584 UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W GÓRZE z dnia 30 stycznia 2002 r. w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy w Górze Na podstawie art. 33 ust. 2 oraz art. 40 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591) Rada Miejska w Górze uchwala, co następuje: |
§ 1
W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miasta i Gminy w Górze uchwalonym uchwałą nr XVIII/193/00 Rady Miejskiej w Górze z dnia 22 marca 2000 roku wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 8 po wyrazie “wydziały” dodaje się wyrazy “referaty, biura, piony”,
2) w § 9:
a) po ust. 1 dopisuje się ust. 1a i 1b w brzmieniu:
“1a. W Wydziale Ogólno-Organizacyjnym tworzy się następujące komórki organizacyjne:
1) Referat Organizacyjny,
2) Referat Oświaty,
3) Biuro Obsługi Organów Gminy.
1b. W ramach Wydziału Spraw Obywatelskich tworzy się Pion Ochrony Informacji Niejawnych.”,
b) po ust. 4 dopisuje się ust. 4a, 4b i 4c w brzmieniu:
“4a. Referatami i biurami kierują kierownicy.
4b. Kierownikiem Referatu Organizacyjnego jest Naczelnik Wydziału Ogólno-Organizacyjne-go.
4c. Pionem Ochrony Informacji Niejawnych kieruje Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych.”,
c) ust. 5 otrzymuje brzmienie:
“5. Podziału stanowisk pracy w ramach poszczególnych komórek
organizacyjnych, o któ-rych mowa w § 8, dokonuje Burmistrz
w drodze zarządzenia, po uzyskaniu pozytywnej opinii Zarządu.”,
3) w § 12 ust. 7 otrzymuje brzmienie:
“7. Burmistrz, w ramach ustalonego podziału zadań pomiędzy kierownictwo Urzędu, koordynuje pracę i nadzoruje działalność:
1) Wydziału Finansowo-Budżetowego,
2) Wydziału Inwestycyjno-Technicznego,
3) Urzędu Stanu Cywilnego,
4) Referatu Organizacyjnego – w sprawach kadrowych,
5) Referatu Oświaty,
6) Wydziału Gospodarki Mieniem Komunalnym, w sprawach dotyczących przydziału mieszkań komunalnych,
7) Wydziału Spraw Obywatelskich, w zakresie obrony cywilnej i wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
8) Pionu Ochrony Informacji Niejawnych.”,
4) w § 13 pkt 3 lit. c po wyrazie “alkoholowych” dopisuje się wyrazy: “oraz ochrony informacji niejawnych,”
5) w § 14 ust. 1 pkt 13 otrzymuje brzmienie:
“13) koordynowanie pracy i nadzorowanie działalności Referatu Organizacyjnego, z wyłączeniem spraw kadrowych oraz Biura Obsługi Organów Gminy,”,
6) § 18 otrzymuje brzmienie:
“§ 18. Do zakresu działania poszczególnych komórek organizacyjnych utworzonych w ramach wydziału Ogólno-Organizacyjnego należy:
1) Referat Organizacyjny:
a) prowadzenie kancelarii Urzędu,
b) prowadzenie centralnego rejestru skarg i wniosków wpływających do Urzędu,
c) prowadzenie książki kontroli Urzędu,
d) gromadzenie informacji prasowych dotyczących Gminy,
e) prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
f) prowadzenie spraw związanych z kontaktami zagranicznymi Gminy,
g) nadzór i kontrola nad działalnością gminnych jednostek organizacyjnych działających w zakresie kultury, kultury fizycznej i turystyki,
h) opracowywanie gminnego kalendarza imprez i koordynacja imprez organizowanych w jego ramach,
i) prowadzenie korespondencji Burmistrza z zakładami opieki zdrowotnej i Ośrodkiem Pomocy Społecznej,
j) obsługa administracyjno-gospodarcza Urzędu,
k) prowadzenie spraw dotyczących wydawnictw gminnych,
l) promocja gminy,
m) obsługa informatyczna Urzędu.
2) Referat Oświaty:
a) prowadzenie spraw związanych z zadaniami Gminy jako organu prowadzącego szkoły i przedszkola,
b) prowadzenie spraw dotyczących dowożenia uczniów do szkół,
c) egzekucja obowiązku szkolnego.
3) Biuro Obsługi Organów Gminy:
a) zapewnienie obsługi Rady, jej Komisji i Zarządu,
b) prowadzenie rejestru uchwał Rady i Zarządu,
c) prowadzenie rejestru wniosków, zapytań i interpelacji radnych oraz rejestrów wniosków Komisji,
d) prowadzenie spraw związanych z konkursami Rady Miejskiej: Zasłużony dla Ziemi Górowskiej i na prace magisterskie poświęcone Ziemi Górowskiej,
e) prowadzenie spraw dotyczących udostępniania herbu, hejnału i flagi miasta,
f) współpraca z jednostkami pomocniczymi Gminy,
g) obsługa narad organizowanych przez Burmistrza,
h) współpraca z redakcją pisma samorządowego.”,
7) w § 22:
a) w pkt 4 skreśla się wyrazy: “oraz nadzorowanie działalności spółek wodnych”,
b) skreśla się pkt 13,
8) w § 23 pkt 13 skreśla się,
9) dotychczasową treść § 23 oznacza się jako ust. 1 i dopisuje się ust. 2 w brzmieniu:
“2. Do zadań Pionu Ochrony Informacji Niejawnych należy:
1) zapewnienie ochrony informacji niejawnych,
2) ochrona systemów i sieci teleinformatycznych,
3) zapewnienie ochrony fizycznej Urzędu,
4) kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji,
5) okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów,
6) opracowywanie planu ochrony Urzędu i nadzorowanie jego realizacji,
7) szkolenie pracowników Urzędu w zakresie ochrony informacji niejawnych,
8) prowadzenie kancelarii tajnej.”,
10) w § 88 dodaje się ust. 5 w brzmieniu:
“5. Burmistrz, w formie zarządzenia, może wprowadzić inne niż określone w ust. 3 godziny przyjęć interesantów przez pracowników Urzędu.”,
11) Schemat Organizacyjny Urzędu Miasta i Gminy w Górze stanowiący załącznik do Regulaminu Organizacyjnego otrzymuje brzmienie załącznika do niniejszej uchwały.
§ 2.
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miasta i Gminy w Górze.
§ 3.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
Załącznik do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy w Górze (poz. 584)