Załącznik nr 4 do Statutu Gminy Pieszyce (poz. 870)

REGULAMIN NADANIA TYTUŁU

HONOROWEGO OBYWATELA GMINY PIESZYCE

§ 1

1. Tytuł Honorowego Obywatela Gminy Pieszyce, zwany dalej “tytułem”, jest wyrazem najwyższego wyróżnienia i uznania przez Radę osoby szczególnie zasłużonej dla gminy oraz innej wybitnej osoby.

2. Tytuł nadawany jest przez Radę.

O przyznaniu tytułu decyduje Rada zwykłą większością głosów.

§ 2

1. Tytuł może być nadawany obywatelom polskim i cudzoziemcom.

2. Honorowe obywatelstwo może być nadane tej samej osobie tylko raz.

§ 3

1. Z wnioskiem o nadanie tytułu Honorowego Obywatela Gminy Pieszyce mogą wystąpić:

1) Przewodniczący Rady,

2) komisja Rady,

3) Burmistrz Miasta,

4) klub radnych.

2. Wniosek pisemny o nadanie tytułu powinien zawierać:

1) podstawowe informacje o kandydacie,

2) określenie zasług uzasadniających wyróżnienie kandydata.

3. Wniosek powinien być rozpatrzony przez Radę w terminie nie dłuższym niż 60 dni od daty jego złożenia w Biurze Rady.

4. Wniosek powinien być opiniowany przez wszystkie komisje stałe Rady.

§ 4

1. Osoba wyróżniona otrzymuje Akt Nadania Tytułu Honorowego Obywatela Gminy Pieszyce, zwany dalej “Aktem Nadania”.

2. Akt Nadania jest drukiem o formacie A-4. Podstawową treść Aktu Nadania przedstawia wzór nr 1 do niniejszego załącznika.

§ 5

Wręczenie Aktu Nadania dokonuje w imieniu Rady Przewodniczący lub Wiceprzewodniczący Rady na sesji Rady Miejskiej.

§ 6

Osobie wyróżnionej tytułem Honorowego Obywatela Gminy Pieszyce przysługują następujące przywileje:

1) używanie tytułu “Honorowy Obywatel Gminy Pieszyce”,

2) uczestniczenie na prawach honorowego gościa we wszystkich sesjach Rady oraz innych uroczystościach o charakterze miejskim.

§ 7

Ewidencję osób wyróżnionych honorowym obywatelstwem prowadzi pracownik Biura Rady w “Księdze Honorowych Obywateli Gminy Pieszyce”, zgodnie ze wzorem nr 2 do niniejszego załącznika.

Wzór nr 1

RADA MIEJSKA PIESZYC

nadała tytuł

HONOROWEGO OBYWATELA GMINY PIESZYCE

Panu/Pani ........................................................................................................................

 

Przewodniczący

Rady Miejskiej Pieszyc

 

Pieszyce, dn. ........................

Wzór nr 2

RADA MIEJSKA PIESZYC

 

Uchwałą nr ............................................................ z dnia ................................................

na wniosek złożony przez ...................................................................................................

nadała tytuł HONOROWEGO OBYWATELA GMINY PIESZYCE

Panu/Pani ........................................................................................................................

Wręczenia aktu nadania dokonał Przewodniczący Rady Miejskiej Pieszyc

.......................................................................................................................................

(imię i nazwisko)

w dniu ................................................. podczas ..............................................................

.......................................................................................................................................

(okoliczności wręczenia)

Informacje dotyczące osoby wyróżnionej:

1) data i miejsce urodzenia ................................................................................................

2) adres zamieszkania .......................................................................................................

3) wykształcenie i zawód ..................................................................................................

Uzasadnienie wyróżnienia:

.....................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Wpisu do Księgi Honorowych Obywateli Gminy Pieszyce dokonał kierownik Biura/Przewodniczący Rady Miejskiej.

 

........................................ .................................. ......................................

(imię i nazwisko) (podpis) (pieczęć)

Załącznik nr 5 do Statutu Gminy Pieszyce (poz. 870)

ZASADY DOSTĘPU I KORZYSTANIA PRZEZ OBYWATELI

Z DOKUMENTÓW RADY, KOMISJI I ZARZĄDU

§ 1

Działalność organów gminy jest jawna, a ograniczenia jawności mogą wynikać wyłącznie z ustaw.

§ 2

Dokumenty z zakresu działania Rady i komisji oraz z zakresu działania Zarządu udostępnia się w Biurze Rady Urzędu Miejskiego w dniach pracy Urzędu Miejskiego, w godzinach przyjmowania interesantów.

§ 3

1. Z dokumentów wymienionych w § 1 ust. 1 obywatele mogą sporządzać notatki, odpisy i wyciągi, fotografować je lub kopiować.

2. Realizacja uprawnień określonych w ust. 1 może się odbywać wyłącznie w Urzędzie Miejskim i w asyście pracownika Urzędu Miejskiego.

§ 4

1. Obywatele mogą żądać uwierzytelnienia sporządzonych przez siebie odpisów z dokumentów określonych w § 1 ust. 1, ich fotografii oraz odbitek kserograficznych.

2. Czynności, o jakich mowa w ust. 1, są wykonywane odpłatnie.

3. Odpłatność za czynności określone w ust. 1 ustalona zostanie w odrębnym trybie.

§ 5

Uprawnienia określone w § 1–4 nie znajdują zastosowania:

1) w przypadku podjęcia przez Radę, komisję lub Zarząd uchwały o wyłączeniu jawności,

2) do spraw indywidualnych z zakresu administracji publicznej, o ile ustawa nie stanowi inaczej niż art. 73 Kodeksu postępowania administracyjnego.

§ 6

Biuro Rady prowadzi rejestr udostępnianych dokumentów.