430 UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W GŁOGOWIE z dnia 28 grudnia 2001 r. w sprawie uchwalenia zmian w Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Miejskiego Na podstawie art. 33 ust. 2 z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. Nr 142, poz. 1591 z 2001 r.) uchwala się, co następuje: |
§ 1
W regulaminie organizacyjnym stanowiącym załącznik do uchwały nr VI/79/99 z dnia 15 marca 1999 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Głogowie wprowadza się następujące zmiany:
1) § 11 otrzymuje brzmienie:
“§ 11. Wydziały wykonują swoje zadania w
zakresie kompetencji określonych w § 13 regulaminu oraz
w zakresie działania odpowiedniego wydziału określonego w § 14 regulaminu”.
2) § 13 otrzymuje brzmienie:
“§ 13. Do zakresu działania wydziałów należy:
1) przygotowywanie materiałów, analiz oraz projektów uchwał pod obrady Zarządu i Rady Miasta oraz dla potrzeb Prezydenta i Wiceprezydentów;
2) realizacja zadań wynikających z uchwał Rady oraz uchwał i decyzji Zarządu;
3) zapewnienie organizacyjnych i prawnych warunków sprawowania przez Radę, Zarząd nadzoru nad miejskimi jednostkami organizacyjnymi;
4) opracowywanie projektów planów realizacji
przedsięwzięć gospodarczych, społecznych
i organizacyjnych;
5) opracowywanie projektów miejskich aktów prawnych;
6) realizacja zadań w zakresie obronności kraju oraz obrony cywilnej miasta należących do kompetencji Prezydenta;
7) współdziałanie z organizacjami społecznymi, zawodowymi, samorządowymi, związkowymi i gospodarczymi przy wykonywaniu zadań własnych lub zleconych;
8) wykonywanie zadań z zakresu kontroli i nadzoru nad miejskimi zakładami oraz jednostkami organizacyjnymi;
9) wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej w granicach upoważnienia udzielonego przez Prezydenta;
10) prowadzenie postępowania egzekucyjnego;
11) rozpatrywanie skarg, wniosków i listów;
12) wykonywanie na polecenie Prezydenta lub Zarządu Miasta innych zadań w sprawach nieobjętych zakresem działania wydziałów;
13) współpraca z właściwymi komisjami Rady Miejskiej;
14) współdziałanie z innymi wydziałami przy rozwiązywaniu spraw wykraczających poza kompetencje jednego wydziału;
15) inicjowanie i wprowadzanie nowych rozwiązań organizacyjnych, gospodarczych i technicznych – wpływających na podniesienie efektywnego funkcjonowania urzędu;
16) udostępnianie dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych, a znajdujących się w wydziale”.
3) § 14 otrzymuje brzmienie:
§ 14.1. Do kompetencji i zadań Wydziału Organizacyjnego należą w szczególności sprawy:
1) zapewnienia sprawnej organizacji pracy oraz
praworządnego funkcjonowania Rady, Zarządu
i Urzędu;
2) nadzoru nad rozpatrywaniem skarg i wniosków obywateli oraz instytucji;
3) koordynacji pracy oraz rozpatrywaniem sporów kompetencyjnych między wydziałami;
4) prowadzenie wykazu obowiązujących aktów prawa miejscowego;
5) przechowywanie i udostępnianie przepisów prawnych;
6) obiegu dokumentów i korespondencji Urzędu;
7) gospodarowanie funduszem płac Urzędu;
8) kadrowe i osobowe pracowników Urzędu oraz kierowników miejskich zakładów oraz jednostek organizacyjnych;
9) nadzór nad praktykami szkolnymi, studenckimi;
10) prowadzenie spraw związanych z organizacją przygotowań i przeprowadzenia wyborów powszechnych oraz referendów;
11) zgłoszenia do ZUS danych pracowników Urzędu z zakresu ubezpieczeń społecznych;
12) udostępnianie dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych, a znajdujących się w wydziale.
