1278

UCHWAŁA RADY GMINY LEWIN KŁODZKI

z dnia 28 czerwca 2001 r.

w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu gminy dla podmiotów nie zaliczonych do sektora finansów publicznych i niedziałających w celu osiągnięcia zysku, sposobu jej rozliczenia oraz kontroli wykonania
                                 zadań przyjętych do realizacji

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 ze zmianami) oraz art. 116 ust. 3 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1014 ze zmianami) Rada Gminy uchwala, co następuje:

 


§ 1

Ustala się tryb postępowania o udzielenie dotacji z budżetu gminy:

1.  Podmioty nie zaliczone do sektora finansów publicznych i niedziałające w celu osiągnięcia zysku mogą otrzymywać z budżetu gminy dotacje.

2.  Dotacja może być przyznana wyłącznie na cele publiczne związane z realizacją zadań własnych gminy, na wniosek podmiotu ubiegającego się o jej przyznanie.

3.  Wnioski o przyznanie dotacji z budżetu gminy należy składać w terminie do 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy, na który dotacja ma być przyznana, informacje o możliwości składania wniosków podaje się do wiadomości publicznej w terminie do 15 września roku poprzedzającego rok budżetowy.

4.  W szczególnie uzasadnionych przypadkach dopuszcza się możliwość składania wniosków o dotację w terminie innym niż określony w § 1 ust 3.

5.  Wnioski, o których mowa w § 1 ust. 3 i 4 niniejszej uchwały, muszą zawierać następujące dane;

1) pełną nazwę, dokładny adres (siedzibę) podmiotu ubiegającego się o dotację,

2) numer identyfikacji podatkowej (NIP),

3) numer regon,

4) status prawny,

5) numer rachunku bankowego oraz nazwę banku prowadzącego obsługę kasową,

6) kwotę wnioskowanej dotacji,

7) całkowity koszt. realizacji zadania zleconego, w tym udział dotacji w kosztach,

8) cel przeznaczenia dotacji,

9) termin/terminy realizacji zadania zleconego,

10) sposób/sposoby realizacji zadania zleconego,

11) precyzyjne określenie wydatków, które zostaną pokryte z dotacji,

12) imiona i nazwiska osób odpowiedzialnych za realizację i rozliczenie zadania,

13) proponowane terminy i sposób przekazania dotacji,

14) podpisy i pieczęcie osób działających w imieniu podmiotu ubiegającego się o dotację,

15) upoważnienia pełnomocnictwa do występowania w imieniu podmiotu ubiegającego się o dotację,

16) zaświadczenia, odpisy z rejestrów o prowadzonej działalności.

6. Zlecenie zadania i udzielenie dotacji następuje na podstawie umowy zawartej pomiędzy Zarządem Gminy a podmiotem ubiegającym się o dotację.

7. Umowa winna w szczególności zawierać:

1) oznaczenie stron umowy,

2) opis zadania,

3) termin jego realizacji,

4) kwotę dotacji przyznanej podmiotowi realizującemu zadanie,

5) terminy przekazywania dotacji,

6) sposób i terminy rozliczenia dotacji,

7) sposób kontroli realizowanego zadania,

8) zasady i terminy zwrotu niewykorzystanej dotacji,

9) zasady zwrotu dotacji wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem,

10) tryb wyboru najkorzystniejszej oferty do wykonania zadania zleconego,

11) sposób wykonania zadania,

12) sposób i termin sporządzenia sprawozdania z realizacji zleconego zadania.

§ 2

Zarząd Gminy po zasięgnięciu opinii właściwej dla sprawy komisji Rady podejmuje decyzję o przekazaniu zadania gminy lub o udzieleniu pomocy finansowej przy realizacji zadania, kierując się w szczególności następującymi kryteriami:

1) całkowitymi kosztami zadania,

2) udziałem własnym podmiotu ubiegającego się o dotację w kosztach realizacji zadania,

3) merytoryczną wartością projektu, jego zbieżnością z hierarchią potrzeb gminy,

4) korzyściami płynącymi dla społeczności lokalnej,

5) perspektywą kontynuacji zadania w latach przyszłych,

6) dotychczasowymi dokonaniami i doświadczeniem podmiotu wnioskującego o dotację przy okazji realizacji zadań o podobnym charakterze,

7) umiejętnością nawiązywania kontaktów i pozyskiwania sponsorów innych niż gmina,

8) dotychczasową współpracą z jednostkami samorządu terytorialnego i ich jednostkami organizacyjnymi.

§ 3

Ustala się następujący sposób rozliczania przyznanych z budżetu gminy dotacji:

1) wszystkie dokumenty dotyczące rozliczenia dotacji należy przedłożyć do właściwego merytorycznie referatu Urzędu Gminy w Lewinie Kłodzkim wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszej uchwały w terminie określonym w umowie,

2) do rozliczenia należy dołączyć dwustronne kserokopie faktur, rachunków innych dokumentów źródłowych z potwierdzeniem za zgodność z oryginałem,

3) wszystkie przedłożone do rozliczenia dokumenty muszą być opatrzone klauzulą „Zapłacono z dotacji gminy Lewin Kłodzki”.

4) poniesione wydatki muszą być zatwierdzone do zapłaty przez kierownika i głównego księgowego dotowanego podmiotu lub inne osoby upoważniono do wykonywania ww. czynności.

5) terminy rozliczenia dotacji muszą być zgodne z terminami określonymi w umowach,

6) wykaz podmiotów oraz udzielonych i rozliczonych kwot dotacji wg stanu na dzień 30 czerwca i 31 grudnia ogłaszany będzie w gazecie lokalnej i na tablicach ogłoszeń.

§ 4

Ustała się następujący sposób kontroli przyznanych z budżetu gminy dotacji:

1. Podmiot otrzymujący dotację zobowiązany jest do udostępnienia w każdej chwili na żądanie gminy pełnej dokumentacji merytorycznej i finansowej dotyczącej przedmiotu umowy.

2. W przypadku stwierdzenia naruszenia zasad umowy lub niezgodnego z przeznaczeniem wydatkowania przyznanej z budżetu gminy dotacji gmina ma prawo:

1) rozwiązać umowę w trybie natychmiastowym,

2) żądać zwrotu przekazanej dotacji wraz z odsetkami liczonymi jak dla zaległości podatkowych.

§ 5

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Gminy Lewin Kłodzki.

§ 6

Uchwala podlega ogłoszeniu w prasie lokalnej i na tablicach ogłoszeń oraz w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

§ 7

Uchwała wchodzi w życie po 14 dniach od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

 

PRZEWODNICZĄCY

RADY GMINY

 

GRZEGORZ ŻYŁA


 

 

 

 

 

Załącznik nr 1 do uchwały Rady Gminy Lewin Kłodzki z dnia 28 czerwca 2001 r. (poz. 1278)

 

 

Rozliczenie dotacji

Lp.

Data wystawienia

faktury, rachunku

Numer faktury,

rachunku

Kwota

Przeznaczenie wydatkowanych środków

Osoba odpowiedzialna za poniesione wydatki

1

2

3

4

5

6

1.

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

8.

 

 

 

 

 

9.

 

 

 

 

 

10.

 

 

 

 

 

11.

 

 

 

 

 

 

Razem:

 

 

 

Uwagi:

 

 

 

 

 

Podpisy

Sporz.:                                                                                                                     Zatwierdził