Wykonanie dochodów i wydatków

Lp.

T R E Ś Ć

Budżet

po zmianach

Wykonanie

Różnica

I.

Dochody ogółem

6.918.000

6.272.505

–645.495

1. Dochody własne

3.438.945

2.940.395

–498.550

2. Subwencje z budżetu państwa

1.813.634

1.813.634

 

3. Dotacje celowe na finansowanie zadań zleconych gminom i wła-

snych

1.072.493

925.548

–146.945

  4. Dotacje z funduszy celowych

32.928

32.928

  5. Środki na dofinansowanie ze źródeł pozabudżetowych

560.000

560.000

II.

Wydatki ogółem

7.123.940

6.489.511

–634.429

1. Wydatki bieżące

5.576.927

5.196.408

–380.519

2. Wydatki na inwestycje

1.547.013

1.293.103

–253.910

III.

Deficyt budżetowy pokryty z nadwyżki budżetowej z lat poprzednich

205.940

205.940

IV.

Deficyt budżetowy

11.066

11.066

Na podstawie powyższych danych można stwierdzić, że budżet Gminy po stronie dochodów zamyka się kwotą 6.918.000 zł i został zrealizowany w kwocie 6.272.505 zł, natomiast po stronie wydatków w kwocie 7.123.940 zł i został zrealizowany w kwocie 6.489.511 zł z deficytem budżetowym w kwocie 11.066 zł.

Deficyt budżetowy ogółem w kwocie 11.066 zł powstał na skutek oszczędności w wydatkach w kwocie 634.429 zł, minus niewykonanie dochodów w kwocie 645.495 zł.

Deficyt budżetowy sfinansowany został z innych środków.

Dochody budżetowe wykonane zostały w 90,7% planu, główną pozycje w strukturze dochodów zajmują:

– dochody własne – 46,9%

– subwencja ogólna – 28,9%

– dotacje na zadania zlecone i własne – 14,8%

– dotacje z funduszy celowych – 0,5%

– środki na dofinansowanie ze źródeł pozabudżetowych – 8,9%

W grupie dochodów od osób prawnych realizowane są następujące wpływy:

podatek rolny planowany w kwocie 373.000 zł został zrealizowany w kwocie 556.076 zł tj. 149,1% planu. Wysokie wykonanie planu wynika z pozytywnego rozstrzygnięcia przez Naczelny Sąd Administracyjny sporu o zapłatę podatku rolnego przez jednostkę badawczo – rozwojową.

Rezultatem wyroku była wpłata podatku zaległego. Zaległości w podatku wynoszą 42.193 zł, nadpłaty 2.480 zł,

podatek leśny planowany w kwocie 5.500 zł zrealizowano w kwocie 5.997 zł, tj. 109,0% planu. Zaległość w podatku wynosi 7 zł,

podatek od nieruchomości planowany w kwocie 785.000 zł zrealizowano w kwocie 263.448 zł, tj. 33,6% planu, niskie wykonanie wynika z zaległości podatku w kwocie 515.910 zł.

Są to należności trudnościągalne zabezpieczone na majątku dłużników poprzez wpis hipoteki, na część zaległości wystawiono tytuły wykonawcze skierowane do urzędów skarbowych w celu egzekucji należności. Ponadto Agencja Prywatyzacji w Warszawie ogłosiła w prasie zaproszenie do rokowań na sprzedaż udziałów spółki będącej jednym z dłużników. Zaległości w podatku wynoszą 515.910 zł, nadpłaty 2.688 zł,

podatek od środków transportowych planowany w kwocie 4.000 zł zrealizowano w kwocie 2.259 zł, tj. 56,5%. Po przeksięgowaniu nadpłaty z roku ubiegłego w kwocie 3.098 zł wykonanie wynosi minus 839 zł. Zaległość podatku wynosi 451 zł,

odsetki za zwłokę planowane w kwocie 1.000 zł zrealizowane w kwocie 33.925 zł, tj. 3.392,5%.

W grupie dochodów od osób fizycznych realizowane są następujące wpływy:

podatek rolny planowany w kwocie 447.000 zł, zrealizowany w kwocie 378.673 zł, tj. 84,7 %, nie wykonanie planu spowodowane jest częściowo odroczeniem terminu płatności podatku oraz zaległościami w podatku trudnościągalnym. Część zaległości zabezpieczono na majątku dłużnika poprzez wpis w hipotekę. Zaległość w podatku rolnym od osób fizycznych ogółem wynosi 82.242 zł, nadpłaty 779 zł,

wpływy z karty podatkowej planowane w kwocie 18.500 zł, wykonane w kwocie 19.180 zł, tj. 103,7%.

