976

UCHWAŁA SKŁADU ORZEKAJĄCEGO REGIONALNEJ IZBY OBRACHUNKOWEJ WE WROCŁAWIU

z dnia 5 marca 2002 roku

w sprawie opinii o możliwości sfinansowania deficytu zaplanowanego w budżecie Gminy Lądek Zdrój na 2002 rok oraz prawidłowości załączonej do tego budżetu prognozy kwoty długu gminy

Na podstawie art. 13 pkt 2, art. 19 ust. 2 ustawy z 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 55, poz. 577 z późn. zm.), w związku z art. 115 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1014 z późn. zm.) oraz zarządzenia nr 1/99 Prezesa Regionalnej Izby Obrachunkowej z dnia 4 stycznia 1999 r. w sprawie powołania przewodniczących i członków Składów Orzekających w sprawach dotyczących Sejmiku, powiatów i gmin wchodzących w skład województwa dolnośląskiego, Skład Orzekający Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu postanowił:

Wydać pozytywną opinię o możliwości sfinansowania deficytu zaplanowanego w budżecie Gminy Lądek Zdrój na 2002 rok oraz prawidłowości załączonej do tego budżetu prognozy kwoty długu gminy.

Uzasadnienie

I. Uchwała Rady Miejskiej w Lądku Zdroju nr LI/278/ /02 z dnia 31 stycznia 2002 r. w sprawie budżetu miasta i gminy na 2002 r. wpłynęła do Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu - Zespół w Wałbrzychu 12 lutego 2002 r.

Z przedmiotowej uchwały wynika, że:

1) w budżecie Gminy Lądek Zdrój na 2002 r. zaplanowano:

a) dochody w wysokości – 12.918.561 zł

b) wydatki w wysokości – 13.890.947 zł

c) deficyt budżetowy w wysokości – 972.386 zł

d) przychody budżetu w wysokości – 1.630.000 zł

z tego:

– kredyty w wysokości – 1.630.000 zł

e) rozchody budżetu w wysokości – 657.614 zł

z tego:

– spłata kredytów bankowych – 657.614 zł

2) prognoza długu Gminy Lądek Zdrój obejmuje lata 2002- 2008.

II. Skład Orzekający stwierdza, że:

1) wskazane źródło pokrycia deficytu jest zgodne z art. 112 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych,

2) dług Gminy Lądek Zdrój z tytułu zaciągniętych w latach poprzednich kredytów według stanu na 31 grudnia 2001 r. wynosił 3.438.548 zł, co stanowiło 23,4% planowanych dochodów roku 2001. Spłata tego zadłużenia zaplanowana w 2002 r. w wysokości 657.614 zł oraz zaciągnięcie nowego kredytu w wysokości 1.630.000 zł na finansowanie wydatków nieznajdujących pokrycia w planowanych dochodach spowoduje, że na koniec 2002 r. dług gminy wyniesie 4.410.844 zł, co stanowić będzie 34,1% dochodów gminy na 2002 r.

W latach 2002- 2008 dług gminy nie przekroczy granicy 60%, o której mowa w art. 114 ustawy o finansach publicznych. Również spłata rat zaciągniętych zobowiązań wraz z odsetkami nie przekroczy w poszczególnych latach progu 15%, o którym mowa w art. 113 ust. 1 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych.

III. Uchwała niniejsza zgodnie z art. 115 ust. 2 ustawy o finansach publicznych podlega opublikowaniu w trybie przewidzianym dla opublikowania uchwały budżetowej.

Na niniejszą uchwałę Składu Orzekającego, zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy z 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych, Zarządowi Miasta Lądek Zdrój przysługuje odwołanie do pełnego składu Kolegium Izby w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.

PRZEWODNICZĄCA
SKŁADU ORZEKAJĄCEGO
DANUTA JONAS