116

UCHWAŁA RADY GMINY JEMIELNO

z dnia 28 grudnia 2001 r.

w sprawie regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy Jemielno

Na podstawie art. 33 ust. 2 w związku z art. 40 ust. 2 pkt 2, art. 41 ust. 1, art. 42 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 ze zmianami) Rada Gminy Jemielno postanawia, co następuje:

§ 1

Uchwala regulamin organizacyjny Urzędu Gminy Jemielno stanowiący załącznik nr 1 do uchwały zwany dalej “regulaminem”.

§ 2

Zmiana regulaminu następuje na wniosek Zarządu Gminy i wymaga uchwały Rady Gminy.

§ 3

Uchwała wraz z regulaminem podlega niezwłocznemu ogłoszeniu przez rozplakatowanie na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu gminy.

§ 4

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Gminy.

§ 5

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

§ 6

Traci moc uchwała Rady Gminy Jemielno nr XXXVIII/ /263/2001 z dnia 6 sierpnia 2001 r. w sprawie regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy.

PRZEWODNICZĄCA
RADY GMINY
DOROTA ZIÓŁKIEWICZ

Załącznik do uchwały Rady Gminy Jemielno z dnia 28 grudnia 2001 r. (poz. 116)

REGULAMIN ORGANIZACYJNY

Urzędu Gminy Jemielno

R o z d z i a ł I

POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1

Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy Jemielno zwany w dalszej części Regulaminem określa:

1. Zakres działania i zasady funkcjonowania Urzędu.

2. Organizację urzędu.

3. Zakres zadań i kompetencji referatów i samodzielnych stanowisk.

4. Strukturę organizacyjną Urzędu.

§ 2

Ilekroć w regulaminie jest mowa o:

1. Gminie – należy przez to rozumieć Gminę Jemielno.

2. Radzie Gminy – należy przez to rozumieć Radę Gminy Jemielno.

3. Wójcie, Zastępcy Wójta, Sekretarzu, Skarbniku – należy przez to rozumieć Wójta Gminy, Zastępcę Wójta Gminy, Sekretarza Urzędu, Skarbnika Gminy w Jemielnie.

4. Urzędzie – należy przez to rozumieć Urząd Gminy w Jemielnie.

R o z d z i a ł II

ZAKRES DZIAŁANIA I ZASADY FUNKCJONOWANIA URZĘDU

§ 3

1. Urząd jest jednostką budżetową Gminy.

2. Urząd jest zakładem pracy dla zatrudnionych w nim pracowników.

3. Siedziba Urzędu znajduje się w Jemielnie nr 81.

4. Urząd realizuje zadania własne gminy oraz zadania zlecone, przekazane gminie z mocy przepisów ogólnie obowiązujących względnie w drodze porozumień z właściwymi organami.

5. Kierownikiem Urzędu jest Wójt, który jest jednocześnie zwierzchnikiem służbowym w stosunku do pracowników Urzędu i wykonuje zadania przy pomocy zastępcy.

6. Przy załatwianiu spraw stosuje się postanowienia kodeksu postępowania administracyjnego, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.

7. Czynności biurowe i kancelaryjne regulowane są postanowieniami instrukcji czynności kancelaryjnych w Urzędach Gmin.

R o z d z i a ł III

ORGANIZACJA URZĘDU

§ 4

Strukturę organizacyjną Urzędu stanowią:

Kierownictwo Urzędu

1. Wójt WG

2. Zastępca Wójta ZWG

3. Sekretarz Urzędu SU

4. Skarbnik SK

5. Kierownicy Referatów.

§ 5

Zakres działania i podział kompetencji Kierownictwa Urzędu ustala Wójt Gminy w drodze zarządzenia.

§ 6

Wójt kieruje Urzędem przy pomocy Z-cy Wójta, Sekretarza, Skarbnika oraz Kierowników referatów.

§ 7

W skład Urzędu wchodzą następujące jednostki organizacyjne:

1. Referat Organizacyjny.

2. Referat Finansowy.

3. Referat Rolnictwa, Agroturystyki, Gospodarki Komunalnej, Zamówień Publicznych i Promocji Gminy.

4. Samodzielne stanowiska:

1) Stanowisko ds. inwestycji nadzoru budowlanego i rozwoju Gminy,

2) Radca prawny – RP.

