6) Działanie 3.2. – Poprawa zabezpieczeń
przeciwpowodziowych
Działanie realizowane ze środków ministrów właściwych.
a)
cele
–
wzrost bezpieczeństwa
ludności i mienia,
–
poprawa stanu technicznego i
funkcjonalnego zabezpieczeń przeciwpowodziowych,
–
poprawa stosunków wodnych w
regionie,
–
kształtowanie ładu
przestrzennego,
–
ograniczenie rozmiarów
bezrobocia,
–
poprawa ekologicznego i
turystycznego wizerunku regionu.
b)
opis działań (zadań)
Zadania
zakwalifikowane do realizacji w zakresie poprawy zabezpieczeń przeciwpowodziowych
dotyczą głównie modernizacji urządzeń hydrotechnicznych służących ochronie
przeciwpowodziowej i melioracji gruntów oraz budowy nowych systemów ochrony
przeciwpowodziowej (zbiorników retencyjnych, polderów, obwałowań wraz z niezbędnymi
budowlami hydrotechnicznymi).
W
ramach modernizacji urządzeń hydrotechnicznych podjęta zostanie przebudowa wałów na
odcinkach o niekorzystnych warunkach hydraulicznych i morfodynamicznych oraz podwyższenie
odporności nasypów na przelanie wody przez koronę wałów. Przygotowane zostaną
ponadto ciągi komunikacyjne dla działań w okresie wezbrań powodziowych. Zostaną
także odbudowane (zniszczone w okresie powodzi w lipcu 1997 roku) koryta rzeczne i mury
oporowe. Prowadzone będą również prace w zakresie odbudowy i modernizacji budowli
piętrzących wodę (stopień wodny Malczyce, jaz Bartoszowice, jaz Szczytniki, zapora
zbiornika Pilchowice) i kilku suchych zbiorników przeciwpowodziowych.
W
zakresie budowy nowych systemów ochrony przeciwpowodziowej podjęte zostaną zadania
realizowane w ramach tworzenia kompleksowego systemu ochrony przeciwpowodziowej całego
dorzecza Odry (w tym budowa zbiornika Kamieniec).
Zadania planowane do realizacji w ramach środków będących
w dyspozycji ministrów właściwych w ramach poprawy zabezpieczeń przeciwpowodziowych
zbieżne są z zadaniami określonymi jako „oczyszczalnie ścieków
i infrastruktura towarzysząca oraz infrastruktura przeciwpowodziowa” (symbol 345
według zał. nr 4 do Programu wsparcia na lata 2001–2002).
Zadania zakwalifikowane do realizacji |
Rodzaj zadania według zał. 4 Programu wsparcia na lata 2001–2002 |
Zadania realizowane w ramach środków
będących |
345 – oczyszczalnie ścieków,
infrastruktura towarzysząca oraz infrastruktura przeciwpowodziowa |
c)
kryteria wyboru zadań w ramach działania:
Kryteria wyboru zadań zostaną określone w wyniku
uzgodnień z ministrami właściwymi.
d)
zakres geograficzny – lokalizacja: całe województwo.
e)
spodziewane efekty realizacji działania
Wskaźniki produktu |
Wskaźniki rezultatu |
Wskaźniki oddziaływania |
Długość obwałowań przeciwpowodziowych budowanych i
remontowanych |
Udział wyremontowanych i nowo wybudowanych obwałowań w
długości wszystkich obwałowań przeciwpowodziowych |
Miejsca pracy utworzone w fazie realizacji zadania |
Pojemność nowych zbiorników retencyjnych |
Wzrost udziału pojemności zbiorników retencyjnych
i suchych zbiorników przeciwpowodziowych |
|
Pojemność suchych zbiorników przeciwpowodziowych |
Liczba punktów pomiarowych Opracowanie systemu monitorowania i czynnej ochrony
przeciwpowodziowej |
|
f)
harmonogram realizacji, g) finansowy wkład w realizację działania (zadania) (wskaźnik
wkładu), h) instytucja odpowiedzialna za wdrożenie działania (zadania), i) podmiot(y)
uprawniony(e), j) warunki realizacji działań (zadań), k) sumaryczny harmonogram
przewidywanych płatności na działanie – zostaną ustalone w wyniku rokowań z
ministrami właściwymi.
