1200 UCHWAŁA
RADY GMINY KOBIERZYCE z dnia 26 kwietnia 2001 r. w sprawie regulaminu
organizacyjnego Urzędu Gminy Kobierzyce Na podstawie art. 33 ust.
2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U.
z 1996 r. Nr 13, poz. 74 ze zm.) Rada Gminy Kobierzyce postanawia: |
§
1
Uchwalić regulamin organizacyjny
Urzędu Gminy Kobierzyce stanowiący załącznik do uchwały.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się
wójtowi gminy.
§
3
Tracą moc uchwały:
– nr
XLIII/214/97 Rady Gminy Kobierzyce z dnia 30 grudnia 1997 r. w sprawie
regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy Kobierzyce.
– nr
XIV/63/99 Rady Gminy Kobierzyce z dnia 16 września 1999 r. zmieniająca uchwałę
nr XLIII//214/97 Rady Gminy Kobierzyce z dnia 30 grudnia 1997 r. w sprawie
regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy Kobierzyce.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie po upływie
14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
PRZEWODNICZĄCY
RADY
GMINY
Załącznik
do uchwały Rady Gminy Kobierzyce z dnia 26 kwietnia 2001 r. (poz. 1200)
R
o z d z i a ł I
§ 1
Regulamin organizacyjny określa
strukturę wewnętrzną Urzędu Gminy Kobierzyce, zasady jego funkcjonowania oraz
zakresy działania kierownictwa urzędu, referatów i samodzielnych stanowisk
pracy.
§ 2
Ilekroć w regulaminie organizacyjnym
jest mowa o:
1) gminie – należy przez to rozumieć Gminę
Kobierzyce,
2) radzie – należy przez to rozumieć Radę
Gminy Kobierzyce,
3) zarządzie – należy przez to rozumieć
Zarząd Gminy Kobierzyce,
4) urzędzie – należy przez to rozumieć
Urząd Gminy Kobierzyce,
5) wójcie – należy przez to rozumieć wójta
gminy Kobierzyce,
6) zastępcy wójta – należy przez to
rozumieć zastępcę wójta gminy Kobierzyce,
7) sekretarzu – należy przez to rozumieć
sekretarza gminy Kobierzyce,
8) skarbniku – należy przez to rozumieć
skarbnika gminy Kobierzyce.
§
3
1. Urząd
Gminy Kobierzyce jest jednostką organizacyjną gminy, powołaną do wykonywania
przynależnych do zakresu działania zarządu i wójta, zadań publicznych o
znaczeniu lokalnym:
1) własnych,
wynikających z ustaw,
2) zleconych,
z zakresu administracji rządowej na mocy ustaw,
3) przejętych w
drodze porozumień, zawartych z właściwymi organami administracji rządowej,
4) wynikających
z ustaw szczególnych, aktów organów gminy, porozumień,
5) przekazanych
do wykonywania innym podmiotom na podstawie umów.
2. Urząd jest
pracodawcą dla zatrudnionych w nim pracowników.
3. Siedziba
urzędu znajduje się w Kobierzycach przy al. Pałacowej 1.
R o z d z i a
ł II
§ 4
1. Kierownikiem
urzędu jest wójt, pełniący jednocześnie funkcję przewodniczącego zarządu.
2. Do zadań i
kompetencji wójta oprócz obowiązków wynikających z ustawy o samorządzie gminnym
i pracownikach samorządowych, należy:
1) kierowanie bieżącymi sprawami gminy i jej reprezentowanie,
2) nadzorowanie
realizacji budżetu gminy,
3) podejmowanie
czynności należących do kompetencji zarządu, w sprawach nie cierpiących zwłoki
związanych z bezpośrednim zagrożeniem interesu Rzeczypospolitej Polskiej lub
gminy, za wyjątkiem wydawania w tym zakresie przepisów porządkowych,
4) wykonywanie
zadań szefa Obrony Cywilnej Gminy,
5) udzielanie
pełnomocnictw procesowych,
6) wykonywanie
za pracodawcę czynności z zakresu prawa pracy w stosunku do pracowników urzędu,
7) wykonywanie
uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do kierowników jednostek organizacyjnych
gminy, z wyłączeniem ich zatrudnienia i zwalniania należących do kompetencji
zarządu,
8) współdziałanie
z organami sołectw,
9) planowanie
rozwoju kontaktów zagranicznych urzędu gminy, organizacja współpracy, zawieranie
umów,
10) organizacja
wyjazdów zagranicznych, negocjacje z kontrahentami zagranicznymi,
11) współpraca
ze środkami masowego przekazu.
3. Wójt
kieruje pracą urzędu i wykonuje zadania przy pomocy zastępcy wójta, sekretarza
i skarbnika.
4. W czasie
nieobecności wójta obowiązki pełni jego zastępca.
5. Szczegółowe
zakresy zadań zastępcy wójta i członków zarządu ustala wójt.
6. Wójt może
upoważnić zastępcę wójta i innych pracowników urzędu do wydawania w jego
imieniu decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej.
§
5
1. Zastępca
wójta wykonuje czynności kierownika urzędu podczas nieobecności wójta lub
jeżeli zachodzą inne okoliczności, niemożności pełnienia obowiązków przez
wójta.
2. Zastępca
wójta wykonuje inne zadania na polecenie lub z upoważnienia wójta, a
mianowicie:
1) przygotowuje
i prowadzi w imieniu wójta posiedzenia zarządu,
2) nadzoruje
przygotowanie i realizację inwestycji gminnych,
3) nadzoruje
programowanie i rozwój dziedzin gospodarki komunalnej, tj. wodociągów, kanalizacji,
melioracji, gospodarki odpadami, cmentarzy komunalnych, telekomunikacji, sieci
elektroenergetycznej, teletransmisji danych,
4) nadzoruje prawidłowość
przeprowadzanych przetargów z zakresu inwestycji komunalnych,
5) odpowiada
za prawidłowe zawieranie umów związanych z prowadzeniem inwestycji i remontów
realizowanych przez gminę,
6) prowadzi
nadzór ogólny nad inwestycjami realizowanymi przez jednostki organizacyjne
gminy oraz kontroluje prawidłowość wykorzystania środków.
3. Zastępca
wójta nadzoruje pracę:
1) Referatu
Architektury, Budownictwa i Zasobów Naturalnych,
2) Referatu
Oświaty,
3) Samodzielnego
stanowiska ds. profilaktyki i rozwiązywania problemów uzależnień.
§
6
1. Sekretarz
zapewnia warunki efektywnego funkcjonowania, sprawnego działania i prawidłowego
wykonywania zadań urzędu.
