V. WYDZIAŁ FINANSÓW I BUDŻETU
1. Do zadań wydziału należy prowadzenie spraw związanych z planowaniem budżetu, kontrolą finansową jednostek i zakładów budżetowych, jak również związanych z wymierzaniem i pobieraniem podatków i opłat, a w szczególności:
1) wymiar, ewidencja i pobór podatku rolnego i leśnego,
2) wymiar, pobór i egzekwowanie należności z tytułu podatków i opłat lokalnych,
3) przygotowywanie projektów decyzji w zakresie zaniechania w całości lub części poboru podatków z tytułu łącznego zobowiązania pieniężnego oraz podatków i opłat lokalnych, a także odraczania terminu płatności, rozkładania na raty i umarzania zaległości z tytułu tych zobowiązań,
4) przygotowywanie projektów decyzji i postanowień w sprawach ulg, odroczeń, umorzeń w zakresie podatków,
5) wydawanie projektów zaświadczeń o dochodach z gospodarstwa do KRUS, ZUS, GOPS oraz innych instytucji na prośbę petenta,
6) wydawanie zaświadczeń na bony paliwowe
7) prowadzenie rachunkowości podatkowej,
8) windykacja należności z tytułu wieczystego użytkowania, zarządu, użytkowania i dzierżawy terenów oraz należności z tytułu sprzedaży nieruchomości,
9) prowadzenie rachunkowości w zakresie wykonywania budżetu gminy:
a) ewidencja należności podatkowych, opłat i innych dochodów (mandaty, opłata skarbowa, dowody osobiste, odsetki),
b) ewidencja wydatków budżetowych,
10) pobór i egzekwowanie należności z tytułu czynszu mieszkalnego zgodnie z uchwałami Rady Gminy i Miasta oraz obowiązującymi przepisami,
11) koordynowanie prac związanych z planowaniem i opracowywaniem projektu budżetu Gminy. Przygotowywanie projektów zmian w budżecie,
12) opracowywanie zbiorczych planów finansowania inwestycji,
13) opracowywanie zbiorczych planów w zakresie wydatków budżetowych,
14) współdziałanie z jednostkami organizacyjnymi Gminy oraz urzędami skarbowymi w celu zapewnienia prawidłowego przebiegu wykonania budżetu,
15) opracowywanie projektów uchwał Rady i Zarządu powodujących skutki finansowe,
16) gospodarowanie funduszem płac, księgowanie i rozliczanie zakładowego funduszu świadczeń socjalnych,
17) obsługa kasowa Urzędu,
18) obsługa finansowa zadań wynikających z układu wykonawczego budżetu,
19) gospodarowanie stanami kont bankowych,
20) prowadzenie inwentaryzacji,
21) sporządzanie miesięcznych sprawozdań z wykonania budżetu w pełnym zakresie szczegółowości lub w zakresie umożliwiającym bieżącą ocenę sytuacji finansowej Gminy oraz przedstawianie Zarządowi stosownych wniosków,
22) przygotowywanie stosownych informacji dotyczących wykonywania i zmian budżetu oraz przekazywanie ich do Regionalnej Izby Obrachunkowej,
23) nadzorowanie prawidłowości opracowywania i zatwierdzania planów
finansowych jednostek
i zakładów budżetowych,
24) analizowanie sprawozdań jednostek organizacyjnych Gminy z wykonania budżetu pod względem formalno-prawnym i przestrzegania dyscypliny budżetowej,
25) kontrola jednostek podległych pod względem finansowo-księgowym,
26) prowadzenie centralnego rejestru umów,
27) kompletowanie dokumentów rozliczonych dotacji, zatwierdzonych przez wydziały merytoryczne,
28) sprawdzanie otrzymanych wyciągów z niżej wyspecjalizowanych rachunków bankowych:
a) rachunku wydatków budżetowych,
b) rachunku inwestycyjnego i wyodrębnionych rachunków inwestycyjnych,
c) rachunku sum depozytowych,
29) obsługa finansowo-księgowa zadań inwestycyjnych przy pomocy rachunków inwestycyjnych w zakresie:
a) otwarcia i likwidacji rachunków inwestycyjnych na podstawie pism z Wydziału Inwestycji i Zamówień Publicznych uzgodnionych ze Skarbnikiem Miasta,
30) prowadzenie rejestrów sprzedaży towarów i usług, deklaracji
podatkowych VAT, zgodnie
z obowiązującymi przepisami,
31) prowadzenie ewidencji wydawanych druków ścisłego zarachowania,
32) monitorowanie i kontrola realizacji finansowej planu inwestycyjnego, zgodnie z zatwierdzonym budżetem na dany rok, na podstawie załącznika z wykonania wydatków inwestycyjnych i przedkładanie Skarbnikowi Gminy i Miasta i kierownikowi Wydz. Inwestycji i Zamówień Publicznych,
33) kompletowanie oryginałów umów z bankiem, na prowadzenie rachunków inwestycyjnych oraz umów wraz z aneksami dotyczącymi zadań inwestycyjnych – po otrzymaniu z Wydziału Inwestycji i Zamówień Publicznych,
34) współpraca z Urzędem Statystycznym, Urzędem Skarbowym i wszystkimi wydziałami merytorycznymi Urzędu Gminy i Miasta oraz RIO,
35) przeprowadzanie instruktażu zespołów spisowych biorących udział w inwentaryzacji,
36) przyjmowanie od przewodniczących zespołów spisowych arkuszy spisowych wraz z pisemnymi informacjami o przebiegu inwentaryzacji i ewentualnych nieprawidłowościach stwierdzonych w czasie spisu oraz przekazywanie ich w celu rozliczenia do Referatu Ewidencyjno-Rachunkowego WAG lub Referatu Mienia Komunalnego w WB; rozliczanie zespołów spisowych z przeprowadzonych spisów z natury w zakresie prawidłowości sporządzonych dokumentów,
37) dokonywanie analiz i oceny poszczególnych pozycji nadwyżek i niedoborów w oparciu o arkusze różnic inwentaryzacyjnych i wyjaśnienia osób materialnie odpowiedzialnych,
38) przygotowywanie protokołu końcowego z przebiegu inwentaryzacji, zawierającego wnioski co do sposobu rozliczenia powstałych różnic inwentaryzacyjnych i podsumowanie wyników inwentaryzacji dokonywanych przez Stałą Komisję Inwentaryzacyjną.
VI. WYDZIAŁ INWESTYCJI I ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH
1. Do zadań wydziału należy opracowywanie założeń
inwestycyjnych programów rozwoju społeczno-
-gospodarczego miasta, kierowanie zamówieniami publicznymi na roboty budowlane, dostawy
oraz wykonywanie usług, a w szczególności:
1) planowanie nowych zamierzeń inwestycyjnych w oparciu o potrzeby zgłaszane przez wydziały Urzędu, zakłady budżetowe oraz instytucje i osoby fizyczne,
2) współdziałanie z merytorycznymi wydziałami Urzędu na etapie przygotowania inwestycji (założenia, uzgodnienia, dokumentacja),
3) współdziałanie z instytucjami finansowymi, dysponentami funduszy dla pozyskania środków na realizację przedsięwzięć inwestycyjnych, koordynacja działań w zakresie współfinansowania inwestycji,
4) bieżące dostosowywanie harmonogramu realizowanych inwestycji do możliwości finansowych miasta,
5) podejmowanie odpowiednich działań dla zapewnienia prawidłowego przebiegu i procesu inwestycyjnego do chwili odbioru i rozliczania zadania,
6) współpraca z Wydziałem Finansowym i Wydziałem Budżetowym w zakresie realizacji finansowej poszczególnych zadań,
7) sprawdzanie faktur pod względem merytorycznym,
8) prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań w zakresie uzbrojenia terenów pod nowe osiedla i budynki mieszkalne budownictwa wielo- i jednorodzinnego,
9) prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań inwestycji komunalnych, takich jak: wodociągi, kolektory sanitarne, oczyszczalnie ścieków itp.
10) prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań inwestycyjnych oświaty, kultury,
11) prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań inwestycji drogowych,
12) sporządzanie zbiorczych informacji z realizacji prowadzonych inwestycji,
13) przygotowywanie informacji do obowiązującej sprawozdawczości GUS,
14) nadzór nad działalnością jednostek organizacyjnych gminy w zakresie:
a) odprowadzania ścieków
b) zaopatrzenia miasta i gminy w wodę
c) oczyszczania i odśnieżania miasta
15) opracowywanie projektów planów zaopatrzenia gminy w ciepło, energię elektryczną, paliwa gazowe,
16) opracowywanie planów rocznych i wieloletnich w zakresie remontów obiektów stanowiących mienie komunalne, z wyłączeniem budynków mieszkalnych pozostających w zarządzie zleconym,
17) współpraca z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków w zakresie remontów i modernizacji obiektów zabytkowych,
18) koordynacja prac inspektorów nadzoru w zakresie prowadzonych robót podczas realizacji zadań inwestycyjnych i remontowych,
19) dokonywanie przeglądów gwarancyjnych i rozliczanie kaucji gwarancyjnych,
20) rozliczanie kosztów realizowanych zadań obejmujących:
a) zadania inwestycyjne i remontowe realizowane z własnych środków finansowych,
b) zadania inwestycyjne i remontowe nadzorowane jako zadania wspólne z innymi uczestnikami procesu gospodarczego,
c) przekazywanie dowodem PT na majątek innego użytkownika zrealizowanego zadania,
21) prowadzenie zadań związanych z zarządzaniem,
22) wydawanie zezwoleń na zajmowanie pasa drogi gminnej oraz orzekanie o przywróceniu pasa drogowego drogi gminnej do stanu poprzedniego w razie jego naruszenia,
23) wydawanie zezwoleń na lokalizowanie reklam na terenach gminnych oraz obiektów niezwiązanych z gospodarką drogową w pasie drogowym dróg gminnych,
24) ustalanie udziału jednostek gospodarki w kosztach budowy, modernizacji lub utrzymania drogi zakładowej, gdy droga ta stanowi dojazd do więcej niż jednej jednostki, a jednostki te nie ustaliły tego udziału w drodze porozumienia,
25) wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów obowiązującego prawa,
26) prowadzenie centralnego rejestru umów cywilnoprawnych, z wyjątkiem umów sporządzanych przez Wydział Gospodarki Nieruchomościami, Geodezji, Planowania Przestrzennego.
2. Do zadań wydziału w zakresie zamówień publicznych:
1) przygotowywanie propozycji trybu dokonywania zamówień publicznych w oparciu o obowiązujące przepisy prawa,
2) organizowanie dokonywania zakupów i zamówień na dostawy towarów,
realizację robót
i wykonywanie usług w trybie przetargu nieograniczonego dla zadań o wartości powyżej
30.000 euro oraz współpraca z zakładami budżetowymi w powyższych zadaniach o
wartości poniżej 30.000 euro
3) przygotowywanie wystąpień do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych w wypadkach określonych ustawą o zamówieniach publicznych,
4) organizacja zasadniczej części przetargów (kompletowanie dokumentacji, powoływanie komisji przetargowej, ogłoszenia w prasie, kontakty z oferentami, ogłoszenia o wyborze oferty),
5) organizowanie przetargów dla zamówień dokonywanych przez zakłady budżetowe oraz wydziały Urzędu,
6) przygotowywanie sprawozdań i informacji o dokonywanych zamówieniach publicznych zrealizowanych przez wydziały Urzędu, zakłady o jednostki budżetowe,
7) opracowywanie regulaminu udzielania zamówień publicznych,
8) wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów obowiązującego prawa.