7) Działanie 4.1. – Modernizacja rolnictwa
a)
cele
– dostosowanie
produkcji rolniczej do istniejących warunków przyrodniczych,
– wzrost
wydajności produkcji roślinnej,
– wsparcie
dla grup producentów oraz innych form samoorganizacji wsi,
– rozwój
przetwórstwa rolnego,
– tworzenie
systemowych powiązań między produkcją surowców rolnych, przetwórstwem i dystrybucją
produktów,
– ograniczenie
rozmiarów bezrobocia na obszarach wiejskich,
– aktywizacja
gospodarcza regionu, w tym obszarów wiejskich.
b)
opis działań (zadań)
W
zakresie modernizacji rolnictwa dolnośląskiego zakwalifikowane zostało na obecnym
etapie zadanie dotyczące kreowania nowych odmian roślin uprawnych m.in. w celu wzrostu
stopnia dostosowania produkcji roślinnej do lokalnych warunków środowiskowych (Porejestrowe Doświadczalnictwo Odmianowe).
Zadania zakwalifikowane do realizacji |
Rodzaj zadania według zał. 1 Programu wsparcia na lata 2001–2002 |
Patrz zał. nr 7 |
1306 – odnowa i rozwój wsi; 1307 – różnorodność działalności rolniczej oraz
działalności ściśle powiązanej z rolnictwem w celu zapewnienia różnych
alternatywnych źródeł dochodów w rolnictwie; |
Pozostałe zadania z tego działania
będą wybierane |
|
c)
kryteria wyboru zadań w ramach działania:
I. Zadania
finansowane ze środków pomocowych UE wybierane będą zgodnie z procedurami
obowiązującymi dla tych programów.
II. Kryteria
wyboru zadań dla pozostałych środków wydatkowanych w ramach Kontraktu Wojewódzkiego.
1 |
TRAFNOŚĆ ZADANIA |
Maksymalnie 50 pkt |
1.1 1.2 1.3 1.4 |
Oddziaływanie efektu realizacji zadania. Zgodność z dokumentami strategicznymi. Wkład w przygotowanie regionu do członkostwa w UE. Inne szczegółowe kryteria dla trafności zadania
przygotowane i przyjęte przez Zarząd Województwa dla poszczególnych priorytetów
kontraktu. |
25 pkt 10 pkt 5 pkt 10 pkt |
2 |
WYKONALNOŚĆ ZADANIA |
Maksymalnie 40 pkt |
2.1 2.2 2.3 |
Udział środków własnych w realizacji zadania. Zdolności techniczne i organizacyjne podmiotu
zgłaszającego zadanie (doświadczenie wnioskodawcy w realizacji zadań o charakterze
zbliżonym do zgłaszanego, wyposażenie i możliwości techniczne). Inne szczegółowe kryteria dla wykonalności zadania
przygotowane i przyjęte przez Zarząd Województwa
dla poszczególnych priorytetów kontraktu. |
10 pkt 5 pkt 25 pkt |
3 |
TRWAŁOŚĆ ZADANIA |
Maksymalnie 10 pkt |
3.1 3.2 |
Zdolność do samodzielnego finansowania i realizowania
zadania po zakończeniu dotacji. Inne szczegółowe kryteria dla trwałości zadania
przygotowane i przyjęte przez Zarząd
Województwa dla poszczególnych priorytetów kontraktu. |
5 pkt 5 pkt |
Kryteria wyboru zadań zostaną uszczegółowione na etapie
wyboru zadań po zasięgnięciu opinii Komitetu Sterującego.
d)
zakres geograficzny – lokalizacja: obszary zagrożone marginalizacją.
W
przypadku zadań realizowanych z programu Phare CBC zakres geograficzny będzie zgodny z
wymaganiami tego programu.
e)
spodziewane efekty realizacji działania
Wskaźniki produktu |
Wskaźniki rezultatu |
Wskaźniki oddziaływania |
Liczba podmiotów skupu produktów rolnych |
Wzrost liczby grup producenckich |
Zmniejszenie liczby bezrobotnych zamieszkałych na wsi Wzrost liczby podmiotów gospodarczych na wsi |
Liczba podmiotów działających w sferze przetwórstwa
rolno-spo-żywczego |
Wzrost produkcji roślinnej w rolnictwie |
|
Liczba podmiotów korzystających ze wsparcia w ramach
realizacji zadania |
Wzrost liczby wieloletnich umów kontraktacyjnych między
grupami producenckimi a zakładami przetwórczymi |
f)
harmonogram realizacji
Nazwa działania |
Planowane rozpoczęcie realizacji (miesiąc, rok) |
Planowane zakończenie realizacji (miesiąc, rok) |
Planowane zakończenie całej inwestycji (jeśli dotyczy) |
Modernizacja rolnictwa |
01.2001 |
12.2002 |
09.2004 |
g)
finansowy wkład w realizację działania (wskaźnik wkładu) – w mln zł: 6,042, w
tym:
Fundusze przedakcesyjne: 2,791 (z Phare CBC),
Publiczne środki krajowe: 3,103 (1,092 z budżetu państwa,
2,011 z innych w tym fundusze celowe),
Sektor prywatny 0,148.
