1215 UCHWAŁA
RADY MIEJSKIEJ W KARPACZU z dnia 28 czerwca 2001 r. w sprawie wprowadzenia
regulaminu organizacyjnego Urzędu Miejskiego Na podstawie art. 33
ust. 2 oraz art. 40 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie
gminnym (t.j. Dz. U. Nr 13, poz. 74 z 1996 r. z późniejszymi zmianami) Rada
Miejska uchwala, co następuje: |
§
1
Wprowadza się regulamin
organizacyjny Urzędu Miejskiego w Karpaczu, stanowiący załącznik do niniejszej
uchwały.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się
Zarządowi Miasta Karpacza.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie po upływie
14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
§
4
Z
dniem wejścia w życie niniejszej uchwały, traci moc uchwała nr XIV/74/99 Rady
Miejskiej w Karpaczu z dnia 1 października 1999 r. w sprawie ustalenia regulaminu
organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Karpaczu.
PRZEWODNICZĄCY
RADY
MIEJSKIEJ
Załącznik do uchwały Rady Miejskiej w Karpaczu z
dnia 28 czerwca 2001 r. (poz. 1215)
REGULAMIN
ORGANIZACYJNY
URZĘDU MIEJSKIEGO W KARPACZU
R
o z d z i a ł I
POSTANOWIENIA
OGÓLNE
§ 1
Urząd Miejski w Karpaczu, zwany
dalej „Urzędem” wykonuje zadania Zarządu Miasta, zgodnie z § 34 statutu gminy
Karpacz. Urząd w szczególności realizuje zadania własne gminy, zadania zlecone
z mocy obowiązujących ustaw, zadania wykonywane na podstawie porozumienia z
organami administracji rządowej (zadania powierzone), zadania publiczne
powierzone gminie w drodze porozumienia komunalnego oraz zadania z zakresu
właściwości powiatu oraz województwa na podstawie porozumień z tymi jednostkami
samorządu terytorialnego.
§ 2
Urząd działa w oparciu o przepisy:
1) ustawy z
dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. Nr 13 z 1996 r., poz.
74 z późn. zm.),
2) ustawy z
dnia 17 maja 1990 r. o podziale zadań i kompetencji, określonych w ustawach
szczególnych pomiędzy organy gminy a organy administracji rządowej oraz o
zmianie niektórych ustaw (Dz. U. Nr 34, poz. 197 z późn. zm.),
3) ustawy z
dnia 24 lipca 1998 r. o zmianie niektórych ustaw określających kompetencje
organów administracji publicznej – w związku z reformą ustrojową państwa (Dz.
U. Nr 106, poz. 668 z późn. zm.),
4) rozporządzenia
Prezesa Rady Ministrów z dnia 22 grudnia 1999 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej
dla organów gmin i związków międzygminnych (Dz. U. Nr 112, poz. 1319),
5) statutu
miasta Karpacz, zwanego dalej statutem,
6) niniejszego
regulaminu.
§
3
1. Regulamin
organizacyjny, zwany dalej „regulaminem” określa organizację i zasady
funkcjonowania Urzędu.
2. Ilekroć w
regulaminie jest mowa o burmistrzu, gminie, radzie miejskiej, zarządzie miasta,
wydziale, referacie, należy przez to rozumieć odpowiednio:
– Burmistrza
Miasta Karpacza,
– Gminę
Karpacz,
– Radę
Miejską w Karpaczu,
– Zarząd
Miasta w Karpaczu,
– komórki
organizacyjne Urzędu wyszczególnione w § 10 regulaminu.
R o z d z i a
ł II
Zasady wykonywania funkcji kierowniczych
§ 4
Urząd funkcjonuje na zasadzie
jednoosobowego kierownictwa, służbowego podporządkowania, podziału uprawnień i
obowiązków oraz indywidualnej odpowiedzialności związanej z wykonywaniem zadań,
o których mowa w § 1.
§ 5
1. Całokształtem
działalności Urzędu kieruje burmistrz, przy pomocy zastępcy burmistrza.
2. Zastępca burmistrza działa w zakresie spraw
powierzonych mu przez burmistrza, podczas nieobecności burmistrza pełni jego
zastępstwo, ponosząc pełną odpowiedzialność za podjęte w tym okresie działania.
3. W ramach
uprawnień wyrażonych w ust. 1, burmistrz może wydawać zarządzenia wewnętrzne, o
ile nie przeciwstawiają się temu obowiązujące przepisy prawa.
§
6
Burmistrz
Miasta Karpacza, poza przypadkami określonymi w upoważnieniach udzielonych w
trybie art. 39 ust. 2 i ust. 4 oraz powierzenia prowadzenia spraw
w trybie art. 33 ust. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
(t.j. Dz. U. Nr 13 z 1996 r., poz. 74 z późn. zm.), wykonuje swoje funkcje osobiście,
zgodnie z podziałem zadań, kompetencji i odpowiedzialności wynikających z
przepisów odrębnych ustaw, uchwał Rady Miejskiej i niniejszego regulaminu.
Burmistrz Miasta Karpacza
bezpośrednio koordynuje działalność następujących komórek organizacyjnych
urzędu: Wydziału Finansowego, Referatu Administracyjno-Gospodarczego, Referatu
Ochrony, Referatu Promocji Miasta, Referatu Gospodarki Przestrzennej, Urzędu
Stanu Cywilnego – Referatu Spraw Obywatelskich, Referatu Prawnego, Stanowiska
ds. bhp.
§ 7
Zastępca burmistrza wykonuje zadania
i kompetencje w zakresie działania następujących komórek organizacyjnych
urzędu: Referatu Spraw Lokalowych, Referatu Infrastruktury, Inwestycji i
Ochrony Środowiska, Referatu Gospodarki Gruntami i Geodezji, Referatu Zatrudnienia,
Ewidencji i Problemów Alkoholowych, Referatu Organizacji i Nadzoru, Referatu
Obsługi Rady Miejskiej, Komendy Straży Miejskiej, Stanowiska ds. Informatyki,
Stanowiska ds. Zamówień Publicznych.
§ 8
1. Skarbnik
gminy kieruje pracą Wydziału Finansowego, ponosząc przed burmistrzem
odpowiedzialność za realizację powierzonych zadań, w ramach właściwości
rzeczowej wydziału.
2. Kierownicy
referatów kierują pracą referatów, ponosząc przed burmistrzem odpowiedzialność
za realizację powierzonych im zadań, w ramach właściwości rzeczowej referatu i
udzielonego przez burmistrza upoważnienia.
3. W razie nieobecności skarbnika
gminy zastępuje go kierownik Referatu Wydatków i Kosztów, który ponosi
odpowiedzialność za realizację zadań wydziału w tym okresie.
4. Kierownicy
referatów, o ile nie jest to określone w szczegółowym zakresie obowiązków,
wyznaczają spośród pracowników z zachowaniem przepisów prawa pracy – osobę
upoważnioną do pełnienia tej funkcji w czasie swojej nieobecności. Upoważnienie
to wymaga akceptacji burmistrza.
5. Zasadę
ustaloną w ust. 4 stosuje się odpowiednio w przypadkach niemożności wykonywania
funkcji przez kierownika wydziału, referatu, z innych przyczyn.
§ 9
1. Kierownicy wydziałów i
referatów:
1) kierują
działalnością wydziału – referatu, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa
oraz ustaleniami burmistrza,
2) zapewniają
należytą organizację pracy w wydziale, referacie oraz odpowiadają za realizację
zadań powierzonych im przez burmistrza i zastępcę burmistrza.
2. Kierownicy wydziałów,
referatów są zobowiązani do współdziałania w realizacji zadań.
R o z d z i a
ł III
STRUKTURA
ORGANIZACYJNA
§ 10
1. Strukturę organizacyjną Urzędu
tworzą następujące wydziały, referaty, samodzielne stanowiska pracy:
1) Wydział
Finansowy – symbol WF posiadający
następującą strukturę:
a) Referat
Wydatków i Kosztów – symbol FK
b) Referat
Dochodów i Podatków – symbol FD
2) Urząd Stanu
Cywilnego – Referat Spraw Obywatelskich – symbol USC
3) Referat
Gospodarki Przestrzennej – symbol GP
4) Referat
Administracyjno-Gospodarczy – sym-bol AG
5) Referat
Promocji Miasta – symbol PM
6) Referat
Ochrony – symbol OCH
7) Kancelaria
Tajna – symbol KT
8) Referat
Spraw Lokalowych – symbol LK
9) Referat
Infrastruktury, Inwestycji i Ochrony Środowiska – symbol IOŚ
10) Referat
Gospodarki Gruntami i Geodezji – symbol GG
11) Referat
Zatrudnienia, Ewidencji i Problemów Alkoholowych – symbol ZEA
12) Referat
Obsługi Rady Miejskiej – symbol RM
13) Komenda
Straży Miejskiej – symbol SM
14) Referat
Organizacji i Nadzoru – symbol ON
15) Stanowisko
ds. informatyki – Administrator Bezpieczeństwa Informacji – symbol GI
16) Stanowisko
ds. zamówień publicznych – symbol ZP
17) Stanowisko
ds. bhp – symbol BHP
18) Referat
Prawny – symbol RP
2. W strukturze:
a) wydziału
finansowego
– działa
skarbnik gminy,
b) referatu
ochrony
– działa
Pełnomocnik Ochrony Informacji Niejawnych,
c) stanowiska
ds. informatyki
– działa
Administrator Bezpieczeństwa Informacji.
3. Schemat organizacyjny Urzędu
Miejskiego w Karpaczu, stanowi załącznik nr 1 do regulaminu.
R o z d z i a
ł IV
NARADY
§ 12
1. Burmistrz
zwołuje okresowo narady z udziałem kierowników wydziałów, referatów i
pracowników na samodzielnych stanowiskach pracy, w celu zapewnienia sprawnej
realizacji zadań Urzędu.
2. Tematy narad ustala burmistrz,
w tym w oparciu o propozycje zgłoszone przez kierowników wydziałów, referatów
bądź pracowników na samodzielnych stanowiskach pracy w zakresie wyłącznie
uzgodnienia współdziałania komórek organizacyjnych Urzędu.
3. Tryb i
terminy zwoływania narad może być ustalony wg § 5 ust. 3 regulaminu.
§ 13
1. Posiedzenia narad są
protokołowane z odnotowaniem ustaleń lub wniosków zakwalifikowanych przez burmistrza
do realizacji.
2. Obsługę
organizacyjną i kancelaryjną narad zapewnia Referat Organizacji i Nadzoru,
dbając o należyty stan dokumentacji, przekazywanie ustaleń i wniosków do
realizacji właściwym wydziałom, referatom, stanowiskom pracy oraz egzekwowanie
informacji o ich wykonaniu.
§ 14
Zasady określone w § 12 ust. 2 oraz
§ 13 stosuje się odpowiednio do spotkań burmistrza organizowanych z inicjatywy
innych organów, organizacji społecznych, stowarzyszeń itp.
R o z d z i a
ł V
ZASADY
FUNKCJONOWANIA KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH URZĘDU
§ 15
1. Zadania
wydziałów, referatów i samodzielnych stanowisk pracy realizują pracownicy
Urzędu, stosowanie do wewnętrznego podziału pracy.
Wewnętrzny
podział pracy wyrażony jest w zakresach działania komórek organizacyjnych
(stanowisk pracy), stanowiących załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu.
2. Stosownie do postanowień
wewnętrznego podziału pracy, ustala się zakresy czynności pracowników urzędu,
obejmujące wyszczególnienie zadań i obowiązków, ramy uprawnień i
odpowiedzialności pracowników oraz wyznaczenie zastępstw w czasie ich
nieobecności.
3. W
przypadku zmiany zakresu, charakteru i treści zadań komórek organizacyjnych
oraz sposobu ich realizacji, obowiązuje dokonanie odpowiednich zmian w
regulaminie i w zakresach czynności pracowników.
Powyższe
czynności nie wymagają ponownego uchwalenia regulaminu przez Radę Miejską.
4. Nowo zatrudniony pracownik
powinien otrzymać zakres czynności w dniu zawarcia umowy o pracę, a najpóźniej
w dniu przystąpienia do pracy.
Ta sama
zasada dotyczy przypadków przeniesienia pracownika na inne stanowisko pracy.
§ 16
1. Jeżeli
wykonanie określonego zadania i załatwienia sprawy wymaga współdziałania dwóch
lub więcej wydziałów, referatów kierownicy tych komórek z własnej inicjatywy
uzgadniają sposób wykonania zadania i ustalają, którzy z nich sprawują funkcje
koordynacyjne niezbędne do wykonania zadania i załatwienia sprawy (wydział,
referat wiodący).
2. Przepisu ust. 1 nie stosuje
się jeżeli obowiązek ten wynika bezpośrednio z przepisów prawa lub wydział,
referat wiodący wyznaczy burmistrz lub zastępca burmistrza.
