1222 UCHWAŁA
RADY GMINY BOLESŁAWIEC z dnia 27 czerwca 2001 r. w sprawie regulaminu
organizacyjnego Urzędu Gminy Bolesławiec Na podstawie art. 33 ust. 2 i art. 40 ust. 2
ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r. Nr 13,
poz. 74 z późn. zm.) oraz art. 13 pkt 2 i art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 20
lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów
prawnych (Dz. U. Nr 62, poz. 718) uchwala się, co następuje: |
§
1
Uchwala się regulamin organizacyjny
Urzędu Gminy Bolesławiec, stanowiący załącznik do uchwały, zwany dalej
„regulaminem”.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się
Zarządowi Gminy.
§ 3
Z dniem wejścia w życie uchwały
traci moc uchwała nr IV/22/94 Rady Gminy Bolesławiec z dnia 21 września 1994 r.
w sprawie regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy Bolesławiec.
§
4
Uchwała wchodzi w życie po upływie
14 dni od jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
PRZEWODNICZĄCY
RADY
GMINY
Załącznik
do uchwały Rady Gminy Bolesławiec z dnia 27 czerwca 2001 r. (poz. 1222)
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
URZĘDU GMINY BOLESŁAWIEC
I. POSTANOWIENIA
OGÓLNE
§
1
Urząd
Gminy jest jednostką organizacyjną, przy pomocy której Zarząd Gminy i wójt
realizują swoje zadania i kompetencje:
1) własne – wynikające z ustawy z dnia 8 marca
1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 z późn. zm.),
ustaw szczególnych i uchwał Rady Gminy,
2) zlecone – z zakresu administracji rządowej,
3) przejęte – w drodze porozumień międzygminnych.
§
2
Urząd Gminy działa w oparciu o przepisy:
1) ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie
gminnym (Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 z późn. zm.),
2) ustawy z dnia 17 maja 1990 r. o podziale zadań i
kompetencji określonych w ustawach szczególnych, pomiędzy organy gminy a organy
administracji rządowej oraz o zmianie niektórych ustaw (Dz. U. Nr 34, poz. 197
z późn. zm.),
3) statutu gminy Bolesławiec,
4) niniejszego regulaminu.
§
3
Urząd
Gminy jest zakładem pracy w rozumieniu przepisów prawa pracy.
§
4
Siedzibą Urzędu Gminy jest miasto
Bolesławiec.
§ 5
Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
– radzie lub zarządzie – należy przez to
rozumieć Radę Gminy Bolesławiec i Zarząd Gminy Bolesławiec,
– wójcie, sekretarzu, skarbniku – należy przez
to rozumieć wójta gminy Bolesławiec, sekretarza gminy Bolesławiec i skarbnika
gminy Bolesławiec,
– urzędzie – należy przez to rozumieć Urząd
Gminy Bolesławiec.
II. ZASADY WYKONYWANIA FUNKCJI KIEROWNICZYCH
§ 6
Urząd funkcjonuje na zasadzie
jednoosobowego kierownictwa, służbowego podporządkowania, podziału uprawnień i
kompetencji oraz indywidualnej odpowiedzialności związanej z wykonywaniem
zadań, o których mowa w § 1.
§
7
1. Kierownikiem urzędu jest wójt.
2. Wójt kieruje pracą Urzędu przy pomocy
sekretarza, skarbnika i kierowników referatów.
3. W zakresie ustalonym przez zarząd, wójt może
powierzyć prowadzenie spraw gminy w swoim imieniu sekretarzowi.
4. Kierownicy
referatów zajmują kierownicze stanowiska w Urzędzie i ponoszą odpowiedzialność
za terminowe i zgodne z przepisami prawa załatwianie spraw należących do
zakresu działania referatów.
5. W razie nieobecności kierownika referatu
zastępuje go wyznaczony przez niego pracownik, który ponosi pełną
odpowiedzialność za realizację zadań referatu w tym okresie.
§
8
Do
wyłącznych kompetencji wójta należy:
1. Organizowanie pracy Zarządu.
2. Kierowanie bieżącymi sprawami gminy i
reprezentowanie jej na zewnątrz.
