472 UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W BYSTRZYCY z dnia 23 listopada 2001 r. w sprawie podatku od środków transportowych Na podstawie art. 18 ust 2 pkt 8, art. 40 ust. 1 i art. 42 ustawy z
dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74, Nr 58, poz.
261, Nr 106, poz. 496 i Nr 132, poz. 622, z 1997 r. Nr 9, poz. 43, Nr 106, poz. 679, Nr
107, poz. 686, Nr 113, poz. 734, Nr 123, poz. 775, z 1998 r. Nr 155, poz. 1014 i Nr 162,
poz. 1126 oraz z 2000 r. Nr 26, poz. 306, Nr 48, poz. 552, Nr 62, poz. 718 i Nr 88, poz.
985, Nr 91, poz. 1009 i Nr 95, poz. 1041 oraz z 2001 r. Nr 45, poz. 497 i Nr 89, poz.
971), art. 10 ust. 1 i 2 oraz art. 12 ust. 4 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach
i opłatach lokalnych (Dz. U. Nr 9, poz. 31 i Nr 101, poz. 444, z 1992 r. Nr 21, poz. 86,
z 1994 r. Nr 123, poz. 600, |
§ 1
Ustala się stawki podatku od środków transportowych w wysokości określonej w załączniku nr 1 do niniejszej uchwały.
§ 2
Traci moc uchwała nr XXIX/224/2000 Rady Miejskiej w Bystrzycy Kłodzkiej z dnia 18 grudnia 2000 r. w sprawie podatku od środków transportowych.
§ 3
Wykonanie uchwały zleca się zarządowi.
§ 4
Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego i wchodzi w życie w terminie 14 dni od daty jej ogłoszenia z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2002 r. oraz podlega ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń w budynku Urzędu Miasta i Gminy w Bystrzycy Kłodzkiej.
Załącznik nr 1 do uchwały Rady Miejskiej w Bystrzycy Kłodzkiej z dnia 23 listopada 2001 r. (poz. 472) |
Stawki podatku od środków transportowych
(w zł)
1) od samochodów ciężarowych, o dopuszczalnej masie całkowitej pojazdu: |
|
a) od 3,5 tony do 5,5 tony włącznie |
590 |
b) powyżej 5,5 tony do 9 ton włącznie |
990 |
c) powyżej 9 ton, a poniżej 12 ton |
1.190 |
2) od samochodów
ciężarowych z zawieszeniem pneumatycznym lub uznanym za równoważne, |
|
a) równej lub wyższej niż 12 ton, a mniejszej niż 18 ton, o liczbie osi: |
|
– dwie |
2.236 |
– trzy |
2.200 |
b) równej lub wyższej 18 ton, a mniejszej niż 26 ton, o liczbie osi: |
|
– trzy |
2.280 |
– cztery i więcej |
2.250 |
c) równej lub wyższej niż 26 ton, o liczbie osi: |
|
– cztery i więcej |
2.290 |
cd. tabeli
3) od samochodów
ciężarowych z innym systemem zawieszenia osi jezdnych, o dopuszczalnej masie |
|
a) równej lub wyższej niż 12 ton, a mniejszej niż 18 ton, o liczbie osi: |
|
– dwie |
2.290 |
– trzy |
2.290 |
b) równej lub wyższej niż 18 ton, a mniejszej niż 26 ton, o liczbie osi: |
|
– trzy |
2.290 |
– cztery i więcej |
2.290 |
c) równej lub wyższej niż 26 ton, o liczbie osi: |
|
– cztery i więcej |
2.290 |
4) od ciągników siodłowych i
balastowych przystosowanych do używania łącznie z naczepą lub przyczepą, o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów: |
|
a) od 3,5 tony i poniżej 5,5 tony |
1.390 |
b) od 5,5 tony i poniżej 9 ton |
1.390 |
c) od 9 ton i poniżej 12 ton |
1.390 |
5) od ciągników
siodłowych i balastowych przystosowanych do używania łącznie z naczepą lub masie całkowitej zespołu pojazdów: |
|
a) równej lub wyższej niż 12 ton i mniejszej niż 36 ton, o liczbie osi: |
|
– dwie |
1.770 |
b) równej lub wyższej niż 18 ton i mniejszej niż 36 ton, o liczbie osi: |
|
– dwie |
1.770 |
c) równej lub wyższej niż 36 ton, o liczbie osi: |
|
– dwie |
2.290 |
– trzy |
2.290 |
6) od ciągników
siodłowych i balastowych przystosowanych do używania łącznie z naczepą lub |
|
a) równej lub wyższej niż 12 ton i mniejszej niż 18 ton, o liczbie osi: |
1.770 |
– dwie |
|
b) równej lub wyższej niż 18 ton i mniejszej niż 36 ton, o liczbie osi: |
|
– dwie |
1.770 |
c) równej lub wyższej niż 36 ton, o liczbie osi: |
|
– dwie |
1.770 |
– trzy |
2.290 |
7) od przyczep i
naczep, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą |
1.000 |
8) od przyczep lub
naczep z zawieszeniem pneumatycznym lub uznanym za równoważne, |
|
a) równej lub wyższej niż 12 ton i mniejszej niż 18 ton, o liczbie osi: |
|
– jedna |
1.400 |
b) równej lub wyższej niż 18 ton i mniejszej niż 36 ton, o liczbie osi: |
|
– jedna |
1.400 |
b1) równej lub wyższej niż 18 ton i mniejszej niż 28 ton, o liczbie osi: |
|
– dwie |
1.400 |
b2) równej lub wyższej niż 28 ton i mniejszej niż 36 ton, o liczbie osi: |
|
– dwie |
1.400 |
c) równej lub wyższej niż 36 ton, o liczbie osi: |
|
– dwie |
1.770 |
– trzy |
1.770 |
9) od przyczep lub
naczep z innym systemem zawieszenia osi jezdnych, o dopuszczalnej masie |
|
a) równej lub wyższej niż 12 ton i mniejszej niż 18 ton, o liczbie osi: |
|
– jedna |
1.400 |
b) równej lub wyższej niż 18 ton i mniejszej niż 36 ton, o liczbie osi: |
|
– jedna |
1.400 |
b1) równej lub wyższej niż 18 ton i mniejszej niż 28 ton, o liczbie osi: |
|
– dwie |
1.400 |
b2) równej lub wyższej niż 28 ton i mniejszej niż 36 ton, o liczbie osi: |
|
– dwie |
1.400 |
cd. tabeli
c) równej lub wyższej niż 36 ton, o liczbie osi: |
|
– dwie |
1.770 |
– trzy |
1.770 |
10) od autobusów w zależności od liczby miejsc do siedzenia: |
|
a) mniej niż 30 miejsc |
1.390 |
b) równej lub wyższej niż 30 miejsc |
1.730 |
1. Zwalnia się od podatku od środków transportowych środki transportowe wykorzystywane wyłącznie na potrzeby jednostek i zakładów budżetowych Gminy i stanowiące ich własność.
2. Dla pojazdów określonych w pkt 1, 4, 7 i 10 wyprodukowanych przed 1990 r. stawki podatku zwiększa się o 10 zł.
3. Dla pojazdów określonych w pkt 1, 4 i 10 posiadających katalizatory stawki podatku zmniejsza się o 10 zł.