1222

UCHWAŁA RADY GMINY BOLESŁAWIEC

z dnia 27 czerwca 2001 r.

w sprawie regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy Bolesławiec

Na podstawie art. 33 ust. 2 i art. 40 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 z późn. zm.) oraz art. 13 pkt 2 i art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. Nr 62, poz. 718) uchwala się, co następuje:

 

 

 


§ 1

Uchwala się regulamin organizacyjny Urzędu Gminy Bolesławiec, stanowiący załącznik do uchwały, zwany dalej „regulaminem”.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Gminy.

§ 3

Z dniem wejścia w życie uchwały traci moc uchwała nr IV/22/94 Rady Gminy Bolesławiec z dnia 21 września 1994 r. w sprawie regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy Bolesławiec.

§ 4

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

 

PRZEWODNICZĄCY

RADY GMINY

 

WŁADYSŁAW MAJKOWSKI


 

 

Załącznik do uchwały Rady Gminy Bolesławiec z dnia 27 czerwca 2001 r. (poz. 1222)

 

 

 

REGULAMIN ORGANIZACYJNY

URZĘDU GMINY BOLESŁAWIEC

 

 

 


I.   POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1

Urząd Gminy jest jednostką organizacyjną, przy pomocy której Zarząd Gminy i wójt realizują swoje zadania i kompetencje:

1) własne – wynikające z ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 z późn. zm.), ustaw szczególnych i uchwał Rady Gminy,

2) zlecone – z zakresu administracji rządowej,

3) przejęte – w drodze porozumień międzygminnych.

§ 2

Urząd Gminy działa w oparciu o przepisy:

1) ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 z późn. zm.),

2) ustawy z dnia 17 maja 1990 r. o podziale zadań i kompetencji określonych w ustawach szczególnych, pomiędzy organy gminy a organy administracji rządowej oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz. U. Nr 34, poz. 197 z późn. zm.),

3) statutu gminy Bolesławiec,

4) niniejszego regulaminu.

§ 3

Urząd Gminy jest zakładem pracy w rozumieniu przepisów prawa pracy.

§ 4

Siedzibą Urzędu Gminy jest miasto Bolesławiec.

§ 5

Ilekroć w regulaminie jest mowa o:

   radzie lub zarządzie – należy przez to rozumieć Radę Gminy Bolesławiec i Zarząd Gminy Bolesławiec,

   wójcie, sekretarzu, skarbniku – należy przez to rozumieć wójta gminy Bolesławiec, sekretarza gminy Bolesławiec i skarbnika gminy Bolesławiec,

   urzędzie – należy przez to rozumieć Urząd Gminy Bolesławiec.

II.         ZASADY WYKONYWANIA FUNKCJI KIEROWNICZYCH

§ 6

Urząd funkcjonuje na zasadzie jednoosobowego kierownictwa, służbowego podporządkowania, podziału uprawnień i kompetencji oraz indywidualnej odpowiedzialności związanej z wykonywaniem zadań, o których mowa w § 1.

§ 7

1.  Kierownikiem urzędu jest wójt.

2.  Wójt kieruje pracą Urzędu przy pomocy sekretarza, skarbnika i kierowników referatów.

3.  W zakresie ustalonym przez zarząd, wójt może powierzyć prowadzenie spraw gminy w swoim imieniu sekretarzowi.

4.  Kierownicy referatów zajmują kierownicze stanowiska w Urzędzie i ponoszą odpowiedzialność za terminowe i zgodne z przepisami prawa załatwianie spraw należących do zakresu działania referatów.

5.  W razie nieobecności kierownika referatu zastępuje go wyznaczony przez niego pracownik, który ponosi pełną odpowiedzialność za realizację zadań referatu w tym okresie.

§ 8

Do wyłącznych kompetencji wójta należy:

1.  Organizowanie pracy Zarządu.

2.  Kierowanie bieżącymi sprawami gminy i reprezentowanie jej na zewnątrz.

3.  Podejmowanie czynności należących do kompetencji Zarządu w sprawach nie cierpiących zwłoki, związanych z bezpośrednim zagrożeniem interesu publicznego.