VII. WYDZIAŁ ROLNICTWA I OCHRONY ŚRODOWISKA
1. Do zadań wydziału należy prowadzenie spraw związanych z
ochroną środowiska, gospodarką wodną
i ochroną przed zanieczyszczeniami, ochroną roślin, jak również gospodarką leśną i
rolną na terenie gminy i miasta oraz udostępnianie informacji o środowisku, a w
szczególności:
1) wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów i wymierzanie kar za samowolne ich usuwanie,
2) koordynowanie prac z zakresu melioracji szczegółowych i
eksploatacji urządzeń wodno-
-melioracyjnych,
3) przygotowywanie zezwoleń na trzymanie psów uznawanych za agresywne,
4) przygotowywanie opinii do projektów obiektów budowlanych pod
kątem ochrony wód, gleby
i zieleni,
5) nadzór i koordynacja spraw związanych z utrzymaniem porządku i czystości na terenie gminy,
6) przyjmowanie od podmiotów gospodarczych informacji o sposobie postępowania z odpadami innymi niż niebezpieczne,
7) przygotowywanie zezwoleń na prowadzenie działalności gospodarczej związanej z unieszkodliwianiem, usuwaniem i utylizacją odpadów komunalnych,
8) naliczanie opłat za gospodarcze korzystanie ze środowiska, za emisję zanieczyszczeń do powietrza,
9) kontrola gospodarki wodno-ściekowej w gospodarstwach indywidualnych na terenie gminy i miasta,
10) przygotowywanie opinii do Starostwa Powiatowego w sprawie
wytwarzania, składowania
i transportu odpadów niebezpiecznych,
11) nadzór nad produkcją roślinną i zwierzęcą,
12) koordynowanie i kontrolowanie zadań powierzonych innym jednostkom organizacyjnym w zakresie zieleni miejskiej, cmentarza komunalnego, lasów komunalnych,
13) szacowanie strat w produkcji rolnej powstałych w wyniku klęsk żywiołowych,
14) współpraca z organami Państwowej Inspekcji Sanitarnej oraz Zakładem Weterynarii w zakresie zwalczania zaraźliwych chorób zakaźnych,
15) przygotowywanie wniosków o dofinansowanie inwestycji z zakresu ochrony środowiska oraz współpracowanie z instytucjami finansowymi, dysponentami funduszami dla pozyskiwania środków na realizację zadań,
16) udział w postępowaniach wodno-prawnych na szczególne korzystanie z wód w rozprawach,
17) opracowywanie planów urządzenia lasów gminnych - współpraca z nadleśnictwem,
18) udział w pracach Komitetu Przeciwpowodziowego,
19) sporządzanie sprawozdań statystycznych,
20) wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów obowiązującego prawa,
21) uzgadnianie wniosków lokalizacyjnych dotyczących zagospodarowania zielenią, opiniowanie planów zadrzewień i planów wyrębu w pasach drogowych,
22) współpraca z innymi wydziałami w zakresie wykonywanych zadań,
23) przyjmowanie informacji o pojawieniu się chorób, szkodników i chwastów,
24) wydawanie zezwoleń na uprawę maku i konopi oraz przeprowadzenie kontroli w tym zakresie,
25) nakazywanie posiadaczom gruntu rolnego zniszczenia zasiewów lub nasadzeń o nieodpowiedniej zdrowotności,
26) sprawowanie administracji w zakresie łowiectwa,
27) współpraca z organami statystycznymi w zakresie przeprowadzania powszechnego spisu rolnego,
28) opracowywanie projektów zestawienia dochodów i wydatków w gminnym funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej oraz przygotowywanie projektów uchwał w tej sprawie,
29) współpraca z Regionalnym Zarządem Melioracji i Urządzeń Wodnych OT w Środzie Śląskiej w zakresie gospodarki wodnej i ochrony przeciwpowodziowej,
30) współpraca z Wojewódzkim Zarządem Spółek Wodnych w zakresie utrzymania urządzeń melioracji szczegółowych,
31) współdziałanie w zakresie ustalonym przez Zarząd w spółkach prawa handlowego z udziałem gminy.