3. Podejmowanie czynności należących do
kompetencji Zarządu w sprawach nie cierpiących zwłoki, związanych z
bezpośrednim zagrożeniem interesu publicznego.
4. Wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z
zakresu administracji publicznej.
5. Składanie oświadczeń woli w sprawach związanych z prowadzeniem
bieżącej działalności gminy w ramach upoważnienia dokonanego przez Zarząd.
6. Przedkładanie uchwał wojewodzie i Regionalnej
Izbie Obrachunkowej.
7. Wykonanie uchwał Rady Gminy i Zarządu.
8. Prowadzenie gospodarki finansowej gminy.
9. Przedkładanie na sesje Rady Gminy i
posiedzenia Zarządu sprawozdań z wykonywania uchwał.
10. Reprezentowanie gminy i jej organów w
postępowaniu sądowym i administracyjnym a także Trybunałem Konstytucyjnym i
organami administracji rządowej.
11. Odpowiadanie w imieniu Zarządu za
wykorzystanie mienia gminnego zgodnie z jego przeznaczeniem oraz składanie w
tych sprawach wniosków
i propozycji Radzie Gminy i Zarządowi.
12. Koordynowanie działalności służb użyteczności
publicznej i przedsiębiorstw komunalnych.
13. Ustalanie regulaminu pracy Urzędu.
14. Uczestniczenie w pracach związków i porozumień
międzygminnych oraz wykonywanie zadań wynikających z tych porozumień.
15. Załatwianie wniosków posłów i senatorów oraz
interpelacji radnych.
16. Gospodarowanie funduszem płac i innymi
funduszami Urzędu.
17. Wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego
w stosunku do pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek
organizacyjnych, w tym także uprawnień wynikających ze statutu gminy.
18. Podejmowanie i inicjowanie działań w sprawach
publicznych o znaczeniu lokalnym, które nie są zastrzeżone na rzecz innych
podmiotów.
19. Wykonywanie innych zadań zastrzeżonych do
kompetencji wójta przepisami prawa i uchwałami Rady Gminy.
§ 9
1. Sekretarz zapewnia warunki
sprawnego funkcjonowania Urzędu.
2. Do
zadań sekretarza należy w szczególności:
1) zapewnienie zgodności wydawanych decyzji i
działania biura z obowiązującymi przepisami prawa,
2) organizacja pracy biura i koordynowanie działań
podejmowanych przez poszczególne komórki organizacyjne,
3) nadzorowanie przestrzegania instrukcji
kancelaryjnej,
4) organizowanie współdziałania z sołectwami oraz
jednostkami organizacyjnymi gminy,
5) nadzorowanie przestrzegania zasady rzetelnego i
terminowego załatwiania spraw obywateli,
6) zapewnienie skutecznego sposobu publikacji
prawa miejscowego, obwieszczeń oraz wszelkich informacji o charakterze
publicznym na terenie gminy,
7) inicjowanie i tworzenie warunków do podnoszenia
kwalifikacji pracowników samorządowych,
8) zapewnienie obsługi prawnej Urzędu,
9) prowadzenie spraw osobowych Urzędu,
10) wydawanie wszelkich wydawanych przez Urząd
zaświadczeń i poświadczeń urzędowych,
11) wykonywanie innych prac zleconych przez wójta.
§ 10
Do zadań skarbnika gminy (głównego
księgowego budżetu) należy w szczególności:
1. Opracowanie
projektu budżetu gminy.
2. Kontrasygnata czynności prawnych powodujących
powstanie zobowiązań pieniężnych.
3. Wykonywanie budżetu i organizowanie gospodarki
finansowej gminy.
4. Opiniowanie decyzji wywołujących skutki
finansowe dla budżetu.
5. Opracowywanie
okresowych analiz i sprawozdań o sytuacji finansowej gminy, zgłaszanie swoich
propozycji Zarządowi i Radzie Gminy.
6. Kontrola gospodarki finansowej jednostek i
zakładów budżetowych oraz sołectw.
7. Prowadzenie księgowości i ewidencji majątku gminy.
III.
