536 UCHWAŁA RADY POWIATU W OŁAWIE z dnia 29 stycznia 2002 r. zmieniająca uchwałę nr XXIX/171/2001 Rady Powiatu w Oławie z dnia 30 sierpnia 2001 r. w sprawie uchwalenia Statutu Powiatu Oławskiego Na podstawie art. 12 pkt 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592) Rada Powiatu w Oławie uchwala, co następuje: |
§ 1
W Statucie Powiatu Oławskiego, stanowiącym załącznik do uchwały nr XXIX/171/2001 Rady Powiatu w Oławie z dnia 30 sierpnia 2001 r., w sprawie uchwalenia Statutu Powiatu Oławskiego (Dziennik Urzędowy Województwa Dolnośląskiego Nr 139, poz. 1764) wprowadza się następujące zmiany:
1) § 16 ust. 1 pkt 2 otrzymuje brzmienie:
“2. porządek obrad”,
2) § 18 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
“2. W sesjach Rady Powiatu mogą uczestniczyć z głosem doradczym Sekretarz i Skarbnik Powiatu”,
3) § 19 otrzymuje brzmienie:
Ҥ 19.
1. Sesje Rady Powiatu są jawne, chyba że przepisy ustaw stanowią inaczej.
2. Wyłączenie jawności może nastąpić w przypadku, gdy przedmiotem obrad mają być sprawy stanowiące tajemnicę państwową lub służbową.
3. Zawiadomienie o terminie, miejscu i porządku obrad podaje się do publicznej wiadomości poprzez lokalne środki masowego przekazu i na tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Oławie, co najmniej na 4 dni przed terminem rozpoczęcia obrad, z wyjątkiem sytuacji, o jakiej mowa w § 14 ust. 2.
4. Publiczność oraz przedstawiciele prasy, radia i telewizji mają prawo przebywać w miejscu do tego przeznaczonym”.
4) w § 21 ust. 5 skreśla się pkt 3,
5) § 24 ust. 1 otrzymuje brzmienie :
“1. Przewodniczący Rady Powiatu prowadzi obrady zgodnie z porządkiem obrad, otwierając i zamykając dyskusję nad każdym z punktów”,
6) § 51 ust. 1, 3 i 4, otrzymują brzmienie:
“1. O posiedzeniu komisji zawiadamia się pisemnie członków komisji co najmniej na 5 dni przed terminem rozpoczęcia obrad, podając miejsce, dzień i godzinę rozpoczęcia oraz porządek obrad.
Wraz z zawiadomieniem radni winni otrzymać komplet materiałów związanych z przedmiotem obrad.
3. Posiedzenia komisji są jawne, chyba że przedmiotem obrad mają być sprawy stanowiące tajemnicę państwową lub służbową.
4. Zawiadomienie o terminie, miejscu i porządku obrad komisji podaje się do publicznej wiadomości poprzez lokalne środki masowego przekazu lub na tablicy ogłoszeń Starostwa Powiatowego w Oławie, co najmniej na 2 dni przed terminem rozpoczęcia obrad”.
7) § 59 ust. 2, otrzymuje brzmienie:
“2. W skład Zarządu Powiatu wchodzą: Starosta jako Przewodniczący, Wicestarosta jako Zastępca Przewodniczącego i trzech członków”.
8) skreśla się § 73,
9) w § 78 ust. 2 skreśla się pkt 3.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu w Oławie.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie, po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego, przy czym § 1 pkt 7 niniejszej uchwały wchodzi w życie od następnej kadencji organów powiatu.