2. Do zadań
sekretarza należy w szczególności:
1) sprawowanie
nadzoru nad organizacją pracy, przestrzeganiem wewnętrznego porządku pracy,
prawidłowym wykonywaniem czynności kancelaryjnych i obiegiem informacji, komputeryzacją
urzędu,
2) nadzór nad
przestrzeganiem prawa przy załatwianiu spraw w postępowaniu administracyjnym,
3) nadzór nad
obsługą petentów i załatwianiem indywidualnych spraw w zakresie ewidencji
ludności i dowodów osobistych,
4) nadzór nad
realizacją zadań związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów i referendów,
5) prowadzenie
spraw gminy powierzonych przez wójta w zakresie ustalonym przez zarząd,
6) dokonywanie
z upoważnienia wójta i w jego imieniu czynności prawnych w zakresie stosunku
pracy, nawiązanego na podstawie umowy o pracę,
7) koordynacja
wykonania zadań wynikających z aktów prawnych organów gminy i wójta,
8) podejmowanie
przedsięwzięć w celu promocji gminy w kraju i poza jego granicami, a w tym
m.in.:
a) tworzenie
bazy informacyjnej o gminie, przygotowywanie wydawnictw i imprez promujących
gminę,
b) rozwijanie
kontaktów z innymi gminami i organizacjami,
c) organizowanie
pobytu zaproszonych gości,
9) opracowywanie
i aktualizacja regulaminu organizacyjnego oraz innych aktów normujących
porządek pracy w urzędzie,
10) kontrola
przestrzegania porządku i dyscypliny pracy,
11) gospodarka
etatami i funduszem wynagrodzeń osobowych w urzędzie.
3. Sekretarz
nadzoruje pracę:
1) Referatu Ogólnego i Spraw Obywatelskich,
2) Stanowisk ds. działalności gospodarczej,
3) Stanowisko ds. promocji
gminy.
§ 7
1. Skarbnik
zapewnia prawidłową realizację budżetu gminy.
2. Skarbnik
nadzoruje i koordynuje wykonanie zadań finansowych przez jednostki
organizacyjne gminy objęte budżetem.
3. Do zadań
skarbnika należy w szczególności:
1) opracowywanie
projektu budżetu gminy,
2) dokonywanie
wstępnej kontroli legalności dokumentów dotyczących wykonywania budżetu oraz
jego zmian,
3) sporządzanie
okresowych analiz i zbiorczych sprawozdań z budżetu, prowadzenie rachunkowości
urzędu,
4) dokonywanie
kontroli finansowej i organizowanie obiegu dokumentów finansowych w urzędzie,
5) nadzorowanie
wykonywania obowiązków przez głównych księgowych jednostek organizacyjnych gminy,
6) wykonywanie
postanowień ustaw w zakresie dochodów i finansów gminy, opłaty skarbowej oraz
ustaw podatkowych,
4. Skarbnik
nadzoruje pracę Referatu Finansowego.
R o z d z i a
ł III
§ 8
1. W skład
urzędu wchodzą następujące referaty
i stanowiska pracy:
1) Referat
Finansowy (RF),
w tym
stanowiska:
a) gł. księgowy (RF – GK),
b) z-ca gł. księgowego (RF – ZGK),
c) ds. wymiaru (RF – W),
d) ds. zobowiązań pieniężnych (RF – ZP),
e) ds. księgowości podatkowej (RF – KP),
f) ds. księgowości budżetowej (RF –
KB),
g) ds. wynagrodzeń (RF – W),
h) kasa (RF – K).
2) Referat
Architektury, Budownictwa i Zasobów Naturalnych (RABiZN), w tym stanowiska:
a) kierownika
referatu (RABiZN – KR),
b) ds. architektury
(RABiZN – A),
c) ds.
budownictwa (RABiZN – B),
d) ds. dróg
gminnych (RABiZN – DG),
e) ds.
zamówień publicznych (RABiZN – ZP),
f) ds. gospodarki
nieruchomości i geodezji (RABiZN – GNiG),
g) ds.
rolnictwa i ochrony środowiska (RABiZN – RiOŚ),
h) ds.
gospodarki mieszkaniowej (RABiZN – GM).
3) Referat
Ogólny i Spraw Obywatelskich (ROiSO), w tym stanowiska:
a) kierownik
referatu (ROiSO – KR),
b) ds. kadr
(ROiSO – KA),
c) ds.
obsługi rady gminy i zarządu (ROiSO – RGiZ),
d) ds.
kancelaryjnych (ROiSO – K),
e) ds.
sekretariatu (ROiSO – S),
f) ds.
obsługi klienta (ROiSO – OK),
g) ds.
ewidencji ludności i archiwum zakładowego (ROiSO – EL),
h) obsługa
techniczna urzędu.
4) Referat Oświaty (RP), w tym
stanowiska:
a) Kierownik Referatu (RO – KR),
b) ds. oświaty (RO – O),
c) ds. księgowości (RO – K).
5) Pion ochrony informacji niejawanych (POIN), w tym stanowiska:
a) Pełnomocnik
ds. informacji niejawanych,
b) Kierownik
kancelarii tajnej
6) Stanowiska
samodzielne:
a) ds. bhp
(BHP),
b) ds.
profilaktyki i rozwiązywania problemów uzależnień (PiRPU),
c) ds.
ewidencji działalności gospodarczej (EDG),
d) ds.
wojskowych i obrony cywilnej (WiOC),
e) ds.
promocji gminy (PG),
f) Kierownik
USC (USC),
2. Referatami
kierują kierownicy.
§ 9
1. Referaty
dzielą się na stanowiska pracy.
2. Szczegółowe
zakresy czynności pracowników urzędu określa sekretarz gminy.
3. Wielkość
zatrudnienia w urzędzie ustala wójt.
4. Podział
zadań na poszczególne stanowiska pracy określają szczegółowe zakresy czynności
pracowników urzędu zatwierdzone przez wójta na wniosek sekretarza.
§
10
Schemat organizacyjny urzędu określa
załącznik nr 1 regulaminu organizacyjnego.
R o z d z i a
ł IV
Zasady
ogólne podpisywania dokumentów
i korespondencji urzędu
§ 11
1. Uchwały
Zarządu Gminy podpisują wszyscy członkowie Zarządu Gminy. Decyzje zarządu z
zakresu administracji publicznej podpisuje wójt.
2. Odpowiedzi
na wnioski, interpelacje i zapytania radnych oraz na skargi i wnioski
organizacji społecznych podpisuje wójt, albo właściwy merytorycznie dla danej
sprawy sekretarz lub skarbnik.
