Dz. 74 – “GOSPODARKA MIESZKANIOWA ORAZ NIEMATERIALNE USŁUGI KOMUNALNE” wykonanie 91,9 %

Zakłady Gospodarki Mieszkaniowej

Środki skierowane w 2000 r. na działalność Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej wykorzystane zostały na bieżącą eksploatację budynków , naprawy oraz drobne remonty , koszty działu gospodarki lokalowej oraz na fundusz remontowy wspólnot mieszkaniowych dla lokali gminy.

Różne jednostki obsługi gospodarki mieszkaniowej i komunalnej

W rozdziale tym świadczono usługi weterynaryjne poprzez lecznice zwierząt, tj.; szczepienia psów i kotów oraz eutanazje.

Usługi weterynaryjne w 2000 r. świadczyło 5 lecznic z terenu miasta. Ponadto przeprowadzono w II półroczu 2 akcje odłowu bezpańskich zwierząt. Łącznie odłowiono 47 psów , z czego 16 odwieziono do Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt w Legnicy.

Gospodarka gruntami i nieruchomościami

Podstawowe wydatki bieżące w tym dziale to między innymi:

- koszty podziału nieruchomości i przygotowania dokumentacji , wyceny nieruchomości i odszkodowań,

- opłaty notarialne , sądowe, koszty wyłączenia gruntów z produkcji rolniczej , ogłoszenia w prasie itp.

Ponadto w ramach wydatków inwestycyjnych sfinalizowano rozliczenie nakładów poniesionych przez Syndyka Masy Upadłościowej Pracowniczej Spółdzielni Handlowo - Produkcyjnej w związku z przejęciem nieruchomości przy ulicy Rzeźniczej w Lubinie.

Pozostała działalność

W ramach zadań powierzonych poniesiono wydatki na bieżące utrzymanie cmentarza wojennego oraz sfinalizowano w tym rozdziale zwiększenie aportu w Lubińskim Towarzystwie Budownictwa Społecznego Spółka z o.o w Lubinie.

 

Dz. 79 – “OŚWIATA I WYCHOWANIE” wykonanie 99,2 %

Wydatki w tym dziale stanowią najpoważniejszą część w budżecie miasta , wynoszą bowiem aż 35% wydatków ogółem i od kilku lat wykazują tendencje wzrostową. Aż 90 % z puli wydatków na oświatę stanowią wydatki bieżące związane z funkcjonowaniem szkół, przedszkoli , gimnazjów i świetlic.

Przekazana z budżetu państwa w 2000 r. subwencja oświatowa pokryła zaledwie 43,6% wydatków ogółem poniesionych przez Gminę na cele oświatowe. Wejście w życie od 1 stycznia 2000 r. przepisów dotyczących Karty Nauczyciela w znaczący sposób obciążyło budżet gminy , co w konsekwencji spowodowało brak możliwości spłacenia do 31 grudnia 2000 r. kredytu długoterminowego zaciągniętego w Cuprum Banku.

W ramach wydatków na pozostałą działalność realizowano w tym dziale między innymi:

- wypłacono ze środków budżetu miasta nagrody z okazji Rocznicy Uchwalenia Konstytucji 3 Maja dla nauczycieli i pracowników placówek oświatowo – wychowawczych,

- wypłacono na podstawie regulaminu stypendia dla 13 uczniów szkół podstawowych gimnazjów i zespołów szkół , średnio w wysokości 320 zł,

- w ramach wydatków na zajęcia pozalekcyjne prowadzono zajęcia w zakresie kół: przedmiotowych, turystycznych , sportowych, wyrównawczych , tanecznych, recytatorskich i teatralnych,

- przeznaczono środki na organizację ferii zimowych w placówkach oświatowych,

- ufundowano nagrody książkowe dla najlepszych uczniów klasy VI i VIII z każdej szkoły podstawowej,

- dofinansowano koszty organizacji konferencji pn. “Przez integrację do Unii Europejskiej”.

 

Dz. 83 – “KULTURA I SZTUKA” wykonano 99,6 %

Podstawowe bieżące wydatki w tym dziale to koszty związane z funkcjonowaniem instytucji kultury. Przekazane w okresie sprawozdawczym środki instytucjom zapewniły prawidłowe funkcjonowanie i wypełnianie przyjętych celów statutowych.