VIII. WYDZIAŁ SPRAW KRYZYSOWYCH
1. Do zadań w zakresie obrony cywilnej:
1) nadzór nad stanem organizacji oraz wykonywaniem zadań w zakresie obrony cywilnej przez określone komórki organizacyjne wchodzące w skład Urzędu, jak również przez instytucje, zakłady pracy i organizacje społeczne działające na terenie gminy i miasta Środa Śląska,
2) opracowywanie i aktualizacja Planów Obrony Cywilnej, Planów Reagowania Kryzysowego, Planu Operacyjnego Gminnego Komitetu Przeciwpowodziowego oraz Regulaminu na czas “Wojny”,
3) organizacja szkoleń z zakresu obrony cywilnej,
4) alarmowanie ludności oraz koordynowanie działań ratowniczych i porządkowo-ochronnych na terenie gminy w przypadku zaistnienia sytuacji kryzysowych,
5) planowanie, rozdzielanie i realizacja w ramach limitów środków finansowych na zadania obrony cywilnej Gminy,
6) sprawowanie ogólnego nadzoru nad przygotowaniem do działania jednostek organizacyjnych obrony cywilnej,
7) planowanie, organizacja oraz przygotowanie ewakuacji /przyjęcia ludności,
8) gospodarka sprzętem obrony cywilnej znajdującym się w interwencyjnym magazynie obrony cywilnej,
9) organizowanie współpracy elementów powszechnego systemu obrony cywilnej,
10) współpraca z Powiatowym Centrum Zarządzania Kryzysowego, Państwową Strażą Pożarną, Ochotniczą Strażą Pożarną, Policją oraz z sąsiednimi gminami.
2. W zakresie spraw wojskowych i obronnych:
1) przygotowanie i przeprowadzanie rejestracji przedpoborowych,
2) kompletowanie i opiniowanie wniosków poborowych o odroczenie zasadniczej służby wojskowej,
3) opracowywanie i bieżąca aktualizacja planów Akcji Kurierskiej,
4) opracowywanie wytycznych w zakresie przygotowań obronnych Gminy, zgodnie z ustaleniami Wojewódzkiego Komitetu Obrony,
5) uczestniczenie w treningach sztabowych, ćwiczeniach i szkoleniach organizowanych przez WKO oraz prowadzenie dokumentacji w tym zakresie,
6) koordynowanie zadań związanych z funkcjonowaniem stałego dyżuru oraz ustalenie i szkolenie obsady stałego dyżuru,
7) prowadzenie ewidencji oraz nakładanie świadczeń osobistych i rzeczowych dla potrzeb Sił Zbrojnych RP,
8) udzielanie informacji interesantom w zakresie kontaktów z instytucjami wojskowymi, dotyczących powoływania i odraczania z odbywania zasadniczej służby wojskowej,
9) współdziałanie z Wojskową Komendą Uzupełnień, Wojewódzkim Sztabem Wojskowym, Wojewódzkim Komitetem Obrony oraz Powiatową Komendą Policji,
3. W zakresie ochrony przeciwpożarowej:
1) przeprowadzenie i koordynacja działań członków OSP biorących
udział w akcjach ratowniczych
i szkoleniach pożarniczych,
2) nadzór i kontrola stanu technicznego remiz strażackich,
3) ubezpieczanie członków ochotniczych straży pożarnych i młodzieżowych drużyn pożarniczych od następstw nieszczęśliwych wypadków podczas działań ratowniczych i ćwiczeń w instytucjach ubezpieczeniowych,
4) utrzymanie obiektów remiz w zakresie remontów, modernizacji, budowy,
5) nadzór nad szkoleniem członków ochotniczych straży pożarnych i
przygotowanie do zawodów
i ćwiczeń,
6) prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem sprzętem przeciwpożarowym, będącym w użytkowaniu ochotniczych straży pożarnych (OSP) oraz zapewnienie odpowiedniego wyposażenia jednostkom OSP,
7) prowadzenie kontroli w zakresie gotowości bojowej jednostek OSP,
8) współdziałanie z Zarządem Powiatowym i Miejsko-Gminnym Związku OSP RP oraz Państwową Strażą Pożarną, Policją i innymi organami w zakresie ochrony przeciwpowodziowej.
4. W zakresie ochrony przeciwpowodziowej:
1) sprawowanie bezpośredniej ochrony przed powodzią poprzez funkcjonowanie i obsługę Miejsko-Gminnego Komitetu Przeciwpowodziowego:
a) opracowywanie planu operacyjnego bezpośredniej ochrony przed powodzią oraz jego bieżąca aktualizacja,
b) powiadamianie ludności o zagrożeniach powodziowych,
c) inicjowanie i niesienie pomocy ludności dotkniętej klęską powodzi,
d) organizowanie i podejmowanie działań zmierzających do szybkiego usuwania szkód powodziowych,
e) zarządzanie i kierowanie ewakuacją ludności
z terenów bezpośrednio zagrożonych powodzią,
f) organizowanie ochotniczych drużyn ratowniczych,
g) wyposażanie drużyn ochotniczych w niezbędny sprzęt ratowniczy,
h) opracowywanie rocznych planów prac i spra-
wozdań z działalności Komitetu,
i) prowadzenie wykazu ewidencji szkód i strat oraz opracowywanie bieżących sprawozdań w tym zakresie,
j) prowadzenie MG magazynu przeciwpowodziowego,
2) współdziałanie z Powiatowym Komitetem Przeciwpowodziowym, Powiatową Komendą Policji, Państwową Strażą Pożarną, Pogotowiem Ratunkowym, jednostkami wojskowymi.