Zaległość w podatku wynosi 6.954 zł, nadpłaty 5 zł,

podatek leśny planowany w kwocie 400 zł, wykonano w kwocie 455 zł, tj. 113,8%, zaległość wynosi 7 zł nadpłata 2 zł,

wpływy z podatku od nieruchomości planowane w kwocie 423.667 zł wykonano w kwocie 239.514 zł, tj. 56,5 %. Bardzo niskie wykonanie to głównie zaległości trudnościągalne podatku od byłego właściciela kopalni w Górce Sobockiej. Od miesiąca września 1999 r. trwa postępowanie w sprawie wyjawienia majątku dłużnika. Zaległości w podatku wynoszą 190.619 zł, nadpłaty 736 zł,

podatek od spadku i darowizn zaplanowany w kwocie 1.100 zł zrealizowany przez Urząd Skarbowy wyniósł 7.609 zł, tj. 691,7%,

opłata lokalna planowana 100 zł wykonanie 0 zł,

podatek od posiadania psów planowany w kwocie 1.000 zł został zrealizowany w kwocie 56 zł, tj. 5,6% planu,

podatek od środków transportowych planowany w kwocie 17.000 zł wykonano w kwocie 22.556 zł, tj. 132,7% planu. Ogółem zaległości w podatku wynoszą 19.085 zł, nadpłaty 111 zł,

odsetki za zwłokę planowane w kwocie 1.000 zł zrealizowano w kwocie 18.483 zł tj. 1.848,3%,

opłata skarbowa planowana w kwocie 55.000 zł zrealizowana przez urząd skarbowy w kwocie 71.885 zł, tj. 130,7%, zaległość w opłacie wynosi 970 zł, nadpłata 230 zł,

odsetki od opłaty skarbowej wyniosły 751 zł.

Udziały Gminy w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa.

podatek dochodowy od osób fizycznych planowany w kwocie 563.529 zł zrealizowany w kwocie 498.992 zł, tj. 88,5% planu, nadpłata wynosi 12 zł,

podatek dochodowy od osób prawnych planowany w kwocie 6.000 zł wykonano w kwocie 3.974 zł, tj. 66,2%, nadpłata wynosi 71 zł.

Wpływy z usług za pobór wody, dzierżawę alei owocowych, usług opiekuńczych, różnych dochodów i odsetek planowane w kwocie 61.211 zł wykonano w kwocie 96.892 zł, tj. 158,3%.

opłata eksploatacyjna planowana w kwocie 189.000 zł wykonana w kwocie 99.847 zł, tj. 52,8% planu, wykonanie niższe od planowanego wynika z zaległości w opłacie spółki w upadłości na kwotę 32.283 zł oraz zaległości pozostałych spółek na kwotę 86.677 zł, na część zaległości wystawiono tytuły wykonawcze skierowane do urzędu skarbowego celem egzekucji,

opłata za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych planowana na 50.000 zł wykonano w kwocie 43.586 zł tj. 87,2%,

odsetki od lokat terminowych wyniosły 17.672 zł,

wpływy od jednostek gospodarki pozabudżetowej planowane w kwocie 8.138 zł wykonano w kwocie 9.378 zł tj. 115,2%,

dochody z majątku gminy (dzierżawa i wynajem lokali użytkowych i mieszkalnych, produkcyjnych, sprzedaży gruntów, budynków, lokali mieszkalnych, opłat za wieczyste użytkowanie) planowane w kwocie 427.800 zł wykonano w kwocie 552.285 zł tj. 129,1% planu,

W miesiącu marcu gmina przystąpiła do Spółki z o.o. “EKOBIOENERGETYKA” w Kondratowicach wnosząc aportem w postaci działek grunty o łącznej powierzchni 1,82 ha z zabudowaniami, umowę przeniesienia własności zawarto w miesiącu czerwcu. Celem Spółki jest budowa wytwórni odnawialnych źródeł energii i biopaliw (skup słomy, rzepaku, wytwarzanie energii cieplnej, elektrycznej i oleju napędowego),

dotacje celowe z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej zleconych gminie planowane w kwocie 642.503 zł wykonano w kwocie 622.558 zł, tj. 96,9%

z tego:

dotacje celowe z budżetu państwa na dofinansowanie własnych zadań bieżących gmin planowane w kwocie 151.928 zł wykonano w kwocie 151.928 zł, tj. 100% planu,

z tego:

dotacje celowe z budżetu państwa na realizację inwestycji z zakresu administracji rządowej planowane w kwocie 27.000 zł, brak wykonania, dysponent nie przekazał środków,

dotacje celowe z budżetu państwa na realizację inwestycji własnych gminy planowane w kwocie 250.000 zł wykonano w kwocie 150.000 zł, tj. 60% planu, dysponent nie przekazał środków na budowę kanalizacji sanitarnej w kwocie 100.000 zł,

dotacje celowe na zadania bieżące realizowane na podstawie porozumienia między jednostkami samorządu terytorialnego planowane w kwocie 1.062 zł wykonano w kwocie 1.062 zł, tj. 100% planu,

dotacje otrzymane z funduszy celowych na realizacje zadań bieżących planowane w kwocie 8.928 zł wykonano w kwocie 8.928 zł, tj . 100% planu,

dotacje z funduszy celowych na realizację zadań inwestycyjnych planowane w kwocie 24.000 zł zrealizowano w kwocie 24.000 zł, tj. 100 % planu,

środki na dofinansowanie ze źródeł pozabudżetowych na realizację zadań inwestycyjnych planowane w kwocie 560.000 zł wykonano w kwocie 560.000 zł,

subwencja ogólna planowana w kwocie 1.813.634 zł wykonana w kwocie 1.813.634 zł, tj. 100% planu,

z tego:

Należności budżetowe wg stanu na 31.12.2000 r. wynoszą 977.391 , nadpłaty 7.124 zł.

Realizacja wydatków budżetowych przedstawia się następująco:

Planowane wydatki budżetowe w kwocie 7.123.940 zł wykonano w kwocie 6.489.511 zł, tj. 91,1% planu.