2. Do kompetencji i zadań Wydziału Finansowo-Budżetowego należą w szczególności sprawy:
1) współudziału w opracowywaniu projektu budżetu miasta w zakresie zadań własnych i zadań zleconych oraz powierzonych;
2) opracowywanie projektów uchwał w sprawach podatków i opłat lokalnych;
3) wymiaru oraz poboru podatków i opłat lokalnych;
4) nadzoru i kontroli sprawozdań finansowych miejskich jednostek organizacyjnych;
5) prowadzenia rachunkowości wpływów i wydatków budżetowych;
6) zaświadczeń o stanie majątkowym i rodzinnym;
7) prowadzenie obsługi kasowej;
8) sporządzanie sprawozdań finansowych i bilansów jednostek budżetowych – Urząd Miejski, organu Gmina Miejska oraz zbiorcze sprawozdania finansowe i bilanse jednostek organizacyjnych Gminy;
9) analiza realizacji budżetu oraz wnioskowanie
w sprawach zmian w budżecie;
10) bieżąca kontrola równowagi budżetowej i
informowanie Prezydenta i Zarządu Miasta
o stanie środków budżetowych;
11) współpracy z izbami obrachunkowymi, urzędami skarbowymi i bankami;
12) opracowywanie decyzji dotyczących ulg i umorzeń zobowiązań podatkowych;
13) organizowanie i kontrolowanie obiegu dokumentacji finansowej;
14) rozliczenie inwentaryzacji oraz weryfikacja sald bilansowych;
15) współpraca z organami administracji rządowej w zakresie środków finansowych przyznawanych na zadania zlecone, powierzone oraz sporządzanie sprawozdań z tego zakresu;
16) przygotowanie materiałów niezbędnych do opracowania przez Zarząd sprawozdań z wykonania budżetu;
17) prowadzenie analiz ekonomicznych na rzecz tworzenia i realizacji budżetu w roku budżetowym.
3. Do kompetencji i zadań Wydziału Inwestycji i Architektury należą w szczególności sprawy:
1) programowanie i prognozowanie rozwoju miasta;
2) opracowywanie planów miejscowych i ich zmian;
3) opracowywanie ocen zmian w zagospodarowaniu przestrzennym miasta;
4) sprawy związane z podejmowaniem decyzji przy realizacji inwestycji oraz wnioskowanie i opiniowanie w tym zakresie;
5) lokalizacja inwestycji w mieście;
6) zbiorcze opracowywanie finansowania inwestycji miejskich;
7) analiza i inicjowanie opracowań związanych z zagospodarowaniem przestrzennym miasta;
8) współpraca w zakresie przygotowywania i promocji ofert inwestycyjnych miasta;
9) opracowywanie i opiniowanie koncepcji urbanistycznych i planistycznych;
10) prowadzenie prac związanych ze sporządzaniem studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta;
11) prowadzenie rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz archiwizacja planów i związanych z nimi materiałami;
12) wydawanie wypisów i wyrysów z planów miejscowych;
13) typowanie zasobów gruntów na cele budowlane;
14) wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu;
15) wydawanie zaświadczeń o przeznaczeniu terenów w planach miejscowych;
16) opiniowanie zgodności projektów podziałów nieruchomości z ustaleniami planów miejscowych i przepisami szczególnymi;
17) opiniowanie projektów inwestycyjnych;
18) udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie będących w posiadaniu wydziału;
19) nadzór nad wykonywaniem całości inwestycji miejskich łącznie z uzbrojeniem terenów oraz budowy dróg miejskich;
20) opracowywanie planów potrzeb rzeczowych i finansowych z zakresu inwestycji, modernizacji i remontów kapitalnych;
21) racjonalne dysponowanie środkami budżetowymi;
22) inwentaryzacja realizowanej miejskiej infrastruktury technicznej;
23) przygotowywanie dokumentacji technicznej i prawnej dla inwestycji miejskich wraz z załatwianiem spraw terenowo-prawnych (w tym budownictwa komunalnego);
24) koordynowanie wykonawstwa poprzez nadzór nad inwestycjami, modernizacją i remontami kapitalnymi;
