Wykonanie dochodów i wydatków
Lp. |
T R E Ś Ć |
Budżet po zmianach |
Wykonanie |
Różnica |
I. |
Dochody ogółem | 6.918.000 |
6.272.505 |
–645.495 |
1. Dochody własne | 3.438.945 |
2.940.395 |
–498.550 |
|
2. Subwencje z budżetu państwa | 1.813.634 |
1.813.634 |
– |
|
3. Dotacje celowe na finansowanie zadań zleconych gminom i wła- snych |
1.072.493 |
925.548 |
–146.945 |
|
4. Dotacje z funduszy celowych | 32.928 |
32.928 |
– |
|
5. Środki na dofinansowanie ze źródeł pozabudżetowych | 560.000 |
560.000 |
– |
|
II. |
Wydatki ogółem | 7.123.940 |
6.489.511 |
–634.429 |
1. Wydatki bieżące | 5.576.927 |
5.196.408 |
–380.519 |
|
2. Wydatki na inwestycje | 1.547.013 |
1.293.103 |
–253.910 |
|
III. |
Deficyt budżetowy pokryty z nadwyżki budżetowej z lat poprzednich | 205.940 |
205.940 |
– |
IV. |
Deficyt budżetowy | – |
11.066 |
11.066 |
Na podstawie powyższych danych można stwierdzić, że budżet Gminy po stronie dochodów zamyka się kwotą 6.918.000 zł i został zrealizowany w kwocie 6.272.505 zł, natomiast po stronie wydatków w kwocie 7.123.940 zł i został zrealizowany w kwocie 6.489.511 zł z deficytem budżetowym w kwocie 11.066 zł.
Deficyt budżetowy ogółem w kwocie 11.066 zł powstał na skutek oszczędności w wydatkach w kwocie 634.429 zł, minus niewykonanie dochodów w kwocie 645.495 zł.
Deficyt budżetowy sfinansowany został z innych środków.
Dochody budżetowe wykonane zostały w 90,7% planu, główną pozycje w strukturze dochodów zajmują:
– dochody własne – 46,9%
– subwencja ogólna – 28,9%
– dotacje na zadania zlecone i własne – 14,8%
– dotacje z funduszy celowych – 0,5%
– środki na dofinansowanie ze źródeł pozabudżetowych – 8,9%
W grupie dochodów od osób prawnych realizowane są następujące wpływy:
– podatek rolny planowany w kwocie 373.000 zł został zrealizowany w kwocie 556.076 zł tj. 149,1% planu. Wysokie wykonanie planu wynika z pozytywnego rozstrzygnięcia przez Naczelny Sąd Administracyjny sporu o zapłatę podatku rolnego przez jednostkę badawczo – rozwojową.
Rezultatem wyroku była wpłata podatku zaległego. Zaległości w podatku wynoszą 42.193 zł, nadpłaty 2.480 zł,
– podatek leśny planowany w kwocie 5.500 zł zrealizowano w kwocie 5.997 zł, tj. 109,0% planu. Zaległość w podatku wynosi 7 zł,
– podatek od nieruchomości planowany w kwocie 785.000 zł zrealizowano w kwocie 263.448 zł, tj. 33,6% planu, niskie wykonanie wynika z zaległości podatku w kwocie 515.910 zł.
Są to należności trudnościągalne zabezpieczone na majątku dłużników poprzez wpis hipoteki, na część zaległości wystawiono tytuły wykonawcze skierowane do urzędów skarbowych w celu egzekucji należności. Ponadto Agencja Prywatyzacji w Warszawie ogłosiła w prasie zaproszenie do rokowań na sprzedaż udziałów spółki będącej jednym z dłużników. Zaległości w podatku wynoszą 515.910 zł, nadpłaty 2.688 zł,
– podatek od środków transportowych planowany w kwocie 4.000 zł zrealizowano w kwocie 2.259 zł, tj. 56,5%. Po przeksięgowaniu nadpłaty z roku ubiegłego w kwocie 3.098 zł wykonanie wynosi minus 839 zł. Zaległość podatku wynosi 451 zł,
– odsetki za zwłokę planowane w kwocie 1.000 zł zrealizowane w kwocie 33.925 zł, tj. 3.392,5%.
W grupie dochodów od osób fizycznych realizowane są następujące wpływy:
– podatek rolny planowany w kwocie 447.000 zł, zrealizowany w kwocie 378.673 zł, tj. 84,7 %, nie wykonanie planu spowodowane jest częściowo odroczeniem terminu płatności podatku oraz zaległościami w podatku trudnościągalnym. Część zaległości zabezpieczono na majątku dłużnika poprzez wpis w hipotekę. Zaległość w podatku rolnym od osób fizycznych ogółem wynosi 82.242 zł, nadpłaty 779 zł,
– wpływy z karty podatkowej planowane w kwocie 18.500 zł, wykonane w kwocie 19.180 zł, tj. 103,7%.
