397 UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ WROCŁAWIA z dnia 31 stycznia 2002 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego Wrocławia Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591) Rada Miejska Wrocławia uchwala, co następuje: |
§ 1
Przyjmuje się Regulamin Organizacyjny Urzędu Miejskiego Wrocławia w brzmieniu stanowiącym załącznik do uchwały.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Wrocławia.
§ 3
Tracą moc:
1) uchwała nr XXII/231/96 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 11 stycznia 1996 roku w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego Wrocławia,
2) uchwała nr XXXI/349/96 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 22 listopada 1996 r. w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego Wrocławia,
3) uchwała nr LII/814/98 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 5 czerwca 1998 roku w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego Wrocławia oraz w sprawie zmiany uchwały nr XXVII/162/91 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 24 lipca 1991 roku w sprawie upoważnienia dyrektorów Zarządów Gospodarki Komunalnej we Wrocławiu do załatwiania niektórych spraw indywidualnych z zakresu administracji publicznej,
4) § 6 uchwały nr XVI/488/99 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 9
grudnia 1999 roku w sprawie utworzenia jednostki budżetowej o nazwie “Zarząd Zieleni
Miejskiej” oraz zmiany uchwały nr XXII/231/96 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia
11 stycznia 1996 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego Wrocławia,
5) uchwała nr XVII/531/00 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 20 stycznia 2000 roku w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego Wrocławia,
6) uchwała nr XXI/667/00 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 18 maja 2000 roku w sprawie zmiany uchwały nr XVII/531/00 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 20 stycznia 2000 roku w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego Wrocławia,
7) uchwała nr XXII/714/00 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 16 czerwca 2000 roku w sprawie zmiany uchwały nr XVII/531/00 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 20 stycznia 2000 roku w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego Wrocławia,
8) uchwała nr XXIII/728/00 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 6 lipca 2000 roku w sprawie zmiany uchwały Nr XVII/531/00 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 20 stycznia 2000 roku w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego Wrocławia,
9) uchwała nr XXIV/751/00 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 21 września 2000 roku w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego Wrocławia,
10) uchwała nr XXV/844/00 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 19 października 2000 roku w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego Wrocławia.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
Załącznik do uchwały Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 31 stycznia 2002 r. (poz. 397) |
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
URZĘDU MIEJSKIEGO WROCŁAWIA
R o z d z i a ł I
Postanowienia ogólne
§ 1
Regulamin Organizacyjny Urzędu Miejskiego Wrocławia, zwany w dalszej treści “Regulaminem”, określa organizację i zasady funkcjonowania Urzędu.
§ 2
Ilekroć w regulaminie organizacyjnym jest mowa o:
1) Mieście – należy przez to rozumieć Wrocław,
2) Radzie – należy przez to rozumieć Radę Miejską Wrocławia,
3) Zarządzie – należy przez to rozumieć Zarząd Miasta Wrocławia,
4) Urzędzie – należy przez to rozumieć Urząd Miejski Wrocławia,
5) Prezydencie – należy przez to rozumieć Prezydenta Wrocławia,
6) Wiceprezydentach – należy przez to rozumieć Wiceprezydentów Wrocławia,
7) członkach Zarządu – należy przez to rozumieć członków Zarządu Miasta Wrocławia,
8) Sekretarzu – należy przez to rozumieć Sekretarza Miasta Wrocławia,
9) Skarbniku – należy przez to rozumieć Skarbnika Miasta Wrocławia – Głównego Księgowego Budżetu
10) wydziałach – należy przez to rozumieć wyodrębnione w strukturze Urzędu wydziały oraz inne równorzędne jednostki organizacyjne Urzędu,
11) dyrektorach wydziałów – należy przez to rozumieć dyrektorów
wydziałów oraz dyrektorów
i kierowników innych równorzędnych jednostek organizacyjnych Urzędu,
12) jednostce organizacyjnej Miasta – należy przez to rozumieć jednostki budżetowe i zakłady budżetowe utworzone przez Radę.