25) programowanie i realizacji infrastruktury technicznej zapewniającej przygotowanie terenów dla budownictwa komunalnego;
26) zbieranie ofert od wykonawców, organizowanie przetargów, przygotowywanie umów z wykonawcami;
27) rozliczanie inwestycji z wykonawcą robót, odbioru końcowego i przekazania do eksploatacji;
28) sprawdzanie pod względem merytorycznym wykonywanych usług i robót oraz zatwierdzanie ich do wypłaty w zakresie zadań realizowanych przez wydział;
29) organizacja przeglądów gwarancyjnych i egzekwowanie warunków gwarancji oraz rękojmi;
30) pełnienie nadzoru inwestycyjnego nad zadaniami noworozpoczynanymi oraz robotami remontowymi i modernizacyjnymi, a w szczególności:
a) załatwianie spraw związanych z uzyskaniem pozwolenia na budowę lub zgłoszeniem rozpoczęcia robót,
b) przygotowanie materiałów wyjściowych do projektowania z ewentualnym przeglądem technicznym obiektu w przypadku remontu i modernizacji,
c) opracowanie szczegółowych protokołów typowania robót remontowych i modernizacyjnych,
d) uczestnictwo w opracowaniu programów użytkowych,
e) opracowanie szczegółowych protokołów typowania robót jako dokumentacja uproszczona w przypadku robót o małym zakresie nakładów finansowych,
f) weryfikacja wpływającej dokumentacji technicznej i kosztorysowej,
g) pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestycyjnego w zakresie objętym art. 25 Prawa budowlanego (Dz. U. Nr 89, poz. 414 z 1994 r. z późniejszymi zmianami);
31) pełnienie obowiązków inspektora nadzoru inwestorskiego w zakresie objętym art. 25 ustawy Prawo budowlane nad robotami prowadzonymi w szczególności przez wydziały: Inwestycji i Architektury, Komunalny, Oświaty, Kultury i Zdrowia oraz jednostki budżetowe;
32) dokonywanie okresowych kontroli obiektów budowlanych w zakresie określonym w art. 62 Prawa budowlanego – utrzymanie obiektów;
33) dokonywanie wpisów do książki obiektów po przeprowadzonych remontach i modernizacjach;
34) zakładanie książek obiektów dla nowo przekazanych do użytku obiektów.
4. Do kompetencji i zadań Wydziału Komunalnego należą w szczególności sprawy:
1) zarząd oraz zapewnienie prawidłowego stanu technicznego komunalnych zasobów mieszkaniowych, lokali użytkowych, infrastruktury technicznej oraz obiektów komunalnych jednostek organizacyjnych;
2) gospodarowanie mieniem komunalnym z wyłączeniem spraw gospodarki gruntami;
3) gospodarka mieszkaniowa oraz gospodarka lokalami użytkowymi;
4) organizacja, finansowanie oraz nadzór nad realizacją usług w zakresie:
– wodociągów i kanalizacji,
– oczyszczania miasta,
– ogrzewania miasta,
– gazownictwa i zaopatrzenia w energię elektryczną,
– lokalnego transportu zbiorowego,
– innych potrzeb komunalnych;
5) decyzje dotyczące dodatków mieszkaniowych;
6) utrzymanie cmentarzy komunalnych;
7) wykonywanie zarządu oraz planowanie finansowania zadań dotyczących modernizacji, utrzymania i ochrony dróg lokalnych miejskich;
8) organizowanie przetargów na roboty i usługi w zakresie dotyczącym wydziału;
9) ochrona gruntów rolnych i leśnych;
10) wykaz gruntów rolnych;
11) produkcja roślinna i zwierzęca;
12) zezwolenia na uprawę maku i konopii;
13) ochrona środowiska i powietrza;
14) gospodarka wodna i ochrona wód;
15) ochrona przyrody;
16) ochrona przeciwpowodziowa;
17) zieleń miejska;
18) sprawdzanie pod względem merytorycznym wykonywanych usług i robót oraz zatwierdzanie ich do zapłaty w zakresie zadań realizowanych przez wydział;
19) opracowanie projektów planów rozwoju sieci drogowej;
20) opracowanie projektów planów finansowania budowy, utrzymania i ochrony dróg oraz obiektów mostowych;
21) pełnienie funkcji inwestora;
22) utrzymanie nawierzchni, chodników, obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą;
