909

UCHWAŁA II SKŁADU ORZEKAJĄCEGO REGIONALNEJ IZBY OBRACHUNKOWEJ WE WROCŁAWIU

z dnia 25 lutego 2002 r.

w sprawie opinii o możliwości sfinansowania deficytu zaplanowanego w budżecie Gminy Korotoszyce na 2002 rok oraz prawidłowości załączonej do tego budżetu prognozy kwoty długu

Na podstawie art. 13 pkt 2 i art. 19 ust. 2 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 55, poz. 577 z późn. zm.), w związku z art. 115 ust. 1 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1014 z późn. zm.) oraz zarządzenia nr 1/99 Prezesa Regionalnej Izby Obrachunkowej, Skład Orzekający Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu postanowił:

Wydać opinię pozytywną o możliwości sfinansowania deficytu budżetu gminy oraz o prawidłowości załączonej do budżetu Gminy Krotoszyce na 2002 r. prognozy kwoty długu.

Uzasadnienie

I. Uchwała nr XXXII/178/02 Rady Gminy Krotoszyce z dnia 7 lutego 2002 r. w sprawie budżetu Gminy Krotoszyce na 2002 r. wpłynęła do Regionalnej Izby Obrachunkowej we Wrocławiu Zespołu w Legnicy 13 lutego 2002 r.

Z przedmiotowej uchwały wynika, że:

1) w budżecie Gminy Krotoszyce na 2002 r. zaplanowano:

a) dochody w wysokości – 4.127.966 zł,

b) wydatki w wysokości – 4.130.649 zł,

c) deficyt budżetowy w wysokości – 2.683 zł,

d) przychody budżetu w wysokości – 94.483 zł

(wolne środki jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym gminy, wynikające z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych),

e) rozchody budżetu na spłatę pożyczek w wysokości – 91.800 zł.

2) Prognoza długu Gminy Krotoszyce obejmuje lata 2002–2005.

II. Skład Orzekający stwierdza, że:

1) wielkość deficytu zaplanowana w budżecie gminy na 2002 r. stanowi 0,06% planowanych dochodów, a wskazane źródło jego pokrycia jest zgodne z art. 112 ust. 2 pkt 6 ustawy o finansach publicznych.

2) dług Gminy Krotoszyce z tytułu wcześniej zaciągniętej pożyczki w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na początku 2002 roku wynosił 367.200 zł, co stanowi 8,9% planowanych dochodów na 2002 rok. Spłata tego zadłużenia zaplanowana

w roku 2002 w wysokości 91.800 zł spowoduje, że na koniec 2002 r. dług gminy wyniesie 275.400 zł. W latach 2002–2005 dług gminy kształtować się będzie od 6,67% do 2,05%. Tak więc w okresie spłaty nie przekroczy granicy 60%, o której mowa w art. 114 ustawy o finansach publicznych, a spłaty rat zaciągniętych zobowiązań wraz z odsetkami nie przekroczą w poszczególnych latach progu 15%, o którym mowa w art. 113 ust. 1 tejże ustawy.

III. Niniejsza uchwała zgodnie z art. 115 ust. 2 ustawy o finansach publicznych podlega opublikowaniu w trybie przewidzianym dla opublikowania uchwały budżetowej.

Na niniejszą uchwałę Składu Orzekającego zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych Zarządowi Gminy przysługuje odwołanie do Kolegium Izby w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.

PRZEWODNICZĄCA

SKŁADU ORZEKAJĄCEGO

ALICJA SZWABOWICZ-SALA