Załącznik do uchwały Rady Miejskiej w Chojnowie z dnia 19 grudnia 2001 r. (poz. 582)
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
URZĘDU MIEJSKIEGO W CHOJNOWIE
I. Postanowienia ogólne
§ 1
Regulamin organizacyjny, zwany dalej “regulaminem”, określa strukturę organizacyjną oraz zasady funkcjonowania Urzędu Miejskiego w Chojnowie.
§ 2
1. Urząd Miejski, zwany dalej “Urzędem”, realizuje zadania:
a) własne, wynikające z ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 ze zm.) i wynikające z innych ustaw,
b) zlecone z zakresu administracji rządowej,
c) przejęte na podstawie porozumień zawartych z organami administracji samorządowej i rządowej.
2. Zadania określone w ust. 1 realizują, stosownie do ich zakresów działania, wydziały oraz stanowiska samodzielne w Urzędzie.
II. Podział funkcji kierowniczych
§ 3
1. Urząd funkcjonuje na zasadach jednoosobowego kierownictwa, służbowego podporządkowania, podziału uprawnień i obowiązków oraz indywidualnej odpowiedzialności związanej z wykonywaniem obowiązków i załatwianiem spraw.
2. Kierownikiem Urzędu jest Burmistrz Miasta Chojnowa.
3. Burmistrz Miasta Chojnowa wykonuje uprawnienia zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu.
§ 4
1. Burmistrz Miasta Chojnowa wykonuje zadania określone ustawą z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 ze zm.) w szczególności:
1) przewodniczy posiedzeniom Zarządu Miasta Chojnowa oraz organizuje pracę Zarządu (Skarga Wojewody Dolnośląskiego do NSA nr PN.II.0914-1/1/02 z 20 lutego 2002 r. na § 4 ust. 1 pkt 1),
2) kieruje bieżącymi sprawami miasta,
3) reprezentuje miasto na zewnątrz i prowadzi negocjacje w sprawach dotyczących miasta,
4) wydaje decyzje administracyjne w sprawach indywidualnych i w sprawach z zakresu administracji publicznej,
5) udziela pełnomocnictwa w sprawach należących do jego wyłącznej kompetencji, o udzieleniu pełnomocnictwa powiadamia Zarząd na najbliższym posiedzeniu,
6) wykonuje zadania terenowego szefa obrony cywilnej,
7) mianuje pracowników samorządowych według obowiązujących przepisów i ustalonych zasad,
8) sprawuje nadzór nad działalnością:
a) Zastępców Burmistrza,
b) Skarbnika Miasta,
9) sprawuje bezpośredni nadzór nad następującymi wydziałami oraz stanowiskami samodzielnymi:
– Urzędem Stanu Cywilnego,
– Redakcją “Gazety Chojnowskiej”,
– samodzielnym stanowiskiem ds. obsługi Rady Miejskiej,
– samodzielnym stanowiskiem radcy prawnego,
– samodzielnym stanowiskiem – Pełnomocnikiem Zarządu Miasta ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii,
– samodzielnym stanowiskiem – Pełnomocnikiem ochrony informacji niejawnych,
– samodzielnym stanowiskiem ds. promocji miasta,
– samodzielnym stanowiskiem ds. obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego,
– służbą BHP,
10) w czasie nieobecności Burmistrza zastępuje go wyznaczony Zastępca Burmistrza.
§ 5
1. Zastępcy Burmistrza, jako stanowiska sobie równorzędne, wykonują wyznaczone przez Burmistrza zadania i kompetencje w powierzonym zakresie, zapewniają kompleksowe rozwiązanie problemów i nadzorują działalność przypisanych im w ramach nadzoru wydziałów.
2. Do zadań Zastępców Burmistrza należą w szczególności:
1) wykonywanie zadań powierzonych przez Burmistrza,
2) współdziałanie z Radą Miejską oraz Komisjami Rady w zakresie swojego działania,
3) nadzorowanie komórek organizacyjnych i stanowisk samodzielnych zgodnie z podziałem określonym w ust. 3 i 4.
3. Wyznaczony Zastępca Burmistrza (wykonujący jednocześnie obowiązki Sekretarza Miasta) bezpośrednio nadzoruje:
– Wydział Organizacyjny,
– Wydział Spraw Obywatelskich,
– Wydział Oświaty, Kultury, Zdrowia i Sportu,
– samodzielne stanowisko ds. informatyki i zamówień publicznych.
