1278 UCHWAŁA
RADY GMINY LEWIN KŁODZKI z dnia 28 czerwca 2001 r. w sprawie trybu
postępowania o udzielenie dotacji z budżetu gminy dla podmiotów nie zaliczonych
do sektora finansów publicznych i niedziałających w celu osiągnięcia zysku,
sposobu jej rozliczenia oraz kontroli wykonania Na podstawie art. 18 ust. 2
pkt 15 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
(t.j. Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 ze zmianami) oraz art. 116 ust. 3
ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155,
poz. 1014 ze zmianami) Rada Gminy uchwala, co następuje: |
§ 1
Ustala się tryb postępowania o udzielenie dotacji z budżetu gminy:
1. Podmioty nie zaliczone do sektora finansów
publicznych i niedziałające w celu osiągnięcia zysku mogą otrzymywać z budżetu
gminy dotacje.
2. Dotacja może być przyznana wyłącznie na cele publiczne
związane z realizacją zadań własnych gminy, na wniosek podmiotu ubiegającego
się o jej przyznanie.
3. Wnioski o przyznanie dotacji z budżetu gminy
należy składać w terminie do 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy, na
który dotacja ma być przyznana, informacje o możliwości składania wniosków
podaje się do wiadomości publicznej w terminie do 15 września roku
poprzedzającego rok budżetowy.
4. W szczególnie uzasadnionych przypadkach
dopuszcza się możliwość składania wniosków o dotację w terminie innym niż
określony w § 1 ust 3.
5. Wnioski, o których mowa w § 1 ust. 3 i 4
niniejszej uchwały, muszą zawierać następujące dane;
1) pełną nazwę, dokładny adres (siedzibę) podmiotu
ubiegającego się o dotację,
2) numer identyfikacji podatkowej (NIP),
3) numer regon,
4) status prawny,
5) numer rachunku bankowego oraz nazwę banku
prowadzącego obsługę kasową,
6) kwotę wnioskowanej dotacji,
7) całkowity koszt. realizacji zadania zleconego, w
tym udział dotacji w kosztach,
8) cel przeznaczenia dotacji,
9) termin/terminy realizacji zadania zleconego,
10) sposób/sposoby realizacji zadania zleconego,
11) precyzyjne określenie wydatków, które zostaną
pokryte z dotacji,
12) imiona i nazwiska osób odpowiedzialnych za realizację
i rozliczenie zadania,
13) proponowane terminy i sposób przekazania
dotacji,
14) podpisy i pieczęcie osób działających w imieniu
podmiotu ubiegającego się o dotację,
15) upoważnienia pełnomocnictwa do występowania w
imieniu podmiotu ubiegającego się o dotację,
16) zaświadczenia, odpisy z rejestrów o prowadzonej
działalności.
6.
Zlecenie zadania i udzielenie dotacji następuje na podstawie umowy zawartej
pomiędzy Zarządem Gminy a podmiotem ubiegającym się o dotację.
7. Umowa
winna w szczególności zawierać:
1) oznaczenie stron umowy,
2) opis zadania,
3) termin jego realizacji,
4) kwotę dotacji przyznanej podmiotowi
realizującemu zadanie,
5) terminy przekazywania dotacji,
6) sposób i terminy rozliczenia dotacji,
7) sposób kontroli realizowanego zadania,
8) zasady i terminy zwrotu niewykorzystanej
dotacji,
9) zasady zwrotu dotacji wykorzystanej niezgodnie
z przeznaczeniem,
10) tryb wyboru najkorzystniejszej oferty do wykonania
zadania zleconego,
11) sposób wykonania zadania,
12) sposób i termin sporządzenia sprawozdania z
realizacji zleconego zadania.