§ 3
Urząd jest jednostką organizacyjną, przy pomocy której Zarząd wykonuje gminne i powiatowe zadania publiczne, zadania z zakresu administracji rządowej wynikające z ustaw i porozumień.
§ 4
Urząd działa na podstawie obowiązujących przepisów prawa, Statutu Wrocławia, Regulaminu oraz aktów prawnych wydawanych przez Radę, Zarząd i Prezydenta.
R o z d z i a ł II
Zasady kierowania Urzędem
§ 5
1. Kierownikiem Urzędu jest Prezydent, zastępowany w czasie nieobecności przez pierwszego Wiceprezydenta.
2. Prezydent kieruje pracą Urzędu przy pomocy Wiceprezydentów, członków Zarządu, Sekretarza, Skarbnika i dyrektorów wydziałów.
§ 6
Szczegółowy podział zadań i kompetencji Wiceprezydentów, członków Zarządu, Sekretarza i Skarbnika określa Prezydent w drodze zarządzenia.
§ 7
Prezydent jest służbowym przełożonym wszystkich pracowników Urzędu.
R o z d z i a ł III
Organizacja Urzędu
§ 8
Strukturę organizacyjną Urzędu tworzą wydziały oraz inne równorzędne jednostki organizacyjne.
§ 9
W skład Urzędu wchodzą następujące wydziały:
1) Biuro Prezydenta
2) Biuro Rady Miejskiej
3) Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów
4) Biuro Zarządu Miasta
5) Wydział Kontroli
6) Wydział Zarządzania Kryzysowego
7) Wydział Budżetu
8) Wydział Finansowy
9) Wydział Księgowości
10) Wydział Polityki Finansowej
11) Wydział Organizacji i Kadr
12) Wydział Spraw Obywatelskich
13) Wydział Informatyki
14) Wydział Obsługi Urzędu
15) Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji
16) Wydział Sprzedaży Mienia Komunalnego
17) Wydział Inicjatyw Gospodarczych
18) Wydział Inwestycyjno-Techniczny
19) Wydział Komunikacji
20) Wydział Ochrony i Kształtowania Środowiska
21) Wydział Gospodarki Przestrzennej i Administracji Budowlanej
22) Biuro Architekta Miasta
23) Biuro Rozwoju Wrocławia
24) Biuro Mieszkalnictwa
25) Biuro Promocji Miasta i Współpracy z Zagranicą
26) Wydział Kultury i Ochrony Zabytków
27) Wydział Edukacji i Sportu
28) Wydział Zdrowia
29) Miejski Ośrodek ds. Zatrudnienia i Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
§ 10
1. Pracą komórek organizacyjnych wymienionych
w § 9 kierują:
1) Wydziałami, Biurem Prezydenta, Biurem Promocji Miasta i Współpracy z Zagranicą, Biurem Rozwoju Wrocławia, Biurem Zarządu Miasta, Biurem Rady Miejskiej, Biurem Mieszkalnictwa – dyrektorzy,
2) Miejskim Ośrodkiem ds. Zatrudnienia i Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych – kierownik,
3) Biurem Architekta Miasta – Architekt Miasta,
4) Biurem Miejskiego Rzecznika Konsumentów – Miejski Rzecznik Konsumentów.
2. Wskazany przez Prezydenta dyrektor, zastępca dyrektora lub pracownik, może posługiwać się tytułem :
1) Lekarz Miejski,
2) Miejski Inżynier Ruchu,
3) Miejski Konserwator Zabytków,
4) Urbanista Miejski,
5) Plastyk Miejski,
6) Geodeta Miejski,
7) Ogrodnik Miejski,
8) Zastępca Skarbnika Miasta,
9) Rzecznik prasowy Zarządu.
3. W celu zapewnienia realizacji zadań o istotnym znaczeniu dla Miasta – Prezydent może, na czas określony nie dłuższy niż 12 miesięcy, ustanowić pełnomocnika działającego w jego imieniu, w zakresie oznaczonym w pełnomocnictwie, utworzyć jednostkę organizacyjną inną niż wyszczególnione w § 9 lub powołać zespół zadaniowy. Powołanie pełnomocnika, jednostki organizacyjnej lub zespołu zadaniowego w tym trybie nie wymaga zmiany regulaminu organizacyjnego.