4.  Wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej.

5.  Składanie oświadczeń woli w sprawach związanych z prowadzeniem bieżącej działalności gminy w ramach upoważnienia dokonanego przez Zarząd.

6.  Przedkładanie uchwał wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej.

7.  Wykonanie uchwał Rady Gminy i Zarządu.

8.  Prowadzenie gospodarki finansowej gminy.

9.  Przedkładanie na sesje Rady Gminy i posiedzenia Zarządu sprawozdań z wykonywania uchwał.

10.  Reprezentowanie gminy i jej organów w postępowaniu sądowym i administracyjnym a także Trybunałem Konstytucyjnym i organami administracji rządowej.

11.  Odpowiadanie w imieniu Zarządu za wykorzystanie mienia gminnego zgodnie z jego przeznaczeniem oraz składanie w tych sprawach wniosków
i propozycji Radzie Gminy i Zarządowi.

12.  Koordynowanie działalności służb użyteczności publicznej i przedsiębiorstw komunalnych.

13.  Ustalanie regulaminu pracy Urzędu.

14.  Uczestniczenie w pracach związków i porozumień międzygminnych oraz wykonywanie zadań wynikających z tych porozumień.

15.  Załatwianie wniosków posłów i senatorów oraz interpelacji radnych.

16.  Gospodarowanie funduszem płac i innymi funduszami Urzędu.

17.  Wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych, w tym także uprawnień wynikających ze statutu gminy.

18.  Podejmowanie i inicjowanie działań w sprawach publicznych o znaczeniu lokalnym, które nie są zastrzeżone na rzecz innych podmiotów.

19.  Wykonywanie innych zadań zastrzeżonych do kompetencji wójta przepisami prawa i uchwałami Rady Gminy.

§ 9

1.  Sekretarz zapewnia warunki sprawnego funkcjonowania Urzędu.

2.  Do zadań sekretarza należy w szczególności:

1) zapewnienie zgodności wydawanych decyzji i działania biura z obowiązującymi przepisami prawa,

2) organizacja pracy biura i koordynowanie działań podejmowanych przez poszczególne komórki organizacyjne,

3) nadzorowanie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej,

4) organizowanie współdziałania z sołectwami oraz jednostkami organizacyjnymi gminy,

5) nadzorowanie przestrzegania zasady rzetelnego i terminowego załatwiania spraw obywateli,

6) zapewnienie skutecznego sposobu publikacji prawa miejscowego, obwieszczeń oraz wszelkich informacji o charakterze publicznym na terenie gminy,

7) inicjowanie i tworzenie warunków do podnoszenia kwalifikacji pracowników samorządowych,

8) zapewnienie obsługi prawnej Urzędu,

9) prowadzenie spraw osobowych Urzędu,

10) wydawanie wszelkich wydawanych przez Urząd zaświadczeń i poświadczeń urzędowych,

11) wykonywanie innych prac zleconych przez wójta.

§ 10

Do zadań skarbnika gminy (głównego księgowego budżetu) należy w szczególności:

1.  Opracowanie projektu budżetu gminy.

2.  Kontrasygnata czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań pieniężnych.

3.  Wykonywanie budżetu i organizowanie gospodarki finansowej gminy.

4.  Opiniowanie decyzji wywołujących skutki finansowe dla budżetu.

5.  Opracowywanie okresowych analiz i sprawozdań o sytuacji finansowej gminy, zgłaszanie swoich propozycji Zarządowi i Radzie Gminy.

6.  Kontrola gospodarki finansowej jednostek i zakładów budżetowych oraz sołectw.

7.  Prowadzenie księgowości i ewidencji majątku gminy.

III. STRUKTURA WEWNĘTRZNA URZĘDU, ZAKRESY DZIAŁANIA I FUNKCJONOWANIA REFERATÓW

§ 11

W skład Urzędu wchodzą następujące referaty:

1) Referat Organizacyjny, Spraw Obywatelskich i Społecznych – OR,

2) Referat Finansowo-Budżetowy – FB,

3) Referat Inwestycji i Infrastruktury – II,

4) Referat Rolnictwa, Leśnictwa i Gospodarki Gruntami – RLG.