R o z d z i a ł IV

REFERATY I SAMODZIELNE STANOWISKA

§ 8

Referat Organizacyjny:

1. Stanowisko ds. obsługi Rady Gminy, Zarządu Gminy – kierownik referatu.

2. Stanowisko ds. ewidencji ludności, OSP i archiwum.

3. Stanowisko ds. obsługi sekretariatu – kierownik kancelarii tajnej.

4. Stanowisko pracy ds. komputeryzacji i rozwoju informatyki w Gminie – pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych.

5. Stanowisko obrony cywilnej i działalności gospodarczej.

6. Stanowisko ds. oświaty, kultury i zdrowia.

7. Goniec.

8. Stanowiska pracy techniczno-gospodarcze:

1) sprzątaczka,

2) kierowca samochodu osobowego.

§ 9

Referat Finansowy:

1. Skarbnik Gminy – Kierownik referatu, Główny Księgowy.

2. Zastępca Skarbnika Gminy – zastępca głównego księgowego.

3. Stanowisko pracy ds. wynagrodzeń, podatku dochodowego i VAT.

4. Stanowisko pracy ds. wymiaru należności podatkowych i nie podatkowych, kasjer.

5. Stanowisko pracy ds. księgowości podatkowej.

§ 10

Referat Rolnictwa, Agroturystyki,

Gospodarki Komunalnej, Zamówień Publicznych

i Promocji Gminy

1. Stanowisko ds. rolnictwa, agroturystyki i promocji gminy – kierownik referatu.

2. Stanowisko ds. gospodarki komunalnej i spraw gedezyjnych.

3. Stanowisko ds. zamówień publicznych, bhp, dróg i oświetlenia ulicznego – zaopatrzeniowiec.

4. Stanowiska techniczno-gospodarcze:

1) palacz – konserwator,

2) kierowca ciągnika.

§ 11

Samodzielne stanowiska:

1. Stanowisko ds. inwestycji, nadzoru budowlanego i rozwoju Gminy.

2. Radca prawny.

R o z d z i a ł V

ZAKRES ZADAŃ I KOMPETENCJI REFERATÓW

I SAMODZIELNYCH STANOWISK

§ 12

Referat Organizacyjny:

I. Sprawy gospodarcze i kancelaryjno-techniczne:

1) gospodarka lokalami biurowymi w Urzędzie.

2) dokonywane zakupów materiałów biurowych,

3) gospodarka środkami rzeczowymi, drukami i materiałami biurowymi,

4) zapewnienie obsługi organizacyjnej i biurowej Zarządu Gminy,

5) przyjmowanie, rozdzielanie i wysyłanie korespondencji,

6) zapewnienie właściwej obsługi organizowanych spotkań przez Wójta Gminy, Zastępcę Wójta Gminy,

7) prowadzenie ewidencji korespondencji,

8) prenumerata dzienników i czasopism,

9) gospodarka pieczęciami urzędowymi i tablicami ogłoszeń,

10) prowadzenie archiwum zakładowego oraz przekazywanie akt do archiwum państwowego,

11) dbałość o porządek i estetykę pomieszczeń Urzędu,

12) przyjmowanie obwieszczeń i ich wywieszanie,

13) przyjmowanie pism sądowych i prokuratorskich,

14) informacja kierująca z zakresu prawa,

15) prowadzenie rejestru skarg i wniosków oraz koordynacja ich załatwiania,

16) wdrażanie informatyki do pracy urzędu,

17) prowadzenie sekretariatu Wójta Gminy,

18) realizacja ustawy o ochronie informacji niejawnych,

19) prowadzenie kancelarii tajnej.