4. Wydziały dzielą się na działy, sekcje, zespoły, pracownie oraz wielo- i jednoosobowe stanowiska pracy. Sekcje i zespoły mogą być tworzone także w ramach działów i pracowni.
5. Wewnętrzną organizację wydziałów oraz podział zadań na
poszczególne komórki organizacyjne
i stanowiska pracy określa Prezydent w drodze zarządzenia.
6. Zakresy czynności dyrektorów i zastępców dyrektorów wydziałów określa Prezydent.
7. Szczegółowe zakresy czynności pracowników wydziału określa dyrektor.
8. Schemat organizacyjny Urzędu stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu.
9. Limit zatrudnienia w Urzędzie, w rozbiciu na poszczególne wydziały, na dany rok kalendarzowy ustala i zatwierdza Prezydent, uwzględniając zmiany nałożonych zadań i kompetencji wynikających ze zmiany przepisów lub zawartych porozumień.
§ 11
1. W wydziałach Prezydent może tworzyć stanowiska zastępcy dyrektora wydziału.
2. W czasie nieobecności dyrektora wydziału jego obowiązki pełni zastępca, a w przypadku nie utworzenia stanowiska zastępcy – wyznaczony przez dyrektora pracownik.
R o z d z i a ł IV
Zadania dyrektorów wydziałów i zakresy działania wydziałów
§ 12
1. Dyrektorzy wydziałów odpowiadają za prawidłowe funkcjonowanie wydziału i należyte wykonywanie powierzonych zadań, a w szczególności za:
1) terminowość, rzetelność i zgodne z prawem załatwianie spraw,
2) gospodarowanie przyznanymi środkami budżetowymi i mieniem, zgodnie z zasadami określonymi przez Radę i Zarząd,
3) nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników postanowień
regulaminów obowiązujących
w Urzędzie, przepisów bhp i ppoż. oraz nadzór nad ochroną informacji niejawnych,
4) organizację metod i form pracy wydziału
5) opracowywanie procedur załatwiania poszczególnych spraw,
6) podnoszenie jakości usług świadczonych przez wydział.
2. Dyrektor Biura Rady Miejskiej realizuje zadania związane z
obsługą administracyjną Rady, komisji
i klubów i w tym zakresie współpracuje z przewodniczącym Rady.
§ 13
1. Do zadań dyrektorów należy w szczególności:
1) zapewnianie prawidłowego i terminowego wykonywania zadań wydziału,
2) załatwianie spraw indywidualnych z zakresu administracji publicznej oraz zapewnianie praworządnej i kompetentnej obsługi interesantów przez kierowane wydziały,
3) badanie zasadności skarg i wniosków obywateli i organizacji społecznych, przygotowywanie projektów zawiadomień o sposobie załatwienia skarg i wniosków, rozpatrywanie i załatwianie skarg przekazanych przez Prezydenta, dotyczących działania pracowników wydziałów,
4) opracowywanie projektów odpowiedzi na wnioski, interpelacje i zapytania radnych, w sprawach należących do właściwości wydziału,
5) opracowywanie planów finansowych do projektu budżetu w części dotyczącej zadań wydziału oraz sprawozdań z wykonania budżetu,
6) przygotowywanie projektów aktów prawnych Rady, Zarządu, Prezydenta oraz innych materiałów przedkładanych tym organom,
8) realizowanie zadań obronnych, ochrony ludności i obrony cywilnej,
9) zapewnianie właściwych warunków pracy podległym pracownikom oraz
nadzór nad przestrzeganiem przez nich postanowień Regulaminu Pracy Urzędu, przepisów
bhp i ppoż. oraz
o tajemnicy państwowej, służbowej, skarbowej, a także o ochronie danych osobowych oraz
informacji niejawnych,
9) usprawnianie organizacji, metod i form pracy wydziału,
10) przygotowywanie sprawozdań, ocen, analiz i bieżących informacji o realizacji zadań,