§ 12

1.  Tworzy się następujące stanowiska kierownicze:

1) kierownik Referatu Organizacyjnego, Spraw Obywatelskich i Społecznych,

2) kierownik Referatu Finansowo-Budżetowego,

3) kierownik Referatu Inwestycji i Infrastruktury,

4) kierownik Referatu Rolnictwa, Leśnictwa i Gospodarki Gruntami.

2.  W przypadku nie powołania kierowników, pracą referatów, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, kierują odpowiednio sekretarz i skarbnik.

3.  Kierownicy referatów organizują pracę podległych im komórek organizacyjnych, ustalają szczegółowe zakresy czynności pracowników oraz prowadzą sprawy związane z realizacją zadań i kompetencji wójta.

§ 13

1.  Jeżeli wykonanie określonego zadania i załatwienie sprawy wymaga współdziałania dwóch lub więcej referatów, kierownicy tych referatów z własnej inicjatywy uzgadniają sposób wykonania zadania i ustalają, który z nich sprawuje funkcje koordynacyjne, niezbędne do wykonania zadania i załatwienia sprawy (referat wiodący).

2.  Referatem wiodącym jest referat, którego kierownik jest uprawniony i obowiązany do ostatecznego załatwienia sprawy.

3.  Spory kompetencyjne pomiędzy kierownikami referatów rozstrzyga sekretarz gminy.

4.  Referaty zobowiązane są do wzajemnego informowania się o podjętych rozstrzygnięciach i innych ustaleniach, mających związek z przedmiotem sprawy lub jeżeli ich znajomość jest niezbędna do zharmonizowania działalności Urzędu.

§ 14

1.  Referaty przy oznaczeniu spraw stosują symbole odpowiednie dla danego referatu, określone w § 11.

2.  Korespondencja pisemna między referatami może być prowadzona tylko w przypadkach wymaganych przepisami prawa, chyba że niezbędność takiego postępowania uzasadniona jest względami wynikającymi z przedmiotu załatwianej sprawy.

§ 15

1.  Formy załatwiania spraw w Urzędzie, obieg dokumentów między referatami, wzory pieczęci i zasady posługiwania się nimi, tryb wykonywania czynności kancelaryjnych oraz zasady archiwizowania akt określa instrukcja kancelaryjna.

2.  W postępowaniu z dokumentami stanowiącymi tajemnicę służbową, obok zasad ujętych w instrukcji kancelaryjnej stosuje się zasady ustalone przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji. Zasady postępowania z dokumentami o charakterze tajnym regulują odrębne przepisy.

3.  Zasady obiegu dokumentów finansowo-księgowych, gospodarki majątkiem Urzędu oraz odpowiedzialności za rzeczowe składniki majątkowe w użytkowaniu, reguluje instrukcja obowiązująca na mocy odrębnego zarządzenia wójta.

§ 16

Do zadań wspólnych referatów należy:

1) realizacja zadań i odpowiadających im kompetencji wynikających z ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, ustawy z dnia 17 maja 1990 r. o podziale zadań i kompetencji określonych w ustawach szczególnych pomiędzy organy gminy i organy administracji rządowej oraz o zmianie niektórych ustaw, a także przepisów szczególnych wydanych po wejściu w życie wyżej wymienionych ustaw,

2) udział w opracowaniu projektów programów i planów rozwoju gminy, projektów budżetów oraz sprawozdań z ich realizacji,

3) przygotowanie projektów uchwał, materiałów, sprawozdań i analiz dla potrzeb Rady, Zarządu, komisji i wójta,

4) realizacja uchwał Rady i zarządu oraz składanie sprawozdań i informacji w tym zakresie,