II. Obsługa Rady Gminy:

1) organizacja sesji Rady Gminy, posiedzeń Zarządu, spotkań, zebrań i posiedzeń z udziałem Wójta Gminy, radnych, sołtysów wsi,

2) zawiadamianie radnych o sesjach Rady Gminy, posiedzeniach Zarządu i Komisji Rady,

3) kompletowanie i dostarczanie radnym wymaganych materiałów,

4) informowanie radnych o sposobie załatwienia wniosków i interpelacji,

5) kompletowanie projektów uchwał przygotowywanych na sesję Rady Gminy,

6) organizacja i koordynacja wnioskowanych przez radnych spotkań z wyborcami,

7) udzielanie techniczno-organizacyjnej pomocy w przeprowadzaniu przez Komisję Rewizyjną kontroli wykonywania uchwał Rady Gminy,

8) kompletowanie uchwał podejmowanych przez Radę Gminy i Zarząd Gminy,

9) przekazywanie korespondencji Rady Gminy wpływającej i wypływającej,

10) przygotowywanie materiałów do tworzenia planów pracy Rady Gminy i jej Komisji,

11) protokołowanie sesji, posiedzeń Zarządu, posiedzeń Komisji Rady Gminy, spotkań radnych, zebrań sołtysów,

12) przygotowywanie zebrań wiejskich w sprawie wyborów sołtysów i rad sołeckich,

13) prowadzenie rejestru uchwał Rady Gminy, Zarządu, zbioru przepisów gminnych, rejestru wniosków komisji oraz interpelacji radnych,

14) prowadzenie spraw jednostek pomocniczych,

15) sporządzanie zeznań świadków i odbieranie oświadczeń wnioskodawców w spr. rentowych,

16) sporządzanie oświadczeń woli spadkobierców.

III. Sprawy obywatelskie:

1) prowadzenie ewidencji ludności,

2) ochrona danych osobowych,

3) prowadzenie postępowania administracyjnego w zakresie zameldowania i wymeldowania,

4) wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość,

5) prowadzenie rejestru przedpoborowych,

6) udział w przygotowaniu poboru i jego przeprowadzenie,

7) kompletowanie podań dot. sprawowania przez żołnierzy bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny, prowadzeniu gospodarstwa rolnego, uznaniu ich za jedynych żywicieli rodzin,

8) czynności związane z wykonywaniem powszechnego obowiązku obrony oraz współdziałanie w tych sprawach z organami wojskowymi,

9) ewidencja działalności gospodarczej,

10) wydawanie zezwoleń na sprzedaż alkoholu,

11) wydawanie zezwoleń na wykonywanie usług w zakresie transportu samochodowego,

12) przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy i Zarządu Gminy w ramach zadań Referatu.

IV. Kultura, ochrona zdrowia

1) nadzorowanie pracy gminnych placówek upowszechniania kultury,

2) współdziałanie ze społecznym ruchem kulturalnym,

3) opiniowanie wniosków dot. finansowania kultury,

4) kontrola wydatkowania środków w placówkach upowszechniania kultury,

5) prowadzenie rejestru instytucji kultury,

6) prowadzenie spraw z zakresu funkcjonowania podstawowej opieki medycznej,

7) współpraca z OPS w zakresie świadczeń na rzecz dzieci i młodzieży z rodzin objętych pomocą społeczną,

8) współpraca z Przewodniczącym Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Profilaktyki,

9) koordynacja działań ukierunkowanych na tworzenie udogodnień dla osób niepełnosprawnych.

V. Ochotnicze Straże Pożarne:

1) prowadzenie i nadzór spraw dot. OSP.

VI. Oświata:

1) współpraca z organami sprawującymi nadzór pedagogiczny nad placówkami oświatowymi,

2) przygotowywanie materiałów do prowadzenia konkursów na dyrektorów placówek oświatowych,

3) analiza projektów planów budżetowych i realizacji budżetu placówek oświatowych,

4) analiza potrzeb, organizacja i nadzór nad dowozem uczniów do szkół,

5) analiza projektów organizacyjnych placówek oświatowych,

6) stała analiza demograficzna Gminy,

7) organizowanie i przeprowadzanie egzaminów dotyczących awansu zawodowego nauczycieli,

8) współpraca z dyrektorami szkół.

