1270

UCHWAŁA RADY MIASTA I GMINY TRZEBNICA

z dnia 21 czerwca 2001 r.

w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy w Trzebnicy

Na podstawie art. 33 ust. 2 w związku z art. 40 ust. 2 pkt 2, art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 z późn. zm.) Rada Miasta i Gminy Trzebnica na wniosek Zarządu Miasta i Gminy Trzebnica uchwala Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta i Gminy w Trzebnicy.

 

 


R o z d z i a ł   I

Postanowienia ogólne

§ 1

Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta i Gminy w Trzebnicy, zwany dalej regulaminem, określa organizację i zasady funkcjonowania Urzędu.

Do spraw tych należy:

1)   zakres działania i zadania Urzędu Miasta i Gminy w Trzebnicy, zwanego dalej Urzędem,

2)   zakres działania kierownictwa Urzędu i poszczególnych wydziałów (samodzielnych stanowisk pracy) w Urzędzie,

3)   zasady opracowywania i wydawania aktów prawnych Zarządu i Burmistrza,

4)   zasady podpisywania pism i aktów prawnych,

5)   tryb wykonywania kontroli wewnętrznej i zewnętrznej,

§ 2

Ilekroć w regulaminie jest mowa o:

1) gminie należy przez to rozumieć Miasto i Gminę Trzebnica,

2) Radzie lub Zarządzie należy przez to rozumieć odpowiednio Radę Miasta i Gminy Trzebnica oraz Zarząd Miasta i Gminy Trzebnica,

3) Burmistrzu, Zastępcy Burmistrza, Sekretarzu, Skarbniku, kierowniku Urzędu Stanu Cywilnego – należy przez to rozumieć odpowiednio: Burmistrza Miasta i Gminy Trzebnica, Zastępcę Burmistrza Miasta i Gminy Trzebnica, Sekretarza Miasta i Gminy Trzebnica, Skarbnika Miasta i Gminy Trzebnica, oraz kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w Trzebnicy,

4) ustawie o samorządzie gminnym – należy przez to rozumieć ustawę z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r., Nr 13, poz. 74 z późn. zm.),

5) komórka organizacyjna – należy przez to rozumieć wydział, samodzielne stanowisko pracy w Urzędzie,

6) jednostka organizacyjna – należy przez to rozumieć gminną jednostkę organizacyjną,

7) naczelniku wydziału – należy przez to rozumieć osobę kierującą wydziałem, kierownika Urzędu Stanu Cywilnego,

8) ustawie o pracownikach samorządowych – należy rozumieć ustawę z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. Nr 21, poz. 24 z późn. zm.).

§ 3

1.  Urząd jest jednostką budżetową gminy.

2.  Urząd jest pracodawcą dla zatrudnionych w nim pracowników.

3.  Kierownikiem Urzędu jest Burmistrz, który pełni równocześnie funkcję Przewodniczącego Zarządu Miasta i Gminy Trzebnica.

4.  Siedziba Urzędu znajduje się w Trzebnicy przy ul. Plac Marszałka Józefa Piłsudskiego 1.

     Budynkiem Urzędu jest także budynek Ratusza w Trzebnicy przy ul. Rynek, w którym mieści się Urząd Stanu Cywilnego.

§ 4

1.  Zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych w Urzędzie określa rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 1999 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej dla organów gminy i związków międzygminnych (Dz. U. Nr 112, poz. 1319).

2.  Postępowanie z dokumentami stanowiącymi tajemnicę służbową (poufne) i państwową (tajne) reguluje ustawa z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. Nr 11, poz. 95 z późn. zm.).

R o z d z i a ł    II

Zakres działania i zadania Urzędu

§ 5

1.  Urząd stanowi aparat pomocniczy Zarządu.

2.  Urząd jest jednostką organizacyjną gminy powołaną do wykonywania zadań publicznych o znaczeniu lokalnym, przynależnych do zakresu zadań Zarządu i Burmistrza.

3.  Do zakresu działania Urzędu należy zapewnienie warunków należytego wykonywania spoczywających na gminie:

1) zadań własnych, wynikających ustaw, statutu gminy i uchwał Rady,

2)    zadań zleconych przez organy  administracji rządowej na mocy ustaw,

3) zadań wykonywanych na podstawie porozumienia z organami administracji rządowej (zadań powierzonych),

4) zadań publicznych powierzonych gminie w drodze porozumienia komunalnego, które nie zostały powierzone innym gminnym jednostkom organizacyjnym, związkom komunalnym lub przekazane innym podmiotom na podstawie umów.

§ 6

1.  Do zadań Urzędu należy zapewnienie pomocy organom gminy w wykonywaniu ich zadań.

2.  W szczególności do zadań Urzędu należy:

1) przygotowywanie materiałów niezbędnych do podejmowania uchwał, wydawania decyzji, postanowień i innych aktów z zakresu administracji publicznej oraz poodejmowania innych czynności prawnych przez organy gminy,

2) wykonywanie czynności związanych z funkcjonowaniem Urzędu,

3) zapewnienie organom gminy możliwości przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków,

4)    przygotowywanie uchwał organów gminy,

5) realizacja innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa oraz uchwał organów gminy,

6) zapewnienie warunków organizacyjnych do odbywania sesji Rady, posiedzeń jej komisji i posiedzeń Zarządu,

7) prowadzenie zbioru aktów prawa miejscowego stanowionego przez gminę, dostępnego do powszechnego wglądu w siedzibie Urzędu,

8) wykonywanie prac kancelaryjnych zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa,

9) realizacja obowiązków i uprawnień służących Urzędowi jako pracodawcy – zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa pracy.

§ 7

Kierowanie Urzędem polega na podejmowaniu działań przewidzianych ustawą o pracownikach samorządowych oraz innymi aktami prawnymi.

§ 8

1.  Burmistrz kieruje pracą Urzędu przy pomocy Zastępcy Burmistrza, Sekretarza, Skarbnika, naczelników wydziału oraz samodzielnych stanowisk pracy.

2.  Sekretarz zapewnia sprawne funkcjonowanie Urzędu i warunki jego działania, a także organizuje pracę Urzędu.

3.  Szczegółowy zakres zadań Zastępcy Burmistrza i Sekretarza określa Burmistrz w drodze zarządzenia wewnętrznego.

§ 9

Burmistrz  jest zwierzchnikiem służbowym pracowników Urzędu i dyrektorów (kierowników) gminnych jednostek organizacyjnych:

1) Ośrodka Pomocy Społecznej,

2) Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej,

3) Zespołu Placówek Kultury,

4) Zespołu Administracyjnego Placówek Oświatowych,

5) Przedszkola nr 1 w Trzebnicy,

6) Przedszkola nr 2 w Trzebnicy,

7) Przedszkola Specjalnego w Trzebnicy,

8) Szkoły Podstawowej nr 1 w Trzebnicy,

9) Szkoły Podstawowej nr 2 w Trzebnicy,

10) Szkoły Podstawowej nr 3 w Trzebnicy,

11) Szkoły Podstawowej w Ujeźdźcu Wielkim,

12) Szkoły Podstawowej w Kuźniczysku,

13) Szkoły Podstawowej w Masłowie,

14) Szkoły Podstawowej w Biedaszkowie Wielkim,

15) Szkoły Podstawowej w Boleścinie,

16) Gimnazjum nr 1 w Trzebnicy,

17) Gimnazjum w Ujeźdźcu Wielkim,

18) Zakładu Ambulatoryjnego Lecznictwa w Trzebnicy.

R o z d z i a ł    III

Struktura organizacyjna Urzędu

§ 10

1.  W skład Urzędu wchodzą wydziały, samodzielne stanowiska pracy.

2.  Wydziałem kierują naczelnicy.

3.  Z zastrzeżeniem § 11, wydziały dzielą się na stanowiska pracy.

4.  Burmistrz dokonuje podziału wydziałów Urzędu na stanowiska pracy w drodze zarządzenia wewnętrznego.

§ 11

1.  Zarząd może tworzyć w ramach wydziałów referaty, określając równocześnie podział zadań pomiędzy nimi.

2.  Referatami kierują kierownicy.

3.  Ust. 3 i 4 § 10 stosuje się odpowiednio.

§ 12

1.  W skład Urzędu wchodzą następujące wydziały i samodzielne stanowiska pracy, które przy znakowaniu akt posługują się symbolami określonymi w regulaminie:

a) Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich (OR),

b) Wydział Finansowy (FN),

c)  Wydział Architektury, Planowania Przestrzennego, Promocji i Rozwoju Gminy (Arch),

d) Wydział Geodezji i Gospodarki Gruntami (GGG),

e) Wydział Rolnictwa i Ochrony Środowiska (ROS),

f)   Wydział Techniczno-Inwestycyjny (TI),

g) Urząd Stanu Cywilnego (USC),

h)  Stanowisko ds. wojskowych (WO),

i)   Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych (IN),

j)   Komendant gminnej ochrony pożarowej (OSP),

k)  Radca prawny (RP),

l)   Stanowisko ds. lokalowych (SL),

m)   Stanowisko ds. działalności gospodarczej (HA),

n)  Stanowisko ds. obrony cywilnej (OC),

o) Pełnomocnik Burmistrza ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych (AA),

p) Stanowisko ds. obsługi informatycznej Urzędu (INF).

