295

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W GŁOGOWIE

z dnia 28 grudnia 2001 r.

w sprawie trybu postępowania o udzielenie z budżetu gminy dotacji, sposobu jej rozliczania oraz sposobu kontroli wykonywania zleconego zadania przez podmioty niezaliczone do sektora finansów publicznych

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591), w związku z art. 118 ust. 3 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1014 z późn. zm.) uchwala się, co następuje:

§ 1

Gmina Miejska Głogów może udzielać z budżetu miasta dotacje dla podmiotów niezaliczanych do sektora finansów publicznych i niedziałających w celu osiągnięcia zysku na cele publiczne związane z realizacją zadań wykonywanych przez miasto w następujących dziedzinach:

1) oświaty i wychowania,

2) kultury i sztuki,

3) ochrony zabytków,

4) sportu i rekreacji,

5) ochrony zdrowia i rehabilitacji,

6) pomocy społecznej,

7) ochrony środowiska i ekologii,

8) bezpieczeństwa publicznego.

§ 2

1. Podmiot składa w terminie do dnia 15 września roku poprzedzającego rok budżetowy wniosek o udzielenie dotacji do właściwego merytorycznie wydziału Urzędu Miasta zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały.

2. W szczególnie uzasadnionych przypadkach podmiot może złożyć wniosek o udzielenie dotacji w terminie innym niż określony w ust. 1 w trakcie roku budżetowego.

3. Wniosek powinien być podpisany przez osobę upoważnioną do składania oświadczeń woli w imieniu podmiotu.

4. Wydziały merytoryczne przekazują Skarbnikowi zaopiniowane wykazy wniosków wg zasad ustalo-

nych w uchwale w sprawie procedury uchwalania budżetu miasta oraz rodzaju i szczegółowości materiałów informacyjnych towarzyszących projektowi uchwalania budżetu.

5. Przy rozpatrywaniu wniosku o udzielenie dotacji bierze się pod uwagę przede wszystkim:

1) znaczenie zadania dla realizowanych przez gminę celów,

2) wysokość dochodów, którymi dysponuje gmina,

3) analizę i ocenę wykonania zadań zleconych podmiotowi w okresie poprzednim, z uwzględnieniem rzetelności i terminowości ich realizacji oraz rozliczenia otrzymanych na ten cel środków.

6. Po dokonaniu analizy Zarząd Miasta dokonuje wyboru podmiotów, które będą ujęte w projekcie budżetu jako propozycja udzielenia dotacji na realizację zadania publicznego.

§ 3

1. Zlecenie zadania i udzielenie dotacji podmiotowi następuje na podstawie umowy zawartej pomiędzy Zarządem Miasta a podmiotem reprezentowanym przez osobę, o której mowa w § 2 ust. 3.

2. Umowa, o której mowa w ust. 1, powinna zawierać:

1) oznaczenie stron,

2) szczegółowy opis zadania i termin jego wykonania,

3) określenie wysokości dotacji jaką miasto przekaże podmiotowi oraz warunki i terminy jej przekazania,

4) ustalenie zasad i terminów rozliczeń,

5) zobowiązanie podmiotu do przestrzegania ustawy o zamówieniach publicznych przy realizacji przedmiotu dotacji,

6) zobowiązanie podmiotu do prowadzenia dokumentacji w sposób umożliwiający ocenę wykonania zadania pod względem rzeczowym i finansowym oraz do poddania się kontroli przeprowadzonej przez miasto,

7) określenie sankcji w razie wykorzystania dotacji na cele inne niż określone w umowie,

8) termin zwrotu kwoty dotacji w przypadku niewykorzystania jej w całości lub też przeznaczeniu jej na inne cele niż określone w umowie.

3. Umowę zawiera się na czas nie dłuższy niż okres jednego roku budżetowego.

4. Prawa i obowiązki stron umowy nie mogą być przenoszone na osoby trzecie.

5. W uzasadnionych przypadkach dopuszcza się za zgodą stron możliwość zmiany w ciągu roku zakresu rzeczowego oraz warunków realizacji zadania w formie aneksu do umowy.

