V. WYDZIAŁ FINANSÓW I BUDŻETU

1. Do zadań wydziału należy prowadzenie spraw związanych z planowaniem budżetu, kontrolą finansową jednostek i zakładów budżetowych, jak również związanych z wymierzaniem i pobieraniem podatków i opłat, a w szczególności:

1) wymiar, ewidencja i pobór podatku rolnego i leśnego,

2) wymiar, pobór i egzekwowanie należności z tytułu podatków i opłat lokalnych,

3) przygotowywanie projektów decyzji w zakresie zaniechania w całości lub części poboru podatków z tytułu łącznego zobowiązania pieniężnego oraz podatków i opłat lokalnych, a także odraczania terminu płatności, rozkładania na raty i umarzania zaległości z tytułu tych zobowiązań,

4) przygotowywanie projektów decyzji i postanowień w sprawach ulg, odroczeń, umorzeń w zakresie podatków,

5) wydawanie projektów zaświadczeń o dochodach z gospodarstwa do KRUS, ZUS, GOPS oraz innych instytucji na prośbę petenta,

6) wydawanie zaświadczeń na bony paliwowe

7) prowadzenie rachunkowości podatkowej,

8) windykacja należności z tytułu wieczystego użytkowania, zarządu, użytkowania i dzierżawy terenów oraz należności z tytułu sprzedaży nieruchomości,

9) prowadzenie rachunkowości w zakresie wykonywania budżetu gminy:

a) ewidencja należności podatkowych, opłat i innych dochodów (mandaty, opłata skarbowa, dowody osobiste, odsetki),

b) ewidencja wydatków budżetowych,

10) pobór i egzekwowanie należności z tytułu czynszu mieszkalnego zgodnie z uchwałami Rady Gminy i Miasta oraz obowiązującymi przepisami,

11) koordynowanie prac związanych z planowaniem i opracowywaniem projektu budżetu Gminy. Przygotowywanie projektów zmian w budżecie,

12) opracowywanie zbiorczych planów finansowania inwestycji,

13) opracowywanie zbiorczych planów w zakresie wydatków budżetowych,

14) współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi Gminy oraz urzędami skarbowymi w celu zapewnienia prawidłowego przebiegu wykonania budżetu,

15) opracowywanie projektów uchwał Rady i Zarządu powodujących skutki finansowe,

16) gospodarowanie funduszem płac, księgowanie i rozliczanie zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,

17) obsługa kasowa Urzędu,

18) obsługa finansowa zadań wynikających z układu wykonawczego budżetu,

19) gospodarowanie stanami kont bankowych,

20) prowadzenie inwentaryzacji,

21) sporządzanie miesięcznych sprawozdań z wykonania budżetu w pełnym zakresie szczegółowości lub w zakresie umożliwiającym bieżącą ocenę sytuacji finansowej Gminy oraz przedstawianie Zarządowi stosownych wniosków,

22) przygotowywanie stosownych informacji dotyczących wykonywania i zmian budżetu oraz przekazywanie ich do Regionalnej Izby Obrachunkowej,

23) nadzorowanie prawidłowości opracowywania i zatwierdzania planów finansowych jednostek
i zakładów budżetowych,

24) analizowanie sprawozdań jednostek organizacyjnych Gminy z wykonania budżetu pod względem formalno-prawnym i przestrzegania dyscypliny budżetowej,

25) kontrola jednostek podległych pod względem finansowo-księgowym,

26) prowadzenie centralnego rejestru umów,

27) kompletowanie dokumentów rozliczonych dotacji, zatwierdzonych przez wydziały merytoryczne,

28) sprawdzanie otrzymanych wyciągów z niżej wyspecjalizowanych rachunków bankowych:

a) rachunku wydatków budżetowych,

b) rachunku inwestycyjnego i wyodrębnionych rachunków inwestycyjnych,

c) rachunku sum depozytowych,

29) obsługa finansowo-księgowa zadań inwestycyjnych przy pomocy rachunków inwestycyjnych w zakresie:

a) otwarcia i likwidacji rachunków inwestycyjnych na podstawie pism z Wydziału Inwestycji i Zamówień Publicznych uzgodnionych ze Skarbnikiem Miasta,