3. Wydziały,
referaty zobowiązane są do wzajemnego informowania się o wytycznych, podjętych
rozstrzygnięciach i innych ustaleniach mających związek z przedmiotem sprawy
lub jeżeli ich znajomość jest niezbędna dla zharmonizowania działalności
Urzędu.
4. Przy
konieczności współdziałania samodzielnych stanowisk pracy, stanowisko wiodące wyznacza
burmistrz lub zastępca burmistrza.
§ 17
1. Zadania
wynikające ze sprawowania przez Zarząd Miasta nadzoru nad podległymi gminie
jednostkami organizacyjnymi wykonuje Referat Organizacji i Nadzoru.
2. Zadania związane z
wykonywaniem przez Zarząd Miasta funkcji Zgromadzenia Wspólników Jednoosobowych
Spółek Prawa Handlowego Gminy oraz funkcji Wspólnika – Akcjonariusza w spółkach
prawa handlowego z udziałem gminy, wykonuje w zakresie obsługi
organizacyjno-technicznej i merytorycznej tych funkcji Referat Organizacji i
Nadzoru.
3. Zadania
związane z uczestnictwem gminy w związkach międzygminnych wypełnia Referat
Infrastruktury, Inwestycji i Ochrony Środowiska oraz Wydział Finansowy –
wyłącznie w sprawach finansowych.
§ 18
1. Wydziały, referaty, samodzielne
stanowiska pracy przy znakowaniu spraw stosują symbole literowe odpowiednie dla
danej komórki (stanowiska), określone w § 10.
2. Korespondencja pisemna
wewnętrzna między komórkami organizacyjnymi Urzędu może być prowadzona tylko w
przypadkach wymaganych przepisami prawa, chyba że niezbędność takiego postępowania
uzasadniona jest względami wynikającymi z przedmiotu załatwianej sprawy.
§ 19
1. Formy
załatwienia spraw w urzędzie, obieg dokumentów między komórkami
organizacyjnymi, wzory pieczęci i zasady posługiwania się nimi, tryb wykonywania
czynności kancelaryjnych, zasady archiwizowania akt a także innych czynności
określa instrukcja kancelaryjna dla organów gmin i związków międzygminnych, o
której mowa w § 2 pkt 4 regulaminu, zwanej dalej instrukcją kancelaryjną.
2. W postępowaniu z dokumentami
niejawnymi, obok zasad ujętych w instrukcji kancelaryjnej stosuje się zasady
wynikające z przepisów szczególnych w tym zakresie.
3. Zasady obiegu
dokumentów finansowo-księgowych, gospodarki majątkiem urzędu oraz odpowiedzialność
za rzeczowe składniki majątkowe w użytkowaniu, reguluje instrukcja obowiązująca
na mocy odrębnego zarządzenia burmistrza.
R o z d z i a
ł VI
ZASADY
PROGRAMOWANIA PRACY
§ 20
1. Programowanie pracy w Urzędzie
ma na celu organizacyjne zapewnienie warunków realizacji zadań Zarządu Miasta
jako organu wykonawczego gminy oraz burmistrza jako kierownika Urzędu.
Wyraża
się ono w formie rocznego programu działania.
2. Program obejmuje węzłowe
przedsięwzięcia wymagające szczególnego nadzoru, podejmowane przez komórki
organizacyjne Urzędu, w ramach realizacji zadań wynikających z:
– ustaw i
wykonawczych aktów prawnych,
– uchwał
Rady Miejskiej,
– uchwał,
postanowień i decyzji Zarządu Miasta,
– propozycji
zgłaszanych przez kierowników jednostek organizacyjnych podległych gminie, organizacje
i stowarzyszenia, komisje społeczne (MKRPA, SKM),
– propozycji
kierowników komórek organizacyjnych Urzędu jeżeli realizacja proponowanych
przedsięwzięć wymaga skoordynowania działań tychże komórek i podległych gminie
jednostek.
§ 21
1. Program działania Urzędu
ustalany jest na okresy roczne.
Tok prac
nad przygotowaniem projektu programu działania nadzoru zastępca burmistrza
miasta.
2. Zastępca burmistrza po
przeprowadzeniu stosownych uzgodnień przedkłada projekt programu działania do
zatwierdzenia burmistrzowi, w terminie najpóźniej do końca pierwszego kwartału
tego roku, którego program dotyczy. O ile jest to wymagane przedmiotem zadania,
ujęcie jego w programie wymaga akceptacji Zarządu Miasta.
3. Zadania
dodatkowe, wynikające w trakcie roku, wprowadza się do programu działania w
formie aneksu.
4. Roczny program działania
Urzędu, sporządza się według wzoru:
– liczba
porządkowa,
– treść
zadania,
– termin
realizacji,
– komórka
realizująca zadanie,
– sposób
wykonania,
– adnotacje
o wykonaniu.
§
22
1. Wykonywanie nadzoru nad
przebiegiem realizacji programu działania sprawuje Referat Organizacji i
Nadzoru. Dokonuje tego sukcesywnie, w miarę upływu terminu, w oparciu o
informacje realizatorów zadań, stosując adnotacje o realizacji poszczególnych
zadań i przekazuje zastępcy burmistrza stosowne informacje w tym względzie.
2. Po upływie roku
kalendarzowego, zastępca burmistrza przedkłada burmistrzowi ogólną ocenę
stopnia wykonania programu działania, z uwzględnieniem uwarunkowań niepełnej
realizacji zadań, z uwzględnieniem odpowiednio terminu, o którym mowa w § 21
ust. 2 regulaminu.
§ 23
Zasady planowania pracy w komórkach
organizacyjnych Urzędu i na stanowiskach samodzielnych oraz system rozliczania
z wykonywania planowanych zadań, ustalają kierownicy komórek i samodzielni pracownicy.
R o z d z i a
ł VII
OGÓLNE ZASADY
ORGANIZACJI KONTROLI
W URZĘDZIE
§ 24
1. Do podstawowych zdań
działalności kontrolnej wykonywanej przez Urząd należą:
a) badanie
legalności, celowości, rzetelności i gospodarności działań jednostek
organizacyjnych podporządkowanych gminie,
b) badanie
wykonywania zadań własnych gminy pod względem legalności, celowości,
rzetelności i gospodarności,
c) badanie
stanu realizacji zdań zleconych i powierzonych gminie z zakresu administracji
rządowej,
d) badanie
sprawności organizacyjnej, poziomu funkcjonowania i legalności działań komórek
organizacyjnych Urzędu,
e) badanie
zgodności podejmowanych rozstrzygnięć z obowiązującymi przepisami prawa.
2. Celem kontroli jest
zapewnienie bieżących, obiektywnych informacji, ocen i analiz umożliwiających
burmistrzowi i Zarządowi Miasta wypełnianie zdań określonych przepisami prawa i
wynikających z uchwał Rady Miejskiej.
§ 25
1. Kontrole,
inspekcje, wizytacje w jednostkach podporządkowanych gminie, mogą być
prowadzone przez pracowników Urzędu tylko po uprzednim uzyskaniu imiennego
upoważnienia burmistrza, określającego temat, zakres i termin tych działań.
2. Rejestr
wydanych upoważnień, o których mowa w ust. 1, oraz działania związane z
koordynacją działalności kontrolnej w
jednostkach podporządkowanych gminie, prowadzi Referat Organizacji i Nadzoru.
3. Referat Organizacji i Nadzoru
prowadzi centralny rejestr kontroli przeprowadzonych w Urzędzie przez organy
kontroli państwowej, administracji rządowej w ramach zadań zleconych i
powierzonych oraz inne organy zewnętrzne oraz sprawuje nadzór nad przebiegiem
realizacji wydanych przez te organy zleceń pokontrolnych.
4. Zbiorową
dokumentację kontroli zewnętrznych prowadzi Referat Organizacji i Nadzoru.
Obejmuje
ona protokoły z kontroli, wystąpienia pokontrolne oraz korespondencję związaną
z wykonywaniem zleceń pokontrolnych.
§ 26
1. Burmistrz
i zastępca burmistrza w celu uzyskania wiarygodnej, obiektywnej informacji o
stanie spraw na wybranym odcinku działalności mogą zlecić przeprowadzenie
doraźnej kontroli problemowej.
2. Zadania
związane z organizacją kontroli jak w ust. 1 wykonuje Referat Organizacji i
Nadzoru, do którego należy:
a) opracowanie programu kontroli, zawierającego skład zespołu
kontrolnego, określenie przedmiotowego zakresu kontroli, sposobu przeprowadzenia
i terminu zakończenia,
b) składanie
informacji i stanie zaawansowania kontroli na żądanie osób zlecających,
c) nadzór nad
przygotowaniem wniosków pokontrolnych we współdziałaniu z przewodniczącym
zespołu kontrolnego,
d) nadzór nad
przebiegiem realizacji wniosków pokontrolnych.
§ 27
1. Referat
Organizacji i Nadzoru składa burmistrzowi w okresach za I półrocze i rok, w
terminie do końca miesiąca następującego po upływie okresu sprawozdawczego,
sprawozdanie z realizacji zadań kontrolnych.
2. Regulamin
działalności kontrolnej Urzędu Miejskiego w Karpaczu określa załącznik nr 3 do
regulaminu.
R o z d z i a
ł VIII
ZASADY OBSŁUGI
INTERESANTÓW W URZĘDZIE
§ 28
1. Uprzejme,
sprawne i kompetentne pod względem merytorycznym obsługiwanie obywateli jest
naczelną zasadą pracy w Urzędzie.
2. Wszyscy pracownicy Urzędu
wykonując swoje obowiązki służbowe winni umożliwić obywatelom realizację ich
uprawnień i egzekwować powinności w sposób zgodny z prawem, wykazując należytą
troskę o ochronę ich słusznego interesu, a w szczególności:
– udzielać
interesantom informacji niezbędnych przy załatwianiu ich sprawy,
– wyjaśniać
dogłębnie treść obowiązujących przepisów właściwych ze względu na przedmiot rozpatrywanej
sprawy,
– rozstrzygać
sprawy bezzwłocznie, a w przypadkach jej złożoności, określać terminy
załatwienia w oparciu o przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego,
– przestrzegać
ściśle obowiązujące terminy załatwiania spraw, a wobec obiektywnych przeszkód w
ich dotrzymaniu – powiadamiać o przyczynach zwłoki i określać nowy termin
załatwienia spraw,
– wyczerpująco
informować interesantów o stanie załatwienia wniesionych przez nich spraw, na
każde ich żądanie (pisemne, ustne, telefoniczne lub faxowe),
– informować
interesantów o przysługujących im środkach odwoławczych lub środkach zaskarżenia
niekorzystnych rozstrzygnięć.
§ 29
1. Przy
załatwianiu indywidualnych spraw obywateli nie należy żądać od nich zaświadczeń
na potwierdzenie stanu faktycznego lub prawnego, możliwego do ustalenia na
podstawie przedkładanych przez zainteresowanych do wglądu dokumentów urzędowych.
2. Niezbędne do załatwienia
sprawy dane lub informacje, możliwe do ustalenia na podstawie posiadanej w urzędzie
dokumentacji lub będące w posiadaniu innych jednostek, zbiera i kompletuje
urzędnik załatwiający sprawę, o ile nie sprzeciwia się temu trybowi szczególny
przepis prawa.
§ 30
1. Skargi i
wnioski obywateli są głównym źródłem informacji o funkcjonujących w
społeczeństwie opiniach dotyczących poziomu pracy urzędników administracji
samorządowej.
2. Celem umożliwienia obywatelom
składania skarg i wniosków w sposób bezpośredni, burmistrz lub zastępca
burmistrza przyjmują obywateli w wyznaczonych dniach i godzinach. Miejsce i
czas przyjęć obywateli przez burmistrza lub zastępcę burmistrza podaje się do
wiadomości publicznej, w formie trwałego ogłoszenia w siedzibie Urzędu.
3. W
godzinach przyjmowania skarg i wniosków przez burmistrza lub zastępcę
burmistrza, na swoich stanowiskach pracy powinni być obecni wszyscy kierownicy
wydziałów, referatów oraz gminnych jednostek organizacyjnych, zapewniając
burmistrzowi lub zastępcy burmistrza w razie potrzeby szybką informację lub
opinię w sprawie.
4. Z przyjęć
interesantów składających skargę lub wniosek sporządza się protokół.
5. Obsługę
przyjęć obywateli w sprawach skarg i wniosków zapewnia Referat Organizacji i
Nadzoru.
6. Kierownicy
wydziałów, referatów i inni pracownicy Urzędu, przyjmują obywateli w sprawach
skarg i wniosków, w ramach posiadanych kompetencji codziennie, w godzinach
pracy.
7. Wszyscy
pracownicy Urzędu zobowiązani są do właściwego ewidencjonowania i załatwiania
skarg i wniosków oraz wykorzystywania materiałów zawartych w skargach i
wnioskach do ochrony interesu społecznego i słusznego interesu obywateli, jak
również podejmowania działań w kierunku likwidacji źródeł skarg.