Zaległość w podatku wynosi 6.954 zł, nadpłaty 5 zł,
– podatek leśny planowany w kwocie 400 zł, wykonano w kwocie 455 zł, tj. 113,8%, zaległość wynosi 7 zł nadpłata 2 zł,
– wpływy z podatku od nieruchomości planowane w kwocie 423.667 zł wykonano w kwocie 239.514 zł, tj. 56,5 %. Bardzo niskie wykonanie to głównie zaległości trudnościągalne podatku od byłego właściciela kopalni w Górce Sobockiej. Od miesiąca września 1999 r. trwa postępowanie w sprawie wyjawienia majątku dłużnika. Zaległości w podatku wynoszą 190.619 zł, nadpłaty 736 zł,
– podatek od spadku i darowizn zaplanowany w kwocie 1.100 zł zrealizowany przez Urząd Skarbowy wyniósł 7.609 zł, tj. 691,7%,
– opłata lokalna planowana 100 zł wykonanie 0 zł,
– podatek od posiadania psów planowany w kwocie 1.000 zł został zrealizowany w kwocie 56 zł, tj. 5,6% planu,
– podatek od środków transportowych planowany w kwocie 17.000 zł wykonano w kwocie 22.556 zł, tj. 132,7% planu. Ogółem zaległości w podatku wynoszą 19.085 zł, nadpłaty 111 zł,
– odsetki za zwłokę planowane w kwocie 1.000 zł zrealizowano w kwocie 18.483 zł tj. 1.848,3%,
– opłata skarbowa planowana w kwocie 55.000 zł zrealizowana przez urząd skarbowy w kwocie 71.885 zł, tj. 130,7%, zaległość w opłacie wynosi 970 zł, nadpłata 230 zł,
– odsetki od opłaty skarbowej wyniosły 751 zł.
Udziały Gminy w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa.
– podatek dochodowy od osób fizycznych planowany w kwocie 563.529 zł zrealizowany w kwocie 498.992 zł, tj. 88,5% planu, nadpłata wynosi 12 zł,
– podatek dochodowy od osób prawnych planowany w kwocie 6.000 zł wykonano w kwocie 3.974 zł, tj. 66,2%, nadpłata wynosi 71 zł.
Wpływy z usług za pobór wody, dzierżawę alei owocowych, usług opiekuńczych, różnych dochodów i odsetek planowane w kwocie 61.211 zł wykonano w kwocie 96.892 zł, tj. 158,3%.
– opłata eksploatacyjna planowana w kwocie 189.000 zł wykonana w kwocie 99.847 zł, tj. 52,8% planu, wykonanie niższe od planowanego wynika z zaległości w opłacie spółki w upadłości na kwotę 32.283 zł oraz zaległości pozostałych spółek na kwotę 86.677 zł, na część zaległości wystawiono tytuły wykonawcze skierowane do urzędu skarbowego celem egzekucji,
– opłata za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych planowana na 50.000 zł wykonano w kwocie 43.586 zł tj. 87,2%,
– odsetki od lokat terminowych wyniosły 17.672 zł,
– wpływy od jednostek gospodarki pozabudżetowej planowane w kwocie 8.138 zł wykonano w kwocie 9.378 zł tj. 115,2%,
– dochody z majątku gminy (dzierżawa i wynajem lokali użytkowych i mieszkalnych, produkcyjnych, sprzedaży gruntów, budynków, lokali mieszkalnych, opłat za wieczyste użytkowanie) planowane w kwocie 427.800 zł wykonano w kwocie 552.285 zł tj. 129,1% planu,
W miesiącu marcu gmina przystąpiła do Spółki z o.o. “EKOBIOENERGETYKA” w Kondratowicach wnosząc aportem w postaci działek grunty o łącznej powierzchni 1,82 ha z zabudowaniami, umowę przeniesienia własności zawarto w miesiącu czerwcu. Celem Spółki jest budowa wytwórni odnawialnych źródeł energii i biopaliw (skup słomy, rzepaku, wytwarzanie energii cieplnej, elektrycznej i oleju napędowego),
– dotacje celowe z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej zleconych gminie planowane w kwocie 642.503 zł wykonano w kwocie 622.558 zł, tj. 96,9%
z tego:
– dotacje celowe z budżetu państwa na dofinansowanie własnych zadań bieżących gmin planowane w kwocie 151.928 zł wykonano w kwocie 151.928 zł, tj. 100% planu,
z tego:
– dotacje celowe z budżetu państwa na realizację inwestycji z zakresu administracji rządowej planowane w kwocie 27.000 zł, brak wykonania, dysponent nie przekazał środków,
– dotacje celowe z budżetu państwa na realizację inwestycji własnych gminy planowane w kwocie 250.000 zł wykonano w kwocie 150.000 zł, tj. 60% planu, dysponent nie przekazał środków na budowę kanalizacji sanitarnej w kwocie 100.000 zł,
– dotacje celowe na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumienia między jednostkami samorządu terytorialnego planowane w kwocie 1.062 zł wykonano w kwocie 1.062 zł, tj. 100% planu,
– dotacje otrzymane z funduszy celowych na realizacje zadań bieżących planowane w kwocie 8.928 zł wykonano w kwocie 8.928 zł, tj . 100% planu,
– dotacje z funduszy celowych na realizację zadań inwestycyjnych planowane w kwocie 24.000 zł zrealizowano w kwocie 24.000 zł, tj. 100 % planu,
– środki na dofinansowanie ze źródeł pozabudżetowych na realizację zadań inwestycyjnych planowane w kwocie 560.000 zł wykonano w kwocie 560.000 zł,
– subwencja ogólna planowana w kwocie 1.813.634 zł wykonana w kwocie 1.813.634 zł, tj. 100% planu,
z tego:
Należności budżetowe wg stanu na 31.12.2000 r. wynoszą 977.391 zł, nadpłaty 7.124 zł.
