600

POROZUMIENIE

w sprawie przekazania części uprawnień zarządzania drogami powiatowymi w zakresie zimowego utrzymania dróg w mieście Świeradów Zdrój

zawarte w dniu 18 października 2001 roku pomiędzy:

Zarządem Powiatu Lubańskiego reprezentowanym przez:

– Starostę Lubańskiego Walerego Czarneckiego

– Wicestarostę Mariusza Tomiczka

– z kontrasygnatą Skarbnika Powiatu Lubańskiego Romualdy Łoziak

zwanym dalej Powierzającym

a Zarządem Miasta Świeradów Zdrój reprezentowanym przez:

– Burmistrza Miasta Świeradów Zdrój Wojciecha Kuderę

– Z-cę Burmistrza Miasta Świeradów Zdrój Anna Abramczyk

– z kontrasygnatą Skarbnika Miasta Świeradów Zdrój Marii Kołacz

zwanym dalej Przyjmującym

w sprawie realizacji i finansowania zimowego utrzymania dróg w sezonie zimowym 2001/2001 r. oraz uprzątnięcia ulic z piasku i innych nieczystości po sezonie zimowym.

Wykaz ulic:

ul. Sienkiewicza – 0,400 km

ul. Piłsudskiego – 0,270 km

ul. Wyszyńskiego – 0,590 km

ul. Sanotryjna – 0,620 km

Razem 1.880 km

Biorąc pod uwagę konieczność współdziałania Zarządu Powiatu Lubańskiego z Zarządem Miasta Świeradów Zdrój w sprawie zimowego utrzymania dróg powiatowych na terenie miasta w wymienionym okresie zimowym, ustala się następujące zasady:

§ 1

Akcja zimowego utrzymania dróg obejmuje okres od 1 listopada 2001 r. do 31 marca 2002 r.

§ 2

Zarząd Powiatu Lubańskiego zobowiązuje się przekazać środki finansowe na realizację zadania w kwocie 587,57 zł miesięcznie brutto (słownie: pięćset osiemdziesiąt siedem zł 57/100) – płatne do 15. następne-
go m-ca
na podstawie otrzymanej faktury (ryczałt miesięczny).

§ 3

Rozliczenie akcji zimowego utrzymania na drogach objętych niniejszym porozumieniem nastąpi przez Zarząd Miasta Świeradów Zdrój w terminie do dnia 30 kwietnia 2002 r. zgodnie z treścią załącznika do porozumienia.

§ 4

1. Przyjmujący zobowiązuje się do starannego działania w zakresie zimowego utrzymania dróg powiatowych na terenie gminy Świeradów Zdrój oraz uprzątnięcia ulic z piasku i innych nieczystości po sezonie zimowym w ramach przekazanych środków finansowych przez Powierzającego. Obowiązujące zasady na drogach i ulicach powiatowych to minimum V standard zimowego utrzymania dróg (zgodnie z zał. nr 1 do zarządzenia nr 46 MTiGM z dnia 25 października 1994 r. Dz. U. MTiGM Nr 10, poz. 20 str. 102).

2. Przyjmujący ponosi wyłączną odpowiedzialność za szkody wyrządzone osobom trzecim przez niewłaściwe wykonanie umowy.

§ 5

1. Przyjmujący wyłoni wykonawcę robót zgodnie z zasadami określonymi w ustawie o zamówieniach publicznych.

2. Przyjmujący przekaże Powierzającemu kopię umowy zawartą z wykonawcą na zimowe utrzymanie dróg do dnia 10 grudnia 2001 r.

3. Przyjmujący odpowiada za realizację wymienionego w porozumieniu zadania.

4. W przypadku niewykorzystania środków finansowych lub wykorzystania niezgodnie z niniejszym porozumieniem Zarząd Gminy zobowiązuje się do zwrotu kwoty niewykorzystanej prawidłowo wraz z odsetkami ustawowymi naliczonymi od dnia przekazania dotacji.

§ 6

Porozumienie niniejsze może zostać rozwiązane przez każdą ze stron za uprzednim jednomiesięcznym wypowiedzeniem, dokonanym na piśmie, które upływa z końcem miesiąca.

§ 7

Powierzający może rozwiązać porozumienie ze skutkiem natychmiastowym, w sytuacji gdy Przyjmujący nie wykonuje porozumienia w okresie co najmniej trzech kolejnych dni kalendarzowych.

§ 8

1. Nadzór nad przekazaniem i rozliczeniem dotacji za zadanie objęte porozumieniem sprawuje Skarbnik Powiatu Lubańskiego.

2. Nadzór merytoryczny nad realizacją zadania, o którym mowa w § 1, sprawuje Naczelnik Wydziału Komunikacji i Drogownictwa.

3. Nadzór nad prawidłowym wykonaniem umowy sprawuje Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Lubaniu.

§ 9

W sprawach nieuregulowanych obowiązują przepisy o drogach publicznych, o samorządzie terytorialnym i zamówieniach publicznych oraz Kodeksu cywilnego.

§ 10

W sprawach spornych rozstrzyga Sąd Rejonowy w Lubaniu.

§ 11

Porozumienie niniejsze sporządzone zostało w czterech jednobrzmiących egzemplarzach, po dwa dla każdej ze stron.

§ 12

Porozumienie wchodzi w życie z dniem zawarcia i podlega opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

Zarząd Powiatu Lubańskiego

Zarząd Miasta Świeradów Zdrój

PRZEWODNICZĄCY ZARZĄDU

WALERY CZARNECKI

BURMISTRZ

WOJCIECH KUDERA

WICESTAROSTA

CZŁONEK ZARZĄDU POWIATU

MARIUSZ TOMICZEK

ZASTĘPCA BURMISTRZA

ANNA ABRAMCZYK

SKARBNIK POWIATY

ROMUALDA ŁOZIAK

SKARBNIK MIASTA

MARIA KOŁACZ

Załącznik do porozumienia (poz. 600)

Rozliczenie wykorzystania środków finansowych

Lp.

Wyszczególnienie

realizowanych

Nr

faktury

Data

faktury

Kwota

faktury

Data

zapłaty

faktury

Pozycja

księgowa

Kwota

sfinans.

dotacja

1

2

3

4

5

6

7

8

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

             

X

Razem X X   X X  

Sporządził:

(imię i nazwisko) (stanowisko) (nr telefonu) (data, miejscowość)

 

(podpis i pieczęć Skarbnika Gminy) (podpis i pieczęć Przewodniczącego Zarządu Miasta)