558 UCHWAŁA RADY GMINY MĘCINKA z dnia 30 stycznia 2002 r. zmieniająca uchwałę w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Męcince Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591) Rada Gminy Męcinka uchwala, co następuje: |
§ 1
W Regulaminie Organizacyjnym stanowiącym załącznik do uchwały nr XVI/104/99 Rady Gminy Męcinka z dnia 31 sierpnia 1999 r. w sprawie ustalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy wprowadza się następujące zmiany:
1) w rozdziale 4 “Struktura organizacyjna Urzędu” § 17A – otrzymuje brzmienie:
“§ 17A. W skład Urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne:
a) samodzielnie stanowisko ds. budownictwa, ochrony środowiska i gospodarki wodnej,
b) samodzielne stanowisko ds. gospodarki komunalnej i mieszkaniowej,
c) samodzielne stanowisko ds. sprawozdawczości budżetowej gminy,
d) samodzielne stanowisko ds. księgowości budżetu i kasy Urzędu,
e) samodzielne stanowisko ds. wymiaru podatków i opłat,
f) samodzielne stanowisko ds. rachunkowości podatkowej,
g) samodzielne stanowisko ds. sekretarsko-kance-laryjnych,
h) biuro Rady Gminy i Zarządu Gminy,
i) samodzielne stanowisko ds. obywatelskich,
j) samodzielne stanowisko ds. zagospodarowania przestrzennego i zamówień publicznych,
k) samodzielne stanowisko ds. rolnictwa i gospodarki nieruchomościami,
l) samodzielne stanowisko ds. oświaty, kultury, sportu i turystyki,
m) samodzielne stanowisko ds. społecznych, działalności gospodarczej i obronnych,
n) sprzątaczka,
o) kierowca samochodu osobowego,
p) robotnik gospodarczy – 1 etat,
2) w rozdziale 5 – “Zadania i kompetencje realizowane na stanowiskach pracy”
§ 18 otrzymuje brzmienie:
“§ 18. Na samodzielnych stanowiskach pracy są prowadzone następujące sprawy:
a) inspektor ds. budownictwa, ochrony środowiska i gospodarki wodnej
koordynacja działań dotyczących realizacji strategii rozwoju gminy, opracowywanie wniosków o współfinansowanie zadań inwestycyjnych poza budżetem, opracowywanie propozycji rocznego planu inwestycji i remontów gminnych przedkładane do akceptacji, sporządzanie sprawozdań inwestycyjnych, organizowanie i kierowanie procesem budowlanym zadań inwestycyjnych, remontowych, związanych z budową, przebudową, modernizacją obiektów kubaturowych i infrastruktury technicznej oraz sprawowanie nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji gminnych i prac remontowo-budowlanych w wykonawstwie własnym i zleconym zgodnie z obowiązującymi przepisami przeciwpożarowymi, sanitarnymi, zatwierdzoną dokumentacją techniczną, prowadzenie spraw dotyczących ochrony środowiska i gospodarki wodnej,
b) podinspektor ds. gospodarki komunalnej i mieszkaniowej
zapewnienie prawidłowego funkcjonowania sieci wodociągowo-kanalizacyjnych, gazowych i oświetlenia, utrzymanie dróg gminnych, zieleni i cmentarzy komunalnych, zapewnienie prawidłowego stanu technicznego komunalnych zasobów mieszkaniowych i obiektów użyteczności publicznej, koordynacja rozkładów jazdy przewoźników w regularnym transporcie zbiorowym na obszarze gminy,
c) inspektor ds. sprawozdawczości
prowadzenie księgowości budżetu gminy, sporządzanie sprawozdań o dochodach, ewidencja realizowanych inwestycji, ewidencja funduszy ceowych, sporządzanie list płac dla osób zatrudnionych w urzędzie, rozliczanie wynagrodzeń z urzędem skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych, prowadzenie ewidencji dla potrzeb podatku VAT,
d) inspektor ds. księgowości budżetu i kasy Urzędu
prowadzenie rachunkowości dla urzędu gminy wg planu kont dla jednostek budżetowych, obsługa kasowa urzędu, ewidencja wydatków i kosztów budżetowych, ewidencja środków trwałych,
e) inspektor ds. wymiaru podatków i opłat
dokonywanie wymiaru zobowiązań finansowych (podatków i opłat lokalnych) od ludności, jednostek gospodarki uspołecznionej i nieuspołecznionej, przygotowywanie decyzji w przedmiocie zwolnień, odroczeń, umorzeń należności pieniężnych,
f) inspektor ds. rachunkowości podatkowej
prowadzenie rachunkowości podatkowej oraz ewidencji podatków i opłat, prowadzenie egzekucji administracyjnej w stosunku do dłużników,
g) inspektor ds. sekretarsko-kancelaryjnych
sprawy administracyjno-gospodarcze, organizacja obiegu dokumentów oraz prowadzenie czynności związanych z przyjmowaniem i wysyłką korespondencji, prowadzenie archiwum zakładowego,
h) inspektor ds. Rady Gminy i Zarządu Gminy
prowadzenie spraw związanych z obsługą Rady Gminy, komisji Rady, Zarządu, jednostek pomocniczych (sołectwa),
i) inspektor ds. obywatelskich
wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach meldunkowych, prowadzenie ewidencji ludności, wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość, prowadzenie spraw przeciwpożarowych, organizowanie zabezpieczenia potrzeb siłom zbrojnym, wytwarzanie, ewidencjonowanie, obieg i przechowywanie dokumentów niejawnych (prowadzenie kancelarii tajnej), zapewnienie przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych w urzędzie,
j) inspektor ds. rolnictwa i gospodarki gruntami
sprawy związane z zagospodarowaniem gruntów rolnych, zarząd gruntami Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa, współpraca z instytucjami z zakresu ochrony roślin, ochrony zwierząt, agrotechniki, obrotu płodami rolnymi, gospodarka i zarząd gruntami i nieruchomościami gminnymi, rekultywacja gruntów, współdziałanie z jednostkami geodezyjnymi w zakresie aktualizacji mapy zasadniczej i klasyfikacji gleboznawczej gruntów, wydawanie decyzji z zakresu podziału nieruchomości,
k) inspektor ds. oświaty, kultury, sportu i turystyki
planowanie i koordynacja imprez kulturalnych w oparciu o programy
Rady Kultury, inicjowanie rozwoju usług sportowo-turystycznych, opracowywanie koncepcji
rozwoju bazy sportowo-
-rekreacyjnej na terenie gminy, organizowanie działalności sportowej dzieci i
młodzieży, promocja gminy, realizacja zadań wynikająca z ustawy o systemie oświaty,
l) inspektor ds. społecznych, działalności gospodarczej i obronnych
opracowanie i kontrola realizacji planu zabezpieczenia podstawowej opieki zdrowotnej na terenie gminy we współpracy z kierownikiem GZZOP i Oddziałem Kasy Chorych, opracowywanie strategii rozwiązywania problemów społecznych w gminie, w tym gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, działania w zakresie osób niepełnosprawnych, wydawanie decyzji w sprawach wykonywania działalności gospodarczej, opracowanie planów gospodarczo-obronnych urzędu, prowadzenie spraw związanych z problematyką obrony cywilnej (zarządzanie kryzysowe i ochrona ludności), kontrola ładu i porządku publicznego.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Gminy Męcinka.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.