Realizacja wydatków budżetowych przedstawia się następująco:
Planowane wydatki budżetowe w kwocie 7.123.940 zł wykonano w kwocie 6.489.511 zł, tj. 91,1% planu.
Dział – Rolnictwo
Plan w tym dziale wynosił 147.000 zł, wydatkowano 127.182 zł, tj. 86,5% planu.
Są to wydatki na:
– oczyszczenie i konserwację rowu w Prusach w kwocie 5.908 zł,
– konserwację rowu w Księginicach Wlk. w kwocie 3.990 zł,
– dotację dla Gminnej Spółki Wodnej w Kondratowicach w kwocie 15.000 zł – z przedłożonego przez GSW rozliczenia wynika, że w ramach składki wykonano następujące roboty: odbudowa i konserwacja drenowania w Gołostowicach na kwotę 3.107 zł, konserwacja rowu spełniającego funkcję odprowadzalnika wód deszczowych we wsi Karczyn na kwotę 8.507 zł, odbudowa rowów i przepustów uszkodzonych w wyniku nawalnych deszczów w Komorowicach na kwotę 11.516 zł,
– partycypację w kosztach budowy zabezpieczenia przeciwpowodziowego wsi Księginice Wlk. i Rakowice, realizowanego na podstawie porozumienia z Zarządem Województwa Dolnośląskiego na kwotę 100.000 zł,
– pozostałe wydatki w kwocie 2.284 zł.
Ponadto w ramach refundacji wydatków z Terenowego Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych dostarczono dla rolników dotkniętych suszą nawóz wapniowo-magnezowy na łączną kwotę 16.450 zł.
Dział – Transport
Plan w tym dziale wynosił 93.700 zł, wydatkowano 93.617 zł, tj. 99,9% planu.
– są to wydatki na zakup klińca, tłucznia, grysu bazaltowego w kwocie 19.051 zł,
– do wyrównania dróg polnych w miejscowościach: Księginice Wlk. na kwotę 14.542 zł, Maleszów na kwotę 3.120 zł, Prusy na kwotę 217 zł, Czerwieniec na kwotę722 zł,
– zakup farb do malowania przystanków PKS i krawężników na kwotę 295 zł,
– zakup piasku do posypania oblodzonych chodników w Kondratowicach na kwotę 155 zł,
– dwukrotne koszenie poboczy dróg w roku ubiegłym w kwocie 1.000 zł,
– na remonty przystanków PKS wydatkowano łącznie 10.940 zł, w tym: remont przystanku w Gołostowicach 2.645 zł, w Kowalskich – 2.424 zł, Edwardowie – 3.034 zł, Wójcinie – 2.837 zł,
– na remonty dróg wydatkowano łącznie 10.376 zł, w tym: wywiezienie namułu z drogi w Komorowicach w kwocie 715 zł, roboty melioracyjne na drodze w Maleszowie 2.996 zł, zebranie ziemi z poboczy drogi w Błotnicy w kwocie 4.472 zł, zebranie ziemi z poboczy drogi w Podgaju w kwocie 2.140 zł,
– czyszczenie światła mostu na drodze Prusy – Kondratowice – 53 zł,
– wydatki na finansowanie inwestycji wyniosły 52.250 zł (są to wydatki na zakończenie budowy drogi w Prusach).
Dział – Gospodarka Komunalna
Plan w tym dziale wynosił 775.942 zł i został zrealizowany w kwocie 544.252 zł, tj. 70,1%. Są to wydatki na:
– zakup energii elektrycznej do oświetlenia ulic na kwotę 89.805 zł,
– opłata za konserwację oświetlenia ulicznego w kwocie 28.229 zł,
– remont oswietlenia ulicznego na łączną kwotę 7.992 zł, w tym remont oświetlenia w Wójcinie w kwocie 6.902 zł, w Kondratowicach – 1.090 zł,
– wydatki na finansowanie inwestycji (budowy dodatkowych punktów świetlnych) wyniosły 26.385 zł, w tym: dotacja na budowę oświetlenia na drodze Prusy – Rakowice wyniosła 21.427 zł, dotacja na budowę oświetlenia w Wójcinie wyniosła 4.958 zł,
– wynagrodzenia oraz pochodne wynagrodzeń pracowników zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych wyniosły 10.191 zł ,
– pozostałe wydatki rzeczowe wyniosły 38.147 zł i są to wydatki na eksploatację wysypisk, zakup kiosku i przystosowanie dla planowanego zatrudnienia w 2001 roku dozorcy wysypiska, opróżnianie pojemników przeznaczonych na składowanie surowców wtórnych (szkło i makulatura), czyszczenie kanalizacji w Księginicach Wielkich, udrożnienie przydomowej oczyszczalni w Zarzycy, naprawa filtrów SUW w Jezierzycach Małych z płukaniem zbiornika i sieci wodociągowej, remont przyłącza kanalizacji sanitarnej w Kondratowicach, odpisy na Z.F.Ś.S.