2.  Strukturę Urzędu określa załącznik nr 1 do regulaminu.

3.  Wykaz stanowisk pracy Urzędu określa Burmistrz zarządzeniem wewnętrznym.

4.  Kierownictwo Urzędu stanowią:

Burmistrz – BM1

Zastępca Burmistrza – BM2

Sekretarz – SG

Skarbnik – SK

Ww. symbole stosuje się przy znakowaniu akt.

5.  W Urzędzie ustala się następujące stanowiska kierownicze:

Naczelnik Wydziału Architektury, Planowania Przestrzennego, Promocji i Rozwoju Gminy (Arch),

Naczelnik Wydziału Geodezji i Gospodarki Gruntami,

Naczelnik Wydziału Techniczno-Inwestycyjnego,

Z-ca Naczelnika Wydziału Techniczno-Inwestycyjnego,

Naczelnik Wydziału Rolnictwa i Ochrony Środowiska,

Naczelnik Wydziału Finansowego – Skarbnik Gminy,

Z-ca Naczelnika Wydziału Finansowego – Z-ca Skarbnika Gminy,

Naczelnik Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich – Sekretarz Gminy,

Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego,

Z-ca Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego.

6.  Wyodrębnia się Pion Ochrony Informacji Niejawnych, który podlega bezpośrednio Burmistrzowi, w skład którego wchodzą:

     Pełnomocnik Ochrony Informacji Niejawnych, któremu podlega Kancelaria Tajna.

7.  Wielkość zatrudnienia w Urzędzie w ramach przyznanych środków na wynagrodzenia określa Burmistrz.

8.  W celu realizacji zadań o istotnym znaczeniu dla gminy Burmistrz może powołać w drodze zarządzenia wewnętrznego pełnomocnika działającego w jego imieniu.

     Powołanie pełnomocnika w tym trybie wymaga zmiany regulaminu.

9.  Podział zadań w komórkach organizacyjnych na poszczególne stanowiska pracy określają zakresy czynności określone w opisach stanowisk pracy, zatwierdzone przez Burmistrza, na wniosek naczelników wydziału, w uzgodnieniu z Sekretarzem.

10.  W określonych potrzebami Urzędu sytuacjach oraz charakterem wykonywanych zadań, praca wykonywana w Urzędzie może być świadczona na  podstawie umowy zlecenia lub umowy o dzieło lub umowy zawartej z podmiotem gospodarczym.

§ 13

1.  Wydziały Urzędu (samodzielne stanowiska pracy) prowadzą sprawy związane z realizacją zadań wynikających z niniejszego regulaminu.

2.  Do zadań realizowanych przez wszystkie komórki organizacyjne należy w szczególności:

1) zapewnienie właściwej i terminowej realizacji zadań oraz sprawnej obsługi interesantów,

2) współdziałanie z pozostałymi wydziałami i samodzielnymi stanowiskami pracy, a w szczególności w zakresie wymiany informacji i wzajemnych konsultacji w sprawach wymagających uzgodnień,

3) opracowywanie propozycji wieloletnich programów rozwoju w zakresie swojego działania,

4) przygotowywanie okresowych ocen i analiz, informacji i sprawozdań, w tym statystycznych, o realizacji zadań,

5) współdziałanie ze Skarbnikiem Gminy w wykonywaniu ich zadań,

6) przygotowywanie projektów aktów prawnych Rady, Zarządu, Burmistrza oraz innych materiałów przedkładanych organom gminy związanych z zadaniami wykonywanymi przez wydział,

7) prawidłowa realizacja budżetu w zakresie spraw i zadań realizowanych przez komórki organizacyjne,

8) opracowywanie propozycji do projektu budżetu gminy w zakresie problematyki należącej do kompetencji danej komórki organizacyjnej,

9) uzyskiwanie opinii Skarbnika Gminy w działaniach wywołujących zobowiązania finansowe, zgodnie z przyjętymi zasadami,

10)  podejmowanie działań zapewniających skuteczną ochronę mienia Urzędu oraz racjonalne gospodarowanie tym mieniem w zakresie działania komórki organizacyjnej,

11)  prowadzenie w zakresie swojej właściwości postępowań administracyjnych w indywidualnych sprawach dotyczących administracji publicznej,

12)  udzielanie wyjaśnień dotyczących uchwał oraz skarg, wniosków i listów obywateli,

13)  realizacja zadań wynikających z uchwał Rady oraz uchwał i decyzji Zarządu, prowadzenie i przechowywanie akt zgodnie z instrukcją kancelaryjną i zatwierdzonym jednolitym, rzeczowym wykazem akt,

14)  przygotowywanie materiałów informacyjnych o działalności Urzędu w zakresie problematyki należącej do kompetencji danej komórki dla  środków masowego przekazu w uzgodnieniu z Burmistrzem lub osoby przez niego upoważnionej.

3.  Naczelnicy wydziałów są odpowiedzialni za prawidłowe i sprawne wykonywanie zadań powierzonych wydziałom w niniejszym regulaminie i wynikających z innych przepisów prawnych.

4.  Naczelnicy wydziałów wykonują swoje zadania bezpośrednio oraz przy pomocy podległych pracowników.

5.  Do kompetencji naczelników należy:

1) nadzór nad wypełnieniem obowiązków służbowych przez podległych pracowników,

2) załatwianie indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej w ramach udzielonych upoważnień,

3) zapewnienie właściwych warunków pracy podległym pracownikom oraz nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników regulaminu organizacyjnego, dyscypliny pracy, przepisów o ochronie danych osobowych, tajemnicy państwowej i służbowej oraz innych przepisów prawnych,

4) organizowanie pracy i podział zadań wykonywanych przez podległych pracowników,

5) wykonywanie kontroli wewnętrznej stosownie do zakresu działania wydziału i obowiązujących przepisów,

6) uczestnictwo w posiedzeniu Rady i jej komisjach na zasadach określonych w statucie gminy i regulaminie Rady,

7) dbałość o powierzone mienie Urzędu,

8) nadzór nad przygotowywaniem projektów uchwał Rady i Zarządu w zakresie zadań wydziału,

9) przygotowywanie odpowiedzi na interpretacje i wnioski radnych oraz udzielanie wyjaśnień na skargi i wnioski interesantów,

10) dokonywanie oceny pracowników i występowanie z wnioskami w ich sprawie (nagrody, kary, awanse),

11) na polecenie Burmistrza lub Zarządu wykonywanie innych zadań w sprawach nieobjętych zakresem działania komórki organizacyjnej,

12) czuwanie nad prawidłową realizacją budżetu w zakresie spraw i zadań realizowanych przez wydział.

6.  Naczelnicy wydziałów ponoszą odpowiedzialność za pracę wydziału przed Burmistrzem.

R o z d z i a ł   IV

Zakresy działania wydziałów i samodzielnych

stanowisk pracy w Urzędzie

§ 14

Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich (OR)

1.  Do zakresu działania wydziału należy w szczególności:

1) w sprawach dotyczących zatrudnienia:

a) prowadzenie spraw kadrowych pracowników Urzędu i dyrektorów jednostek organizacyjnych,

b) przygotowywanie i rejestracja umów-zleceń, umów o dzieło zawieranych przez Urząd z osobami fizycznymi nie prowadzącymi działalności gospodarczej,

c) sporządzanie dokumentacji wymaganej przez ZUS,

2) w sprawach kancelaryjno-sekretarskich:

a) obsługa techniczno-biurowa narad i spotkań organizowanych przez Burmistrza, Zastępcę Burmistrza i Zarząd,

b) obsługa sekretariatów: Burmistrza i Zastępcy Burmistrza,

c)  prowadzenie centralnego rejestru umów cywilnoprawnych, za wyjątkiem umów sporządzanych przez Wydział Geodezji i Gospodarki Gruntami,

d) prowadzenie rejestru kontroli zewnętrznych Urzędu,

e) prowadzenie rejestru skarg i wniosków,

f)   prowadzenie rejestru wydawanych upoważnień i pełnomocnictw,

g) prowadzenie rejestru aktów wewnętrznych,

3) w sprawach obsługi Zarządu:

a) przygotowywanie i zbieranie materiałów na posiedzenie Zarządu,

b) protokołowanie posiedzeń Zarządu,

c)  opracowywanie sprawozdań z posiedzeń Zarządu,

d) zabezpieczenie właściwych warunków przeprowadzenia posiedzeń Zarządu,

e) przygotowywanie projektów uchwał Rady dotyczących działalności organów gminy, (wskazanych przez Burmistrza),

f)   prowadzenie rejestru uchwał Zarządu,

4) w sprawach administracyjno-gospodarczych:

a) prowadzenie rejestru pieczęci urzędowych oraz nadzór nad ich przechowywaniem,

b) zaopatrywanie Urzędu w materiały biurowe i sprzęt,

c)  ewidencjonowanie zasobów materiałowych Urzędu,

d) zarządzanie budynkami administracyjnymi i gospodarowanie lokalami użytkowymi na terenie Urzędu,

e) prowadzenie nadzoru nad utrzymaniem porządku i czystości w pomieszczeniach budynku,

f)   prowadzenie archiwum zakładowego Urzędu,

g) prowadzenie dokumentacji archiwalnej związanej z działalnością innych podmiotów niż Urząd,

h)  planowanie w budżecie środków na inwestycje bieżące w Urzędzie,

i)   wdrażanie systemu informatycznego w Urzędzie, za wyjątkiem Wydziału Finansowego,