Dział – Rolnictwo

Plan w tym dziale wynosił 147.000 zł, wydatkowano 127.182 zł, tj. 86,5% planu.

Są to wydatki na:

– oczyszczenie i konserwację rowu w Prusach w kwocie 5.908 zł,

– konserwację rowu w Księginicach Wlk. w kwocie 3.990 zł,

– dotację dla Gminnej Spółki Wodnej w Kondratowicach w kwocie 15.000 zł – z przedłożonego przez GSW rozliczenia wynika, że w ramach składki wykonano następujące roboty: odbudowa i konserwacja drenowania w Gołostowicach na kwotę 3.107 zł, konserwacja rowu spełniającego funkcję odprowadzalnika wód deszczowych we wsi Karczyn na kwotę 8.507 zł, odbudowa rowów i przepustów uszkodzonych w wyniku nawalnych deszczów w Komorowicach na kwotę 11.516 zł,

– partycypację w kosztach budowy zabezpieczenia przeciwpowodziowego wsi Księginice Wlk. i Rakowice, realizowanego na podstawie porozumienia z Zarządem Województwa Dolnośląskiego na kwotę 100.000 zł,

– pozostałe wydatki w kwocie 2.284 zł.

Ponadto w ramach refundacji wydatków z Terenowego Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych dostarczono dla rolników dotkniętych suszą nawóz wapniowo-magnezowy na łączną kwotę 16.450 zł.

Dział – Transport

Plan w tym dziale wynosił 93.700 zł, wydatkowano 93.617 zł, tj. 99,9% planu.

– są to wydatki na zakup klińca, tłucznia, grysu bazaltowego w kwocie 19.051 zł,

– do wyrównania dróg polnych w miejscowościach: Księginice Wlk. na kwotę 14.542 zł, Maleszów na kwotę 3.120 zł, Prusy na kwotę 217 zł, Czerwieniec na kwotę722 zł,

– zakup farb do malowania przystanków PKS i krawężników na kwotę 295 zł,

– zakup piasku do posypania oblodzonych chodników w Kondratowicach na kwotę 155 zł,

– dwukrotne koszenie poboczy dróg w roku ubiegłym w kwocie 1.000 zł,

– na remonty przystanków PKS wydatkowano łącznie 10.940 zł, w tym: remont przystanku w Gołostowicach 2.645 zł, w Kowalskich – 2.424 zł, Edwardowie – 3.034 zł, Wójcinie – 2.837 zł,

– na remonty dróg wydatkowano łącznie 10.376 zł, w tym: wywiezienie namułu z drogi w Komorowicach w kwocie 715 zł, roboty melioracyjne na drodze w Maleszowie 2.996 zł, zebranie ziemi z poboczy drogi w Błotnicy w kwocie 4.472 zł, zebranie ziemi z poboczy drogi w Podgaju w kwocie 2.140 zł,

– czyszczenie światła mostu na drodze Prusy – Kondratowice – 53 zł,

– wydatki na finansowanie inwestycji wyniosły 52.250 zł (są to wydatki na zakończenie budowy drogi w Prusach).

Dział – Gospodarka Komunalna

Plan w tym dziale wynosił 775.942 zł i został zrealizowany w kwocie 544.252 zł, tj. 70,1%. Są to wydatki na:

– zakup energii elektrycznej do oświetlenia ulic na kwotę 89.805 zł,

– opłata za konserwację oświetlenia ulicznego w kwocie 28.229 zł,

– remont oswietlenia ulicznego na łączną kwotę 7.992 zł, w tym remont oświetlenia w Wójcinie w kwocie 6.902 zł, w Kondratowicach – 1.090 zł,

– wydatki na finansowanie inwestycji (budowy dodatkowych punktów świetlnych) wyniosły 26.385 zł, w tym: dotacja na budowę oświetlenia na drodze Prusy – Rakowice wyniosła 21.427 zł, dotacja na budowę oświetlenia w Wójcinie wyniosła 4.958 zł,

– wynagrodzenia oraz pochodne wynagrodzeń pracowników zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych wyniosły 10.191 zł ,

– pozostałe wydatki rzeczowe wyniosły 38.147 zł i są to wydatki na eksploatację wysypisk, zakup kiosku i przystosowanie dla planowanego zatrudnienia w 2001 roku dozorcy wysypiska, opróżnianie pojemników przeznaczonych na składowanie surowców wtórnych (szkło i makulatura), czyszczenie kanalizacji w Księginicach Wielkich, udrożnienie przydomowej oczyszczalni w Zarzycy, naprawa filtrów SUW w Jezierzycach Małych z płukaniem zbiornika i sieci wodociągowej, remont przyłącza kanalizacji sanitarnej w Kondratowicach, odpisy na Z.F.Ś.S.

Wydatki na finansowanie inwestycji wyniosły 343.503 zł, w tym:

– dotacja na budowę parkingu i nadzór inwestorski w Grzegorzowie wyniosła 17.238 zł,

– dotacja na rekultywację wysypiska w Prusach wyniosła 15.346 zł,

– dotacja na opracowanie dokumentacji technicznej dla budowy chodników z kanalizacją burzową w Białobrzeziu wyniosła 8.470 zł,

– dotacja na opracowanie wyników geofizycznych dla koncepcji i wykonania zmiany wodociągowania gminy wyniosła 15.000 zł,

– dotacja na budowę studni zastępczej na wodociągu w Białobrzeziu wyniosła 27.019 zł,

– dotacja na budowę drogi dojazdowej do ujęć wodnych na wodociągu w Prusach wyniosła 33.135 zł,

– dotacja na budowę kanalizacji sanitarnej w Kondratowicach wyniosła 227.295 zł.