Wydatki na finansowanie inwestycji wyniosły 343.503 zł, w tym:
– dotacja na budowę parkingu i nadzór inwestorski w Grzegorzowie wyniosła 17.238 zł,
– dotacja na rekultywację wysypiska w Prusach wyniosła 15.346 zł,
– dotacja na opracowanie dokumentacji technicznej dla budowy chodników z kanalizacją burzową w Białobrzeziu wyniosła 8.470 zł,
– dotacja na opracowanie wyników geofizycznych dla koncepcji i wykonania zmiany wodociągowania gminy wyniosła 15.000 zł,
– dotacja na budowę studni zastępczej na wodociągu w Białobrzeziu wyniosła 27.019 zł,
– dotacja na budowę drogi dojazdowej do ujęć wodnych na wodociągu w Prusach wyniosła 33.135 zł,
– dotacja na budowę kanalizacji sanitarnej w Kondratowicach wyniosła 227.295 zł.
Dział – Gospodarka Mieszkaniowa oraz Niematerialne Usługi Komunalne
Plan w tym dziale wynosił 175.680 zł i został wykonany w kwocie 158.765 zł, tj. 90,4%. Są to wydatki na:
– wypłatę ekwiwalentu dla strażaków OSP za udział w akcjach ratowniczo-gaśniczych i szkoleniach w kwocie 18.225 zł,
– wydatki na zakup paliw, części zamiennych, remonty, przeglądy i ubezpieczenie samochodów bojowych, zakup mundurów wyjściowych, dresów treningowych dla dwóch drużyn młodzieżowych dziewczęcych, nagród na eliminacje gminne Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy Pożarniczej, koszty uroczystych obchodów 50-lecia istnienia OSP w Kondratowicach oraz nadanie jednostce sztandaru, koszty udziału w krajowych zawodach sportowo-pożarniczych, w których OSP w Kondratowicach zajęła 30 miejsce w skali kraju, ubezpieczenia osobowe wynajem garażu oraz inne wydatki wyniosły 41.858 zł,
– remont zbiornika przeciwpożarowego w Gołostowicach wyniósł 4.842 zł,
– odnowienie bryczki – pompy konnej i drobne remonty budynku remizy w Kondratowicach wyniosły 231 zł,
– remont budynku remizy w Księginicach Wlk. wyniósł 1.043 zł,
– wydatki na finansowanie inwestycji wyniosły 8.348 zł;
Są to wydatki na badania geotechniczne gruntu, projekt budowlany, przyłącze energetyczne do budowy remizy w Prusach,
– wydatki na usługi geodezyjne i wycenę nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży i nabycia oraz aportu wyniosły 15.354 zł,
– wydatki na zakończenie opracowania Studium Uwarunkowań i Zagospodarowania Przestrzennego Gminy wyniosły 30.500 zł,
– opłata za energię elektryczną na oświetlenie placu, ochronę obiektów nie zagospodarowanych po firmie TC Thermconcept i Gminnej Spółdzielni wyniosły 33.130 zł,
– ubezpieczenie budynków i pozostałe wydatki wyniosły 3.065 zł,
– wydatki na finansowanie inwestycji, tj. wykup gruntów pod przyszły parking przy Przedszkolu w Górce Sobockiej wyniosły 2.169 zł.
Dział – Oświata i Wychowanie
Plan w tym dziale wynosił 3.433.220 zł. został wykonany w kwocie 3.266.814 zł. tj. 95,2% planu.
Są to wydatki na utrzymanie szkół podstawowych – ogółem wyniosło 2.146.437 zł.
w tym: wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń, dodatki mieszkaniowe, wydatki osobowe nie zaliczone do wynagrodzeń, odpisy na ZFŚS wyniosły 1.420.362 zł.
Wydatki rzeczowe ogółem wyniosły 127.723 zł. tj.: zakup opału (oleju opałowego, węgla) środków czystości, materiałów biurowych, opłaty za energię elektryczną i wodę, przeglądy okresowe pomieszczeń i sprzętu szkolnego, usługi komunalne, nauka języków obcych, RTV, delegacje, ubezpieczenia budynków, zakup pomocy dydaktycznych, instalacja nowego systemu alarmowego, zakup worków na udział uczniów w akcji “Sprzątanie Ziemi”.
Wydatki w poszczególnych szkołach przedstawiają się następująco:
Wyszczególnienie |
Sz. P. w Prusach |
Sz. P. w Księginicach Wielkich |
Sz. P. w Żelowicach |
Sz. P. w Karczynie |
Sz. P. w Górce Sobockiej |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
Liczba uczniów | 225 |
67 |
51 |
26 |
|
Wydatki ogółem | 737.213 |
365.595 |
329.433 |
109.878 |
5.219 |
w tym: wydatki osobowe | 673.260 |
342.114 |
296.385 |
103.386 |
5.219 |
Wydatki rzeczowe | 63.953 |
23.481 |
33.048 |
6.492 |
|
tj.:– zakup opału | 36.002 |
7.317 |
4.982 |
2.491 |
|
– środki czystości | 948 |
334 |
241 |
202 |
|
– druki szkolne, mat. biurowe,
prenumerata itp. |
1.541 |
683 |
1.380 |
530 |
|
– mat. gospod. do napraw bieżących po- mieszczeń i sprzętu szkolnego, materiały piśmienne dla nauczycieli |
1.624 |
3.085 (w tym: zakup kosy spalinowej - 1.674) |
2.209 |
57 |
|
– opłaty za energię elektr. i wodę | 6.166 |
2.214 |
3.411 |
738 |
cd. tabeli
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
– przeglądy okresowe pomieszczeń i
sprzętu szkol. naprawy i konserwacje |
7.683 |
3.177 |
985 |
548 |
|
– usługi komunalne | 2.816 |
1.059 |
687 |
375 |
|
– opłaty telekomunik. | 2.309 |
805 |
1.304 |
848 |
|
– inne wydatki (nauka j.
