324

UCHWAŁA rady miejskiej w złotym stoku

z dnia 20 grudnia 2001 r.

w sprawie zmiany uchwały Rady Miejskiej nr XXIX/214/2001 z dnia 21 listopada 2001 r. w sprawie ustalenia wysokości podatków i opłat lokalnych na 2002 rok

Działając na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 z późniejszymi zmianami) oraz art. 5, art. 7 ust. 2, art. 10, art. 14, art. 18 i art. 19 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 1991 r. Nr 9, poz. 31 z późniejszymi zmianami) Rada Miejska postanawia:

§ 1

W uchwale Rady Miejskiej nr XXIX/214/2001 z dnia 21 listopada 2001 r. w sprawie ustalenia wysokości podatków i opłat lokalnych na 2002 r. wprowadzić następujące zmiany:

1. W § 3:

a) pkt 2 otrzymuje brzmienie:

“2) od samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej równej lub wyższej niż 12 ton, z tym że w zależności od liczby osi, dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu i rodzaju zawieszenia stawki podatku wynoszą:

Liczba osi i dopuszczalna
masa całkowita
(w tonach)

Stawka podatku (w złotych)

nie mniej niż

mniej niż

oś jezdna (osie jezdne) z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem
uznanym za równoważne

inne systemy zawieszenia
osi jezdnych

Dwie osie

12

13

1800

1800

13

14

1800

1800

14

15

1800

1800

15

18

1800

1800

Trzy osie

15

17

1800

1800

17

19

1800

1800

19

21

1800

1800

21

23

1800

1800

23

25

1800

1800

25

26

2000

2000

Cztery osie i więcej

23

25

2000

2000

25

27

2000

2000

27

29

2000

2000

29

31

2290

2290

31

32

2290

2290

b) pkt 4 otrzymuje brzmienie:

“4) od ciągnika siodłowego lub balastowego przystosowanego do użytkowania łącznie z naczepą lub przyczepą, o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów równej lub wyższej niż 12 ton, z tym że w zależności od liczby osi, dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu i rodzaju zawieszenia stawki podatku wynoszą:

Liczba osi i dopuszczalna
masa całkowita zespołu pojazdów: ciągnik siodłowy + naczepa,
ciągnik balastowy + przyczepa
(w tonach)

Stawka podatku (w złotych)

nie mniej niż

mniej niż

oś jezdna (osie jezdne) z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem
uznanym za równoważne

inne systemy zawieszenia
osi jezdnych

Dwie osie

12

18

1600

1600

18

25

1600

1600

25

31

1770

1770

31

40

1770

1770

Trzy osie

36

40

2290

2290

40

44

2290

2290

c) pkt 6 otrzymuje brzmienie:

“6) od przyczepy i naczepy, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą równą lub wyższą niż 12 ton, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego, z tym że w zależności od liczby osi, dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu i rodzaju zawieszenia stawki podatku wynoszą:

Liczba osi i dopuszczalna
masa całkowita zespołu pojazdów: naczepa/przyczepa + pojazd silnikowy
(w tonach)

Stawka podatku (w złotych)

nie mniej niż

mniej niż

oś jezdna (osie jezdne) z zawieszeniem pneumatycznym lub zawieszeniem
uznanym za równoważne

inne systemy zawieszenia
osi jezdnych

Jedna oś

12

18

1200

1200

18

25

1200

1200

25

28

1400

1400

Dwie osie

23

28

1400

1400

28

33

1400

1400

33

38

1400

1400

38

44

1600

1600

Trzy osie

36

38

1600

1600

38

44

1600

1600

d) pkt 8 ppkt b) otrzymuje brzmienie:

“ppkt b) w wysokości 20% dla pojazdów wymienionych w pkt 1, 3, 5, 7, których wiek w roku podatkowym nie przekroczy 3 lat.”.

2. W § 6 ust. 4 otrzymuje brzmienie:

“ust. 4. Na inkasenta poboru opłaty targowej wyznacza się pracownika Urzędu Miejskiego – Zbigniewa Gawła.”.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie 14 dni po ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY
RADY MIEJSKIEJ
ANDRZEJ KOŚCIÓŁEK