§ 2
Zarząd Gminy po zasięgnięciu opinii właściwej dla sprawy komisji Rady
podejmuje decyzję o przekazaniu zadania gminy lub o udzieleniu pomocy
finansowej przy realizacji zadania, kierując się w szczególności następującymi
kryteriami:
1) całkowitymi kosztami zadania,
2) udziałem własnym podmiotu ubiegającego się o
dotację w kosztach realizacji zadania,
3) merytoryczną wartością projektu, jego
zbieżnością z hierarchią potrzeb gminy,
4) korzyściami płynącymi dla społeczności
lokalnej,
5) perspektywą kontynuacji zadania w latach
przyszłych,
6) dotychczasowymi dokonaniami i doświadczeniem
podmiotu wnioskującego o dotację przy okazji realizacji zadań o podobnym
charakterze,
7) umiejętnością nawiązywania kontaktów i
pozyskiwania sponsorów innych niż gmina,
8) dotychczasową współpracą z jednostkami
samorządu terytorialnego i ich jednostkami organizacyjnymi.
§ 3
Ustala się następujący sposób rozliczania przyznanych z budżetu gminy
dotacji:
1) wszystkie dokumenty dotyczące rozliczenia
dotacji należy przedłożyć do właściwego merytorycznie referatu Urzędu Gminy w
Lewinie Kłodzkim wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszej uchwały w
terminie określonym w umowie,
2) do rozliczenia należy dołączyć dwustronne
kserokopie faktur, rachunków innych dokumentów źródłowych z potwierdzeniem za
zgodność z oryginałem,
3) wszystkie przedłożone do rozliczenia dokumenty
muszą być opatrzone klauzulą „Zapłacono z dotacji gminy Lewin Kłodzki”.
4) poniesione wydatki muszą być zatwierdzone do
zapłaty przez kierownika i głównego księgowego dotowanego podmiotu lub inne
osoby upoważniono do wykonywania ww. czynności.
5) terminy rozliczenia dotacji muszą być zgodne z
terminami określonymi w umowach,
6) wykaz podmiotów oraz udzielonych i rozliczonych
kwot dotacji wg stanu na dzień 30 czerwca i 31 grudnia ogłaszany będzie w
gazecie lokalnej i na tablicach ogłoszeń.
§ 4
Ustała się następujący sposób kontroli przyznanych z budżetu gminy
dotacji:
1.
Podmiot otrzymujący dotację zobowiązany jest do udostępnienia w każdej chwili
na żądanie gminy pełnej dokumentacji merytorycznej i finansowej dotyczącej
przedmiotu umowy.
2. W
przypadku stwierdzenia naruszenia zasad umowy lub niezgodnego z przeznaczeniem
wydatkowania przyznanej z budżetu gminy dotacji gmina ma prawo:
1) rozwiązać umowę w trybie natychmiastowym,
2) żądać zwrotu przekazanej dotacji wraz z
odsetkami liczonymi jak dla zaległości podatkowych.
§ 5
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Gminy Lewin Kłodzki.
§ 6
Uchwala podlega ogłoszeniu w prasie lokalnej i na tablicach ogłoszeń
oraz w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
§ 7
Uchwała wchodzi w życie po 14 dniach od ogłoszenia w Dzienniku
Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
PRZEWODNICZĄCY
RADY
GMINY
GRZEGORZ ŻYŁA
Załącznik
nr 1 do uchwały Rady Gminy Lewin Kłodzki z dnia 28 czerwca 2001 r. (poz.
1278) |
Rozliczenie dotacji
Lp. |
Data wystawienia faktury, rachunku |
Numer faktury, rachunku |
Kwota |
Przeznaczenie
wydatkowanych środków |
Osoba odpowiedzialna za
poniesione wydatki |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
1. |
|
|
|
|
|
2. |
|
|
|
|
|
3. |
|
|
|
|
|
4. |
|
|
|
|
|
5. |
|
|
|
|
|
6. |
|
|
|
|
|
7. |
|
|
|
|
|
8. |
|
|
|
|
|
9. |
|
|
|
|
|
10. |
|
|
|
|
|
11. |
|
|
|
|
|
Razem: |
|
|
|
||
Uwagi: |
Podpisy
Sporz.: Zatwierdził