§ 31
1. Tryb postępowania w sprawach
skarg i wniosków regulują przepisy Kodeksu postępowania administracyjnego.
2. Szczegółowe
zasady organizacji przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków
reguluje odrębne zarządzenie burmistrza.
R
o z d z i a ł IX
ZASADY
INFORMOWANIA DZIENNIKARZY ŚRODKÓW MASOWEGO PRZEKAZU
I WYKORZYSTYWANIA KRYTYKI PRASOWEJ
§ 32
1. Informacji o działalności
Urzędu udzielają dziennikarzom polskim:
a) burmistrz,
zastępca burmistrza,
b) kierownicy
wydziałów, referatów i pracownicy na samodzielnych stanowiskach pracy – w odniesieniu
do tematów leżących w ich kompetencjach, o ile nie ma możliwości udzielania
informacji przez burmistrza i zastępcę burmistrza.
2. Burmistrz zobowiązany jest
umożliwić dziennikarzom swobodne zbieranie opinii i informacji wśród pracowników.
3. Pracownicy
Urzędu udzielający dziennikarzom informacji, winni uwzględniać wymogi związane
z obowiązkiem ochrony danych osobowych i ochrony informacji niejawnych.
4. Informacji
dziennikarzom zagranicznym udzielają: burmistrz i zastępca burmistrza.
5. Właściwi
rzeczowo pracownicy Urzędu obowiązani są przygotowywać burmistrzowi i zastępcy burmistrza
pisemne stanowisko w sprawie krytycznych publikacji na temat działalności
urzędu oraz odpowiedzi na zarzuty, jeżeli zostały one zawarte w danej
publikacji.
R o z d z i a
ł X
TRYB PRACY W
URZĘDZIE
§ 33
1. Pracownik urzędu obowiązany
jest przestrzegać zasady podporządkowania służbowego wynikającego z organizacji
Urzędu i szczegółowego podziału czynności.
2. Pracownik,
który otrzymał polecenie z pominięciem drogi służbowej winien o tym fakcie
niezwłocznie powiadomić swojego przełożonego.
3. Pracownik
prowadzący sprawę obowiązany jest do zbierania niezbędnych danych także od
innych komórek organizacyjnych.
4. W czasie nieobecności
pracownika, sprawy prowadzone przez niego wchodzą w zakres zadań innego
wyznaczonego przez burmistrza pracownika – zgodnie z zakresem czynności
służbowych.
5. Porządek i
czas pracy w Urzędzie oraz obowiązki pracodawcy i pracownika określa regulamin
pracy.
R o z d z i a
ł XI
ZAMAWIANE,
PRZECHOWYWANIE, UŻYWANIE PIECZĘCI
§ 34
1. Wzory zamawianych dla potrzeb
urzędu pieczęci nagłówkowych i pieczęci do podpisu powinny być zgodne z wzorami
określonymi w instrukcji kancelaryjnej oraz stanem organizacji Urzędu ustalonym
w regulaminie.
2. Wzór i
używanie pieczęci urzędowej określają odrębne przepisy.
§
35
1. Czynności
związane z zamawianiem, ewidencją, wydawaniem i wycofywaniem z użytku pieczęci
wykonuje Referat Administracyjno-Gospodarczy.
2. Wnioski
kierowników wydziałów i referatów oraz pracowników na samodzielnych
stanowiskach pracy o wykonanie nowych pieczęci, pod względem zgodności z
instrukcją kancelaryjną i stanem organizacji Urzędu opiniuje Referat
Organizacji i Nadzoru.
Opinię
taką obowiązany jest uzyskać pracownik na egzemplarzu wniosku przed złożeniem
go w Referacie Administracyjno-Gospodarczym. Referat ten przed zleceniem
wykonania, obowiązany jest uzyskać akceptację burmistrza.
§ 36
1. Wydanie
wykonanych pieczęci przez Referat Administracyjno-Gospodarczy odbywa się za pokwitowaniem.
2. Referat
Administracyjno-Gospodarczy prowadzi ewidencję pieczęci według układu uwzględniającego:
– odcisk pieczęci,
– imię i nazwisko pracownika, u którego pieczęć
się znajduje,
– datę wydania,
– datę zwrotu po zużyciu, zdezaktualizowaniu
bądź wycofaniu z użycia, w związku ze zmianą stanowiska lub rozwiązaniem
stosunku pracy,
– datę
komisyjnego zniszczenia.
3. Przekazywanie
pieczęci nowemu pracownikowi w ramach zmian personalnych na danym stanowisku
pracy, powinno odbywać się za protokołem zdawczo-odbiorczym i zgłoszeniem tego
faktu do odnotowania w ewidencji, o której mowa w ust. 2.
4. Pieczęcie
do podpisu, z chwilą zmiany stanowiska pracy przez pracownika lub rozwiązania
stosunku pracy winny być zwrócone do Referatu Administracyjno-Gospodarczego.
Obowiązek ten egzekwuje Referat Organizacji i Nadzoru przed wydaniem nowego
angażu pracownikowi przeniesionemu na inne stanowisko pracy lub świadectwa
pracy osobie,
z którą rozwiązuje się stosunek pracy.
§ 37
Pieczęcie wycofane z użycia powinny
być protokolarnie zniszczone przez powołaną w tym celu komisję. Komisję taką
doraźnie powołuje burmistrz.
§ 38
1. Nadzór nad prawidłowym
zabezpieczeniem i używaniem pieczęci należy do burmistrza.
2. Odpowiedzialność
za właściwe przechowywanie pieczęci oraz zabezpieczenie ich przed kradzieżą ponoszą
pracownicy, którym zostały one powierzone do użytku.
3. Do obowiązków
pracowników, którym powierzono przechowywanie i używanie pieczęci należy:
– sprawdzenie,
czy dokument przedstawiony do odciśnięcia na nim pieczęci kwalifikuje się do tego i czy jest podpisany ze
wskazaniem stanowiska służbowego podpisującego,
– osobiste
odciśnięcie pieczęci,
– przechowywanie
pieczęci pod zamknięciem oraz ochrona przed utratą i samodzielnym jej użyciem
przez osoby niepowołane,
– natychmiastowe
zgłoszenie kierownikowi Referatu Administracyjno-Gospodarczego o kradzieży
pieczęci lub jej zagubieniu.
4. Fakt
zaginięcia lub zagubienia pieczęci należy bezzwłocznie zgłosić burmistrzowi.
5. W
przypadku zaginięcia lub zagubienia pieczęci, burmistrz zarządza postępowanie
wyjaśniające w celu ustalenia okoliczności utraty pieczęci i pracownika winnego
niedochowania należytego jej zabezpieczenia.
Burmistrz
zawiadamia zainteresowany organ o zaginięciu lub zagubieniu pieczęci używanych
w Urzędzie.
R o z d z i a
ł XII
ZASADY
PODPISYWANIA PISM I DECYZJI
§ 39
1. Pisma i decyzje zastrzeżone do
podpisu burmistrza obejmują:
a) pisma
kierowane do naczelnych i centralnych organów, wojewody, marszałka województwa,
starosty i organów wykonawczych samorządów gminnych, w sprawach związanych z
reprezentowaniem gminy na zewnątrz oraz kierowaniem bieżącymi sprawami gminy,
b) pisma wyrażające oświadczenia
woli, związane z prowadzeniem bieżącej działalności gminy, stosownie do
udzielonego upoważnienia przez Zarząd Miasta,
c) pisma
wynikające z wykonywania uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników
Urzędu,
d) pisma
wynikające z wykonywania uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do kierowników
gminnych jednostek organizacyjnych, z wyjątkiem ich zatrudniania i zwalniania,
e) odpowiedzi
na interpelacje, wnioski i zapytania radnych,
f) pisma
stanowiące odpowiedź na postulaty mieszkańców, zgłaszane za pośrednictwem radnych,
g) upoważnienie
pracowników Urzędu do prowadzenia kontroli lub wizytacji w gminnych jednostkach
organizacyjnych oraz kontroli w jednostkach nie podlegających gminie,
h) odpowiedzi
na skargi i wnioski dotyczące kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
kierowników wydziałów, referatów i samodzielnych stanowisk pracy Urzędu,
i) wystąpienia
pokontrolne z przeprowadzonych przez urząd kontroli,
j) pisma
kierowane do organów ścigania w sprawie
podjęcia postępowania karnego przeciwko pracownikom urzędu oraz kierownikom
jednostek nadzorowanych,
k) pisma do
organów kontroli w sprawie przeprowadzenia kontroli w jednostkach podporządkowanych,
l) decyzje
wydawane przez Zarząd Miasta w sprawach z zakresu administracji publicznej,
m) decyzje w
indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej, do których
wydawania nie upoważniono pracowników Urzędu,
n) postanowienia
w sprawie wniosków lub zgód, o których mowa w art. 17 ust. 2 i 3 ustawy z dnia
26 listopada 1998 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego w latach
1999–2001 (Dz. U. Nr 150, poz. 983 z późn. zm.),
o) decyzje w
sprawach udzielania ulg, odraczania, umarzania, rozkładania na raty oraz
zaniechania poboru w zakresie podatków i opłat stanowiących dochody gminy i
wypłacanych bezpośrednio na rachunek gminy,
p) pełnomocnictwa
do działania w jego imieniu,
q) pisma i
dokumenty zastrzeżone w odrębnym trybie lub mające ze względu na swój charakter
specjalne znaczenie,
r) inne pisma
w sprawach związanych z realizacją kompetencji zastrzeżonych dla burmistrza
oraz dotyczące spraw o charakterze reprezentacyjnym.
§ 40
1. Zastępca
burmistrza zastępuje burmistrza w czasie jego nieobecności i wówczas zakres
zastępstwa rozciąga się na wszystkie czynności zastrzeżone do kompetencji
burmistrza.
2. W okresie krótkotrwałej
nieobecności burmistrza, zastępca burmistrza podpisuje pisma i decyzje wymienione
w § 39, w sprawach nie cierpiących zwłoki i terminowych.
3. Zastępca
burmistrza podpisuje pisma odpowiednio do podziału zadań i kompetencji,
niepublicznej, w ramach uzyskanego upoważnienia burmistrza.
4. Zastępca
burmistrza podpisuje decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji
publicznej, w ramach uzyskanego upoważnienia burmistrza.
§ 41
1. Kierownicy wydziałów,
referatów i pracownicy na samodzielnych stanowiskach pracy upoważnieni są do
podpisywania :
a) decyzji
administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,
stosownie do uzyskanego upoważnienia burmistrza,
b) pism
informacyjno-porządkowych Urzędu,
c) pism
związanych z niezbędną korespondencją wewnętrzną w Urzędzie, w ramach
współdziałania.
2. Szczegółowe zasady
podpisywania dokumentów określonych w ust. 1 pkt b i pkt c oraz używanie
pieczątek podpisowych reguluje odrębne zarządzenie burmistrza.
§ 42
1. Przygotowywanie
dokumentów zastrzeżonych do podpisu przez burmistrza, zastępcę burmistrza należą
do właściwych merytorycznie wydziałów, referatów, samodzielnych stanowisk
pracy.
2. Koordynacja działań związanych
z przygotowaniem dokumentów, o których mowa w ust. 1, a dotycząca zakresu
działania kilku komórek organizacyjnych należy do komórki wyznaczonej przez
burmistrza lub zastępcę burmistrza.
3. Jeżeli
dokumenty przedkładane burmistrzowi do podpisu dotyczą zagadnień nadzorowanych
przez zastępcę burmistrza, ich treść powinna uzyskać aprobatę zastępcy
burmistrza , w formie podpisu na kopii pisma.
4. Kierownicy
wydziałów, referatów i pracownicy na samodzielnych stanowiskach pracy są odpowiedzialni
za merytoryczną prawidłowość i zgodność z prawem przygotowywanych dokumentów do
podpisu burmistrza lub zastępcy burmistrza, co potwierdzają swoim podpisem na
ich kopiach.
5. Pracownicy
jak w ust. 4 obowiązani są konsultować:
– ze
skarbnikiem gminy – projekty pism w sprawach wykraczających poza ustalenia
ujęte w budżecie gminy,
– z
kierownikiem Referatu Organizacji i Nadzoru – projekty pism w sprawach z
zakresu organizacji i funkcjonowania Urzędu oraz realizacji polityki kadrowej.
R o z d z i a
ł XIII
ZASADY OBSŁUGI
POSIEDZEŃ ZARZĄDU MIASTA
§ 43
1. Posiedzenia
Zarządu Miasta odbywają się w terminach wyznaczanych przez burmistrza – przewodniczącego
Zarządu Miasta.
2. Projekt
tematyki obrad posiedzenia Zarządu Miasta, przedkłada każdorazowo burmistrz
celem jej zatwierdzenia.
3. Z
posiedzeń Zarządu sporządzane są protokoły, w zakresie wynikającym z regulaminu
Zarządu Miasta.