5) współpraca z komisjami Rady, samorządami wiejskimi, organami społecznymi, zawodowymi i gospodarczymi działającymi na terenie gminy oraz organami rządowej administracji ogólnej i administracjami specjalnymi,

6) rozpatrywanie wniosków komisji i udzielanie na nie odpowiedzi, rozpatrywanie interpelacji i wniosków radnych oraz przygotowywanie propozycji ich załatwienia,

7) przyjmowanie interesantów, załatwianie skarg i wniosków obywateli,

8) wydawanie decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej, w granicach upoważnienia udzielonego przez wójta,

9) wykonywanie innych zadań zleconych przez Zarząd Gminy i wójta.

§ 17

1.  Do podstawowych zadań Referatu Organizacyjnego, Spraw Obywatelskich i Społecznych należy:

1) zapewnienie sprawnego funkcjonowania i organizacji pracy urzędu,

2) koordynacja pracy komórek organizacyjnych urzędu i rozpatrywanie sporów kompetencyjnych pomiędzy referatami,

3) zapewnienie zgodności działania Urzędu z przepisami prawa, obsługi prawnej Rady, Zarządu i Urzędu,

4) racjonalne gospodarowanie etatami i funduszem płac oraz prowadzenie spraw osobowych pracowników Urzędu i kierowników jednostek podporządkowanych,

5) prowadzenie spraw związanych z obsługą Rady, Zarządu, komisji i radnych,

6) nadzór nad realizacją uchwał Rady i Zarządu Gminy, wniosków komisji oraz wniosków i interpelacji radnych,

7) nadzór i kontrola rozpatrywania skarg, wniosków i listów obywateli,

8) zapewnienie prawidłowej obsługi obywateli przez Urząd.

9) prowadzenie obsługi gospodarczej i socjalnej Urzędu,

10) zapewnienie prawidłowych warunków pracy w zakresie bhp i ppoż.

11) prowadzenie spraw wynikających z ustawy o ochronie przeciwpożarowej,

12) prowadzenie archiwum Urzędu,

13) prowadzenie ewidencji ludności oraz współpraca w tym zakresie z innymi instytucjami,

14) wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość i prowadzenie związanej z tym ewidencji,

15) wydawanie zezwoleń i nadzór nad zbiórkami publicznymi,

16) przyjmowanie zaświadczeń o organizacji zgromadzeń publicznych oraz wydawanie decyzji o zakazie ich organizowania,

17) współpraca z innymi instytucjami w zakresie obsługi cudzoziemców przebywających na terenie RP,

18) współpraca z polskimi i obcymi urzędami konsularnymi,

19) nadzór nad oczyszczaniem terenów z niewypałów,

20) współpraca z organami sprawiedliwości i ścigania w zakresie utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego,

21) prowadzenie spraw z zakresu ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej (Dz. U. z 1988 r. Nr 30, poz. 207
z późn. zm.),

22) prowadzenie spraw związanych z opracowaniem planów obrony cywilnej oraz ich realizacja określona odrębnymi przepisami,

23) koordynacja spraw związanych z ochroną informacji niejawnych w Urzędzie i jednostkach podporządkowanych,

24) nadzór nad funkcjonowaniem Gminnego Ośrodka Kultury i Sportu, Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz Gminnego Zakładu Obsługi Szkół,

25) wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych.

2.  Do podstawowych zadań Referatu Finansowo-Budżetowego należy:

1) opracowanie projektu budżetu i planów finansowych,

2) zapewnienie bilansowania finansowych potrzeb gminy dochodami własnymi i zasilającymi,

3) dokonywanie analiz wykorzystania budżetu oraz wnioskowanie w sprawie zmian w budżecie w celu zapewnienia racjonalnego dysponowania środkami budżetowymi,

4) prowadzenie obsługi kasowej i księgowej,

5) ustalanie propozycji wysokości podatków i opłat lokalnych oraz prowadzenie kontroli w tym zakresie,

6) prowadzenie obsługi funduszy celowych,

7) sprawowanie nadzoru oraz kontroli nad gospodarką finansową jednostek podporządkowanych,

8) opracowywanie sprawozdań i analiz z wykonania budżetu i planów finansowych oraz przedkładanie wynikających z nich wniosków Radzie i Zarządowi,

9) współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową i Izbą Skarbową, urzędami skarbowymi i bankami,

10) wydawanie zaświadczeń o dochodowości oraz o posiadaniu gospodarstwa rolnego lub nieruchomości,

11) wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych.