Dział – Gospodarka Mieszkaniowa oraz Niematerialne Usługi Komunalne

Plan w tym dziale wynosił 175.680 zł i został wykonany w kwocie 158.765 zł, tj. 90,4%. Są to wydatki na:

– wypłatę ekwiwalentu dla strażaków OSP za udział w akcjach ratowniczo-gaśniczych i szkoleniach w kwocie 18.225 zł,

– wydatki na zakup paliw, części zamiennych, remonty, przeglądy i ubezpieczenie samochodów bojowych, zakup mundurów wyjściowych, dresów treningowych dla dwóch drużyn młodzieżowych dziewczęcych, nagród na eliminacje gminne Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy Pożarniczej, koszty uroczystych obchodów 50-lecia istnienia OSP w Kondratowicach oraz nadanie jednostce sztandaru, koszty udziału w krajowych zawodach sportowo-pożarniczych, w których OSP w Kondratowicach zajęła 30 miejsce w skali kraju, ubezpieczenia osobowe wynajem garażu oraz inne wydatki wyniosły 41.858 zł,

– remont zbiornika przeciwpożarowego w Gołostowicach wyniósł 4.842 zł,

– odnowienie bryczki – pompy konnej i drobne remonty budynku remizy w Kondratowicach wyniosły 231 zł,

– remont budynku remizy w Księginicach Wlk. wyniósł 1.043 zł,

– wydatki na finansowanie inwestycji wyniosły 8.348 zł;

Są to wydatki na badania geotechniczne gruntu, projekt budowlany, przyłącze energetyczne do budowy remizy w Prusach,

– wydatki na usługi geodezyjne i wycenę nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży i nabycia oraz aportu wyniosły 15.354 zł,

– wydatki na zakończenie opracowania Studium Uwarunkowań i Zagospodarowania Przestrzennego Gminy wyniosły 30.500 zł,

– opłata za energię elektryczną na oświetlenie placu, ochronę obiektów nie zagospodarowanych po firmie TC Thermconcept i Gminnej Spółdzielni wyniosły 33.130 zł,

– ubezpieczenie budynków i pozostałe wydatki wyniosły 3.065 zł,

– wydatki na finansowanie inwestycji, tj. wykup gruntów pod przyszły parking przy Przedszkolu w Górce Sobockiej wyniosły 2.169 zł.

Dział – Oświata i Wychowanie

Plan w tym dziale wynosił 3.433.220 zł. został wykonany w kwocie 3.266.814 zł. tj. 95,2% planu.

Są to wydatki na utrzymanie szkół podstawowych – ogółem wyniosło 2.146.437 zł.

w tym: wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń, dodatki mieszkaniowe, wydatki osobowe nie zaliczone do wynagrodzeń, odpisy na ZFŚS wyniosły 1.420.362 zł.

Wydatki rzeczowe ogółem wyniosły 127.723 zł. tj.: zakup opału (oleju opałowego, węgla) środków czystości, materiałów biurowych, opłaty za energię elektryczną i wodę, przeglądy okresowe pomieszczeń i sprzętu szkolnego, usługi komunalne, nauka języków obcych, RTV, delegacje, ubezpieczenia budynków, zakup pomocy dydaktycznych, instalacja nowego systemu alarmowego, zakup worków na udział uczniów w akcji “Sprzątanie Ziemi”.

Wydatki w poszczególnych szkołach przedstawiają się następująco:

Wyszczególnienie

Sz. P.

w Prusach

Sz. P.

w Księginicach

Wielkich

Sz. P.

w Żelowicach

Sz. P.

w Karczynie

Sz. P.

w Górce

Sobockiej

1

2

3

4

5

6

Liczba uczniów

225

67

51

26

 
Wydatki ogółem

737.213

365.595

329.433

109.878

5.219

w tym: wydatki osobowe

673.260

342.114

296.385

103.386

5.219

Wydatki rzeczowe

63.953

23.481

33.048

6.492

 
tj.:– zakup opału

36.002

7.317

4.982

2.491

 
– środki czystości

948

334

241

202

 
– druki szkolne, mat. biurowe, prenumerata

itp.

1.541

683

1.380

530

 

– mat. gospod. do napraw bieżących po-

mieszczeń i sprzętu szkolnego, materiały

piśmienne dla nauczycieli

1.624

3.085

(w tym: zakup kosy spalinowej

- 1.674)

2.209

57

 
– opłaty za energię elektr. i wodę

6.166

2.214

3.411

738

 

cd. tabeli

1

2

3

4

5

6

– przeglądy okresowe pomieszczeń i sprzętu

szkol. naprawy i konserwacje

7.683

3.177

985

548

 
– usługi komunalne

2.816

1.059

687

375

 
– opłaty telekomunik.

2.309

805

1.304

848

 
– inne wydatki (nauka j. obcych , RTV, opła-

ty poczt., szkolenia, delegacje, ubezpiecz.

obiektów i sprzętu, KZP itp.