5) w sprawach obsługi Rady:

a) obsługa kancelaryjno-biurowa Przewodniczącego Rady,

b) przygotowywanie i kompletowanie materiałów na posiedzenia komisji Rady wg ustalonej tematyki posiedzeń,

c)  prowadzenie ewidencji udziału radnych i członków komisji w sesjach i posiedzeniach komisji,

d) sporządzanie protokołów z sesji Rady i posiedzeń komisji Rady,

e) prowadzenie rejestru uchwał Rady,

f)   opracowywanie sprawozdań i informacji z działalności Rady,

g) przekazywanie uchwał, postanowień, wniosków, interpelacji, opinii odpowiednim organom,

h)  współdziałanie w organizowaniu spotkań radnych z wyborcami,

i)   prowadzenie rejestru skarg i wniosków kierowanych do Rady,

j)   wykonywanie zadań związanych z przeprowadzeniem referendum gminnego,

k)  prowadzenie rejestru interpelacji i  wniosków radnych,

l)   prowadzenie rejestru wniosków i opinii komisji Rady,

6) w zakresie spraw obywatelskich:

a) wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość, prowadzenie ewidencji i dokumentacji archiwalnej w tym zakresie,

b) przyjmowanie zgłoszeń meldunkowych na pobyt stały i czasowy, prowadzenie ewidencji w tym zakresie, wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania
i wymeldowania,

c)  prowadzenie kart osobowych mieszkańców i innych spraw związanych z systemem ewidencji,

d) sporządzanie spisów i rejestrów wyborców,

e) przekazywanie danych do Terenowego Banku Danych,

7) w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy:

a) okresowa analiza stanu bhp,

b) stwierdzanie zagrożeń zawodowych,

c)  przeprowadzanie kontroli warunków pracy,

d) zgłaszanie wniosków dotyczących poprawy stanu bhp,

e) przygotowywanie projektów wewnętrznych aktów prawnych dotyczących bhp,

f)   prowadzenie dokumentacji dotyczącej wypadków przy pracy, chorób zawodowych oraz wyników badań środowiska pracy,

g) udział w dochodzeniach powypadkowych,

h)  ustalanie tematyki i terminów szkoleń z zakresu bhp,

i)   współpraca ze służbą zdrowia w zakresie profilaktyki zdrowotnej oraz organizacja okresowych badań,

j)   dbanie o konserwację sprzętu przeciwpożarowego Urzędu,

k)  ustalanie norm przydziału odzieży ochronnej i środków ochrony osobistej,

8) w zakresie pozostałych spraw:

a) prowadzenie targowiska miejskiego,

b) wykonanie zadań związanych z wyborami do Sejmu i Senatu RP, Prezydenta RP i Rady,

c)  prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem szaletu miejskiego,

d) koordynowanie organizacji uroczystości gminnych i świąt państwowych, których organizatorem jest gmina,

e) prowadzenie spraw dotyczących współpracy z samorządami zagranicznymi,

f)   prowadzenie rejestru instytucji kultury, dla których gmina jest organem założycielskim,

g) przyjmowanie i wywieszanie pism sądowych, prokuratorskich i obwieszczeń.

Przy oznaczaniu akt stosuje się symbol – OR.

§ 15

Wydział Finansowy

Do zadań Wydziału Finansowego należy w szczególności:

1) opracowywanie projektu budżetu gminy oraz analiza jego wykonania,

2) opracowywanie planów finansowych rocznych i wieloletnich rozwoju gospodarczego gminy,

3) zapewnienie prawidłowego przebiegu wykonania budżetu i  zabezpieczenie równowagi budżetowej,

4) prowadzenie ewidencji dochodów i wydatków budżetu gminy,

5) wymiar i pobór podatków i opłat lokalnych,

6) prowadzenie kontroli podatników wymienionych w punkcie 5,

7) prowadzenie spraw finansowych związanych z umowami dzierżawy, najmu lokali użytkowych,

8) prowadzenie rachunkowości podatkowej dla należności pobieranych przez gminę,

9) prowadzenie postępowań podatkowych oraz postępowań co do pozostałych dochodów,

10) rozliczanie dochodów z tytułu opłaty targowej i parkingowej,

11) współpraca z organami egzekucyjnymi w zakresie egzekucji administracyjnej,

12) prowadzenie obsługi finansowo-księgowej budżetu Urzędu, wydzielonych funduszy i środków,

13) prowadzenie księgi druków ścisłego zarachowania do ewidencji bloczków dziennej opłaty targowej,

14) prowadzenie ewidencji mienia komunalnego w ujęciu wartościowo-ilościowym,

15) prowadzenie ksiąg rachunkowych,

16) prowadzenie sprawozdawczości budżetowej i pozabudżetowej,

17) dokonywanie rozliczeń inkasentów z inkasa,

18) prowadzenie spraw dotyczących rozliczeń z budżetem państwa w zakresie podatku od towarów i usług oraz podatku dochodowego od osób fizycznych,

19) prowadzenie spraw w zakresie wynagrodzeń pracowników Urzędu,

20) wydawanie zaświadczeń dot. stanu majątkowego, wysokości dochodów lub stanu zaległości,

21) wydawanie zaświadczeń o wysokości wynagrodzeń osobom, dla których Urząd prowadzi archiwum,

22) prowadzenie spraw i przedsięwzięć zmierzających do racjonalizacji i powiększania dochodów gminy,

23) wdrażanie nowych rozwiązań informatycznych w zakresie wykonywanych przez wydział zadań.

Przy oznaczeniu akt stosuje się symbol – FN.

§ 16

Wydział architektury, planowania przestrzennego, promocji i rozwoju gminy

Do zakresu działania wydziału należy w szczególności:

1) prowadzenie postępowania w sprawie o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,

2) wydawanie wypisów i wyrysów z planu zagospodarowania przestrzennego,

3) wydawanie postanowień dotyczących proponowanych podziałów nieruchomości,

4) wydawanie opinii związanych z lokalizacją urządzeń reklamowych instalowanych na obiektach budowlanych będących własnością miasta i gminy Trzebnica,

5) prowadzenie rejestru decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,

6) prowadzenie rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,

7) przygotowanie opinii dla Zarządu w sprawie wniosków o zmianę planu zagospodarowania przestrzennego,

8) koordynowanie działań przy tworzeniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego i zmian do planu,

9) organizowanie przetargów na opracowanie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz koncepcji architektonicznych,

10) koordynowanie działań przy tworzeniu studium uwarunkowań i kierunków rozwoju miasta i gminy Trzebnica,

11) współpraca przy tworzeniu strategii rozwoju miasta i gminy Trzebnica,

12) współpraca z Wydziałem Geodezji i Gospodarki Gruntami w opracowywaniu ofert inwestycyjnych,

13) promocja gminy.

Przy oznaczeniu akt stosuje się symbol – Arch.

§ 17

Wydział Geodezji i Gospodarki Gruntami

Do zakresu zadań wydziału, w szczególności należy:

1) organizacja, sporządzanie dokumentacji i projektów uchwał organów gminy związanych z gospodarowaniem mieniem gminy Trzebnica, a w szcze-gólności:

a) sprzedaże nieruchomości w formie przetargu, w tym przeprowadzanie procedur przetargowych,

b) bezprzetargowe sprzedaże nieruchomości, w tym mieszkań i lokali użytkowych,

c)  zamiany gruntów komunalnych na inne nieruchomości nie będące własnością gminy Trzebnica,

d) użyczanie nieruchomości komunalnych, w tym sporządzanie stosownych projektów umów,

e) dzierżawy gruntów komunalnych, w tym przygotowywanie umów nowych, jak również umów w przypadku kontynuacji dzierżaw już wcześniej istniejących,

f)   sporządzanie dokumentacji do ustanowienia niezbędnych służebności gruntowych w nieruchomościach komunalnych,

g) nabywanie nieruchomości na potrzeby lub uzupełnienie istniejącego zasobu gruntów komunalnych,

h)  pozyskiwanie do zasobów gruntów komunalnych terenów i nieruchomości na wykonywanie zadań własnych gminy w trybie komunalizacji terenów Skarbu Państwa lub przejmowania z Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa,

i)   prowadzenie spraw związanych z opłatami za użytkowanie wieczyste,

j)   realizacje prawa pierwokupu,

k)  ustalanie opłat adiacenckich,

l)   bieżące sporządzanie aktualnej, nieruchomościowej oferty inwestycyjnej,

m)            współdziałanie w innej tematyce geodezyjnej,

2) prowadzenie spraw sprzedaży oraz dzierżawy gruntów Skarbu Państwa – Agencja Własności Rolnej Skarbu Państwa  w mieście i gminie Trzebnica,

3) udzielanie merytorycznej pomocy interesantom korzystającym z gminnego zasobu akt osiedleńczych mieszkańców miasta i gminy Trzebnica,

4) prowadzenie prawne nazewnictwa ulic w mieście i gminie Trzebnica,

5) prowadzenie numeracji porządkowej nieruchomości w mieście i gminie Trzebnica,

6) prowadzenie spraw związanych z podziałami nieruchomości,

7) prowadzenie spraw o rozgraniczaniu nieruchomości,

8) prowadzenie spraw dotyczących przekształcania we własność prawa użytkowania wieczystego gruntów oraz bezprzetargowe sprzedaże na własność nieruchomości gminnych będących przedmiotem użytkowania wieczystego,

9) dokonywanie bieżących uzgodnień oraz współpraca w zakresie wykonywania  zadań przez wydział z: Urzędem Wojewódzkim, Samorządowym Kolegium Odwoławczym oraz jego Biurem Orzecznictwa, Starostwem Powiatowym, Biurem Geodezji i Terenów Rolnych oraz innymi jednostkami wykonawstwa geodezyjnego w sprawach zleconych przez gminę robót geodezyjnych, Sądem Rejonowym w Trzebnicy – IV Wydział Ksiąg Wieczystych, Powiatowym Ośrodkiem Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Trzebnicy, kancelariami notarialnymi, rzeczoznawcami majątkowymi,

10) ustalanie opłat za:

a) użytkowanie wieczyste gruntów komunalnych,

b) za dzierżawę gruntów rolnych w mieście i w gminie Trzebnica,

c)  za dzierżawę nieruchomości gruntowych pod garażami i lokalami użytkowymi,

11) prowadzenie ewidencji ilościowej mienia komunalnego,

12) utrzymywanie aktualnej ewidencji gruntów jako źródła informacji dla potrzeb gospodarki gruntami, zagospodarowania terenu i wymiaru podatków
w sieci komputerowej Urzędu.