W ramach działalności statutowej instytucje otrzymujące dotacje z budżetu miasta na dofinansowanie działalności, zorganizowały ogółem 1 823 różnych działań kulturotwórczych, z których skorzystało 134 tys. uczestników, z tego:

- Centrum Kultury “Muza” 540 działań ? 60 tys. uczestników

- Ośrodek Kultury “Wzgórze Zamkowe” 98 działań ? 17 tys. uczestników

- Miejska Biblioteka Publiczna 1.155 działań ? 50 tys. uczestników

- Miejski Impresariat Kultury 30 działań ? 7 tys. Uczestników

Stan zbiorów bibliotecznych na koniec 2000 r. wyniósł 184 465 woluminów , w tym zakupionych w 2000 r. – 2106. Liczba zarejestrowanych czytelników wyniosła 26 157. W kinie “MUZA” zostało zaprezentowanych 1315 projekcji filmowych z udziałem ponad 100 tys. widzów.

W 2000 r. ze środków zabezpieczonych w rozdziale “Pozostała działalność” zostało zorganizowanych ponad 50 przedsięwzięć kulturalnych , wśród ważniejszych wymienić należy:

- dla dzieci i młodzieży – Ferie 2000, Dzień Dziecka, Dyktando Wesołe, VIII Edycja Tygodnia Literatury Dziecięcej

- z okazji Świąt Majowych, na które między innymi złożyły się: Festyn Majowy na stadionie Ośrodka Sportu
i Rekreacji i Piknik Średniowieczny,

- Festiwal Teatrów Ulicznych,

- Niedziele w Parku – coniedzielne imprezy plenerowe w okresie lata,

- Dni Lubina,

- XVII Ogólnopolski Festiwal Piosenki Francuskiej,

- Sylwester.

Ponadto z udziałem środków budżetu miasta zostały zorganizowane festiwale: XVIII Międzyszkolny Festiwal Piosenki Francuskiej zorganizowany przez II Liceum Ogólnokształcące , Piosenki Dziecięcej i Młodzieżowej.

Zarząd Miasta ufundował nagrody dla laureatów konkursów: poezji, prozy, muzycznych i teatralnych zorganizowanych między innymi przez Lubińskie Stowarzyszenie Muzyczne “Muzyczna Przeszłość” Ognisko Muzyczne, Młodzieżowy Dom Kultury , Stowarzyszenie Współpracy Polska – Wschód , finansowano także wydrukowanie ulotek i plakatów informujących o organizowanych imprezach kulturalnych.

W ramach zakupów inwestycyjnych dla Ośrodka Kultury “Wzgórze Zamkowe” zakupiono samochód Volkswagen – bus.

 

Dz. 85 – “OCHRONA ZDROWIA” wykonanie 95,4%

Żłobki

Zadania gminy w zakresie zapewnienia opieki nad dziećmi od 4 miesięcy do 3 lat realizowały w mieście
3 żłobki , czynne 12 godzin dziennie, tj.; od 6 00 do 18 00.

W okresie od 01 stycznia 2000 r. do 13 marca 2000 r. trwały prace związane z przygotowaniem do otwarcia Żłobka Nr 2 przy ulicy Cedyńskiej , który swoją działalność rozpoczął 14 marca 2000 r.

Rzeczywista liczba miejsc w żłobkach wynosiła 230 , średnio w miesiącu przebywało 212 dzieci. Odpłatność rodziców za jedno dziecko uczęszczające do żłobka wynosiła średnio 134,14 zł miesięcznie.

Ze środków pomocy społecznej 29 dzieciom z najbiedniejszych rodzin refundowano koszty żywienia w placówkach.

Zakłady opiekuńczo – lecznicze i pielęgnacyjno – opiekuńcze – Ośrodek Opiekuńczo – Rehabilitacyjny

Dzięki zatrudnieniu wysoko wykwalifikowanej kadry specjalistów i pracowników merytorycznych możliwe było prowadzenie kompleksowej rehabilitacji i specjalistycznych usług opiekuńczych dla około 30 dzieci

na pobycie stałym i 12 rehabilitowanym ambulatoryjnie. Miejsca stacjonarne zostały wykorzystane w 87%.

Ze środków pomocy społecznej 5 dzieci miało refundowany pobyt. Odpłatność rodziców za jedno dziecko uczęszczające do Ośrodka wynosiła średnio 132,30 zł. Ośrodek świadczy również usługi dla dzieci z gmin ościennych, a uzyskane z tego tytułu dochody odprowadzane są do budżetu miasta.