3.585

4.318

(w tym odszkodowanie z tyt. wypadku przy pracy –

2.958 zł)

17.704

w tym odszkodowanie z tyt. wypadku

– 1.855 zł)

703

Pomoce naukowe, dydaktyczne, zakup książek do bibliotek szkolnych

1.279

189

145

Koszt 1 ucznia

3.277

5.457

6.459

4.226

 

Wydatki wykazane w Szkole Podstawowej w Górce dotyczą rozliczeń z pracownikami zatrudnionymi w tej szkole w 1999 roku tj. dodatkowe wynagrodzenie roczne.

– Remont szkoły w Prusach polegający na malowaniu sal lekcyjnych, wymianie drzwi wejściowych i do pracowni internetowej wyniósł – 18.284 zł.

Za roboty remontowe w kwocie 12.388 zł dokonano zapłaty w miesiącu lutym 2001 r.

– Wydatki na finansowanie inwestycji tj. zakończenie budowy sali sportowej przy Szkole Podstawowej i Gimnazjum w Prusach wyniosły – 730.068 zł. (§ 72 580.068 zł, § 72 150.000 zł).

Wydatki ogółem na funkcjonowanie gimnazjum wyniosły 244.006 zł, w tym:

– wynagrodzenia i pochodne wynagrodzeń, dodatki mieszkaniowe, odpisy na ZFŚS wyniosły – 180.664 zł.

– wydatki rzeczowe na zakup opału, materiałów biurowych i BHP, pomocy dydaktycznych. Po kradzieży komputerów najważniejszą pozycją w wydatkach rzeczowych był zakup nowych komputerów do pracowni internetowej. Uzyskane środki w kwocie 20.710 zł. tytułem odszkodowania od firmy ubezpieczeniowej obniżyły wydatki z budżetu na zakup nowych komputerów.

Ogółem wydatki rzeczowe wyniosły – 60.339 zł.

Koszt nauki 1 ucznia w gimnazjum w roku 2000 wyniósł 2.918 zł.

– remont sal lekcyjnych w gimnazjum wyniósł 3.003 zł.

Wydatki na dowożenie uczniów do szkół wyniosły – 206.721 zł, w tym:

– wynagrodzenia i pochodne wynagrodzeń kierowcy autobusu szkolnego i opiekunki dzieci i młodzieży w czasie dowozu – 33.561 zł.

– wydatki rzeczowe wyniosły – 173.160 zł. z tego: opłaty za dowóz uczniów przez

wynajętych przewoźników

– do Szkoły Podstawowej w Nieszkowicach – 25.289 zł

– do Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Prusach – 65.803 zł.

– do Szkoły Podstawowej w Zielenicach – 15.292 zł.

– bilety miesięczne dla uczniów – 1.355 zł.

– wyjazdy dzieci ze szkół podstawowych na basen do Dzierżoniowa i Bielawy – 3.860 zł.

Pozostałe wydatki w kwocie 61.561 zł. to koszt utrzymania autobusu szkolnego tj. zakup oleju napędowego, płynów technicznych, naprawy bieżące i przeglądy okresowe, ubezpieczenia i inne wydatki.

Wydatki na stypendia socjalne dla uczniów ze środowisk najuboższych uczęszczających do szkół podstawowych i gimnazjum wyniosły – 1.718 zł.

Wydatki na funkcjonowanie Gminnego Zespołu Ekonomiczno-Administracyjnego Szkół wyniosły – 112.490 zł, z tego:

– wynagrodzenia i pochodne wynagrodzeń , odpisy na ZFŚS wyniosły – 104.233 zł.

– wydatki rzeczowe na zakup materiałów biurowych, prenumeratę czasopism, delegacje, szkolenia pracowników oraz inne wydatki wyniosły – 8.147 zł.

– w zakresie adaptacji mieszkania na biura, wykonano kosztorys w kwocie 110 zł., natomiast sam remont wyniósł – 11.912 zł. za który zapłacono w miesiącu lutym 2001 r.

Wydatki na dokształcanie i doskonalenie nauczycieli przygotowujących się do nauczania języków obcych wyniosły – 2.000 zł.

 

 Wydatki na działalność Przedszkola w Stachowie i Górce Sobockiej wyniosły 302.796 zł, z tego:

– wynagrodzenia i pochodne wynagrodzeń, dodatki mieszkaniowe, odpisy na ZFŚS pracowników wyniosły – 131.939 zł.

– zakup sprzętu kuchennego, wykonanie zabezpieczeń drewnianych na schody i okna, wykonanie szaf, naprawę i uzupełnienie sprzętu na placu zabaw, sprzętu p.poż., okresowe przeglądy i inne drobne naprawy wydatkowano – 6.941 zł.

– zakup opału, energii elektrycznej i wody wyniósł 18.168 zł.

– pozostałe wydatki na zakup środków czystości, druków, materiałów biurowych, prenumeratę czasopism, wywóz nieczystości, opłaty telekomunikacyjne, koszty delegacji, czynsz za pomieszczenia w Stachowie za miesiąc styczeń i luty ubezpieczenia majątkowe oraz inne wydatki wyniosły – 15.956 zł.

Średnio miesięcznie do Przedszkola uczęszczało 53 dzieci. Koszt utrzymania jednego dziecka wyniósł – 3.347 zł. (bez kosztów remontów i inwestycji).