obcych , RTV, opła- ty poczt., szkolenia, delegacje, ubezpiecz. obiektów i sprzętu, KZP itp. |
3.585 |
4.318 (w tym odszkodowanie z tyt. wypadku przy pracy – 2.958 zł) |
17.704 w tym odszkodowanie z tyt. wypadku – 1.855 zł) |
703 |
|
Pomoce naukowe, dydaktyczne, zakup książek do bibliotek szkolnych |
1.279 |
189 |
145 |
||
Koszt 1 ucznia | 3.277 |
5.457 |
6.459 |
4.226 |
Wydatki wykazane w Szkole Podstawowej w Górce dotyczą rozliczeń z pracownikami zatrudnionymi w tej szkole w 1999 roku tj. dodatkowe wynagrodzenie roczne.
– Remont szkoły w Prusach polegający na malowaniu sal lekcyjnych, wymianie drzwi wejściowych i do pracowni internetowej wyniósł – 18.284 zł.
Za roboty remontowe w kwocie 12.388 zł dokonano zapłaty w miesiącu lutym 2001 r.
– Wydatki na finansowanie inwestycji tj. zakończenie budowy sali sportowej przy Szkole Podstawowej i Gimnazjum w Prusach wyniosły – 730.068 zł. (§ 72 580.068 zł, § 72 150.000 zł).
Wydatki ogółem na funkcjonowanie gimnazjum wyniosły 244.006 zł, w tym:
– wynagrodzenia i pochodne wynagrodzeń, dodatki mieszkaniowe, odpisy na ZFŚS wyniosły – 180.664 zł.
– wydatki rzeczowe na zakup opału, materiałów biurowych i BHP, pomocy dydaktycznych. Po kradzieży komputerów najważniejszą pozycją w wydatkach rzeczowych był zakup nowych komputerów do pracowni internetowej. Uzyskane środki w kwocie 20.710 zł. tytułem odszkodowania od firmy ubezpieczeniowej obniżyły wydatki z budżetu na zakup nowych komputerów.
Ogółem wydatki rzeczowe wyniosły – 60.339 zł.
Koszt nauki 1 ucznia w gimnazjum w roku 2000 wyniósł 2.918 zł.
– remont sal lekcyjnych w gimnazjum wyniósł 3.003 zł.
Wydatki na dowożenie uczniów do szkół wyniosły – 206.721 zł, w tym:
– wynagrodzenia i pochodne wynagrodzeń kierowcy autobusu szkolnego i opiekunki dzieci i młodzieży w czasie dowozu – 33.561 zł.
– wydatki rzeczowe wyniosły – 173.160 zł. z tego: opłaty za dowóz uczniów przez
wynajętych przewoźników
– do Szkoły Podstawowej w Nieszkowicach – 25.289 zł
– do Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Prusach – 65.803 zł.
– do Szkoły Podstawowej w Zielenicach – 15.292 zł.
– bilety miesięczne dla uczniów – 1.355 zł.
– wyjazdy dzieci ze szkół podstawowych na basen do Dzierżoniowa i Bielawy – 3.860 zł.
Pozostałe wydatki w kwocie 61.561 zł. to koszt utrzymania autobusu szkolnego tj. zakup oleju napędowego, płynów technicznych, naprawy bieżące i przeglądy okresowe, ubezpieczenia i inne wydatki.
Wydatki na stypendia socjalne dla uczniów ze środowisk najuboższych uczęszczających do szkół podstawowych i gimnazjum wyniosły – 1.718 zł.
Wydatki na funkcjonowanie Gminnego Zespołu Ekonomiczno-Administracyjnego Szkół wyniosły – 112.490 zł, z tego:
– wynagrodzenia i pochodne wynagrodzeń , odpisy na ZFŚS wyniosły – 104.233 zł.
– wydatki rzeczowe na zakup materiałów biurowych, prenumeratę czasopism, delegacje, szkolenia pracowników oraz inne wydatki wyniosły – 8.147 zł.
– w zakresie adaptacji mieszkania na biura, wykonano kosztorys w kwocie 110 zł., natomiast sam remont wyniósł – 11.912 zł. za który zapłacono w miesiącu lutym 2001 r.
Wydatki na dokształcanie i doskonalenie nauczycieli przygotowujących się do nauczania języków obcych wyniosły – 2.000 zł.
Wydatki na działalność Przedszkola w Stachowie i Górce Sobockiej wyniosły 302.796 zł, z tego:
– wynagrodzenia i pochodne wynagrodzeń, dodatki mieszkaniowe, odpisy na ZFŚS pracowników wyniosły – 131.939 zł.
– zakup sprzętu kuchennego, wykonanie zabezpieczeń drewnianych na schody i okna, wykonanie szaf, naprawę i uzupełnienie sprzętu na placu zabaw, sprzętu p.poż., okresowe przeglądy i inne drobne naprawy wydatkowano – 6.941 zł.
– zakup opału, energii elektrycznej i wody wyniósł 18.168 zł.
– pozostałe wydatki na zakup środków czystości, druków, materiałów biurowych, prenumeratę czasopism, wywóz nieczystości, opłaty telekomunikacyjne, koszty delegacji, czynsz za pomieszczenia w Stachowie za miesiąc styczeń i luty ubezpieczenia majątkowe oraz inne wydatki wyniosły – 15.956 zł.