3. Do podpisu
wójta zastrzega się pisma i dokumenty:
1) kierowane
do naczelnych organów władzy państwowej oraz naczelnych i centralnych organów
administracji,
2) kierowane
do Najwyższej Izby Kontroli, Regionalnej Izby Obrachunkowej, Państwowej Inspekcji
Pracy, Izby Skarbowej i innych instytucji kontroli państwowej – w związku z
przeprowadzonymi przez nie postępowaniami,
3) związane ze
współpracą zagraniczną,
4) wnioskujące
o nadanie odznaczeń i odznak.
4. Ponadto
wójt podpisuje:
1) dokumenty w
sprawach związanych ze stosunkiem pracy pracowników samorządowych oraz
kierowników jednostek organizacyjnych gminy,
2) pisma
okolicznościowe, listy gratulacyjne,
3) upoważnienia
dla pracowników przeprowadzających kontrole w urzędzie i w jednostkach organizacyjnych
gminy.
5. Na
podstawie upoważnień wójta, decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu
administracji publicznej wydają:
1) zastępca
wójta, sekretarz i skarbnik – w sprawach przez nich nadzorowanych, zgodnie z
ustalonym podziałem zadań,
2) kierownicy
– w sprawach należących do zakresu działania,
3) pracownicy
– w sprawach wynikających z ustalonego zakresu obowiązków.
6. Dokumenty
przedkładane do podpisu wójta muszą być parafowane na jednej z kopii o
opatrzone datą sporządzania pisma przez osobę sporządzającą, kierownika
referatu oraz – w uzasadnionych przypadkach przez radcę prawnego jako nie budzące
zastrzeżeń pod względem prawnym.
7. Zasady
podpisywania dokumentów finansowo-księgowych określa Instrukcja obiegu
dokumentów księgowych opracowana przez skarbnika.
8. Obieg,
rejestracja, przechowywanie i archiwizowanie dokumentów odbywa się wg zasad
określonych w Instrukcji kancelaryjnej.
R o z d z i a
ł V
§ 12
1. Zarząd –
na podstawie upoważnień ustawowych – podejmuje:
– uchwały,
– zarządzenia
– jako przepisy porządkowe w zakresie właściwości Rady, w sprawach niecierpiących
zwłoki – podlegające zatwierdzeniu na najbliższej sesji Rady,
– decyzje i
postanowienia – w rozumieniu przepisów postępowania administracyjnego.
2. Wójt
wydaje:
– zarządzenia
– na podstawie upoważnień zawartych w aktach prawnych,
– postanowienia
– o charakterze instrukcyjnym, porządkujące sprawy organizacyjne urzędu,
– decyzje i
postanowienia – w rozumieniu przepisów kodeksu postępowania administracyjnego.
§ 13
1. Projekty
uchwał, zarządzeń, decyzji i postanowień przygotowują właściwe pod względem
merytorycznym stanowiska pracy i jednostki organizacyjne i są pod względem
formalnoprawnym parafowane przez radcę prawnego.
2. Akty
prawne – po ich podpisaniu podlegają ewidencji w prowadzonym przez biuro
obsługi Rady Gminy rejestrach.
R
o z d z i a ł VI
§ 14
Skargi i wnioski wpływające do
urzędu rozpatrują i załatwiają:
1) wójt – w
sprawach skarg na działalność sekretarza i skarbnika oraz pracowników
bezpośrednio podległych wójtowi,
2) zastępca
wójta, sekretarz i skarbnik – w sprawach objętych zakresem działania
nadzorowanych przez nich referatów i stanowisk pracy.
§ 15
Obywatele przyjmowani są w sprawach
skarg i wniosków przez:
1) wójta gminy
– we wtorki
w godz. – 14.00–15.00
– w piątki w
godz. – 15.30–16.30
2) zastępcę
wójta gminy
– we wtorki
w godz. – 13.00–14.00
– w piątki w
godz. – 14.30–15.30
3) sekretarza
gminy
– we wtorki
w godz. – 12.00–13.00
– w piątki w
godz. – 13.30–14.30
4) skarbnika
gminy
– we wtorki
w godz. – 12.00–13.00
– w piątki w
godz. – 13.30–14.30
5) kierowników
referatu
– w środy w
godzinach 10.00–15.30
6) pozostałych
pracowników
– codziennie
w godzinach pracy urzędu.
§ 16
Skargi i wnioski wniesione do urzędu
podlegają zarejestrowaniu w „Rejestrze skarg i wniosków” prowadzonym przez
pracowników do spraw kadr.
R o z d z i a
ł VII
Organizacja działalności kontrolnej
§ 17
1. System
kontroli obejmuje:
1) kontrolę
zewnętrzną, której podlegają jednostki organizacyjne gminy,
2) kontrolę
wewnętrzną (funkcjonalną), której podlegają wszystkie stanowiska pracy w
urzędzie.
2. Kontrolę
wykonują:
1) wójt, zastępca wójta, sekretarz, skarbnik,
2) kierownicy referatów.
3. Działalność
kontrolną prowadzi się w formie kontroli planowych i doraźnych. Ze względu na
zakres przedmiotowy rozróżnia się kontrole:
1) kompleksowe
– obejmujące całokształt działalności jednostek,
2) problemowe
– oceniające realizację wybranych zagadnień,
3) sprawdzające
– oceniające wykonanie zadań wynikających z uprzednio prowadzonych kontroli i
wydanych zaleceń.
4. Stosuje
się łączenia każdej kontroli z bieżącym instruktażem dla pracowników jednostki
kontrolowanej.
R
o z d z i a ł VIII
§ 18
1. Pracownicy
urzędu, których stosunek pracy nawiązany jest na podstawie umowy o pracę,
podlegają okresowym przeglądom kadrowym.
2. Ocen
kwalifikacyjnych pracowników urzędu, zatrudnionych na podstawie mianowania,
dokonuje się według zasad określonych w ustawie o pracownikach samorządowych
oraz uchwale Rady Gminy.
3. Przeglądu
kadrowego dokonuje się nie rzadziej niż raz w ciągu kadencji Rady Gminy.
4. Przeglądu
kadrowego kierowników referatów i samodzielnych stanowisk pracy dokonuje wójt
przy współudziale sekretarza i skarbnika nadzorujących poszczególne referaty i
stanowiska.
5. Przeglądu
kadrowego zastępcy, sekretarza i skarbnika dokonuje wójt i przewodniczący Rady
Gminy.