Na zakończenie adaptacji budynku Szkoły Podstawowej w Górce na Przedszkole wydatkowano – 118.116 zł. Do zapłaty na rok 2001 pozostał koszt wykonania instalacji elektrycznej.

Wydatki na finansowanie inwestycji wyniosły – 11.676 zł. tj. zakup wyparzacza w kwocie 4.382 zł. i budowa zbiornika na nieczystości ciekłe w kwocie – 7.294 zł.

Wydatki na przedszkola przy szkołach podstawowych (klasy “O”) wyniosły – 33.439 zł.

z tego:

– wynagrodzenia i pochodne wynagrodzeń, dodatki mieszkaniowe, odpisy na ZFŚS w kwocie – 33.073 zł.

– wydatki rzeczowe w kwocie – 366 zł.

Wydatki na świetlicę dla uczniów wyniosły 52.371 zł. z tego:

– wynagrodzenia i pochodne wynagrodzeń wychowawców, dodatki mieszkaniowe, odpisy na ZFŚS w kwocie 52.134 zł.

– wydatki rzeczowe w kwocie – 237 zł.

Wychowawcy świetlicy sprawują również opiekę nad uczniami w autobusach w czasie dowozu.

Wydatki na odpisy ZFŚS dla emerytów i rencistów byłych nauczycieli wyniosły 14.836 zł. Zgodnie z nowelizacja Karty Nauczyciela wypłacono podwyżki dla nauczycieli pracujących w placówkach oświatowych w kwocie – 164.244 zł. w tym: w szkołach – 157.320 zł, w Przedszkolu i oddziałach przedszkolnych 6.294 zł.

Średnio na jeden etat nauczycielski podwyżka wyniosła 250 zł miesięcznie.

Łącznie kwota podwyżek wraz z pochodnymi wyniosła 202.562 zł.

Środki zabezpieczone na podwyżki w części oświatowej subwencji ogólnej wyniosły 55.570 zł plus dodatkowe środki przekazane w formie dotacji w kwocie 31.440 zł., kwota do otrzymania w 2001 roku wynosi 64.349 zł. Łącznie środki otrzymane na podwyżki mają wynieść 151.359 zł. Na dzień dzisiejszy gmina z własnych środków sfinansowała podwyżki dla nauczycieli łącznie z pochodnymi w kwocie 115.552 zł,

kosztem rezygnacji z realizacji innych zadań w budżecie.

Dział – Kultura i Sztuka

Plan w tym dziale wynosił 292.934 zł, został zrealizowany w wysokości 264.086 zł, tj. 90,2% planu.

Są to wydatki na:

– ochronę zabytków w kwocie 9.641 zł, wydatkowano na zakup materiałów budowlanych nieodpłatnie przekazanych na remont kościoła w Księginicach Wlk.

Za zakup materiałów budowlanych nieodpłatnie przekazanych na remont kościoła w Zarzycy zapłacono w miesiącu styczniu 2001 r. kwotę 10.206 zł

Wydatki na działalność Biblioteki w Prusach i jej filii w Zarzycy wyniosły 75.000 zł, z tego:

– wydatki na działalność Biblioteki działającej jako jednostka budżetowa za I półrocze wyniosły 27.726 zł,

– w II półroczu Biblioteka została przekształcona w instytucję kultury i dotacja przekazana na działalność wyniosła 47.274 zł.

Z przedstawionego sprawozdania wynika, że na:

– wynagrodzenia i pochodne wynagrodzeń, ZFŚS wydatkowano 47.560 zł

– wydatki rzeczowe na opłaty pocztowe, delegacje, druki, środki czystości i energię elektryczną, wodę, gaz, usługi telekomunikacyjne szkolenia, przeprowadzenia inwentaryzacji księgozbioru, badania lekarskie oraz inne wydatki wyniosły 11.571 zł

– zakup książek w kwocie 9.676 zł.

Księgozbiór Biblioteki i filii wynosi 26.731 książek, 514 czytelników zarejestrowanych, liczba wypożyczeń książek 6.053.

Wydatki na działalność Gminnego Ośrodka Kultury w Kondratowicach wyniosły 105.089 zł z tego:

– wydatki na działalność Gminnego Ośrodka Kultury działającego jako jednostka budżetowa za I półrocze wyniosły 40.228 zł,

– w II półroczu GOK został przekształcony w instytucję kultury i dotacja przekazana na działalność wyniosła 51.308 zł.

Z przedstawionego sprawozdania wynika, że na:

– wynagrodzenia i pochodne wynagrodzeń, ZFŚS wydatkowano 61.876 zł

– wydatki rzeczowe na kwotę 22.743 zł wydatkowano na zakup materiałów biurowych i BHP, opłaty za centralne ogrzewanie, prasy, nagród na konkursy, gier planszowych, występy artystyczne na dożynkach gminnych, obsługa dyskotek, opłaty ZAIKS, wyjazd z młodzieżą do Teatru Polskiego na spektakl pt. Przygody Tomka Sawyera oraz inne wydatki,

– wydatki na finansowanie inwestycji tj. wykonanie mapy i projektu budowlanego z kosztorysem inwestorskim na adaptację budynku byłego kina na GOK w Kondratowicach wyniosły13.553 zł.

