299

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W LĄDKU ZDROJU

z dnia 28 grudnia 2001 r.

w sprawie wysokości stawek podatku od środków transportowych obowiązujących na terenie miasta i gminy Lądek Zdrój

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 8 i art. 41 ust. 1 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. Nr 13, poz. 74 z 1996 r. z późn. zm.) oraz art. 10 ust. 1 i art. 20 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. Nr 9, poz. 31 z późn. zm.).

§ 1

Stawki podatku od środków transportowych

1. Od samochodu ciężarowego o dopuszczalnej masie całkowitej od 3,5 tony i poniżej 2 ton, w zależności od dopuszczalnej masy całkowitej, roku produkcji oraz posiadania katalizatora spalin lub innego urządzenia równoważnego przez pojazd wynoszą:

Dopuszczalna

masa całkowita

(w tonach)

Stawka podatku (w złotych)

Nie mniej

niż

Mniej

niż

Rok produkcji pojazdu

do 1990 włącznie

od 1991 do 1998 włącznie

od 1999 włącznie

Pojazd bez

katalizatora

spalin lub

urządzenia

uznanego za

równoważne

Pojazd

z katalizatorem

spalin lub

urządzeniem

uznanym za

równoważne

Pojazd bez

katalizatora

spalin lub

urządzenia

uznanego za

równoważne

Pojazd

z katalizatorem

spalin lub

urządzeniem

uznanym za

równoważne

Pojazd bez

katalizatora

spalin lub

urządzenia

uznanego za

równoważne

Pojazd

z katalizatorem

spalin lub

urządzeniem

uznanym za

równoważne

3,5

4,5

552

524

524

498

498

473

4,5

5,5

600

570

570

540

540

515

5,5

7,5

660

627

627

596

596

566

7,5

9,0

726

690

690

655

655

622

9,0

10,5

799

760

760

720

720

685

10,5

12,0

878

834

834

792

792

753

2. Od samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej równej lub wyższej niż 12 ton, w zależności od liczby osi, dopuszczalnej masy całkowitej i rodzaju zawieszenia wynoszą:

Liczba osi i dopuszczalna masa całkowita

(w tonach)

Stawka podatku w złotych

Nie mniej niż

Mniej niż

Oś jezdna (osie jezdne)

z zawieszeniem pneumatycznym

lub zawieszeniem uznanym

za równoważne

Inne systemy zawieszenia

osi jezdnych

Dwie osie

12

13

900

945

13

14

945

992

14

15

992

1 042

15

18

1 042

1 094

Trzy osie

15

17

945

992

17

19

992

1 042

19

21

1 042

1 094

21

23

1 094

1 149

23

24

1 494

1 207

Cztery osie i więcej

23

25

1 094

1 149

25

27

1 149

1 207

27

29

1 207

1 266

29

31

1 266

1 330

31

32

1 330

1 396

3a. Od ciągnika siodłowego przystosowanego do używania łącznie z naczepą, o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów od 3,5 tony i poniżej 12 ton, w zależności od dopuszczalnej masy całkowitej, nacisku na siodło, roku produkcji oraz posiadania katalizatora spalin lub innego urządzenia równoważnego przez pojazd wynoszą:

Dopuszczalna

masa całkowita

zespołu pojazdów

(w tonach)

Stawka podatku (w złotych)

Nie mniej

niż

Mniej

niż

Rok produkcji pojazdu silnikowego

do 1990 włącznie

od 1991 do 1998 włącznie

od 1999 włącznie

Pojazd bez

katalizatora

spalin lub

urządzenia

uznanego za

równoważne

Pojazd

z katalizatorem

spalin lub

urządzeniem

uznanym za

równoważne

Pojazd bez

katalizatora

spalin lub

urządzenia

uznanego za

równoważne

Pojazd

z katalizatorem

spalin lub

urządzeniem

uznanym za

równoważne

Pojazd bez

katalizatora

spalin lub

urządzenia

uznanego za

równoważne

Pojazd

z katalizatorem

spalin lub

urządzeniem

uznanym za

równoważne

Nacisk na siodło do 130 kN włącznie

3,5

9,0

1200

1140

1140

1083

1083

1028

9,8

12,0

1263

1200

1200

1140

1140

1083

Nacisk na sioło powyżej 130 kN

3,5

9,0

1330

1263

1263

1200

1200

1140

9,0

12,0

1400

1330

1330

1263

1263

1200

3b. Od ciągnika balastowego przystosowanego do używania łącznie z przyczepą, o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów od 3,5 tony i poniżej 12 ton, w zależności od dopuszczalnej masy całkowitej, roku produkcji oraz posiadania katalizatora spalin lub innego urządzenia równoważnego przez pojazd wynoszą:

Dopuszczalna

masa całkowita

zespołu pojazdów

(w tonach)

Stawka podatku (w złotych)