Przy oznaczaniu akt stosuje się symbol – GGG.

§ 18

Wydział Rolnictwa i Ochrony Środowiska

Do zadań wydziału należy w szczególności:

1) w zakresie spraw związanych z rolnictwem:

a) opracowywanie materiałów statystycznych dla GUS,

b) prowadzenie spraw z zakresu:

produkcji zwierzęcej,

produkcji roślinnej,

c)  prowadzenie spraw wynikających z ustawy o ochronie zwierząt,

d) współdziałanie z Gminną Spółką Wodną w zakresie melioracji i gospodarki wodnej oraz prowadzenie spraw związanych z gospodarką wodną na terenach wiejskich, wynikających z ustawy – Prawo wodne (za wyjątkiem inwestycji),

e) współdziałanie z Regionalnym Centrum Doradztwa i Obszarów Wiejskich oraz Dolnośląską Izbą Rolniczą,

f)   wydanie zaświadczeń z zakresu rolnictwa,

g) kontrolowanie zasadności podań dotyczących umorzeń podatku rolnego,

2) w zakresie spraw związanych z ochroną środowiska:

a) prowadzenie spraw związanych z gospodarką odpadami,

b) powadzenie spraw związanych z utrzymaniem czystości i porządku na terenie miasta i gminy,

c)  prowadzenie spraw wynikających z ustawy o ochronie i kształtowaniu środowiska,

d) prowadzenie spraw związanych z uznawaniem obiektów przyrodniczych za objęte ochroną prawną oraz sprawowanie nad nimi nadzoru,

e) prowadzenie kontroli nieruchomości pod względem przestrzegania przepisów dotyczących utrzymania czystości i porządku na terenie miasta i gminy oraz kierowanie wniosków o ukaranie winnych naruszenia przepisów obowiązujących w tym zakresie do właściwych organów,

3) w zakresie spraw związanych z leśnictwem:

a)   gospodarka w lasach stanowiących własność komunalną,

b) współudział w opracowywaniu zmian w granicy rolno-leśnej,

c)   gospodarka leśna na terenie miasta i gminy Trzebnica,

d)   sprawowanie nadzoru nad znajdującymi się na terenie gminy parkami wiejskimi,

e)   współdziałanie z organami ścigania w zakresie wykroczeń dotyczących leśnictwa i zadrzewień,

f)     współdziałanie z rolnikami w zakresie realizacji planów nasadzeń lasów,

4)   inne zadania:

a)   prowadzenie spraw związanych z działalnością sołectw,

b)   organizacja i prowadzenie wyborów samorządów wiejskich,

c)   gromadzenie informacji z zakresu rolnictwa i ochrony środowiska, związanych z wejściem do Unii Europejskiej, oraz przekazywania ich zainteresowanym,

d)   współdziałanie w organizacji gminnych dożynek i konkursów propagujących wiedzę o ekologii,

e)   wydawanie zezwoleń na uprawę maku i konopi,

f)     nakazywanie posiadaczowi gruntu rolnego zniszczenia zasiewów lub nasadzeń o nieodpowiedniej zdrowotności.

Przy oznakowaniu akt stosuje się symbol – ROS.

§ 19

Wydział Techniczno-Inwestycyjny

Do zadań wydziału należy w szczególności:

1)   prowadzenie spraw związanych z wodociągowaniem terenów miejskich i wiejskich,

2)   prowadzenie spraw związanych z kanalizowaniem terenów miejskich i wiejskich,

3)   prowadzenie spraw związanych z meliorowaniem terenów miejskich i wiejskich,

4)   prowadzenie spraw związanych z budową dróg gminnych i ich infrastrukturą oraz bieżącym utrzymaniem, a w szczególności:

a)   prowadzeniem inwestorstwa zastępczego,

b)   naliczaniem opłat związanych z zajęciem pasa drogowego,

c)   naliczaniem kar za zajęcie pasa drogowego bez zezwolenia,

d)   wydawaniem zezwoleń na zajęcie pasa drogowego,

e)   prowadzeniem ewidencji dróg gminnych,

f)     kontrolą stanu technicznego dróg gminnych – typowanie dróg do remontów,

g)   prowadzeniem spraw związanych z funkcjonowaniem parkingów,

h)   wyrażaniem zgody na organizowanie pielgrzymek, procesji na drogach gminnych,

i)     wydawaniem zezwoleń na lokalizowanie obiektów niezwiązanych z gospodarką drogową w pasie drogowym dróg gminnych,

j)      umieszczaniem i utrzymywaniem tablic z nazwami ulic i placów,

k)   prowadzeniem inżynierii ruchu,

l)      określeniem strefy cen obowiązujących przy przewozie osób i ładunków taksówkami,

m) prowadzeniem spraw związanych z utrzymaniem gminnych wiat przystankowych,

n)   prowadzeniem spraw związanych ze sprzątaniem i utrzymaniem ulic i dróg gminnych,

o)   prowadzeniem spraw związanych z oświetleniem drogowym,

5)   prowadzenie zadań inwestycyjnych związanych z budową gminnych budynków komunalnych oraz remontów kapitalnych tych obiektów,

6)   prowadzenie spraw związanych z gminnymi terenami zielonymi,

7)   sprawowanie nadzoru inwestorskiego w zakresie spraw związanych z pracą wydziału,

8)   prowadzenie sprawozdawczości w zakresie działalności wydziału,

9)   współpraca z odpowiednimi instytucjami w zakresie elektryfikacji, gazyfikacji, telefonizacji i drogownictwa w obrębie gminy,

10)   nadzór nad cmentarzami komunalnymi, a w szczególności:

      dokonywanie oceny funkcjonowania administracji cmentarzy,

      dokonywanie kontroli porządku i czystości na terenie cmentarzy,

11)   prowadzenie czynności związanych z wykonywaniem ustawy o zamówieniach publicznych,

12)   przygotowywanie wniosków celem uzyskania zewnętrznych źródeł finansowania na realizowane przez gminę inwestycje,

13)   sprawozdawczość i rozliczanie środków pomocowych otrzymanych na realizację inwestycji prowadzonych w zakresie działania wydziału,

14)   koordynowanie działalności jednostek i firm wykonujących usługi komunalne w zakresie zaopatrzenia w wodę, oczyszczania ścieków, usuwania odpadów stałych i płynnych, dostaw energii elektrycznej, cieplnej i gazu, utrzymania wysypiska śmieci, oświetlenia gminy,

15)   opracowywanie projektów planów zaopatrzenia gminy w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe,

16)   prowadzenie spraw związanych z udzielaniem zezwoleń na krajowy zarobkowy przewóz osób pojazdami samochodowymi nie będącymi taksówkami.

Przy oznakowaniu akt stosuje się symbol – TI.

§ 20

Urząd Stanu Cywilnego

Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy prowadzenie spraw z zakresu akt stanu cywilnego i związanych z nimi spraw rodzinno-opiekuńczych, a w szczególności dotyczących:

1)   prowadzenia ksiąg stanu cywilnego urodzeń, małżeństw, zgonów dla zdarzeń, które nastąpiły na terenie działania USC,

2)   prowadzenia akt zbiorowych i skorowidzów dla ksiąg stanu cywilnego,

3)   przechowywania ksiąg prowadzonych przez USC za okres 100 lat,

4)   przekazywania ksiąg stuletnich do Archiwum Państwowego,

5)   aktualizowania przechowywanych ksiąg,

6)   sporządzania i wydawania odpisów akt stanu cywilnego oraz zaświadczeń,

7)   organizowania uroczystości ślubnych i nadawania imion oraz jubileuszowych związanych z długoletnim pożyciem małżeńskim (25, 50-lecia itd.) i rocznicami urodzin (100-lecia),

8)   przyjmowania oświadczeń woli w przypadkach przewidzianych prawem,

9)   prowadzenia procedury wydawania decyzji w oparciu o prawo o aktach stanu cywilnego i kodeks rodzinny i opiekuńczy,

10)   prowadzenia korespondencji, w tym i konsularnej,

11)   transkrybowanie zagranicznych aktów metrykalnych.

Przy oznaczeniu akt stosuje się symbol – USC.