Na świadczenie wysokiej jakości usług dzieciom przebywającym w placówce wpływała możliwość korzystania ze specjalistycznego sprzętu rehabilitacyjnego i technicznego.

Przeciwdziałanie alkoholizmowi

Podstawowe wydatki w tym dziale to dotacja na działalność statutową miejskiego Ośrodka Profilaktyki
i Wczesnej Terapii Uzależnień. Ponadto w ramach środków na ten cel finansowano w 2000 r. działalność Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych. Komisja odbyła 27 posiedzeń , na których rozpatrzono 124 wnioski z prośbą o podjęcie lecenia osób uzależnionych od alkoholu , w tym:

- 24 wnioski z Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej,

- 19 wniosków z Policji,

- 70 wniosków od rodzin osób zgłoszonych,

- 7 wniosków z Izby Wytrzeźwień,4 wnioski różne.

Komisja wniosła do Sądu 74 wnioski o wszczęcie postępowania , w sprawie zastosowania obowiązku poddania się leczeniu odwykowemu.

W ramach działań na rzecz Klubów abstynenta Komisja finansowała:

- opłatę abonamentu RTV Klubu “Ariadna”,

- opłatę czynszową za zużycie wody , energii elektrycznej w Klubie,

- dofinansowanie zakupu opału na sezon grzewczy,

- dofinansowanie mittingów terapeutycznych dla członków Klubu “Ariadna”,

- dofinansowanie konkursu o tematyce antyalkoholowej dla Klubu “Ariadna”.

Poza tym Komisja dokonała zakupu broszur przeznaczonych dla dzieci klas IV szkół podstawowych jako pomoc dydaktyczną promujący zdrowy styl życia bez alkoholu.

Ponadto ze środków tych w ramach gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych zorganizowano warsztaty profilaktyczno – edukacyjne pn. “Więzi – Więzy” dla uczniów lubińskich szkół podstawowych i gimnazjów oraz dofinansowano pobyt dzieci

z rodzin patologicznie zagrożonych na koloniach z Duszpasterstwa Parafii Najświętszego Serca Pana Jezusa.

Pozostała działalność

W ramach środków na dofinansowanie służby zdrowia wydatkowano w 2000 r.:

- 5.000 zł na dofinansowanie turnusów rehabilitacyjnych Dolnośląskiego Zarządu Związku Iwalidów Narządu Ruchu,

- 107.000 zł dla Miejskiego Zespołu Zakładów Opieki Podstawowej na remont Przychodni Nr 3,

- 15.600 zł na dofinansowanie turnusu rehabilitacyjnego dla dzieci niepełnosprawnych,

- 2.204 zł na dofinansowanie przewozu niepełnosprawnych na zajęcia rehabilitacyjne.

Dz. 86 – “OPIEKA SPOŁECZNA” wykonanie 99,8%

Dom Pomocy Społecznej

Dom Dziennego Pobytu “Senior” to miejsce, gdzie jest prowadzona działalność kulturalno – oświatowa wśród osób wieku emerytalnego, niepełnosprawnych, mających trudną sytuację materialną i mieszkaniową. W okresie sprawozdawczym w placówce zorganizowano 783 różnorodnych spotkań, w których uczestniczyło 10 884 osoby. W ramach prowadzonego żywienia wydano 13 890 obiadów , podopieczni ponosili częściowo odpłatność za przygotowanie posiłków. Ze środków pomocy społecznej pokryto częściowo koszty żywienia przeznaczając na ten cel 25 672 zł.

Dom Opieki “Szarotka”

Od 1 września 2000 r. Dom Opieki “Szarotka” jest jednostką organizacyjną Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej. Dom jest placówką przeznaczoną dla ludzi starych, zapewnia im całodobową opiekę oraz podstawowe usługi w zakresie potrzeb bytowych , opiekuńczych i wspomagających jego mieszkańców przy uwzględnieniu ich potrzeb i możliwości psychofizycznych. Na dzień 31 grudnia 2000 r. liczba mieszkańców wynosiła 18 osób na 31 miejsc do zamieszkania.

W okresie sprawozdawczym w domu Opieki “Szarotka” z dożywiania skorzystało 49 podopiecznych tutejszego Ośrodka , w tym 34 osobom niepełnosprawnym dowożono posiłki do miejsca zamieszkania.

