1270 UCHWAŁA
RADY MIASTA I GMINY TRZEBNICA z dnia 21 czerwca 2001 r. w
sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy w Trzebnicy Na
podstawie art. 33 ust. 2 w związku z art. 40 ust. 2 pkt 2, art. 41 ust. 1
ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r. Nr 13,
poz. 74 z późn. zm.) Rada Miasta i Gminy Trzebnica na wniosek Zarządu Miasta
i Gminy Trzebnica uchwala Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta i Gminy w
Trzebnicy. |
R o z d
z i a ł I
§ 1
Regulamin Organizacyjny Urzędu
Miasta i Gminy w Trzebnicy, zwany dalej regulaminem, określa organizację i
zasady funkcjonowania Urzędu.
Do spraw tych należy:
1) zakres działania i zadania Urzędu Miasta i Gminy w
Trzebnicy, zwanego dalej Urzędem,
2) zakres działania kierownictwa Urzędu i
poszczególnych wydziałów (samodzielnych stanowisk pracy) w Urzędzie,
3) zasady opracowywania i wydawania aktów prawnych
Zarządu i Burmistrza,
4) zasady podpisywania pism i aktów prawnych,
5) tryb wykonywania kontroli wewnętrznej i zewnętrznej,
§ 2
Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
1) gminie należy przez to rozumieć Miasto i Gminę
Trzebnica,
2) Radzie lub Zarządzie należy przez to rozumieć
odpowiednio Radę Miasta i Gminy Trzebnica oraz Zarząd Miasta i Gminy Trzebnica,
3) Burmistrzu, Zastępcy Burmistrza, Sekretarzu,
Skarbniku, kierowniku Urzędu Stanu Cywilnego – należy przez to rozumieć
odpowiednio: Burmistrza Miasta i Gminy Trzebnica, Zastępcę Burmistrza Miasta i
Gminy Trzebnica, Sekretarza Miasta i Gminy Trzebnica, Skarbnika Miasta i Gminy
Trzebnica, oraz kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Trzebnicy,
4) ustawie o samorządzie gminnym – należy przez to
rozumieć ustawę z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r.,
Nr 13, poz. 74 z późn. zm.),
5) komórka organizacyjna – należy przez to
rozumieć wydział, samodzielne stanowisko pracy w Urzędzie,
6) jednostka organizacyjna – należy przez to
rozumieć gminną jednostkę organizacyjną,
7) naczelniku wydziału – należy przez to rozumieć
osobę kierującą wydziałem, kierownika Urzędu Stanu Cywilnego,
8) ustawie
o pracownikach samorządowych – należy rozumieć ustawę z dnia 22 marca 1990 r. o
pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 21, poz. 24 z późn. zm.).
§
3
1. Urząd jest
jednostką budżetową gminy.
2. Urząd jest
pracodawcą dla zatrudnionych w nim pracowników.
3. Kierownikiem
Urzędu jest Burmistrz, który pełni równocześnie funkcję Przewodniczącego Zarządu
Miasta i Gminy Trzebnica.
4. Siedziba
Urzędu znajduje się w Trzebnicy przy ul. Plac Marszałka Józefa Piłsudskiego 1.
Budynkiem
Urzędu jest także budynek Ratusza w Trzebnicy przy ul. Rynek, w którym mieści
się Urząd Stanu Cywilnego.
§
4
1. Zasady i tryb
wykonywania czynności kancelaryjnych w Urzędzie określa rozporządzenie Prezesa
Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 1999 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla
organów gminy i związków międzygminnych (Dz. U. Nr 112, poz. 1319).
2. Postępowanie
z dokumentami stanowiącymi tajemnicę służbową (poufne) i państwową (tajne) reguluje
ustawa z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr
11, poz. 95 z późn. zm.).
R
o z d z i a ł II
Zakres
działania i zadania Urzędu
§
5
1. Urząd
stanowi aparat pomocniczy Zarządu.
2. Urząd jest
jednostką organizacyjną gminy powołaną do wykonywania zadań publicznych o
znaczeniu lokalnym, przynależnych do zakresu zadań Zarządu i Burmistrza.
3. Do zakresu
działania Urzędu należy zapewnienie warunków należytego wykonywania
spoczywających na gminie:
1) zadań
własnych, wynikających ustaw, statutu gminy i uchwał Rady,
2) zadań
zleconych przez organy administracji
rządowej na mocy ustaw,
3) zadań
wykonywanych na podstawie porozumienia z organami administracji rządowej (zadań
powierzonych),
4) zadań
publicznych powierzonych gminie w drodze porozumienia komunalnego, które nie
zostały powierzone innym gminnym jednostkom organizacyjnym, związkom komunalnym
lub przekazane innym podmiotom na podstawie umów.
§
6
1. Do zadań
Urzędu należy zapewnienie pomocy organom gminy w wykonywaniu ich zadań.
2. W
szczególności do zadań Urzędu należy:
1) przygotowywanie
materiałów niezbędnych do podejmowania uchwał, wydawania decyzji, postanowień i
innych aktów z zakresu administracji publicznej oraz poodejmowania innych czynności
prawnych przez organy gminy,
2) wykonywanie
czynności związanych z funkcjonowaniem Urzędu,
3) zapewnienie
organom gminy możliwości przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg i
wniosków,
4) przygotowywanie
uchwał organów gminy,
5) realizacja
innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa oraz uchwał
organów gminy,
6) zapewnienie
warunków organizacyjnych do odbywania sesji Rady, posiedzeń jej komisji i
posiedzeń Zarządu,
7) prowadzenie
zbioru aktów prawa miejscowego stanowionego przez gminę, dostępnego do
powszechnego wglądu w siedzibie Urzędu,
8) wykonywanie
prac kancelaryjnych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa,
9) realizacja
obowiązków i uprawnień służących Urzędowi jako pracodawcy – zgodnie z
obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa pracy.
§
7
Kierowanie Urzędem polega na
podejmowaniu działań przewidzianych ustawą o pracownikach samorządowych oraz
innymi aktami prawnymi.
§ 8
1. Burmistrz
kieruje pracą Urzędu przy pomocy Zastępcy Burmistrza, Sekretarza, Skarbnika,
naczelników wydziału oraz samodzielnych stanowisk pracy.
2. Sekretarz
zapewnia sprawne funkcjonowanie Urzędu i warunki jego działania, a także
organizuje pracę Urzędu.
3. Szczegółowy
zakres zadań Zastępcy Burmistrza i Sekretarza określa Burmistrz w drodze
zarządzenia wewnętrznego.
§
9
Burmistrz
jest zwierzchnikiem służbowym pracowników Urzędu i dyrektorów
(kierowników) gminnych jednostek organizacyjnych:
1) Ośrodka
Pomocy Społecznej,
2) Zakładu
Gospodarki Mieszkaniowej,
3) Zespołu
Placówek Kultury,
4) Zespołu
Administracyjnego Placówek Oświatowych,
5) Przedszkola
nr 1 w Trzebnicy,
6) Przedszkola
nr 2 w Trzebnicy,
7) Przedszkola
Specjalnego w Trzebnicy,
8) Szkoły
Podstawowej nr 1 w Trzebnicy,
9) Szkoły
Podstawowej nr 2 w Trzebnicy,
10) Szkoły
Podstawowej nr 3 w Trzebnicy,
11) Szkoły
Podstawowej w Ujeźdźcu Wielkim,
12) Szkoły
Podstawowej w Kuźniczysku,
13) Szkoły
Podstawowej w Masłowie,
14) Szkoły
Podstawowej w Biedaszkowie Wielkim,
15) Szkoły
Podstawowej w Boleścinie,
16) Gimnazjum
nr 1 w Trzebnicy,
17) Gimnazjum
w Ujeźdźcu Wielkim,
18) Zakładu
Ambulatoryjnego Lecznictwa w Trzebnicy.
R o z d z i a
ł III
Struktura organizacyjna Urzędu
§ 10
1. W skład
Urzędu wchodzą wydziały, samodzielne stanowiska pracy.
2. Wydziałem
kierują naczelnicy.
3. Z
zastrzeżeniem § 11, wydziały dzielą się na stanowiska pracy.
4. Burmistrz
dokonuje podziału wydziałów Urzędu na stanowiska pracy w drodze zarządzenia
wewnętrznego.
§
11
1. Zarząd
może tworzyć w ramach wydziałów referaty, określając równocześnie podział zadań
pomiędzy nimi.
2. Referatami
kierują kierownicy.
3. Ust. 3 i 4
§ 10 stosuje się odpowiednio.
§
12
1. W skład
Urzędu wchodzą następujące wydziały i samodzielne stanowiska pracy, które przy
znakowaniu akt posługują się symbolami określonymi w regulaminie:
a) Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich
(OR),
b) Wydział Finansowy (FN),
c) Wydział Architektury, Planowania
Przestrzennego, Promocji i Rozwoju Gminy (Arch),
d) Wydział Geodezji i Gospodarki Gruntami (GGG),
e) Wydział Rolnictwa i Ochrony Środowiska (ROS),
f) Wydział Techniczno-Inwestycyjny (TI),
g) Urząd Stanu Cywilnego (USC),
h) Stanowisko ds. wojskowych (WO),
i) Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych
(IN),
j) Komendant gminnej ochrony pożarowej (OSP),
k) Radca prawny (RP),
l) Stanowisko ds. lokalowych (SL),
m) Stanowisko ds. działalności gospodarczej
(HA),
n) Stanowisko ds. obrony cywilnej (OC),
o) Pełnomocnik Burmistrza ds. Profilaktyki i
Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (AA),
p) Stanowisko ds. obsługi informatycznej Urzędu
(INF).