§ 21

Stanowisko ds. wojskowych

Do zakresu zadań należy:

1)   opracowywanie i aktualizacja planu akcji kurierskiej na terenie miasta i gminy Trzebnica,

2)   utrzymywanie współpracy z Wojskową Komendą Uzupełnień Oleśnica, Komendą Powiatową Policji i Starostwem Powiatowym,

3)   prowadzenie ewidencji oraz nakładanie świadczeń osobistych i rzeczowych dla potrzeb Sił Zbrojnych RP,

4)   szkolenie wytypowanego stanu osobowego Urzędu w zakresie uruchamiania akcji kurierskiej oraz dostarczania dokumentów powołania żołnierzy rezerwy,

5)   udzielanie informacji interesantom w zakresie kontaktów z instytucjami wojskowymi, dotyczących powoływania i odraczania z odbywania zasadniczej służby wojskowej,

6)   współudział podczas działania rejonowej komisji poborowej.

Przy znakowaniu akt stosuje się symbol – WO.

§ 22

Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych

Do zakresu prowadzonych spraw należy:

1)   prowadzenie wykazu stanowisk i prac zleconych oraz osób dopuszczonych do pracy na stanowiskach, z którymi wiąże się dostęp do informacji niejawnych,

2)   utrzymywanie współpracy w zakresie odpowiadającym realizacji swoich zadań z właściwymi jednostkami i komórkami organizacyjnymi służb ochrony państwa,

3)   informowanie na bieżąco Burmistrza o przebiegu tej współpracy,

4)   zapewnienie ochrony informacji niejawnych,

5)   szkolenie stanu osobowego posiadającego dostęp do informacji niejawnej według zasad określonych w ustawie,

6)   podejmowanie działań zmierzających do wyjaśniania okoliczności naruszenia przepisów o ochronie informacji niejawnych,

7)   zorganizowanie i nadzór nad działalnością pionu ochrony,

8)   podnoszenie kwalifikacji w drodze samokształcenia i uczestnictwa w organizowanych kursach i szkoleniach.

Przy oznakowaniu akt stosuje się symbol – IN.

§ 23

Komendant Gminnej Ochrony Przeciwpożarowej

Do zakresu działania komendanta należą:

1)   współpraca z Państwową Strażą Pożarną, Policją i innymi organami w zakresie ochrony przeciwpożarowej,

2)   prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem sprzętem przeciwpożarowym, będącym w użytkowaniu Ochotniczych Straży Pożarnych (OSP), oraz zapewnienie odpowiedniego wyposażenia jednostkom OSP,

3)   inicjowanie działań zmierzających do poprawy ochrony przeciwpożarowej na terenie gminy Trzebnica,

4)   prowadzenie kontroli w zakresie gotowości bojowej jednostek OSP,

5)   prowadzenie spraw związanych z ochroną pożarową budynków Urzędu.

Przy znakowaniu akt stosuje się symbol – OSP.

§ 24

Do zakresu działania radcy prawnego należy:

1)   opiniowanie pod względem prawnym projektów aktów prawnych wydanych lub przygotowywanych przez Burmistrza, Zarząd,

2)   obsługa prawna i doradztwo prawne na rzecz Zarządu i komórek organizacyjnych Urzędu,

3)   prowadzenie zastępstwa procesowego w sprawach sądowych,

4)   przygotowywanie projektów ugód w sprawach majątkowych,

5)   opiniowanie projektów umów i porozumień,

6)   wydawanie opinii prawnych.

Przy oznaczaniu akt stosuje się symbol – RP.

§ 25

Stanowisko ds. lokalowych

Do zakresu działania należy:

1)   prowadzenie spraw związanych z kwalifikacją osób do zawarcia umów najmu na lokale mieszkalne będące w zasobach gminy,

2)   prowadzenie spraw związanych z gospodarką gminnymi lokalami użytkowymi,

3)   reprezentacja gminy w wspólnotach mieszkaniowych,

4)   prowadzenie spraw związanych ze zmianą przeznaczenia lokali użytkowych i mieszkalnych,

5)   prowadzenie spraw związanych ze skargami i wnioskami dotyczącymi gospodarowania lokalami użytkowymi i mieszkalnymi,

6)   organizacja i prowadzenie obsługi technicznej Społecznej Komisji Mieszkaniowej,

7)   koordynowanie zagadnień w zakresie przyznawania dodatków mieszkaniowych, współpraca w tym zakresie z Ośrodkiem Pomocy Społecznej.

Przy oznaczaniu akt stosuje się symbol – SL.

§ 26

Stanowisko ds. działalności gospodarczej

Do zadań stanowiska należy prowadzenie spraw związanych z:

1) ewidencją działalności gospodarczej,

2) zezwoleniami na sprzedaż napoi alkoholowych,

3) zezwoleniami na krajowy zarobkowy przewóz osób taksówkami,

4) ustaleniem czasu pracy placówek handlowych, usługowych i gastronomicznych,

5) załatwianiem wniosków podmiotów gospodarczych w oparciu o dokumenty archiwalne,

6) współpracą z instytucjami w zakresie prowadzonych spraw,

7) ewidencją obiektów świadczących usługi hotelarskie, za wyjątkiem tych, dla których ewidencję prowadzą inne organy administracji publicznej,

8) wydaniem zezwoleń na organizacje imprez masowych.

Przy oznaczaniu akt stosuje się symbol – HA.

§ 27

Stanowisko ds. obrony cywilnej

Do zakresu zadań należy:

1)   nadzór nad stanem organizacji oraz wykonywaniem zadań w zakresie obrony cywilnej przez określone komórki organizacyjne wchodzące w skład Urzędu, jak również przez instytucje, zakłady pracy i organizacje społeczne działające na terenie miasta i gminy Trzebnica,

2)   opracowanie i aktualizacja Planów Obrony Cywilnej, Planów Reagowania Kryzysowego, Planu Operacyjnego Miejsko-Gminnego Komitetu Przeciwpowodziowego oraz regulaminu na czas „Wojny”,

3)   organizacja szkoleń z zakresu obrony cywilnej,

4)   alarmowanie ludności oraz koordynowanie działań ratowniczych i porządkowo-ochronnych na terenie gminy w przypadku zaistnienia sytuacji kryzysowych,

5)   planowanie, rozdzielanie i realizacja w ramach limitów środków finansowych na zadania obrony cywilnej gminy,

6)   sprawowanie ogólnego nadzoru nad przygotowaniem do działania jednostek organizacyjnych obrony cywilnej,

7)   planowanie, organizacja oraz przygotowanie ewakuacji/przyjęcia ludności,

8)   gospodarka sprzętem obrony cywilnej znajdującym się w interwencyjnym magazynie obrony cywilnej,

9)   organizowanie współpracy elementów powszechnego systemu obrony cywilnej,

10)   współpraca z: Powiatowym Centrum Zarządzania Kryzysowego, Państwową Strażą Pożarną, Ochotniczą Strażą Pożarną, Policją oraz z sąsiednimi gminami.

Przy oznaczaniu akt stosuje się symbol – OC.

§ 28

Stanowisko ds. profilaktyki i rozwiązywania
problemów alkoholowych

Do zadań Pełnomocnika Burmistrza ds. Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych należy:

1)   obsługa kancelaryjna Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych,

2)   przyjmowanie i załatwianie wniosków o objęcie leczeniem osób uzależnionych,

3)   sporządzanie programów i harmonogramów realizacyjnych dotyczących problematyki i przeciwdziałania alkoholizmowi,

4)   koordynowanie realizacji programów i harmonogramów z zakresu problematyki i przeciwdziałania alkoholizmowi,

5)   sporządzanie sprawozdań i analiz finansowo-rzeczowych z wykonania programów i harmonogramów,

6)   zatwierdzanie dokumentów finansowo-księgowych pod względem zgodności merytorycznej i formalno-prawnej wydatkowanych środków finansowych z gminnym programem profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych,

7)   współpraca z Policją, szkołami, świetlicami i innymi instytucjami zajmującymi się patologią społeczną.

Przy oznaczaniu akt stosuje się symbol – AA.

§ 29

Stanowisko ds. obsługi informatycznej

Do zakresu zadań stanowiska należy prowadzenie obsługi informatycznej Urzędu, w szczególności:

1)   administrowanie siecią komputerową,

2)   administrowanie bazami danych,

3)   nadzór nad bezpieczeństwem i ochroną danych,

4)   nadzorowaniem nad prawidłowym tworzeniem kopii danych umożliwiających ich odtworzenie w przypadku awarii, prowadzenie kontroli antywirusowych oprogramowania,

5)   nadzór nad pracą i użytkowaniem sprzętu komputerowego na poszczególnych stanowiskach pracy,

6)   wdrażanie nowych rozwiązań informatycznych w Urzędzie,

7)   gospodarka i instalowanie nowego sprzętu i oprogramowania,

8)   nadzór nad realizacją umów dotyczących eksploatacji systemów komputerowych.

R o z d z i a ł   V

Zasady funkcjonowania Urzędu

§ 30

Urząd działa w oparciu o następujące zasady:

1)   praworządności,

2)   racjonalnego gospodarowania mieniem publicznym,

3)   jednoosobowego kierownictwa,

4)   kontroli wewnętrznej,

5)   podziału zadań pomiędzy poszczególne komórki organizacyjne oraz wzajemnego ich współdziałania.

§ 31

1)   Pracownicy Urzędu w wykonywaniu swoich obowiązków i zadań Urzędu działają na podstawie prawa i obowiązani są do ścisłego jego przestrzegania.