4. Wyznaczony Zastępca Burmistrza bezpośrednio nadzoruje:
– Wydział Gospodarki Miejskiej,
– Wydział Geodezji, Gospodarki Gruntami i Rolnictwa,
– Straż Miejską.
§ 6
Skarbnik Miasta zapewnia, w zakresie ustalonym przepisami oraz przez Burmistrza Miasta, właściwą gospodarkę finansową miasta i Urzędu.
1. Skarbnik Miasta sprawuje bezpośrednio nadzór nad Wydziałem Finansowo-Budżetowym.
2. Skarbnik Miasta w szczególności:
1) opracowuje projekt budżetu,
2) dokonuje analiz budżetu i na bieżąco informuje Zarząd o jego realizacji,
3) przekazuje naczelnikom wydziałów (stanowiskom samodzielnym) oraz kierownikom jednostek podległych wytyczne oraz dane niezbędne do opracowania projektu planu budżetowego,
4) czuwa nad prawidłowym obiegiem informacji i dokumentacji finansowej,
5) wykonuje zadania i obowiązki wynikające z rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 maja 1991 r. w sprawie praw i obowiązków głównych księgowych budżetów, jednostek budżetowych, zakładów budżetowych i gospodarstw pomocniczych (Dz. U. Nr 40, poz. 174 z późn. zm.),
6) sprawuje nadzór finansowy nad działalnością jednostek podległych,
7) zajmuje się innymi sprawami zastrzeżonymi w ustawach do kompetencji Skarbnika.
§ 7
1. Pracą wydziałów kierują Naczelnicy wydziałów; stanowiska samodzielne organizują pracę we własnym zakresie.
2. W przypadku nieobecności Naczelnika wydziału zastępuje go wyznaczony przez Burmistrza pracownik tego wydziału.
3. W przypadku nieobecności pracownika zajmującego stanowisko samodzielne ust. 2 stosuje się odpowiednio.
4. Naczelnicy wydziałów, osoby zatrudnione na stanowiskach samodzielnych oraz osoby upoważnione mogą załatwiać w imieniu Burmistrza sprawy bieżące, należące do zakresu działania wydziału, w tym wydawać decyzje administracyjne na podstawie indywidualnego upoważnienia Burmistrza.
5. Pracą Straży Miejskiej kieruje Komendant Straży Miejskiej.
6. Pracą Urzędu Stanu Cywilnego kieruje Kierownik USC.
7. Pracą Redakcji “Gazety Chojnowskiej” kieruje Redaktor Naczelny.
8. Stanowiska określone w ust. 5–7 są równorzędne ze stanowiskami naczelników wydziałów.
III. Struktura organizacyjna
§ 8
Komórkami organizacyjnymi Urzędu są wydziały oraz samodzielne stanowiska pracy. Schemat organizacyjny Urzędu Miejskiego w Chojnowie stanowi załącznik nr 1.
§ 9
1. W Urzędzie funkcjonują następujące wydziały:
a) Urząd Stanu Cywilnego,
b) Redakcja “Gazety Chojnowskiej”,
c) Wydział Organizacyjny,
d) Wydział Spraw Obywatelskich,
e) Wydział Oświaty, Kultury, Zdrowia i Sportu,
f) Wydział Gospodarki Miejskiej,
g) Wydział Geodezji, Gospodarki Gruntami i Rolnictwa,
h) Straż Miejska,
i) Wydział Finansowo-Budżetowy.
2. W Urzędzie Miejskim funkcjonują następujące samodzielne stanowiska pracy:
a) samodzielne stanowisko ds. obsługi Rady Miejskiej, podlegające merytorycznie Przewodniczącemu Rady Miejskiej (Skarga Wojewody Dolnośląskiego do NSA nr PN.II.0914-1/1/02 z 20 lutego 2002 r. na § 9 ust. 2 lit. a),
b) samodzielne stanowisko ds. promocji miasta,
c) samodzielne stanowisko – Pełnomocnik Zarządu Miasta ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii,
e) samodzielne stanowisko – Pełnomocnik ochrony informacji niejawnych,
f) służba BHP,
g) samodzielne stanowisko radcy prawnego,
h) samodzielne stanowisko ds. obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego,
i) samodzielne stanowisko ds. informatyki i zamówień publicznych.
