Załącznik nr 6

Wykonanie dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań

z zakresu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych za 2000 rok

Dochody

Dział

Rozdz.

§

Treść

Plan

Wykonanie

Wyk. w %

91

    Administracja państwowa i samorządowa

90 000

83 128

92%

 

9195

  Pozostała działalność

90 000

83 128

92%

   

64

Różne opłaty

90 000

83 128

92%

      Razem

90 000

83 128

92%

Wydatki

Dz.

Rozdz.

§

Treść

Plan

Wykonanie

Wyk. w %

85

    Ochrona zdrowia

90 000

51 627

57,40%

 

8536

  Przeciwdziałanie alkoholizmowi

90 000

51 627

57,40%

   

25

Różne wydatki na rzecz osób fizycznych

2 500

2 340

93,60%

   

28

Podróże służbowe krajowe

500

74

14,80%

   

31

Materiały i wyposażenie

8 500

4 988

58,70%

   

35

Energia

1 500

326

21,70%

   

36

Usługi materialne

15 070

7 566

50,20%

   

37

Usługi niematerialne

35 798

18 653

52,10%

   

48

Pozostałe dotacje

26 132

17 680

68

      Razem

90 000

51 627

57,40%

Przeciwdziałanie alkoholizmowi

Gminna Komisja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych odbyła w roku 2000 13 posiedzeń, w tym 7 wyjazdowych.

Posiedzenia wyjazdowe dotyczyły rozmów z proboszczami parafii Dekanatu Wiązów na temat realizacji programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych. Prowadzone były również rozmowy z osobami uzależnionymi.

Przeprowadzono kontrole placówek handlowych, w których sprzedawane są napoje alkoholowe. W wyniku kontroli nie stwierdzono uchybień w zakresie handlu alkoholem. Prowadzący placówki posiadali ważne koncesje na sprzedaż alkoholu. W sklepach wywieszone były wywieszki na temat szkodliwości picia alkoholu oraz zakazie picia go w sklepie i jego obrębie oraz o zakazie sprzedaży dla młodzieży do lat 18.

Na posiedzenia komisji wezwanych było w ciągu roku 105 osób z problemem alkoholowym. Przeprowadzone były rozmowy z 45 osobami, pozostałe 60 osób nie zgłosiło się na wezwanie komisji. Z przesłuchanych 45 osób, 16 skierowano na leczenie terapeutyczne w grupie “AA” w Wiązowie. Trzy osoby skierowane zostały na leczenie odwykowe zamknięte.

W szkołach podstawowych prowadzone były prelekcje i szkolenia dla dzieci, nauczycieli i rodziców na temat rozwiązywania problemów dotyczących uzależnień młodzieży od alkoholu i narkotyków.

Członkom Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych wypłacono diety za posiedzenia w wysokości 2.340,00 zł.

Pełnomocnik Burmistrza ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych odbył pięć podróży służbowych za łączną kwotę 74,00 zł.

Zakupiono i rozprowadzono broszurki w akcji “Bezpieczne Miasto” oraz książeczki za kwotę 230,00 zł.

oraz materiały do prowadzenia zajęć dydaktycznych w “KUŹNI” za 191,00 zł.

Zakupiono maszynę do pisania dla celów biurowych za kwotę 1.159,00 zł.

Na zakup paliwa do samochodu (wycieczki) wydano 3.408,00 zł.

Na zużycie energii w Klubie “KUŹNIA” wydano 326,00 zł.

Na wywołanie zdjęć wykonanych w “KUŹNI” wydano 44,00 zł.

Opłata za c.o. w “KUŹNI” wyniosła 6.492,00 zł.

Na wynajem sali na posiedzenia grupy “AA” wydano 422,00 zł.

Za prenumeratę czasopisma “Świat Problemów” zapłacono 648,00 zł.

Na usługi transportowe wydano 60,00 zł.

Na prowadzenie zajęć terapeutycznych z grupą A.A wydano 6.380,00 zł.

Zorganizowano 3 szkolenia dla nauczycieli i rodziców na temat uzależnień za 560,00 zł.

Za udział dzieci i młodzieży w przedstawieniu “ARKA” pt. “Garby” zapłacono 900,00 zł.

Opłacono pobyt dwóch osób w Centrum Interwencji Kryzysowej w kwocie 200,00 zł.

Zorganizowano wycieczki i obóz dla dzieci z rodzin zagrożonych za kwotę 10.488,00 zł.

Przekazano dotację dla Wrocławskiego Towarzystwa “KUŹNIA” w wysokości 17.680,00 zł.

Na zakup wszywki “esperal” wydano 125,00 zł.