3.  Do podstawowych zadań Referatu Inwestycji i Infrastruktury należy:

1) planowanie finansowania oraz nadzór nad realizacją inwestycji gminnych,

2) zapewnienie bieżącego i właściwego zaspokojenia potrzeb ludności w zakresie usług komunalnych (wodociągi i kanalizacja, telekomunikacja, ciepłownictwo, gazownictwo, zaopatrzenie w energię elektryczną, lokalny transport zbiorowy, składowanie i unieszkodliwianie odpadów komunalnych, wywóz nieczystości),

3) zarządzanie oraz zapewnienie prawidłowego stanu technicznego komunalnych zasobów mieszkaniowych,

4) gospodarowanie mieniem komunalnym z wyłączeniem spraw związanych z gospodarowaniem gruntami,

5) załatwianie i prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem lokalami użytkowymi,

6) planowanie i finansowanie zadań dotyczących budowy, modernizacji i utrzymania dróg gminnych oraz drogowych obiektów inżynieryjnych,

7) dbałość o sprawną organizację, porządek i bezpieczeństwo ruchu na drogach,

8) przygotowywanie założeń i udział w sporządzaniu miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,

9) ocena realizacji planów zagospodarowania przestrzennego, ich aktualności oraz występowanie o odstępstwa i zmianę planu,

10) opracowywanie i udzielanie wskazań lokalizacyjnych,

11) ustalanie miejsca i warunków lokalizacji inwestycji,

12) wydawanie decyzji mających na celu ład przestrzenny, estetykę, ochronę środowiska oraz warunków bhp przy realizacji robót budowlanych,

13) realizacja zadań z zakresu ochrony środowiska, zabytków i ochrony przeciwpowodziowej,

14) wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych.

4.  Do podstawowego zakresu działania Referatu Rolnictwa, Leśnictwa i Gospodarki Gruntami należy:

1) prowadzenie spraw związanych z produkcją roślinną i zwierzęcą,

2) realizacja zadań z zakresu leśnictwa i łowiectwa,

3) tworzenie zasobów gruntów na cele zabudowy,

4) gospodarowanie gruntami komunalnymi oraz obrót nieruchomościami stanowiącymi mienie gminy,

5) ochrona gruntów rolnych i leśnych, będących w kompetencji gminy, określanie warunków wyłączenia tych gruntów z produkcji i orzekanie o obowiązku ich rekultywacji,

6) nadawanie nazw ulic i placów oraz numeracji nieruchomości,

7) prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej,

8) wydawanie zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych,

9) kontrola przestrzegania przepisów ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi w odniesieniu do podmiotów posiadających zezwolenie,

10) prowadzenie spraw związanych z ustalaniem czasu pracy placówek handlowych, usługowych i gastronomicznych,

11) nadzór nad handlem targowiskowym,

12) wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych.