3. Szczegółową organizację wewnętrzną wydziałów oraz zakresy czynności pracowników ustalają w uzgodnieniu z Burmistrzem Miasta naczelnicy wydziałów (Skarga Wojewody Dolnośląskiego do NSA nr PN.II.0914-1/1/02 z 20 lutego 2002 r. na § 9 ust. 3)
4. Zakresy czynności dla stanowisk samodzielnych ustala Burmistrz lub nadzorujący stanowiska wyznaczony Zastępca Burmistrza, z tym że dla stanowiska ds. obsługi Rady Miejskiej zakres ustalany jest w porozumieniu z Przewodniczącym Rady Miejskiej.
§ 10
W Urzędzie Miejskim funkcjonują następujące stanowiska kierownicze:
1) Burmistrz Miasta,
2) Z-ca Burmistrza, wykonujący jednocześnie obowiązki Sekretarza Miasta,
3) Z-ca Burmistrza,
4) Skarbnik Miasta (główny księgowy budżetu),
5) Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego,
6) Redaktor “Gazety Chojnowskiej”,
7) Naczelnik Wydziału Organizacyjnego,
8) Naczelnik Wydziału Spraw Obywatelskich,
9) Naczelnik Wydziału Oświaty, Kultury, Zdrowia i Sportu,
10) Naczelnik Wydziału Gospodarki Miejskiej,
11) Naczelnik Wydziału Geodezji, Gospodarki Gruntami i Rolnictwa,
12) Komendant Straży Miejskiej,
13) Naczelnik Wydziału Finansowo-Budżetowego,
14) Z-ca Kierownika USC,
15) Z-ca Naczelnika Wydziału Gospodarki Miejskiej,
16) Z-ca Naczelnika Wydziału Finansowo-Budżeto-wego.
§ 11
W Urzędzie Miejskim mogą funkcjonować stałe i doraźne powoływane przez Burmistrza organy doradcze i opiniodawcze.
IV. Zakres działania wydziałów i stanowisk
samodzielnych
§ 12
Wydziały i stanowiska samodzielne prowadzą sprawy związane z realizacją zadań i kompetencji Rady Miejskiej, Zarządu Miasta i Burmistrza Miasta Chojnowa.
§ 13
Do wspólnych zadań wydziałów i równorzędnych jednostek organizacyjnych należą w szczególności sprawy:
1) opracowywania projektów:
2) zapewniania terminowej i właściwej realizacji zadań,
3) współdziałania z organami samorządowymi, organizacjami społeczno-politycznymi i zawodowymi,
4) współdziałania z organami administracji rządowej,
5) merytorycznego rozpatrywania skarg i wniosków obywateli oraz wniosków, zapytań i interpelacji senatorów, posłów i radnych,
6) dokonywania oceny i kontroli działalności jednostek organizacyjnych podporządkowanych miastu w zakresie działalności rzeczowej (Skarga Wojewody Dolnośląskiego do NSA nr PN.II.0914-1/ /1/02 z 20 lutego 2002 r. na § 13 ust. 6)
7) przygotowywania okresowych ocen, analiz, informacji i sprawozdań oraz innych dokumentów wg właściwości rzeczowej,
8) wykonywania obowiązków określonych przez ustawę o zamówieniach publicznych z dnia 10 czerwca 1994 r. w zakresie zlecania usług lub dokonywania zakupów realizowanych w ramach trybów udzielania zamówień publicznych,
9) realizacji zadań określonych ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych,
10) realizacji zadań określonych ustawą z dnia 22 stycz-nia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych,
11) przygotowywania dokumentów do archiwizacji oraz przekazywanie ich do archiwum zakładowego,
12) potwierdzania kserokopii dokumentów archiwalnych w wydziale,
13) dokonywanie oceny i kontroli działalności jednostek
organizacyjnych podległych Radzie Miejskiej w Chojnowie w zakresie właściwości
rzeczowej (Skarga Wojewody Dolnośląskiego do NSA
nr PN.II.0914–1/1/02 z 20 lutego 2002 r. na § 13 ust. 13)
14) realizacja zadań w zakresie obronnym i obrony cywilnej na podstawie ustawy o powszechnym obowiązku obrony RP, a także rozporządzeń i innych uregulowań prawnych.