4. Protokoły
sporządza zastępca burmistrza lub inny pracownik Urzędu wyznaczony przez
burmistrza, który zobowiązany jest do zachowania tajemnicy państwowej i
służbowej wynikającej z treści zagadnień będących przedmiotem obrad.
5. Pracownicy Urzędu i kierownicy
gminnych jednostek organizacyjnych, w ramach zagadnień właściwych dla nich
rzeczowo, a będących we właściwości Zarządu, obowiązani są przygotować
rozpatrywane sprawy dla Zarządu z należytą starannością pod względem
dokumentacyjnym.
Czynności
z tym związane obejmują:
– przygotowanie
projektu uchwały, postanowienia, decyzji bądź wniosku lub stanowiska zarządu,
wraz z niezbędnym uzasadnieniem merytorycznym (załącznik do projektu aktu stanowiącego
lub rozstrzygającego istotę sprawy),
– uzyskanie
potwierdzenia przez radcę prawnego na danym dokumencie,
– przedstawienie
tak przygotowanej dokumentacji sprawy wyprzedzająco przed posiedzeniem Zarządu,
burmistrzowi lub zastępcy burmistrza, na co najmniej 7 dni.
Termin
ten może być krótszy, wyłącznie w sprawach szczególnych, po akceptacji
burmistrza lub zastępcy burmistrza.
6. W
przypadku wyznaczenia przez burmistrza, pracownik właściwy dla rozpatrywanej
sprawy, obowiązany jest ją zaprezentować szczegółowo na posiedzeniu Zarządu.
7. Kierownicy wydziałów,
referatów i pracownicy na samodzielnych stanowiskach pracy obowiązani są
przygotowywać sprawy objęte właściwością Zarządu, tak aby mogły być one załatwione
w obowiązujących terminach, bez zbędnej zwłoki.
8. Podjęte na
posiedzeniu zarządu rozstrzygnięcie jest podstawą dla pracowników Urzędu właściwych
rzeczowo dla rozpatrywanej sprawy, do bezzwłocznego załatwiania dalszego toku
sprawy. W tym względzie nie jest konieczne oczekiwanie na formalne
zatwierdzenie protokołu na następnym posiedzeniu Zarządu.
9. Pracowników
urzędu przedkładających sprawy na Zarząd, obowiązuje stałe współdziałanie z
protokołującym posiedzenie Zarządu lub pracownikiem Referatu Organizacji i
Nadzoru przygotowującym czystopis protokołu.
10. Po
zatwierdzeniu protokołu z posiedzenia Zarządu Miasta, Referat Organizacji i
Nadzoru zapewnia:
– sporządzenie
wyciągów z protokołu w sprawach właściwych dla odpowiednich komórek
organizacyjnych Urzędu (ustalenia, wnioski),
– należyty
stan dokumentacji z posiedzeń Zarządu,
– egzekwowanie
od właściwych pracowników Urzędu informacji o wykonaniu postanowień podjętych
przez Zarząd.
11. Do
postępowania z protokołami posiedzeń Zarządu nie wyszczególnionego powyżej
stosuje się odpowiednie przepisy instrukcji kancelaryjnej.
R o z d z i a
ł XIV
POSTANOWIENIA
KOŃCOWE
§ 44
Załączniki nr nr 1, 2, 3 do
regulaminu, stanowią jego integralną część.
§ 45
Zmiany regulaminu następują w trybie
wymaganym dla jego uchwalenia, z wyjątkiem określonych w § 15 ust. 3.
§ 46
Niniejszy regulamin wchodzi w życie,
w trybie ustalonym w uchwale Rady Miejskiej go wprowadzającej.
Załącznik
nr 1 do regulaminu organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Karpaczu
Załącznik
nr 2 do regulaminu organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Karpaczu
ZAKRESY DZIAŁANIA KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH
URZĘDU MIEJSKIEGO W KARPACZU
Wydział, referaty i samodzielne
stanowiska pracy, każdy w zakresie swojej właściwości, podejmują działania i
prowadzą sprawy związane z realizacją zadań Zarządu Miasta i burmistrza,
dotyczące:
1) zapewnienia
właściwej i terminowej realizacji wykonywania budżetu gminy,
2) opracowywania
projektów uchwał Rady Miejskiej, przedkładanych przez Zarząd pod obrady Rady,
3) określania,
w dostosowaniu do miejscowych warunków, sposobu wykonywania uchwał Rady
Miejskiej oraz koordynowania i kontrolowania wynikających stąd zadań,
4) organizowania
kontroli wykonywania na obszarze gminy zadań administracji samorządowej, określonych
w ustawach oraz rozporządzeniach, uchwałach Rady Miejskiej i Zarządu oraz
uchwałach i zarządzeniach innych właściwych organów,
5) wglądu w
tok załatwianych spraw przez gminne jednostki organizacyjne, poprzez realizację
uprawnień nadzorczych i kontrolnych,
6) zachowania szczególnej
staranności przy wykonywaniu zadań związanych z zarządem i gospodarowaniem
mieniem komunalnym,
7) zapewnienia
współdziałania wszystkich właściwych jednostek organizacyjnych w tym działających
na terenie gminy, w celu zapobiegania zagrożeniu życia i zdrowia ludzi,
zagrożeń środowiska, utrzymania porządku publicznego i bezpieczeństwa, ochrony
przeciwpożarowej oraz zapobiegania klęskom żywiołowym i innym nadzwyczajnym
zagrożeniom, a także zwalczania i usuwania ich skutków,
8) przygotowania
dla potrzeb Zarządu i burmistrza projektów sprawozdań, ocen, analiz, i
bieżących informacji na określony temat z zakresu działalności administracji
samorządowej,
9) opracowywania
obowiązującej sprawozdawczości statystycznej,
10) opracowywania
propozycji do „strategii rozwoju miasta
Karpacza do roku 2010”,
11) inicjowania
i podejmowania przedsięwzięć organizacyjnych w celu zapewnienia właściwej i
terminowej realizacji zadań określonych w „strategii rozwoju miasta Karpacza do
roku 2010”,
12) udzielanie radnym, na ich prośbę, informacji i
materiałów oraz pomocy w wykonywaniu ich obowiązków, z wyjątkiem informacji
podlegających „ochronie” w trybie przepisów szczególnych,
13) współpracy burmistrza z organizacjami społecznymi,
stowarzyszeniami i fundacjami działającymi na terenie gminy,
14) zapobiegania powstawaniu negatywnych zjawisk
społecznych,
15) korzystania
z doradztwa naukowego przy podejmowaniu decyzji o zasadniczym znaczeniu,
16) usprawniania
organizacji, metod i form pracy komórek organizacyjnych urzędu,
17) przestrzegania
nakazanej przepisami prawa ochrony w sprawach stanowiących informacje niejawne,
18) właściwego
przechowywania i ochrony akt.
II. Zakresy
działania poszczególnych
komórek organizacyjnych
1. Do zakresu działania Urzędu
Stanu Cywilnego – Referatu Spraw Obywatelskich należy:
– sporządzanie
aktów urodzeń, zawartych małżeństw, aktów zgonu,
– przyjmowanie
zgłoszeń o urodzeniu dziecka w innym okręgu, przyjmowanie oświadczeń o uznaniu
dziecka, o nadaniu dziecku nazwiska męża matki, o wstąpienie w związek
małżeński,
– wpisywanie
postanowień sądowych o ustaleniu treści aktu, jeżeli akt nie został
sporządzony,
– dokonywanie
zmian dodatkowych i przepisów w księgach aktów stanu cywilnego,
– zawiadamianie
innych Urzędów Stanu Cywilnego o sporządzanych aktach,
– wypełnianie
i przesyłanie do Urzędu Statystycznego formularzy statystycznych z czynności
Urzędu Stanu Cywilnego,
– prowadzenie
akt zbiorowych, skorowidzów do ksiąg stanu cywilnego i innych pomocy kancelaryjnych,
– wydawanie
wypisów z ksiąg stanu cywilnego,
– przyjmowanie
oświadczeń od kobiet rozwiedzionych o powrocie do poprzedniego nazwiska, stanu
cywilnego sporządzonego za granicą, postanowień sądowych o uznaniu za zmarłego,
postanowień sądowych o ustaleniu treści aktu urodzenia dzieci nieznanych
rodziców, o stwierdzeniu zgonu, aktów stanu cywilnego sporządzanych w
niepolskich urzędach konsularnych,
– sporządzanie
aktów urodzeń, małżeństw i zgonów, które nastąpiły za granicą,
– wypisywanie
wypisów wystawionych przez osoby, które prowadziły przed 1 stycznia 1946 r.
wyznaniową rejestrację stanu cywilnego, o ile księgi zostały zniszczone lub nie
znajdowały się w posiadaniu Urzędu Stanu Cywilnego,
– przechowywanie
ksiąg stanu cywilnego od 1898r.,
– powiadamianie
Urzędów Stanu Cywilnego, w których został sporządzony akt urodzenia o zawarciu
związku małżeńskiego,
– przesyłanie
kart osobowych mieszkańców do „PESEL” w celu nadania numeru ewidencyjnego,
– wydawanie
decyzji na podstawie aktów stanu cywilnego,
– wydawanie
zaświadczeń do zawarcia związku małżeńskiego konkordatowego,
– wydawanie
zaświadczeń o zdolności prawnej,
– przyjmowanie
wniosków dowodowych, wprowadzanie danych do Centralnego Banku Danych i przesyłanie
danych do Warszawy,
– prowadzenie
rejestru teczek dowodowych,
– rozliczanie
wydawanych dowodów osobistych i tymczasowych,
– prowadzenie
ewidencji ludności,
– prowadzenie
kartotek mieszkańców,
– udzielenie
informacji adresowych,
– prowadzenie
spraw meldunkowych obcokrajowców,
– prowadzenie
spraw wojskowych,
– wydawanie
potwierdzeń zameldowania czasowego do przekroczenia granicy z Czechami,
– przeprowadzanie
rejestracji przedpoborowych i przygotowywanie poboru,
– wydawanie
decyzji administracyjnych dotyczących: zameldowania, wymeldowania i uznających
żołnierza za jedynego żywiciela rodziny,
– oraz inne
sprawy wynikające z odpowiednich przepisów.
2. Do zakresu działania Referatu Spraw Lokalowych należy:
– analiza i koordynacja gospodarki lokalami komunalnymi,
– prowadzenie rejestru zasobów komunalnych,
– korespondencja i udzielenie informacji
interesantom z zakresu spraw lokalowych,
– obsługa administracyjna Społecznej Komisji
Mieszkaniowej,
– kompletowanie dokumentacji i prowadzenie teczek
osobowych osób starających się o przydział lokalu komunalnego,
– prowadzenie, wspólnie z członkami Społecznej
Komisji Mieszkaniowej, wizji w lokalach mieszkalnych,
– przygotowywanie dokumentów i prowadzanie
korespondencji w zakresie wniosków o zamianę lokali mieszkalnych,
– prowadzenie obsługi administracyjnej
egzekucji wyroków sadowych,
– przygotowywanie dokumentacji i przeprowadzanie
przetargu na stawkę bazową czynszu na wolne lokale użytkowe i mieszkalne,
– nadzorowanie działalności Miejskiego Zakładu
Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Karpaczu w zakresie zarządu lokalami
komunalnymi,
– prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem
dodatków mieszkaniowych, w tym:
* rozpatrywanie wniosków o przyznanie dodatków
mieszkaniowych,
* przygotowywanie decyzji w sprawie dodatków
mieszkaniowych,
* sporządzanie miesięcznych list wypłat dodatków
mieszkaniowych,
* sporządzenie wniosków o przyznanie dotacji
celowej na wypłatę dodatków mieszkaniowych do Wojewody Dolnośląskiego,
* rozliczanie
dotacji celowej na wypłatę dodatków mieszkaniowych,
* rozpatrywanie odwołań,
* wykonywanie postanowień Samorządowego
Kolegium Odwoławczego w sprawie wydawanych decyzji dotyczących dodatków
mieszkaniowych.
3. Do zakresu działania Referatu Obsługi Rady Miejskiej należy:
– obsługa
kancelaryjno-biurowa Rady Miejskiej,
– przygotowywanie
we współpracy z właściwymi merytorycznie komórkami organizacyjnymi Urzędu
materiałów dotyczących projektów uchwał Rady, jej komisji oraz innych
materiałów na posiedzenia i obrady tych
organów,
– przechowywanie
uchwał podejmowanych przez organy gminy,
– przekazywanie
korespondencji do i od Rady, jej komisji oraz poszczególnych radnych,
– przygotowywanie
materiałów do projektów planów pracy Rady i jej komisji,
– podejmowanie
czynności organizacyjnych związanych z przeprowadzaniem sesji, zebrań, posiedzeń
i spotkań Rady i jej komisji,
– protokołowanie
sesji, posiedzeń, zebrań i spotkań Rady i jej komisji,
– prowadzenie
centralnego rejestru uchwał Rady,
– prowadzenie
rejestru interpelacji i wniosków radnych,
– prowadzenie
rejestru wniosków i opinii komisji Rady,
– organizowanie
szkoleń radnych i członków komisji Rady nie będących radnymi,
– wykonywanie
zadań związanych z wyborami do Sejmu i Senatu RP i samorządu gminnego i innych
organów stosownie do obowiązujących przepisów.