2. Strukturę
Urzędu określa załącznik nr 1 do regulaminu.
3. Wykaz
stanowisk pracy Urzędu określa Burmistrz zarządzeniem wewnętrznym.
4. Kierownictwo Urzędu stanowią:
— Burmistrz –
BM1
— Zastępca
Burmistrza – BM2
— Sekretarz –
SG
— Skarbnik –
SK
Ww. symbole stosuje się przy znakowaniu akt.
5. W Urzędzie
ustala się następujące stanowiska kierownicze:
— Naczelnik
Wydziału Architektury, Planowania Przestrzennego, Promocji i Rozwoju Gminy
(Arch),
— Naczelnik
Wydziału Geodezji i Gospodarki Gruntami,
— Naczelnik Wydziału
Techniczno-Inwestycyjnego,
— Z-ca Naczelnika
Wydziału Techniczno-Inwestycyjnego,
— Naczelnik
Wydziału Rolnictwa i Ochrony Środowiska,
— Naczelnik
Wydziału Finansowego – Skarbnik Gminy,
— Z-ca
Naczelnika Wydziału Finansowego – Z-ca Skarbnika Gminy,
— Naczelnik
Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich – Sekretarz Gminy,
— Kierownik
Urzędu Stanu Cywilnego,
— Z-ca
Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego.
6. Wyodrębnia
się Pion Ochrony Informacji Niejawnych, który podlega bezpośrednio
Burmistrzowi, w skład którego wchodzą:
Pełnomocnik
Ochrony Informacji Niejawnych, któremu podlega Kancelaria Tajna.
7. Wielkość
zatrudnienia w Urzędzie w ramach przyznanych środków na wynagrodzenia określa
Burmistrz.
8. W celu
realizacji zadań o istotnym znaczeniu dla gminy Burmistrz może powołać w drodze
zarządzenia wewnętrznego pełnomocnika działającego w jego imieniu.
Powołanie
pełnomocnika w tym trybie wymaga zmiany regulaminu.
9. Podział
zadań w komórkach organizacyjnych na poszczególne stanowiska pracy określają
zakresy czynności określone w opisach stanowisk pracy, zatwierdzone przez
Burmistrza, na wniosek naczelników wydziału, w uzgodnieniu z Sekretarzem.
10. W
określonych potrzebami Urzędu sytuacjach oraz charakterem wykonywanych zadań,
praca wykonywana w Urzędzie może być świadczona na podstawie umowy zlecenia lub umowy o dzieło lub umowy zawartej z
podmiotem gospodarczym.
§
13
1. Wydziały
Urzędu (samodzielne stanowiska pracy) prowadzą sprawy związane z realizacją
zadań wynikających z niniejszego regulaminu.
2. Do zadań
realizowanych przez wszystkie komórki organizacyjne należy w szczególności:
1) zapewnienie
właściwej i terminowej realizacji zadań oraz sprawnej obsługi interesantów,
2) współdziałanie
z pozostałymi wydziałami i samodzielnymi stanowiskami pracy, a w szczególności
w zakresie wymiany informacji i wzajemnych konsultacji w sprawach wymagających
uzgodnień,
3) opracowywanie
propozycji wieloletnich programów rozwoju w zakresie swojego działania,
4) przygotowywanie
okresowych ocen i analiz, informacji i sprawozdań, w tym statystycznych, o
realizacji zadań,
5) współdziałanie
ze Skarbnikiem Gminy w wykonywaniu ich zadań,
6) przygotowywanie projektów aktów prawnych Rady,
Zarządu, Burmistrza oraz innych materiałów przedkładanych organom gminy
związanych z zadaniami wykonywanymi przez wydział,
7) prawidłowa realizacja budżetu w zakresie spraw i
zadań realizowanych przez komórki organizacyjne,
8) opracowywanie propozycji do projektu budżetu
gminy w zakresie problematyki należącej do kompetencji danej komórki
organizacyjnej,
9) uzyskiwanie opinii Skarbnika Gminy w
działaniach wywołujących zobowiązania finansowe, zgodnie z przyjętymi zasadami,
10) podejmowanie działań zapewniających skuteczną
ochronę mienia Urzędu oraz racjonalne gospodarowanie tym mieniem w zakresie
działania komórki organizacyjnej,
11) prowadzenie
w zakresie swojej właściwości postępowań administracyjnych w indywidualnych
sprawach dotyczących administracji publicznej,
12) udzielanie
wyjaśnień dotyczących uchwał oraz skarg, wniosków i listów obywateli,
13) realizacja
zadań wynikających z uchwał Rady oraz uchwał i decyzji Zarządu, prowadzenie i
przechowywanie akt zgodnie z instrukcją kancelaryjną i zatwierdzonym
jednolitym, rzeczowym wykazem akt,
14) przygotowywanie
materiałów informacyjnych o działalności Urzędu w zakresie problematyki
należącej do kompetencji danej komórki dla
środków masowego przekazu w uzgodnieniu z Burmistrzem lub osoby przez
niego upoważnionej.
3. Naczelnicy
wydziałów są odpowiedzialni za prawidłowe i sprawne wykonywanie zadań powierzonych
wydziałom w niniejszym regulaminie i wynikających z innych przepisów prawnych.
4. Naczelnicy wydziałów wykonują swoje zadania
bezpośrednio oraz przy pomocy podległych pracowników.
5. Do kompetencji naczelników należy:
1) nadzór nad wypełnieniem obowiązków służbowych
przez podległych pracowników,
2) załatwianie indywidualnych spraw z zakresu
administracji publicznej w ramach udzielonych upoważnień,
3) zapewnienie właściwych warunków pracy podległym
pracownikom oraz nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników regulaminu
organizacyjnego, dyscypliny pracy, przepisów o ochronie danych osobowych,
tajemnicy państwowej i służbowej oraz innych przepisów prawnych,
4) organizowanie pracy i podział zadań wykonywanych
przez podległych pracowników,
5) wykonywanie kontroli wewnętrznej stosownie do
zakresu działania wydziału i obowiązujących przepisów,
6) uczestnictwo w posiedzeniu Rady i jej komisjach
na zasadach określonych w statucie gminy i regulaminie Rady,
7) dbałość o powierzone mienie Urzędu,
8) nadzór nad
przygotowywaniem projektów uchwał Rady i Zarządu w zakresie zadań wydziału,
9) przygotowywanie
odpowiedzi na interpretacje i wnioski radnych oraz udzielanie wyjaśnień na
skargi i wnioski interesantów,
10) dokonywanie
oceny pracowników i występowanie z wnioskami w ich sprawie (nagrody, kary,
awanse),
11) na
polecenie Burmistrza lub Zarządu wykonywanie innych zadań w sprawach
nieobjętych zakresem działania komórki organizacyjnej,
12) czuwanie
nad prawidłową realizacją budżetu w zakresie spraw i zadań realizowanych przez
wydział.
6. Naczelnicy
wydziałów ponoszą odpowiedzialność za pracę wydziału przed Burmistrzem.