§ 13

Referat Finansowy:

1) realizacja budżetu Gminy,

2) zapewnienie bilansowania finansowych potrzeb gminy dochodami własnymi zasilającymi,

3) analiza wykorzystania budżetu, wnioskowanie w sprawach zmian w budżecie oraz kontrola racjonalności wydatków,

4) obsługa finansowo-księgowa Gminy i Urzędu,

5) obsługa kasowa,

6) egzekucja należności podatkowych,

7) prowadzenie spraw funduszy celowych,

8) realizacja wydatków osobowych, płac, ubezpieczeń społecznych, podatków, nagród, kosztów podróży i innych świadczeń związanych ze stosunkiem pracy pracowników Urzędu i obsługiwanych jednostek organizacyjnych Gminy,

9) zapewnienie środków na statutową działalność jednostek organizacyjnych Gminy finansowanych z budżetu Gminy,

10) prowadzenie księgowości GOPS, GBP,

11) kontrola działalności finansowej jednostek organizacyjnych Gminy,

12) gospodarka środkami rzeczowymi, prowadzenie ewidencji, inwentaryzacja i rozliczanie składników majątkowych,

13) prowadzenie i rozliczanie kosztów utrzymania administracji i Urzędu,

14) opracowywanie sprawozdań z wykonania planu finansowego,

15) prowadzenie spraw z zakresu wymiaru i poboru podatków i opłat lokalnych,

16) kontrola zgodności deklaracji podatkowych ze stanem faktycznym,

17) wydawanie zaświadczeń o stanie faktycznym,

18) nadzór nad realizacją ustawy o zamówieniach publicznych,

19) współpraca z RIO oraz urzędami i izbami skarbowymi, bankami oraz Wydziałem Finansowym Dolnośląskiego Urzędu Wojewódzkiego,

20) sprawozdawczość finansowa,

21) przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy i Zarządu Gminy w zakresie działania Referatu.

§ 14

Referat Rolnictwa, Agroturystyki, Gospodarki

Komunalnej i Promocji Gminy

1) tworzenie gminnych zasobów nieruchomości,

2) przygotowywanie materiałów do opracowywania studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy,

3) nazewnictwo ulic i numeracja porządkowa nieruchomości,

4) prowadzenie operatów miejscowości,

5) ochrona gruntów położonych na obszarach szczególnej ochrony środowiska i w strefach ochronnych,

6) rekultywacji i zagospodarowania gruntów rolnych,

7) inspirowanie, organizowanie i nadzorowanie przedsięwzięć na rzecz rozwoju budownictwa i urządzeń komunalnych w Gminie, a w szczególności:

a) budownictwa komunalnego,

b) wodociągów,

c) kanalizacji,

d) właściwej gospodarki zasobami wodnymi,

e) gazownictwa,

f) sieci dróg,

g) targowisk,

8) określanie wartości nieruchomości w związku z realizacją ustawy o scaleniu i wymianie gruntów,

9) oddawanie nieruchomości w trwały zarząd, przekazywanie nieruchomości na cele szczególne,

10) ustalanie sposobu i terminów zagospodarowania nieruchomości gruntowych,

11) ustalanie ceny, opłaty i rozliczenia za nieruchomości gruntowe,

12) scalanie i podział nieruchomości,

13) ustalanie prawa pierwokupu nieruchomości,

14) realizacja ustawy o przekształceniu prawa użytkowania wieczystego, przysługującego osobom fizycznym, w prawo własności,

15) przygotowywanie projektów uchwał oraz uczestniczenie w nabywaniu mienia komunalnego,

16) organizowanie przetargów na zbycie gruntów komunalnych,

17) ustalanie cen gruntów w oparciu o przepisy ustawy,

18) stała aktualizacja ewidencji gruntów jako źródła informacji dla potrzeb gospodarki gruntami, zagospodarowania terenu i wymiaru podatków,

19) występowanie do Wojewody Dolnośląskiego lub Ministra Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa z wnioskami w sprawie zgody na przeznaczenie gruntu rolnego na cele nierolnicze,

20) stałego wydawania informacji w sprawie zgody odpowiednich organów na przeznaczenie gruntów rolnych na cele nierolnicze oraz wyłączenia gruntów rolnych z produkcji rolniczej,