4. Do
zakresu działania Wydziału Finansowego należy ogół czynności związanych z
gospodarowaniem finansami lokalnymi samorządu gminnego oraz operacjami finansowymi,
w tym do:
* Referatu
Wydatków i Kosztów należy:
– prowadzenie
bieżącej ewidencji syntetycznej i analitycznej wydatków budżetu gminy w
podziale na działy, rozdziały i paragrafy klasyfikacji budżetowej, zgodnie z
wymogami ustawowymi, w tym ustawy o rachunkowości,
– ewidencja
rozrachunków z odbiorcami i dostawcami,
– kontrola i
prawidłowość wykorzystania udzielonych dotacji zakładom budżetowym i gminnym
instytucjom kultury oraz innym jednostkom nie będących jednostkami organizacyjnymi
gminy,
– sporządzanie
sprawozdań z wydatków budżetowych i zadań zleconych gminie,
– sporządzanie
list płac oraz ewidencja rozrachunków z pracownikami,
– sporządzanie
deklaracji ZUS oraz prowadzenie ewidencji rozrachunków z Zakładem Ubezpieczeń
Społecznych,
– rozliczanie
delegacji i ryczałtów,
– dekretacje
dokumentów księgowych,
– prowadzenie
syntetycznej i analitycznej ewidencji wydatków i kosztów inwestycji,
– księgowanie
obrotów kasy,
– rozliczanie
otrzymanych dotacji celowych,
– prowadzenie
syntetycznej i analitycznej ewidencji środków trwałych,
– naliczanie
umorzeń środków trwałych,
– prowadzenie
ksiąg inwentarzowych wyposażenia,
– prowadzenie
obsługi kasowej, tj. przyjmowanie wpłat z tytułu podatków i opłat, wystawianie
czeków i podejmowanie gotówki z banku oraz
sporządzanie przelewów bankowych,
– ewidencja
podatku VAT, tj. sporządzanie rejestrów VAT, rejestrów sprzedaży i zakupu oraz
sporządzanie deklaracji VAT,
– kontrola i
nadzór nad prawidłową realizacją wydatków budżetowych,
– prowadzenie
obsługi księgowej Środka Specjalnego przy Urzędzie Miejskim,
– prowadzanie
obsługi księgowej Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
* Referatu Dochodów i Podatków należy:
– prowadzenie
bieżącej ewidencji dochodów budżetu gminy według źródeł ich powstawania,
– analiza i
kontrola rytmiczności i terminowości dokonywania wpłat z tytułu należnych
gminie dochodów budżetowych,
– wszczynanie
postępowania egzekucyjnego,
– prowadzenie
księgowości syntetycznej i analitycznej realizowanych dochodów budżetu gminy w
podziale na działy, rozdziały i paragrafy klasyfikacji budżetowej, zgodnie z
zasadami określonymi w ustawie o rachunkowości,
– sporządzanie
sprawozdań kwartalnych, półrocznych i rocznych z realizacji należnych gminie
dochodów budżetowych,
– wymiar
podatku od nieruchomości osób fizycznych,
– określenie
wysokości podatku od nieruchomości osób prawnych, podatku od środków
transportowych i od posiadania psów,
– ewidencja wpływów z tytułu dzierżaw okresowych
oraz czynszów najmu lokali użytkowych,
– ewidencja
przychodów budżetowych z tytułu sprzedaży składników mienia komunalnego i
prywatyzacji,
– przygotowywanie projektów uchwał okołobudżetowych,
– rozpatrywanie odwołań składanych przez podatników
do Samorządowego Kolegium Odwoławczego oraz prowadzenie wymaganej
korespondencji z Samorządowym Kolegium Odwoławczym,
– prowadzenie kontroli w zakresie pobierania i
rozliczania opłaty miejscowej, zawieranie umów z inkasentami, prowadzenie
rozliczeń z Urzędem Skarbowym i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych z ww. tytułu.
5. Do zakresu działania Referatu
Infrastruktury, Inwestycji i Ochrony Środowiska należy:
– prowadzenie całokształtu problematyki dotyczącej
przedsięwzięć inwestycyjnych podejmowanych przez gminę, tj.: planowanie,
projektowanie, realizacja i oddanie do użytku,
– prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem
zadań przypisanych organom gminy z następujących ustaw:
a) prawo wodne,
b) o ochronie i kształtowaniu środowiska,
c) o ochronie przyrody,
d) o lasach,
e) o odpadach,
f) o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
g) o gospodarce komunalnej,
– realizacja zadań przypisanych zarządcy dróg
gminnych przepisami ustawy o drogach publicznych oraz aktów wykonawczych do tej
ustawy,
– nadzór nad wykonywaniem przez podmiot zewnętrzny
zadań dotyczących utrzymania i konserwacji zieleni miejskiej,
– prowadzenie spraw z zakresu cmentarnictwa
gminnego, w tym nadzór nad utrzymaniem cmentarza gminnego,
– nadzór nad wykonywaniem działalności przez
MZGKiM Karpacz w zakresie gospodarki komunalnej, zlecanie i rozliczanie oraz
odbiory robót finansowanych bezpośrednio z budżetu gminy,
– nadzorowanie spraw z zakresu utrzymania i konserwacji
oświetlenia ulicznego,
– inspirowanie niezbędnych dla interesów gminy
działań właściwych podmiotów prowadzących zaopatrzenie w energię elektryczną i
gaz ziemny,
– współdziałanie z podmiotami świadczącymi usługi
telekomunikacji na terenie gminy,
– prowadzenie spraw rzeczowych z zakresu usuwania
skutków powodzi,
– opiniowanie spraw przedkładanych do oceny organom
gminy przez Związek Gmin Karkonoskich,
– koordynacja oraz uzgadnianie zamierzeń i
projektów związanych z zajęciem pasa drogowego w związku z uzbrajaniem terenów
przez inwestorów zewnętrznych,
– koordynacja działań zainteresowanych inwestorów
oraz jednostek projektowych dla zapewnienia właściwych warunków w zakresie
ochrony środowiska.
6. Do
zakresu działania Referatu Gospodarki Przestrzennej należy:
a) prowadzenie spraw wynikających z ustawy z dnia
7 lipca 1994 r. o zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jednolity Dz. U. z 1999
r. Nr 15, poz. 139 ze zmianami), należących do zadań własnych gminy, w tym:
– sporządzanie studium uwarunkowań i kierunków
rozwoju przestrzennego,
– sporządzanie nowych miejscowych planów
zagospodarowania przestrzennego,
– wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i
zagospodarowania terenu,
– wydawanie
wypisów i wyrysów z planu oraz udzielanie informacji o przeznaczeniu terenu w
planie,
– prowadzenie wymaganych rejestrów i wykazów,
– nadzór nad przebiegiem formalno-prawnym prac
planistycznych,
b) uzgadnianie lokalizacji i udzielanie pozwoleń
na lokalizację reklam na terenie miasta,
c) opiniowanie pod względem zgodności z miejscowymi
planami zagospodarowania przestrzennego podziałów działek, sprzedaży działek na
polepszenie zagospodarowania, dzierżaw krótko- i długoterminowych,
d) przyjmowanie i rejestracja wniosków dotyczących
zmian w planie zagospodarowania przestrzennego miasta,
e) opracowywanie specyfikacji istotnych warunków
zamówienia do przetargów w zakresie zamówień publicznych związanych z
wykonywaniem ustawy o zagospodarowaniu przestrzennym,
f) opiniowanie na podstawie ustaleń planu do
spraw prowadzonych przez organy administracji architektoniczno-budowlanej i
nadzoru budowlanego.
7. Do
zakresu działania na stanowisku ds. zamówień publicznych należy:
– przygotowanie uchwał dotyczących powołania
komisji przetargowych, zgodnie ze statutem gminy Karpacz,
– uczestniczenie w przetargach przeprowadzanych
w różnych trybach przetargowych tj.: zgodnie z ustawą z dnia 10 czerwca 1994 r.
o zamówieniach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 1998 r. Nr 119, poz. 777 z
późniejszymi zmianami),
– przygotowanie dokumentacji związanej z przeprowadzeniem
przetargów,
– opracowywanie:
a) specyfikacji
istotnych warunków zamówienia,
b) zaproszeń
do wzięcia udziału w przetargach przeprowadzanych w trybie zapytania o cenę,
c) zaproszeń
do negocjacji z zachowaniem konkurencji,
d) załączników
do specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
e) regulaminów
komisji przetargowych,
f) ogłoszeń
przetargowych,
g) protokołów
z przeprowadzonych przetargów ,
h) załączników
do protokołów z przetargów,
i) notatek
służbowych,
– przygotowywanie i opracowywanie korespondencji
związanej z przetargami tj.:
a) opracowywanie
pism informujących o wyniku przetargów do oferentów,
b) opracowywanie
korespondencji z Urzędem Zamówień Publicznych – ogłoszeń o przeprowadzonych
przetargach, informacji o wyniku przetargu, opracowywanie wniosków do Prezesa
Urzędu Zamówień Publicznych o skrócenie terminów przetargowych, o zatwierdzenie
trybów przetargowych innych niż przetarg nieograniczony,
c) opracowywanie
korespondencji do MSWiA – przesyłanie informacji cenowych z przeprowadzonych
przetargów budowlanych,
– zbieranie i przechowywanie ofert łącznie z kompletną
dokumentacją przetargową,
– współdziałanie z innymi komórkami organizacyjnymi
urzędu w sprawie opracowywania projektów umów z wykonania zamówienia publicznego.
8. Do
zakresu działania Referatu Promocji Miasta należy:
– przyjmowanie, gromadzenie i segregowanie kartotek
informacyjnych, serwisów, biuletynów oraz innych materiałów informacyjnych z
PAT oraz innych ośrodków,
– zbieranie
materiałów informacyjnych o Karpaczu,
– zbieranie
i udzielanie informacji o warunkach pogodowych w rejonie Karpacza oraz o stanie
nartostrad, szlaków turystycznych itp.,
– prowadzenie
rejestru wolnych miejsc noclegowych oraz rejestru lokali gastronomicznych,
– udzielanie
bezpłatnej informacji turystycznej wszystkim zainteresowanym osobom, zgodnie z
zakresem swojej działalności,
– rozwijanie
działalności informacyjno-propagandowej przez:
• organizowanie
stoisk o tematyce turystycznej i krajoznawczej,
•
ustawianie gablot i tablic informacyjnych,
• rozdzielanie
materiałów informacyjnych i prospektów,
• usługi
ksero,
– oddziaływanie w kierunku skierowania ruchu turystycznego
na:
• współpracę
ze środkami masowego przekazu w zakresie informacji o Karpaczu i jego możliwościach
recepcyjnych,
• popularyzację
miasta na rynku zagranicznym, a w szczególności udział w targach turystycznych,
promocja miasta na obcych rynkach, dalszy rozwój kontaktów pomiędzy miastami
partnerskimi, współpraca z zagranicznymi biurami podróży, informacje miast
sąsiedzkich o warunkach pogodowych i stanie nartostrad i szlaków turystycznych,
– organizowanie
zjazdów, spotkań, zlotów, seminariów,
– analiza inwestycji
prowadzonych w gminie przez inwestorów zewnętrznych,
– współdziałanie
z Referatem Gospodarki Gruntami i Geodezji, Referatem Infrastruktury,
Inwestycji i Ochrony Środowiska oraz Referatem Gospodarki Przestrzennej w
zakresie sporządzania ofert dla potencjalnych inwestorów,
– przekazywanie
i prezentacja ofert gospodarczych gminy w prasie, radiu i telewizji,
– utrzymywanie
kontaktów z prasą, radiem i telewizją w zakresie sporządzania i przekazywania
informacji o funkcjonowaniu gminy, według odrębnych uzgodnień i upoważnień
burmistrza,
– opracowywanie
i udzielanie odpowiedzi na wnioski komisji Rady Miejskiej, interpelacje
radnych, zapytania mieszkańców, artykuły w prasie, programy RTV,
– opracowywanie
materiałów do Biuletynu Rady Miejskiej i przekazywanie ich do druku, z zakresu
swojej działalności,
– przygotowywanie programów promocji gospodarczej
i turystycznej miasta,
– koordynacja programów pomocowych PHARE itp.,
– współpraca z Euroregionem Nysa,
– przygotowywanie materiałów promocyjnych, w
tym wydawnictw,
– prowadzenie statystyki miejscowej i ich
analiza,
– bieżąca obsługa wszelkiej korespondencji dotyczącej
promocji,
– organizowanie imprez kulturalnych, rekreacyjnych
i sportowych mających na celu poszerzenie oferty turystycznej miasta,
– organizowanie widowisk, przedstawień, filmów
oświatowych dla dzieci i młodzieży,
– nawiązanie kontaktów i współpracy z różnymi
fundacjami, które zajmują się dofinansowaniem różnego rodzaju działalności
kulturalnej, czy rekreacyjnej,
– współpracowanie z klubami sportowymi przy organizacji
imprez sportowych,
– wyszukiwanie sponsorów w celu pomniejszenia
kosztów potrzebnych do organizowania imprez,
– organizowanie imprez w ramach współpracy z
miastami partnerskimi na terenie kraju i za granicą.