§ 14
1. Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należą sprawy z zakresu:
1) rejestracji małżeństw:
– przyjmowanie zapewnień, udzielanie ślubów, celebrowanie jubileuszy długoletniego pożycia małżeńskiego,
– wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia związku małżeńskiego obywatela polskiego z cudzoziemcem,
– przyjmowanie oświadczeń o prawie do nazwiska noszonego przed zawarciem związku małżeńskiego (dot. rozwodów),
2) rejestracji urodzeń:
– przyjmowanie zgłoszenia urodzenia dziecka, sporządzanie aktu,
– przyjmowanie oświadczenia o uznaniu dziecka przez ojca oraz przyjmowanie oświadczenia o nadaniu nazwiska męża matki,
3) rejestracji zgonów:
– przyjmowanie zgłoszenia zgonu z terenu miasta i gminy oraz innych miejscowości (dot. informacji, gdy zgon miał miejsce na terenie obsługiwanym przez USC Chojnów),
4) wydawania decyzji ustalenia, odtworzenia aktów stanu cywilnego sporządzonych w kraju i za granicą,
5) wpisywania akt stanu cywilnego sporządzonych za granicą do ksiąg tut. USC,
6) skracania terminu wyczekiwania do zawarcia związku małżeńskiego,
7) sprostowania błędów pisarskich,
8) uzupełniania aktu stanu cywilnego,
9) prowadzenia spraw konsularnych (korespondencja z placówkami dyplomatycznymi),
10) prowadzenia zbiorów archiwalnych własnych od 1946 r. oraz archiwum powierzonego od 1874 r. do 1945 r. (obejmującego teren miasta i byłych gmin poniemieckich),
11) współpracy z innymi organami: sądy, prokuratura, policja, inne USC ewidencje ludności,
12) spisywania testamentów.
13) przyjmowania do protokołu “oświadczeń o zawarciu małżeństwa” poza lokalem USC,
14) wydawania “zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa” do zawarcia małżeństwa wyznaniowego ze skutkami przewidzianymi przez prawo polskie,
15) sporządzanie aktu małżeństwa na podstawie “oświadczenia o wstąpieniu w związek małżeński” złożonego przed Kierownikiem Urzędu Stanu Cywilnego lub na podstawie zaświadczenia przekazanego przez duchownego,
16) realizacja zadań w zakresie obronnym i obrony cywilnej, na podstawie ustawy o powszechnym obowiązku obrony RP, a także rozporządzeń i innych uregulowań prawnych wydanych na podstawie ww. ustawy, m.in.:
a) przygotowanie i zapewnienie realizacji uproszczenia zasad rejestracji stanu cywilnego,
b) przygotowanie USC do działania zgodnie z przepisami na okres wojny.
2. Urząd Stanu Cywilnego przy załatwianiu spraw używa symbolu “USC”.
§ 15
1. Zadaniem Redakcji “Gazety Chojnowskiej” jest prowadzenie wszystkich spraw związanych z wydawaniem tygodnika “Gazeta Chojnowska”, a w szczególności:
1) działanie zgodnie z obowiązującą etyką zawodową dziennikarza i zasadami współżycia społecznego, w granicach określonych przepisami prawa prasowego,
2) opracowywanie tekstów do gazety, redagowanie, wpisywanie i korekta tekstów,
3) opracowywanie planu merytorycznego i układu graficznego każdego wydania gazety,
4) skład komputerowy gazety,
5) przygotowywanie umów zawieranych pomiędzy Zarządem Miasta a podmiotami związanymi z opracowaniem technicznym i kolportażem “Gazety Chojnowskiej”,
6) prowadzenie archiwum gazety, tj. egzemplarzy każdego wydania, zdjęć i klisz fotograficznych, pism i listów skierowanych do redakcji,
7) przekazywanie obowiązkowych egzemplarzy każdego wydania do zbiorów prasowych Bibliotek Narodowych,
8) współpraca z Radą Miejską w organizowaniu plebiscytu “Chojnowianin Roku”,
9) obsługa fotograficzna “Gazety Chojnowskiej”,
10) pozyskiwanie informacji do “Gazety Chojnowskiej” z przebiegu imprez kulturalnych, sportowych i okolicznościowych,
11) sprawowanie obowiązków inkasenta za sprzedaż gazety przez kolporterów,
12) nadzór nad prawidłową realizacją zawieranych, w związku z wydaniem i kolportażem “Gazety Chojnowskiej” umów,
13) współpraca ze sponsorami konkursów organizowanych przez “Gazetę Chojnowską” oraz ewidencjonowanie zakupionych i otrzymanych w związku z powyższym materiałów.