11) opiniowanie wniosków, dotyczących powoływania i zmian kadrowych na stanowiskach kierowników jednostek organizacyjnych Miasta,
12) współdziałanie z Wydziałem Zarządzania Kryzysowego w zakresie:
a) opracowywania i aktualizowania regulaminu organizacyjnego Urzędu na czas wojny i wykazów pracowników oraz planów realizacji zadań w różnych stopniach gotowości obronnej oraz z zakresu określania zagrożeń naturalnych i technicznych (cywilizacyjnych),
b) opracowywania i aktualizacji planów obrony cywilnej, szkolenia oraz realizacji zadań z zakresu obrony cywilnej,
13) współdziałanie z Wydziałem Organizacji i Kadr w zakresie:
a) opracowywania regulaminu organizacyjnego Urzędu i wewnętrznych regulaminów organizacyjnych wydziałów,
b) przygotowywania upoważnień i pełnomocnictw Prezydenta,
c) spraw osobowych, szkolenia pracowników i dyscypliny pracy,
d) przyjmowania, rejestracji i załatwiania skarg i wniosków,
e) pieczęci urzędowych stosowanych przez wydziały,
f) spraw socjalnych pracowników,
g) opiniowania i rejestracji wydawanych referencji,
h) podziału funduszu płac,
14) współdziałanie z Wydziałem Kontroli w zakresie planowania i przeprowadzania kontroli,
15) współdziałanie z Wydziałem Inwestycyjno-Tech-nicznym w zakresie programowania i realizacji inwestycji, związanych z zakresem zadań wydziału,
16) współdziałanie z Wydziałem Obsługi Urzędu w sprawach wyposażenia i zaopatrzenia materiałowego,
17) współdziałanie z instytucjami naukowymi i badawczymi, stowarzyszeniami, środowiskami twórców, organizacjami społecznymi i związkami zawodowymi,
18) współdziałanie z jednostkami pomocniczymi Miasta,
19) stosowanie niezbędnych środków technicznych i organizacyjnych określonych w przepisach powszechnie obowiązujących, w celu zapewnienia ochrony przetwarzanych danych osobowych oraz kontrola przestrzegania zasad i sposobu wykonywania operacji przetwarzania danych osobowych przez podległych pracowników.
§ 14
Biuro Prezydenta realizuje w szczególności zadania z zakresu:
1) obsługi technicznej samodzielnych stanowisk podporządkowanych
Prezydentowi, o których mowa
w § 46 niniejszego Regulaminu,
2) organizacji spotkań i posiedzeń związanych z funkcją reprezentacyjną Prezydenta,
3) bieżącej informacji mieszkańców miasta o działaniach i zamierzeniach Zarządu,
4) komunikacji wewnętrznej Urzędu.
§ 15
Biuro Rady Miejskiej realizuje w szczególności zadania z zakresu:
1) organizacyjno-technicznej obsługi prac Rady i komisji Rady,
2) organizacyjno-technicznej obsługi prac Miejskiej Ko-misji Wyborczej,
3) zapewnienia niezbędnej pomocy w sprawowaniu przez radnych ich funkcji.
§ 16
Biuro Miejskiego Rzecznika Konsumentów realizuje w szczególności zadania z zakresu:
1) obsługi organizacyjno-technicznej,
2) organizacji spotkań wynikających z funkcji Rzecznika,
3) obsługi kancelaryjno-biurowej.
§ 17
Biuro Zarządu Miasta realizuje w szczególności zadania z zakresu:
1) obsługi posiedzeń Zarządu i obsługi organizacyjno-technicznej członków Zarządu,
2) prowadzenia:
a) rejestru i zbioru uchwał, zarządzeń, decyzji i postanowień Zarządu Miasta,
b) zbioru aktów prawa miejscowego,
c) centralnego rejestru i zbioru wewnętrznych zarządzeń i postanowień Prezydenta,
d) rejestru interpelacji i zapytań radnych,
3) obsługi prawnej Zarządu Miasta. Do obsługi prawnej Zarządu Miasta powołany jest zespół radców prawnych z koordynatorem. Koordynator organizuje pracę radców prawnych Urzędu.