Usługi opiekuńcze

Usługi opiekuńcze obejmowały pomoc w wykonywaniu podstawowych czynności pielęgnacyjnych i gospodarczych. Były świadczone przez pielęgniarki, technika fizjoterapeutę oraz psychologa w różnych porach dnia jak również w niedzielę i święta. Koszt godziny usług specjalistycznych wyniósł 12 zł. Podopieczni ponosili częściową odpłatność, średnio 10,4%.

Zasiłki i pomoc w naturze

W okresie sprawozdawczym pracownicy socjalni rozeznali sytuację życiową w 3 256 środowiskach. Do pomocy społecznej zakwalifikowali 2 860 gospodarstw domowych. Dominującym powodem przyznania świadczeń

z pomocy społecznej było bezrobocie i długotrwała choroba , bezradność w sprawach opiekuńczo – wychowawczych oraz niepełnosprawność.

Terenowe Ośrodki Pomocy Społecznej

Zadania statutowe i merytoryczne w zakresie pomocy społecznej realizowane były bezpośrednio przez wyspecjalizowanych pracowników Ośrodka Pomocy Społecznej. Łącznie planowane zatrudnienie pracowników
w 2000 r. wynosiło 87 etatów, w tym 50 na zadania zlecone, przeciętne zatrudnienie w 2000 r. wynosiło
82,5 etatów.

Dodatki mieszkaniowe

Bezpośrednio zadania w tym zakresie realizowane były poprzez Zakład Gospodarki Mieszkaniowej , który przyznał dodatki mieszkaniowe osobom spełniającym warunki zgodne z obowiązującą w tym zakresie ustawą.

Zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze (zadania zlecone)

W 2000 r. przyznano zasiłki rodzinne 296 rodzinom dla 514 dzieci oraz pielęgnacyjne 151 rodzinom dla 157 osób.

Pozostała działalność

W ramach zadań zleconych objęto pomocą kombatantów. W 2000 r. udzielono pomocy materialnej 35 osobom oraz wydatkowano środki na dożywianie dzieci w szkołach.

Wśród pozostałych zadań wykonywanych przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej należy wymienić współpracę z Jadłodajnią przy Parafii Św. Jana Bosko. Z budżetu miasta dofinansowano w 2000 r. tzw. “wsad do kotła” oraz koszty energii. Z posiłków Jadłodajni skorzystało w 2000 r. 321 osób.

Ponadto zorganizowano zabawę choinkowo – noworoczną dla 100 dzieci z najuboższych rodzin (w całości ze środków od sponsorów), zaś w grudniu ze środków otrzymanych od sponsorów 50 dzieci otrzymało paczki mikołajkowe. Dla osób samotnych, ubogich i bezdomnych zorganizowano przy Parafii Św. Jana Bosko uroczyste śniadanie Wielkanocne oraz Wieczerzę Wigilijną.

 

Dz. 87 – “KULTURA FIZYCZNA I SPORT” wykonanie 98,2%

Instytucje kultury fizycznej

Przekazana w 2000 r. dotacja na bieżącą działalność Ośrodka Sportu i Rekreacji pozwoliła na finansowanie tej placówki i realizowanie założonych zadań statutowych w zakresie krzewienia kultury fizycznej .

Zadania te polegały głównie na organizacji i współorganizacji imprez i zajęć sportowo-rekreacyjnych na swoich obiektach.

Stowarzyszenie kultury fizycznej

W ramach wydatków zaplanowanych w tym rozdziale dofinansowano z budżetu miasta działalność statutową klubów i stowarzyszeń sportowych oraz imprezy sportowe zgodnie z kalendarzem imprez sportowych Szkolnego Związku Sportowego dla szkół podstawowych i gimnazjów. Zgodnie z opracowanym “Regulaminem” przyznawania stypendiów sportowcom miasta Lubina , przyznano stypendia 46 wyróżnionym sportowcom.