23) przeprowadzanie okresowych kontroli stanu dróg i obiektów mostowych;
24) wykonywanie robót interwencyjnych, robót utrzymaniowych i zabezpieczających;
25) przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników;
26) przeciwdziałanie niekorzystnym przeobrażeniom środowiska mogącym powstać lub powstający w następstwie budowy lub utrzymania dróg;
27) sadzenie, utrzymanie oraz usuwanie drzew i krzewów oraz pielęgnacja zieleni w pasie drogowym poza obszarami zabudowanymi;
28) prowadzenie gospodarki gruntami i innymi nieruchomościami pozostającymi w zarządzie zarządzającego;
29) udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie będących w posiadaniu wydziału;
30) zarząd budynkiem Urzędu;
31) zapewnienie warunków materiałowo-technicz-nych pracy Urzędu;
32) zabezpieczenie budynku Urzędu;
33) prowadzenie archiwum Urzędu;
34) prowadzenie spraw socjalnych pracowników Urzędu;
35) sprawdzanie pod względem merytorycznym wykonywanych usług i robót oraz zatwierdzanie ich do zapłaty w zakresie zadań realizowanych przez wydział.
5. Do kompetencji i zadań Wydziału Spraw Obywatelskich i Komunikacji należą w szczególności sprawy:
1) wnioskowanie rozwiązań komunikacyjnych z punktu widzenia potrzeb i kierunków rozwoju transportu, organizacji ruchu, porządku i bezpieczeństwa ruchu na drogach oraz wydawania opinii w tym zakresie;
2) opiniowanie, programowanie zaspokajania potrzeb przewozowych miasta oraz bilansowanie zdolności przewozowej z potrzebami;
3) organizacja oraz wnioskowanie rozwiązań zarządzania ruchem na drogach publicznych oraz współpraca z właściwymi organami w dziedzinie stosowania znaków i sygnałów na drogach oraz urządzeń ostrzegawczo-zabezpieczają-cych;
4) koordynacja:
– przewozów w poszczególnych rodzajach i formach organizacyjnych transportu,
– działalności instytucji i organizacji społecznych w dziedzinie organizacji, bezpieczeństwa i porządku ruchu drogowego,
– inwestycji zaplecza technicznego transportu samochodowego;
5) uzgodnienia lokalnej i regionalnej sieci komunikacji autobusowej i rozkładów jazdy na tych sieciach;
6) stosowania przepisów o ruchu drogowym;
7) oceny stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego i popularyzacji przepisów o ruchu drogowym oraz propagandy bezpieczeństwa ruchu drogowego;
8) współudział w odbiorach robót drogowych i mostów;
9) planowanie i organizowanie egzaminów na kartę rowerową i motorowerową;
10) popularyzowanie wśród młodzieży zasad bezpiecznego poruszania się po drogach;
11) wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa
drogowego, na zjazdy z dróg, na przejazdy po drogach publicznych pojazdów z ładunkiem
lub bez ładunku o masie, naciskach osi lub wymiarach przekraczających wielkości
określone
w odrębnych przepisach oraz pobieranie opłat i kar pieniężnych;
12) opiniowanie przebiegu dróg powiatowych, gminnych oraz zaliczania drogi do dróg gminnych i powiatowych;
13) wydawanie ograniczeń obowiązku przewozu osób ze względu na potrzebę obronności lub bezpieczeństwa kraju, również w wypadku klęski żywiołowej;
14) wyrażanie zgody i określanie warunków, ograniczenia obowiązków przewozu przez przewoźnika;
15) nakładanie na przewoźnika obowiązku zawarcia umowy o wykonanie zadania przewozowego w związku z obronnością kraju;
16) koordynacja robót w pasie drogowym;
17) prowadzenie ewidencji dróg i drogowych obiektów mostowych;
18) wprowadzenie ograniczeń bądź zamykanie dróg i drogowych obiektów mostowych dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia;
19) dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego;
20) realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu;