9. Do
zakresu działania Referatu Ochrony należy:
a) ochrona informacji niejawnych, w tym:
– zapewnienie ochrony informacji niejawnych,
– ochrona sieci i systemów informatycznych,
– zapewnienie ochrony fizycznej jednostki organizacyjnej,
– kontrola ochrony informacji i przestrzegania
przepisów o ochronie informacji,
– kontrola ewidencji i obiegu dokumentów,
– opracowywanie planu ochrony jednostki i
nadzorowanie jego realizacji,
– szkolenie pracowników w zakresie ochrony
informacji niejawnych,
– przeprowadzanie postępowania sprawdzającego
określonego Art. 37 ustawy z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji
niejawnych,
– przeprowadzanie postępowania wyjaśniającego
naruszenie przepisów prawa dot. ochrony informacji,
– w zakresie niezbędnym współpraca ze służbami
Ochrony Państwa,
b) ochrona ludności realizowana w oparciu o tzw.
„gotowość cywilną” do reagowania na sytuację kryzysową, polegającą na:
– organizacyjnym i dokumentacyjnym przygotowaniu
procedur tzw. zarządzania kryzysowego,
– ostrzeganiu i alarmowaniu ludności,
– logistycznym i dokumentacyjnym przygotowaniu
i zabezpieczeniu ochrony przeciwpowodziowej,
– organizacji i prowadzeniu ewakuacji ludności,
– współpracy
z innymi jednostkami organizacyjnymi w realizacji zadań wymienionych w punktach
wyżej,
– organizowaniu
i prowadzeniu szkoleń pracowników urzędu,
c) sprawy
obronne:
– przygotowywanie
i stała aktualizacja dokumentacji
„stałego dyżuru”,
– przygotowywanie
i stała aktualizacja dokumentacji „akcji kurierskiej”,
– realizacja
zadań z wymienionych dokumentacji,
– współpracy
w zakresie spraw obronnych z Referatem Spraw Obywatelskich, Policją, WKU,
Starostwem Powiatowym, DUW (WKO),
– organizacja
i prowadzenie ćwiczeń, szkoleń pracowników urzędu,
– uczestnictwo
w szkoleniach i ćwiczeniach organizacyjnych przez DUW,
d) obrona
cywilna i sprawy ppoż.:
– prowadzenie
dokumentacji, formacji OC w gminie,
– opracowywanie
planu obrony cywilnej na okres zewnętrznego zagrożenia i wojny,
– planowanie
i prowadzenie szkoleń w zakresie powszechnej samoobrony,
– gospodarka
sprzętem OC, nadzór nad gminnym magazynem sprzętu OC
– współpraca
z Referatem Administracyjno-Gospodarczym w zakresie realizacji przepisów o
ochronie ppożarowych w urzędzie,
– odpowiedzialność
za funkcjonowanie systemu lub sieci teleinformatycznych oraz za przestrzeganie
zasad i wymagań bezpieczeństwa systemu i sieci teleinformatycznych.
10. Do
zakresu działania Kancelarii Tajnej należy:
– rejestrowanie,
przechowywanie i kontrola rejestrowania i oznaczania dokumentów niejawnych w
komórkach organizacyjnych urzędu,
– udostępnianie,
wydawanie i egzekwowanie zwrotu dokumentów niejawnych.
11. Do zakresu Referatu Gospodarki Gruntami i Geodezji należy:
– prowadzenie
spraw związanych z gospodarowaniem mieniem gminy, a w szczególności:
– nabywaniem
i zbywaniem, zamianą nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych, wyceną
majątku, wystawianiem faktur VAT i rachunków z tego zakresu,
– ustanawianiem
praw nieograniczonych i ograniczonych do nieruchomości, tj.: prawa własności,
użytkowania wieczystego, trwałego zarządu, dzierżawy, najmu, użyczania, wystawianie
faktur VAT i rachunków z tym związanych,
– przekształceniem
prawa użytkowania wieczystego przysługującego osobom fizycznym w prawo własności,
– komunalizacją,
przejmowaniem, przekazywaniem i ewidencjonowaniem mienia gminy,
– gospodarką
rolną i weterynarią, realizowaniem zadań zleconych z zakresu administracji rządowej
związanych z obowiązkiem organizowania i przeprowadzania spisów rolnych,
corocznego aktualizowania wykazów gospodarstw i działek rolnych,
– wyłączaniem
gruntów z produkcji rolnej i leśnej,
– podziałem
i prowadzeniem opłat adiacenckich z tego tyt. oraz rozgraniczaniem nieruchomości,
– nadawaniem
numeracji porządkowej i nazewnictwem ulic,
– sporządzenie
dokumentacji do celów prawnych,
– aktualizacja
ewidencji gruntów i budynków oraz współpraca z Referatem Dochodów i Podatków, w
tym zakresie,
– prowadzenie
sprawozdawczości statystycznej z całego zakresu działania referatu.
12. Do
zakresu działania na stanowisku ds. informatyki należy:
– naprawa, konserwacja i rozbudowa sprzętu
komputerowego,
– konserwacja i uaktualnienia programów komputerowych
na podstawie aktualnych ofert firm,
– zakup sprzętu komputerowego, pod kątem
wymagań programowych, analiza i ocena przydatności,
– utrzymanie ciągłości pracy sprzętu komputerowego,
na bieżąco usuwanie usterek,
– zabezpieczenie dostaw materiałów komputerowych,
– konserwacja i naprawa sprzętu w podległych
jednostkach gminie,
– aktualizacja miejskich stron internetowych,
– wykonanie reklam zawodów i imprez pod kątem
opracowań komputerowych,
– wykonanie obowiązków Administratora Bezpieczeństwa
Informacji w zakresie:
a) przeciwdziałania
dostępności osób niepowołanych do systemu informatycznego obejmującego dane
osobowe.
13. Do
zakresu działania Referatu Organizacji i Nadzoru należy:
– prowadzenie
spraw w zakresie właściwości określonej w ustawach oraz uchwałach Rady
Miejskiej:
a) obejmujących
oświatę, w tym szkoły podstawowe, przedszkola i inne placówki
oświatowo-wychowawcze,
b) związanych
z tworzeniem, likwidacją i reorganizacją zakładów i innych gminnych jednostek
organizacyjnych,
– prowadzenie kontroli zewnętrznej w gminnych
jednostkach organizacyjnych na podstawie upoważnienia Zarządu Miasta lub
burmistrza w zakresie właściwości określonej w ustawach oraz uchwałach Rady
Miejskiej,
– prowadzenie centralnego rejestru kontroli przeprowadzonych
w urzędzie przez organy kontroli państwowej, administracji rządowej w ramach
zadań zleconych i powierzonych oraz inne organy zewnętrzne oraz sprawowanie
nadzoru nad przebiegiem realizacji wydanych przez te organy zaleceń
pokontrolnych,
– prowadzenie centralnego wydawanych upoważnień
i pełnomocnictw,
– prowadzenie
zbiorowej dokumentacji kontroli
zewnętrznych,
– prowadzenie
centralnego rejestru aktów wewnętrznych urzędu,
– wykonanie
zadań związanych z organizacją kontroli,
– przygotowanie
sprawozdań z realizacji zadań pokontrolnych i przekazanie burmistrzowi,
– zapewnienie
obsługi organizacyjnej i kancelaryjnej narad dbając o należyty stan dokumentacji,
przekazywanie ustaleń i wniosków do realizacji kompetentnym wydziałom,
referatom, stanowiskom pracy oraz egzekwowanie informacji o ich wykonaniu,
– wykonanie
zadań wynikających ze sprawowania przez Zarząd i burmistrza funkcji nadzoru nad
podległymi przez Zarząd i burmistrza funkcji nadzoru nad podległymi jednostkami
organizacyjnymi,
– wykonanie
w zakresie obsługi organizacyjno-technicznej i merytorycznej zadań związanych z
wykonywaniem przez Zarząd funkcji walnego zgromadzenia wspólników
jednoosobowych spółek prawa handlowego gminy oraz funkcji wspólnika w spółkach
z udziałem gminy,
– egzekwowanie
obowiązku zwracania pieczęci tzw. „podpisowych” do Referatu Administracyjno-Gospodarczego,
z chwilą zmiany stanowiska pracy przez pracownika lub rozwiązania stosunku
pracy,
– zapewnienie,
po zatwierdzeniu protokołu z posiedzenia Zarządu:
a) sporządzenia
wyciągów z protokołu w sprawach właściwych dla odpowiednich komórek organizacyjnych
urzędu,
b) dbania o
należyty stan dokumentacji z posiedzeń Zarządu,
c) prowadzenie
rejestru uchwał Zarządu Miasta,
d) egzekwowania
od właściwych pracowników urzędu informacji o wykonaniu postanowień podjętych
przez Zarząd,
– prowadzenie
ewidencji obiektów świadczących usługi hotelarskie obiektów nie będących obiektami
hotelarskimi w myśl ustawy o usługach turystycznych,
– prowadzenie
rejestru instytucji kultury,
– realizacja
zadań wynikająca z regulaminu organizacyjnego,
– wykorzystanie
informatyki w celu:
* przyjmowania
i wysyłania korespondencji za pośrednictwem poczty elektronicznej,
* przesyłania
korespondencji i innych wiadomości wewnątrzurzędową pocztą elektroniczną,
* prowadzenia
wszelkich rejestrów dotyczących obiegu dokumentów wewnątrz urzędu,
* udostępnienia
upoważnionym pracownikom zakupionego dla wersji sieciowej oprogramowania
aplikacyjnego, zakupionych baz danych, utworzonych w urzędzie baz danych,
* współdziałania
z dostępnymi bazami danych tworzonymi i eksploatowanymi przez wszystkie urzędy
organów administracji publicznej,
* tworzenia,
przekształcania i przechowywania niezbędnych dokumentów,
* monitorowania zaleceń kierownika urzędu i
obiegu dokumentów wewnątrz urzędu,
* umieszczania na wykupionych stronach Internetu
stale aktualizowanej informacji o urzędzie, kadrze kierowniczej i
kompetencjach,
* informowania interesantów o procedurach
wymaganych przy załatwianiu wybranych typów spraw.
14. Do zakresu działania Referatu Administracyjno-Gospodarczego
należy:
a) administracyjno-gospodarcza obsługa urzędu,
zapewnienie obsługi organizacyjnej i administracyjnej burmistrzowi, zastępcy
burmistrza, a w szczególności:
– utrzymywanie porządku i czystości w pomieszczeniach
zajmowanych przez urząd,
– prowadzenie adaptacji, remontów i napraw oraz
konserwacja budynków urzędu, pomieszczeń i inwentarza biurowego,
– zaopatrywanie urzędu w niezbędny sprzęt i
wyposażenie, w tym materiały biurowe i kancelaryjne,
– prowadzenie magazynu materiałów biurowych i
kancelaryjnych,
– przyjmowanie, wysyłanie i rozdzielanie korespondencji
na zewnątrz i wewnątrz urzędu,
– dostarczanie korespondencji mieszkańcom
Karpacza,
– prowadzenie ewidencji korespondencji,
– prowadzenie centralnego rejestru skarg i
wniosków oraz listów wpływających do urzędu,
– przygotowywanie pomieszczeń i obsługa spotkań
i zebrań organizowanych przez burmistrza i zastępcę burmistrza jak również
Zarząd,
– prenumerata czasopism i dzienników urzędowych,
– zamawianie, ewidencja, wydawanie i wycofywanie
z użytku pieczęci urzędowych i pieczątek,
– wydawanie wykonanych pieczęci i pieczątek za
pokwitowaniem,
– ewidencja pieczęci i pieczątek według układu
określonego w regulaminie organizacyjnym,
– nadzór nad przechowywaniem i używaniem
pieczęci urzędowych,
– przyjmowanie interesantów zgłaszających
skargi i wnioski oraz organizowanie ich kontaktów z burmistrzem lub zastępcą
burmistrza bądź kierowanie do właściwych referatów,
– wystawianie kart drogowych kierowcy samochodu
osobowego,
– przedstawianie comiesięcznego sprawozdania z
wykorzystania pojazdu służbowego,
– wystawianie delegacji służbowych dla pracowników
używających samochód prywatny do celów służbowych,
– nadzór nad
korzystaniem z telefonów służbowych przez pracowników urzędu,
– przechowywanie
protokołów z posiedzeń i uchwał Zarządu Miasta,
– prowadzenie archiwum urzędu i przekazanie akt
do Archiwum Państwowego.
