156 UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W MIĘDZYLESIU z dnia 6 listopada 2001 r. w sprawie wprowadzenia zmian w Statucie Gminy Międzylesie Na podstawie art. 11 b, art. 18 ust. 2 pkt 1, art. 22 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 z późn. zm.) Rada Miejska w Międzylesiu uchwala, co następuje: |
§ 1
W uchwale nr IX/1/99 Rady Miejskiej w Międzylesiu z dnia 31 sierpnia 1999 r. w sprawie uchwalenia Statutu Gminy, zm. uchwałą nr XVI/28/00 z dnia 13 czerwca 2000 r., wprowadza się następujące zmiany:
1. W § 9 Statutu Gminy dotychczasową treść oznacza się jako ust. 1 i dodaje ust. 2 w brzmieniu:
“2. Działalność organów gminy jest jawna. Ograniczenia jawności mogą wynikać wyłącznie z ustaw.
Jawność działania organów gminy obejmuje w szczególności prawo obywateli do uzyskiwania informacji, wstępu na sesje rady i posiedzenia jej komisji, a także dostępu do dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych, w tym protokołów z posiedzeń organów gminy i komisji rady gminy.
Zasady dostępu do dokumentów określają stanowiące integralną część Statutu Regulaminy Rady Miejskiej i Zarządu Miejskiego”.
2. W załączniku nr 3 Statutu “Regulamin Rady Miejskiej w Międzylesiu”:
1) § 8 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
“2. Ograniczenie jawności obrad Rady może wynikać wyłącznie z ustaw.”,
2) § 8 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
“3. Obywatele mają prawo dostępu i korzystania z dokumentów Rady Miejskiej.
Dokumenty udostępnia w Biurze Rady – na miejscu, pracownik Biura obecny przy całej czynności.
Prawo dostępu i korzystania obejmuje w szczególności wgląd do protokołów sesji i uchwał Rady, ich czytanie, sporządzanie notatek, a także kserokopii uchwał.
Prawo dostępu i korzystania nie dotyczy utajnionej części protokołu w sprawach określonych w ust. 2.”,
3) § 15 ust. ust. 5 skreśla się,
4) dotychczasową treść § 32 oznacza się jako ust. 1 i dodaje się ust. 2 w brzmieniu:
“2. Obywatele mają prawo dostępu i korzystania z dokumentów komisji rady w zakresie utrwalonych w nich spraw ogólnych – publicznych.
Dokumenty udostępnia w Biurze Rady – do wglądu na miejscu, pracownik Biura – obecny przy całej czynności.
Prawo dostępu i korzystania obejmuje wgląd do dokumentów, ich czytanie i sporządzanie notatek.
Prawo korzystania nie może dotyczyć utrwalonych spraw indywidualnych osób lub naruszać przepisów o ochronie danych osobowych.”.
3. W załączniku nr 4 “Regulamin Zarządu Miejskiego w Międzylesiu” wprowadza się następujące zmiany:
1) dotychczasową treść § 10 oznacza się jako ust. 1 i dodaje się ust. 2 w brzmieniu:
“2. Obywatele mają prawo dostępu i korzystania z dokumentów Zarządu Miejskiego w zakresie utrwalonych w nich spraw ogólnych – publicznych.
Dokumenty udostępnia w Biurze Rady – do wglądu na miejscu, pracownik Biura obecny przy całej czynności.
Prawo dostępu i korzystania obejmuje
w szczególności wgląd do protokołów Zarządu, czytanie i sporządzanie notatek, a
także kserokopii uchwał Zarządu.
Prawo korzystania nie może w żaden sposób naruszać utrwalonych w dokumentach spraw indywidualnych osób ani przepisów o ochronie danych osobowych.”.
§ 2
Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego i wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
Ponadto uchwała zostaje wyłożona do publicznego wglądu w siedzibie Urzędu, o czym powiadamia się mieszkańców przez informacje na tablicach ogłoszeń.