30) prowadzenie rejestrów sprzedaży towarów i usług, deklaracji podatkowych VAT, zgodnie
z obowiązującymi przepisami,

31) prowadzenie ewidencji wydawanych druków ścisłego zarachowania,

32) monitorowanie i kontrola realizacji finansowej planu inwestycyjnego, zgodnie z zatwierdzonym budżetem na dany rok, na podstawie załącznika z wykonania wydatków inwestycyjnych i przedkładanie Skarbnikowi Gminy i Miasta i kierownikowi Wydz. Inwestycji i Zamówień Publicznych,

33) kompletowanie oryginałów umów z bankiem, na prowadzenie rachunków inwestycyjnych oraz umów wraz z aneksami dotyczącymi zadań inwestycyjnych – po otrzymaniu z Wydziału Inwestycji i Zamówień Publicznych,

34) współpraca z Urzędem Statystycznym, Urzędem Skarbowym i wszystkimi wydziałami merytorycznymi Urzędu Gminy i Miasta oraz RIO,

35) przeprowadzanie instruktażu zespołów spisowych biorących udział w inwentaryzacji,

36) przyjmowanie od przewodniczących zespołów spisowych arkuszy spisowych wraz z pisemnymi informacjami o przebiegu inwentaryzacji i ewentualnych nieprawidłowościach stwierdzonych w czasie spisu oraz przekazywanie ich w celu rozliczenia do Referatu Ewidencyjno-Rachunkowego WAG lub Referatu Mienia Komunalnego w WB; rozliczanie zespołów spisowych z przeprowadzonych spisów z natury w zakresie prawidłowości sporządzonych dokumentów,

37) dokonywanie analiz i oceny poszczególnych pozycji nadwyżek i niedoborów w oparciu o arkusze różnic inwentaryzacyjnych i wyjaśnienia osób materialnie odpowiedzialnych,

38) przygotowywanie protokołu końcowego z przebiegu inwentaryzacji, zawierającego wnioski co do sposobu rozliczenia powstałych różnic inwentaryzacyjnych i podsumowanie wyników inwentaryzacji dokonywanych przez Stałą Komisję Inwentaryzacyjną.

VI. WYDZIAŁ INWESTYCJI I ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH

1. Do zadań wydziału należy opracowywanie założeń inwestycyjnych programów rozwoju społeczno-
-gospodarczego miasta, kierowanie zamówieniami publicznymi na roboty budowlane, dostawy oraz wykonywanie usług, a w szczególności:

1) planowanie nowych zamierzeń inwestycyjnych w oparciu o potrzeby zgłaszane przez wydziały Urzędu, zakłady budżetowe oraz instytucje i osoby fizyczne,

2) współdziałanie z merytorycznymi wydziałami Urzędu na etapie przygotowania inwestycji (założenia, uzgodnienia, dokumentacja),

3) współdziałanie z instytucjami finansowymi, dysponentami funduszy dla pozyskania środków na realizację przedsięwzięć inwestycyjnych, koordynacja działań w zakresie współfinansowania inwestycji,

4) bieżące dostosowywanie harmonogramu realizowanych inwestycji do możliwości finansowych miasta,

5) podejmowanie odpowiednich działań dla zapewnienia prawidłowego przebiegu i procesu inwestycyjnego do chwili odbioru i rozliczania zadania,

6) współpraca z Wydziałem Finansowym i Wydziałem Budżetowym w zakresie realizacji finansowej poszczególnych zadań,

7) sprawdzanie faktur pod względem merytorycznym,

8) prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań w zakresie uzbrojenia terenów pod nowe osiedla i budynki mieszkalne budownictwa wielo- i jednorodzinnego,

9) prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań inwestycji komunalnych, takich jak: wodociągi, kolektory sanitarne, oczyszczalnie ścieków itp.

10) prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań inwestycyjnych oświaty, kultury,

11) prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań inwestycji drogowych,

12) sporządzanie zbiorczych informacji z realizacji prowadzonych inwestycji,

13) przygotowywanie informacji do obowiązującej sprawozdawczości GUS,

14) nadzór nad działalnością jednostek organizacyjnych gminy w zakresie:

a) odprowadzania ścieków

b) zaopatrzenia miasta i gminy w wodę

c) oczyszczania i odśnieżania miasta

15) opracowywanie projektów planów zaopatrzenia gminy w ciepło, energię elektryczną, paliwa gazowe,

16) opracowywanie planów rocznych i wieloletnich w zakresie remontów obiektów stanowiących mienie komunalne, z wyłączeniem budynków mieszkalnych pozostających w zarządzie zleconym,

17) współpraca z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w zakresie remontów i modernizacji obiektów zabytkowych,

18) koordynacja prac inspektorów nadzoru w zakresie prowadzonych robót podczas realizacji zadań inwestycyjnych i remontowych,

19) dokonywanie przeglądów gwarancyjnych i rozliczanie kaucji gwarancyjnych,

20) rozliczanie kosztów realizowanych zadań obejmujących:

a) zadania inwestycyjne i remontowe realizowane z własnych środków finansowych,

b) zadania inwestycyjne i remontowe nadzorowane jako zadania wspólne z innymi uczestnikami procesu gospodarczego,

c) przekazywanie dowodem PT na majątek innego użytkownika zrealizowanego zadania,

21) prowadzenie zadań związanych z zarządzaniem,

22) wydawanie zezwoleń na zajmowanie pasa drogi gminnej oraz orzekanie o przywróceniu pasa drogowego drogi gminnej do stanu poprzedniego w razie jego naruszenia,

23) wydawanie zezwoleń na lokalizowanie reklam na terenach gminnych oraz obiektów niezwiązanych z gospodarką drogową w pasie drogowym dróg gminnych,

24) ustalanie udziału jednostek gospodarki w kosztach budowy, modernizacji lub utrzymania drogi zakładowej, gdy droga ta stanowi dojazd do więcej niż jednej jednostki, a jednostki te nie ustaliły tego udziału w drodze porozumienia,

25) wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów obowiązującego prawa,

26) prowadzenie centralnego rejestru umów cywilnoprawnych, z wyjątkiem umów sporządzanych przez Wydział Gospodarki Nieruchomościami, Geodezji, Planowania Przestrzennego.

2. Do zadań wydziału w zakresie zamówień publicznych:

1) przygotowywanie propozycji trybu dokonywania zamówień publicznych w oparciu o obowiązujące przepisy prawa,

2) organizowanie dokonywania zakupów i zamówień na dostawy towarów, realizację robót
i wykonywanie usług w trybie przetargu nieograniczonego dla zadań o wartości powyżej 30.000 euro oraz współpraca z zakładami budżetowymi w powyższych zadaniach o wartości poniżej 30.000 euro

3) przygotowywanie wystąpień do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w wypadkach określonych ustawą o zamówieniach publicznych,

4) organizacja zasadniczej części przetargów (kompletowanie dokumentacji, powoływanie komisji przetargowej, ogłoszenia w prasie, kontakty z oferentami, ogłoszenia o wyborze oferty),

5) organizowanie przetargów dla zamówień dokonywanych przez zakłady budżetowe oraz wydziały Urzędu,

6) przygotowywanie sprawozdań i informacji o dokonywanych zamówieniach publicznych zrealizowanych przez wydziały Urzędu, zakłady o jednostki budżetowe,

7) opracowywanie regulaminu udzielania zamówień publicznych,

8) wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów obowiązującego prawa.

VII. WYDZIAŁ ROLNICTWA I OCHRONY ŚRODOWISKA

1. Do zadań wydziału należy prowadzenie spraw związanych z ochroną środowiska, gospodarką wodną
i ochroną przed zanieczyszczeniami, ochroną roślin, jak również gospodarką leśną i rolną na terenie gminy i miasta oraz udostępnianie informacji o środowisku, a w szczególności:

1) wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów i wymierzanie kar za samowolne ich usuwanie,

2) koordynowanie prac z zakresu melioracji szczegółowych i eksploatacji urządzeń wodno-
-melioracyjnych,

3) przygotowywanie zezwoleń na trzymanie psów uznawanych za agresywne,

4) przygotowywanie opinii do projektów obiektów budowlanych pod kątem ochrony wód, gleby
i zieleni,