15. Do zakresu działania Komendy Straży Miejskiej w
Karpaczu należy:
– ochrona
spokoju i porządku w miejscach publicznych,
– czuwanie nad porządkiem i kontrola ruchu drogowego,
w zakresie określonym w przepisach o ruchu drogowym,
– współdziałanie z właściwymi podmiotami w zakresie
ratowania życia i zdrowia obywateli, pomocy w usuwaniu awarii technicznych i
skutków klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń,
– zabezpieczenie miejsca przestępstwa, katastrofy
lub innego podobnego zdarzenia albo miejsc zagrożonych takim zdarzeniem przed
dostępem osób postronnych lub zniszczeniem śladów i dowodów, do momentu
przybycia właściwych służb, a także ustalenie, w miarę możliwości, świadków
zdarzenia,
– ochrona obiektów komunalnych i urządzeń użyteczności
publicznej,
– współdziałanie z organizatorami i innymi służbami
w ochronie porządku podczas zgromadzeń i imprez publicznych,
– doprowadzanie osób nietrzeźwych do izby wytrzeźwień
lub miejsca ich zamieszkania. Jeżeli osoby te zachowaniem swoim dają powód do
zagrożenia w miejscu publicznym, znajdują się w okolicznościach zagrażających
ich życiu lub zdrowiu albo zagrażają życiu i zdrowiu innych osób,
– informowanie wg przyjętego odrębnie trybu
społeczności lokalnej o stanie i rodzajach zagrożeń, a także inicjowanie i
uczestnictwo w działaniach mających na celu zapobieganie popełnieniu
przestępstw i wykroczeń oraz zjawiskom kryminogennym i współdziałanie w tym
zakresie z organami państwowymi, samorządowymi i organizacjami społecznymi,
– konwojowanie dokumentów, przedmiotów
wartościowych lub wartości pieniężnych dla potrzeb gminy.
16. Do zakresu działania Referatu Prawnego należą:
– obowiązki i upoważnienia w zakresie obsługi
prawnej określone ustawą z dnia 16 lipca 1982 r. o radcach prawnych (Dz. U. Nr
19, poz. 145 z późniejszymi zmianami),
– udzielanie porad prawnych,
– przygotowywanie i opracowywanie projektów
uchwał organów gminy,
– przygotowywanie wstępnych analiz projektów
umów cywilnoprawnych zawieranych przez gminę,
– opracowywanie projektów pism procesowych i
opinii prawnych,
– prowadzenie i kompletowanie dokumentacji
spraw sądowych i sądowo-administracyjnych prowadzonych przez gminę,
– prowadzenie
zbioru publikatorów aktów prawnych,
– kierowanie poszczególnych aktów prawnych do
wiadomości właściwych referatów urzędu,
– sporządzanie informacji o ważniejszych aktach
prawnych, publikowanych w Dziennikach Ustaw RP,
– konsultowanie w zakresie opracowywań decyzji
administracyjnych z właściwymi komórkami merytorycznymi,
– wstępne przygotowywanie podstaw prawnych
aktów prawa miejscowego uchwalanych przez organy gminy,
– prowadzenie repertorium spraw sądowych,
– udzielanie informacji o przepisach prawnych
osobom fizycznym, organizacjom politycznym, społecznym i zawodowym działającym
na terenie jednostki organizacyjnej, na ich wniosek,
– przygotowywanie umów o wykonanie zamówienia
publicznego.
17. Stanowisko ds. BHP:
– zadania i kompetencje pracownika ds. BHP
określa rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 2 września 1997 r. w sprawie
służby bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. Nr 109,
poz. 704 z późniejszymi zmianami).
18. Do zakresu działania Referatu Zatrudnienia, Ewidencji
i Problematyki Alkoholowej należy:
– wnioskowanie w sprawach gospodarowania
etatami i funduszami płac w ramach przydzielonych limitów, w tym nagród
jubileuszowych, dodatków stażowych, funkcyjnych itp.,
– prowadzenie spraw osobowych pracowników
Urzędu Miejskiego oraz kierowników jednostek podległych,
– opracowywanie zakresów czynności nowo
przyjętym pracownikom, a także w razie dokonywania zmian, w przypadku
referatów, w porozumieniu z ich kierownikami,
– organizowanie zastępstw na czas nieobecności
pracowników urzędu,
– prowadzenie rejestru ewidencji
przedsiębiorców prowadzących działalność gospodarczą,
– wystawianie zaświadczeń o wpisie do ewidencji działalności
gospodarczej oraz zaświadczeń o dokonywanych zmianach w związku z prowadzoną
działalnością gospodarczą przez przedsiębiorców,
– wydawanie decyzji dotyczących likwidacji
działalności gospodarczej,
– wydawanie zaświadczeń dot. prowadzenia
działalności gospodarczej,
– współdziałanie z Urzędem Skarbowym i Zakładem
Ubezpieczeń Społecznych w zakresie ewidencji przedsiębiorców prowadzących
działalność gospodarczą,
– przyjmowanie interesantów w sprawach dot.
prowadzenia działalności gospodarczej, udzielanie wyjaśnień i informacji,
– prowadzenie bieżącego zbioru akt – zaświadczeń
o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej przedsiębiorców zgodnie z
ewidencją,
– przeprowadzanie
kontroli wykonywanej działalności gospodarczej przez przedsiębiorców w
zakresie:
a) zgodności wykonywanej działalności ze zgłoszoną,
b) miejsca wykonywanej działalności,
– prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na sprzedaż i
podawanie napojów alkoholowych, po zasięgnięciu opinii Zarządu Miasta,
– prowadzenie spraw związanych z wydawaniem
decyzji cofających na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych,
– prowadzenie spraw związanych z wydawaniem
decyzji wygaszających zezwolenia na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych,
– prowadzenie spraw związanych z wydawaniem
zezwoleń na wykonywanie krajowego drogowego przewozu osób, w tym na:
a) krajowy
zarobkowy przewóz osób pojazdami samochodowymi nie będącymi taksówkami,
b) krajowy
zarobkowy przewóz osób taksówkami,
– prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji cofających
zezwolenia na wykonywanie krajowego drogowego przewozu osób,
– prowadzenie spraw związanych z wydawaniem
decyzji wygaszających zezwolenia na wykonywanie krajowego drogowego przewozu
osób,
– opracowywanie, realizacja i koordynowanie
miejskiego programu profilaktyki i rozwiązywanie problemów alkoholowych,
– tworzenie bazy materialnej, organizacyjnej i
merytorycznej dla realizacji programu,
– współdziałanie i koordynacja działalności organów
samorządowych, instytucji, stowarzyszeń oraz innych podmiotów realizujących
program w zakresie profilaktyki alkoholowej,
– pełnienie funkcji sekretarza w plenarnych i roboczych posiedzeniach
miejskiej komisji ds. rozwiązywania problemów alkoholowych,
– działanie na rzecz tworzenia i wzmacniania lokalnej
koalicji trzeźwościowej, szukanie poparcia dla działań na rzecz zmniejszenia
problemów alkoholowych,
– przeprowadzanie analizy problemów alkoholowych
i stanu zasobów w dziedzinie ich rozwiązywania na terenie gminy,
– wdrażanie i propagowanie na terenie gminy
ogólnopolskich i regionalnych kampanii edukacyjnych,
– bieżąca ewaluacja i prowadzenie lokalnych inicjatyw
z dziedziny rozwiązywania problemów alkoholowych,
– kreowanie i nadzorowanie działań terapeutyzujących
nastawionych na osoby i rodziny osób uzależnionych od alkoholu,
– działalność profilaktyczna polegająca na krzewieniu
zdrowego stylu życia wśród młodzieży,
– prowadzenie spraw w zakresie organizowania
wypoczynku zimowego i letniego dla dzieci i młodzieży z rodzin patologicznych i
dysfunkcyjnych.
Załącznik nr 3 do regulaminu organizacyjnego Urzędu
Miejskiego w Karpaczu
R
o z d z i a ł I
POSTANOWIENIA
OGÓLNE
§ 1
Regulamin działalności kontrolnej
Urzędu Miejskiego w Karpaczu, zwany dalej regulaminem, określa organizację,
zasady oraz tryb działań kontrolnych przeprowadzonych przez Urząd Miejski w
Karpaczu, zwany dalej Urzędem.
§ 2
Kontrola wykonywana przez Urząd
obejmuje i ma na celu:
1) badanie
zgodności działania z obowiązującymi przepisami prawa,
2) badanie i
ocenę procesów finansowych i gospodarczych oraz innych rodzajów działalności
związanych z realizacją zadań komórek organizacyjnych Urzędu,
3) badanie i
ocenę działalności gminnych jednostek organizacyjnych,
4) wskazywanie sposobów i środków
umożliwiających usunięcie ujawnionych nieprawidłowości oraz sprawdzenie
wykonania zaleceń pokontrolnych,
5) ujawnienie
nieprawidłowości i osób za nie odpowiedzialnych oraz przyczyn i okoliczności
powstania nieprawidłowości,
6) uzyskiwanie
informacji służących Zarządowi Miasta i burmistrzowi w podejmowaniu decyzji dla
usprawnienia struktury i działalności podległych jednostek gminnych i komórek
organizacyjnych Urzędu,
7) zapewnienie
Zarządowi Miasta i burmistrzowi bieżącej i obiektywnej informacji, ocen i
analiz niezbędnych do skutecznego sprawowania nadzoru nad przebiegiem
realizacji zadań przypisanych tym organom mocą przepisów prawa oraz zadań wynikających
z uchwał Rady Miejskiej.
§ 3
Przy przeprowadzaniu kontroli należy
przestrzegać następujących zasad:
1) legalności
działania, tj. wykonywania czynności kontrolnych zgodnie z przepisami prawa,
2) prawdy
materialnej, tj. obiektywnego i rzetelnego udokumentowania wyników kontroli,
3) podmiotowości,
tj. dokonywania ustaleń dotyczących działalności kontrolowanej jednostki czy komórki
organizacyjnej,
4) dowodzenia
ustaleń kontrolnych, tj. przedstawiania faktów wynikających ze źródeł
dowodowych,
5) przestrzegania
zasad ochrony informacji niejawnych.
§ 4
System kontroli obejmuje:
1) kontrolę
zewnętrzną:
a) wykonywaną
przez Zarząd Miasta i burmistrza w zakresie swojej właściwości, określonej w
ustawach i aktach prawnych wydanych na podstawie ustaw oraz uchwałach Rady
Miejskiej w stosunku do:
– gminnych
jednostek organizacyjnych,
– innych
jednostek organizacyjnych, podmiotów gospodarczych wykonujących zadania z
uprawnienia lub z mocy decyzji i zezwoleń wymienionych wyżej organów gminy,
bądź uzyskujących środki finansowe z budżetu gminy,
b) wykonywaną
jako wspólnik spółek prawa handlowego z udziałem gminy, przez upełnomocnioną
uchwałą Rady Miejskiej osobę (osoby), o ile umowa spółki nie wyłącza lub
ogranicza indywidualnej kontroli wspólnika;
2) kontrolę
wewnętrzną:
a) sprawowaną
jako kontrolę funkcjonalną burmistrza prowadzoną przez niektóre komórki organizacyjne
Urzędu wobec pozostałych komórek organizacyjnych oraz kontrolę prowadzoną przez
burmistrza, zastępcę burmistrza, kierowników wydziałów i referatów wobec
podległych pracowników.
R o z d z i a
ł II
FORMY I ZAKRES
KONTROLI
§ 5
1. Kontrole określone w § 4 mogą
być prowadzone jako kompleksowe, problemowe, doraźne i sprawdzające:
a) kompleksowe – obejmujące całokształt
działalności kontrolowanej jednostki,
b) problemowe – obejmują tyko niektóre
rodzaje lub fragmenty działalności (częściowe, wyspecjalizowane,
fragmentaryczne),
c) doraźne – mające charakter
interwencyjny, wynikający z potrzeby pilnego zbadania nagłych zdarzeń i które w
miarę potrzeby mogą przybierać formę kontroli kompleksowych lub problemowych,
d) sprawdzające – mające na celu
sprawdzenie wykonania zaleceń pokontrolnych.
2. Kontrolę
zewnętrzną wykonują pracownicy Urzędu upoważnieni przez Zarząd Miasta lub
burmistrza, a wobec spółek prawa handlowego z udziałem gminy, upełnomocnieni
przez Radę Miejską.
3. Nadzór nad
przebiegiem kontroli prowadzonej przez pracowników Urzędu sprawuje burmistrz.
