600 POROZUMIENIE w sprawie przekazania części uprawnień zarządzania drogami powiatowymi w zakresie zimowego utrzymania dróg w mieście Świeradów Zdrój zawarte w dniu 18 października 2001 roku pomiędzy: Zarządem Powiatu Lubańskiego reprezentowanym przez: – Starostę Lubańskiego Walerego Czarneckiego – Wicestarostę Mariusza Tomiczka – z kontrasygnatą Skarbnika Powiatu Lubańskiego Romualdy Łoziak zwanym dalej Powierzającym a Zarządem Miasta Świeradów Zdrój reprezentowanym przez: – Burmistrza Miasta Świeradów Zdrój Wojciecha Kuderę – Z-cę Burmistrza Miasta Świeradów Zdrój Anna Abramczyk – z kontrasygnatą Skarbnika Miasta Świeradów Zdrój Marii Kołacz zwanym dalej Przyjmującym w sprawie realizacji i finansowania zimowego utrzymania dróg w sezonie zimowym 2001/2001 r. oraz uprzątnięcia ulic z piasku i innych nieczystości po sezonie zimowym. Wykaz ulic: ul. Sienkiewicza – 0,400 km ul. Piłsudskiego – 0,270 km ul. Wyszyńskiego – 0,590 km ul. Sanotryjna – 0,620 km Razem 1.880 km Biorąc pod uwagę konieczność współdziałania Zarządu Powiatu Lubańskiego z Zarządem Miasta Świeradów Zdrój w sprawie zimowego utrzymania dróg powiatowych na terenie miasta w wymienionym okresie zimowym, ustala się następujące zasady: |
§ 1
Akcja zimowego utrzymania dróg obejmuje okres od 1 listopada 2001 r. do 31 marca 2002 r.
§ 2
Zarząd Powiatu Lubańskiego zobowiązuje się przekazać środki
finansowe na realizację zadania w kwocie 587,57 zł miesięcznie brutto (słownie:
pięćset osiemdziesiąt siedem zł 57/100) – płatne do 15. następne-
go m-ca na podstawie otrzymanej faktury (ryczałt miesięczny).
§ 3
Rozliczenie akcji zimowego utrzymania na drogach objętych niniejszym porozumieniem nastąpi przez Zarząd Miasta Świeradów Zdrój w terminie do dnia 30 kwietnia 2002 r. zgodnie z treścią załącznika do porozumienia.
§ 4
1. Przyjmujący zobowiązuje się do starannego działania w zakresie zimowego utrzymania dróg powiatowych na terenie gminy Świeradów Zdrój oraz uprzątnięcia ulic z piasku i innych nieczystości po sezonie zimowym w ramach przekazanych środków finansowych przez Powierzającego. Obowiązujące zasady na drogach i ulicach powiatowych to minimum V standard zimowego utrzymania dróg (zgodnie z zał. nr 1 do zarządzenia nr 46 MTiGM z dnia 25 października 1994 r. Dz. U. MTiGM Nr 10, poz. 20 str. 102).
2. Przyjmujący ponosi wyłączną odpowiedzialność za szkody wyrządzone osobom trzecim przez niewłaściwe wykonanie umowy.
§ 5
1. Przyjmujący wyłoni wykonawcę robót zgodnie z zasadami określonymi w ustawie o zamówieniach publicznych.
2. Przyjmujący przekaże Powierzającemu kopię umowy zawartą z wykonawcą na zimowe utrzymanie dróg do dnia 10 grudnia 2001 r.
3. Przyjmujący odpowiada za realizację wymienionego w porozumieniu zadania.
4. W przypadku niewykorzystania środków finansowych lub wykorzystania niezgodnie z niniejszym porozumieniem Zarząd Gminy zobowiązuje się do zwrotu kwoty niewykorzystanej prawidłowo wraz z odsetkami ustawowymi naliczonymi od dnia przekazania dotacji.
§ 6
Porozumienie niniejsze może zostać rozwiązane przez każdą ze stron za uprzednim jednomiesięcznym wypowiedzeniem, dokonanym na piśmie, które upływa z końcem miesiąca.
§ 7
Powierzający może rozwiązać porozumienie ze skutkiem natychmiastowym, w sytuacji gdy Przyjmujący nie wykonuje porozumienia w okresie co najmniej trzech kolejnych dni kalendarzowych.
§ 8
1. Nadzór nad przekazaniem i rozliczeniem dotacji za zadanie objęte porozumieniem sprawuje Skarbnik Powiatu Lubańskiego.
2. Nadzór merytoryczny nad realizacją zadania, o którym mowa w § 1, sprawuje Naczelnik Wydziału Komunikacji i Drogownictwa.
3. Nadzór nad prawidłowym wykonaniem umowy sprawuje Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Lubaniu.
§ 9
W sprawach nieuregulowanych obowiązują przepisy o drogach publicznych, o samorządzie terytorialnym i zamówieniach publicznych oraz Kodeksu cywilnego.
§ 10
W sprawach spornych rozstrzyga Sąd Rejonowy w Lubaniu.
§ 11
Porozumienie niniejsze sporządzone zostało w czterech jednobrzmiących egzemplarzach, po dwa dla każdej ze stron.
§ 12
Porozumienie wchodzi w życie z dniem zawarcia i podlega opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
Zarząd Powiatu Lubańskiego |
Zarząd Miasta Świeradów Zdrój |
PRZEWODNICZĄCY ZARZĄDU WALERY CZARNECKI |
BURMISTRZ WOJCIECH KUDERA |
WICESTAROSTA CZŁONEK ZARZĄDU POWIATU MARIUSZ TOMICZEK |
ZASTĘPCA BURMISTRZA ANNA ABRAMCZYK |
SKARBNIK POWIATY ROMUALDA ŁOZIAK |
SKARBNIK MIASTA MARIA KOŁACZ |
Załącznik do porozumienia (poz. 600)
Rozliczenie wykorzystania środków finansowych
Lp. |
Wyszczególnienie realizowanych |
Nr faktury |
Data faktury |
Kwota faktury |
Data zapłaty faktury |
Pozycja księgowa |
Kwota sfinans. dotacja |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|
|||||||
X |
Razem | X | X | X | X |
Sporządził:
(imię i nazwisko) (stanowisko) (nr telefonu) (data, miejscowość)
(podpis i pieczęć Skarbnika Gminy) (podpis i pieczęć Przewodniczącego Zarządu Miasta)