Pozostała działalność

Ze środków na dofinansowanie imprez sportowych wydatkowano między innymi na następujące imprezy:

- XXVII Plebiscyt na Najpopularniejszego Zawodnika i Trenera “Zagłębia Miedziowego”,

- Akcje “Ferie 2000” organizowanej przez Ośrodek Sportu i Rekreacji,

- Młodzieżowe Turnieje Halowe w piłce nożnej Międzyzakładowego Klubu Sportowego “Zagłębie”,

- Rajdy rowerowe “ 4 Pory Roku” , Grand Prix Lubina 2000 o Puchar Prezydenta Miasta Lubina oraz Rodzinne Rajdy Rowerowe organizowane przez LKTK “Bicyk”,

- Zakończenie sezonu łyżwiarskiego – MKS”CUPRUM”,

- Mistrzostwa Europy i Pucharu Europy w duathlonie – Centrum Sportowe Głogowski Triathlon,

Wśród dzieci i młodzieży szkół podstawowych propagowano ideę olimpijską oraz promowano wartości fair play w sporcie.

Dz. 89 – “ RÓŻNA DZIAŁALNOŚĆ” wykonano 100%

Zrealizowano w tym dziale wydatki na dokonanie inwentaryzacji przyrodniczej miasta Lubina . Środki uzyskano z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska we Wrocławiu.

Ponadto sfinansowano wydatki w ramach zadań zleconych , na aktualizację rejestru działek rolnych.

 

Dz. 91 – “ADMINISTRACJA PAŃSTWOWA I SAMORZĄDOWA” wykonanie 89,2%

Środki zabezpieczone w tym dziale umożliwiły prawidłową realizację zadań z zakresu administracji samorządowej i rządowej , wykonywanych przez Urząd Miejski, Straż Miejską, jak również Radę Miejską. Ponadto ponoszono w tym dziale również koszty związane z wydawaniem Biuletynu Lubińskiego , współpracy z mediami, promocji miasta.

W ramach zakupów inwestycyjnych zakupiono samochody na potrzeby Straży Miejskiej i Wydziału Spraw Komunalnych , sprzęt komputerowy , organy dla USC , centralę telefoniczną , kserokopiarkę i programy komputerowe.

Ponadto w ramach pozostałej działalności w 2000 r. finansowano również wydatki w zakresie projektowania architektonicznego. Zakończono realizację planów Nr 3 – zespół przy ulicy Paderewskiego ( etap II,III i IV ) oraz miejscowy plan Nr 22 – zespół przy ulicy Piłsudskiego ( etap IV ).

W trakcie opracowania są:

- miejscowy plan Nr 9 ulica Hutnicza ( etap II ),

- miejscowy plan Nr 14 ulica Towarowa ( etap II ),

- miejscowy plan Nr 15 Małomice ( etap II i III ),

- miejscowy plan Nr 11 przy trasie Nr 3.

Bezpośredni wpływ na stosunkowo niskie wykonanie wydatków w tym zakresie mają procedury uzgodnieniowe projektów , które niejednokrotnie trwają miesiącami. W tej sytuacji projektanci nie mogą wcześniej wystawić faktury aniżeli dopiero po zakończeniu kolejnego etapu zadania.

 

Dz. 93 – “ BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE” wykonano 100%

Zaplanowane środki w tym dziale przeznaczone zostały na dofinansowanie wspólnie z Powiatową Strażą Pożarną w Lubinie zakupu drabiny strażackiej , niezbędnej do akcji ratujących życie przy pożarach na wysokich kondygnacjach. W ramach zadań zleconych sfinansowano wydatki na szkolenie pracowników w zakresie bezpieczeństwa publicznego

 

Dz. 94 – “FINANSE” wykonano 90%

Główne wydatki w tym dziale to koszty związane z obsługą emisji obligacji komunalnych miasta Lubina (odsetki od poszczególnych serii), jak również odsetki od kredytu długoterminowego zaciągniętego w Cuprum Banku. Nie zrealizowane wydatki w tym dziale to kwoty zabezpieczone w związku z udzielonym poręczeniem dla Lubińskiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego Spółka z o.o w Lubinie oraz na planowane poręczenia dla Miejskiego Zespołu Zakładów Opieki Podstawowej.

 

Dz. 96 – “ DOTACJE NA FINANSOWANIE ZADAŃ GOSPODARCZYCH” wykonanie 100%

Usługi komunikacyjne w mieście świadczyło Państwowe Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej
w Lubinie. Rozliczenia z przewoźnikiem dokonywane były na bieżąco co miesiąc.