2)   Pracownicy przygotowują załatwianie spraw i ponoszą odpowiedzialność za:

a)   dokładną znajomość i stosowanie przepisów prawnych oraz wytycznych obowiązujących w powierzonych im dziedzinach,

b)   przestrzeganie terminów załatwianych spraw,

c)   prawidłowe przytaczanie w projektach decyzji nazw, imion i nazwisk, obliczeń itp.,

d)   właściwe załatwianie interesantów i stosunek do nich,

e)   należyte ewidencjonowanie i przechowywanie akt, zbiorów, zarządzeń, rejestrów.

§ 32

Gospodarowanie środkami rzeczowymi odbywa się w sposób racjonalny, celowy i oszczędny, z uwzględnieniem zasady szczególnej staranności w zarządzaniu mieniem komunalnym. Zakupy i inwestycje dokonywane są po wyborze najkorzystniejszej oferty, zgodnie z przepisami dotyczącymi zamówień publicznych.

§ 33

Jednoosobowe kierownictwo zasadza się na jednolitości poleceniodawstwa i służbowego podporządkowania, podziału czynności na poszczególnych pracowników oraz ich indywidualnej odpowiedzialności za wykonanie powierzonych zadań.

§ 34

W Urzędzie działa kontrola wewnętrzna, której celem jest zapewnienie prawidłowości wykonywania zadań Urzędu przez poszczególne komórki organizacyjne
i wykonywania obowiązków przez poszczególnych pracowników Urzędu.

Szczegółowe zasady kontroli wewnętrznej w Urzędzie określa rozdział IX niniejszego regulaminu.

R o z d z i a ł   VI

Zakresy zadań Burmistrza, Zastępcy Burmistrza,
Sekretarza i Skarbnika

§ 35

1.   Burmistrz wykonuje zadania określone w ustawie o samorządzie gminnym. Burmistrz pełni funkcje reprezentacyjne, prowadzi negocjacje w sprawach dotyczących gminy.

2.   Do zakresu działania i kompetencji Burmistrza należy w szczególności:

1)   podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy i wyznaczanie osób do podejmowania tych czynności,

2)   wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego wobec wszystkich pracowników Urzędu,

3)   mianowanie pracowników samorządowych,

4)   kierowanie pracą Urzędu, czuwanie nad tokiem i terminowością wykonywania zadań Urzędu,

5)   wydawanie decyzji z zakresu administracji publicznej,

6)   upoważnianie pracowników Urzędu do podejmowania w imieniu Burmistrza decyzji, o których mowa w pkt 5,

7)   podejmowanie decyzji majątkowych dotyczących zwykłego zarządu mieniem gminy w obowiązującym trybie,

8)   nadzorowanie realizacji budżetu,

9)   wykonywanie zadań szefa obrony cywilnej gminy,

10)   organizowanie akcji ratowniczych w przypadku klęsk żywiołowych,

11)   podejmowanie czynności należących do kompetencji Zarządu w sprawach nie cierpiących zwłoki i mogących zagrażać życiu,

12)   przyjmowanie ustnych oświadczeń woli spadkodawcy,

13)   wykonywanie innych czynności, dla których przepisy prawa upoważniają Burmistrza.

§ 36

1.   Zastępca Burmistrza nadzoruje sprawy związane z rolnictwem i ochroną środowiska oraz inwestycjami i infrastrukturą techniczną.

2.   Poza tym do zakresu działania i kompetencji Zastępcy Burmistrza należy w szczególności:

1)   wykonywanie zadań powierzonych przez Burmistrza na polecenie lub z jego upoważnienia,

2)   sprawowanie funkcji Burmistrza w razie nieobecności burmistrza lub niemożności pełnienia przez niego obowiązków,

3)   współdziałanie z Radą lub jej komisjami w zakresie swego działania,

4)   nadzór, koordynowanie i kontrola rozpatrywania skarg i wniosków,

5)   koordynacja i nadzór nad pracami remontowymi w budynkach Urzędu i zakupem środków trwałych.

§ 37

1.   Sekretarz Gminy zajmuje się organizacją pracy Urzędu oraz sprawnej obsługi interesantów.

2.   Do zadań Sekretarza Gminy należy w szczególności:

1)   opracowywanie projektów dokumentów określających organizację i zasady funkcjonowania Urzędu, w tym regulaminu organizacyjnego, pracy, wynagrodzeń oraz ich aktualizacja,

2)   prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr,

3)   nadzór nad przygotowywaniem projektów uchwał organów gminy,

4)   koordynacja obsługi prawnej Urzędu,

5)   organizacja i kierowanie prawidłowym obiegiem pism w Urzędzie,

6)   wykonywanie funkcji zwierzchnika służbowego wobec pracowników bezpośrednio mu podległych,

7)   w zakresie określonym wewnętrznym zarządzeniem Burmistrza pełnienie funkcji kierownika Urzędu w razie nieobecności Burmistrza i jego Zastępcy,

8)   koordynacja i organizacja spraw związanych z wyborami Prezydenta RP, Sejmu i Senatu RP oraz samorządu gminnego i spisami,

9)   wykonywanie innych zadań na polecenie lub z upoważnienia Burmistrza.

3.   Sekretarz Gminy pełni funkcję Naczelnika Wydziału Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich.

§ 38

1.   Do zadań Skarbnika Gminy należy w szczególności:

1)   pełnienie funkcji głównego księgowego budżetu w rozumieniu odrębnych przepisów,

2)   organizacja i czuwanie nad prawidłowym obiegiem informacji i dokumentacji finansowej,

3)   nadzorowanie i kontrola realizacji budżetu gminy,

4)   kontrola działalności finansowej gminnych jednostek organizacyjnych oraz jednostek (podmiotów) dotowanych przez gminę,

5)   kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych i udzielanie upoważnień innym osobom do dokonywania kontrasygnaty,

6)   opracowywanie we współpracy z Zarządem projektów budżetu gminy,

7)   opracowywanie projektów uchwał organów gminy wywołujących skutki finansowe dla gminy,

8)   opracowywanie planu finansowego Urzędu,

9)   wnioskowanie zmian w budżecie w celu racjonalnego dysponowania środkami,

10)   analiza budżetu i informowanie Zarządu o jego realizacji,

11)   opracowywanie zbiorczych sprawozdań finansowych z wykonania budżetu,

12)   sprawowanie nadzoru nad pracą Wydziału Finansowego.

2.   Skarbnik pełni funkcję Naczelnika Wydziału Finansowego.

R o z d z i a ł   VII

Zasady opracowywania i wydawania aktów prawych Zarządu i Burmistrza

§ 39

1.   Zarząd na podstawie upoważnień ustawowych podejmuje:

a)   uchwały,

b)   uchwały – (przepisy porządkowe) wydawane na podstawie art. 41 ust. 2 ustawy o samorządzie gminnym,

c)   decyzje i postanowienia – w rozumieniu przepisów kodeksu postępowania administracyjnego.

2.   Burmistrz wydaje:

a)   zarządzenia wewnętrzne – wydawane na podstawie szczegółowych delegacji zawartych w aktach prawnych i niniejszym regulaminie w sprawach organizacji Urzędu,

b)   obwieszczenia – jeżeli przepis szczególny tak stanowi,

c)   pisma okólne – o charakterze instrukcyjnym, regulujące tok pracy Urzędu,

d)   decyzje i postanowienia – w rozumieniu przepisów kodeksu postępowania administracyjnego.

§ 40

1.   Projekty aktów prawnych winny być przygotowane zgodnie z powszechnie stosowanymi zasadami techniki prawodawczej.

2.   Redakcja projektów aktów winna być jasna, zwięzła i poprawna pod względem językowym i powszechnie zrozumiała.

§ 41

1.   Akt prawny składa się z tytułu, treści i uzasadnienia.

2.   Tytuł aktu prawnego zawiera następujące części:

a)   oznaczenie rodzaju aktu (uchwała, zarządzenie, decyzja),

b)   numeru aktu,

c)   oznaczenie organu podejmującego akt,

d)   datę aktu (dzień, miesiąc, rok),

e)   określenie adresata bądź sprawy, której dotyczy akt.

3.   W treści aktu należy:

a)   określić podstawę prawną z powołaniem się na konkretne przepisy upoważniające organ do określonego działania i dokładnie wskazać źródło publikacji,

b)   postanowienia aktu ująć w paragrafy, ustępy, punkty i litery,

c)   określić podmioty odpowiedzialne za wykonanie lub nadzorujące realizację aktu,

d)   określić sposób wejścia w życie aktu, w tym i miejsce jego ogłoszenia,

e)   podać akty, które tracą moc.

4.   Akty prawne mogą zawierać termin ich realizacji.

5.   Akty prawne podlegają ogłoszeniu, o ile Zarząd lub Burmistrz zdecydują o nie ogłoszeniu aktu prawnego na podstawie odrębnych przepisów.

6.   W uzasadnieniu aktu należy precyzyjnie określić powody podjęcia aktu prawnego.

§ 42

1.   Projekty aktów prawnych przygotowują właściwe pod względem merytorycznym komórki organizacyjne i jednostki organizacyjne.

2.   Projekty uzgodnione z bezpośrednim przełożonym i zaparafowane przez osobę przygotowującą projekt przekazuje się do radcy prawnego celem zaopiniowania pod względem prawnym. W przypadku stwierdzenia uchybień formalno-prawnych radca prawny zwraca dokumenty projektodawcy w celu usunięcia wad. Poprawione projekty podlegają ponownemu opiniowaniu.