6. W
przeglądzie kadrowym, o którym mowa w ust. 4, ocenie podlega jakość i
efektywność pracy przy uwzględnieniu niżej wymienionych kryteriów:
1) prawidłowość
realizacji zadań wynikających z prawa powszechnie obowiązującego, uchwał Rady
Gminy i Zarządu Gminy,
2) merytoryczna
poprawność i terminowość wykonywania obowiązków służbowych,
3) umiejętność
kierowania podległym zespołem pracowników,
4) poziom
kwalifikacji zawodowych,
5) innowacyjność
w rozwiązywaniu problemów, inspirowanie przedsięwzięć służących zaspokajaniu
potrzeb mieszkańców gminy,
6) jakość
załatwiania spraw indywidualnych obywateli, współdziałanie z organami sołectw.
7. Uzyskanie
pomocy negatywnej może skutkować rozwiązaniem stosunku pracy.
8. Przeglądu
pracowników referatu dokonują kierownicy przy współudziale sekretarza
uwzględniając w szczególności następujące kryteria:
1) przygotowanie
zawodowe,
2) realizację
zadań merytorycznych (jakość, terminowość wykonywania),
3) umiejętność
stosowania przepisów prawa,
4) samodzielność
i inicjatywę,
5) przestrzeganie
porządku i dyscypliny pracy,
6) stosunek do
interesantów.
R o z d z i a
ł IX
§ 19
1. Do
wspólnych zadań referatów i samodzielnych stanowisk pracy należy
przygotowywanie materiałów oraz podejmowanie czynności organizatorskich na potrzeby
organów gminy, a w szczególności:
1) prowadzenie
postępowania administracyjnego o przygotowywanie materiałów oraz projektów
decyzji administracyjnych, a także wykonywanie zadań wynikających z przepisów o
postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
2) pomoc
Radzie, właściwym rzeczowo komisjom Rady, zarządowi i jednostkom pomocniczym
gminy w wykonywaniu ich zadań,
3) współdziałanie
ze skarbnikiem przy opracowywaniu materiałów niezbędnych do przygotowania
projektu budżetu gminy,
4) przygotowywanie
sprawozdań, ocen, analiz i bieżących informacji o realizacji zadań,
5) współdziałanie
z stanowiskiem ds. kadr w zakresie szkolenia i doskonalenia zawodowego pracowników,
6) przechowywanie
akt,
7) stosowanie
obowiązującego jednolitego rzeczowego wykazu akt,
8) stosowanie
zasad dotyczących wewnętrznego obiegu akt,
9) prowadzenie
rejestrów skarg, wniosków i listów wpływających do urzędu,
10) prowadzenie
rejestru przyjmowania podań kierowanych przez obywateli do innych organów,
11) usprawnianie
własnej organizacji, metod i form pracy,
12) wykonywanie
zadań przekazanych do realizacji przez wójta.
§ 20
Do zakresu działania referatu należy
prowadzenie spraw związanych z księgowością podatków, opłat, z księgowością
budżetową, tworzeniem i rozliczaniem funduszy, prowadzenie spraw związanych z
wymiarem i poborem opłat oraz sprawy związane z obsługą kasową, m.in:
1) Przygotowywanie
materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu gminy oraz podjęcia uchwały w
sprawie absolutorium dla zarządu, przygotowywanie projektów zmian w budżecie.
2) Opracowywanie
projektów uchwał Rady i zarządu w sprawach budżetu gminy.
3) Przygotowywanie
informacji dotyczących wykonywania i zmian budżetu oraz przekazywanie ich do
Regionalnej Izby Obrachunkowej.
4) Sporządzanie
okresowych sprawozdań z wykonania budżetu w pełnym zakresie szczegółowości lub
w zakresie umożliwiających bieżącą ocenę sytuacji finansowej gminy oraz
przedstawianie zarządowi stosownych wniosków.
5) Nadzorowanie
prawidłowości opracowywania i zatwierdzania planów finansowych jednostek budżetowych
i zakładów budżetowych.
6) Prowadzenie
kontroli finansowej w jednostkach i zakładach budżetowych i innych jednostkach
powiązanych z budżetem gminy – udzielanie instruktażu.
7) Prowadzenie
rachunkowości budżetu gminy i Urzędu Gminy.
8) Prowadzenie
rachunkowości w zakresie wykonywania budżetu gminy:
a) ewidencje
należności podatkowych, opłat i innych dochodów (grzywny, mandaty, odsetki),
b) ewidencja
wydatków budżetowych.
9) Wymiar,
pobór i egzekwowanie należności z tytułu podatków i opłat lokalnych.
10) Prowadzenie rachunkowości podatkowej.
11) Przygotowywanie
projektów decyzji w zakresie zaniechania w całości lub w części poboru podatków
z tytułu łącznego zobowiązania pieniężnego oraz podatków i opłat lokalnych, a
także w sprawie odraczania terminu płatności, rozkładania na raty i umarzania
zaległości z tytułu tych zobowiązań.
12) Ewidencja
i windykacja należności z tytułu wieczystego użytkowania, zarządu, użytkowania i
dzierżawy terenów oraz należności z tytułu sprzedaży nieruchomości, opłat adiacenckich.
13) Obsługa
kasowa urzędu, w tym:
1) podejmowanie
gotówki z banku,
2) przyjmowanie
wpłat,
3) dokonywanie
wypłat,
4) prowadzenie
ewidencji wpływów i wypłat w postaci raportów kasowych,
5) sprzedaż
znaczków skarbowych,
6) prowadzenie
gospodarki drukami ścisłego zarachowania, ich zamawianie, ewidencja i rozliczanie.
14) Realizacja
zadań wynikających z układu wykonawczego budżetu.
15) Współpraca
z urzędami państwowymi w zakresie ustalania majątku i dochodów dłużników.
16) Gospodarowanie
stanami kont bankowych.
17) Prowadzenie
inwentaryzacji.
§
21
Do zakresu prowadzenia referatu
należy prowadzenie spraw związanych z nadzorem urbanistyczno-budo-wlanym,
planowaniem przestrzennym oraz zagospodarowaniem terenu, prowadzenie spraw z
dziedziny gospodarki komunalnej i mieszkaniowej, spraw z zakresu gospodarki
nieruchomościami oraz spraw związanych z rolnictwem i ochroną środowiska, oraz
dróg gminnych, m.in.:
1. W zakresie
budownictwa, zagospodarowania przestrzennego i zamówień publicznych:
1) Organizacja
i prowadzenie prac koncepcyjnych w zakresie strategii rozwoju gminy Kobierzyce.
2) Realizacja
polityki przestrzennej gminy, poprzez organizację przedsięwzięć służących
sporządzeniu studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
gminy Kobierzyce.