5) nadzór i koordynacja spraw związanych z utrzymaniem porządku i czystości na terenie gminy,

6) przyjmowanie od podmiotów gospodarczych informacji o sposobie postępowania z odpadami innymi niż niebezpieczne,

7) przygotowywanie zezwoleń na prowadzenie działalności gospodarczej związanej z unieszkodliwianiem, usuwaniem i utylizacją odpadów komunalnych,

8) naliczanie opłat za gospodarcze korzystanie ze środowiska, za emisję zanieczyszczeń do powietrza,

9) kontrola gospodarki wodno-ściekowej w gospodarstwach indywidualnych na terenie gminy i miasta,

10) przygotowywanie opinii do Starostwa Powiatowego w sprawie wytwarzania, składowania
i transportu odpadów niebezpiecznych,

11) nadzór nad produkcją roślinną i zwierzęcą,

12) koordynowanie i kontrolowanie zadań powierzonych innym jednostkom organizacyjnym w zakresie zieleni miejskiej, cmentarza komunalnego, lasów komunalnych,

13) szacowanie strat w produkcji rolnej powstałych w wyniku klęsk żywiołowych,

14) współpraca z organami Państwowej Inspekcji Sanitarnej oraz Zakładem Weterynarii w zakresie zwalczania zaraźliwych chorób zakaźnych,

15) przygotowywanie wniosków o dofinansowanie inwestycji z zakresu ochrony środowiska oraz współpracowanie z instytucjami finansowymi, dysponentami funduszami dla pozyskiwania środków na realizację zadań,

16) udział w postępowaniach wodno-prawnych na szczególne korzystanie z wód w rozprawach,

17) opracowywanie planów urządzenia lasów gminnych - współpraca z nadleśnictwem,

18) udział w pracach Komitetu Przeciwpowodziowego,

19) sporządzanie sprawozdań statystycznych,

20) wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów obowiązującego prawa,

21) uzgadnianie wniosków lokalizacyjnych dotyczących zagospodarowania zielenią, opiniowanie planów zadrzewień i planów wyrębu w pasach drogowych,

22) współpraca z innymi wydziałami w zakresie wykonywanych zadań,

23) przyjmowanie informacji o pojawieniu się chorób, szkodników i chwastów,

24) wydawanie zezwoleń na uprawę maku i konopi oraz przeprowadzenie kontroli w tym zakresie,

25) nakazywanie posiadaczom gruntu rolnego zniszczenia zasiewów lub nasadzeń o nieodpowiedniej zdrowotności,

26) sprawowanie administracji w zakresie łowiectwa,

27) współpraca z organami statystycznymi w zakresie przeprowadzania powszechnego spisu rolnego,

28) opracowywanie projektów zestawienia dochodów i wydatków w gminnym funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej oraz przygotowywanie projektów uchwał w tej sprawie,

29) współpraca z Regionalnym Zarządem Melioracji i Urządzeń Wodnych OT w Środzie Śląskiej w zakresie gospodarki wodnej i ochrony przeciwpowodziowej,

30) współpraca z Wojewódzkim Zarządem Spółek Wodnych w zakresie utrzymania urządzeń melioracji szczegółowych,

31) współdziałanie w zakresie ustalonym przez Zarząd w spółkach prawa handlowego z udziałem gminy.

VIII. WYDZIAŁ SPRAW KRYZYSOWYCH

1. Do zadań w zakresie obrony cywilnej:

1) nadzór nad stanem organizacji oraz wykonywaniem zadań w zakresie obrony cywilnej przez określone komórki organizacyjne wchodzące w skład Urzędu, jak również przez instytucje, zakłady pracy i organizacje społeczne działające na terenie gminy i miasta Środa Śląska,

2) opracowywanie i aktualizacja Planów Obrony Cywilnej, Planów Reagowania Kryzysowego, Planu Operacyjnego Gminnego Komitetu Przeciwpowodziowego oraz Regulaminu na czas “Wojny”,