STRUKTURA WEWNĘTRZNA URZĘDU, ZAKRESY DZIAŁANIA I FUNKCJONOWANIA REFERATÓW
§
11
W skład Urzędu wchodzą następujące referaty:
1) Referat
Organizacyjny, Spraw Obywatelskich i Społecznych – OR,
2) Referat
Finansowo-Budżetowy – FB,
3) Referat
Inwestycji i Infrastruktury – II,
4) Referat
Rolnictwa, Leśnictwa i Gospodarki Gruntami – RLG.
§
12
1. Tworzy się
następujące stanowiska kierownicze:
1) kierownik
Referatu Organizacyjnego, Spraw Obywatelskich i Społecznych,
2) kierownik
Referatu Finansowo-Budżetowego,
3) kierownik
Referatu Inwestycji i Infrastruktury,
4) kierownik
Referatu Rolnictwa, Leśnictwa i Gospodarki Gruntami.
2. W
przypadku nie powołania kierowników, pracą referatów, o których mowa w ust. 1
pkt 1 i 2, kierują odpowiednio sekretarz i skarbnik.
3. Kierownicy
referatów organizują pracę podległych im komórek organizacyjnych, ustalają
szczegółowe zakresy czynności pracowników oraz prowadzą sprawy związane z
realizacją zadań i kompetencji wójta.
§
13
1. Jeżeli
wykonanie określonego zadania i załatwienie sprawy wymaga współdziałania dwóch
lub więcej referatów, kierownicy tych referatów z własnej inicjatywy uzgadniają
sposób wykonania zadania i ustalają, który z nich sprawuje funkcje
koordynacyjne, niezbędne do wykonania zadania i załatwienia sprawy (referat
wiodący).
2. Referatem wiodącym jest referat, którego
kierownik jest uprawniony i obowiązany do ostatecznego załatwienia sprawy.
3. Spory kompetencyjne pomiędzy kierownikami
referatów rozstrzyga sekretarz gminy.
4. Referaty
zobowiązane są do wzajemnego informowania się o podjętych rozstrzygnięciach i
innych ustaleniach, mających związek z przedmiotem sprawy lub jeżeli ich
znajomość jest niezbędna do zharmonizowania działalności Urzędu.
§
14
1. Referaty
przy oznaczeniu spraw stosują symbole odpowiednie dla danego referatu,
określone w § 11.
2. Korespondencja
pisemna między referatami może być prowadzona tylko w przypadkach wymaganych przepisami
prawa, chyba że niezbędność takiego postępowania uzasadniona jest względami
wynikającymi z przedmiotu załatwianej sprawy.
§
15
1. Formy
załatwiania spraw w Urzędzie, obieg dokumentów między referatami, wzory
pieczęci i zasady posługiwania się nimi, tryb wykonywania czynności
kancelaryjnych oraz zasady archiwizowania akt określa instrukcja kancelaryjna.
2. W
postępowaniu z dokumentami stanowiącymi tajemnicę służbową, obok zasad ujętych
w instrukcji kancelaryjnej stosuje się zasady ustalone przez Ministra Spraw
Wewnętrznych i Administracji. Zasady postępowania z dokumentami o charakterze
tajnym regulują odrębne przepisy.
3. Zasady obiegu
dokumentów finansowo-księgowych, gospodarki majątkiem Urzędu oraz
odpowiedzialności za rzeczowe składniki majątkowe w użytkowaniu, reguluje
instrukcja obowiązująca na mocy odrębnego zarządzenia wójta.
§
16
Do zadań wspólnych referatów należy:
1) realizacja zadań i odpowiadających im
kompetencji wynikających z ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym,
ustawy z dnia 17 maja 1990 r. o podziale zadań i kompetencji określonych w
ustawach szczególnych pomiędzy organy gminy i organy administracji rządowej
oraz o zmianie niektórych ustaw, a także przepisów szczególnych wydanych po
wejściu w życie wyżej wymienionych ustaw,
2) udział w opracowaniu projektów programów i
planów rozwoju gminy, projektów budżetów oraz sprawozdań z ich realizacji,
3) przygotowanie projektów uchwał, materiałów,
sprawozdań i analiz dla potrzeb Rady, Zarządu, komisji i wójta,
4) realizacja uchwał Rady i zarządu oraz składanie
sprawozdań i informacji w tym zakresie,
5) współpraca z komisjami Rady, samorządami
wiejskimi, organami społecznymi, zawodowymi i gospodarczymi działającymi na
terenie gminy oraz organami rządowej administracji ogólnej i administracjami
specjalnymi,
6) rozpatrywanie wniosków komisji i udzielanie na
nie odpowiedzi, rozpatrywanie interpelacji i wniosków radnych oraz
przygotowywanie propozycji ich załatwienia,
7) przyjmowanie interesantów, załatwianie skarg i
wniosków obywateli,
8) wydawanie decyzji administracyjnych w
indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej, w granicach
upoważnienia udzielonego przez wójta,
9) wykonywanie
innych zadań zleconych przez Zarząd Gminy i wójta.