§ 6
1. Kontrolę wewnętrzną w ramach
kontroli funkcjonalnej burmistrza prowadzą:
a) skarbnik
gminy w zakresie:
– realizacji
wydatków objętych budżetem gminy oraz kontroli finansowej i rozliczeń budżetowych
w komórkach organizacyjnych Urzędu;
b) Referat
Organizacji i Nadzoru w zakresie:
– przestrzegania
postanowień regulaminu organizacyjnego Urzędu,
– funkcjonowania
kontroli wykonywanej przez Urząd,
– stosowania
przepisów Kodeksu Postępowania Administracyjnego,
– przestrzegania
zasad rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków obywateli,
– realizacji
uchwał Zarządu;
c) Referat
Obsługi Rady Miejskiej w zakresie:
– realizacji
uchwał Rady, wniosków i opinii komisji Rady oraz interpelacji i wniosków radnych;
d) pełnomocnik
ds. ochrony informacji niejawnych w zakresie:
– przestrzegania
przepisów o ochronie informacji niejawnych;
e) stanowisko
pracy – administrator bezpieczeństwa informacji w zakresie:
– przeciwdziałania
dostępności osób niepowołanych do systemu informatycznego, obejmującego dane
osobowe.
§ 7
Kontrola wewnętrzna (wg czasu
badania) jest sprawowana w formie:
1) kontroli wstępnej – polegającej na
badaniu przygotowania do realizacji zadania, czynności, zamierzenia. Obejmuje
ona także badanie projektów umów, porozumień i innych dokumentów powodujących
powstanie zobowiązań,
2) kontroli bieżącej – polegającej na
badaniu czynności i wszelkich operacji w toku ich wykonywania, w celu
stwierdzenia, czy wykonanie to przebiega prawidłowo i zgodnie z ustaleniami,
3) kontroli następnej – polegającej na
badaniu stanu faktycznego i dokumentów odzwierciedlających czynności już
dokonane.
§ 8
Kontrola wewnętrzna może być
przeprowadzona jako:
1) kontrola formalna – badanie
prawidłowości dokumentów, urządzeń ewidencyjnych i sprawozdań w zakresie
zgodności z obowiązującymi przepisami określającymi zarówno sposób
sporządzania, akceptowania, kontroli i konfrontacji dokumentów, jak i
opracowania sprawozdań,
2) kontrola rachunkowa – badanie
prawidłowości działań arytmetycznych zawartych w dokumentach i sprawozdaniach,
3) kontrola merytoryczna – badanie
legalności, celowości, rzetelności i gospodarności wszelkich operacji
gospodarczych z treścią dokumentów i obowiązującymi przepisami.
§ 9
1. Kontroli wewnętrznej podlega w
szczególności:
a) realizacja
bieżących zadań planów pracy wydziałów (referatów, pracowników),
b) zabezpieczenie
ochrony informacji niejawnych,
c) zabezpieczenie
mienia,
d) dyscyplina
pracy.
2. Kontrolę wewnętrzną wykonują:
a) burmistrz,
zastępca burmistrza – w stosunku do ogółu pracowników,
b) kierownik
wydziału (referatu) – w stosunku do podległych pracowników.
3. Burmistrz,
zastępca burmistrza mogą wyznaczyć pracownika do przeprowadzenia w ich imieniu
kontroli.
4. Osoby, o których mowa w ust. 2, wykonują kontrolę w postaci nadzoru
służbowego oraz podejmowania działań polegających na:
a) merytorycznej
i formalnej ocenie wykonywania zadań,
b) bieżącym
śledzeniu przebiegu realizacji planów pracy,
c) badaniu
czynności w toku ich wykonywania, w celu zapewnienia prawidłowego ich przebiegu
oraz zgodności z obowiązującymi normami prawnymi,
d) sprawdzaniu
stopnia wykonywania nakazów, zarządzeń i wytycznych przełożonego oraz dokładności,
terminowości i realizacji zadań,
e) systematycznym
sprawdzaniu dyscypliny pracy podwładnych.
R o z d z i a
ł III
TRYB
PRZEPROWADZANIA KONTROLI
§ 10
1. W celu zorganizowania,
przygotowania i przeprowadzenia kontroli, opracowuje się:
a) roczne
plany kontroli kompleksowych, problemowych i sprawdzających,
b) programy
wykonawcze – przed rozpoczęciem każdej kontroli.
2. Roczny plan kontroli
opracowuje Referat Organizacji i Nadzoru, na podstawie propozycji kierowników
wydziałów, referatów i pracowników na samodzielnych stanowiskach pracy, a
zatwierdza burmistrz.
3. Program wykonawczy kontroli
opracowuje kontrolujący, a w przypadku wyznaczenia zespołu kontrolnego,
prowadzący zespół. Program wykonawczy wymaga akceptacji burmistrza.
4. W rocznym planie kontroli,
określa się:
a) jednostki
lub komórki organizacyjne przewidziane do kontroli,
b) formę kontroli,
c) cel,
przedmiot i zakres kontroli,
d) przewidziane
terminy rozpoczęcia i zakończenia kontroli.
5. W programie wykonawczym
kontroli uwzględnia się dane jak w ust. 4 oraz określa się założenia organizacyjno-metodologiczne
kontroli oraz skład zespołu kontrolnego.
6. Ustalenia z kontroli ujmuje
się w protokole bądź sprawozdaniu.
R o z d z i a
ł IV
ZASADY
SPORZĄDZANIA PROTOKOŁU KONTROLI, SPRAWOZDANIA I WYSTĄPIEŃ POKONTROLNYCH
§ 11
1. Kontrole
dokumentowane są:
a) protokołem
z kontroli kompleksowej i problemowej,
b) sprawozdaniem
z kontroli doraźnej i sprawdzającej.
2. W przypadku gdy wyniki kontroli mogą stanowić podstawę do
pociągnięcia określonej osoby do odpowiedzialności służbowej, materialnej lub
karnej, bez względu na formę kontroli, sporządza się protokół.
3. Protokół
kontroli powinien zawierać:
a) oznaczenie
cechy niejawności, w trybie odpowiadającym przepisom ustawy z dnia 22 stycznia
1999 r. o ochronie informacji niejawnych,
b) nazwę
kontrolowanej jednostki,
c) imiona,
nazwiska i stanowiska służbowe kontrolujących, daty i numery upoważnień do
przeprowadzenia kontroli,
d) datę
rozpoczęcia i zakończenia kontroli oraz informację o przerwach w czynnościach
kontrolnych,
e) zakres
przedmiotowy kontroli i objęty kontrolą okres,
f) imię i nazwisko
kierownika jednostki kontrolowanej, a w razie potrzeby także kierowników
komórek organizacyjnych jednostki oraz okres ich zatrudnienia w jednostce kontrolowanej,
g) wskazanie
czy kontrolowane zagadnienia były badane przez organ kontroli, w okresie
objętym kontrolą,
h) opis
ustaleń kontroli z: powołaniem się na numery rejestracyjne spraw i dokumentów,
wskazaniem naruszonych przepisów i osób odpowiedzialnych wobec ujawnionych
nieprawidłowości i uchybień, określeniem przyczyn powstania nieprawidłowości,
wyszczególnieniem ujawnionych strat i ich rozmiarów, określeniem rodzaju i
liczby sprawdzanych dokumentów oraz przyjętych wyjaśnień pisemnych,
i) wykaz
załączników stanowiących dowodowe uzasadnienie zawartych w protokole ustaleń,
j) wzmiankę
o poinformowaniu kierownika kontrolowanej jednostki o przysługujących mu
uprawnieniach,
k) dane o
liczbie wykonanych egzemplarzy protokołu, w tym wzmiankę o dostarczeniu jednego
egzemplarza kierownikowi kontrolowanej jednostki,
l) miejsce i
datę sporządzenia protokołu kontroli.
4. Protokół podpisują osoby kontrolujące oraz kierownik jednostki
kontrolowanej bądź upoważniona przez niego osoba.
5. Protokół kontroli sporządza się w dwóch egzemplarzach, dla
kontrolującego i kontrolowanego.
6. Gdy kierownik kontrolowanej jednostki:
a) zgłosi zastrzeżenia co do treści protokołu
przed jego podpisaniem – wówczas kontrolujący zobowiązany jest zbadać ich
zasadność i w uzasadnionych przypadkach uzupełnić lub skorygować protokół,
b) odmówi
podpisania protokołu – wówczas jest zobowiązany do przedstawienia w terminie 7
dni od dnia zapoznania się z protokołem, pisemnego wyjaśnienia przyczyn odmowy,
c) wniesie
zastrzeżenia podpisując protokół – wówczas szczegółowe ich wyjaśnienie winien
złożyć na piśmie w terminie 7 dni od daty podpisania organowi, który zarządził
kontrolę.
7. Protokół, którego podpisania odmówił kierownik jednostki
kontrolowanej, podpisują kontrolujący, nanosząc w nim wzmiankę o odmowie
podpisania, dołączając złożone przez kontrolowanego pisemne wyjaśnienie
przyczyn odmowy.
8. Na wniosek kontrolującego kierownik jednostki
kontrolowanej organizuje naradę pokontrolną dla omówienia wyników kontroli i
określenia środków zmierzających do usprawnienia badanej działalności.
Naradzie
przewodniczy kierownik kontrolowanej jednostki, a uczestniczą w niej osoby
odpowiedzialne za kontrolowane zagadnienia.
Z narady
sporządza się protokół, który podpisują przewodniczący i protokolant. Załącza
się do niego wykaz wniosków zgłoszonych na naradzie, z zastrzeżeniem, które z nich
kierownik jednostki kontrolowanej przyjmuje do realizacji.
9. Wystąpienie pokontrolne
kieruje organ sprawujący nadzór nad jednostką kontrolowaną, w terminie 14 dni
od otrzymania protokołu, a w przypadku stwierdzenia w toku kontroli istotnych
nieprawidłowości i uchybień, oznaczając termin zawiadomienia o wykonaniu
wniosków lub przyczyn ich nie wykonania.
Wystąpienie
powinno zawierać zwięzły opis wyników kontroli, stwierdzonych nieprawidłowości i
uchybień, ich rozmiarów, wskazanie osób odpowiedzialnych za ich powstanie oraz
wioski i zalecenia zmierzające do usunięcia nieprawidłowości i uchybień oraz
usprawnienia badanej działalności. W uzasadnionych wynikami kontroli
przypadkach wystąpienie powinno też zawierać wnioski o pociągnięciu do
określonej prawem odpowiedzialności osób odpowiedzialnych za ujawnione nieprawidłowości,
bądź o wszczęciu postępowania o odszkodowanie za wyrządzoną szkodę.
10. Gdy organem zarządzającym kontrolę nie jest organ
sprawujący nadzór nad kontrolowaną jednostką, zwraca się on do organu
właściwego z wnioskiem o skierowanie wystąpienia pokontrolnego.
11. W celu wykonania trybu wymienionego w ust. 9,
kontrolujący przedkłada organowi:
a) informację o wynikach kontroli, syntetycznie
ujmującą przedmiot i rezultaty kontroli,
b) wnioski pokontrolne sporządzone odrębnie, z
klauzulą zatwierdzam,
c) projekt wystąpienia, do którego załącznikiem
będą wnioski zatwierdzone przez organ.
12. Sprawozdanie z kontroli jest dokumentem informującym
o ustaleniach dokonanych w trybie uproszczonego postępowania kontrolnego.
13. Sprawozdanie z kontroli powinno zawierać:
a) określenie czasu i miejsca kontroli,
b) oznaczenie jednostki kontrolowanej i kontrolowanych
komórek (stanowisk pracy),
c) oznaczenie osób kontrolujących i upoważnienia
do kontroli,
d) określenie przedmiotu i zakresu kontroli,
e) opis stwierdzonych faktów i ustaleń w oparciu o
kontrolowane dowody,
f) ocenę
realizacji zadań i zgodność działania kontrolowanej jednostki z obowiązującymi
przepisami,
g) wnioski
wynikające z ustaleń kontroli.
14. Dowody
związane z treścią ustaleń kontrolnych załącza się do sprawozdania.
15. Sprawozdanie
podpisują wyłącznie kontrolujący, informując kontrolowanego o dokonanych ustaleniach.
R o z d z i a
ł V
POSTANOWIENIA
KOŃCOWE
§ 12
Poza kontrolami sprawowanymi w
formie określonej w § 4, możliwe jest stosowanie uproszczonego postępowania
kontrolnego w sprawach:
1) wymagających
niezwłocznego sporządzania stosownej informacji dla burmistrza,
2) wynikających
z badania skarg i wniosków obywateli,
3) wynikających
z badania dokumentów i innych materiałów otrzymanych z jednostek
organizacyjnych gminy,
4) sprawdzenia
rzetelności odpowiedzi na wystąpienia pokontrolne.
§ 13
W ramach kontroli wewnętrznej
pracownicy objęci kontrolą zobowiązani są do udzielenia wszelkich wyjaśnień, w
tym pisemnych w sprawach przedmiotu kontroli.
§ 14
Kontrole powinny być łączone z
instruktażem, zwłaszcza w stosunku do nowo zatrudnionych pracowników.
§ 15
Niniejszy regulamin obowiązuje z
dniem wejścia w życie uchwały Rady Miejskiej wprowadzającej regulamin
organizacyjny Urzędu Miejskiego w Karpaczu.