§ 18
Wydział Kontroli realizuje w szczególności zadania z zakresu:
1) przeprowadzania kontroli planowych i doraźnych w zakresie organizacyjno-prawnym, kadrowo-płaco-wym i finansowo-księgowym, w:
a) wydziałach,
b) podległych Miastu jednostkach organizacyjnych, w tym również na wniosek Komisji Rewizyjnej Rady,
2) współdziałania z organami kontroli państwowej i samorządowej.
§ 19
Wydział Zarządzania Kryzysowego realizuje w szczególności zadania z zakresu:
1) określania zagrożeń naturalnych i technicznych (cywilizacyjnych) oraz programowania procesu zapobiegania tym zagrożeniom na terenie Miasta, a także planowania, kierowania, koordynowania i kontroli przedsięwzięć reagowania kryzysowego i obrony cywilnej realizowanych przez instytucje, podmioty gospodarcze i inne jednostki organizacyjne oraz organizacje społeczne działające na terenie Miasta,
2) zapewniania działania elementów Systemu Wykrywania Zagrożeń i Alarmowania oraz Systemu Wczesnego Ostrzegania, a także monitorowania, alarmowania ludności oraz koordynowania działań ratowniczych i porządkowo-ochronnych,
3) obrony cywilnej i ochrony ludności,
4) ochrony ppoż. i p.powodziowej,
5) opracowywania oraz realizacji strategii i programów poprawy bezpieczeństwa Miasta.
§ 20
Wydział Budżetu realizuje w szczególności zadania z zakresu:
1) przygotowywania projektu budżetu Miasta,
2) opracowywania planu finansowo-rzeczowego Urzędu,
3) sporządzania sprawozdawczości budżetowej,
4) opracowywania wieloletniego planu finansowego Miasta wraz z prognozą zadłużenia.
§ 21
Wydział Finansowy realizuje w szczególności zadania z zakresu:
1) ewidencji podatników podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego, podatku od środków transportowych oraz podatku od posiadania psów,
2) wymiaru, poboru i windykacji należności z tytułu podatków i opłat lokalnych wymienionych w pkt 1,
3) prowadzenia rachunkowości podatkowej, księgowości i windykacji należności dot. mienia komunalnego i nieruchomości Skarbu Państwa,
4) rozliczeń poboru podatku VAT,
5) przeprowadzania kontroli podatkowej,
6) ściągania zaległości z tytułu podatków i opłat,
7) spraw prowadzonego postępowania egzekucyjnego.
§ 22
Wydział Księgowości realizuje w szczególności zadania z zakresu:
1) prowadzenia rachunkowości budżetu Miasta i Urzędu,
2) prowadzenia księgowości inwestycji miejskich,
3) obsługi kasowej budżetu Miasta.
§ 23
Wydział Polityki Finansowej realizuje w szczególności zadania z zakresu:
1) kształtowania polityki finansowej Miasta w oparciu o wieloletni plan finansowy i inwestycyjny,
2) pozyskiwania zewnętrznych środków na finansowanie miejskich zadań publicznych,
3) przygotowywania emisji obligacji komunalnych,
4) obsługa udzielanych z budżetu Miasta dotacji i subwencji,
5) analizy operacyjnej gospodarki finansowej,
6) analiz prawno-finansowych.
§ 24
Wydział Organizacji i Kadr realizuje w szczególności zadania z zakresu:
1) organizacji i funkcjonowania Urzędu,
2) spraw kadrowych, płacowych i szkoleń,
3) funduszu świadczeń socjalnych,
4) rejestracji pieczęci i pieczątek Urzędu,
5) skarg i wniosków,
6) prowadzenia Kancelarii Ogólnej Urzędu.