21) przygotowanie infrastruktury drogowej dla potrzeb obronnych oraz wykonywanie innych zadań na rzecz obronności kraju;
22) udział w przygotowaniu i przeprowadzaniu poborów wojskowych, rejestracja przedpoborowych;
23) współpracy z Centralnym Biurem Adresowym, Rządowym Centrum Informatycznym PESEL, WKU, USC w zakresie ewidencji ludności;
24) prowadzenie ewidencji ludności i dowodów osobistych;
25) orzecznictwo w zakresie zameldowania i wymeldowania;
26) wydawanie dowodów osobistych;
27) przygotowywanie i sporządzanie spisów wyborców;
28) prowadzenie nadzoru w zakresie przestrzegania tajemnicy państwowej i służbowej;
29) prowadzenie korespondencji konsularnej z polskimi placówkami konsularnymi za granicą;
30) współdziałanie z sądami w zakresie ewidencji ludności;
31) wydawanie zezwoleń na prowadzenie zbiórek publicznych i nadzór nad ich przebiegiem;
32) planowanie i nakładanie świadczeń na rzecz obrony kraju;
33) planowanie i prowadzenie akcji kurierskiej.
6. Do kompetencji i zadań Wydziału Polityki Gospodarczej należą w szczególności sprawy:
1) prowadzenie ewidencji podmiotów gospodarczych;
2) wydawanie zezwoleń na zarobkowy przewóz osób taksówkami i pojazdami samochodowymi niebędącymi taksówkami;
3) wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
4) organizacja i funkcjonowanie targowisk miejskich;
5) udzielanie informacji urzędom, instytucjom, organom kontroli i osobom fizycznym w sprawach dotyczących ewidencji gospodarczej;
6) proponowanie godzin działania placówek handlowych;
7) gospodarka gruntami komunalnymi;
8) tworzenie gminnego zasobu nieruchomości;
9) komunalizacja mienia;
10) sprzedaż działek, lokali oraz nieruchomości zabudowanych;
11) przekazywanie działek w użytkowanie wieczyste, dzierżawę;
12) przekazywanie nieruchomości w trwały zarząd, użyczenie, użytkowanie wieczyste, darowiznę, zamiana, aporty;
13) przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności;
14) sprawy związane z prawem pierwokupu;
15) egzekwowanie terminów zagospodarowania nieruchomości gruntowych;
16) uzgodnienia przebiegu sieci urządzeń infrastruktury technicznej oraz zgody na wejście w teren z inwestycją liniową;
17) naliczanie i zmiany opłat trwałego zarządu, użytkowania wieczystego, dzierżawy;
18) opłaty adiacenckie;
19) podziały nieruchomości;
20) scalenie i podział nieruchomości;
21) rozgraniczanie nieruchomości;
22) ewidencja gruntów;
23) system informacji miejskiej;
24) nazewnictwo ulic, planów oraz numeracja porządkowa nieruchomości;
25) pracownicze ogrody działkowe;
26) windykacja należności z tytułu sprzedaży oraz opłat za trwały zarząd, użytkowanie wieczyste, dzierżawę;
27) planowanie i sprawozdawczość z zakresu gospodarki gruntami w części dochodów i wydatków budżetu gminy;
28) sprawdzanie pod względem merytorycznym wykonywanych usług i robót oraz zatwierdzanie ich do wypłaty w zakresie zadań realizowanych przez wydział;
29) rozpoznawanie źródeł finansowania i finansowanie przedsięwzięć komunalnych;
30) inicjowanie i koordynowanie spraw związanych ze współpracą ze stowarzyszeniami i jednostkami gospodarczymi wspierającymi rozwój przedsiębiorczości;
31) administrowanie i koordynowanie funkcjonowania zakładów budżetowych oraz nadzór właścicielski nad spółkami prawa handlowego, których gmina jest udziałowcem, bądź akcjonariuszem w ustalonym przez Zarząd zakresie;
32) inspirowanie i prowadzenie działań mających na celu zwiększenie zainteresowań podmiotów podejmowaniem działalności gospodarczej w mieście oraz promocja głogowskich przedsiębiorstw – wspieranie małej i średniej przedsiębiorczości;
33) prowadzenie spraw związanych z odszkodowaniami za przejmowane grunty.
