisja Rewizyjna w trakcie badań realizacji budżetu gminy dokonuje oceny wykorzystania przyznanych w budżecie dotacji.
§ 12
1. Uchwała podlega opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
2. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.