§
17
1. Do podstawowych zadań Referatu
Organizacyjnego, Spraw Obywatelskich i Społecznych należy:
1) zapewnienie sprawnego funkcjonowania i organizacji pracy urzędu,
2) koordynacja pracy komórek organizacyjnych urzędu i rozpatrywanie
sporów kompetencyjnych pomiędzy referatami,
3) zapewnienie zgodności działania Urzędu z przepisami prawa, obsługi
prawnej Rady, Zarządu i Urzędu,
4) racjonalne gospodarowanie etatami i funduszem płac oraz prowadzenie
spraw osobowych pracowników Urzędu i kierowników jednostek podporządkowanych,
5) prowadzenie
spraw związanych z obsługą Rady, Zarządu, komisji i radnych,
6) nadzór nad realizacją uchwał Rady i Zarządu Gminy, wniosków komisji
oraz wniosków i interpelacji radnych,
7) nadzór i kontrola rozpatrywania skarg, wniosków i listów obywateli,
8) zapewnienie prawidłowej obsługi obywateli przez Urząd.
9) prowadzenie obsługi gospodarczej i socjalnej Urzędu,
10) zapewnienie prawidłowych warunków pracy w
zakresie bhp i ppoż.
11) prowadzenie spraw wynikających z ustawy o
ochronie przeciwpożarowej,
12) prowadzenie archiwum Urzędu,
13) prowadzenie ewidencji ludności oraz współpraca
w tym zakresie z innymi instytucjami,
14) wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość
i prowadzenie związanej z tym ewidencji,
15) wydawanie zezwoleń i nadzór nad zbiórkami
publicznymi,
16) przyjmowanie zaświadczeń o organizacji
zgromadzeń publicznych oraz wydawanie decyzji o zakazie ich organizowania,
17) współpraca z innymi instytucjami w zakresie
obsługi cudzoziemców przebywających na terenie RP,
18) współpraca z polskimi i obcymi urzędami
konsularnymi,
19) nadzór nad oczyszczaniem terenów z niewypałów,
20) współpraca z organami sprawiedliwości i
ścigania w zakresie utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego,
21) prowadzenie
spraw z zakresu ustawy z dnia 21 listopada 1967 r. o powszechnym obowiązku obrony
Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej (Dz. U. z 1988 r. Nr 30, poz. 207
z późn. zm.),
22) prowadzenie
spraw związanych z opracowaniem planów obrony cywilnej oraz ich realizacja
określona odrębnymi przepisami,
23) koordynacja
spraw związanych z ochroną informacji niejawnych w Urzędzie i jednostkach
podporządkowanych,
24) nadzór nad
funkcjonowaniem Gminnego Ośrodka Kultury i Sportu, Gminnego Ośrodka Pomocy
Społecznej oraz Gminnego Zakładu Obsługi Szkół,
25) wykonywanie
innych zadań wynikających z przepisów szczególnych.