R
o z d z i a ł IV
Zakresy
działania wydziałów i samodzielnych
stanowisk
pracy w Urzędzie
§
14
Wydział Organizacyjny i Spraw
Obywatelskich (OR)
1. Do zakresu działania wydziału
należy w szczególności:
1) w sprawach
dotyczących zatrudnienia:
a) prowadzenie spraw kadrowych pracowników Urzędu
i dyrektorów jednostek organizacyjnych,
b) przygotowywanie
i rejestracja umów-zleceń, umów o dzieło zawieranych przez Urząd z osobami
fizycznymi nie prowadzącymi działalności gospodarczej,
c) sporządzanie dokumentacji wymaganej przez ZUS,
2) w sprawach
kancelaryjno-sekretarskich:
a) obsługa techniczno-biurowa narad i spotkań
organizowanych przez Burmistrza, Zastępcę Burmistrza i Zarząd,
b) obsługa
sekretariatów: Burmistrza i Zastępcy Burmistrza,
c) prowadzenie
centralnego rejestru umów cywilnoprawnych, za wyjątkiem umów sporządzanych
przez Wydział Geodezji i Gospodarki Gruntami,
d) prowadzenie
rejestru kontroli zewnętrznych Urzędu,
e) prowadzenie
rejestru skarg i wniosków,
f) prowadzenie
rejestru wydawanych upoważnień i pełnomocnictw,
g) prowadzenie
rejestru aktów wewnętrznych,
3) w sprawach obsługi Zarządu:
a) przygotowywanie i zbieranie materiałów na
posiedzenie Zarządu,
b) protokołowanie
posiedzeń Zarządu,
c) opracowywanie
sprawozdań z posiedzeń Zarządu,
d) zabezpieczenie
właściwych warunków przeprowadzenia posiedzeń Zarządu,
e) przygotowywanie projektów uchwał Rady
dotyczących działalności organów gminy, (wskazanych przez Burmistrza),
f) prowadzenie
rejestru uchwał Zarządu,
4) w sprawach
administracyjno-gospodarczych:
a) prowadzenie
rejestru pieczęci urzędowych oraz nadzór nad ich przechowywaniem,
b) zaopatrywanie
Urzędu w materiały biurowe i sprzęt,
c) ewidencjonowanie
zasobów materiałowych Urzędu,
d) zarządzanie
budynkami administracyjnymi i gospodarowanie lokalami użytkowymi na terenie
Urzędu,
e) prowadzenie
nadzoru nad utrzymaniem porządku i czystości w pomieszczeniach budynku,
f) prowadzenie
archiwum zakładowego Urzędu,
g) prowadzenie
dokumentacji archiwalnej związanej z działalnością innych podmiotów niż Urząd,
h) planowanie
w budżecie środków na inwestycje bieżące w Urzędzie,
i) wdrażanie
systemu informatycznego w Urzędzie, za wyjątkiem Wydziału Finansowego,
5) w sprawach
obsługi Rady:
a) obsługa
kancelaryjno-biurowa Przewodniczącego Rady,
b) przygotowywanie
i kompletowanie materiałów na posiedzenia komisji Rady wg ustalonej tematyki posiedzeń,
c) prowadzenie
ewidencji udziału radnych i członków komisji w sesjach i posiedzeniach komisji,
d) sporządzanie
protokołów z sesji Rady i posiedzeń komisji Rady,
e) prowadzenie
rejestru uchwał Rady,
f) opracowywanie
sprawozdań i informacji z działalności Rady,
g) przekazywanie
uchwał, postanowień, wniosków, interpelacji, opinii odpowiednim organom,
h) współdziałanie
w organizowaniu spotkań radnych z wyborcami,
i) prowadzenie
rejestru skarg i wniosków kierowanych do Rady,
j) wykonywanie
zadań związanych z przeprowadzeniem referendum gminnego,
k) prowadzenie
rejestru interpelacji i wniosków
radnych,
l) prowadzenie
rejestru wniosków i opinii komisji Rady,
6) w zakresie
spraw obywatelskich:
a) wydawanie
dokumentów stwierdzających tożsamość, prowadzenie ewidencji i dokumentacji
archiwalnej w tym zakresie,
b) przyjmowanie
zgłoszeń meldunkowych na pobyt stały i czasowy, prowadzenie ewidencji w tym
zakresie, wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania
i wymeldowania,
c) prowadzenie
kart osobowych mieszkańców i innych spraw związanych z systemem ewidencji,
d) sporządzanie
spisów i rejestrów wyborców,
e) przekazywanie
danych do Terenowego Banku Danych,
7) w zakresie
bezpieczeństwa i higieny pracy:
a) okresowa
analiza stanu bhp,
b) stwierdzanie
zagrożeń zawodowych,
c) przeprowadzanie
kontroli warunków pracy,
d) zgłaszanie
wniosków dotyczących poprawy stanu bhp,
e) przygotowywanie
projektów wewnętrznych aktów prawnych dotyczących bhp,
f) prowadzenie
dokumentacji dotyczącej wypadków przy pracy, chorób zawodowych oraz wyników
badań środowiska pracy,
g) udział w
dochodzeniach powypadkowych,
h) ustalanie
tematyki i terminów szkoleń z zakresu bhp,
i) współpraca
ze służbą zdrowia w zakresie profilaktyki zdrowotnej oraz organizacja okresowych
badań,
j) dbanie o
konserwację sprzętu przeciwpożarowego Urzędu,
k) ustalanie
norm przydziału odzieży ochronnej i środków ochrony osobistej,
8) w zakresie
pozostałych spraw:
a) prowadzenie
targowiska miejskiego,
b) wykonanie
zadań związanych z wyborami do Sejmu i Senatu RP, Prezydenta RP i Rady,
c) prowadzenie
spraw związanych z utrzymaniem szaletu miejskiego,
d) koordynowanie
organizacji uroczystości gminnych i świąt państwowych, których organizatorem
jest gmina,
e) prowadzenie
spraw dotyczących współpracy z samorządami zagranicznymi,
f) prowadzenie
rejestru instytucji kultury, dla których gmina jest organem założycielskim,
g) przyjmowanie
i wywieszanie pism sądowych, prokuratorskich i obwieszczeń.
Przy oznaczaniu akt stosuje się symbol – OR.
§
15
Wydział
Finansowy
Do zadań Wydziału Finansowego należy w
szczególności:
1) opracowywanie projektu budżetu gminy oraz
analiza jego wykonania,
2) opracowywanie planów finansowych rocznych i
wieloletnich rozwoju gospodarczego gminy,
3) zapewnienie prawidłowego przebiegu wykonania
budżetu i zabezpieczenie równowagi budżetowej,
4) prowadzenie ewidencji dochodów i wydatków
budżetu gminy,
5) wymiar i pobór podatków i opłat lokalnych,
6) prowadzenie kontroli podatników wymienionych w
punkcie 5,
7) prowadzenie spraw finansowych związanych z
umowami dzierżawy, najmu lokali użytkowych,
8) prowadzenie rachunkowości podatkowej dla
należności pobieranych przez gminę,
9) prowadzenie postępowań podatkowych oraz
postępowań co do pozostałych dochodów,
10) rozliczanie
dochodów z tytułu opłaty targowej i parkingowej,
11) współpraca z organami egzekucyjnymi w zakresie
egzekucji administracyjnej,
12) prowadzenie obsługi finansowo-księgowej budżetu
Urzędu, wydzielonych funduszy i środków,
13) prowadzenie
księgi druków ścisłego zarachowania do ewidencji bloczków dziennej opłaty targowej,
14) prowadzenie ewidencji mienia komunalnego w
ujęciu wartościowo-ilościowym,
15) prowadzenie ksiąg rachunkowych,
16) prowadzenie sprawozdawczości budżetowej i pozabudżetowej,
17) dokonywanie rozliczeń inkasentów z inkasa,
18) prowadzenie spraw dotyczących rozliczeń z
budżetem państwa w zakresie podatku od towarów i usług oraz podatku dochodowego
od osób fizycznych,
19) prowadzenie spraw w zakresie wynagrodzeń
pracowników Urzędu,
20) wydawanie zaświadczeń dot. stanu majątkowego,
wysokości dochodów lub stanu zaległości,
21) wydawanie zaświadczeń o wysokości wynagrodzeń osobom, dla których
Urząd prowadzi archiwum,
22) prowadzenie spraw i przedsięwzięć zmierzających do racjonalizacji i
powiększania dochodów gminy,
23) wdrażanie nowych rozwiązań informatycznych w zakresie wykonywanych
przez wydział zadań.
Przy oznaczeniu akt stosuje
się symbol – FN.
§ 16
Wydział architektury, planowania przestrzennego, promocji i rozwoju
gminy
Do zakresu działania
wydziału należy w szczególności:
1) prowadzenie postępowania w sprawie o warunkach zabudowy i
zagospodarowania terenu,
2) wydawanie wypisów i wyrysów z planu zagospodarowania przestrzennego,
3) wydawanie postanowień dotyczących proponowanych podziałów
nieruchomości,
4) wydawanie opinii związanych z lokalizacją urządzeń reklamowych
instalowanych na obiektach budowlanych będących własnością miasta i gminy
Trzebnica,
5) prowadzenie rejestru decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania
terenu,
6) prowadzenie rejestru miejscowych planów zagospodarowania
przestrzennego,
7) przygotowanie opinii dla Zarządu w sprawie wniosków o zmianę planu
zagospodarowania przestrzennego,
8) koordynowanie działań przy tworzeniu miejscowych planów zagospodarowania
przestrzennego i zmian do planu,
9) organizowanie przetargów na opracowanie miejscowych planów
zagospodarowania przestrzennego oraz koncepcji architektonicznych,
10) koordynowanie
działań przy tworzeniu studium uwarunkowań i kierunków rozwoju miasta i gminy
Trzebnica,
11) współpraca
przy tworzeniu strategii rozwoju miasta i gminy Trzebnica,
12) współpraca
z Wydziałem Geodezji i Gospodarki Gruntami w opracowywaniu ofert
inwestycyjnych,
13) promocja
gminy.
Przy oznaczeniu akt stosuje
się symbol – Arch.