3) Przygotowanie
materiałów niezbędnych do opracowania miejscowych planów zagospodarowania
przestrzennego.
4) Koordynacja
i obsługa działań związanych z opracowaniami planistycznymi.
5) Przechowywanie
miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz wydawanie odpisów i wyrysów.
6) Prowadzenie
i aktualizacja rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego.
7) Prowadzenie
spraw związanych z roszczeniami finansowymi wynikającymi z ustaleń planów zagospodarowania
przestrzennego.
8) Prowadzenie
spraw związanych z ustaleniami warunków zabudowy i zagospodarowania terenu.
9) Ustalanie
warunków zabudowy i zagospodarowania terenu.
10) Nadzór
nad przestrzeganiem przepisów prawa budowlanego, a w tym:
a) zgodności
zagospodarowania terenu z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego
oraz wymaganiami ochrony środowiska,
b) warunków
bezpieczeństwa ludzi i mienia w projektach budowlanych, przy wykonywaniu robót
i utrzymaniu obiektów budowlanych,
c) zgodności
rozwiązań architektoniczno-budowlanych,
d) wykonywanie
czynności kontrolnych, będących podstawą do wydawania decyzji oraz do
podejmowania innych działań prawnych.
11) Orzekanie
o samodzielności lokali mieszkalnych i przeznaczonych na inne cele niż
mieszkaniowe.
12) Prowadzenie
archiwum dokumentacji budowlanej, zgodnie z obowiązującymi w tej mierze przepisami.
13) Nadzór
nad programowaniem i rozwojem dziedzin gospodarki budowlanej, tj. wodociągów,
kanalizacji, melioracji, gospodarki odpadami, cmentarzy komunalnych oraz
współpraca przy realizacji sieci elektroenergetycznej i telekomunikacji.
14) Prowadzenie
procesów przygotowania inwestycji oraz realizacji inwestycji komunalnych,
finansowanych z budżetu gminy.
15) Zawieranie
umów w związku z prowadzeniem komunalnych inwestycji i remontów.
16) Organizowanie
odbiorów końcowych inwestycji realizowanych przez gminę i przekazywanie
obiektów użytkownikom.
17) Wspomaganie
lokalnych inicjatyw społecznych komitetów w zakresie budowy infrastruktury technicznej,
koordynowanie ich realizacji.
18) Nadzór
nad aktualizacją mapy zasadniczej i przestrzeganie przez inwestorów obowiązku
inwentaryzacji sieci i uzbrojenia terenu.
19) Realizacja
zadań gminy związanych z zamówieniami publicznymi.
20) Prowadzenie
spraw związanych z ustaleniem nazw miejscowości, ulic i obiektów fizjologicznych
oraz numeracji nieruchomości.
21) Administrowanie,
gospodarowanie i zarządzanie lokalami mieszkalnymi i użytkowymi oraz nieruchomościami
budynkowymi.
22) Przyznawanie
dodatków mieszkaniowych.
23) Zamiana
lokali.
24) Przejmowanie
zakładowych budynków mieszkalnych.
25) Przeprowadzanie
egzekucji w sprawach lokalowych i usuwania skutków samowoli lokalowej.
26) Ustalanie
stawek czynszów i opłat za lokale i nieruchomości budynkowe.
27) Nadzór i
realizacja zadań w zakresie gospodarowania komunalnymi lokalami użytkowymi.
28) Nadzór i
inicjatywy w zakresie organizacji i funkcjonowania targowisk.
29) Realizacja
zadań wynikających z przepisów o cmentarzach i chowaniu zmarłych. Utrzymywanie
i zarządzanie cmentarzami komunalnymi.
30) Prowadzenie
spraw związanych z bieżącymi remontami pomieszczeń biurowych urzędu.
2. W zakresie
gospodarki nieruchomościami i geodezji należy:
1) Przygotowanie
i wprowadzenie nieruchomości do obrotu cywilnoprawnego z wyłączeniem lokali
mieszkalnych, w trybie:
– bezprzetargowym
(sprzedaż, wieczyste użytkowanie, użytkowanie, zarząd, dzierżawa),
– przetargowym
(dzierżawa – kioski, parkingi, grunty zabudowane).
2) Naliczenie
i aktualizacja opłat rocznych z tytułu użytkowania wieczystego, użytkowania i zarządu.
Naliczenie opłat adiacenckich.
3) Wykonywanie
zadań związanych z regulacją stanów prawnych nieruchomości.
4) Wykonywanie
zadań związanych z nabywaniem gruntów do zasobów gminy, prawem pierwokupu,
przekazywaniem nieruchomości pomiędzy gminą i Skarbem Państwa.
5) Wykonywanie
zadań związanych z udostępnianiem gruntów poprzez:
– czasowe
zajęcia gruntów,
– oddawanie
w użyczenie.
6) Wykonywanie
zadań związanych z komunalizacją oraz gromadzenie danych dotyczących mienia
gminy, składanie wniosków o założenie i aktualizację ksiąg wieczystych.
7) Realizacja
zadań państwowej służby geodezyjnej i kartograficznej.
8) Nadzór nad
aktualizacją mapy zasadniczej i przestrzeganiem przez inwestorów obowiązku inwentaryzacji
sieci i uzbrojenia terenu.
9) Dostarczanie
danych ewidencyjnych nieruchomości.
10) Zlecanie
opracowań geodezyjno-kartogarficznych jednostkom wykonastwa geodezyjnego, nadzór
nad robotami.
11) Odbiór
granic nieruchomości ustalonych w wyniku rozgraniczeń, wznowień i podziałów.
12) Wprowadzanie
inwestorów i nabywców w granice prawne nieruchomości.
13) Współdziałanie
w opracowaniu programu wyłączeń gruntów na cele nierolnicze.
14) Wydawanie
decyzji w sprawie wyłączenia gruntów z produkcji rolnej i leśnej. Kontrola stosowania
przepisów prawa w zakresie ochrony gruntów rolnych i leśnych.
15) Sprzedaż i
oddawanie w użytkowanie wieczyste nieruchomości komunalnych:
a) gruntów
niezabudowanych i zabudowanych wraz ze sprzedażą znajdujących się na nich
budynków i urządzeń przeznaczonych w planach
zagospodarowania przestrzennego na cele zabudowy – w trybie przetargowym,
b) sprzedaż
lokali mieszkalnych i użytkowych oraz garaży w domach wielomieszkaniowych na
rzecz najemców wraz z oddawaniem w użyczenie wieczyste ułamkowej części gruntu,
c) sprzedaż
wolnych lokali mieszkalnych, użytkowych i garaży w trybie przetargowym.
