SPRAWOZDANIE ZARZĄDU GMINY

z wykonania budżetu oraz realizacji zadań

za 2000 rok

Budżet Gminy Nowa Ruda na rok 2000 uchwalony został Uchwałą Nr 81/XIV/00 Rady Gminy Nowa Ruda
z dnia 29 marca 2000 roku po stronie dochodów w wysokości 13 665 390 zł a po stronie wydatków w wysokości 13 615 390 zł.

Nadwyżka budżetu w wysokości 50 000 zł przeznaczona została na spłatę raty kredytu.

W ciągu roku Gmina Nowa Ruda otrzymała dodatkowo część rekompensującą subwencji ogólnej w wysokości 136 517 zł, dotacje celowe na zadania własne oraz z funduszy celowych w kwocie 810 797 zł, dotacje celowe na pomoc i usuwanie skutków powodzi w kwocie 281 982 zł, dotacje celowe na realizację inwestycji własnych w kwocie 199 000 zł.

Ponadto zwiększono dochody z opłaty skarbowej o kwotę 68 468 zł oraz różne dochody i opłaty na ogólną kwotę 89 673 zł.

W 2000 roku w budżecie Gminy zostały zmniejszone dochody z podatku dochodowego od osób prawnych o kwotę 50 000 zł i część podstawowa subwencji ogólnej dla gmin o kwotę 105 100 zł.

Deficyt budżetu został sfinansowany kredytem bankowym w wysokości 300 000 zł.

Budżet Gminy po zmianach po stronie dochodów wyniósł 15 096 727 zł, a po stronie wydatków 15 346 727 zł.

 

INFORMACJA ZARZĄDU GMINY

z wykonania budżetu oraz realizacji zadań

za 2000 rok

Budżet Gminy Nowa Ruda na rok 2000 uchwalony został Uchwałą Nr 81/XIV/00 Rady Gminy Nowa Ruda
z dnia 29 marca 2000 roku po stronie dochodów w wysokości 13 665 390 zł a po stronie wydatków w wysokości 13 615 390 zł.

Nadwyżka budżetu w wysokości 50 000 zł przeznaczona została na spłatę raty kredytu.

W ciągu roku Gmina Nowa Ruda otrzymała dodatkowo część rekompensującą subwencji ogólnej w wysokości 136 517 zł, dotacje celowe na zadania własne oraz z funduszy celowych w kwocie 810 797 zł, dotacje celowe na pomoc i usuwanie skutków powodzi w kwocie 281 982 zł, dotacje celowe na realizację inwestycji własnych w kwocie 199 000 zł.

Ponadto zwiększono dochody z opłaty skarbowej o kwotę 68 468 zł oraz różne dochody i opłaty na ogólną kwotę 89 673 zł.

W 2000 roku w budżecie Gminy zostały zmniejszone dochody z podatku dochodowego od osób prawnych o kwotę 50 000 zł i część podstawowa subwencji ogólnej dla gmin o kwotę 105 100 zł.

Deficyt budżetu został sfinansowany kredytem bankowym w wysokości 300 000 zł.

Budżet Gminy po zmianach po stronie dochodów wyniósł 15 096 727 zł, a po stronie wydatków 15 346 727 zł.

PLAN

WYKONANIE

DOCHODY

15 096 727 zł

14 262 832 zł

Dochody własne

3 845 235 zł

3 299 288 zł

Udziały w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa

2 786 641 zł

2 510 668 zł

Dochody z tytułu wydawanych zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych

170 258 zł

173 887 zł

Dotacje celowe na zadania z zakresu administracji rządowej

1 296 733 zł

1 281 129 zł

Dotacje celowe na zadania własne

1 045 216 zł

1 045 216 zł

Dotacje z funduszy celowych

9 920 zł

9 920 zł

Część podstawowa subwencji ogólnej

1 012 881 zł

1 012 881 zł

Część rekompensująca subwencji ogólnej

507 752 zł

507 752 zł

Część oświatowa subwencji ogólnej

4 422 091 zł

4 422 091 zł

WYDATKI

15 346 727 zł

14 507 619 zł

Wydatki bieżące

13 416 094 zł

12 908 948 zł

w tym:
– wynagrodzenia

7 165 570 zł

6 862 326 zł

– pochodne wynagrodzeń

1 356 018 zł

1 331 442 zł

– dotacje

384 100 zł

380 110 zł

Wydatki majątkowe

1 930 633 zł

1 598 670 zł

w tym:
– wydatki inwestycyjne

1 869 483 zł

1 537 520 zł

W 2000 roku została spłacona III rata w wysokości 50 000 zł od kredytu otrzymanego w roku 1997 w wysokości 300 000 zł na zadanie inwestycyjne w zakresie oświaty ze środków pieniężnych Fundacji “Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej – Couterpart Fund” dla Banku Gospodarki Żywnościowej S.A. Oddział Operacyjny w Kłodzku.

Do spłaty pozostał kredyt w wysokości 150 000 zł w ratach po 50 000 zł rocznie do 2003 roku.

Rok 2000 zakończył się deficytem w wysokości 244 787 zł, który pokryty został kredytem bankowym.