21) przygotowanie do zatwierdzenia projektu planu gospodarowania gruntami rolnymi w strefach ochronnych,

22) sprawowanie administracji w zakresie łowiectwa,

23) przyjmowanie i przekazywanie zgłoszeń o podejrzeniu o zachorowanie lub zachorowaniu zwierząt na chorobę zakaźną,

24) wyznaczanie biegłych do wyceny zwierząt zabijanych lub padłych w związku z wystąpieniem choroby zakaźnej,

25) przyjmowanie informacji o pojawieniu się chorób, szkodników i chwastów, nakazywanie wykonania określonych czynności lub orzekanie o wykonaniu zastępczym,

26) wydawanie zezwoleń na uprawę maku i konopi,

27) wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości,

28) wymierzanie kar pieniężnych za samowolne usuwanie drzew i krzewów,

29) przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy i Zarządu w ramach zadań stanowiska,

30) przygotowywanie projektów kalkulacji podwyżek opłat za wodę i wywóz nieczystości stałych i płynnych,

31) zapewnienie prawidłowego stanu technicznego komunalnych zasobów mieszkaniowych i obiektów użyteczności publicznej,

32) zapewnienie dostępności do urządzeń wodnych i ich sprawności,

33) współpraca ze Społecznymi Komitetami realizującymi zadania w ramach inicjatyw społecznych,

34) przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy i Zarządu w ramach kompetencji Referatu,

35) wykładanie projektu programu rolniczego lub leśnego wykorzystania gruntów równocześnie z wyłożeniem projektu studium zagospodarowania przestrzennego Gminy oraz przygotowywanie do zatwierdzenia projekt programu,

36) zobowiązywanie do wykonania prac zabezpieczających przed powodzią lub do dostarczania posiadanych materiałów,

37) wnioskowanie odszkodowań za straty z tytułu udziału w ochronie przed powodzią,

38) nakazywanie wykonania niezbędnych urządzeń zabezpieczających wodę przed zanieczyszczeniem oraz zaniechania przez właściciela gruntów, budynków, wprowadzania do wody ścieków nienależycie oczyszczonych,

39) organizowanie ochotniczych drużyn ratowniczych (w przypadku klęski powodzi),

40) przygotowywanie ewakuacji ludności z obszarów zagrożonych powodzią,

41) współpraca z Agencją Własności Rolnej Skarbu Państwa i AriMR,

42) realizacja zadań własnych, zleconych i powierzonych z zakresu ustawy o drogach publicznych, a w szczególności:

– wydawanie opinii o przebiegu dróg powiatowych,

– wykonywanie zadań wynikających z ustawy o drogach publicznych należących do kompetencji gminy, z dnia 21 marca 1985 r. (Dz. U. Nr 19 z 1988 r. poz. 132 z późniejszymi zmianami) realizacja zadań wynikających z ustawy o zamówieniach publicznych,

43) rejestracja Społecznych Komitetów realizujących zadania w ramach inicjatyw społecznych,

44) tworzenie warunków sprzyjających utrzymaniu czystości i porządku w Gminie,

45) prowadzenie centralnego rejestru umów zawieranych przez Gminę,

46) prowadzenie rejestru zastosowanych trybów zamówień publicznych.

§ 15

Samodzielne stanowiska:

Stanowisko ds. inwestycji nadzoru budowlanego i rozwoju Gminy

1) organizowanie i prowadzenie robót publicznych,

2) przygotowywanie materiałów do opracowywania miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,

3) sporządzanie wypisów z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,

4) ustalanie warunków zabudowy zagospodarowania terenu na podstawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,

5) przeprowadzenie rozprawy administracyjnej w spr. ustalenia warunków zabudowy i zagospodarowania terenu, w przypadku braku miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego,

6) organizowanie i prowadzenie nadzoru budowlanego inwestycji realizowanych na terenie Gminy,

7) prowadzenie ewidencji zabytków,

8) organizacja i rozliczenie inwestycji i remontów w ramach przyznanych środków finansowych we współpracy z Referatem Finansów,