Wydatki na działalność świetlic wyniosły 54.268 zł, z tego:

– wydatki na działalność świetlic działających jako jednostka budżetowa przy GOK Kondratowice wyniosły 27.458 zł,

– w II półroczu świetlice zostały przekształcone w instytucję kultury a dotacja na działalność wyniosła 26.810 zł.

Z przedstawionego sprawozdania wynika, że na:

– wynagrodzenia i pochodne wynagrodzeń opiekunów świetlic, ZFŚS wydatkowano 17.196 zł

– wydatki rzeczowe na zakup gier planszowych, środków czystości, energii elektrycznej, wywóz nieczystości, usługi kominiarskie, zakup nagród na konkursy, pranie firan, zakup opału, gry piłkarzyki, telewizora wyniosły 22.226 zł,

– zakup i montaż drzwi, zlewozmywaka, wyposażenia sanitariatu w świetlicy w Grzegorzowie 887 zł

– rozpoczęty remont świetlicy w Gołostowicach wyniósł 10.268 zł,

– wydatki na pozostałą działalność wyniosły 20.088 zł

z tego:

Dział – Ochrona Zdrowia

Plan w tym dziale wynosił 50.000 zł, został wykonany w kwocie 7.559 zł, tj. 15,1%

Są to wydatki na zakup nagród na gminną edycję konkursu “Przeciwdziałanie uzależnieniom młodzieży”, przewóz młodzieży z OHP, oraz przewóz, pobyt i udział młodzieży w Zimowej i Letniej Szkole Kultury Języka Polskiego i Niemieckiego.

Dział – Opieka Społeczna

Plan w tym dziale wynosił 990.585 zł, został wykonany w kwocie 936.092 zł, tj. 94,5%.

Są to wydatki na:

usługi opiekuńcze w kwocie 115.126 zł, z tego:

– wynagrodzenia i pochodne wynagrodzeń oraz ZFŚS opiekunek w kwocie 109.654

wydatki rzeczowe wyniosły 5.472 zł, są to wydatki na zastępstwa opiekunek przebywających na urlopach wypoczynkowych, odszkodowania.

Usługi są świadczone przez 7 opiekunek zatrudnionych dla 12 osób starych, zniedołężniałych, którym rodzina nie zapewnia opieki lub są samotni. Koszt świadczenia usług w całości jest sfinansowany z budżetu gminy.

– zasiłki i pomoc w naturze wydatkowano 505.471 zł.

Ze środków budżetu państwa przyznawano i wypłacano następujące zasiłki:

1. Zasiłki stałe wypłacono dla 18 osób, które sprawują bezpośrednią opiekę nad niepełnosprawnym dzieckiem na kwotę – 65.192 zł.

2. Zasiłki stałe wyrównawcze wypłacono dla osób niepełnosprawnych, które nie nabyły uprawnień do renty na kwotę – 28.324 zł.

3. Dodatek pieniężny przyznano dla 1 osoby uprawnionej do zasiłku stałego wyrównawczego z powodu długotrwałej choroby i wypłacono w łącznej kwocie – 1.393 zł.

4. Zasiłek okresowy gwarantowany pobierało 14 osób samotnie wychowujących dzieci, które utraciły zasiłek dla bezrobotnych z upływem okresu jego pobierania. Wypłacono łączną kwotę – 33.110 zł.

5. Zasiłek okresowy specjalny przyznano dla 12 osób z powodu szczególnie uzasadnionych problemów życiowych i wypłacono kwotę – 13.310 zł.

6. Zasiłki okresowe dla bezrobotnych i niepełnosprawnych wypłacono dla 108 osób w łącznej kwocie – 121.002 zł.

7. Rentę socjalną otrzymywało 20 osób całkowicie niepełnosprawnych od dzieciństwa i wypłacono kwotę – 70.112 zł.

8. Zasiłki pieniężne z tytułu ochrony macierzyństwa wypłacono dla 35 kobiet i 31 noworodków w łącznej kwocie – 26.526 zł.

9. Zasiłek celowy w formie biletu kredytowanego w kwocie – 150 zł przyznano osobie wezwanej na badania do Krajowego zespołu ds. Orzekania o Stopniu Niepełnosprawności w Warszawie.

10. Obowiązkowa składka na obowiązkowe ubezpieczenie społeczne od zasiłków stałych i okresowego zasiłku gwarantowanego wyniosła 56.760zł.

Z budżetu gminy w ramach realizacji zadań własnych przyznawano zasiłki celowe lub pomoc w naturze na żywność, odzież, obuwie, opał, przybory szkolne, środki czystości, artykuły gospodarstwa domowego, remont mieszkania, leki i leczenie, ziemiopłody, na energię elektryczną. Zasiłki i pomoc w naturze otrzymało 195 osób, na łączną kwotę – 87.189 zł oraz przyznano dla 15 noworodków wyprawki o łącznej wartości – 2.403 zł

– wydatki na wypłatę dodatków mieszkaniowych dla 138 gospodarstw domowych o niskich dochodach wyniosły 96.674 zł

– wydatki na wypłatę zasiłków rodzinnych i pielęgnacyjnych wyniosły 9.073 zł w całości sfinansowane z budżetu państwa

– wydatki na dożywianie dzieci i młodzieży podczas nauki w szkole wyniosły 48.200zł. Dożywianiem objęto 290 uczniów, łącznie zakupiono 38.432 posiłków

– wydatki na opłatę składki na ubezpieczenia zdrowotne za 63 osoby, które pobierały zasiłek stały, stały wyrównawczy, gwarantowany zasiłek okresowy i rentę socjalną wyniosły 14.416 zł, w całości sfinansowane z budżetu państwa

– wydatki na wypłatę zapomóg dla Kombatantów wyniosły 7.800 zł, pomoc otrzymało 19 osób uprawnionych. Koszty obsługi wyniosły 1.128 zł

– wydatki na funkcjonowanie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej wyniosły 138.204 zł, z tego:

Sfinansowane z budżetu państwa w kwocie 69.600 zł,

sfinansowane z budżetu gminy w kwocie 68.604 zł.