§ 25
Wydział Spraw Obywatelskich realizuje w szczególności zadania z zakresu:
1) ewidencji ludności i dowodów osobistych,
2) powszechnego obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej oraz świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony,
3) organizacji wyborów,
4) Urzędu Stanu Cywilnego.
§ 26
Wydział Informatyki realizuje w szczególności zadania z zakresu:
1) projektowania, programowania, modernizacji i wdra-żania systemów informatycznych zwiększających sprawność i efektywność działalności Urzędu,
2) komputeryzacji Urzędu – zakup sprzętu komputerowego, dokumentacji technicznej i systemów informatycznych,
3) ochrony systemów i sieci teleinformatycznych oraz konserwacji sprzętu komputerowego.
§ 27
Wydział Obsługi Urzędu realizuje w szczególności zadania z zakresu:
1) zarządzania budynkami, lokalami wykorzystywanymi przez Urząd,
2) gospodarki materiałowej i parkiem samochodowym Urzędu,
3) inwentaryzacji mienia komunalnego,
4) przechowywania, udostępniania i nadzoru nad zbiorem archiwalnym Urzędu.
§ 28
Wydział Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji realizuje w szczególności zadania z zakresu:
1) przygotowania i wprowadzania nieruchomości do obrotu cywilnoprawnego,
2) sprawowania – w imieniu Miasta – nadzoru właścicielskiego i regulacji stanów prawnych nieruchomości oraz ich nabywania do gminnego zasobu nieruchomości,
3) komunalizacji oraz gromadzenia danych dotyczących mienia nieruchomego Miasta,
4) administracji rządowej na mieniu będącym własnością Skarbu Państwa, w trybie określonym ustawą o gospodarce nieruchomościami i w innych ustawach,
5) realizacji zadań służby geodezyjnej i kartograficznej.
§ 29
Wydział Sprzedaży Mienia Komunalnego realizuje w szczególności zadania z zakresu:
1) sprzedaży i oddawania w użytkowanie wieczyste nieruchomości komunalnych i Skarbu Państwa znajdujących się w granicach administracyjnych Miasta,
2) działalności marketingowej związanej ze zbywaniem nieruchomości, najmem lokali użytkowych i dzierżawą nieruchomości komunalnych i Skarbu Państwa,
3) organizacji i prowadzenia przetargów ustnych i ofertowych na sprzedaż i oddawanie w użytkowanie wieczyste nieruchomości komunalnych i Skarbu Państwa, najem wolnych lokali użytkowych, garaży i wydzierżawiania gruntów,
4) dzierżawy i najmu domów mieszkalnych jednolokalowych oddanych przed 1990 r. do korzystania na podstawie umów dzierżaw,
5) przekształcania prawa użytkowania wieczystego związanego z własnością lokali w prawo własności.
§ 30
Wydział Inicjatyw Gospodarczych realizuje w szczególności zadania z zakresu:
1) polityki rozwoju gospodarczego i promocji gospodarczej Miasta,
2) sprawowania – w imieniu Miasta – funkcji właścicielskich nad lokalami użytkowymi,
3) wydawania i cofania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz ewidencji działalności gospodarczej,
4) organizacji przestrzeni reklamowej Miasta.
§ 31
Wydział Inwestycyjno-Techniczny realizuje w szczególności zadania z zakresu:
1) własnych zadań Miasta dot. gospodarki komunalnej,
2) strategii zaopatrzenia w energię elektryczną, cieplną i gaz,
3) prowadzenia nadzoru ogólnego nad inwestycjami finansowanymi z budżetu Miasta,
4) nadzoru nad działaniami jednostek organizacyjnych Miasta ze sfery gospodarki komunalnej,
5) nadzoru nad działaniami spółek z udziałem Miasta i obsługa ich organów,
6) ustawy o zamówieniach publicznych.
§ 32
Wydział Komunikacji realizuje w szczególności zadania z zakresu:
1) organizacji ruchu drogowego na obszarze Miasta,
2) dopuszczania pojazdów do ruchu,
3) wydawania uprawnień do kierowania pojazdami w ruchu krajowymi międzynarodowym,
4) wydawania zezwoleń na wykonywanie zarobkowego przewozu osób i kontroli podmiotów w tym zakresie.
