295 UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W GŁOGOWIE z dnia 28 grudnia 2001 r. w sprawie trybu postępowania o udzielenie z budżetu gminy dotacji, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli wykonywania zleconego zadania przez podmioty niezaliczone do sektora finansów publicznych Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591), w związku z art. 118 ust. 3 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1014 z późn. zm.) uchwala się, co następuje: |
§ 1
Gmina Miejska Głogów może udzielać z budżetu miasta dotacje dla podmiotów niezaliczanych do sektora finansów publicznych i niedziałających w celu osiągnięcia zysku na cele publiczne związane z realizacją zadań wykonywanych przez miasto w następujących dziedzinach:
1) oświaty i wychowania,
2) kultury i sztuki,
3) ochrony zabytków,
4) sportu i rekreacji,
5) ochrony zdrowia i rehabilitacji,
6) pomocy społecznej,
7) ochrony środowiska i ekologii,
8) bezpieczeństwa publicznego.
§ 2
1. Podmiot składa w terminie do dnia 15 września roku poprzedzającego rok budżetowy wniosek o udzielenie dotacji do właściwego merytorycznie wydziału Urzędu Miasta zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały.
2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach podmiot może złożyć wniosek o udzielenie dotacji w terminie innym niż określony w ust. 1 w trakcie roku budżetowego.
3. Wniosek powinien być podpisany przez osobę upoważnioną do składania oświadczeń woli w imieniu podmiotu.
4. Wydziały merytoryczne przekazują Skarbnikowi zaopiniowane wykazy wniosków wg zasad ustalo-
nych w uchwale w sprawie procedury uchwalania budżetu miasta oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi uchwalania budżetu.
5. Przy rozpatrywaniu wniosku o udzielenie dotacji bierze się pod uwagę przede wszystkim:
1) znaczenie zadania dla realizowanych przez gminę celów,
2) wysokość dochodów, którymi dysponuje gmina,
3) analizę i ocenę wykonania zadań zleconych podmiotowi w okresie poprzednim, z uwzględnieniem rzetelności i terminowości ich realizacji oraz rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.
6. Po dokonaniu analizy Zarząd Miasta dokonuje wyboru podmiotów, które będą ujęte w projekcie budżetu jako propozycja udzielenia dotacji na realizację zadania publicznego.
§ 3
1. Zlecenie zadania i udzielenie dotacji podmiotowi następuje na podstawie umowy zawartej pomiędzy Zarządem Miasta a podmiotem reprezentowanym przez osobę, o której mowa w § 2 ust. 3.
2. Umowa, o której mowa w ust. 1, powinna zawierać:
1) oznaczenie stron,
2) szczegółowy opis zadania i termin jego wykonania,
3) określenie wysokości dotacji jaką miasto przekaże podmiotowi oraz warunki i terminy jej przekazania,
4) ustalenie zasad i terminów rozliczeń,
5) zobowiązanie podmiotu do przestrzegania ustawy o zamówieniach publicznych przy realizacji przedmiotu dotacji,
6) zobowiązanie podmiotu do prowadzenia dokumentacji w sposób umożliwiający ocenę wykonania zadania pod względem rzeczowym i finansowym oraz do poddania się kontroli przeprowadzonej przez miasto,
7) określenie sankcji w razie wykorzystania dotacji na cele inne niż określone w umowie,
8) termin zwrotu kwoty dotacji w przypadku niewykorzystania jej w całości lub też przeznaczeniu jej na inne cele niż określone w umowie.
3. Umowę zawiera się na czas nie dłuższy niż okres jednego roku budżetowego.
4. Prawa i obowiązki stron umowy nie mogą być przenoszone na osoby trzecie.
5. W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się za zgodą stron możliwość zmiany w ciągu roku zakresu rzeczowego oraz warunków realizacji zadania w formie aneksu do umowy.
§ 4
1. Wykaz dotacji dla podmiotów niezaliczonych do sektora finansów publicznych na realizację zadań publicznych na dany rok budżetowy zawiera załącznik do uchwały budżetowej.
2. Zarząd Miasta w terminie do 30 dni od daty uchwalenia uchwały budżetowej zawiadamia podmioty o wysokości przyznanej dotacji.
3. Udzielenie dotacji odbywa się po uchwaleniu przez Radę Miejską uchwały budżetowej, jednakże warunkiem jest rozliczenie się podmiotu z dotacji otrzymanej w roku poprzednim.
4. W sytuacji określonej w § 2 ust. 2 udzielenie dotacji odbywa się po uchwaleniu przez Radę Miejską uchwały w sprawie zmian budżetu.
5. Uruchomienie środków następuje jednorazowo lub w kilku ratach zgodnie z zapisami zawartymi w umowie.
6. Dotacja nie musi pokrywać pełnych kosztów zadania publicznego.
§ 5
1. Podmiot obowiązany jest do przedstawienia wydziałom merytorycznym rozliczenia zadania pod względem rzeczowym i finansowym zgodnie z umową.
2. Rozliczenie, o którym mowa wyżej, powinno nastąpić w terminie do 30 dni po zakończeniu zadania.
3. Wydziały merytoryczne przekazują Skarbnikowi zatwierdzone rozliczenia nie później niż do dnia 31 stycznia następnego roku budżetowego zgodnie z załącznikiem nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 6
1. Rozliczenia dotacji dokonują wyznaczeni pracownicy Urzędu.
2. W przypadku wykorzystania tylko części przekazanej kwoty dotacji niewykorzystana część dotacji podlega zwrotowi.
3. Zwrot dotacji w sytuacji, o której mowa w ust. 1, następuje w terminach określonych w umowie, nie później niż do 15 stycznia następnego roku budżetowego na rachunek bieżący budżetu miasta.
