SPRAWOZDANIE ZARZĄDU GMINY
z wykonania budżetu oraz realizacji zadań
za 2000 rok
Budżet Gminy Nowa Ruda na rok 2000 uchwalony został Uchwałą Nr
81/XIV/00 Rady Gminy Nowa Ruda
z dnia 29 marca 2000 roku po stronie dochodów w wysokości 13 665 390 zł a
po stronie wydatków w wysokości 13 615 390 zł.
Nadwyżka budżetu w wysokości 50 000 zł przeznaczona została na spłatę raty kredytu.
W ciągu roku Gmina Nowa Ruda otrzymała dodatkowo część rekompensującą subwencji ogólnej w wysokości 136 517 zł, dotacje celowe na zadania własne oraz z funduszy celowych w kwocie 810 797 zł, dotacje celowe na pomoc i usuwanie skutków powodzi w kwocie 281 982 zł, dotacje celowe na realizację inwestycji własnych w kwocie 199 000 zł.
Ponadto zwiększono dochody z opłaty skarbowej o kwotę 68 468 zł oraz różne dochody i opłaty na ogólną kwotę 89 673 zł.
W 2000 roku w budżecie Gminy zostały zmniejszone dochody z podatku dochodowego od osób prawnych o kwotę 50 000 zł i część podstawowa subwencji ogólnej dla gmin o kwotę 105 100 zł.
Deficyt budżetu został sfinansowany kredytem bankowym w wysokości 300 000 zł.
Budżet Gminy po zmianach po stronie dochodów wyniósł 15 096 727 zł, a po stronie wydatków 15 346 727 zł.
INFORMACJA ZARZĄDU GMINY
z wykonania budżetu oraz realizacji zadań
za 2000 rok
Budżet Gminy Nowa Ruda na rok 2000 uchwalony został Uchwałą Nr
81/XIV/00 Rady Gminy Nowa Ruda
z dnia 29 marca 2000 roku po stronie dochodów w wysokości 13 665 390 zł a
po stronie wydatków w wysokości 13 615 390 zł.
Nadwyżka budżetu w wysokości 50 000 zł przeznaczona została na spłatę raty kredytu.
W ciągu roku Gmina Nowa Ruda otrzymała dodatkowo część rekompensującą subwencji ogólnej w wysokości 136 517 zł, dotacje celowe na zadania własne oraz z funduszy celowych w kwocie 810 797 zł, dotacje celowe na pomoc i usuwanie skutków powodzi w kwocie 281 982 zł, dotacje celowe na realizację inwestycji własnych w kwocie 199 000 zł.
Ponadto zwiększono dochody z opłaty skarbowej o kwotę 68 468 zł oraz różne dochody i opłaty na ogólną kwotę 89 673 zł.
W 2000 roku w budżecie Gminy zostały zmniejszone dochody z podatku dochodowego od osób prawnych o kwotę 50 000 zł i część podstawowa subwencji ogólnej dla gmin o kwotę 105 100 zł.
Deficyt budżetu został sfinansowany kredytem bankowym w wysokości 300 000 zł.
Budżet Gminy po zmianach po stronie dochodów wyniósł 15 096 727 zł, a po stronie wydatków 15 346 727 zł.
PLAN |
WYKONANIE |
|
DOCHODY | 15 096 727 zł |
14 262 832 zł |
Dochody własne | 3 845 235 zł |
3 299 288 zł |
Udziały w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa | 2 786 641 zł |
2 510 668 zł |
Dochody z tytułu wydawanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych | 170 258 zł |
173 887 zł |
Dotacje celowe na zadania z zakresu administracji rządowej | 1 296 733 zł |
1 281 129 zł |
Dotacje celowe na zadania własne | 1 045 216 zł |
1 045 216 zł |
Dotacje z funduszy celowych | 9 920 zł |
9 920 zł |
Część podstawowa subwencji ogólnej | 1 012 881 zł |
1 012 881 zł |
Część rekompensująca subwencji ogólnej | 507 752 zł |
507 752 zł |
Część oświatowa subwencji ogólnej | 4 422 091 zł |
4 422 091 zł |
WYDATKI | 15 346 727 zł |
14 507 619 zł |
Wydatki bieżące | 13 416 094 zł |
12 908 948 zł |
w tym: | ||
– wynagrodzenia | 7 165 570 zł |
6 862 326 zł |
– pochodne wynagrodzeń | 1 356 018 zł |
1 331 442 zł |
– dotacje | 384 100 zł |
380 110 zł |
Wydatki majątkowe | 1 930 633 zł |
1 598 670 zł |
w tym: | ||
– wydatki inwestycyjne | 1 869 483 zł |
1 537 520 zł |
W 2000 roku została spłacona III rata w wysokości 50 000 zł od kredytu otrzymanego w roku 1997 w wysokości 300 000 zł na zadanie inwestycyjne w zakresie oświaty ze środków pieniężnych Fundacji “Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej – Couterpart Fund” dla Banku Gospodarki Żywnościowej S.A. Oddział Operacyjny w Kłodzku.
Do spłaty pozostał kredyt w wysokości 150 000 zł w ratach po 50 000 zł rocznie do 2003 roku.
Rok 2000 zakończył się deficytem w wysokości 244 787 zł, który pokryty został kredytem bankowym.