Średnio miesięcznie do Przedszkola uczęszczało 53 dzieci. Koszt utrzymania jednego dziecka wyniósł – 3.347 zł. (bez kosztów remontów i inwestycji).
Na zakończenie adaptacji budynku Szkoły Podstawowej w Górce na Przedszkole wydatkowano – 118.116 zł. Do zapłaty na rok 2001 pozostał koszt wykonania instalacji elektrycznej.
Wydatki na finansowanie inwestycji wyniosły – 11.676 zł. tj. zakup wyparzacza w kwocie 4.382 zł. i budowa zbiornika na nieczystości ciekłe w kwocie – 7.294 zł.
Wydatki na przedszkola przy szkołach podstawowych (klasy “O”) wyniosły – 33.439 zł.
z tego:
– wynagrodzenia i pochodne wynagrodzeń, dodatki mieszkaniowe, odpisy na ZFŚS w kwocie – 33.073 zł.
– wydatki rzeczowe w kwocie – 366 zł.
Wydatki na świetlicę dla uczniów wyniosły 52.371 zł. z tego:
– wynagrodzenia i pochodne wynagrodzeń wychowawców, dodatki mieszkaniowe, odpisy na ZFŚS w kwocie 52.134 zł.
– wydatki rzeczowe w kwocie – 237 zł.
Wychowawcy świetlicy sprawują również opiekę nad uczniami w autobusach w czasie dowozu.
Wydatki na odpisy ZFŚS dla emerytów i rencistów byłych nauczycieli wyniosły 14.836 zł. Zgodnie z nowelizacja Karty Nauczyciela wypłacono podwyżki dla nauczycieli pracujących w placówkach oświatowych w kwocie – 164.244 zł. w tym: w szkołach – 157.320 zł, w Przedszkolu i oddziałach przedszkolnych 6.294 zł.
Średnio na jeden etat nauczycielski podwyżka wyniosła 250 zł miesięcznie.
Łącznie kwota podwyżek wraz z pochodnymi wyniosła 202.562 zł.
Środki zabezpieczone na podwyżki w części oświatowej subwencji ogólnej wyniosły 55.570 zł plus dodatkowe środki przekazane w formie dotacji w kwocie 31.440 zł., kwota do otrzymania w 2001 roku wynosi 64.349 zł. Łącznie środki otrzymane na podwyżki mają wynieść 151.359 zł. Na dzień dzisiejszy gmina z własnych środków sfinansowała podwyżki dla nauczycieli łącznie z pochodnymi w kwocie 115.552 zł,
kosztem rezygnacji z realizacji innych zadań w budżecie.
Dział – Kultura i Sztuka
Plan w tym dziale wynosił 292.934 zł, został zrealizowany w wysokości 264.086 zł, tj. 90,2% planu.
Są to wydatki na:
– ochronę zabytków w kwocie 9.641 zł, wydatkowano na zakup materiałów budowlanych nieodpłatnie przekazanych na remont kościoła w Księginicach Wlk.
Za zakup materiałów budowlanych nieodpłatnie przekazanych na remont kościoła w Zarzycy zapłacono w miesiącu styczniu 2001 r. kwotę 10.206 zł
Wydatki na działalność Biblioteki w Prusach i jej filii w Zarzycy wyniosły 75.000 zł, z tego:
– wydatki na działalność Biblioteki działającej jako jednostka budżetowa za I półrocze wyniosły 27.726 zł,
– w II półroczu Biblioteka została przekształcona w instytucję kultury i dotacja przekazana na działalność wyniosła 47.274 zł.
Z przedstawionego sprawozdania wynika, że na:
– wynagrodzenia i pochodne wynagrodzeń, ZFŚS wydatkowano 47.560 zł
– wydatki rzeczowe na opłaty pocztowe, delegacje, druki, środki czystości i energię elektryczną, wodę, gaz, usługi telekomunikacyjne szkolenia, przeprowadzenia inwentaryzacji księgozbioru, badania lekarskie oraz inne wydatki wyniosły 11.571 zł
– zakup książek w kwocie 9.676 zł.
Księgozbiór Biblioteki i filii wynosi 26.731 książek, 514 czytelników zarejestrowanych, liczba wypożyczeń książek 6.053.
Wydatki na działalność Gminnego Ośrodka Kultury w Kondratowicach wyniosły 105.089 zł z tego:
– wydatki na działalność Gminnego Ośrodka Kultury działającego jako jednostka budżetowa za I półrocze wyniosły 40.228 zł,
– w II półroczu GOK został przekształcony w instytucję kultury i dotacja przekazana na działalność wyniosła 51.308 zł.
Z przedstawionego sprawozdania wynika, że na:
– wynagrodzenia i pochodne wynagrodzeń, ZFŚS wydatkowano 61.876 zł
– wydatki rzeczowe na kwotę 22.743 zł wydatkowano na zakup materiałów biurowych i BHP, opłaty za centralne ogrzewanie, prasy, nagród na konkursy, gier planszowych, występy artystyczne na dożynkach gminnych, obsługa dyskotek, opłaty ZAIKS, wyjazd z młodzieżą do Teatru Polskiego na spektakl pt. Przygody Tomka Sawyera oraz inne wydatki,
– wydatki na finansowanie inwestycji tj. wykonanie mapy i projektu budowlanego z kosztorysem inwestorskim na adaptację budynku byłego kina na GOK w Kondratowicach wyniosły13.553 zł.