16) Działalność
marketingowa związana ze zbywaniem nieruchomości, najmem lokali użytkowych i
dzierżawą nieruchomości komunalnych.
17) Organizowanie
i prowadzenie przetargów ustnych i ofertowych na sprzedaż i oddawanie w
użytkowanie wieczyste nieruchomości komunalnych, najem wolnych lokali
użytkowych, garaży i wydzierżawienia gruntów.
3. W
zakresie rolnictwa i ochrony środowiska należy:
1) Inspirowanie
wdrażania nowych rozwiązań agrotechniczno-technologicznych w rolnictwie
indywidualnym, w ramach podejmowania przez producentów rolnych strategii
marketingowych.
2) Prowadzenie
spraw związanych z kontrolowanym rozrodem zwierząt gospodarskich.
3) Nadzór nad
działalnością spółek leśnych oraz sprawowanie administracji w zakresie łowiectwa.
4) Zagospodarowywanie
lasów komunalnych. Wyrażanie zgody na zmianę lasu na uprawę rolną i wydawania
decyzji nakazujących właścicielowi lasu określonych zadań w planie urządzania
lasu.
5) Wykonywanie
zadań związanych z projektowaniem, ustanowieniem i utrzymywaniem parków
wiejskich i innych terenów zieleni, wydawaniem zgody na zmianę przeznaczenia
terenów, na których znajduje się starodrzew.
6) Organizowanie
i nadzorowanie urządzeń wodno-melioracyjnych we wszystkich sektorach rolnictwa
oraz nadzór nad działalnością spółek wodno-melioracyjnych i ich związków. Zatwierdzenie
ugód w sprawach zmian stosunków wodnych.
7) Utrzymywanie
urządzeń melioracyjnych w lasach komunalnych i na terenach parków wiejskich.
8) Wykonywanie
zadań związanych z zakazywaniem wprowadzenia do wody ścieków należycie
oczyszczonych lub nakazywaniem wykonania niezbędnych urządzeń oczyszczających.
9) Ochrona
środowiska przed odpadami oraz ochrona i rekultywacja gruntów rolnych zdewastowanych
i zdegradowanych.
10) Obsługa
Rejonowego Komitetu Przeciwpowodziowego i udział w akcjach przeciwpowodziowych
na terenie gminy Kobierzyce.
11) Zwalczanie
zaraźliwych chorób zwierzęcych.
12) Wydawanie
zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów.
13) Ustanawianie
ograniczeń czasu pracy urządzeń technicznych oraz środków transportu powodujących
uciążliwość hałasem i wibracją, łącznie z ich uruchomieniem,
14) Utrzymanie
porządku i czystości.
15) Prowadzenie
spraw związanych z:
1) nasiennictwem,
2) gospodarką wodną,
3) ochroną powietrza
atmosferycznego.
16) Współpraca
z organami Państwowej Inspekcji Sanitarnej oraz Rejonowym i Wojewódzkim Zakładem
Weterynarii w zakresie zwalczania zaraźliwych chorób zwierzęcych oraz Państwowej
Inspekcji Ochrony Roślin.
17) Współpraca
z organami administracji rządowej w zakresie organizowania i utrzymania sieci
monitoringu stanu powietrza atmosferycznego w gminie.
4. W
zakresie dróg gminnych należy:
1) Przygotowywanie
projektów rozstrzygnięć, wniosków i stanowisk organów gminy dotyczących
zaliczania dróg i ulic do
poszczególnych kategorii.
2) Projektowanie
przebiegu dróg.
3) Budowa,
modernizacja i ochrona dróg.
4) Zarządzanie
drogami.
5) Określenie
szczególnego korzystania z dróg, w tym wykorzystywania pasów drogowych na cele
niekomunikacyjne.
§ 22
Do zakresu działania referatu należy
prowadzenie spraw związanych z obsługą kancelaryjną urzędu, obsługą kadrową,
obsługą sekretarską kierownictwa urzędu, zapewnieniem prawidłowych warunków funkcjonowania
urzędu, spraw związanych z ewidencją ludności oraz spraw związanych z aktami
stanu cywilnego, m.in.:
1. W
zakresie działalności kadr należy:
1) Prowadzenie
spraw osobowych pracowników Urzędu Gminy i kierowników jednostek organizacyjnych
gminy.
2) Prowadzenie
dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem pracy oraz akt osobowych
pracowników i kierowników jednostek organizacyjnych gminy.
3) Przygotowywanie
i ewidencja upoważnień i pełnomocnictw.
4) Prowadzenie
spraw z zakresu doskonalenia zawodowego pracowników.
5) Organizacja
i koordynacja praktyk studentów i uczniów.
6) Rejestracja
umów zlecenia zawieranych między urzędem a zatrudnionymi w nim pracownikami.
7) Przygotowywanie
projektów planów urlopów wypoczynkowych.
8) Zapewnienie
warunków do prowadzenia działalności socjalnej urzędu jako pracodawcy.
9) Przygotowywanie
i wydawanie świadectw pracy oraz zaświadczeń o zatrudnieniu.
10) Ewidencja
czasu pracy pracowników.
11) Zgłaszanie
pracowników do ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego.
12) Kompletowanie
wniosków emerytalno-rentowych.
13) Prowadzenie
rejestru skarg i wniosków oraz kontrola terminowości ich załatwiania.
14) Prowadzenie
ewidencji wniosków o udostępnienie danych osobowych.
2. W zakresie
działania obsługi biura Rady Gminy i zarządu należy:
1) Przygotowywanie
materiałów na sesję Rady, obsługa sesji i Rady, posiedzeń komisji oraz wyjazdów
służbowych radnych.
2) Organizacja
spotkań i posiedzeń z udziałem przewodniczącego Rady i jego zastępców, obsługa
ich kontaktów ze środkami masowej informacji.
3) Obsługa
organizowania przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków przedkładanych
Radzie, rejestracja i przekazywanie ich do rozpatrzenia zgodnie z dyspozycją
przewodniczącego Rady.
4) Prowadzenie
ewidencji aktów prawnych podjętych przez Radę.
5) Obsługa
Gminnej Komisji Wyborczej.
6) Rejestrowanie
aktów prawnych organów gminy i wójta. Prowadzenie zbioru przepisów gminnych.
7) Obsługa
posiedzeń zarządu.
8) Koordynacja
przygotowania materiałów na posiedzenia zarządu i sesje Rady.
9) Sporządzanie
protokołów z sesji i posiedzeń zarządu.
10) Koordynacja
wykonywania aktów prawnych organów gminy przez urząd i inne jednostki organizacyjne
gminy. Przekazywanie uchwał Rady Gminy organom nadzoru – uchwał zarządu i
zarządzeń – Radzie Gminy.