3) organizacja szkoleń z zakresu obrony cywilnej,

4) alarmowanie ludności oraz koordynowanie działań ratowniczych i porządkowo-ochronnych na terenie gminy w przypadku zaistnienia sytuacji kryzysowych,

5) planowanie, rozdzielanie i realizacja w ramach limitów środków finansowych na zadania obrony cywilnej Gminy,

6) sprawowanie ogólnego nadzoru nad przygotowaniem do działania jednostek organizacyjnych obrony cywilnej,

7) planowanie, organizacja oraz przygotowanie ewakuacji /przyjęcia ludności,

8) gospodarka sprzętem obrony cywilnej znajdującym się w interwencyjnym magazynie obrony cywilnej,

9) organizowanie współpracy elementów powszechnego systemu obrony cywilnej,

10) współpraca z Powiatowym Centrum Zarządzania Kryzysowego, Państwową Strażą Pożarną, Ochotniczą Strażą Pożarną, Policją oraz z sąsiednimi gminami.

2. W zakresie spraw wojskowych i obronnych:

1) przygotowanie i przeprowadzanie rejestracji przedpoborowych,

2) kompletowanie i opiniowanie wniosków poborowych o odroczenie zasadniczej służby wojskowej,

3) opracowywanie i bieżąca aktualizacja planów Akcji Kurierskiej,

4) opracowywanie wytycznych w zakresie przygotowań obronnych Gminy, zgodnie z ustaleniami Wojewódzkiego Komitetu Obrony,

5) uczestniczenie w treningach sztabowych, ćwiczeniach i szkoleniach organizowanych przez WKO oraz prowadzenie dokumentacji w tym zakresie,

6) koordynowanie zadań związanych z funkcjonowaniem stałego dyżuru oraz ustalenie i szkolenie obsady stałego dyżuru,

7) prowadzenie ewidencji oraz nakładanie świadczeń osobistych i rzeczowych dla potrzeb Sił Zbrojnych RP,

8) udzielanie informacji interesantom w zakresie kontaktów z instytucjami wojskowymi, dotyczących powoływania i odraczania z odbywania zasadniczej służby wojskowej,

9) współdziałanie z Wojskową Komendą Uzupełnień, Wojewódzkim Sztabem Wojskowym, Wojewódzkim Komitetem Obrony oraz Powiatową Komendą Policji,

3. W zakresie ochrony przeciwpożarowej:

1) przeprowadzenie i koordynacja działań członków OSP biorących udział w akcjach ratowniczych
i szkoleniach pożarniczych,

2) nadzór i kontrola stanu technicznego remiz strażackich,

3) ubezpieczanie członków ochotniczych straży pożarnych i młodzieżowych drużyn pożarniczych od następstw nieszczęśliwych wypadków podczas działań ratowniczych i ćwiczeń w instytucjach ubezpieczeniowych,

4) utrzymanie obiektów remiz w zakresie remontów, modernizacji, budowy,

5) nadzór nad szkoleniem członków ochotniczych straży pożarnych i przygotowanie do zawodów
i ćwiczeń,

6) prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem sprzętem przeciwpożarowym, będącym w użytkowaniu ochotniczych straży pożarnych (OSP) oraz zapewnienie odpowiedniego wyposażenia jednostkom OSP,

7) prowadzenie kontroli w zakresie gotowości bojowej jednostek OSP,

8) współdziałanie z Zarządem Powiatowym i Miejsko-Gminnym Związku OSP RP oraz Państwową Strażą Pożarną, Policją i innymi organami w zakresie ochrony przeciwpowodziowej.

4. W zakresie ochrony przeciwpowodziowej:

1) sprawowanie bezpośredniej ochrony przed powodzią poprzez funkcjonowanie i obsługę Miejsko-Gminnego Komitetu Przeciwpowodziowego:

a) opracowywanie planu operacyjnego bezpośredniej ochrony przed powodzią oraz jego bieżąca aktualizacja,

b) powiadamianie ludności o zagrożeniach powodziowych,

c) inicjowanie i niesienie pomocy ludności dotkniętej klęską powodzi,

d) organizowanie i podejmowanie działań zmierzających do szybkiego usuwania szkód powodziowych,