Nie mniej

niż

Mniej

niż

Rok produkcji pojazdu silnikowego

do 1990 włącznie

od 1991 do 1998 włącznie

od 1999 włącznie

Pojazd bez

katalizatora

spalin lub

urządzenia

uznanego za

równoważne

Pojazd

z katalizatorem

spalin lub

urządzeniem

uznanym za

równoważne

Pojazd bez

katalizatora

spalin lub

urządzenia

uznanego za

równoważne

Pojazd

z katalizatorem

spalin lub

urządzeniem

uznanym za

równoważne

Pojazd bez

katalizatora

spalin lub

urządzenia

uznanego za

równoważne

Pojazd

z katalizatorem

spalin lub

urządzeniem

uznanym za

równoważne

3,5

9,0

1330

1263

1263

1200

1200

1140

9,0

12,0

1400

1330

1330

1263

1263

1200

4. Od ciągników siodłowych i balastowych przystosowanych do używania łącznie z naczepą lub przyczepą, o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów równej lub wyższej niż 12 ton, w zależności od liczby osi, dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu i rodzaju zawieszenia wynoszą:

Liczba osi i dopuszczalna masa całkowita

(w tonach)

Stawka podatku w złotych

Nie mniej niż

Mniej niż

Oś jezdna (osie jezdne)

z zawieszeniem pneumatycznym

lub zawieszeniem uznanym

za równoważne

Inne systemy zawieszenia

osi jezdnych

Dwie osie

12

18

1 440

1 517

18

25

1 517

1 597

25

31

1 597

1 681

31

40

1 680

1 770

Trzy osie

35

40

1 770

1 858

40

44

1 858

1 951

5. Od przyczepy lub naczepy, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą od 7 ton i poniżej 12 ton, w zależności od dopuszczalnej masy całkowitej, roku produkcji wynoszą:

Dopuszczalna masa całkowita zespołu

pojazdów:

naczepa/przyczepa + pojazd silnikowy

(w tonach)

Stawka podatku (w złotych)

Nie mniej niż

Mniej niż

Rok produkcji pojazdu silnikowego

do 1990 włącznie

od 1991 do 1998 włącznie

od 1999 włącznie

7

9

300

270

9

12

400

360

6. Od przyczepy i naczepy, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają dopuszczalną masę całkowitą równą lub wyższą niż 12 ton, w zależności od liczby osi, dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu i rodzaju zawieszenia wynoszą:

Liczba osi i dopuszczalna masa całkowita

zespołu pojazdów:

naczepa/przyczepa + pojazd silnikowy

(w tonach)

Stawka podatku w złotych

Nie mniej niż

Mniej niż

Oś jezdna (osie jezdne)

z zawieszeniem pneumatycznym

lub zawieszeniem uznanym

za równoważne

Inne systemy zawieszenia

osi jezdnych

Jedna oś

12

18

450

472

18

25

472

496

25

28

496

520

Dwie osie

23

28

520

546

28

33

546

574

33

38

574

603

38

44

603

634

Trzy osie

36

38

574

603

38

44

603

634

7. Od autobusu w zależności od liczby miejsc do siedzenia, roku produkcji oraz posiadania katalizatora spalin lub innego urządzenia równoważnego przez pojazd wynoszą:

Liczba miejsc

do siedzenia łącznie

z kierowcą

Stawka podatku (w złotych)

Rok produkcji pojazdu silnikowego

do 1990 włącznie

od 1991 do 1998 włącznie

od 1999 włącznie

Pojazd bez

katalizatora

spalin lub

urządzenia

uznanego za

równoważne

Pojazd

z katalizatorem

spalin lub

urządzeniem

uznanym za

równoważne

Pojazd bez

katalizatora

spalin lub

urządzenia

uznanego za

równoważne

Pojazd

z katalizatorem

spalin lub

urządzeniem

uznanym za

równoważne

Pojazd bez

katalizatora

spalin lub

urządzenia

uznanego za

równoważne

Pojazd

z katalizatorem

spalin lub

urządzeniem

uznanym za

równoważne

Do 15 włącznie

426

406

406

387

387

369

Powyżej 15 do 30

włącznie

766

730

730

695

695

662

Powyżej 30

1682

1602

1602

1526

1526

1453

§ 2

Podatek należy uiścić w dwóch ratach: I rata płatna do 15 lutego, II rata do 15 września danego roku.

§ 3

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miasta i Gminy Lądek Zdrój.

§ 4

Traci moc dotychczas obowiązująca uchwała nr XXXVI/194/00 Rady Miejskiej w Lądku Zdroju z dnia 21 grudnia 2000 r. w sprawie wysokości stawek podatku od środków transportowych obowiązujących na terenie miasta i gminy Lądek Zdrój.

§ 5

Uchwała wchodzi w życie z upływem 14 dni od daty ogłoszenia.

§ 6

Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY
RADY MIEJSKIEJ
LESŁAW BŁAŻEJ