9) prowadzenie remontów i inwestycji w urzędzie Gminy, GBP, gminnych placówkach oświatowych oraz w świetlicach wiejskich,

10) koordynowanie wykonawstwa inwestycji i kapitalnych remontów o znaczeniu lokalnym i zapewnienie prawidłowego przebiegu realizacji zadań w tym zakresie,

11) programowanie i realizacja infrastruktury technicznej zapewniającej przygotowanie terenów dla potrzeb budownictwa,

12) wyposażenie gruntów wchodzących w skład zasobów gminy w urządzenia komunalne oraz niezbędne sieci uzbrojenia terenu,

13) przygotowywanie projektów uchwał Rady Gminy i Zarządu w ramach kompetencji stanowiska,

14) tworzenie warunków sprzyjających utrzymaniu czystości i porządku w Gminie,

15) tworzenie warunków do selektywnej zbiórki, segregacji i składania odpadów.

Radca prawny:

Do zadań radcy prawnego należy:

1) obsługa prawna Urzędu,

2) zapewnienie zgodności działalności Urzędu z przepisami prawa,

3) obsługa prawna Rady Gminy i udział w sesjach Rady Gminy.

R o z d z i a ł VI

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§ 16

1. Zakresy czynności poszczególnych pracowników Urzędu zawierają ich obowiązki i odpowiedzialność.

2. Na okres nieobecności pracowników w pracy, ich zastępców wyznaczają bezpośredni przełożeni.

3. Przy zmianach personalnych pracowników Urzędu i jednostek organizacyjnych i administracyjnych Gminy obowiązuje protokolarne przekazanie zakresu pracy i obowiązków.

4. Regulamin pracy Urzędu w formie zarządzenia ustala Wójt Gminy jako kierownik zakładu pracy.

5. Regulamin pracy Urzędu reguluje:

– sprawy porządkowe i dyscyplinarne pracowników Urzędu,

– tryb pracy Urzędu.

6. Organizację przyjmowania i rozpatrywania oraz załatwiania indywidualnych spraw mieszkańców w Urzędzie – reguluje załącznik nr 1.

7. Organizację działalności kontrolnej reguluje załącznik nr 2.

8. Zasady podpisywania pism i decyzji reguluje załącznik nr 3.

§ 17

Zmiana Regulaminu Organizacyjnego Urzędu może być dokonana w drodze uchwały Rady Gminy.

Załącznik nr 1 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Jemielnie (poz. 116)

ORGANIZACJA PRZYJMOWANIA,

ROZPATRYWANIA I ZAŁATWIANIA

INDYWIDUALNYCH SPRAW OBYWATELI

W URZĘDZIE GMINY W JEMIELNIE

§ 1

1. Indywidualne sprawy załatwiane są w terminach określonych w Kodeksie Postępowania Administracyjnego oraz w przepisach szczególnych.

2. Pracownicy Urzędu są zobowiązani do sprawnego i rzetelnego rozpatrywania indywidualnych spraw kierując się przepisami prawa oraz zasadami współżycia społecznego.

3. Odpowiedzialność za terminowe i prawidłowe załatwianie indywidualnych spraw ponoszą kierownicy komórek organizacyjnych Urzędu (referatów) oraz pracownicy zgodnie z ustalonymi zakresami obowiązków.

4. Kontrolę i koordynację działań referatów Urzędu w zakresie załatwiania indywidualnych spraw w tym zwłaszcza skarg, wniosków i interpelacji – sprawuje – Referat Organizacyjny.

5. Referat Organizacyjny zobowiązany jest do dokonywania okresowych ocen sposobu załatwiania indywidualnych spraw mieszkańców i przedkładania ich Zastępcy Wójta Gminy.

§ 2

1. Ogólne zasady postępowania ze sprawami wniesionymi przez obywateli regulują kodeks postępowania administracyjnego, instrukcja kancelaryjna oraz przepisy szczególne dotyczące zwłaszcza organizacji przyjmowana, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków obywateli.