11) Prowadzenie
spraw związanych z przynależnością gminy Kobierzyce do związków komunalnych,
stowarzyszeń, fundacji. Współpraca z organami administracji rządowej, organami
samorządu terytorialnego i innymi instytucjami na zewnątrz.
12) Współdziałanie
ze sołectwami w zakresie gospodarowania przez nie mieniem komunalnym oraz
przedsięwzięć na rzecz mieszkańców i sołectwa.
3. W
zakresie biura obsługi klienta należy:
1) Udzielanie
informacji interesantom i kierowanie ich do właściwych referatów lub stanowisk
Urzędu Gminy.
2) Prowadzenie
i aktualizacja tablic urzędowych i informacyjnych.
4. W
zakresie działania kancelarii należy:
1) Prowadzenie
kancelarii urzędu.
2) Przyjmowanie,
wysyłanie i rozdzielanie korespondencji oraz prowadzenie jej ewidencji.
3) Obsługa łącznic
telefonicznych i telefaksowych.
4) Prowadzenie
i aktualizacja podręcznych materiałów informacyjno-adresowych dla potrzeb urzędu.
5. W
zakresie działania sekretariatu należy:
1) Zapewnienie
obsługi organizacyjnej, kancelaryjnej i administracyjnej wójta, zastępcy wójta
i sekretarza.
2) Przygotowywanie
pomieszczeń i obsługa – w tym protokołowanie spotkań i zebrań organizowanych
przez wójta, zastępcę i sekretarza,
3) Prenumerata
czasopism i dzienników urzędowych,
4) Nadzór nad
przechowywaniem pieczęci urzędowych,
5) Przyjmowanie
interesantów zgłaszających skargi i wnioski oraz organizowanie ich kontaktów z
wójtem, zastępcą lub sekretarzem bądź kierowanie ich do właściwych referatów i
samodzielnych stanowisk pracy.
6) Wykonywanie
czynności związanych z funkcjami reprezentacyjnymi urzędu, dbałość o jego wystrój
i estetykę.
7) Zamawianie
i rejestracja pieczątek i pieczęci urzędu.
6. W zakresie
działania ewidencji ludności i archiwum zakładowego należy:
1) Prowadzenie
spraw z zakresu ewidencji ludności, (w tym związanych z prowadzeniem Powszechnego
Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności „PESEL”).
2) Wystawianie
dokumentów stwierdzających tożsamość.
3) Przyjmowanie
oświadczeń o wyborze obywatelstwa, współudział w procedurze nadawania i zmiany
obywatelstwa polskiego.
4) Wydawanie
zezwoleń na imprezy kulturalno-oświatowe.
5) Udzielanie
informacji adresowej.
6) Współudział
przy realizacji prac związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów,
referendum i innych zadań wymagających dla ich realizacji współdziałania kilku
jednostek.
7) Prowadzenie
zgodnie z obowiązującymi przepisami archiwum zakładowego.
8) Prowadzenie
ewidencji akt sprawy przechowywanych w archiwum.
9) Przekazywanie
zasobów archiwalnych do archiwum państwowego.
10) Organizowanie
co najmniej raz na rok archiwizowania dokumentów.
§ 23
Do zadań referatu należy prowadzenie
spraw związanych ze sprawowaniem nadzoru i koordynacją działalności szkół i
placówek wychowawczych na terenie gminy, m.in.:
1) Współdziałanie
z dyrektorami szkół i przedszkoli w zakresie:
– opracowania
rocznych planów rozwoju oświaty, sieci i placówek, wyposażenia szkół i przed-szkoli,
– zagospodarowaniu,
utrzymaniu i remontu obiektów szkolnych.
2) Koordynacja
działalności szkół i przedszkoli na terenie gminy.
3) Wnioskowanie
o wprowadzenie zmian w organizacji sieci szkół i przedszkoli.
4) Podejmowanie
czynności na rzecz zapewnienia wyposażenia materialno-technicznego dla szkół i
przed-szkoli.
5) Nadzór nad
działalnością placówek szkolnych w zakresie dożywiania i dowożenia dzieci oraz
organizowania wypoczynku.
6) Egzekwowania
przepisów o obowiązku szkolnym.
7) Opiniowanie
kandydatów na rodziny zastępcze.
8) Współdziałanie
z dyrektorami szkół w zakresie spraw socjalno-bytowych nauczycieli.
9) Prowadzenie
obsługi finansowo-księgowej nauczycieli oraz szkół i przedszkoli.
§ 24
1. Pełnomocnik
ochrony informacji niejawnych odpowiada za zapewnienie przestrzegania przepisów
o ochronie informacji niejawnych i kieruje kancelarią tajną, do których zadań
należy:
1) zapewnienie
ochrony informacji niejawnych,
2) ochrona
systemów i sieci teleinformatycznych,
3) zapewnienie
ochrony fizycznej urzędu,
4) kontrola
ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych
informacji,
5) okresowa
kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów,
6) opracowanie
planu ochrony urzędu i nadzorowanie jego realizacji,
7) szkolenie
pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych.
2. Kancelaria
przyjmuje, rejestruje, przechowuje, przekazuje i wysyła dokumenty zawierające
informacje niejawne, oznaczone klauzulami „ściśle tajne”, „tajne” i „poufne”,
oraz prowadzi rejestry dokumentów:
1) dziennik
korespondencji dokumentów, oznaczonych klauzulą „ściśle tajne”,
2) dziennik
korespondencji dokumentów, oznaczonych klauzulą „tajne”,
3) dziennik
korespondencji dokumentów, oznaczonych klauzulą „poufne”,
4) karty
zapoznania się z dokumentami, oznaczonymi klauzulami „ściśle tajne i tajne”,
5) książkę doręczeń przesyłek miejscowych,
6) dziennik ewidencji wykonanych dokumentów, oznaczonych
klauzulą „ściśle tajne”, „tajne” i „poufne”,
7) wykaz przesyłek nadanych,
8) rejestr teczek dokumentów niejawnych, dzienników
i książek ewidencyjnych.
§
25
Do zakresu działania służby bhp
należą zadania określone w § 2 ust. 1 i 3 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia
2 września 1997 r. w sprawie służby bezpieczeństwa i higieny pracy (Dz. U. Nr
109, poz. 704).
§
26
Do zakresu działania stanowiska ds.
profilaktyki i rozwiązywania problemów uzależnień należy:
1. Udzielanie
informacji o chorobie alkoholowej i narkomanii oraz o możliwościach leczenia
osób uzależnionych.