IV.   ZASADY OBSŁUGI INTERESANTÓW W URZĘDZIE

§ 18

1.  Uprzejme, sprawne i kompetentne pod względem merytorycznym obsługiwanie obywateli jest naczelną zasadą pracy Urzędu.

2.  Wszyscy pracownicy Urzędu w toku wykonywania swych obowiązków służbowych winni umożliwić obywatelom realizację ich uprawnień i egzekwować powinności w sposób zgodny z prawem, wykazując należytą troskę o ochronę ich słusznego interesu, a w szczególności:

1) udzielać interesantom informacji niezbędnych przy załatwianiu danej sprawy i wyjaśniać treść przepisów właściwych ze względu na przedmiot sprawy,

2) bezzwłocznie rozstrzygać sprawy, a gdy nie jest to możliwe ze względu na stopień ich złożoności, określać dokładny termin ich załatwienia w oparciu o przepisy k.p.a, a w sprawach podatkowych ustawę z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 z późn. zm.),

3) respektować ściśle określone terminy, a w razie obiektywnych przeszkód w ich dotrzymaniu, powiadamiać o przyczynach zwłoki i określać nowy termin załatwienia sprawy,

4) wyczerpująco informować interesantów o stanie wniesionych przez nich spraw na każde żądanie pisemne lub ustne,

5) informować interesantów o przysługujących im środkach odwoławczych lub możliwości zaskarżenia niekorzystnych rozstrzygnięć.

§ 19

1.  Przy załatwianiu indywidualnych spraw obywateli nie należy żądać od nich zaświadczeń na potwierdzenie stanu faktycznego lub prawnego, możliwych do ustalenia na podstawie przedkładanych przez zainteresowanych do wglądu dokumentów urzędowych, a w szczególności:

1) dowodów stwierdzających tożsamość,

2) dokumentów urzędowych, wystawianych przez zakłady publicznej służby zdrowia, opieki społecznej i ubezpieczeń społecznych,

3) aktualnych nakazów płatniczych na łączne zobowiązanie pieniężne lub innych decyzji organów podatkowych, ustalających wysokość zobowiązania podatkowego,

4) innych dokumentów urzędowych (świadectw, dyplomów, legitymacji, praw jazdy, dowodów rejestracyjnych pojazdów, prawomocnych orzeczeń sądowych, aktów notarialnych, aktów stanu cywilnego itp.).

2.  Jeżeli przepis prawa nie wymaga urzędowego potwierdzenia faktów lub stanu prawnego w drodze zaświadczenia właściwego organu, urzędnik zatwierdzający sprawę powinien odebrać od obywatela – na jego wniosek – stosowne zaświadczenie do protokołu, pouczając go wcześniej o odpowiedzialności karnej za podanie fałszywych danych.
W protokole winny być zamieszczone dane personalne osoby składającej oświadczenie oraz data i podpis. Podpis ten powinien być uwierzytelniony przez pracownika przyjmującego oświadczenie.

3.  Niezbędne do załatwienia sprawy dane lub informacje możliwe do ustalenia na podstawie posiadanej przez Urząd dokumentacji zbiera i kompletuje urzędnik załatwiający sprawę.

§ 20

1.  Głównym źródłem informacji o funkcjonujących w społeczeństwie opiniach na temat poziomu pracy Urzędu są skargi, wnioski i listy obywateli.

2.  Celem umożliwienia obywatelom składania skarg, wniosków i listów w sposób bezpośredni, wójt przyjmuje obywateli w wyznaczonych dniach i godzinach. Miejsce i czas przyjęć obywateli przez wójta podaje się do publicznej wiadomości w formie trwałego ogłoszenia w siedzibie Urzędu.

3.  W godzinach przyjmowania skarg, wniosków i listów przez wójta wszyscy kierownicy referatów winni być obecni na swoich stanowiskach pracy, zapewniając wójtowi w razie potrzeby szybką informację lub opinię w zakresie spraw wnoszonych przez obywateli.

4.  Z przyjęć interesantów składających skargę, wniosek lub list sporządza się protokół.

5.  Obsługę przyjęć obywateli przez wójta w sprawach skarg, wniosków i listów zapewnia Referat Organizacyjny, Spraw Obywatelskich i Społecznych.

§ 21

Kierownicy referatów i podlegli im pracownicy przyjmują obywateli w sprawach skarg, wniosków i listów codziennie w godzinach pracy Urzędu.