2. Sprawy wniesione przez obywateli do Urzędu są ewidencjonowane w spisach i rejestrach spraw.

3. Referat Organizacyjny prowadzi centralny rejestr skarg i wniosków indywidualnych wpływających do Urzędu oraz skarg zgłoszonych w czasie przyjęć interesantów przez Wójta Gminy, Zastępcę Wójta Gminy i Kierowników Referatów.

§ 3

1. Pracownicy obsługujący interesantów zobowiązani są do:

a) udzielenia informacji niezbędnych przy załatwianiu danej sprawy i wyjaśnienia treści obowiązujących przepisów,

b) rozstrzygnięcia sprawy w miarę możliwości na miejscu, a w pozostałych przypadkach do określenia terminu załatwienia,

c) informowania zainteresowanych o stanie załatwiania ich sprawy,

d) powiadomienia o przedłużaniu terminu załatwiania sprawy, w przypadku zaistnienia takiej konieczności,

e) informowania o przysługujących środkach odwoławczych lub środkach zaskarżenia od wydanych rozstrzygnięć.

2. Interesanci mają prawo do informacji pisemnej i ustnej.

§ 4

1. Wójt przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w wyznaczonym dniu tygodnia i w określonych godzinach.

2. Z-ca Wójta Gminy i kierownicy referatów przyjmują interesantów w sprawie skarg i wniosków każdego dnia, w ramach swoich możliwości czasowych, a wyznaczonym dniu tygodnia w określonych godzinach.

3. Pracownicy poszczególnych referatów Urzędu przyjmują interesantów w ciągu całego dnia pracy Urzędu.

4. Z przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków sporządzane są protokoły.

Załącznik nr 2 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Jemielnie (poz. 116)

ORGANIZACJA DZIAŁALNOŚCI KONTROLNEJ

§ 1

W Urzędzie sprawowana jest kontrola wewnętrzna i zewnętrzna.

§ 2

Kontrolę wewnętrzną w Urzędzie sprawują:

1. Wójt Gminy, jego zastępca, kierownicy referatów w stosunku do pracowników bezpośrednio im podległych.

2. Referat organizacyjny oraz referat finansowy w zakresie przyznanych im uprawnień.

 

§ 3

Kontrolę zewnętrzną wykonują w zakresie przyznanych przez Wójta lub Zarząd Gminy pełnomocnictw:

1. Kierownik Referatu Finansów w stosunku do jednostek nadzorowanych w wykonywaniu budżetu oraz planu finansowego dla zadań państwowych zleconych Gminie oraz prowadzenia działalności finansowej przez jednostki organizacyjne podporządkowane Gminie.

2. Kierownicy Referatów (pracownicy samodzielnych stanowisk) w stosunku do jednostek podporządkowanych w zakresie właściwości rzeczowej.

Załącznik nr 3 do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Jemielnie (poz. 116)

ZASADY PODPISYWANIA PISM I DECYZJI

§ 1

Wójt Gminy podpisuje:

1. Wszystkie pisma i decyzje administracyjne związane z wykonaniem zadań przypisanych ustawowo Wójtowi i Zarządowi Gminy w zakresie administracji samorządowej oraz zadań zleconych przez administrację rządową.

2. Zarządzenia i uchwały Zarządu Gminy.

3. Zarządzenia Wójta, okólniki.

4. Decyzje i pisma w sprawach kadrowych i osobowych pracowników Urzędu Gminy oraz kierowników jednostek budżetowych.

5. Inne pisma i decyzje wymagające podpisu Wójta na mocy przepisów szczególnych.

§ 2

Dokumenty finansowe, dla których wymagana jest kontrasygnata Skarbnika Gminy są podpisywane przez Wójta i Skarbnika.

§ 3

W czasie nieobecności Wójta pisma w sprawach wymienionych w § 1 podpisuje Zastępca Wójta.

§ 4

Dokumenty przedkładane do podpisu Wójta powinny być uprzednio parafowane przez Kierowników Referatów.

§ 5

Kierownicy Referatów podpisują pisma i decyzje administracyjne w ramach udzielonych przez Wójta upoważnień oraz wszystkie pisma związane z zakresem działania referatu nie zastrzeżone do podpisu przez Wójta.