2. Diagnozowanie lokalnych
problemów uzależnień.
3. Organizowanie
grup terapeutycznych dla osób uzależnionych.
4. Tworzenie
różnych form pomocy dla ofiar przemocy w rodzinie (np.: grupy samopomocowe, telefon
zaufania).
5. Organizowanie
akcji profilaktycznej propagujących trzeźwe obyczaje typu: konkursy, festyny.
6. Organizowanie
form spędzenia wolnego czasu w postaci obozów terapeutycznych dla dzieci alkoholików
oraz zajęć pozalekcyjnych o treści profilaktycznej w zakresie alkoholizmu i narkomanii.
7. Organizowanie
szkoleń i kampanii edukacyjnej w dziedzinie rozwiązywania problemów uzależnień
dla ogółu społeczności lokalnej.
8. Współpraca
z ruchami samopomocowymi typu AA, Klubami Abstynenta.
9. Współpraca
z pedagogami szkolnymi, nauczycielami, wychowawcami w zakresie profilaktyki.
10. Współpraca
z organizacjami pozarządowymi i związkami wyznaniowymi mającymi na celu
promocję zdrowia i propagowanie trzeźwych obyczajów.
Ewidencja
działalności gospodarczej
§ 27
Do zakresu działania ewidencji
działalności gospodarczej należy:
1. Realizacja
zadań związanych z wydawaniem i cofaniem zezwoleń na sprzedaż i podawania
napojów alkoholowych.
2. Współpraca
z podmiotami gospodarczymi zarówno krajowymi jak i zagranicznymi.
3. Prowadzenie
ewidencji podmiotów gospodarczych, dokonywanie zmian w rejestrze podmiotów gospodarczych.
Wydawanie decyzji w sprawie odmowy wpisu albo wykreślenia z ewidencji.
4. Prowadzenie
spraw w zakresie działalności podmiotów zagranicznych drobnej wytwórczości.
§
28
Do zakresu działania wojska i obrony
cywilnej należy:
1. Planowanie,
kierowanie, koordynowanie i kontrola przedsięwzięć obrony cywilnej
realizowanych przez instytucje, podmioty gospodarcze i inne jednostki
organizacyjne oraz organizacje społeczne działające na terenie gminy.
2. Przygotowanie
i zapewnienie działania elementów systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu
wczesnego ostrzegania.
3. Opracowanie
planu obrony cywilnej gminy oraz nadzór nad opracowaniem tych planów przez instytucje,
podmioty gospodarcze i inne jednostki organizacyjne. Kierowanie
przygotowywaniem ewakuacji ludności oraz koordynowanie tych działań.
4. Organizowanie
i prowadzenie szkolenia komendantów formacji obrony cywilnej, a także szkolenia
ludności w zakresie powszechnej samoobrony.
5. Kierowanie
i koordynowanie przedsięwzięć w zakresie integracji sił obrony cywilnej do
prowadzenia akcji ratunkowych oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych i
zagrożeń środowiska.
6. Planowanie
i realizacja zaopatrzenia w sprzęt i środki, a także nadzór nad zapewnieniem
odpowiednich warunków przechowywania, konserwacji i eksploatacji sprzętu oraz
środków obrony cywilnej.
7. Utrzymanie
w odpowiednim stanie technicznym istniejących budowli ochronnych i nadzór nad
przedsięwzięciami przygotowawczymi do budowy doraźnych ukryć dla ludności.
8. Wykonywanie
czynności kontrolno-rozpoznawczych w zakresie przestrzegania przepisów
przeciwpożarowych w obiektach, gospodarstwach i budynkach określonych w ustawie
o ochronie przeciwpożarowej oraz wydawanie decyzji w tym zakresie.
9. Koordynacja
w skali całej gminy spraw wynikających z ustawy o powszechnym obowiązku obrony
RP.
Promocja
gminy
§ 29
W zakresie działania promocji gminy
należy:
1. Promocja
gminy w zakresie inwestycji.
2. Opracowywanie
i przygotowywanie materiałów reklamowych dotyczących gminy.
3. Współpraca
z jednostkami samorządu terytorialnego krajowymi i zagranicznymi.
4. Uczestnictwo
z umocowania wójta gminy w targach, wystawach i innych związanych z promowaniem
gminy.
§ 30
W zakresie działania USC należy:
1. Dokonywanie
rejestracji zdarzeń stanu cywilnego (urodzeń, małżeństw, zgonów).
2. Przyjmowanie
oświadczeń o uznaniu dziecka, nadaniu dziecku nazwiska matki.
3. Wydawanie
zezwoleń na zawarcie związku małżeńskiego poza stałym miejscem zamieszkania
oraz na skrócenie ustawowego terminu zawarcia związku małżeńskiego.
4. Sporządzanie
aktów stanu cywilnego. Prowadzenie i przechowywanie oraz konserwacja
wieczystych ksiąg stanu cywilnego.
5. Wydawanie
decyzji administracyjnych, mających wpływ na zmianę zapisu w księgach stanu
cywilnego.
6. Prowadzenie
korespondencji konsularnej z zakresu zdarzeń stanu cywilnego.
R o z d z i a
ł X
§ 31
Załączniki nr 1 i nr 2 do regulaminu
stanowią jego część.
§
32
Obowiązki urzędu jako zakładu pracy
w rozumieniu przepisów prawa pracy oraz inne sprawy związane z wewnętrznym
porządkiem pracy określa regulamin pracy Urzędu Gminy Kobierzyce.
§ 33
Zmiany regulaminu następują w trybie
wymaganym dla jego wprowadzenia.
Załącznik nr 1 do uchwały Rady Gminy Kobierzyce z
dnia 26 kwietnia 2001 r. (poz. 1200)
Załącznik
nr 2 do uchwały Rady Gminy Kobierzyce z dnia 26 kwietnia 2001 r. (poz. 1200)
1. Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w
Kobierzycach
2. Gminne Centrum Kultury i Sportu w Kobierzycach
3. Przedszkole Samorządowe w Kobierzycach
4. Przedszkole Samorządowe w Bielanach
Wrocławskich
5. Przedszkole Samorządowe w Pustkowie Żurawskim
6. Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
w Kobierzycach
7. Samorządowy Zespół Szkół w Kobierzycach
8. Szkoła Podstawowa w Tyńcu Małym
9. Szkoła Podstawowa w Pustkowie Żurawskim
10. Szkoła Podstawowa w Pustkowie Wilczkowskim
11. Zespół Szkolno-Gimnazjalny nr 1 w Kobierzycach
12. Zespół Szkolno Gimnazjalny nr 2 w Bielanach
Wrocławskich