e) zarządzanie i kierowanie ewakuacją ludności
z terenów bezpośrednio zagrożonych powodzią,

f) organizowanie ochotniczych drużyn ratowniczych,

g) wyposażanie drużyn ochotniczych w niezbędny sprzęt ratowniczy,

h) opracowywanie rocznych planów prac i spra-
wozdań z działalności Komitetu,

i) prowadzenie wykazu ewidencji szkód i strat oraz opracowywanie bieżących sprawozdań w tym zakresie,

j) prowadzenie MG magazynu przeciwpowodziowego,

2) współdziałanie z Powiatowym Komitetem Przeciwpowodziowym, Powiatową Komendą Policji, Państwową Strażą Pożarną, Pogotowiem Ratunkowym, jednostkami wojskowymi.

IX. WYDZIAŁ SPRAW OBYWATELSKICH

1. Do zadań wydziału należy prowadzenie spraw
z zakresu ewidencji ludności, wydawania dokumentów stwierdzających tożsamość, a w szczególności:

1) prowadzenie ewidencji ludności,

2) wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania i wymeldowania,

3) wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość,

4) prowadzenie stałego rejestru wyborców, sporządzanie spisów wyborców,

5) współpraca z sądami powszechnymi w zakresie udzielania informacji niezbędnych do prowadzenia egzekucji,

6) wywieszanie ogłoszeń o ustanowieniu kuratora dla strony, której miejsce pobytu jest nieznane,

7) wykonywanie innych zadań wynikających
z przepisów obowiązującego prawa.

X. URZĄD STANU CYWILNEGO

1. Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy:

1) przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński, braku okoliczności wyłączającej zawarcie małżeństwa oraz wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu, wstąpieniu w związek małżeński w wypadku grożącego niebezpieczeństwa, powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa, uznaniu dziecka, uznaniu dziecka w wypadku grożącego niebezpieczeństwa, nadaniu dziecku nazwiska męża matki,

2) stwierdzenie legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa,

3) wskazanie kandydata na opiekuna prawnego,

4) prowadzenie spraw w zakresie należącym do kierownika USC, a wynikających z prawa o aktach stanu cywilnego,

5) rejestracja urodzeń, małżeństw i zgonów,

6) wykonywanie innych zadań wynikających
z przepisów obowiązującego prawa,

7) prowadzenie spraw konsularnych z placówkami państw obcych za pośrednictwem Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego oraz bezpośrednio
z placówkami polskimi.

XI. RADCA PRAWNY

1. Do zakresu działania radcy należy:

1) opiniowanie pod względem formalno-prawnym
i redakcyjnym aktów prawnych Burmistrza i Zarządu oraz projektów uchwał kierowanych pod obrady Rady Gminy,

2) obsługa prawna Burmistrza oraz doradztwo prawne na rzecz wydziałów. Zastępstwo prawne,

3) inicjowanie nowych rozwiązań organizacyjno-
-prawnych związanych ze zmianą przepisów,

4) uczestnictwo w rokowaniach, opiniowanie projektów umów i porozumień,

5) inne czynności przewidziane w przepisach o radcach prawnych.

XII. STANOWISKO DS. PROFILAKTYKI I ROZWIĄZY-
WANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH

1. Do zadań Pełnomocnika należy:

1) opracowywanie projektu i realizacja gminnego programu rozwiązywania problemów alkoholowych,

2) bieżąca współpraca z klubem abstynenta “Krokus”,

3) koordynacja realizacji programów i harmonogramów z zakresu problematyki i przeciwdziałania alkoholizmowi,

4) współpraca z Wydziałem Finansów i Budżetu w zakresie realizacji budżetu Gminy, w części dotyczącej dochodów z opłat za zezwolenia na alkohol i wydatkowanie tych środków,

5) prowadzenie wniosków związanych z wydawaniem, cofaniem i odmową wydania zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych,

6) okresowa kontrola złożonych przez podmioty prowadzące sprzedaż napojów alkoholowych oświadczeń o wartości sprzedaży (w oparciu
o dane z Urzędu Skarbowego),

7) realizacja uchwał Rady określającej ilość punktów do prowadzenia sprzedaży napojów alkoholowych,

8) przyjmowanie wniosków (ofert) o przyznanie dotacji,

9) realizacja uchwały Rady określającej zasady wynagradzania członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, przedkładanie list płac do wydziału FIB.