7. Do kompetencji i zadań Wydziału Public Relations należą w szczególności sprawy:
1) organizowanie wewnętrznej i zewnętrznej informacji i komunikatów;
2) koordynowanie wzajemnych stosunków z prasą, radiem i mediami elektronicznymi celem zdobywania korzystnej dla urzędu opinii ich przedstawicieli;
3) przygotowywanie informacji i komunikatów dla mass mediów, organizowanie i monitorowanie wywiadów prasowych;
4) codzienny monitoring informacji w mediach na tematy związane z pracą UM, w tym redagowanie sprostowań i replik;
5) organizowanie konferencji prasowych;
6) udzielanie odpowiedzi na pytania i prośby dziennikarzy;
7) organizowanie i koordynowanie wizyt, spotkań, uroczystości i imprez okolicznościowych;
8) koordynowanie “drukowanego głosu” Urzędu;
9) rozpowszechnianie poprzez przedruki tekstów przemówień, sprawozdań, broszur, komunikatów;
10) koordynowanie graficznych i fotograficznych publikacji Urzędu;
11) badanie opinii publicznej i przeprowadzanie sondaży o pracy Urzędu;
12) koordynowanie działań związanych z promocją miasta w kraju i za granicą;
13) prowadzenie spraw związanych z miastami partnerskimi;
14) tłumaczenie tekstów z języków obcych na polski i odwrotnie w zakresie niezbędnym na bieżące potrzeby Urzędu;
15) przedstawianie raportów i wniosków wynikających z kontaktów zagranicznych;
16) prowadzenie archiwum wszystkich informacji wraz z datą ich wysłania, formą przekazu i dowodami wysłania;
17) współpraca ze społecznościami lokalnymi i regionalnymi innych państw;
18) współpraca z organizacjami pozarządowymi.
8. Do kompetencji i zadań Wydziału Oświaty należą sprawy z zakresu edukacji publicznej, a w szczególności:
1) opracowywanie projektów potrzeb finansowych niezbędnych dla właściwego funkcjonowania placówek oświatowych prowadzonych przez Gminę Miejską Głogów;
2) nadzór nad prawidłowością dysponowania przyznanymi podległym placówkom środkami budżetowymi oraz gospodarowania mieniem;
3) prowadzenie zbiorczej sprawozdawczości finansowej podległych jednostek;
4) nadzór nad przestrzeganiem obowiązujących przepisów w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy pracowników podległych placówek oświatowych oraz uczniów i wychowanków;
5) nadzór nad przestrzeganiem przepisów dotyczących organizacji pracy poszczególnych placówek oświatowych;
6) prowadzenie spraw związanych z powoływaniem, funkcjonowaniem i likwidacją przedszkoli, w tym klas zerowych, szkół podstawowych i gimnazjów;
7) nadzór w zakresie stosunku pracy pracowników oświaty oraz sprawozdawczość zbiorcza w tym zakresie;
8) prowadzenie ewidencji mienia komunalnego w merytorycznym zakresie wydziału;
9) nadzór nad stanem technicznym infrastruktury oraz organizowanie przeglądów technicznych w podległych placówkach oświatowych;
10) prowadzenie spraw osobowych dyrektorów podległych placówek oświatowych oraz przygotowanie ocen ich pracy;
11) analizowanie działalności placówek
oświatowych w zakresie rekrutacji wychowanków
i uczniów w danym roku szkolnym oraz na lata następne;
12) wspieranie działalności statutowej publicznych i niepublicznych placówek oświatowych;
13) współpraca z Kuratorium Oświaty oraz związkami zawodowymi pracowników oświaty, instytucjami i stowarzyszeniami, których statutowym celem jest działalność oświatowa;
14) podejmowanie działań na rzecz rozwiązywania problemów dzieci i młodzieży;
15) zatwierdzanie arkuszy organizacyjnych podległych placówek oświatowych;
16) planowanie oraz nadzorowanie zadań inwestycyjnych i remontowych w podległych placówkach oświatowych;
17) prowadzenie ewidencji odpowiedniego typu szkół i placówek niepublicznych zakładanych przez osoby prawne i fizyczne na terenie Gminy Miejskiej Głogów.
