542 UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W BOLESŁAWCU z dnia 6 listopada 2001 r. o zmianie uchwały nr XXII/173/2000 Rady Miejskiej W Bolesławcu z dnia 28 marca 2000 r. w sprawie Statutu Miasta Bolesławiec Na podstawie art. 169 ust. 4 ustawy z dnia 2 kwietnia 1997 r. – Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 78, poz. 483), art. 11b ust. 3, art. 18 ust. 2 pkt 1 i art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 z późn. zm.), w związku z art. 15 ust. 5 ustawy z dnia 11 kwietnia 2001 r. o zmianie ustawy: o samorządzie gminnym, o samorządzie powiatowym, o samorządzie województwa, o administracji rządowej w województwie oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz. U. Nr 45, poz. 497 z późn. zm.) Rada Miejska w Bolesławcu uchwala, co następuje: |
§ 1
1. W uchwale nr XXII/173/2000 Rady Miejskiej w Bolesławcu z dnia 28 marca 2000 r. w sprawie Statutu Miasta Bolesławiec (Dz. Urz. Woj. Dolnośląskiego Nr 17, poz. 299) wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 10 skreśla się ust. 2 oraz oznaczenie ust. 1, a po wyrazie “organu” dodaje się wyrazy “w głosowaniu jawnym”,
2) w § 18 w ust. 5 skreśla się wyrazy “w granicach od 6 do 11 członków”,
3) w § 28 wyrazy “porozumieniach komunalnych” zastępuje się wyrazami “porozumieniach międzygminnych”,
4) w § 32 w ust. 3 wyraz “bezwzględną” skreśla się, a po wyrazie “większością” dodaje się wyrazy “co najmniej 3/5”,
5) skreśla się § 33,
6) w § 34 w ust. 1 wyrazy “większością 2/3” następuje się wyrazami “większością co najmniej 3/5 głosów”,
7) w § 34 w ust. 4 wyrazy “po upływie 14 dni” zastępuje się wyrazami “po upływie 1 miesiąca”,
8) § 36 otrzymuje brzmienie:
“§ 36. Jeżeli wniosek o odwołanie prezydenta nie zyskał wymaganej większości głosów, kolejny wniosek może być zgłoszony dopiero po upływie 6 miesięcy od poprzedniego głosowania z zachowaniem trybu przewidzianego w § 34”,
9) w § 37 ust. 1 otrzymuje brzmienie:
“1. W przypadku odwołania albo rezygnacji całego Zarządu, Rada dokonuje wyboru nowego Zarządu w trybie przewidywanym w ustawie o samorządzie gminnym”,
10) w § 38 w ust. 1 po wyrazach “w Zarządzie” dodaje się wyrazy “przez członka niebędącego jego przewodniczącym”,
11) tytuł rozdziału VI otrzymuje brzmienie:
“Akty prawa miejscowego stanowionego przez gminę”,
12) § 51 otrzymuje brzmienie:
“§ 51. Rada Miejska – na podstawie upoważnień zawartych w ustawie o samorządzie gminnym oraz w odrębnych ustawach może stanowić w formie uchwały – akty prawa miejscowego”,
13) § 52 otrzymuje brzmienie:
“§ 52. Zasady i tryb ogłaszania aktów prawa miejscowego określone są w ustawie z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. Nr 62, poz. 718)”.
2. W regulaminie Rady Miejskiej w Bolesławcu stanowiącym załącznik nr 4 do statutu miasta, o którym mowa w ust. 1, wprowadza się następujące zmiany:
1) w § 3 w ust. 2 wyraz “Może” zastępuje się wyrazem “może”,
2) w § 5 wyraz “najmłodszy” zastępuje się wyrazem “najstarszy”,
3) w § 10 w ust. 2 na końcu zdania skreśla się kropkę i dodaje wyrazy “oraz zwołane w trybie art. 20 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym”,
4) w § 10 w ust. 3 otrzymuje brzmienie:
“3. Sesjami nadzwyczajnymi są sesje zwołane w trybie art. 20 ust. 3 ustawy o samorządzie gminnym”,
5) w § 12 w ust. 2 w lit. a skreśla się wyraz “projektu”,
6) w § 12 w ust. 4 skreśla się wyraz “proponowanym”,
7) w § 12 w ust. 5 wyrazy “projekt porządku” zastępuje się wyrazami “porządek”,
8) § 21 otrzymuje brzmienie:
Ҥ 21
1. Po otwarciu sesji przewodniczący Rady przedstawia Radzie pod dyskusję porządek obrad.
2. Z wnioskiem o uzupełnienie bądź zmianę w porządku obrad może wystąpić radny, a także niebędący radnym członek Zarządu.
3. Przewodniczący Rady Miejskiej podaje pod głosowanie przedstawione wnioski, o jakich mowa w ust. 2.
Zmiany w porządku obrad Rada może wprowadzić bezwzględną większością ustawowego składu Rady”,
9) w § 22 pkt 1 otrzymuje brzmienie:
“1) zapoznanie Rady z porządkiem obrad”,
10) w § 27 w ust. 1 wyraz “uchwalonego” zastępuje się wyrazami “ustalonego”,
11) w § 37 w ust. 2 w lit. e wyraz “uchwalony” zastępuje się wyrazem “ustalony”.
3. W regulaminie Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej stanowiącym załącznik nr 5 do statutu miasta, o którym mowa w ust. 1, wprowadza się następujące zmiany:
1) skreśla się § 24
2) w § 25 w ust. 1 skreśla się wyrazy “wniosek o odwołanie Zarządu z wyjątkiem prezydenta miasta oraz”,
3) w § 26 skreśla się kropkę na końcu zdania i dodaje wyrazy “oraz skarg przekazanych przez Przewodniczącego Rady do zaopiniowania przez Komisję”.
4. W regulaminie Zarządu Miasta, stanowiącym załącznik nr 6 do statutu miasta, o którym mowa w ust. 1, po § 20 dodaje się § 21 w brzmieniu:
Ҥ 21
1. Obywatelom udostępnia się następujące dokumenty Rady, Zarządu i komisji:
1) protokoły z sesji,
2) protokoły z posiedzeń komisji Rady, w tym Komisji Rewizyjnej,
3) protokoły z posiedzeń Zarządu,
4) rejestr uchwał Rady i uchwał Zarządu,
5) rejestr wniosków i opinii komisji Rady,
6) rejestr interpelacji, zapytań i wniosków radnych.
2. Dokumenty wymienione w ust. 1 podlegają udostępnieniu po ich formalnym przyjęciu przez właściwe organy – zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz statutem.
3. Dokumenty wymienione w ust. 1 udostępnia się w Referacie Rady Miejskiej i Zarządu Miasta Wydziału Organizacyjno-Administracyjnego Urzędu Miasta, w piątki każdego tygodnia, w godzinach od 1200 do 1600.
4. Dokumenty określone w ust. 1 udostępnia się obywatelom na ich pisemne wnioski.
5. Wnioski o udostępnienie dokumentów rozpatruje w terminie 14-dniowym Prezydent Miasta, który:
1) wyraża zgodę na wydanie zainteresowanym obywatelom kserokopii uchwał organów gminy,
2) odmawia udostępnienia dokumentów objętych ochroną tajemnicy państwowej, służbowej, handlowej, skarbowej i ochroną danych osobowych lub w innych przypadkach wynikających z ustaw, wskazując podstawę prawną odmowy.
6. Z dokumentów wymienionych w ust. 1 obywatele mogą sporządzać notatki i je fotografować.
7. Realizacja uprawnień określonych w ust. 1 może się odbywać wyłącznie w Urzędzie Miasta i w asyście pracownika Urzędu Miasta.
8. Uprawnienia określone w ust. 1 nie znajdują zastosowania:
1) w przypadku podjęcia przez Radę, Zarząd lub komisję uchwały o wyłączeniu jawności,
2) do spraw indywidualnych z zakresu administracji publicznej, o ile nie stanowi inaczej art. 73 Kodeksu postępowania administracyjnego”.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miasta.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.