1271

UCHWAŁA RADY MIASTA I GMINY PRUSICE

z dnia 29 czerwca 2001 r.

w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji z budżetu gminy podmiotom niezaliczanym do sektora finansów publicznych, sposobu jej rozliczania oraz kontroli wykonywania zleconego zadania

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 z późn. zm.), art. 118 ust. 3 z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1014 z późn. zm.) Rada Miasta i Gminy Prusice uchwala, co następuje:

 

 


§ 1

1.  Z budżetu gminy mogą być udzielane dotacje na realizację zadań publicznych gminy zleconych do wykonania podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych i niedziałających w celu osiągnięcia zysku – na zasadach określonych w niniejszej uchwale.

O udzielenie dotacji mogą ubiegać się w szczególności:

1) stowarzyszenia,

2) fundacje,

3) kluby sportowe – stowarzyszenia kultury fizycznej w działaniach nie dotyczących sportu wyczynowego,

4) formy organizacyjne działalności kulturalnej prowadzone przez podmioty inne niż fundacje i stowarzyszenia.

§ 2

1.  Podstawą do udzielenia dotacji z budżetu gminy jest wniosek podmiotu nie zaliczanego do sektora finansów publicznych i niedziałającego w celu osiągnięcia zysku, zawierający ofertę realizacji zadania publicznego należącego do zadań samorządu gminnego.

2.  Wniosek o przyznanie dotacji winien w szczególności zawierać:

1) podstawowe informacje o podmiocie:

a) adres siedziby, adres korespondencyjny, nr telefonu (fax),

b) nazwę rejestru, nr rejestracyjny i datę rejestracji,

c)  imiona i nazwiska osób stanowiących władze podmiotu i wskazanie osób upoważnionych do zawierania umów,

d) numer rachunku i nazwę banku, w którym jest prowadzony.

2) nazwę realizowanego zadania, jego zakres przedmiotowy i sposób realizacji,

3) koszt realizowanego zadania oraz inne źródła jego finansowania, zaangażowanie środków własnych,

4) termin i miejsce realizacji zadania.

§ 3

Dotacja może być udzielana podmiotowi, który spełnia łącznie następujące kryteria:

1) jest podmiotem zarejestrowanym,

2) posiada własny rachunek bankowy,

3) przedmiot działalności statutowej podmiotu gwarantuje fachową realizację zleconego zadania,

4) wykaże że proponowany zakres usług świadczony był przez okres co najmniej 12 miesięcy bez udziału dotacji budżetowej.

§ 4

Wnioski o przyznanie dotacji składane są do Zarządu Miasta i Gminy Prusice w terminie do dnia 30 września roku poprzedzającego rok budżetowy.

§ 5

Wnioski rozpatrywane są pod względem:

1) określenia, czy zadanie, które zamierza realizować podmiot ubiegający się o dotację, mieści się w zakresie zadań leżących w ustawowej kompetencji samorządu gminnego,

2) określenia, czy w ramach dotychczasowych rozwiązań organizacyjnych zapewniona jest realizacja proponowanego zadania gwarantującego zaspokojenie potrzeb w tym zakresie,

3) określenia, czy sposób realizacji zadania przedstawionego w ofercie gwarantuje jego prawidłowe wykonanie,

4) możliwości sfinansowania proponowanego zadania ze środków budżetu gminy.

§ 6

1.  Wnioski o udzielenie dotacji rozpatruje Zarząd Miasta i Gminy Prusice w terminie do 45 dni od upływu terminu składania wniosków.

2.  W odniesieniu do pozytywnie rozpatrzonych wniosków Zarząd Miasta i Gminy Prusice przedstawia Radzie Miasta i Gminy na najbliższe posiedzenie projekt uchwały, w którym między innymi wskazuje podmioty, kwoty oraz zakres dotowanych zadań.

3.  Po podjęciu przez Radę Miasta i Gminy Prusice uchwały w sprawie udzielenia dotacji właściwy merytorycznie referat niezwłocznie powiadamia podmiot składający wniosek.

4.  Warunkiem przekazania dotacji  na realizację zadania jest zawarcie przez Zarząd Miasta i Gminy umowy z podmiotem wymienionym w uchwale.

5.  Umowa powinna określać w szczególności:

1) nazwę i opis zadania oraz termin realizacji,

2) wysokość dotacji i termin jej przekazania,

3) uprawnienia zlecającego do kontroli zleconego zadania w trakcie jego realizacji,

4) sposób rozliczenia udzielonej dotacji,

5) określenie skutków, w przypadku wykorzystania dotacji na inny cel, niż została przeznaczona.

Sposób rozliczania dotacji

§ 7

1.  Dotacja przekazywana będzie na rachunek bankowy podmiotu wykonującego zadanie według terminów określonych w umowie.

2.  Podmiot dotowany dokonuje rozliczenia dotacji w terminie 14 dni po zakończeniu realizacji zadania, na podstawie dowodów księgowych potwierdzających dokonane operacje gospodarcze oraz innych dokumentów dowodowych identyfikujących rodzaj zleconych zadań, np. list obecności, ewidencji uczestników, jednostkowych kosztów żywienia itp.

3.  Ocena prawidłowości przedłożonego rozliczenia dotacji wykonana będzie przez referat prowadzący merytoryczny nadzór nad realizacją zadań objętych dotacją z uwzględnieniem wyników kontroli.

§ 8

1.  W przypadku wykorzystania na realizację zadania części przekazanej kwoty dotacji niewykorzystana część niezwłocznie podlega zwrotowi.

2.  Dotacja udzielona z budżetu gminy wykorzystana niezgodnie z przeznaczeniem podlega w całości zwrotowi wraz z odsetkami ustawowymi za zwłokę od dnia wpływu dotacji na rachunek dotowanego podmiotu.

Kontrola realizacji zadania zleconego

§ 9

1.  Kontrola realizacji zleconego zadania wykonywana będzie przez referat do którego kompetencji należy realizowane zadanie.

2.  Kontrola, o której mowa w ust. 1, podlega w szczególności na sprawdzeniu:

1) zgodności realizacji zadania z zapisami umowy,

2) jakości i terminowości jego realizacji,

3) zgodności sposobu realizacji zadania i wydatkowania środków z obowiązującymi przepisami i dokumentacją prowadzoną przez podmiot dotowany,

4) sposobu i terminu realizacji wniosków pokontrolnych z ewentualnych ustaleń kontroli doraźnych.

3.  Rejestry zawartych umów o udzielenie dotacji prowadzi Sekretarz Miasta i Gminy w Prusicach.

§ 10

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miasta i Gminy w Prusicach.

§ 11

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

 

WICEPRZEWODNICZĄCA

RADY MIASTA I GMINY

 

JOANNA JANUSZ