584

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W GÓRZE

z dnia 30 stycznia 2002 r.

w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy w Górze

Na podstawie art. 33 ust. 2 oraz art. 40 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591) Rada Miejska w Górze uchwala, co następuje:

§ 1

W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miasta i Gminy w Górze uchwalonym uchwałą nr XVIII/193/00 Rady Miejskiej w Górze z dnia 22 marca 2000 roku wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 8 po wyrazie “wydziały” dodaje się wyrazy “referaty, biura, piony”,

2) w § 9:

a) po ust. 1 dopisuje się ust. 1a i 1b w brzmieniu:

“1a. W Wydziale Ogólno-Organizacyjnym tworzy się następujące komórki organizacyjne:

1) Referat Organizacyjny,

2) Referat Oświaty,

3) Biuro Obsługi Organów Gminy.

1b. W ramach Wydziału Spraw Obywatelskich tworzy się Pion Ochrony Informacji Niejawnych.”,

b) po ust. 4 dopisuje się ust. 4a, 4b i 4c w brzmieniu:

“4a. Referatami i biurami kierują kierownicy.

4b. Kierownikiem Referatu Organizacyjnego jest Naczelnik Wydziału Ogólno-Organizacyjne-go.

4c. Pionem Ochrony Informacji Niejawnych kieruje Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych.”,

c) ust. 5 otrzymuje brzmienie:

“5. Podziału stanowisk pracy w ramach poszczególnych komórek organizacyjnych, o któ-rych mowa w § 8, dokonuje Burmistrz
w drodze zarządzenia, po uzyskaniu pozytywnej opinii Zarządu.”,

3) w § 12 ust. 7 otrzymuje brzmienie:

“7. Burmistrz, w ramach ustalonego podziału zadań pomiędzy kierownictwo Urzędu, koordynuje pracę i nadzoruje działalność:

1) Wydziału Finansowo-Budżetowego,

2) Wydziału Inwestycyjno-Technicznego,

3) Urzędu Stanu Cywilnego,

4) Referatu Organizacyjnego – w sprawach kadrowych,

5) Referatu Oświaty,

6) Wydziału Gospodarki Mieniem Komunalnym, w sprawach dotyczących przydziału mieszkań komunalnych,

7) Wydziału Spraw Obywatelskich, w zakresie obrony cywilnej i wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,

8) Pionu Ochrony Informacji Niejawnych.”,

4) w § 13 pkt 3 lit. c po wyrazie “alkoholowych” dopisuje się wyrazy: “oraz ochrony informacji niejawnych,”

5) w § 14 ust. 1 pkt 13 otrzymuje brzmienie:

“13) koordynowanie pracy i nadzorowanie działalności Referatu Organizacyjnego, z wyłączeniem spraw kadrowych oraz Biura Obsługi Organów Gminy,”,

6) § 18 otrzymuje brzmienie:

“§ 18. Do zakresu działania poszczególnych komórek organizacyjnych utworzonych w ramach wydziału Ogólno-Organizacyjnego należy:

1) Referat Organizacyjny:

a) prowadzenie kancelarii Urzędu,

b) prowadzenie centralnego rejestru skarg i wniosków wpływających do Urzędu,

c) prowadzenie książki kontroli Urzędu,

d) gromadzenie informacji prasowych dotyczących Gminy,

e) prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,

f) prowadzenie spraw związanych z kontaktami zagranicznymi Gminy,

g) nadzór i kontrola nad działalnością gminnych jednostek organizacyjnych działających w zakresie kultury, kultury fizycznej i turystyki,

h) opracowywanie gminnego kalendarza imprez i koordynacja imprez organizowanych w jego ramach,

i) prowadzenie korespondencji Burmistrza z zakładami opieki zdrowotnej i Ośrodkiem Pomocy Społecznej,

j) obsługa administracyjno-gospodarcza Urzędu,

k) prowadzenie spraw dotyczących wydawnictw gminnych,

l) promocja gminy,

m) obsługa informatyczna Urzędu.

2) Referat Oświaty:

a) prowadzenie spraw związanych z zadaniami Gminy jako organu prowadzącego szkoły i przedszkola,

b) prowadzenie spraw dotyczących dowożenia uczniów do szkół,

c) egzekucja obowiązku szkolnego.

3) Biuro Obsługi Organów Gminy:

a) zapewnienie obsługi Rady, jej Komisji i Zarządu,

b) prowadzenie rejestru uchwał Rady i Zarządu,

c) prowadzenie rejestru wniosków, zapytań i interpelacji radnych oraz rejestrów wniosków Komisji,

d) prowadzenie spraw związanych z konkursami Rady Miejskiej: Zasłużony dla Ziemi Górowskiej i na prace magisterskie poświęcone Ziemi Górowskiej,

e) prowadzenie spraw dotyczących udostępniania herbu, hejnału i flagi miasta,

f) współpraca z jednostkami pomocniczymi Gminy,

g) obsługa narad organizowanych przez Burmistrza,

h) współpraca z redakcją pisma samorządowego.”,

7) w § 22:

a) w pkt 4 skreśla się wyrazy: “oraz nadzorowanie działalności spółek wodnych”,

b) skreśla się pkt 13,

8) w § 23 pkt 13 skreśla się,

9) dotychczasową treść § 23 oznacza się jako ust. 1 i dopisuje się ust. 2 w brzmieniu:

“2. Do zadań Pionu Ochrony Informacji Niejawnych należy:

1) zapewnienie ochrony informacji niejawnych,

2) ochrona systemów i sieci teleinformatycznych,

3) zapewnienie ochrony fizycznej Urzędu,

4) kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji,

5) okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów,

6) opracowywanie planu ochrony Urzędu i nadzorowanie jego realizacji,

7) szkolenie pracowników Urzędu w zakresie ochrony informacji niejawnych,

8) prowadzenie kancelarii tajnej.”,

10) w § 88 dodaje się ust. 5 w brzmieniu:

“5. Burmistrz, w formie zarządzenia, może wprowadzić inne niż określone w ust. 3 godziny przyjęć interesantów przez pracowników Urzędu.”,

11) Schemat Organizacyjny Urzędu Miasta i Gminy w Górze stanowiący załącznik do Regulaminu Organizacyjnego otrzymuje brzmienie załącznika do niniejszej uchwały.

§ 2.

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miasta i Gminy w Górze.

§ 3.

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCA
RADY MIEJSKIEJ
IRENA KRZYSZKIEWICZ

Załącznik do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy w Górze (poz. 584)