2. Redakcja przy załatwianiu spraw używa symbolu “GCH”.
§ 16
1. Radca Prawny prowadzi sprawy z zakresu:
1) udzielania porad, konsultacji i opinii prawnych w sprawach indywidualnych załatwianych przez poszczególne wydziały lub samodzielne stanowiska w Urzędzie,
2) sporządzają, w uzgodnieniu z właściwym merytorycznie wydziałem, projektów aktów normatywnych:
– uchwał Rady Miejskiej,
– uchwał Zarządu Miasta,
– zarządzeń Burmistrza Miasta (porządkowych lub wewnętrznego urzędowania),
3) opiniowania projektów aktów normatywnych (uchwał Rady Miejskiej, uchwał Zarządu Miasta, zarządzeń Burmistrza Miasta) sporządzonych przez wydziały Urzędu lub przez stanowiska samodzielne,
4) sporządzania lub opiniowania projektów umów zawieranych przez Zarząd Miasta (w szczególności zawieranych w trybie ustawy o zamówieniach publicznych) lub w ramach działań Burmistrza Miasta jako kierownika jednostki organizacyjnej,
5) opiniowania spraw związanych z zatrudnieniem w Urzędzie Miejskim, w szczególności dot. zaliczania okresów pracy, nagród rocznych, nagród jubileuszowych, rozwiązywania stosunków pracy itp.,
6) opiniowania regulaminów, statutów – w zakresie dot. Rady Miejskiej, Urzędu Miejskiego i podległych jednostek,
7) wykonywania zastępstwa prawnego obsługiwanej jednostki,
8) wykonywania zastępstwa procesowego obsługiwanej jednostki,
9) prowadzenia dokumentacji związanej z prowadzonymi postępowaniami sądowymi, w tym repertorium spraw sądowych,
10) rejestrowania aktów i zawieranych porozumień,
11) udziału na zlecenie wydziałów Urzędu w rozprawach administracyjnych,
12) udziału – w ramach zastępstwa prawnego – w prowadzonych przez organy samorządowe negocjacjach,
13) opiniowania wniosków Komisji Inwentaryzacyjnej,
14) prowadzenia zbioru przepisów prawa miejscowego i zarządzeń porządkowych,
15) sporządzania lub opiniowania w sprawach skomplikowanych projektów pism wychodzących z Urzędu Miejskiego,
16) udzielania porad, konsultacji lub wydawanie opinii na pytania kierowane przez komisje Rady Miejskiej,
17) obsługi, dla potrzeb Urzędu Miejskiego i jednostek podległych Radzie Miejskiej, prawniczego programu komputerowego “Lex”.
2. Radcy Prawni prowadzą zbiory:
1) Dziennik Ustaw,
2) Monitor Polski,
3) Dziennik Urzędowy Województwa Dolnośląskiego.
3. Radca prawny przy załatwianiu spraw używa symbolu “RP”.
§ 17
1. Zadaniem samodzielnego stanowiska ds. obsługi Rady Miejskiej jest w szczególności:
1) organizowanie sesji Rady (m.in. przygotowanie materiałów i zawiadomień radnych, zapraszanie gości, przygotowanie sali posiedzeń),
2) organizowanie posiedzeń komisji Rady,
3) protokołowanie sesji i posiedzeń komisji Rady,
4) prowadzenie zbioru i rejestru uchwał Rady,
5) przekazywanie uchwał, zapytań radnych, wystąpień i wniosków Rady odpowiednim zainteresowanym wydziałom i jednostkom, Zarządowi Miasta i Burmistrzowi,
6) ogłaszanie podjętych uchwał na urzędowych tablicach ogłoszeń oraz przekazywanie podjętych uchwał do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego, w “Gazecie Chojnowskiej”,
7) współpraca z Sejmikiem Dolnośląskim,
8) przygotowywanie materiałów dla radnych w oparciu o otrzymane z wydziałów i jednostek podległych dokumenty,
9) przedstawianie na posiedzeniach Zarządu Miasta informacji z prac komisji Rady Miejskiej,
10) stwierdzenie zgodności kserokopii z oryginałem podjętych uchwał przez Radę Miejską w Chojnowie,
11) przekazywanie podjętych uchwał do organów nadzoru,
12) prowadzenie rejestru uchwał organów samorządu gminnego,
13) prowadzenie rejestru skarg i wniosków,
14) obsługa kancelaryjna Rady Miejskiej i Przewodniczącego Rady Miejskiej,
15) udostępnianie do wglądu zainteresowanym osobom protokołów z sesji Rady Miejskiej oraz protokołów z posiedzeń Komisji,
16) wykonywanie innych poleceń Przewodniczącego RM związanych z
obsługą Rady Miejskiej
(w tym: przygotowanie i obsługa spotkań Przewodniczącego Rady Miejskiej, spotkań
radnych).