2. Do podstawowych zadań Referatu Finansowo-Budżetowego
należy:
1) opracowanie
projektu budżetu i planów finansowych,
2) zapewnienie
bilansowania finansowych potrzeb gminy dochodami własnymi i zasilającymi,
3) dokonywanie
analiz wykorzystania budżetu oraz wnioskowanie w sprawie zmian w budżecie w
celu zapewnienia racjonalnego dysponowania środkami budżetowymi,
4) prowadzenie
obsługi kasowej i księgowej,
5) ustalanie propozycji wysokości podatków i opłat
lokalnych oraz prowadzenie kontroli w tym zakresie,
6) prowadzenie obsługi funduszy celowych,
7) sprawowanie nadzoru oraz kontroli nad
gospodarką finansową jednostek podporządkowanych,
8) opracowywanie sprawozdań i analiz z wykonania
budżetu i planów finansowych oraz przedkładanie wynikających z nich wniosków
Radzie i Zarządowi,
9) współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową i
Izbą Skarbową, urzędami skarbowymi i bankami,
10) wydawanie zaświadczeń o dochodowości oraz o
posiadaniu gospodarstwa rolnego lub nieruchomości,
11) wykonywanie innych zadań wynikających z
przepisów szczególnych.
3. Do
podstawowych zadań Referatu Inwestycji i Infrastruktury należy:
1) planowanie finansowania oraz nadzór nad
realizacją inwestycji gminnych,
2) zapewnienie bieżącego i właściwego zaspokojenia
potrzeb ludności w zakresie usług komunalnych (wodociągi i kanalizacja,
telekomunikacja, ciepłownictwo, gazownictwo, zaopatrzenie w energię
elektryczną, lokalny transport zbiorowy, składowanie i unieszkodliwianie odpadów
komunalnych, wywóz nieczystości),
3) zarządzanie oraz zapewnienie prawidłowego stanu
technicznego komunalnych zasobów mieszkaniowych,
4) gospodarowanie mieniem komunalnym z wyłączeniem
spraw związanych z gospodarowaniem gruntami,
5) załatwianie i prowadzenie spraw związanych z
gospodarowaniem lokalami użytkowymi,
6) planowanie i finansowanie zadań dotyczących
budowy, modernizacji i utrzymania dróg gminnych oraz drogowych obiektów
inżynieryjnych,
7) dbałość o sprawną organizację, porządek i
bezpieczeństwo ruchu na drogach,
8) przygotowywanie założeń i udział w sporządzaniu
miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,
9) ocena realizacji planów zagospodarowania
przestrzennego, ich aktualności oraz występowanie o odstępstwa i zmianę planu,
10) opracowywanie i udzielanie wskazań
lokalizacyjnych,
11) ustalanie miejsca i warunków lokalizacji
inwestycji,
12) wydawanie decyzji mających na celu ład
przestrzenny, estetykę, ochronę środowiska oraz warunków bhp przy realizacji
robót budowlanych,
13) realizacja zadań z zakresu ochrony środowiska,
zabytków i ochrony przeciwpowodziowej,
14) wykonywanie innych zadań wynikających z
przepisów szczególnych.
4. Do
podstawowego zakresu działania Referatu Rolnictwa, Leśnictwa i Gospodarki
Gruntami należy:
1) prowadzenie
spraw związanych z produkcją roślinną i zwierzęcą,
2) realizacja
zadań z zakresu leśnictwa i łowiectwa,
3) tworzenie
zasobów gruntów na cele zabudowy,
4) gospodarowanie
gruntami komunalnymi oraz obrót nieruchomościami stanowiącymi mienie gminy,
5) ochrona
gruntów rolnych i leśnych, będących w kompetencji gminy, określanie warunków
wyłączenia tych gruntów z produkcji i orzekanie o obowiązku ich rekultywacji,
6) nadawanie
nazw ulic i placów oraz numeracji nieruchomości,
7) prowadzenie
ewidencji działalności gospodarczej,
8) wydawanie
zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych,
9) kontrola przestrzegania
przepisów ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi w
odniesieniu do podmiotów posiadających zezwolenie,
10) prowadzenie
spraw związanych z ustalaniem czasu pracy placówek handlowych, usługowych i
gastronomicznych,
11) nadzór nad
handlem targowiskowym,
12) wykonywanie
innych zadań wynikających z przepisów szczególnych.
IV. ZASADY OBSŁUGI INTERESANTÓW W URZĘDZIE
§
18
1. Uprzejme, sprawne i kompetentne
pod względem merytorycznym obsługiwanie obywateli jest naczelną zasadą pracy
Urzędu.