9. Do kompetencji i zadań Wydziału Kultury, Sportu i Zdrowia należą w szczególności sprawy:
1) ochrony dóbr kultury;
2) organizowania i koordynacji funkcjonowania bibliotek;
3) tworzenie i utrzymywanie placówek i instytucji upowszechniania kultury, kultury i sztuki, kultury fizycznej;
4) nadzór nad instytucjami oraz placówkami kultury i sportu w mieście;
5) współpraca ze stowarzyszeniami kultury fizycznej w mieście oraz nadzór nad realizacją zadań finansowych z budżetu Gminy;
6) planowanie i opracowywanie potrzeb finansowych na działalność merytoryczną, organizacyjną i remontową placówek kultury i sportu;
7) kontrolowanie prawidłowej realizacji zadań statutowych w podległych placówkach;
8) współdziałanie w organizowaniu imprez sportowych, kulturalnych i turystycznych z innymi organizacjami;
9) służby zdrowia oraz opieki i pomocy społecznej;
10) polityki prorodzinnej;
11) patologii społecznych;
12) osób niepełnosprawnych;
13) organizowania izb wytrzeźwień;
14) koordynacja programów “Zdrowe Miasta” i “Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych”;
15) skreślony;
16) wydawanie zezwoleń na organizowanie imprez masowych.
10. Do kompetencji i zadań Urzędu Stanu Cywilnego należą w szczególności sprawy:
1) prowadzenie akt stanu cywilnego wynikające z przepisów prawa o aktach stanu cywilnego oraz Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego w zakresie narodzin, małżeństw oraz zgonu obywateli;
2) organizowanie uroczystości świeckich związanych z zawieraniem małżeństw oraz przeprowadzania jubileuszy długoletniego pożycia małżeńskiego;
3) realizacja postanowień sądów dotyczących:
– zaprzeczeń ojcostwa,
– uznania ojcostwa,
– przysposobienia,
– rozwiązań małżeństw,
– uznania za zmarłego,
– uznań za skuteczne na obszarze RP postanowień sądów zagranicznych,
– sprostowań i unieważnień aktów;
4) wydawania zaświadczeń i decyzji w zakresie merytorycznym działania USC;
5) przechowywanie ksiąg stanu cywilnego i akt zbiorczych USC;
6) przekazywanie ksiąg 100 letnich do archiwum państwowego.
11. Do kompetencji i zadań Miejskiego Inspektoratu Obrony Cywilnej należą w szczególności sprawy:
1) kierowanie oraz koordynowanie przygotowań i realizacji przedsięwzięć obrony cywilnej przez instytucje, podmioty gospodarcze i inne jednostki organizacyjne oraz organizacje społeczne działające na terenie miasta w tym:
– planowanie działalności w zakresie realizacji zadań obrony cywilnej,
– przygotowanie i kierowanie formacjami obrony cywilnej,
– przygotowanie i zapewnienie działania elementów systemu wykrywania i alar-mowania oraz systemu wczesnego ostrzegania,
– opracowanie planu obrony cywilnej miasta oraz nadzór nad opracowaniem planów obrony cywilnej instytucji, podmiotów gospodarczych i innych jednostek organizacyjnych,
– organizowanie i prowadzenie szkolenia formacji obrony cywilnej, a także szkolenia ludności w zakresie powszechnej samoobrony,
– koordynowanie tych dzia-łań,
– kierowanie i koordynowanie akcjami ratunkowymi,
– ustalanie zadań w zakresie obrony cywilnej instytucjom, podmiotom gospodarczym i innym jednostkom organizacyjnym działającym na terenie, kierowanie przygotowaniem ewakuacji (przyjęcia) ludności oraz miasta,
– dokonywanie oceny stanu przygotowań obrony cywilnej oraz podejmowanie przedsięwzięć zmierzających do pełnej realizacji zadań,