§ 4

1. Wykaz dotacji dla podmiotów niezaliczonych do sektora finansów publicznych na realizację zadań publicznych na dany rok budżetowy zawiera załącznik do uchwały budżetowej.

2. Zarząd Miasta w terminie do 30 dni od daty uchwalenia uchwały budżetowej zawiadamia podmioty o wysokości przyznanej dotacji.

3. Udzielenie dotacji odbywa się po uchwaleniu przez Radę Miejską uchwały budżetowej, jednakże warunkiem jest rozliczenie się podmiotu z dotacji otrzymanej w roku poprzednim.

4. W sytuacji określonej w § 2 ust. 2 udzielenie dotacji odbywa się po uchwaleniu przez Radę Miejską uchwały w sprawie zmian budżetu.

5. Uruchomienie środków następuje jednorazowo lub w kilku ratach zgodnie z zapisami zawartymi w umowie.

6. Dotacja nie musi pokrywać pełnych kosztów zadania publicznego.

§ 5

1. Podmiot obowiązany jest do przedstawienia wydziałom merytorycznym rozliczenia zadania pod względem rzeczowym i finansowym zgodnie z umową.

2. Rozliczenie, o którym mowa wyżej, powinno nastąpić w terminie do 30 dni po zakończeniu zadania.

3. Wydziały merytoryczne przekazują Skarbnikowi zatwierdzone rozliczenia nie później niż do dnia 31 stycznia następnego roku budżetowego zgodnie z załącznikiem nr 2 do niniejszej uchwały.

§ 6

1. Rozliczenia dotacji dokonują wyznaczeni pracownicy Urzędu.

2. W przypadku wykorzystania tylko części przekazanej kwoty dotacji niewykorzystana część dotacji podlega zwrotowi.

3. Zwrot dotacji w sytuacji, o której mowa w ust. 1, następuje w terminach określonych w umowie, nie później niż do 15 stycznia następnego roku budżetowego na rachunek bieżący budżetu miasta.

§ 7

1. Wydział merytoryczny zobowiązany jest do prowadzenia kontroli w zakresie wykonywania przez podmiot umowy na zasadach w niej określonych, w szczególności:

1) sposobu realizacji zadania,

2) gospodarowania przekazaną dotacją,

3) prowadzenia dokumentacji umożliwiającej ustalenie kosztów.

2. Na podstawie przekazanej dokumentacji oraz prowadzonej kontroli wydział merytoryczny dokonuje oceny:

1) stanu realizacji zadania,

2) prawidłowości wykorzystania dotacji.

§ 8

1. Wydatkowanie przyznanej dotacji na inny cel niż określony w umowie powoduje konieczność zwrotu środków wraz z odsetkami od kwot wydatkowanych niezgodnie z umową.

2. Umowa może być rozwiązana ze skutkiem natychmiastowym w przypadku nienależytego jej wykonania. Podstawę do rozwiązania umowy stanowią wyniki kontroli realizacji zleconych zadań, na które została przyznana dotacja.

3. Wydatkowanie dotacji niezgodnie z przeznaczeniem wyklucza prawo do ubiegania się o przyznanie dotacji przez kolejne 3 lata.

§ 9

1. Zapewnia się jawność postępowania o udzielenie dotacji i jej rozliczenie.

2. Wykaz jednostek wraz z kwotami przyznanych dotacji podaje się do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Głogowie.

§ 10

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miasta Głogowa.

§ 11

Traci moc uchwała nr X/135/99 Rady Miejskiej w Głogowie z dnia 28 września 1999 roku.

§ 12

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego oraz podlega obwieszczeniu na tablicy informacyjnej Urzędu Miejskiego.