§ 17
Wydział Geodezji i Gospodarki Gruntami
Do zakresu zadań wydziału, w szczególności należy:
1) organizacja,
sporządzanie dokumentacji i projektów uchwał organów gminy związanych z gospodarowaniem
mieniem gminy Trzebnica, a w szcze-gólności:
a) sprzedaże
nieruchomości w formie przetargu, w tym przeprowadzanie procedur przetargowych,
b) bezprzetargowe
sprzedaże nieruchomości, w tym mieszkań i lokali użytkowych,
c) zamiany
gruntów komunalnych na inne nieruchomości nie będące własnością gminy Trzebnica,
d) użyczanie
nieruchomości komunalnych, w tym sporządzanie stosownych projektów umów,
e) dzierżawy
gruntów komunalnych, w tym przygotowywanie umów nowych, jak również umów w
przypadku kontynuacji dzierżaw już wcześniej istniejących,
f) sporządzanie
dokumentacji do ustanowienia niezbędnych służebności gruntowych w nieruchomościach
komunalnych,
g) nabywanie
nieruchomości na potrzeby lub uzupełnienie istniejącego zasobu gruntów komunalnych,
h) pozyskiwanie
do zasobów gruntów komunalnych terenów i nieruchomości na wykonywanie zadań
własnych gminy w trybie komunalizacji terenów Skarbu Państwa lub przejmowania z
Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa,
i) prowadzenie
spraw związanych z opłatami za użytkowanie wieczyste,
j) realizacje
prawa pierwokupu,
k) ustalanie
opłat adiacenckich,
l) bieżące
sporządzanie aktualnej, nieruchomościowej oferty inwestycyjnej,
m) współdziałanie
w innej tematyce geodezyjnej,
2) prowadzenie
spraw sprzedaży oraz dzierżawy gruntów Skarbu Państwa – Agencja Własności
Rolnej Skarbu Państwa w mieście i
gminie Trzebnica,
3) udzielanie
merytorycznej pomocy interesantom korzystającym z gminnego zasobu akt
osiedleńczych mieszkańców miasta i gminy Trzebnica,
4) prowadzenie
prawne nazewnictwa ulic w mieście i gminie Trzebnica,
5) prowadzenie
numeracji porządkowej nieruchomości w mieście i gminie Trzebnica,
6) prowadzenie
spraw związanych z podziałami nieruchomości,
7) prowadzenie
spraw o rozgraniczaniu nieruchomości,
8) prowadzenie
spraw dotyczących przekształcania we własność prawa użytkowania wieczystego
gruntów oraz bezprzetargowe sprzedaże na własność nieruchomości gminnych
będących przedmiotem użytkowania wieczystego,
9) dokonywanie
bieżących uzgodnień oraz współpraca w zakresie wykonywania zadań przez wydział z: Urzędem Wojewódzkim,
Samorządowym Kolegium Odwoławczym oraz jego Biurem Orzecznictwa, Starostwem
Powiatowym, Biurem Geodezji i Terenów Rolnych oraz innymi jednostkami
wykonawstwa geodezyjnego w sprawach zleconych przez gminę robót geodezyjnych,
Sądem Rejonowym w Trzebnicy – IV Wydział Ksiąg Wieczystych, Powiatowym
Ośrodkiem Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Trzebnicy, kancelariami
notarialnymi, rzeczoznawcami majątkowymi,
10) ustalanie opłat za:
a) użytkowanie
wieczyste gruntów komunalnych,
b) za dzierżawę
gruntów rolnych w mieście i w gminie Trzebnica,
c) za
dzierżawę nieruchomości gruntowych pod garażami i lokalami użytkowymi,
11) prowadzenie ewidencji ilościowej mienia
komunalnego,
12) utrzymywanie aktualnej ewidencji gruntów jako
źródła informacji dla potrzeb gospodarki gruntami, zagospodarowania terenu i
wymiaru podatków
w sieci komputerowej Urzędu.
Przy oznaczaniu akt stosuje
się symbol – GGG.
§
18
Wydział Rolnictwa i Ochrony
Środowiska
Do zadań wydziału należy w szczególności:
1) w zakresie
spraw związanych z rolnictwem:
a) opracowywanie
materiałów statystycznych dla GUS,
b) prowadzenie
spraw z zakresu:
— produkcji
zwierzęcej,
— produkcji
roślinnej,
c) prowadzenie
spraw wynikających z ustawy o ochronie zwierząt,
d) współdziałanie
z Gminną Spółką Wodną w zakresie melioracji i gospodarki wodnej oraz
prowadzenie spraw związanych z gospodarką wodną na terenach wiejskich,
wynikających z ustawy – Prawo wodne (za wyjątkiem inwestycji),
e) współdziałanie
z Regionalnym Centrum Doradztwa i Obszarów Wiejskich oraz Dolnośląską Izbą
Rolniczą,
f) wydanie
zaświadczeń z zakresu rolnictwa,
g) kontrolowanie
zasadności podań dotyczących umorzeń podatku rolnego,
2) w zakresie
spraw związanych z ochroną środowiska:
a) prowadzenie
spraw związanych z gospodarką odpadami,
b) powadzenie
spraw związanych z utrzymaniem czystości i porządku na terenie miasta i gminy,
c) prowadzenie
spraw wynikających z ustawy o ochronie i kształtowaniu środowiska,
d) prowadzenie
spraw związanych z uznawaniem obiektów przyrodniczych za objęte ochroną prawną
oraz sprawowanie nad nimi nadzoru,
e) prowadzenie
kontroli nieruchomości pod względem przestrzegania przepisów dotyczących
utrzymania czystości i porządku na terenie miasta i gminy oraz kierowanie
wniosków o ukaranie winnych naruszenia przepisów obowiązujących w tym zakresie
do właściwych organów,
3) w
zakresie spraw związanych z leśnictwem:
a) gospodarka w lasach stanowiących własność
komunalną,
b) współudział
w opracowywaniu zmian w granicy rolno-leśnej,
c) gospodarka leśna na terenie miasta i gminy
Trzebnica,
d) sprawowanie nadzoru nad znajdującymi się na terenie
gminy parkami wiejskimi,
e) współdziałanie z organami ścigania w zakresie
wykroczeń dotyczących leśnictwa i zadrzewień,
f) współdziałanie z rolnikami w zakresie realizacji
planów nasadzeń lasów,
4) inne zadania:
a) prowadzenie spraw związanych z działalnością
sołectw,
b) organizacja i prowadzenie wyborów samorządów
wiejskich,
c) gromadzenie informacji z zakresu rolnictwa i
ochrony środowiska, związanych z wejściem do Unii Europejskiej, oraz
przekazywania ich zainteresowanym,
d) współdziałanie w organizacji gminnych dożynek i
konkursów propagujących wiedzę o ekologii,
e) wydawanie zezwoleń na uprawę maku i konopi,
f) nakazywanie posiadaczowi gruntu rolnego zniszczenia
zasiewów lub nasadzeń o nieodpowiedniej zdrowotności.
Przy
oznakowaniu akt stosuje się symbol – ROS.
§ 19
Do
zadań wydziału należy w szczególności:
1) prowadzenie spraw związanych z wodociągowaniem
terenów miejskich i wiejskich,
2) prowadzenie spraw związanych z kanalizowaniem
terenów miejskich i wiejskich,
3) prowadzenie spraw związanych z meliorowaniem
terenów miejskich i wiejskich,
4) prowadzenie spraw związanych z budową dróg gminnych
i ich infrastrukturą oraz bieżącym utrzymaniem, a w szczególności:
a) prowadzeniem inwestorstwa zastępczego,
b) naliczaniem opłat związanych z zajęciem pasa
drogowego,
c) naliczaniem kar za zajęcie pasa drogowego bez
zezwolenia,
d) wydawaniem zezwoleń na zajęcie pasa drogowego,
e) prowadzeniem ewidencji dróg gminnych,
f) kontrolą stanu technicznego dróg gminnych –
typowanie dróg do remontów,
g) prowadzeniem spraw związanych z funkcjonowaniem
parkingów,
h) wyrażaniem zgody na organizowanie pielgrzymek,
procesji na drogach gminnych,
i) wydawaniem zezwoleń na lokalizowanie obiektów niezwiązanych
z gospodarką drogową w pasie drogowym dróg gminnych,
j) umieszczaniem i utrzymywaniem tablic z nazwami ulic
i placów,
k) prowadzeniem inżynierii ruchu,
l) określeniem strefy cen obowiązujących przy
przewozie osób i ładunków taksówkami,
m) prowadzeniem spraw związanych z utrzymaniem
gminnych wiat przystankowych,
n) prowadzeniem spraw związanych ze sprzątaniem i
utrzymaniem ulic i dróg gminnych,
o) prowadzeniem spraw związanych z oświetleniem
drogowym,
5) prowadzenie zadań inwestycyjnych związanych z
budową gminnych budynków komunalnych oraz remontów kapitalnych tych obiektów,
6) prowadzenie spraw związanych z gminnymi terenami
zielonymi,
7) sprawowanie nadzoru inwestorskiego w zakresie spraw
związanych z pracą wydziału,
8) prowadzenie sprawozdawczości w zakresie
działalności wydziału,
9) współpraca z odpowiednimi instytucjami w zakresie
elektryfikacji, gazyfikacji, telefonizacji i drogownictwa w obrębie gminy,
10) nadzór nad cmentarzami komunalnymi, a w szczególności:
–
dokonywanie oceny
funkcjonowania administracji cmentarzy,
–
dokonywanie kontroli
porządku i czystości na terenie cmentarzy,
11) prowadzenie czynności związanych z wykonywaniem
ustawy o zamówieniach publicznych,
12) przygotowywanie wniosków celem uzyskania
zewnętrznych źródeł finansowania na realizowane przez gminę inwestycje,
13) sprawozdawczość i rozliczanie środków pomocowych
otrzymanych na realizację inwestycji prowadzonych w zakresie działania
wydziału,
14) koordynowanie działalności jednostek i firm
wykonujących usługi komunalne w zakresie zaopatrzenia w wodę, oczyszczania
ścieków, usuwania odpadów stałych i płynnych, dostaw energii elektrycznej,
cieplnej i gazu, utrzymania wysypiska śmieci, oświetlenia gminy,
15) opracowywanie projektów planów zaopatrzenia gminy w
ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe,
16) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem zezwoleń
na krajowy zarobkowy przewóz osób pojazdami samochodowymi nie będącymi
taksówkami.
Przy
oznakowaniu akt stosuje się symbol – TI.
§ 20
Do
zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy prowadzenie spraw z zakresu akt stanu
cywilnego i związanych z nimi spraw rodzinno-opiekuńczych, a w szczególności
dotyczących:
1) prowadzenia ksiąg stanu cywilnego urodzeń, małżeństw,
zgonów dla zdarzeń, które nastąpiły na terenie działania USC,
2) prowadzenia akt zbiorowych i skorowidzów dla ksiąg
stanu cywilnego,
3) przechowywania ksiąg prowadzonych przez USC za
okres 100 lat,
4) przekazywania ksiąg stuletnich do Archiwum
Państwowego,
5) aktualizowania przechowywanych ksiąg,
6) sporządzania i wydawania odpisów akt stanu
cywilnego oraz zaświadczeń,
7) organizowania uroczystości ślubnych i nadawania
imion oraz jubileuszowych związanych z długoletnim pożyciem małżeńskim (25,
50-lecia itd.) i rocznicami urodzin (100-lecia),
8) przyjmowania oświadczeń woli w przypadkach
przewidzianych prawem,
9) prowadzenia procedury wydawania decyzji w oparciu o
prawo o aktach stanu cywilnego i kodeks rodzinny i opiekuńczy,
10) prowadzenia korespondencji, w tym i konsularnej,
11) transkrybowanie zagranicznych aktów metrykalnych.