2. Wszyscy
pracownicy Urzędu w toku wykonywania swych obowiązków służbowych winni
umożliwić obywatelom realizację ich uprawnień i egzekwować powinności w sposób
zgodny z prawem, wykazując należytą troskę o ochronę ich słusznego interesu, a
w szczególności:
1) udzielać
interesantom informacji niezbędnych przy załatwianiu danej sprawy i wyjaśniać
treść przepisów właściwych ze względu na przedmiot sprawy,
2) bezzwłocznie
rozstrzygać sprawy, a gdy nie jest to możliwe ze względu na stopień ich
złożoności, określać dokładny termin ich załatwienia w oparciu o przepisy
k.p.a, a w sprawach podatkowych ustawę z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa
(Dz. U. Nr 137, poz. 926 z późn. zm.),
3) respektować ściśle określone
terminy, a w razie obiektywnych przeszkód w ich dotrzymaniu, powiadamiać o
przyczynach zwłoki i określać nowy termin załatwienia sprawy,
4) wyczerpująco
informować interesantów o stanie wniesionych przez nich spraw na każde żądanie
pisemne lub ustne,
5) informować
interesantów o przysługujących im środkach odwoławczych lub możliwości
zaskarżenia niekorzystnych rozstrzygnięć.
§
19
1. Przy załatwianiu
indywidualnych spraw obywateli nie należy żądać od nich zaświadczeń na
potwierdzenie stanu faktycznego lub prawnego, możliwych do ustalenia na
podstawie przedkładanych przez zainteresowanych do wglądu dokumentów urzędowych,
a w szczególności:
1) dowodów stwierdzających tożsamość,
2) dokumentów urzędowych, wystawianych przez
zakłady publicznej służby zdrowia, opieki społecznej i ubezpieczeń społecznych,
3) aktualnych nakazów płatniczych na łączne
zobowiązanie pieniężne lub innych decyzji organów podatkowych, ustalających
wysokość zobowiązania podatkowego,
4) innych dokumentów urzędowych (świadectw,
dyplomów, legitymacji, praw jazdy, dowodów rejestracyjnych pojazdów,
prawomocnych orzeczeń sądowych, aktów notarialnych, aktów stanu cywilnego
itp.).
2. Jeżeli
przepis prawa nie wymaga urzędowego potwierdzenia faktów lub stanu prawnego w
drodze zaświadczenia właściwego organu, urzędnik zatwierdzający sprawę powinien
odebrać od obywatela – na jego wniosek – stosowne zaświadczenie do protokołu,
pouczając go wcześniej o odpowiedzialności karnej za podanie fałszywych danych.
W protokole winny być zamieszczone dane personalne osoby składającej
oświadczenie oraz data i podpis. Podpis ten powinien być uwierzytelniony przez
pracownika przyjmującego oświadczenie.
3. Niezbędne do załatwienia sprawy dane lub
informacje możliwe do ustalenia na podstawie posiadanej przez Urząd
dokumentacji zbiera i kompletuje urzędnik załatwiający sprawę.
§
20
1. Głównym źródłem informacji o
funkcjonujących w społeczeństwie opiniach na temat poziomu pracy Urzędu są
skargi, wnioski i listy obywateli.
2. Celem umożliwienia obywatelom składania skarg,
wniosków i listów w sposób bezpośredni, wójt przyjmuje obywateli w wyznaczonych
dniach i godzinach. Miejsce i czas przyjęć obywateli przez wójta podaje się do
publicznej wiadomości w formie trwałego ogłoszenia w siedzibie Urzędu.
3. W godzinach przyjmowania skarg, wniosków i
listów przez wójta wszyscy kierownicy referatów winni być obecni na swoich
stanowiskach pracy, zapewniając wójtowi w razie potrzeby szybką informację lub
opinię w zakresie spraw wnoszonych przez obywateli.
4. Z
przyjęć interesantów składających skargę, wniosek lub list sporządza się
protokół.
5. Obsługę przyjęć obywateli przez wójta w
sprawach skarg, wniosków i listów zapewnia Referat Organizacyjny, Spraw
Obywatelskich i Społecznych.
§ 21
Kierownicy referatów i podlegli im
pracownicy przyjmują obywateli w sprawach skarg, wniosków i listów codziennie w
godzinach pracy Urzędu.