PRZEWODNICZĄCY
RADY MIEJSKIEJ
EUGENIUSZ PATYK

Załącznik nr 1 do uchwały Rady Miejskiej w Głogowie z dnia 28 grudnia 2001 r. (poz. 295)

WNIOSEK

o udzielenie dotacji z budżetu miasta Głogowa podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych.

1. WNIOSKODAWCA

– nazwa podmiotu ...........................................................................................................................

..................................................................................................................................................

– status prawny ..............................................................................................................................

..................................................................................................................................................

– data zarejestrowania podmiotu .......................................................................................................

– aktualny wyciąg z rejestru sądowego bądź ewidencji jednostki nadzoru administracyjnego .......................

..................................................................................................................................................

– adres siedziby lub adres kontaktowy osoby uprawnionej, numer telefonu ..............................................

..................................................................................................................................................

– numer konta ................................................................................................................................

– cele i zadania statutowe ................................................................................................................

..................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................

– dotychczasowe przedsięwzięcia i osiągnięte efekty w zakresie realizacji zadań o charakterze społecznie użytecznym .................................................................................................................................

..................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................

2. OKREŚLENIE CELU DOFINANSOWANIA:

– rodzaj przedsięwzięcia ...................................................................................................................

..................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................

3. HARMONOGRAM REALIZACJI:

– data rozpoczęcia i zakończenia, możliwość kontynuacji ......................................................................

..................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................

4. PRZEWIDYWANY CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI I JEGO KALKULACJA:

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

5. KWOTA WNIOSKOWANEJ DOTACJI W ZŁ ..........................................................................................

6. ŹRÓDŁA FINANSOWANIA ZADANIA:

– wnioskowana dotacja ....................................................................................................................

..................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................

– środki własne ...............................................................................................................................

..................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................

– inne źródła finansowania ................................................................................................................

..................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................

7. ROZLICZENIE DOTACJI:

– termin .........................................................................................................................................

8. WYSOKOŚĆ I CELE DOTYCHCZASOWYCH DOTACJI UDZIELANYCH Z BUDŻETU MIASTA ........................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

i sposób ich rozliczania – terminy ........................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

.......................................................................................................................................................

..............................................................................................................................................................................................................................................................................................................

9. OSOBA ODPOWIEDZIALNA Z RAMIENIA WNIOSKODAWCY ZA REALIZACJĘ ZADANIA ORAZ WYKORZYSTANIA I ROZLICZENIA PRZYZNANYCH ŚRODKÓW FINANSOWYCH

............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

.............................................

(podpis i pieczęć wnioskodawcy)

 

Głogów, dnia .................................

 

 

Załącznik nr 2 do uchwały Rady Miejskiej w Głogowie z dnia 28 grudnia 2001 r. (poz. 295)

ROZLICZENIE

dotacji udzielonej z budżetu miasta Głogowa

w kwocie ....................

z przeznaczeniem na:

............................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

1. POWYŻSZĄ KWOTĘ WYDATKOWANO NA:

Lp.

Nr faktury

(rachunku)

Data faktury

(rachunku)

Wystawca faktury

(rachunku)

Treść faktury

(rachunku)

Kwota faktury

(rachunku)

       

 

 

 

 

OGÓŁEM

 

 

Do rozliczenia dotacji przedstawiono oryginały rachunków (faktur), na których dokonano potwierdzenia sfinansowania zadania z dotacji z budżetu miasta i których kopia (kserokopia) potwierdzona za zgodność z oryginałem stanowi załącznik do dotacji ....................................................................................................

...................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

2. Całkowite rozliczenie zadania (dotyczy wszystkich źródeł finansowania)

........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

3. Sprawozdanie z wykonania zadania (ocena merytorycznych efektów zadania) ................

........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

 

........................................................... ........................................................

podpis i pieczęć Głównego Księgowego podpis i pieczęć przedstawiciela jednostki

 

........................................................... ..........................................................

sprawdzono pod względem merytorycznym sprawdzono pod względem formalno-

(podpis) -rachunkowym (podpis)

 

Głogów, dnia ...................................