Przy oznaczeniu akt stosuje się symbol – USC.
§ 21
Stanowisko ds. wojskowych
Do zakresu zadań należy:
1) opracowywanie i aktualizacja planu akcji
kurierskiej na terenie miasta i gminy Trzebnica,
2) utrzymywanie współpracy z Wojskową Komendą
Uzupełnień Oleśnica, Komendą Powiatową Policji i Starostwem Powiatowym,
3) prowadzenie ewidencji oraz nakładanie świadczeń
osobistych i rzeczowych dla potrzeb Sił Zbrojnych RP,
4) szkolenie wytypowanego stanu osobowego Urzędu w zakresie
uruchamiania akcji kurierskiej oraz dostarczania dokumentów powołania żołnierzy
rezerwy,
5) udzielanie informacji interesantom w zakresie
kontaktów z instytucjami wojskowymi, dotyczących powoływania i odraczania z
odbywania zasadniczej służby wojskowej,
6) współudział podczas działania rejonowej komisji
poborowej.
Przy znakowaniu akt stosuje się symbol – WO.
§ 22
Do
zakresu prowadzonych spraw należy:
1) prowadzenie wykazu stanowisk i prac zleconych oraz
osób dopuszczonych do pracy na stanowiskach, z którymi wiąże się dostęp do
informacji niejawnych,
2) utrzymywanie współpracy w zakresie odpowiadającym
realizacji swoich zadań z właściwymi jednostkami i komórkami organizacyjnymi
służb ochrony państwa,
3) informowanie na bieżąco Burmistrza o przebiegu tej
współpracy,
4) zapewnienie ochrony informacji niejawnych,
5) szkolenie stanu osobowego posiadającego dostęp do
informacji niejawnej według zasad określonych w ustawie,
6) podejmowanie działań zmierzających do wyjaśniania
okoliczności naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych,
7) zorganizowanie i nadzór nad działalnością pionu
ochrony,
8) podnoszenie kwalifikacji w drodze samokształcenia i
uczestnictwa w organizowanych kursach i szkoleniach.
Przy oznakowaniu akt stosuje się symbol – IN.
§
23
Do
zakresu działania komendanta należą:
1) współpraca z Państwową Strażą Pożarną, Policją i
innymi organami w zakresie ochrony przeciwpożarowej,
2) prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem
sprzętem przeciwpożarowym, będącym w użytkowaniu Ochotniczych Straży Pożarnych
(OSP), oraz zapewnienie odpowiedniego wyposażenia jednostkom OSP,
3) inicjowanie działań zmierzających do poprawy
ochrony przeciwpożarowej na terenie gminy Trzebnica,
4) prowadzenie kontroli w zakresie gotowości bojowej
jednostek OSP,
5) prowadzenie spraw związanych z ochroną pożarową
budynków Urzędu.
§ 24
Do zakresu działania radcy prawnego należy:
1) opiniowanie pod względem prawnym projektów aktów prawnych
wydanych lub przygotowywanych przez Burmistrza, Zarząd,
2) obsługa prawna i doradztwo prawne na rzecz Zarządu
i komórek organizacyjnych Urzędu,
3) prowadzenie zastępstwa procesowego w sprawach
sądowych,
4) przygotowywanie projektów ugód w sprawach
majątkowych,
5) opiniowanie projektów umów i porozumień,
6) wydawanie opinii prawnych.
Przy
oznaczaniu akt stosuje się symbol – RP.
§ 25
Do
zakresu działania należy:
1)
prowadzenie
spraw związanych z kwalifikacją osób do zawarcia umów najmu na lokale
mieszkalne będące w zasobach gminy,
2) prowadzenie spraw związanych z gospodarką gminnymi
lokalami użytkowymi,
3) reprezentacja gminy w wspólnotach mieszkaniowych,
4) prowadzenie spraw związanych ze zmianą
przeznaczenia lokali użytkowych i mieszkalnych,
5) prowadzenie spraw związanych ze skargami i
wnioskami dotyczącymi gospodarowania lokalami użytkowymi i mieszkalnymi,
6) organizacja i prowadzenie obsługi technicznej
Społecznej Komisji Mieszkaniowej,
7) koordynowanie zagadnień w zakresie przyznawania
dodatków mieszkaniowych, współpraca w tym zakresie z Ośrodkiem Pomocy Społecznej.
Przy
oznaczaniu akt stosuje się symbol – SL.
§ 26
Do
zadań stanowiska należy prowadzenie spraw związanych z:
1) ewidencją działalności gospodarczej,
2) zezwoleniami na sprzedaż napoi alkoholowych,
3) zezwoleniami na krajowy zarobkowy przewóz osób taksówkami,
4) ustaleniem czasu pracy placówek handlowych, usługowych i
gastronomicznych,
5) załatwianiem wniosków podmiotów gospodarczych w oparciu o dokumenty
archiwalne,
6) współpracą z instytucjami w zakresie prowadzonych spraw,
7) ewidencją obiektów świadczących usługi hotelarskie, za wyjątkiem
tych, dla których ewidencję prowadzą inne organy administracji publicznej,
8) wydaniem zezwoleń na organizacje imprez masowych.
Przy
oznaczaniu akt stosuje się symbol – HA.
§ 27
Do
zakresu zadań należy:
1) nadzór nad stanem organizacji oraz wykonywaniem
zadań w zakresie obrony cywilnej przez określone komórki organizacyjne
wchodzące w skład Urzędu, jak również przez instytucje, zakłady pracy i
organizacje społeczne działające na terenie miasta i gminy Trzebnica,
2) opracowanie i aktualizacja Planów Obrony Cywilnej,
Planów Reagowania Kryzysowego, Planu Operacyjnego Miejsko-Gminnego Komitetu Przeciwpowodziowego
oraz regulaminu na czas „Wojny”,
3) organizacja szkoleń z zakresu obrony cywilnej,
4) alarmowanie ludności oraz koordynowanie działań
ratowniczych i porządkowo-ochronnych na terenie gminy w przypadku zaistnienia
sytuacji kryzysowych,
5) planowanie, rozdzielanie i realizacja w ramach
limitów środków finansowych na zadania obrony cywilnej gminy,
6) sprawowanie ogólnego nadzoru nad przygotowaniem do
działania jednostek organizacyjnych obrony cywilnej,
7) planowanie, organizacja oraz przygotowanie
ewakuacji/przyjęcia ludności,
8)
gospodarka sprzętem
obrony cywilnej znajdującym się w interwencyjnym magazynie obrony cywilnej,
9) organizowanie współpracy elementów powszechnego
systemu obrony cywilnej,
10) współpraca z: Powiatowym Centrum Zarządzania
Kryzysowego, Państwową Strażą Pożarną, Ochotniczą Strażą Pożarną, Policją oraz
z sąsiednimi gminami.
Przy
oznaczaniu akt stosuje się symbol – OC.
§ 28
Do zadań Pełnomocnika Burmistrza ds.
Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych należy:
1)
obsługa kancelaryjna
Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,
2)
przyjmowanie i
załatwianie wniosków o objęcie leczeniem osób uzależnionych,
3)
sporządzanie
programów i harmonogramów realizacyjnych dotyczących problematyki i
przeciwdziałania alkoholizmowi,
4)
koordynowanie
realizacji programów i harmonogramów z zakresu problematyki i przeciwdziałania
alkoholizmowi,
5)
sporządzanie sprawozdań
i analiz finansowo-rzeczowych z wykonania programów i harmonogramów,
6)
zatwierdzanie
dokumentów finansowo-księgowych pod względem zgodności merytorycznej i
formalno-prawnej wydatkowanych środków finansowych z gminnym programem
profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych,
7)
współpraca z Policją,
szkołami, świetlicami i innymi instytucjami zajmującymi się patologią
społeczną.
Przy
oznaczaniu akt stosuje się symbol – AA.
§ 29
Do
zakresu zadań stanowiska należy prowadzenie obsługi informatycznej Urzędu, w
szczególności:
1) administrowanie siecią komputerową,
2) administrowanie bazami danych,
3) nadzór nad bezpieczeństwem i ochroną danych,
4) nadzorowaniem nad prawidłowym tworzeniem kopii
danych umożliwiających ich odtworzenie w przypadku awarii, prowadzenie kontroli
antywirusowych oprogramowania,
5) nadzór nad pracą i użytkowaniem sprzętu
komputerowego na poszczególnych stanowiskach pracy,
6) wdrażanie nowych rozwiązań informatycznych w
Urzędzie,
7) gospodarka i instalowanie nowego sprzętu i
oprogramowania,
8) nadzór nad realizacją umów dotyczących eksploatacji
systemów komputerowych.
R o z d z i a
ł V
§ 30
Urząd działa w oparciu o następujące
zasady:
1) praworządności,
2) racjonalnego gospodarowania mieniem publicznym,
3) jednoosobowego kierownictwa,
4) kontroli wewnętrznej,
5) podziału zadań pomiędzy poszczególne komórki
organizacyjne oraz wzajemnego ich współdziałania.