Oprócz pomocy finansowej, GOPS udziela pomocy w formie pracy socjalnej jak poradnictwo prawne, wsparcie, opieka.

Dział – Kultura Fizyczna i Sport

Plan w tym dziale wynosił 58.000 zł, został wykonany w kwocie 57.050 zł, tj. 98,4% planu:

– są to wydatki na zakup ubiorów sportowych, butów piłkarskich, piłek dla drużyn piłki nożnej LZS w Kondratowicach i LZS w Podgaju, przewóz piłkarzy na rozgrywki, opłaty sędziów, trenerów, ubezpieczenia osobowe, majątkowe, zakup energii elektrycznej na zasilanie budynków szatni oraz oświetlenia stadionów, zakup materiałów na remont ogrodzenia boiska w Gołostowicach, zakup nagród na zawody wędkarskie organizowane przez Zarząd Koła Wędkarskiego oraz dofinansowanie działalności Koła i inne wydatki. W II półroczu Klub Sportowy w Kondratowicach i Podgaju dokonał przekształcenia się w stowarzyszenia i na działalność w zakresie kultury fizycznej otrzymują z budżetu gminy środki w formie dotacji.

Dział – Różna Działalność

Plan w tym dziale wynosił 52.813 zł, został wykonany w kwocie 51.260 zł tj. 97,1%

Są to wydatki na:

– sporządzenie aktualizacji wykazów gospodarstw i działek w kwocie 920 zł

– zakup materiałów budowlanych nieodpłatnie przekazanych na budowę kaplicy cmentarnej w Prusach w kwocie 14.897 zł,

– zakup materiałów budowlanych nieodpłatnie przekazanych na odbudowę kościoła w Karczynie w kwocie 21.933 zł,

– wykonanie ekspertyzy technicznej kaplicy cmentarnej w Białobrzeziu w kwocie 2.142 zł,

– pozostałe wydatki na zakup albumów pt. “Widoki dawnego Strzelina i okolic”, przeniesienie telefonu z miejscowości Czerwieniec dla sołtysa w Wójcinie, podatek VAT oraz inne wydatki w kwocie 11.368 zł.

Dział – Administracja Państwowa i Samorządowa

Plan w tym dziale wynosił 1.009.887 zł, został wykonany w kwocie 957.112 zł tj. 94,8% planu. Są to wydatki na:

– część wynagrodzeń i pochodnych oraz wydatków rzeczowych pracowników wykonujących zadania z zakresu administracji rządowej w kwocie 27.000 zł,

– część wynagrodzeń i pochodnych oraz wydatków rzeczowych pracowników wykonujących zadania z zakresu administracji samorządowej na podstawie porozumień w kwocie 1.062 zł,

– wydatki na diety Radnych w kwocie 61.220 zł,

– wydatki rzeczowe związane z obsługą Rady w kwocie 1.729 zł,

– wynagrodzenia i pochodne wynagrodzeń, ZFŚS pracowników Urzędu Gminy w kwocie 606.457 zł,

– wydatki rzeczowe niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania Urzędu w kwocie 209.921 zł,

z tego:

Dział – Bezpieczeństwo Publiczne

Plan w tym dziale wynosił 308 zł, został wykonany w kwocie 307 zł, tj.99,7%.

Są to wydatki na zakup szlifierki, tarczy, młotków dla formacji OC.

Dział – Różne Rozliczenia

Plan w tym dziale wynosił 26.630 zł został wykonany w kwocie 8.174 zł, z tego:

– kwota 8.142 zł jest to refundacja mylnego wpływu podatku od nieruchomości,

oraz koszty postępowania sądowego 32 zł,

– niewykorzystana rezerwa ogólna na nieprzewidziane wydatki w kwocie 26.630 zł.

Dział – Obrona Narodowa

Plan w tym dziale wynosił 351 zł, został wykonany w kwocie 351 zł, tj. w 100% planu.

Są to wydatki na zakup materiałów biurowych do sporządzenia dokumentacji obronnej.

Dział – Urzędy Naczelnych Organów Władzy, Kontroli i Sądownictwa

Plan w tym dziale wynosił 16.890 zł został wykonany w kwocie 16.890 zł, tj. 100% planu.

Są to wydatki na:

– wynagrodzenia i pochodne wynagrodzeń pracownika dokonującego aktualizacji stałego rejestru wyborców w kwocie 655 zł,

– wydatki na przeprowadzenie wyborów Prezydenta RP w kwocie 9.924 zł,

– wydatki na przeprowadzenie wyborów uzupełniających do Senatu RP w kwocie 6.311 zł.