XIII. PEŁNOMOCNIK DS. PROMOCJI I KONTAKTÓW
Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI

1. Do zadań Pełnomocnika należy:

1) promocja gminy,

2) ustalenie wspólnie z Wydziałem Gospodarki Nieruchomościami i Architektury kierunków
i skali rozwoju miasta wynikających z uwarunkowań planowania przestrzennego,

3) badanie wpływu zakładanych zmian strukturalnych w gospodarce na rynek pracy, stan środowiska, sferę społeczną i gospodarczą,

4) stymulowanie działań umożliwiających osiągnięcie preferowanych kierunków rozwoju miasta i gminy,

5) prowadzenie banku ofert, a także propagowanie ofert firm konsultingowych, instytucji finansowych krajowych oraz zagranicznych służących rozwojowi gospodarczemu i społecznemu miasta,

6) gromadzenie i aktualizowanie banku danych
o mieście i jednostkach gospodarczych,

7) podejmowanie i wspieranie organizacyjne oraz finansowe przedsięwzięć zmierzających do rozwoju średzkich firm, niezależnie od ich wielkości, w szczególności sektora małych i średnich przedsiębiorstw,

8) prowadzenie spraw związanych ze współpracą zagraniczną oraz nawiązywanie kontaktów partnerskich w zakresie zadań własnych,

9) prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem i realizacją uchwał Rady Gminy i Miasta
i Zarządu Gminy i Miasta o współpracy z innymi organami, regionami i krajami w zakresie rozwoju gospodarczego i społecznego oraz promocji o współpracy zagranicznej,

10) współpraca z zamiejscowymi ośrodkami informacyjno-prawnymi,

11) prowadzenie i aktualizowanie strony internetowej gminy i miasta Środa Śląska.

XIV. PEŁNOMOCNIK DS. OCHRONY INFORMACJI
NIEJAWNYCH

1. Do zadań Pełnomocnika należy:

1) prowadzenie wykazu stanowisk i prac zleconych oraz osób dopuszczonych do pracy na stanowiskach, z którymi wiąże się dostęp do informacji niejawnych,

2) utrzymywanie współpracy w zakresie odpowiadającym realizacji swoich zadań z właściwymi jednostkami i komórkami organizacyjnymi służb ochrony państwa,

3) informowanie na bieżąco Burmistrza o przebiegu tej współpracy,

4) zapewnienie ochrony informacji niejawnych,

5) szkolenie stanu osobowego posiadającego dostęp do informacji niejawnej według zasad określonych w ustawie,

6) zorganizowanie i nadzór nad działalnością pionu ochrony,

7) podnoszenie kwalifikacji w drodze samokształcenia i uczestnictwa w organizowanych kursach i szkoleniach.

XV. AUDYTOR WEWNĘTRZNY

1. Do zadań należy:

1) Badanie dowodów księgowych oraz zapisów w księgach rachunkowych.

2) Ocena systemu gromadzenia środków publicznych i dysponowania nimi oraz gospodarowania mieniem.

3) Ocena efektywności i gospodarności zarządzania finansowego.

4) Opracowywanie rocznego planu audytu wewnętrznego.

XVI. STRAŻ MIEJSKA

Zakres działania Straży określa odrębny Regulamin Straży Miejskiej, zatwierdzony uchwałą Rady Gminy
i Miasta Środy Śląskiej nr VIII/80/99 z dnia 7 kwietnia 1999 r.

R o z d z i a ł XI

Postanowienia końcowe

§ 62

Regulamin Organizacyjny Urzędu obowiązuje na mocy uchwały nr XLII/435/01 Rady Gminy i Miasta Środa Śląska z dnia 28 grudnia 2001 roku.

§ 63

Wszelkie zmiany i uzupełnienia regulaminu następują z zachowaniem procedury, jak przy jego uchwalaniu.

Załącznik do uchwały Rady Gminy i Miasta w Środzie Śląskiej z dnia 28 grudnia 2001 r. (poz. 377)