§ 33
Wydział Ochrony i Kształtowania Środowiska realizuje w szczególności zadania z zakresu:
1) ochrony środowiska, ochrony wód przed zanieczyszczeniami, ochrony gruntów rolnych i leśnych oraz ochrony przyrody,
2) gospodarki odpadami,
3) edukacji ekologicznej.
§ 34
Wydział Gospodarki Przestrzennej i Administracji Budowlanej realizuje w szczególności zadania z zakresu:
1) zagospodarowania przestrzennego Miasta, wynikające ze Studium uwarunkowań i kierunków rozwoju przestrzennego Gminy Wrocław oraz miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
2) administracji architektoniczno-budowlanej wynikającej z przepisów prawa budowlanego i innych ustaw.
§ 35
Biuro Architekta Miasta realizuje w szczególności zadania z zakresu wizerunku architektonicznego Miasta.
§ 36
Biuro Rozwoju Wrocławia realizuje w szczególności zadania z zakresu:
1) kształtowania polityki przestrzennej i wizerunku funkcjonalno-kompozycyjnego Miasta,
2) planowania rozwoju przestrzennego Miasta,
3) sporządzania planów rozwoju społeczno-gospodarczego Miasta.
§ 37
Biuro Mieszkalnictwa realizuje w szczególności zadania z zakresu:
1) prowadzenia spraw związanych z kwalifikacją osób do zawarcia umów najmu,
2) wykwaterowań,
3) zamiany mieszkań.
§ 38
Biuro Promocji Miasta i Współpracy z Zagranicą realizuje w szczególności zadania z zakresu:
1) promocji Miasta w kraju i poza jego granicami,
2) promocji turystycznej Miasta i nadzoru nad funkcjonowaniem informacji turystycznej w Mieście,
3) integracji z Unią Europejską,
4) przygotowań do organizacji EXPO.
§ 39
Wydział Kultury i Ochrony Zabytków realizuje w szczególności zadania z zakresu:
1) kultury,
2) nadzoru ogólnego i merytorycznego nad działalnością miejskich instytucji kultury,
3) współpracy i wymiany kulturalnej z zagranicą,
4) ochrony dóbr kultury,
5) przyjmowania na własność Państwa zabytku nieruchomego,
6) wnioskowania do właściwych organów administracji publicznej o wpisanie dóbr kultury do rejestru zabytków.
§ 40
Wydział Edukacji i Sportu realizuje w szczególności zadania z zakresu:
1) nadzorowania miejskich jednostek oświaty, sportu, kultury fizycznej i turystyki,
2) planowania sieci miejskich szkół oraz granic ich obwodów,
3) ewidencji placówek niepublicznych zakładanych przez osoby prawne i fizyczne oraz ustalania dla nich projektu dotacji,
4) prowadzenia spraw kadrowych dyrektorów jednostek oświaty,
5) planowania budżetów nadzorowanych jednostek organizacyjnych i analiza ich realizacji,
6) planowania inwestycji i remontów nadzorowanych jednostek,
7) prowadzenia ewidencji stowarzyszeń kultury fizycznej oraz związków sportowych,
8) dofinansowania wypoczynku dzieci i młodzieży,
9) współpracy z instytucjami pozarządowymi w zakresie oświaty, sportu, turystyki i kultury fizycznej.
§ 41
Wydział Zdrowia realizuje w szczególności zadania z zakresu:
1) polityki zdrowotnej w Mieście,
2) analizy stanu zdrowia ludności oraz potrzeb w zakresie opieki zdrowotnej i rehabilitacji,
3) tworzenia sieci placówek opieki zdrowotnej,
4) promocji zdrowia i zwalczania uzależnień.
§ 42
Miejski Ośrodek ds. Zatrudnienia i Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych realizuje w szczególności zadania z zakresu:
1) rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych,
2) ograniczania skutków niepełnosprawności.