§
22
1. Tryb postępowania w sprawach
skarg, wniosków i listów regulują odrębne przepisy.
2. Uprawnienia
posłów i senatorów Rzeczypospolitej Polskiej w kontaktach z organami
administracji samorządowej przy rozpatrywaniu spraw wnoszonych do nich przez
wyborców reguluje ustawa o obowiązkach i prawach posła.
V. TRYB PRACY W URZĘDZIE
§
23
1. Pracownik Urzędu obowiązany
jest przestrzegać zasady podporządkowania służbowego wynikającego z organizacji
Urzędu i szczegółowego podziału czynności.
2. Pracownik,
który otrzymał polecenie z pominięciem drogi służbowej, winien niezwłocznie o
tym fakcie powiadomić bezpośrednio przełożonego.
3. Pracownik
prowadzący sprawę obowiązany jest do zbierania niezbędnych danych także od
innych referatów i jednostek współdziałających.
4. W czasie
nieobecności pracownika, sprawy prowadzone przez niego wchodzą w zakres zadań
innego, wyznaczonego przez kierownika pracownika.
§
24
1. Godziny
rozpoczynania i kończenia pracy Urzędu ustala wójt.
2. Fakt spóźnienia pracownika do
pracy wymaga osobistego wyjaśnienia przyczyn spóźnienia sekretarzowi gminy.
3. Załatwianie
w godzinach pracy prac innych niż służbowe dopuszczalne jest wyłącznie w
granicach i na zasadach określonych w kodeksie pracy i przepisach szczególnych.
4. Każde
wyjście w sprawach osobistych winno być odnotowane w ewidencji wejść. Sekretarz
gminy ustala termin odpracowania nieobecności.
5. Praca poza
godzinami urzędowania może być wykonywana za zgodą sekretarza gminy.
§
25
1. Pracownik,
który w godzinach służbowych przebywa poza stanowiskiem pracy zobowiązany jest
poinformować współpracownika o miejscu swego pobytu i czasie zwrotu. W
przypadku, gdy w danym pomieszczeniu pracuje sam, obowiązany jest zamieścić na
drzwiach pokoju informację o tym, kto go zastępuje.
2. Zabrania
się pracownikom wprowadzania do pomieszczeń Urzędu, po godzinach pracy, osób
niezatrudnionych w Urzędzie.
§
26
1. Wyjazdy
pracowników w sprawach służbowych poza miejsce stałej pracy mogą odbywać się na
podstawie poleceń wyjazdu służbowego, wydanych przez wójta lub sekretarza
gminy.
2. Ewidencję
wyjazdów prowadzi sekretariat Urzędu.
§ 27
1. Urlopy pracowników udzielane
są zgodnie z planem urlopów.
2. Plan
urlopów ustala wójt, biorąc pod uwagę wnioski pracowników i konieczność
zapewnienia normalnego funkcjonowania Urzędu.
3. Przesunięcie
terminu urlopu lub odwołania z urlopu może nastąpić z ważnych przyczyn w
okolicznościach przewidzianych w kodeksie pracy.
4. Urlop
niewykorzystany zgodnie z planem urlopów powinien być wykorzystany najpóźniej
do końca I kwartału roku następnego.
5. Rozpoczynając
urlop pracownik w miarę możliwości winien podać miejsce pobytu na urlopie.
6. Przed rozpoczęciem
urlopu pracownik powinien załatwić wszystkie terminowe sprawy. Jeżeli jest to
niemożliwe, przekazuje je do załatwienia zastępującemu go pracownikowi.
§
28
Wobec
pracowników nie przestrzegających zasad dyscypliny pracy mogą być stosowane
kary porządkowe i dyscyplinarne.
VI. PRZYPISY KOŃCOWE
§
29
Schemat
organizacyjny Urzędu Gminy stanowi załącznik do niniejszego regulaminu.
§
30
Wszelkie
zmiany regulaminu organizacyjnego mogą być dokonywane wyłącznie w drodze
uchwały Rady Gminy.
PRZEWODNICZĄCY
RADY
GMINY
WŁADYSŁAW MAJKOWSKI
Załącznik
do regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy Bolesławiec