IX. WYDZIAŁ SPRAW OBYWATELSKICH
1. Do zadań wydziału należy prowadzenie spraw
z zakresu ewidencji ludności, wydawania dokumentów stwierdzających tożsamość, a w
szczególności:
1) prowadzenie ewidencji ludności,
2) wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania i wymeldowania,
3) wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość,
4) prowadzenie stałego rejestru wyborców, sporządzanie spisów wyborców,
5) współpraca z sądami powszechnymi w zakresie udzielania informacji niezbędnych do prowadzenia egzekucji,
6) wywieszanie ogłoszeń o ustanowieniu kuratora dla strony, której miejsce pobytu jest nieznane,
7) wykonywanie innych zadań wynikających
z przepisów obowiązującego prawa.
X. URZĄD STANU CYWILNEGO
1. Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy:
1) przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński, braku okoliczności wyłączającej zawarcie małżeństwa oraz wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu, wstąpieniu w związek małżeński w wypadku grożącego niebezpieczeństwa, powrocie małżonka rozwiedzionego do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa, uznaniu dziecka, uznaniu dziecka w wypadku grożącego niebezpieczeństwa, nadaniu dziecku nazwiska męża matki,
2) stwierdzenie legitymacji procesowej do wystąpienia do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa,
3) wskazanie kandydata na opiekuna prawnego,
4) prowadzenie spraw w zakresie należącym do kierownika USC, a wynikających z prawa o aktach stanu cywilnego,
5) rejestracja urodzeń, małżeństw i zgonów,
6) wykonywanie innych zadań wynikających
z przepisów obowiązującego prawa,
7) prowadzenie spraw konsularnych z placówkami państw obcych za
pośrednictwem Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego oraz bezpośrednio
z placówkami polskimi.
XI. RADCA PRAWNY
1. Do zakresu działania radcy należy:
1) opiniowanie pod względem formalno-prawnym
i redakcyjnym aktów prawnych Burmistrza i Zarządu oraz projektów uchwał kierowanych
pod obrady Rady Gminy,
2) obsługa prawna Burmistrza oraz doradztwo prawne na rzecz wydziałów. Zastępstwo prawne,
3) inicjowanie nowych rozwiązań organizacyjno-
-prawnych związanych ze zmianą przepisów,
4) uczestnictwo w rokowaniach, opiniowanie projektów umów i porozumień,
5) inne czynności przewidziane w przepisach o radcach prawnych.
XII. STANOWISKO DS. PROFILAKTYKI I ROZWIĄZY-
WANIA PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH
1. Do zadań Pełnomocnika należy:
1) opracowywanie projektu i realizacja gminnego programu rozwiązywania problemów alkoholowych,
2) bieżąca współpraca z klubem abstynenta “Krokus”,
3) koordynacja realizacji programów i harmonogramów z zakresu problematyki i przeciwdziałania alkoholizmowi,
4) współpraca z Wydziałem Finansów i Budżetu w zakresie realizacji budżetu Gminy, w części dotyczącej dochodów z opłat za zezwolenia na alkohol i wydatkowanie tych środków,
5) prowadzenie wniosków związanych z wydawaniem, cofaniem i odmową wydania zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych,
6) okresowa kontrola złożonych przez podmioty prowadzące sprzedaż
napojów alkoholowych oświadczeń o wartości sprzedaży (w oparciu
o dane z Urzędu Skarbowego),
7) realizacja uchwał Rady określającej ilość punktów do prowadzenia sprzedaży napojów alkoholowych,
8) przyjmowanie wniosków (ofert) o przyznanie dotacji,
9) realizacja uchwały Rady określającej zasady wynagradzania członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, przedkładanie list płac do wydziału FIB.