§ 7
1. Wydział merytoryczny zobowiązany jest do prowadzenia kontroli w zakresie wykonywania przez podmiot umowy na zasadach w niej określonych, w szczególności:
1) sposobu realizacji zadania,
2) gospodarowania przekazaną dotacją,
3) prowadzenia dokumentacji umożliwiającej ustalenie kosztów.
2. Na podstawie przekazanej dokumentacji oraz prowadzonej kontroli wydział merytoryczny dokonuje oceny:
1) stanu realizacji zadania,
2) prawidłowości wykorzystania dotacji.
§ 8
1. Wydatkowanie przyznanej dotacji na inny cel niż określony w umowie powoduje konieczność zwrotu środków wraz z odsetkami od kwot wydatkowanych niezgodnie z umową.
2. Umowa może być rozwiązana ze skutkiem natychmiastowym w przypadku nienależytego jej wykonania. Podstawę do rozwiązania umowy stanowią wyniki kontroli realizacji zleconych zadań, na które została przyznana dotacja.
3. Wydatkowanie dotacji niezgodnie z przeznaczeniem wyklucza prawo do ubiegania się o przyznanie dotacji przez kolejne 3 lata.
§ 9
1. Zapewnia się jawność postępowania o udzielenie dotacji i jej rozliczenie.
2. Wykaz jednostek wraz z kwotami przyznanych dotacji podaje się do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Głogowie.
§ 10
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miasta Głogowa.
§ 11
Traci moc uchwała nr X/135/99 Rady Miejskiej w Głogowie z dnia 28 września 1999 roku.
§ 12
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego oraz podlega obwieszczeniu na tablicy informacyjnej Urzędu Miejskiego.
Załącznik nr 1 do uchwały Rady Miejskiej w Głogowie z dnia 28 grudnia 2001 r. (poz. 295)
WNIOSEK
o udzielenie dotacji z budżetu miasta Głogowa podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych.
1. WNIOSKODAWCA
– nazwa podmiotu ...........................................................................................................................
..................................................................................................................................................
– status prawny ..............................................................................................................................
..................................................................................................................................................
– data zarejestrowania podmiotu .......................................................................................................
– aktualny wyciąg z rejestru sądowego bądź ewidencji jednostki nadzoru administracyjnego .......................
..................................................................................................................................................
– adres siedziby lub adres kontaktowy osoby uprawnionej, numer telefonu ..............................................
..................................................................................................................................................
– numer konta ................................................................................................................................
– cele i zadania statutowe ................................................................................................................
..................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................
– dotychczasowe przedsięwzięcia i osiągnięte efekty w zakresie realizacji zadań o charakterze społecznie użytecznym .................................................................................................................................
..................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................
2. OKREŚLENIE CELU DOFINANSOWANIA:
– rodzaj przedsięwzięcia ...................................................................................................................
..................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................
3. HARMONOGRAM REALIZACJI:
– data rozpoczęcia i zakończenia, możliwość kontynuacji ......................................................................
..................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................
4. PRZEWIDYWANY CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI I JEGO KALKULACJA:
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
5. KWOTA WNIOSKOWANEJ DOTACJI W ZŁ ..........................................................................................
6. ŹRÓDŁA FINANSOWANIA ZADANIA:
– wnioskowana dotacja ....................................................................................................................
..................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................
– środki własne ...............................................................................................................................
..................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................
– inne źródła finansowania ................................................................................................................
..................................................................................................................................................
..................................................................................................................................................
7. ROZLICZENIE DOTACJI:
– termin .........................................................................................................................................
8. WYSOKOŚĆ I CELE DOTYCHCZASOWYCH DOTACJI UDZIELANYCH Z BUDŻETU MIASTA ........................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
i sposób ich rozliczania – terminy ........................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................
9. OSOBA ODPOWIEDZIALNA Z RAMIENIA WNIOSKODAWCY ZA REALIZACJĘ ZADANIA ORAZ WYKORZYSTANIA I ROZLICZENIA PRZYZNANYCH ŚRODKÓW FINANSOWYCH
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
.............................................
(podpis i pieczęć wnioskodawcy)
Głogów, dnia .................................
Załącznik nr 2 do uchwały Rady Miejskiej w Głogowie z dnia 28 grudnia 2001 r. (poz. 295)
ROZLICZENIE
dotacji udzielonej z budżetu miasta Głogowa
w kwocie ....................
z przeznaczeniem na:
............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
1. POWYŻSZĄ KWOTĘ WYDATKOWANO NA:
Lp. |
Nr faktury (rachunku) |
Data faktury (rachunku) |
Wystawca faktury (rachunku) |
Treść faktury (rachunku) |
Kwota faktury (rachunku) |
OGÓŁEM |
Do rozliczenia dotacji przedstawiono oryginały rachunków (faktur), na których dokonano potwierdzenia sfinansowania zadania z dotacji z budżetu miasta i których kopia (kserokopia) potwierdzona za zgodność z oryginałem stanowi załącznik do dotacji ....................................................................................................
...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
2. Całkowite rozliczenie zadania (dotyczy wszystkich źródeł finansowania)
........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
3. Sprawozdanie z wykonania zadania (ocena merytorycznych efektów zadania) ................
........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
........................................................... ........................................................
podpis i pieczęć Głównego Księgowego podpis i pieczęć przedstawiciela jednostki
........................................................... ..........................................................
sprawdzono pod względem merytorycznym sprawdzono pod względem formalno-
(podpis) -rachunkowym (podpis)
Głogów, dnia ...................................