Ogółem w 2000 r. wykonano 3 236 339 kilometrów. Od 14 lutego 2000 r. została wprowadzona nowa taryfa opłat w komunikacji miejskiej między innymi nastąpił wzrost ceny biletu normalnego do 1,60 zł, oraz wprowadzono opłaty za przewozy zwierząt. Średnio koszt 1 wozokilometra kształtował się w granicach 3,27 zł.

Dz. 97 – “ RÓŻNE ROZLICZENIA” wykonanie 98,8%

Rok 2000 był kolejnym rokiem , w którym dokonano wykupu raty obligacji mieszkaniowych.

Ponadto z tego działu na podstawie upoważnienia ustawowego Zarząd Miasta po uzyskaniu pozytywnej opinii Komisji ds. Budżetu rozdysponował środki zaplanowane jako rezerwa ogólna i celowa, przenosząc je do właściwych merytorycznie działów klasyfikacji budżetowej, i tak:

z rezerwy ogólnej rozdysponowano:

- 60.000 zł na zwiększenie dotacji dla Ośrodka Kultury “Wzgórze Zamkowe”,

- 24.000 zł na zwiększenie wydatków dla Żłobków,

- 7.000 zł na zwiększenie wydatków dla Ośrodka Opiekuńczo-Rehabilitacyjnego,

- 59.000 zł na zwiększenie wydatków związanych z realizacją wypłat Karty Nauczyciela,

z rezerwy dla jednostek nie powiązanych z budżetem rozdysponowano:

- 40.000 zł dla ZHP na dofinansowanie wypoczynku letniego i zimowego dzieci i młodzieży,

- 4.500 zł dla Salezjańskiego Centrum Salezjańskiego “Amico” na dofinansowanie wypoczynku letniego dzieci
i młodzieży,

- 3.000 zł dla Centrum Młodzieżowego “Oratorium” na dofinansowanie wypoczynku letniego dzieci i młodzieży,

- 2.000 zł dla Stowarzyszenia Rodzin Katolickich przy Parafii Św. M. M. Kolbe na dofinansowanie wypoczynku letniego dzieci i młodzieży,

- 500 zł dla Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Bukównej na dofinansowanie wypoczynku letniego dzieci i młodzieży.

 

Dz. 98 – “OBRONA NARODOWA” wykonanie 100%

Zrealizowano tutaj wydatki w zakresie zadań zleconych dotyczące wykonania oprawy dokumentacji obronnej.

 

Dz. 99 – “URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY KONTROLI I SĄDOWNICTWA” wykonanie 100%

Wydatki w tym dziale skierowane zostały na realizację zadań zleconych w związku z wyborami Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej oraz prowadzeniem rejestru stałego wyborców.

 

 IV. ROZCHODY wykonanie 100%

Zrealizowano tutaj wykup serii A obligacji komunalnych miasta Lubina oraz spłacono w części długoterminowy kredyt bankowy zaciągnięty w Curpum Banku działający w rachunku bieżącym.

 

Informacja
z wykonania planów przychodów i wydatków
zakładów budżetowych i środków specjalnych za 2000 r.

Realizację planów finansowych zakładów budżetowych i środków specjalnych przedstawia załącznik Nr 2 do informacji.

Na dzień 31 grudnia 2000 r. zakłady budżetowe wykonały zaplanowane przychody ogółem w 101 % na łączną kwotę 18.106.148 zł , zaś wydatki wykonano na łączną kwotę 18.974.291 zł , co stanowi 105 % planu rocznego.

Krótki opis zadań merytorycznych wykonywanych przez poszczególne zakłady budżetowe omówiono przy opisie działów klasyfikacji budżetowej.

Wpływy uzyskane z tytułu środków specjalnych zamknęły się łączną kwotą 2.513.515 zł, tj.; 94% planu rocznego, zaś wydatki na kwotę 2.438.707 zł, tj.; 91% planu. Najpoważniejsze wpływy osiągnęły szkoły, przedszkola i żłobki z tytułu prowadzonego żywienia jak również Urząd Miejski z tytułu opłat pobieranych za zajęcie pasa drogowego.

Rozliczenie kosztowe wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej zgodnie
z zasadami sporządzania sprawozdań statystycznych Rb-30 przedstawia załącznik Nr 2, zaś szczegółowy opis zadań wykonanych kasowo w 2000 r. ramach Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej przedstawiony jest w załączniku Nr 4 do informacji.

Załącznik nr 1 (plik PDF) Załącznik nr 2 (plik PDF)