§ 31
1) Pracownicy Urzędu w wykonywaniu swoich obowiązków i
zadań Urzędu działają na podstawie prawa i obowiązani są do ścisłego jego
przestrzegania.
2) Pracownicy przygotowują załatwianie spraw i ponoszą
odpowiedzialność za:
a) dokładną znajomość i stosowanie przepisów prawnych oraz
wytycznych obowiązujących w powierzonych im dziedzinach,
b) przestrzeganie terminów załatwianych spraw,
c) prawidłowe przytaczanie w projektach decyzji nazw,
imion i nazwisk, obliczeń itp.,
d) właściwe załatwianie interesantów i stosunek do
nich,
e) należyte ewidencjonowanie i przechowywanie akt,
zbiorów, zarządzeń, rejestrów.
§ 32
Gospodarowanie środkami rzeczowymi
odbywa się w sposób racjonalny, celowy i oszczędny, z uwzględnieniem zasady
szczególnej staranności w zarządzaniu mieniem komunalnym. Zakupy i inwestycje
dokonywane są po wyborze najkorzystniejszej oferty, zgodnie z przepisami
dotyczącymi zamówień publicznych.
§ 33
Jednoosobowe kierownictwo zasadza
się na jednolitości poleceniodawstwa i służbowego podporządkowania, podziału
czynności na poszczególnych pracowników oraz ich indywidualnej
odpowiedzialności za wykonanie powierzonych zadań.
§ 34
W Urzędzie działa kontrola
wewnętrzna, której celem jest zapewnienie prawidłowości wykonywania zadań
Urzędu przez poszczególne komórki organizacyjne
i wykonywania obowiązków przez poszczególnych pracowników Urzędu.
Szczegółowe zasady kontroli
wewnętrznej w Urzędzie określa rozdział IX niniejszego regulaminu.
R o z d z i a
ł VI
§ 35
1. Burmistrz wykonuje zadania określone w ustawie o
samorządzie gminnym. Burmistrz pełni funkcje reprezentacyjne, prowadzi
negocjacje w sprawach dotyczących gminy.
2. Do zakresu działania i kompetencji Burmistrza
należy w szczególności:
1) podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa
pracy i wyznaczanie osób do podejmowania tych czynności,
2) wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec
wszystkich pracowników Urzędu,
3) mianowanie pracowników samorządowych,
4) kierowanie pracą Urzędu, czuwanie nad tokiem i
terminowością wykonywania zadań Urzędu,
5) wydawanie decyzji z zakresu administracji
publicznej,
6) upoważnianie pracowników Urzędu do podejmowania w
imieniu Burmistrza decyzji, o których mowa w pkt 5,
7) podejmowanie decyzji majątkowych dotyczących zwykłego
zarządu mieniem gminy w obowiązującym trybie,
8) nadzorowanie realizacji budżetu,
9) wykonywanie zadań szefa obrony cywilnej gminy,
10) organizowanie akcji ratowniczych w przypadku klęsk
żywiołowych,
11) podejmowanie czynności należących do kompetencji
Zarządu w sprawach nie cierpiących zwłoki i mogących zagrażać życiu,
12) przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy,
13) wykonywanie innych czynności, dla których przepisy
prawa upoważniają Burmistrza.
§ 36
1. Zastępca Burmistrza nadzoruje sprawy związane z
rolnictwem i ochroną środowiska oraz inwestycjami i infrastrukturą techniczną.
2. Poza tym do zakresu działania i kompetencji
Zastępcy Burmistrza należy w szczególności:
1) wykonywanie zadań powierzonych przez Burmistrza na
polecenie lub z jego upoważnienia,
2) sprawowanie funkcji Burmistrza w razie nieobecności
burmistrza lub niemożności pełnienia przez niego obowiązków,
3) współdziałanie z Radą lub jej komisjami w zakresie
swego działania,
4) nadzór, koordynowanie i kontrola rozpatrywania
skarg i wniosków,
5) koordynacja i nadzór nad pracami remontowymi w
budynkach Urzędu i zakupem środków trwałych.
§ 37
1. Sekretarz Gminy zajmuje się organizacją pracy
Urzędu oraz sprawnej obsługi interesantów.
2. Do zadań Sekretarza Gminy należy w szczególności:
1) opracowywanie projektów dokumentów określających
organizację i zasady funkcjonowania Urzędu, w tym regulaminu organizacyjnego,
pracy, wynagrodzeń oraz ich aktualizacja,
2) prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr,
3) nadzór nad przygotowywaniem projektów uchwał
organów gminy,
4) koordynacja obsługi prawnej Urzędu,
5) organizacja i kierowanie prawidłowym obiegiem pism
w Urzędzie,
6) wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego wobec
pracowników bezpośrednio mu podległych,
7) w zakresie określonym wewnętrznym zarządzeniem
Burmistrza pełnienie funkcji kierownika Urzędu w razie nieobecności Burmistrza
i jego Zastępcy,
8) koordynacja i organizacja spraw związanych z
wyborami Prezydenta RP, Sejmu i Senatu RP oraz samorządu gminnego i spisami,
9) wykonywanie innych zadań na polecenie lub z
upoważnienia Burmistrza.
3.
Sekretarz Gminy pełni
funkcję Naczelnika Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich.
§ 38
1. Do zadań Skarbnika Gminy należy w szczególności:
1) pełnienie funkcji głównego księgowego budżetu w
rozumieniu odrębnych przepisów,
2) organizacja i czuwanie nad prawidłowym obiegiem
informacji i dokumentacji finansowej,
3) nadzorowanie i kontrola realizacji budżetu gminy,
4) kontrola działalności finansowej gminnych jednostek
organizacyjnych oraz jednostek (podmiotów) dotowanych przez gminę,
5) kontrasygnowanie czynności prawnych mogących
spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych i udzielanie upoważnień innym
osobom do dokonywania kontrasygnaty,
6) opracowywanie we współpracy z Zarządem projektów
budżetu gminy,
7) opracowywanie projektów uchwał organów gminy
wywołujących skutki finansowe dla gminy,
8) opracowywanie planu finansowego Urzędu,
9) wnioskowanie zmian w budżecie w celu racjonalnego
dysponowania środkami,
10) analiza budżetu i informowanie Zarządu o jego
realizacji,
11) opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych z
wykonania budżetu,
12) sprawowanie nadzoru nad pracą Wydziału Finansowego.
2. Skarbnik pełni funkcję Naczelnika Wydziału
Finansowego.
R
o z d z i a ł VII
§ 39
1. Zarząd na podstawie upoważnień ustawowych podejmuje:
a) uchwały,
b)
uchwały – (przepisy
porządkowe) wydawane na podstawie art. 41 ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym,
c) decyzje i postanowienia – w rozumieniu przepisów
kodeksu postępowania administracyjnego.
2.
Burmistrz wydaje:
a) zarządzenia wewnętrzne – wydawane na podstawie szczegółowych
delegacji zawartych w aktach prawnych i niniejszym regulaminie w sprawach
organizacji Urzędu,
b) obwieszczenia – jeżeli przepis szczególny tak
stanowi,
c) pisma okólne – o charakterze instrukcyjnym,
regulujące tok pracy Urzędu,
d) decyzje i postanowienia – w rozumieniu przepisów
kodeksu postępowania administracyjnego.
§ 40
1.
Projekty aktów
prawnych winny być przygotowane zgodnie z powszechnie stosowanymi zasadami
techniki prawodawczej.
2.
Redakcja projektów
aktów winna być jasna, zwięzła i poprawna pod względem językowym i powszechnie
zrozumiała.
§ 41
1. Akt prawny składa się z tytułu, treści i
uzasadnienia.
2. Tytuł aktu prawnego zawiera następujące części:
a) oznaczenie rodzaju aktu (uchwała, zarządzenie, decyzja),
b) numeru aktu,
c) oznaczenie organu podejmującego akt,
d) datę aktu (dzień, miesiąc, rok),
e) określenie adresata bądź sprawy, której dotyczy
akt.
3. W treści aktu należy:
a) określić podstawę prawną z powołaniem się na
konkretne przepisy upoważniające organ do określonego działania i dokładnie
wskazać źródło publikacji,
b) postanowienia aktu ująć w paragrafy, ustępy, punkty
i litery,
c) określić podmioty odpowiedzialne za wykonanie lub
nadzorujące realizację aktu,
d) określić sposób wejścia w życie aktu, w tym i
miejsce jego ogłoszenia,
e) podać akty, które tracą moc.
4. Akty prawne mogą zawierać termin ich realizacji.
5. Akty prawne podlegają ogłoszeniu, o ile Zarząd lub
Burmistrz zdecydują o nie ogłoszeniu aktu prawnego na podstawie odrębnych
przepisów.
6. W uzasadnieniu aktu należy precyzyjnie określić
powody podjęcia aktu prawnego.
§ 42
1. Projekty aktów prawnych przygotowują właściwe pod
względem merytorycznym komórki organizacyjne i jednostki organizacyjne.
2. Projekty uzgodnione z bezpośrednim przełożonym i
zaparafowane przez osobę przygotowującą projekt przekazuje się do radcy
prawnego celem zaopiniowania pod względem prawnym. W przypadku stwierdzenia
uchybień formalno-prawnych radca prawny zwraca dokumenty projektodawcy w celu
usunięcia wad. Poprawione projekty podlegają ponownemu opiniowaniu.