Wydatki na działalność świetlic wyniosły 54.268 zł, z tego:
– wydatki na działalność świetlic działających jako jednostka budżetowa przy GOK Kondratowice wyniosły 27.458 zł,
– w II półroczu świetlice zostały przekształcone w instytucję kultury a dotacja na działalność wyniosła 26.810 zł.
Z przedstawionego sprawozdania wynika, że na:
– wynagrodzenia i pochodne wynagrodzeń opiekunów świetlic, ZFŚS wydatkowano 17.196 zł
– wydatki rzeczowe na zakup gier planszowych, środków czystości, energii elektrycznej, wywóz nieczystości, usługi kominiarskie, zakup nagród na konkursy, pranie firan, zakup opału, gry piłkarzyki, telewizora wyniosły 22.226 zł,
– zakup i montaż drzwi, zlewozmywaka, wyposażenia sanitariatu w świetlicy w Grzegorzowie 887 zł
– rozpoczęty remont świetlicy w Gołostowicach wyniósł 10.268 zł,
– wydatki na pozostałą działalność wyniosły 20.088 zł
z tego:
Dział – Ochrona Zdrowia
Plan w tym dziale wynosił 50.000 zł, został wykonany w kwocie 7.559 zł, tj. 15,1%
Są to wydatki na zakup nagród na gminną edycję konkursu “Przeciwdziałanie uzależnieniom młodzieży”, przewóz młodzieży z OHP, oraz przewóz, pobyt i udział młodzieży w Zimowej i Letniej Szkole Kultury Języka Polskiego i Niemieckiego.
Dział – Opieka Społeczna
Plan w tym dziale wynosił 990.585 zł, został wykonany w kwocie 936.092 zł, tj. 94,5%.
Są to wydatki na:
usługi opiekuńcze w kwocie 115.126 zł, z tego:
– wynagrodzenia i pochodne wynagrodzeń oraz ZFŚS opiekunek w kwocie 109.654 zł
wydatki rzeczowe wyniosły 5.472 zł, są to wydatki na zastępstwa opiekunek przebywających na urlopach wypoczynkowych, odszkodowania.
Usługi są świadczone przez 7 opiekunek zatrudnionych dla 12 osób starych, zniedołężniałych, którym rodzina nie zapewnia opieki lub są samotni. Koszt świadczenia usług w całości jest sfinansowany z budżetu gminy.
– zasiłki i pomoc w naturze wydatkowano 505.471 zł.
Ze środków budżetu państwa przyznawano i wypłacano następujące zasiłki:
1. Zasiłki stałe wypłacono dla 18 osób, które sprawują bezpośrednią opiekę nad niepełnosprawnym dzieckiem na kwotę – 65.192 zł.
2. Zasiłki stałe wyrównawcze wypłacono dla osób niepełnosprawnych, które nie nabyły uprawnień do renty na kwotę – 28.324 zł.
3. Dodatek pieniężny przyznano dla 1 osoby uprawnionej do zasiłku stałego wyrównawczego z powodu długotrwałej choroby i wypłacono w łącznej kwocie – 1.393 zł.
4. Zasiłek okresowy gwarantowany pobierało 14 osób samotnie wychowujących dzieci, które utraciły zasiłek dla bezrobotnych z upływem okresu jego pobierania. Wypłacono łączną kwotę – 33.110 zł.
5. Zasiłek okresowy specjalny przyznano dla 12 osób z powodu szczególnie uzasadnionych problemów życiowych i wypłacono kwotę – 13.310 zł.
6. Zasiłki okresowe dla bezrobotnych i niepełnosprawnych wypłacono dla 108 osób w łącznej kwocie – 121.002 zł.
7. Rentę socjalną otrzymywało 20 osób całkowicie niepełnosprawnych od dzieciństwa i wypłacono kwotę – 70.112 zł.
8. Zasiłki pieniężne z tytułu ochrony macierzyństwa wypłacono dla 35 kobiet i 31 noworodków w łącznej kwocie – 26.526 zł.
9. Zasiłek celowy w formie biletu kredytowanego w kwocie – 150 zł przyznano osobie wezwanej na badania do Krajowego zespołu ds. Orzekania o Stopniu Niepełnosprawności w Warszawie.
10. Obowiązkowa składka na obowiązkowe ubezpieczenie społeczne od zasiłków stałych i okresowego zasiłku gwarantowanego wyniosła 56.760zł.
Z budżetu gminy w ramach realizacji zadań własnych przyznawano zasiłki celowe lub pomoc w naturze na żywność, odzież, obuwie, opał, przybory szkolne, środki czystości, artykuły gospodarstwa domowego, remont mieszkania, leki i leczenie, ziemiopłody, na energię elektryczną. Zasiłki i pomoc w naturze otrzymało 195 osób, na łączną kwotę – 87.189 zł oraz przyznano dla 15 noworodków wyprawki o łącznej wartości – 2.403 zł
– wydatki na wypłatę dodatków mieszkaniowych dla 138 gospodarstw domowych o niskich dochodach wyniosły 96.674 zł
– wydatki na wypłatę zasiłków rodzinnych i pielęgnacyjnych wyniosły 9.073 zł w całości sfinansowane z budżetu państwa
– wydatki na dożywianie dzieci i młodzieży podczas nauki w szkole wyniosły 48.200zł. Dożywianiem objęto 290 uczniów, łącznie zakupiono 38.432 posiłków
– wydatki na opłatę składki na ubezpieczenia zdrowotne za 63 osoby, które pobierały zasiłek stały, stały wyrównawczy, gwarantowany zasiłek okresowy i rentę socjalną wyniosły 14.416 zł, w całości sfinansowane z budżetu państwa
– wydatki na wypłatę zapomóg dla Kombatantów wyniosły 7.800 zł, pomoc otrzymało 19 osób uprawnionych. Koszty obsługi wyniosły 1.128 zł
– wydatki na funkcjonowanie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej wyniosły 138.204 zł, z tego:
Sfinansowane z budżetu państwa w kwocie 69.600 zł,
sfinansowane z budżetu gminy w kwocie 68.604 zł.