– planowanie świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony cywilnej,
– planowanie i realizacja zaopatrywania w sprzęt i środki, a także zapewnienia odpowiednich warunków przechowywania, konserwacji i eksploatacji sprzętu oraz środków obrony cywilnej,
– koordynowanie przedsięwzięć w zakresie integracji sił obrony cywilnej do prowadzenia akcji ratunkowych oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska;
2) opracowanie i aktualizacja “Planu Reagowania Kryzysowego”– zapewnienie realizacji zadań określonych w tym planie;
3) realizacja zadań w zakresie przygotowań obronnych, w tym:
– zestawy zadań (szczegółowe plany realizacji zestawów zadań),
– Regulamin Organizacyjny Urzędu na czas “W”,
– stały dyżur Prezydenta Miasta;
4) ochrony przed powodzią – opracowanie i aktualizacja “Planu Operacyjnego Miejskiego Komitetu Przeciwpowodziowego” – zapewnienie realizacji zadań określonych w tym planie;
5) prowadzenie kancelarii tajnej;
6) prowadzenie spraw związanych z ochroną informacji niejawnych.
12. Rewident zakładowy wykonuje zadania związane z:
1) zleconymi przez Prezydenta lub Radę kontrolami finansowymi;
2) omawianiem wyników przeprowadzonych kontroli na Zarządzie, komisjach Rady;
3) formułuje i przedstawia wnioski pokontrolne do akceptacji Prezydentowi Miasta, Zarządowi.
13. Do kompetencji i zadań Biura Rady Miejskiej należą w szczególności sprawy:
1) prowadzenie dokumentacji związanej z dzia- łalnością Rady Miejskiej;
2) obsługa kancelaryjno-biurowa Rady Miejskiej i komisji;
3) zbieranie materiałów będących przedmiotem obrad Rady Miejskiej i komisji;
4) czuwanie nad terminowym załatwianiem wniosków komisji;
5) zapewnienie prawidłowego przygotowania materiałów na sesję Rady Miejskiej i posiedzenia komisji;
6) współpraca z Zarządem Miasta i Sekretarzem Gminy;
7) udział w opracowywaniu projektów uchwał Rady Miejskiej oraz wniosków i opinii komisji;
8) przygotowywanie planów dyżurów radnych dla przyjmowania skarg i wniosków mieszkańców gminy miejskiej;
9) współpraca z Wydziałem Organizacyjnym w zakresie powierzonych obowiązków i zadań;
10) prowadzenie rejestru wniosków i postulatów radnych i mieszkańców gminy miejskiej.
14. Do kompetencji i zadań Zespołu Radców Prawnych należą w szczególności sprawy:
1) obsługi prawnej Rady, Zarządu oraz poszczególnych wydziałów Urzędu Miasta;
2) reprezentowanie Zarządu Miasta przed sądami i innymi instytucjami orzekającymi;
3) opiniowanie pod względem prawnym i redakcyjnym projektów miejskich aktów prawnych, projektów umów i porozumień.
15. Do kompetencji i zadań Inspektora ds. bhp należą, w szczególności sprawy związane z bezpieczeństwem i higieną pracy urzędu oraz nadzoru w tym zakresie, w miejskich jednostkach organizacyjnych (przedszkola publiczne, szkoły podstawowe, gimnazja, zespoły szkół).
16. Do kompetencji i zadań Pełnomocnika ds. Szkolnictwa Wyższego należy w szczególności:
1) współpraca i koordynacja funkcjonowania placówek szkolnictwa wyższego na terenie miasta Głogowa;
2) koordynacja i realizacja porozumień zawartych przez Gminę Miejską Głogów z placówkami szkolnictwa wyższego;
3) tworzenie i udział w realizacji koncepcji rozwoju szkolnictwa wyższego na terenie miasta Głogowa”.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miasta.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od chwili ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.