3. Prawidłowo sporządzone projekty aktów prawnych
wnoszą do porządku posiedzenia Zarządu pracownicy komórek organizacyjnych lub
dyrektorzy (kierownicy) jednostek organizacyjnych.
4. Akty prawne, po ich podpisaniu, podlegają ewidencji
w rejestrach prowadzonych przez Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich.
5. Pracownik przygotowujący akt prawny zobowiązany
jest do przekazania go do rejestracji.
6. Uchwały Zarządu w zakresie budżetu gminy
przekazywane są przez Skarbnika w terminie siedmiu dni Regionalnej Izbie
Obrachunkowej.
§ 43
1. Do decyzji i postanowień Zarządu i Burmistrza
wydanych na podstawie przepisów kpa stosuje się regulowania zawarte w kpa.
2. Decyzje i postanowienia wydane na podstawie
przepisów kpa przechowywane są i rejestrowane w komórkach organizacyjnych.
3. W szczególnie skomplikowanych przypadkach
dotyczących wydania decyzji lub postanowień Zarząd lub Burmistrz mogą przed
podjęciem tych aktów zwrócić się o opinię do radcy prawnego.
R o z d z i a
ł VIII
§ 44
1. Uchwały Zarządu podpisuje Przewodniczący Zarządu
lub jego Zastępca.
2. Umowy oraz inne dokumenty, zawierające oświadczenia
woli – w imieniu gminy – w zakresie zarządu mieniem podpisują:
a) dwaj członkowie Zarządu,
b)
jeden członek Zarządu
i osoba upoważniona przez Zarząd.
3. Umowy oraz inne dokumenty określone w ust. 2, które
mogą spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych, wymagają kontrasygnaty
Skarbnika lub osoby przez niego upoważnionej.
4. Odpowiedzi na wnioski, skargi, interpelacje i
zapytania radych podpisuje Burmistrz lub upoważniony przez niego członek
Zarządu.
5. Zarządzenia wewnętrzne, obwieszczenia, pisma okólne
podpisuje Burmistrz.
6. W przypadku długotrwałej nieobecności Burmistrza, w
szczególności spowodowanej chorobą, urlopem wypoczynkowym, akty prawne wymienione
w ust. 5 podpisuje Zastępca Burmistrza.
§ 45
Do podpisu Burmistrza zastrzega się pisma i
dokumenty:
a) kierowane do naczelnych i centralnych organów
administracji i władzy państwowej oraz organów administracji rządowej w województwie,
b) kierowane do kierowników służb, inspekcji i straży
powiatowych i wojewódzkich,
c) kierowane do organów rady, gminy, powiatów i
województwa samorządowego oraz przewodniczących jednostek samorządu
terytorialnego,
d) kierowane do Najwyższej Izby Kontroli, Regionalnej
Izby Obrachunkowej, Państwowej Inspekcji Pracy i innych instytucji kontroli,
e) kierowane do przedstawicielstw dyplomatycznych,
f) kierowane do samorządowych jednostek
organizacyjnych,
g) wnioskujące o nadanie odznaczeń i odznak
państwowych,
h) pisma i dokumenty związane z wykonywaniem przez
Burmistrza funkcji kierownika Urzędu,
i) decyzje i postanowienia w rozumieniu przepisów
kodeksu postępowania administracyjnego,
j) pisma związane z wykonywaniem umów przez gminę.
§ 46
1. Zastępca Burmistrza podpisuje pisma i dokumenty, w
sprawach bezpośrednio przez niego nadzorowanych i koordynowanych, z wyjątkiem
zastrzeżonych do podpisu Burmistrza.
2. Zastępca Burmistrza w ramach udzielonych mu
upoważnień podpisuje z upoważnienia Burmistrza oraz w przypadku jego
nieobecności pisma i dokumenty, o których mowa w § 45.
§ 47
Skarbnik i Sekretarz podpisują pisma
dotyczące spraw powierzonych przez Burmistrza lub w sprawach z zakresu ich
działania i związanych z obowiązkami służbowymi, niezastrzeżone dla innych
organów bądź osób.
§
48
1.
Naczelnicy wydziałów
Urzędu oraz pracownicy mogą podpisywać decyzje w indywidualnych sprawach z
zakresu administracji publicznej na podstawie upoważnień udzielonych przez
Burmistrza.
2.
Naczelnicy Wydziałów
podpisują pisma w sprawach należących do właściwości rzeczowej Wydziału, z
wyjątkiem zastrzeżonych do podpisu dla Burmistrza i Zastępcy Burmistrza.
R o z d z i a
ł IX
§ 49
Kontrola pracowników i
poszczególnych wydziałów Urzędu (stanowisk pracy) dokonywana jest pod względem:
a) legalności,
b) gospodarności,
c) rzetelności,
d) celowości,
e) terminowości,
f) skuteczności.
§ 50
Celem kontroli jest ustalenie
przyczyn i skutków ewentualnych nieprawidłowości i przeciwdziałania im w przyszłości.
§ 51
Przeprowadza
się następujące rodzaje kontroli wewnętrznej i zewnętrznej:
1) kompleksowe
– obejmujące całość lub obszerną część działalności poszczególnych wydziałów,
samodzielnych stanowisk lub jednostek organizacyjnych,
2) problemowe
– obejmujące wybrane zagadnienia lub z zakresu działalności kontrolowanego
wydziału, stanowiska lub jednostki organizacyjnej, stanowiące niewielki
fragment jego działalności,
3) uproszczoną
– określoną w § 75 niniejszego regulaminu,
4) sprawdzającą
(następną) – mającą miejsce po dokonaniu określonych czynności, w szczególności
mającą na celu ustalenie, czy wyniki poprzednich kontroli zostały uwzględnione
w toku postępowania kontrolowanej komórki organizacyjnej lub jednostki
organizacyjnej.
§ 52
1. Postępowanie kontrolne przeprowadza się w sposób
umożliwiający bezstronne i rzetelne ustalenie stanu faktycznego w zakresie
działalności komórki organizacyjnej lub jednostki organizacyjnej, rzetelne jego
udokumentowanie i ocenę działalności według kryteriów określonych w § 49.
2. Stan faktyczny ustala się na podstawie dowodów
zebranych w toku postępowania kontrolnego.
3. Jako dowód może być wykorzystane wszystko, co nie
jest sprzeczne z prawem. Jako dowody mogą być wykorzystane w szczególności:
dokumenty, wyniki oględzin, zeznania świadków, opinie biegłych oraz pisemne
wyjaśnienia i oświadczenia kontrolowanych.
§
53
Kontroli
wewnętrznej dokonują:
1. Burmistrz lub osoba działająca na podstawie
pełnomocnictwa udzielonego przez Burmistrza w odniesieniu do naczelników
wydziału lub stanowisk pracy (w tym stanowisk samodzielnych).
2. Naczelnicy wydziałów w odniesieniu do
podporządkowanych im pracowników w zakresie rzetelności prowadzenia spraw
służbowych, terminowości i jakości realizacji poszczególnych zadań, a także dbałości
o podnoszenie poziomu efektywności pracy.
3. Skarbnik – w odniesieniu do komórek organizacyjnych
Urzędu w zakresie gospodarki środkami budżetowymi.
4. Specjalista ds. bezpieczeństwa i higieny pracy – w
odniesieniu do pracowników Urzędu w zakresie przestrzegania przepisów i zasad
higienicznych i bezpiecznych warunków pracy.
5. Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych – w
odniesieniu do pracowników urzędu w zakresie przestrzegania przepisów o
ochronie informacji niejawnych.
§ 54
Kontrolę zewnętrzną wykonują w
zakresie przyznanych przez Zarząd lub Burmistrza upoważnień:
a) Skarbnik Gminy:
– w odniesieniu do jednostek organizacyjnych w
zakresie gospodarki finansowej,
– w odniesieniu do podmiotów otrzymujących z budżetu
gminy dotację na realizację zadań gminnych,
b) członkowie Zarządu Gminy oraz upoważnione osoby w
sprawach działalności jednostek organizacyjnych.
§ 55
Każdy pracownik bez względu na
zajmowane stanowisko zobowiązany jest do rzetelnego wykonywania obowiązków
służbowych określonych w zakresie czynności oraz wynikających z wewnętrznych
unormowań i poleceń służbowych bądź z charakteru zajmowanego stanowiska.
§ 56
Wszystkie osoby zatrudnione na
stanowiskach kierowniczych komórek organizacyjnych zobowiązane są w ramach
powierzonych im zadań do sprawowania funkcji kierowania, nadzoru i kontroli w
stosunku do podległych im pracowników.
§ 57
1.
Za zorganizowanie i
prawidłowe działanie kontroli wewnętrznej odpowiada Zastępca Burmistrza.
2.
Za zorganizowanie i
prawidłowe działanie kontroli zewnętrznej odpowiada zlecający kontrolę.
§ 58
Osoby zobowiązane do kontroli z
tytułu zajmowanego stanowiska kierowniczego mogą upoważnić innych pracowników
(z wyjątkiem pracowników, których dotyczy kontrola) do wykonania zadań
kontrolnych.
§
59
Kontrolujący obowiązany jest do:
a) ustalenia całego materiału dowodowego,
b) opisanie faktów związanych z kontrolą w sposób
obiektywny, rzetelny i zgodny z rzeczywistością,
c) zapewnienia osobie kontrolowanej możliwości
odniesienia się do ustalonych faktów,
d) dokonywania ustaleń i przedstawienia wniosków
pokontrolnych.
§ 60
1. Kontroler przeprowadza kontrolę na podstawie
upoważnienia.