2. Stanowisko przy załatwianiu spraw używa symbolu “RM”.
§ 18
1. Zadaniem samodzielnego stanowiska – pełnomocnika Zarządu Miasta ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Narkomanii jest w szczególności:
1) współdziałanie z Miejską Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w zakresie uchwalania i realizacji gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i innych zjawisk patologicznych,
2) działanie na rzecz tworzenia i wzmacniania lokalnej koalicji trzeźwościowej, szukanie poparcia dla działań na rzecz zmniejszania rozmiarów problemów alkoholowych,
3) przygotowywanie wspólnie z Miejską Komisją i przedkładanie Zarządowi Miasta:
a) projektu miejskiego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych,
b) projektu preliminarza na jego wykonanie,
c) projektu sprawozdania z jego realizacji,
4) bieżąca koordynacja zadań wynikających z miejskiego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów,
5) współpraca z instytucjami i organizacjami działającymi w sferze profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych.
2. Stanowisko przy załatwianiu spraw używa symbolu “PA”.
§ 19
1. Do zadań samodzielnego stanowiska – Pełnomocnik ochrony informacji niejawnych należy kierowanie wyodrębnioną wyspecjalizowaną komórką organizacyjną do spraw ochrony informacji niejawnych, w szczególności:
1) zapewnienie ochrony informacji niejawnych,
2) ochrony systemów i sieci teleinformatycznych,
3) zapewnienie ochrony fizycznej jednostki organizacyjnej,
4) kontrola informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji,
5) okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów,
6) opracowywanie planu ochrony jednostki organizacyjnej i nadzorowanie jego realizacji,
7) szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych według zasad określonych w ustawie z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych,
8) nadzór nad kierownikiem kancelarii tajnej,
9) realizacja zadań w zakresie obronnym i obrony cywilnej, na podstawie ustawy o powszechnym obowiązku obrony RP, a także rozporządzeń i innych uregulowań prawnych wydanych na podstawie ww. ustawy.
2. Stanowisko przy załatwianiu spraw używa symbolu “PIN”.
§ 20
1. Do zadań samodzielnego stanowiska ds. BHP należy:
1) przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzeganie przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy w Urzędzie Miejskim w Chojnowie oraz jednostkach podległych Radzie Miejskiej, tj. jednostkach kultury, przedszkolach, przy współpracy dyrektorów tychże placówek (Skarga Wojewody Dolnośląskiego do NSA nr PN.II.0914-1/1/02 z 20 lutego 2002 r. na § 20 ust. 1 pkt 1),
2) bieżące informowanie pracodawcy o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń,
3) sporządzanie i przedstawienie pracodawcy, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy,
4) udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz w opracowaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji tych wniosków,
5) prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów
dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie
choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla
zdrowia w środowisku
pracy,
6) współdziałanie z lekarzem sprawującym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad pracownikami, a w szczególności przy organizowaniu okresowych badań lekarskich pracowników,
7) współpraca z laboratoriami upoważnionymi do dokonywania badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia lub warunków uciążliwych, występujących w środowisku pracy, w zakresie organizowania tych badań i pomiarów oraz sposobów ochrony pracowników przed tymi czynnikami lub warunkami,
8) prowadzenie innych zadań dotyczących BHP, wynikających z rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy,
9) realizacja zadań w zakresie obronnym i obrony cywilnej, na podstawie ustawy o powszechnym obowiązku obrony RP, a także rozporządzeń i innych uregulowań prawnych wydanych na podstawie ww. ustawy.
2. Stanowisko przy załatwianiu spraw używa symbolu “BHP”.