h)
instytucja odpowiedzialna za wdrożenie działania:
instytucje realizujące wybrane do kontraktu zadania w ramach tego działania,
instytucje, których zadania zostaną wybrane do realizacji, np. jednostki samorządu
terytorialnego, gospodarstwa rolne, grupy producenckie, agencje rozwoju regionalnego,
stacje doświadczalne.
i)
podmiot(y) uprawniony(e) – jedno zadanie może być realizowane przez kilka podmiotów
oraz jeden podmiot może świadczyć usługi dla wielu beneficjentów.
j)
warunki realizacji działania: realizacja
działania będzie uzależniona od wysokości środków, które zostaną uzgodnione w
wyniku negocjacji ze Wspólnotą Europejską, oraz od współfinansowania zadań przez
inne, w tym fundusze celowe, sektor prywatny, a także terminowe przekazywanie środków z
budżetu państwa; spełnienie wymagań formalnoprawnych.
W przypadku zadań wybieranych na rok 2002 podmioty
uzyskujące wsparcie muszą przedstawić wymaganą aktualną dokumentację zadania.
k)
sumaryczny harmonogram przewidywanych płatności na działanie:
Harmonogram
orientacyjny płatności z budżetu państwa na środki określone w kalkulacji limitów
na województwo dolnośląskie jako dotacje na inwestycje i zakupy inwestycyjne
realizowane przez podmioty uprawnione na podstawie porozumień z organami administracji
rządowej.
Przyjęto
założenia płatności: na rok 2001 po 50% na trzeci i czwarty kwartał (zadania będą
realizowane po podpisaniu kontraktu); na rok 2002 po 25% na każdy kwartał.
|
1/2001 |
2/2001 |
3/2001 |
4/2001 |
1/2002 |
2/2002 |
3/2002 |
4/2002 |
Harmonogram płatności (w mln zł) |
0 |
0 |
0,15 |
0,15 |
0,093 |
0,093 |
0,093 |
0,093 |
8) Działanie 5.1 – Poprawa jakości kształcenia i
jego dostosowanie do potrzeb regionalnego rynku pracy
a)
cele
– rozszerzenie
oferty szkolnego kształcenia zawodowego,
– rozwój
współpracy między placówkami edukacji zawodowej a sferą gospodarczą,
– ograniczenie
rozmiarów bezrobocia, w szczególności wśród absolwentów szkół,
– zapewnienie
wykwalifikowanych kadr dla gospodarki regionalnej,
– aktywizacja
gospodarcza regionu.
b)
opis działań (zadań)
Obserwuje
się, że szkolnictwo zawodowe w województwie dolnośląskim kierunkowo nie jest
dostosowane do potrzeb zgłaszanych przez podmioty gospodarcze funkcjonujące na
regionalnym rynku pracy. W interesie społecznym i gospodarczym leży dostosowanie kierunków
kształcenia zawodowego w placówkach szkolnictwa ponadgimnazjalnego do potrzeb lokalnych
i regionalnych. Zadaniem zakwalifikowanym w tym zakresie jest budowa kompleksu
edukacyjnego w Lubaniu. Powiat lubański wskazywany jest jako obszary wsparcia w
ramach priorytetu – Wspieranie obszarów wymagających aktywizacji i zagrożonych
marginalizacją.
Zadania zakwalifikowane do realizacji |
Rodzaj zadania według zał. 1 Programu wsparcia na lata 2001–2002 |
Patrz zał. nr 7 |
23 – rozwój kształcenia i szkolnictwa zawodowego
(ustawiczne kształcenie zawodowe); 36 – infrastruktura społeczna i zdrowie, w tym
obiekty kultury, szpitale, szkoły i instytucje dydaktyczne; |
Pozostałe zadania z tego działania
będą wybierane po podpisaniu Kontraktu Wojewódzkiego |
|
c)
kryteria wyboru zadań w ramach działań:
I. Kryteria wyboru zadań dla środków będących w dyspozycji wojewodów na dofinansowanie inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek samorządu terytorialnego i realizowanych w ramach zadań, o których mowa w zał. 1 Programu wsparcia.