3.   Prawidłowo sporządzone projekty aktów prawnych wnoszą do porządku posiedzenia Zarządu pracownicy komórek organizacyjnych lub dyrektorzy (kierownicy) jednostek organizacyjnych.

4.   Akty prawne, po ich podpisaniu, podlegają ewidencji w rejestrach prowadzonych przez Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich.

5.   Pracownik przygotowujący akt prawny zobowiązany jest do przekazania go do rejestracji.

6.   Uchwały Zarządu w zakresie budżetu gminy przekazywane są przez Skarbnika w terminie siedmiu dni Regionalnej Izbie Obrachunkowej.

§ 43

1.   Do decyzji i postanowień Zarządu i Burmistrza wydanych na podstawie przepisów kpa stosuje się regulowania zawarte w kpa.

2.   Decyzje i postanowienia wydane na podstawie przepisów kpa przechowywane są i rejestrowane w komórkach organizacyjnych.

3.   W szczególnie skomplikowanych przypadkach dotyczących wydania decyzji lub postanowień Zarząd lub Burmistrz mogą przed podjęciem tych aktów zwrócić się o opinię do radcy prawnego.

R o z d z i a ł   VIII

Zasady podpisywania pism i aktów prawnych

§ 44

1.   Uchwały Zarządu podpisuje Przewodniczący Zarządu lub jego Zastępca.

2.   Umowy oraz inne dokumenty, zawierające oświadczenia woli – w imieniu gminy – w zakresie zarządu mieniem podpisują:

a)   dwaj członkowie Zarządu,

b)   jeden członek Zarządu i osoba upoważniona przez Zarząd.

3.   Umowy oraz inne dokumenty określone w ust. 2, które mogą spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych, wymagają kontrasygnaty Skarbnika lub osoby przez niego upoważnionej.

4.   Odpowiedzi na wnioski, skargi, interpelacje i zapytania radych podpisuje Burmistrz lub upoważniony przez niego członek Zarządu.

5.   Zarządzenia wewnętrzne, obwieszczenia, pisma okólne podpisuje Burmistrz.

6.   W przypadku długotrwałej nieobecności Burmistrza, w szczególności spowodowanej chorobą, urlopem wypoczynkowym, akty prawne wymienione w ust. 5 podpisuje Zastępca Burmistrza.

§ 45

Do podpisu Burmistrza zastrzega się pisma i dokumenty:

a)   kierowane do naczelnych i centralnych organów administracji i władzy państwowej oraz organów administracji rządowej w województwie,

b)   kierowane do kierowników służb, inspekcji i straży powiatowych i wojewódzkich,

c)   kierowane do organów rady, gminy, powiatów i województwa samorządowego oraz przewodniczących jednostek samorządu terytorialnego,

d)   kierowane do Najwyższej Izby Kontroli, Regionalnej Izby Obrachunkowej, Państwowej Inspekcji Pracy i innych instytucji kontroli,

e)   kierowane do przedstawicielstw dyplomatycznych,

f)     kierowane do samorządowych jednostek organizacyjnych,

g)   wnioskujące o nadanie odznaczeń i odznak państwowych,

h)   pisma i dokumenty związane z wykonywaniem przez Burmistrza funkcji kierownika Urzędu,

i)     decyzje i postanowienia w rozumieniu przepisów kodeksu postępowania administracyjnego,

j)      pisma związane z wykonywaniem umów przez gminę.

§ 46

1.   Zastępca Burmistrza podpisuje pisma i dokumenty, w sprawach bezpośrednio przez niego nadzorowanych i koordynowanych, z wyjątkiem zastrzeżonych do podpisu Burmistrza.

2.   Zastępca Burmistrza w ramach udzielonych mu upoważnień podpisuje z upoważnienia Burmistrza oraz w przypadku jego nieobecności pisma i dokumenty, o których mowa w § 45.

§ 47

Skarbnik i Sekretarz podpisują pisma dotyczące spraw powierzonych przez Burmistrza lub w sprawach z zakresu ich działania i związanych z obowiązkami służbowymi, niezastrzeżone dla innych organów bądź osób.

§ 48

1.   Naczelnicy wydziałów Urzędu oraz pracownicy mogą podpisywać decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej na podstawie upoważnień udzielonych przez Burmistrza.

2.   Naczelnicy Wydziałów podpisują pisma w sprawach należących do właściwości rzeczowej Wydziału, z wyjątkiem zastrzeżonych do podpisu dla Burmistrza i Zastępcy Burmistrza.

R o z d z i a ł   IX

Tryb wykonywania kontroli wewnętrznej i zewnętrznej

§ 49

Kontrola pracowników i poszczególnych wydziałów Urzędu (stanowisk pracy) dokonywana jest pod względem:

a)   legalności,

b)   gospodarności,

c)   rzetelności,

d)   celowości,

e)   terminowości,

f)     skuteczności.

§ 50

Celem kontroli jest ustalenie przyczyn i skutków ewentualnych nieprawidłowości i przeciwdziałania im w przyszłości.

§ 51

Przeprowadza się następujące rodzaje kontroli wewnętrznej i zewnętrznej:

1) kompleksowe – obejmujące całość lub obszerną część działalności poszczególnych wydziałów, samodzielnych stanowisk lub jednostek organizacyjnych,

2) problemowe – obejmujące wybrane zagadnienia lub z zakresu działalności kontrolowanego wydziału, stanowiska lub jednostki organizacyjnej, stanowiące niewielki fragment jego działalności,

3) uproszczoną – określoną w § 75 niniejszego regulaminu,

4) sprawdzającą (następną) – mającą miejsce po dokonaniu określonych czynności, w szczególności mającą na celu ustalenie, czy wyniki poprzednich kontroli zostały uwzględnione w toku postępowania kontrolowanej komórki organizacyjnej lub jednostki organizacyjnej.

§ 52

1.   Postępowanie kontrolne przeprowadza się w sposób umożliwiający bezstronne i rzetelne ustalenie stanu faktycznego w zakresie działalności komórki organizacyjnej lub jednostki organizacyjnej, rzetelne jego udokumentowanie i ocenę działalności według kryteriów określonych w § 49.

2.   Stan faktyczny ustala się na podstawie dowodów zebranych w toku postępowania kontrolnego.

3.   Jako dowód może być wykorzystane wszystko, co nie jest sprzeczne z prawem. Jako dowody mogą być wykorzystane w szczególności: dokumenty, wyniki oględzin, zeznania świadków, opinie biegłych oraz pisemne wyjaśnienia i oświadczenia kontrolowanych.

§ 53

Kontroli wewnętrznej dokonują:

1.   Burmistrz lub osoba działająca na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez Burmistrza w odniesieniu do naczelników wydziału lub stanowisk pracy (w tym stanowisk samodzielnych).

2.   Naczelnicy wydziałów w odniesieniu do podporządkowanych im pracowników w zakresie rzetelności prowadzenia spraw służbowych, terminowości i jakości realizacji poszczególnych zadań, a także dbałości o podnoszenie poziomu efektywności pracy.

3.   Skarbnik – w odniesieniu do komórek organizacyjnych Urzędu w zakresie gospodarki środkami budżetowymi.

4.   Specjalista ds. bezpieczeństwa i higieny pracy – w odniesieniu do pracowników Urzędu w zakresie przestrzegania przepisów i zasad higienicznych i bezpiecznych warunków pracy.

5.   Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych – w odniesieniu do pracowników urzędu w zakresie przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych.

§ 54

Kontrolę zewnętrzną wykonują w zakresie przyznanych przez Zarząd lub Burmistrza upoważnień:

a)   Skarbnik Gminy:

      w odniesieniu do jednostek organizacyjnych w zakresie gospodarki finansowej,

      w odniesieniu do podmiotów otrzymujących z budżetu gminy dotację na realizację zadań gminnych,

b)     członkowie Zarządu Gminy oraz upoważnione osoby w sprawach działalności jednostek organizacyjnych.

§ 55

Każdy pracownik bez względu na zajmowane stanowisko zobowiązany jest do rzetelnego wykonywania obowiązków służbowych określonych w zakresie czynności oraz wynikających z wewnętrznych unormowań i poleceń służbowych bądź z charakteru zajmowanego stanowiska.

§ 56

Wszystkie osoby zatrudnione na stanowiskach kierowniczych komórek organizacyjnych zobowiązane są w ramach powierzonych im zadań do sprawowania funkcji kierowania, nadzoru i kontroli w stosunku do podległych im pracowników.

§ 57

1.   Za zorganizowanie i prawidłowe działanie kontroli wewnętrznej odpowiada Zastępca Burmistrza.

2.   Za zorganizowanie i prawidłowe działanie kontroli zewnętrznej odpowiada zlecający kontrolę.

§ 58

Osoby zobowiązane do kontroli z tytułu zajmowanego stanowiska kierowniczego mogą upoważnić innych pracowników (z wyjątkiem pracowników, których dotyczy kontrola) do wykonania zadań kontrolnych.

§ 59

Kontrolujący obowiązany jest do:

a)   ustalenia całego materiału dowodowego,

b)   opisanie faktów związanych z kontrolą w sposób obiektywny, rzetelny i zgodny z rzeczywistością,

c)   zapewnienia osobie kontrolowanej możliwości odniesienia się do ustalonych faktów,

d)   dokonywania ustaleń i przedstawienia wniosków pokontrolnych.