R o z d z i a ł V
Zasady ogólne podpisywania dokumentów
i korespondencji Urzędu
§ 43
1. Odpowiedzi na wnioski, interpelacje i zapytania radnych oraz skargi i wnioski mieszkańców, organizacji społecznych i politycznych podpisuje Prezydent albo właściwy merytorycznie dla danej sprawy członek Zarządu, Sekretarz lub Skarbnik.
2. Do podpisu Prezydenta zastrzega się pisma i dokumenty:
1) kierowane do organów władzy państwowej oraz organów administracji rządowej i samorządowej,
2) kierowane do Najwyższej Izby Kontroli, Regionalnej Izby Obrachunkowej, Państwowej Inspekcji Pracy, Izby Skarbowej i innych instytucji kontroli – w związku z prowadzonymi przez nie postępowaniami,
3) związane ze współpracą zagraniczną,
4) wnioskujące o nadanie odznaczeń i odznak.
5) kierowane do kierowników miejskich służb, inspekcji i straży wchodzących w skład powiatowej (miejskiej) administracji zespolonej.
3. Ponadto Prezydent podpisuje:
1) dokumenty w sprawach związanych ze stosunkiem pracy pracowników samorządowych oraz kierowników jednostek organizacyjnych Miasta,
2) pisma okolicznościowe, listy gratulacyjne,
3) upoważnienia dla pracowników przeprowadzających kontrole w Urzędzie i w jednostkach organizacyjnych Miasta.
4. Na podstawie upoważnień Prezydenta, decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej wydają:
1) Wiceprezydenci, członkowie Zarządu, Sekretarz
i Skarbnik – w sprawach przez nich nadzorowanych, zgodnie z ustalonym podziałem zadań,
2) dyrektorzy – w sprawach należących do zakresu działania wydziałów,
3) zastępcy dyrektorów i inni pracownicy – w sprawach wynikających z ustalonego zakresu obowiązków.
5. Pisma podpisują :
1) osoby, o których mowa w ust. 5 pkt 1 – w sprawach przez nich nadzorowanych, zgodnie z ustalonym podziałem zadań,
2) dyrektorzy – w sprawach należących do zakresu działania wydziałów,
3) zastępcy dyrektorów i inni pracownicy w zakresie ustalonym przez dyrektora.
6. Dokumenty przedkładane do podpisu Prezydentowi i innym członkom Zarządu muszą być parafowane na jednej z kopii przez osobę sporządzającą, dyrektora wydziału oraz przez radcę prawnego, jako niebudzące zastrzeżeń pod względem formalno-prawnym.
7. Zasady podpisywania dokumentów finansowo-księ-gowych określa Instrukcja Obiegu Dokumentów Finansowo-Księgowych.
8. Obieg, rejestracja, przechowywanie i archiwizowanie dokumentów odbywa się wg zasad określonych w Instrukcji Kancelaryjnej.
R o z d z i a ł VI
Zasady udzielania upoważnień i pełnomocnictw
§ 44
1. Z wnioskami o udzielenie upoważnień do wydawania decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej oraz do składania oświadczeń woli w zakresie zarządu mieniem mogą występować :
1) członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik,
2) dyrektorzy wydziałów i kierownicy biur,
3) kierownicy jednostek organizacyjnych.
2. Wnioski, o których mowa w ust. 1, składane są w formie pisemnej w Wydziale Organizacji i Kadr.
3. Projekty upoważnień opracowuje Wydział Organizacji i Kadr.
§ 45
1. Rejestr upoważnień do wydawania decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej oraz upoważnień do składania oświadczeń woli w zakresie zarządu mieniem prowadzi Wydział Organizacji i Kadr.
2. Rejestr pełnomocnictw procesowych prowadzi Biuro Zarządu Miasta.
R o z d z i a ł VII
Funkcjonowanie Urzędu
§ 46
W Urzędzie funkcjonują następujące samodzielne stanowiska pracy podległe Prezydentowi:
1) Pełnomocnik ds. Ochrony Informacji Niejawnych.
2) Służba bhp.
Załącznik do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego Wrocławia (poz. 397)