2. Upoważnienie może być udzielone w formie
zatwierdzonego planu kontroli, polecenia pisemnego lub ustnego.
3. Polecenie ustne musi być potwierdzone na piśmie
najpóźniej po zakończeniu kontroli.
§ 61
Kontrola może dotyczyć całości spraw
prowadzonych przez daną osobę lub komórkę organizacyjną bądź jednostkę
organizacyjną, względnie określonych spraw, a także jednej sprawy.
§ 62
1.
Kontrolujący ma
prawo:
a)
wstępu do
kontrolowanych pomieszczeń,
b)
wglądu do wszystkich
akt i dokumentów
(z wyjątkiem objętych tajemnicą, określoną
w odrębnych przepisach),
c)
żądania wyjaśnień i
przyjmowania oświadczeń,
d)
wnioskowanie do
zlecającego kontrolę o powołanie specjalistów do wykonania określonych
czynności,
e)
zabezpieczenia
dowodów,
f)
żądania warunków do
sprawnego wykonywania czynności kontrolnych.
2. Przed przystąpieniem do czynności kontrolnych
kontroler przedstawia kierownikowi kontrolowanej komórki organizacyjnej bądź
jednostki organizacyjnej uprawienia do przeprowadzenia kontroli.
§ 63
Każdy pracownik kontrolowanej
komórki organizacyjnej bądź jednostki organizacyjnej obowiązany jest na żądanie
kontrolera udzielić wyjaśnień ustnych lub pisemnych w sprawach dotyczących
przedmiotu kontroli w wyznaczonym przez kontrolera terminie.
§ 64
W przypadku ujawnienia podczas
kontroli nieprawidłowości osoba kontrolująca zobowiązana jest przedsięwziąć
środki zmierzające do usunięcia wykrytych nieprawidłowości lub, gdy to nie leży
w jej kompetencjach, zawiadomić o faktach bezpośredniego przełożonego osoby
kontrolowanej.
§ 65
W
razie stwierdzenia w toku kontroli okoliczności grożących niebezpieczeństwem
dla zdrowia lub życia ludzkiego, a także grożących stratami materialnymi
spowodowanymi niegospodarnością, niedbalstwem czy marnotrawstwem, kontroler
występuje z wnioskiem do kierownika kontrolowanej komórki organizacyjnej bądź
jednostki organizacyjnej o podjęcie natychmiastowych środków
przeciwdziałających zagrożeniom.
§ 66
Ustalenia kontroli opisuje się w
protokole.
§ 67
Protokół powinien być napisany w
sposób zwięzły i przejrzysty. Protokół powinien zawierać fakty związane z kontrolą
o negatywnej wymowie lub fakty pozytywne, godne upowszechnienia.
§ 68
Protokół kontroli powinien zawierać:
1)
adnotację, że służy
tylko do użytku wewnętrznego,
2)
nazwę kontrolowanej
komórki organizacyjnej bądź jednostki organizacyjnej,
3)
imię, nazwisko i stanowisko
kontrolera,
4)
datę rozpoczęcia i
zakończenia kontroli, z wymienieniem przerw w kontroli,
5)
określenie przedmiotu
kontroli i okresu objętego kontrolą,
6)
ustalenie stanu
faktycznego,
7)
imię, nazwisko i
stanowisko kierownika kontrolowanej komórki bądź jednostki organizacyjnej i datę
objęcia przez niego stanowiska,
8)
wyszczególnienie
załączników do protokołu,
9)
wzmiankę o
poinformowaniu o prawie zgłoszenia zastrzeżeń do faktów ujętych w protokole i
złożenia wyjaśnień,
10)
dane o liczbie
egzemplarzy sporządzonego protokołu oraz wzmiankę o wręczeniu jednego egzemplarza
protokołu kierownikowi kontrolowanej komórki lub jednostki,
11) datę i miejsce podpisania protokołu.
§ 69
Każda strona protokołu winna być
parafowana przez kontrolującego i kontrolowanego.
§ 70
Protokół podpisuje kontroler i
kierownik kontrolowanej komórki organizacyjnej bądź jednostki organizacyjnej.
§ 71
Kontrolowanemu przysługuje prawo
zgłoszenia przed podpisaniem protokołu umotywowanych zastrzeżeń do konkretnych
faktów ujętych w protokole, jeśli uzna, że nie są one zgodne z prawdą
materialną. Kontroler zobowiązany jest je zbadać niezwłocznie.
§ 72
Jeżeli kierownik kontrolowanej
komórki organizacyjnej bądź jednostki organizacyjnej odmawia podpisania
protokołu kontroli, obowiązany jest złożyć do protokołu pisemne wyjaśnienie o
przyczynach tej odmowy.
§ 73
Jeżeli kierownik kontrolowanej
jednostki (komórki) organizacyjnej odmówił podpisania protokołu kontroli,
protokół podpisuje kontroler. Odmowa podpisu nie stanowi przeszkody do
wszczęcia postępowania pokontrolnego.
§ 74
1.
Kierownik
kontrolowanej jednostki (komórki) organizacyjnej oraz osoba bezpośrednio
kontrolowana może w uzgodnionym terminie, nie dłuższym niż 7 dni, złożyć
bezpośrednio kontrolującemu lub w sekretariacie Urzędu wyjaśnienia dotyczące
stwierdzonych w protokole nieprawidłowości z uwzględnieniem działań
prowadzących do ich usunięcia.
2.
Kontrolujący po
zapoznaniu się z wyjaśnieniami kontrolowanego sporządza w terminie 7 dni wyniki
pokontrolne.
3. W przypadku nie złożenia przez kontrolowanego
wyjaśnień w terminie określonym w ust. 2 kontrolujący sporządza wyniki
pokontrolne najpóźniej w terminie 10 dni od podpisania protokołu.
4. Wyniki pokontrolne powinny zawierać wnioski,
propozycje sposobu usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości oraz termin ich
wykonania.
5. Wyniki pokontrolne kontrolujący przekazuje
zlecającemu kontrolę niezwłocznie po ich sporządzeniu.
6. O sposobie wykorzystania wniosków i propozycji
pokontrolnych decyduje zlecający kontrolę.
7. Zlecający kontrolę może zarządzić sporządzenie
zaleceń pokontrolnych zobowiązujących kontrolowanego, w określonym terminie, do
usunięcia nieprawidłowości.
§ 75
1. Postępowanie kontrolne uproszczone może być
przeprowadzone bez konieczności sporządzenia protokołu w przypadku, gdy
zachodzi potrzeba:
a) przeprowadzenia szybkiego rozpoznania określonych
spraw,
b) zbadania spraw wynikających ze skarg i wniosków
dotyczących kontrolowanego,
c) przeprowadzenia kontroli sprawdzającej,
d) zbadania spraw zleconych przez Burmistrza.
2. Z przeprowadzonego uproszczonego postępowania
sporządza się notatkę urzędową, którą kontrolujący przedstawia zlecającemu
kontrolę.
3. Do uproszczonego postępowania kontrolnego stosuje
się odpowiednio zapisy o kontroli wewnętrznej i zewnętrznej.
§ 76
1. Niezwłocznie, najpóźniej w terminie 14 dni, po
upływie terminu do wykonania zaleceń pokontrolnych kontrolujący powinien
przeprowadzić kontrole sprawdzające w celu ustalenia stopnia realizacji zaleceń
pokontrolnych. Do przeprowadzenia kontroli nie jest niezbędne odrębne
upoważnienie.
2. O wynikach ustaleń realizacji zaleceń pokontrolnych
kontrolujący zawiadamia zlecającego kontrolę niezwłocznie, nie później niż 7
dni po zakończeniu kontroli sprawdzającej.
§ 77
1. Sekretarz prowadzi rejestr upoważnień kontrolnych
wydanych przez Burmistrza lub Zarząd.
2. Materiały z przeprowadzonych kontroli przechowuje
Sekretarz.
R
o z d z i a ł X
§ 78
1. Przy zmianach personalnych pracowników Urzędu oraz
jednostek organizacyjnych gminy obowiązuje protokolarne przekazywanie zakresu
zadań i obowiązków.
2. Poza zadaniami wymienionymi w zakresie komórek
organizacyjnych Burmistrz może polecać wykonanie innych prac niż wymienione w
regulaminie.
3. W przypadku wątpliwości co do zakresu realizacji
zadań przez komórki organizacyjne Urzędu Burmistrz decyduje, która z komórek
organizacyjnych Urzędu realizuje dane zadanie.
4. Zmiany w regulaminie mogą być dokonywane w trybie
przewidzianym do jego uchwalenia.
5.
Prawa i obowiązki
pracowników Urzędu, zasady dyscypliny pracy oraz inne sprawy związane z
wewnętrznym porządkiem pracy określa Regulamin Pracy Urzędu wydany przez Burmistrza.
§ 79
Wykonanie uchwały powierza się
Zarządowi Miasta i Gminy Trzebnica.
§
80
Traci moc:
1) uchwała nr XXIII/195/96 Rady Miasta i Gminy
Trzebnica z dnia 14 listopada 1996 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu
Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy Trzebnica,
2) uchwała nr XII/134/99 Rady Miasta i Gminy Trzebnica
z dnia 29 grudnia 1999 r. w sprawie zmiany uchwały nr XXIII/195/96 Rady Miasta
i Gminy Trzebnica w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta
i Gminy Trzebnica.
§ 81
Uchwała
wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym
Województwa Dolnośląskiego.
RADY MIASTA I GMINY
CZESŁAW
CZTERNASTEK