Oprócz pomocy finansowej, GOPS udziela pomocy w formie pracy socjalnej jak poradnictwo prawne, wsparcie, opieka.
Dział – Kultura Fizyczna i Sport
Plan w tym dziale wynosił 58.000 zł, został wykonany w kwocie 57.050 zł, tj. 98,4% planu:
– są to wydatki na zakup ubiorów sportowych, butów piłkarskich, piłek dla drużyn piłki nożnej LZS w Kondratowicach i LZS w Podgaju, przewóz piłkarzy na rozgrywki, opłaty sędziów, trenerów, ubezpieczenia osobowe, majątkowe, zakup energii elektrycznej na zasilanie budynków szatni oraz oświetlenia stadionów, zakup materiałów na remont ogrodzenia boiska w Gołostowicach, zakup nagród na zawody wędkarskie organizowane przez Zarząd Koła Wędkarskiego oraz dofinansowanie działalności Koła i inne wydatki. W II półroczu Klub Sportowy w Kondratowicach i Podgaju dokonał przekształcenia się w stowarzyszenia i na działalność w zakresie kultury fizycznej otrzymują z budżetu gminy środki w formie dotacji.
Dział – Różna Działalność
Plan w tym dziale wynosił 52.813 zł, został wykonany w kwocie 51.260 zł tj. 97,1%
Są to wydatki na:
– sporządzenie aktualizacji wykazów gospodarstw i działek w kwocie 920 zł
– zakup materiałów budowlanych nieodpłatnie przekazanych na budowę kaplicy cmentarnej w Prusach w kwocie 14.897 zł,
– zakup materiałów budowlanych nieodpłatnie przekazanych na odbudowę kościoła w Karczynie w kwocie 21.933 zł,
– wykonanie ekspertyzy technicznej kaplicy cmentarnej w Białobrzeziu w kwocie 2.142 zł,
– pozostałe wydatki na zakup albumów pt. “Widoki dawnego Strzelina i okolic”, przeniesienie telefonu z miejscowości Czerwieniec dla sołtysa w Wójcinie, podatek VAT oraz inne wydatki w kwocie 11.368 zł.
Dział – Administracja Państwowa i Samorządowa
Plan w tym dziale wynosił 1.009.887 zł, został wykonany w kwocie 957.112 zł tj. 94,8% planu. Są to wydatki na:
– część wynagrodzeń i pochodnych oraz wydatków rzeczowych pracowników wykonujących zadania z zakresu administracji rządowej w kwocie 27.000 zł,
– część wynagrodzeń i pochodnych oraz wydatków rzeczowych pracowników wykonujących zadania z zakresu administracji samorządowej na podstawie porozumień w kwocie 1.062 zł,
– wydatki na diety Radnych w kwocie 61.220 zł,
– wydatki rzeczowe związane z obsługą Rady w kwocie 1.729 zł,
– wynagrodzenia i pochodne wynagrodzeń, ZFŚS pracowników Urzędu Gminy w kwocie 606.457 zł,
– wydatki rzeczowe niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania Urzędu w kwocie 209.921 zł,
z tego:
Dział – Bezpieczeństwo Publiczne
Plan w tym dziale wynosił 308 zł, został wykonany w kwocie 307 zł, tj.99,7%.
Są to wydatki na zakup szlifierki, tarczy, młotków dla formacji OC.
Dział – Różne Rozliczenia
Plan w tym dziale wynosił 26.630 zł został wykonany w kwocie 8.174 zł, z tego:
– kwota 8.142 zł jest to refundacja mylnego wpływu podatku od nieruchomości,
oraz koszty postępowania sądowego 32 zł,
– niewykorzystana rezerwa ogólna na nieprzewidziane wydatki w kwocie 26.630 zł.
Dział – Obrona Narodowa
Plan w tym dziale wynosił 351 zł, został wykonany w kwocie 351 zł, tj. w 100% planu.
Są to wydatki na zakup materiałów biurowych do sporządzenia dokumentacji obronnej.
Dział – Urzędy Naczelnych Organów Władzy, Kontroli i Sądownictwa
Plan w tym dziale wynosił 16.890 zł został wykonany w kwocie 16.890 zł, tj. 100% planu.
Są to wydatki na:
– wynagrodzenia i pochodne wynagrodzeń pracownika dokonującego aktualizacji stałego rejestru wyborców w kwocie 655 zł,
– wydatki na przeprowadzenie wyborów Prezydenta RP w kwocie 9.924 zł,
– wydatki na przeprowadzenie wyborów uzupełniających do Senatu RP w kwocie 6.311 zł.