XIII. PEŁNOMOCNIK DS. PROMOCJI I KONTAKTÓW
Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI
1. Do zadań Pełnomocnika należy:
1) promocja gminy,
2) ustalenie wspólnie z Wydziałem Gospodarki Nieruchomościami i
Architektury kierunków
i skali rozwoju miasta wynikających z uwarunkowań planowania przestrzennego,
3) badanie wpływu zakładanych zmian strukturalnych w gospodarce na rynek pracy, stan środowiska, sferę społeczną i gospodarczą,
4) stymulowanie działań umożliwiających osiągnięcie preferowanych kierunków rozwoju miasta i gminy,
5) prowadzenie banku ofert, a także propagowanie ofert firm konsultingowych, instytucji finansowych krajowych oraz zagranicznych służących rozwojowi gospodarczemu i społecznemu miasta,
6) gromadzenie i aktualizowanie banku danych
o mieście i jednostkach gospodarczych,
7) podejmowanie i wspieranie organizacyjne oraz finansowe przedsięwzięć zmierzających do rozwoju średzkich firm, niezależnie od ich wielkości, w szczególności sektora małych i średnich przedsiębiorstw,
8) prowadzenie spraw związanych ze współpracą zagraniczną oraz nawiązywanie kontaktów partnerskich w zakresie zadań własnych,
9) prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem i realizacją uchwał
Rady Gminy i Miasta
i Zarządu Gminy i Miasta o współpracy z innymi organami, regionami i krajami w zakresie
rozwoju gospodarczego i społecznego oraz promocji o współpracy zagranicznej,
10) współpraca z zamiejscowymi ośrodkami informacyjno-prawnymi,
11) prowadzenie i aktualizowanie strony internetowej gminy i miasta Środa Śląska.
XIV. PEŁNOMOCNIK DS. OCHRONY INFORMACJI
NIEJAWNYCH
1. Do zadań Pełnomocnika należy:
1) prowadzenie wykazu stanowisk i prac zleconych oraz osób dopuszczonych do pracy na stanowiskach, z którymi wiąże się dostęp do informacji niejawnych,
2) utrzymywanie współpracy w zakresie odpowiadającym realizacji swoich zadań z właściwymi jednostkami i komórkami organizacyjnymi służb ochrony państwa,
3) informowanie na bieżąco Burmistrza o przebiegu tej współpracy,
4) zapewnienie ochrony informacji niejawnych,
5) szkolenie stanu osobowego posiadającego dostęp do informacji niejawnej według zasad określonych w ustawie,
6) zorganizowanie i nadzór nad działalnością pionu ochrony,
7) podnoszenie kwalifikacji w drodze samokształcenia i uczestnictwa w organizowanych kursach i szkoleniach.
XV. AUDYTOR WEWNĘTRZNY
1. Do zadań należy:
1) Badanie dowodów księgowych oraz zapisów w księgach rachunkowych.
2) Ocena systemu gromadzenia środków publicznych i dysponowania nimi oraz gospodarowania mieniem.
3) Ocena efektywności i gospodarności zarządzania finansowego.
4) Opracowywanie rocznego planu audytu wewnętrznego.
XVI. STRAŻ MIEJSKA
Zakres działania Straży określa odrębny Regulamin Straży
Miejskiej, zatwierdzony uchwałą Rady Gminy
i Miasta Środy Śląskiej nr VIII/80/99 z dnia 7 kwietnia 1999 r.
R o z d z i a ł XI
Postanowienia końcowe
§ 62
Regulamin Organizacyjny Urzędu obowiązuje na mocy uchwały nr XLII/435/01 Rady Gminy i Miasta Środa Śląska z dnia 28 grudnia 2001 roku.
§ 63
Wszelkie zmiany i uzupełnienia regulaminu następują z zachowaniem procedury, jak przy jego uchwalaniu.
Załącznik do uchwały Rady Gminy i Miasta w Środzie Śląskiej z dnia 28 grudnia 2001 r. (poz. 377)