§ 60

1.   Kontroler przeprowadza kontrolę na podstawie upoważnienia.

2.   Upoważnienie może być udzielone w formie zatwierdzonego planu kontroli, polecenia pisemnego lub ustnego.

3.   Polecenie ustne musi być potwierdzone na piśmie najpóźniej po zakończeniu kontroli.

§ 61

Kontrola może dotyczyć całości spraw prowadzonych przez daną osobę lub komórkę organizacyjną bądź jednostkę organizacyjną, względnie określonych spraw, a także jednej sprawy.

§ 62

1.   Kontrolujący ma prawo:

a)   wstępu do kontrolowanych pomieszczeń,

b)   wglądu do wszystkich akt i dokumentów
(z wyjątkiem objętych tajemnicą, określoną
w odrębnych przepisach),

c)   żądania wyjaśnień i przyjmowania oświadczeń,

d)   wnioskowanie do zlecającego kontrolę o powołanie specjalistów do wykonania określonych czynności,

e)   zabezpieczenia dowodów,

f)     żądania warunków do sprawnego wykonywania czynności kontrolnych.

2.   Przed przystąpieniem do czynności kontrolnych kontroler przedstawia kierownikowi kontrolowanej komórki organizacyjnej bądź jednostki organizacyjnej uprawienia do przeprowadzenia kontroli.

§ 63

Każdy pracownik kontrolowanej komórki organizacyjnej bądź jednostki organizacyjnej obowiązany jest na żądanie kontrolera udzielić wyjaśnień ustnych lub pisemnych w sprawach dotyczących przedmiotu kontroli w wyznaczonym przez kontrolera terminie.

§ 64

W przypadku ujawnienia podczas kontroli nieprawidłowości osoba kontrolująca zobowiązana jest przedsięwziąć środki zmierzające do usunięcia wykrytych nieprawidłowości lub, gdy to nie leży w jej kompetencjach, zawiadomić o faktach bezpośredniego przełożonego osoby kontrolowanej.

§ 65

W razie stwierdzenia w toku kontroli okoliczności grożących niebezpieczeństwem dla zdrowia lub życia ludzkiego, a także grożących stratami materialnymi spowodowanymi niegospodarnością, niedbalstwem czy marnotrawstwem, kontroler występuje z wnioskiem do kierownika kontrolowanej komórki organizacyjnej bądź jednostki organizacyjnej o podjęcie natychmiastowych środków przeciwdziałających zagrożeniom.

§ 66

Ustalenia kontroli opisuje się w protokole.

§ 67

Protokół powinien być napisany w sposób zwięzły i przejrzysty. Protokół powinien zawierać fakty związane z kontrolą o negatywnej wymowie lub fakty pozytywne, godne upowszechnienia.

§ 68

Protokół kontroli powinien zawierać:

1)   adnotację, że służy tylko do użytku wewnętrznego,

2)   nazwę kontrolowanej komórki organizacyjnej bądź jednostki organizacyjnej,

3)   imię, nazwisko i stanowisko kontrolera,

4)   datę rozpoczęcia i zakończenia kontroli, z wymienieniem przerw w kontroli,

5)   określenie przedmiotu kontroli i okresu objętego kontrolą,

6)   ustalenie stanu faktycznego,

7)   imię, nazwisko i stanowisko kierownika kontrolowanej komórki bądź jednostki organizacyjnej i datę objęcia przez niego stanowiska,

8)   wyszczególnienie załączników do protokołu,

9)   wzmiankę o poinformowaniu o prawie zgłoszenia zastrzeżeń do faktów ujętych w protokole i złożenia wyjaśnień,

10)   dane o liczbie egzemplarzy sporządzonego protokołu oraz wzmiankę o wręczeniu jednego egzemplarza protokołu kierownikowi kontrolowanej komórki lub jednostki,

11)   datę i miejsce podpisania protokołu.

§ 69

Każda strona protokołu winna być parafowana przez kontrolującego i kontrolowanego.

§ 70

Protokół podpisuje kontroler i kierownik kontrolowanej komórki organizacyjnej bądź jednostki organizacyjnej.

§ 71

Kontrolowanemu przysługuje prawo zgłoszenia przed podpisaniem protokołu umotywowanych zastrzeżeń do konkretnych faktów ujętych w protokole, jeśli uzna, że nie są one zgodne z prawdą materialną. Kontroler zobowiązany jest je zbadać niezwłocznie.

§ 72

Jeżeli kierownik kontrolowanej komórki organizacyjnej bądź jednostki organizacyjnej odmawia podpisania protokołu kontroli, obowiązany jest złożyć do protokołu pisemne wyjaśnienie o przyczynach tej odmowy.

§ 73

Jeżeli kierownik kontrolowanej jednostki (komórki) organizacyjnej odmówił podpisania protokołu kontroli, protokół podpisuje kontroler. Odmowa podpisu nie stanowi przeszkody do wszczęcia postępowania pokontrolnego.

§ 74

1.   Kierownik kontrolowanej jednostki (komórki) organizacyjnej oraz osoba bezpośrednio kontrolowana może w uzgodnionym terminie, nie dłuższym niż 7 dni, złożyć bezpośrednio kontrolującemu lub w sekretariacie Urzędu wyjaśnienia dotyczące stwierdzonych w protokole nieprawidłowości z uwzględnieniem działań prowadzących do ich usunięcia.

2.   Kontrolujący po zapoznaniu się z wyjaśnieniami kontrolowanego sporządza w terminie 7 dni wyniki pokontrolne.

3.   W przypadku nie złożenia przez kontrolowanego wyjaśnień w terminie określonym w ust. 2 kontrolujący sporządza wyniki pokontrolne najpóźniej w terminie 10 dni od podpisania protokołu.

4.   Wyniki pokontrolne powinny zawierać wnioski, propozycje sposobu usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości oraz termin ich wykonania.

5.   Wyniki pokontrolne kontrolujący przekazuje zlecającemu kontrolę niezwłocznie po ich sporządzeniu.

6.   O sposobie wykorzystania wniosków i propozycji pokontrolnych decyduje zlecający kontrolę.

7.   Zlecający kontrolę może zarządzić sporządzenie zaleceń pokontrolnych zobowiązujących kontrolowanego, w określonym terminie, do usunięcia nieprawidłowości.

§ 75

1.   Postępowanie kontrolne uproszczone może być przeprowadzone bez konieczności sporządzenia protokołu w przypadku, gdy zachodzi potrzeba:

a)   przeprowadzenia szybkiego rozpoznania określonych spraw,

b)   zbadania spraw wynikających ze skarg i wniosków dotyczących kontrolowanego,

c)   przeprowadzenia kontroli sprawdzającej,

d)   zbadania spraw zleconych przez Burmistrza.

2.   Z przeprowadzonego uproszczonego postępowania sporządza się notatkę urzędową, którą kontrolujący przedstawia zlecającemu kontrolę.

3.   Do uproszczonego postępowania kontrolnego stosuje się odpowiednio zapisy o kontroli wewnętrznej i zewnętrznej.

§ 76

1.   Niezwłocznie, najpóźniej w terminie 14 dni, po upływie terminu do wykonania zaleceń pokontrolnych kontrolujący powinien przeprowadzić kontrole sprawdzające w celu ustalenia stopnia realizacji zaleceń pokontrolnych. Do przeprowadzenia kontroli nie jest niezbędne odrębne upoważnienie.

2.   O wynikach ustaleń realizacji zaleceń pokontrolnych kontrolujący zawiadamia zlecającego kontrolę niezwłocznie, nie później niż 7 dni po zakończeniu kontroli sprawdzającej.

§ 77

1.   Sekretarz prowadzi rejestr upoważnień kontrolnych wydanych przez Burmistrza lub Zarząd.

2.   Materiały z przeprowadzonych kontroli przechowuje Sekretarz.


R o z d z i a ł   X

Postanowienia końcowe

§ 78

1.   Przy zmianach personalnych pracowników Urzędu oraz jednostek organizacyjnych gminy obowiązuje protokolarne przekazywanie zakresu zadań i obowiązków.

2.   Poza zadaniami wymienionymi w zakresie komórek organizacyjnych Burmistrz może polecać wykonanie innych prac niż wymienione w regulaminie.

3.   W przypadku wątpliwości co do zakresu realizacji zadań przez komórki organizacyjne Urzędu Burmistrz decyduje, która z komórek organizacyjnych Urzędu realizuje dane zadanie.

4.   Zmiany w regulaminie mogą być dokonywane w trybie przewidzianym do jego uchwalenia.

5.   Prawa i obowiązki pracowników Urzędu, zasady dyscypliny pracy oraz inne sprawy związane z wewnętrznym porządkiem pracy określa Regulamin Pracy Urzędu wydany przez Burmistrza.

§ 79

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miasta i Gminy Trzebnica.

§ 80

Traci moc:

1)   uchwała nr XXIII/195/96 Rady Miasta i Gminy Trzebnica z dnia 14 listopada 1996 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy Trzebnica,

2)   uchwała nr XII/134/99 Rady Miasta i Gminy Trzebnica z dnia 29 grudnia 1999 r. w sprawie zmiany uchwały nr XXIII/195/96 Rady Miasta i Gminy Trzebnica w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy Trzebnica.

§ 81

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY

RADY MIASTA I GMINY

 

CZESŁAW CZTERNASTEK