§ 22

1.  Tryb postępowania w sprawach skarg, wniosków i listów regulują odrębne przepisy.

2.  Uprawnienia posłów i senatorów Rzeczypospolitej Polskiej w kontaktach z organami administracji samorządowej przy rozpatrywaniu spraw wnoszonych do nich przez wyborców reguluje ustawa o obowiązkach i prawach posła.

V.   TRYB PRACY W URZĘDZIE

§ 23

1.  Pracownik Urzędu obowiązany jest przestrzegać zasady podporządkowania służbowego wynikającego z organizacji Urzędu i szczegółowego podziału czynności.

2.  Pracownik, który otrzymał polecenie z pominięciem drogi służbowej, winien niezwłocznie o tym fakcie powiadomić bezpośrednio przełożonego.

3.  Pracownik prowadzący sprawę obowiązany jest do zbierania niezbędnych danych także od innych referatów i jednostek współdziałających.

4.  W czasie nieobecności pracownika, sprawy prowadzone przez niego wchodzą w zakres zadań innego, wyznaczonego przez kierownika pracownika.

§ 24

1.  Godziny rozpoczynania i kończenia pracy Urzędu ustala wójt.

2.  Fakt spóźnienia pracownika do pracy wymaga osobistego wyjaśnienia przyczyn spóźnienia sekretarzowi gminy.

3.  Załatwianie w godzinach pracy prac innych niż służbowe dopuszczalne jest wyłącznie w granicach i na zasadach określonych w kodeksie pracy i przepisach szczególnych.

4.  Każde wyjście w sprawach osobistych winno być odnotowane w ewidencji wejść. Sekretarz gminy ustala termin odpracowania nieobecności.

5.  Praca poza godzinami urzędowania może być wykonywana za zgodą sekretarza gminy.

§ 25

1.  Pracownik, który w godzinach służbowych przebywa poza stanowiskiem pracy zobowiązany jest poinformować współpracownika o miejscu swego pobytu i czasie zwrotu. W przypadku, gdy w danym pomieszczeniu pracuje sam, obowiązany jest zamieścić na drzwiach pokoju informację o tym, kto go zastępuje.

2.  Zabrania się pracownikom wprowadzania do pomieszczeń Urzędu, po godzinach pracy, osób niezatrudnionych w Urzędzie.

§ 26

1.  Wyjazdy pracowników w sprawach służbowych poza miejsce stałej pracy mogą odbywać się na podstawie poleceń wyjazdu służbowego, wydanych przez wójta lub sekretarza gminy.

2.  Ewidencję wyjazdów prowadzi sekretariat Urzędu.

§ 27

1.  Urlopy pracowników udzielane są zgodnie z planem urlopów.

2.  Plan urlopów ustala wójt, biorąc pod uwagę wnioski pracowników i konieczność zapewnienia normalnego funkcjonowania Urzędu.

3.  Przesunięcie terminu urlopu lub odwołania z urlopu może nastąpić z ważnych przyczyn w okolicznościach przewidzianych w kodeksie pracy.

4.  Urlop niewykorzystany zgodnie z planem urlopów powinien być wykorzystany najpóźniej do końca I kwartału roku następnego.

5.  Rozpoczynając urlop pracownik w miarę możliwości winien podać miejsce pobytu na urlopie.

6.  Przed rozpoczęciem urlopu pracownik powinien załatwić wszystkie terminowe sprawy. Jeżeli jest to niemożliwe, przekazuje je do załatwienia zastępującemu go pracownikowi.

§ 28

Wobec pracowników nie przestrzegających zasad dyscypliny pracy mogą być stosowane kary porządkowe i dyscyplinarne.

VI.   PRZYPISY KOŃCOWE

§ 29

Schemat organizacyjny Urzędu Gminy stanowi załącznik do niniejszego regulaminu.

§ 30

Wszelkie zmiany regulaminu organizacyjnego mogą być dokonywane wyłącznie w drodze uchwały Rady Gminy.

 

PRZEWODNICZĄCY

RADY GMINY

 

WŁADYSŁAW MAJKOWSKI


 

 


Załącznik do regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy Bolesławiec