1. Charakterystyka
rzeczowo-finansowa zadania – maks. 10 pkt
Charakterystyka rzeczowo-finansowa zadania będzie, podobnie
jak w roku ubiegłym, oceniana poprzez kryteria szczegółowe:
–
wartość kosztorysową
inwestycji do zakresu rzeczowego zadania (zł/m2),
–
udział środków z budżetu
państwa w realizowanej inwestycji,
–
przewidywany termin oddania
inwestycji do użytku.
2. Efektywność
samorządowego programu rozwoju oświaty – maks. 65 pkt
Efektywność samorządowego programu rozwoju oświaty
będzie oceniana w następujących obszarach:
–
Efekty pedagogiczne wdrożenia
programu – maks. 20 pkt
– Efekty pedagogiczne powinny być celem
nadrzędnym samorządowego programu rozwoju oświaty. Program ten będzie oceniany w
kontekście jakościowego poziomu realizacji ustawowych zadań pedagogicznych.
–
Racjonalność sieci
szkolnej – maks. 35 pkt
Racjonalność sieci szkolnej stanowi nadal ważne kryterium.
Przy jej ocenie na poziome gminy przyjęto następujące
zasady:
– jeśli
gmina aktualnie posiada racjonalną sieć szkolną i będzie ona również racjonalna w
perspektywie czasu - uzyskuje maksymalną liczbę punktów (35),
– jeśli
została podjęta uchwała rady gminy o docelowej, racjonalnej sieci szkół – uzyskuje
również maksymalną liczbę punktów (35),
– jeżeli
została podjęta uchwała gminy o zamiarze racjonalizacji sieci szkół – uzyskuje
maksymalnie do 20 pkt.
W powiecie oceniany będzie poziom przygotowań do II etapu
reformy edukacji, w oparciu o projekt rozwoju oświaty oraz projekt regionalnej
koncepcji kształcenia zawodowego.
– powstał
projekt regionalnej organizacji kształcenia zawodowego (10 pkt),
– w
projekcie rozwoju oświaty uwzględniono ustawiczne kształcenie zawodowe, w tym
przewidziano ofertę- dla niepełnosprawnych (5 pkt),
– program
rozwoju oświaty uwzględnia zadania w zakresie przeciwdziałania bezrobociu (5 pkt),
– uwzględniono
tworzenie międzypowiatowych i powiatowych centrów kształcenia praktycznego (5 pkt),
– opracowano
koncepcję wspierania nauczycieli w ramach powiatowych ośrodków doskonalenia nauczycieli
(5 pkt),
– opracowano
koncepcję powiatowego programu dokształcania zawodowego młodocianych (5 pkt).
–
Standardy zatrudnienia
nauczycieli – maks. 5 pkt.
Spełnianie standardów zatrudnienia
nauczycieli – podstawą przyznania punktów będzie ustalenie, w jakim stopniu faktyczna
liczba kalkulacyjnych etatów nauczycielskich w gminie jest zbliżona do normatywnego
stanu zatrudnienia.
Ustalenie szczegółowych kryteriów będzie poprzedzone
pilotażowym badaniem w kilku losowo wybranych gminach w celu sprawdzenia, w jakim
stopniu stan faktyczny ma się do określonego w standardach. Przyjmuje się jako
optymalny standard zatrudnienia jednego nauczyciela na 16 uczniów.
–
Realność programu –
maks. 5 pkt.
Realność programu. Dla ustalenia ilości przyznanych punktów
istotne będzie, przy jakim udziale społeczności lokalnej powstawał program oraz
rzeczywista możliwość jego sfinansowania.
3. Wyrównywanie
szans edukacyjnych – maks. 25 pkt
Kryterium
to ma na celu pomoc samorządom znajdującym się w trudnych warunkach.
Będą tu brane pod uwagę: szczególne warunki
geograficzno-demograficzne (np. ukształtowanie terenu, jego rozległość, równomierność
zaludnienia), średni dochód na jednego mieszkańca, stopa bezrobocia.
4. Pilność
realizacji zadania – maks. 30 pkt
Zastosowanie
przez Zarząd Województwa Dolnośląskiego tego kryterium pozwoli gminom pozyskać
środki na budowę dodatkowych obiektów szkolnych lub pomieszczeń dydaktycznych przy
niewielkim stopniu osłabienia innych zadań inwestycyjnych, takich jak: remonty bieżące
w istniejących obiektach szkolnych, budowa
i remonty boisk szkolnych, rozpoczęcie inwestycji w bieżącym roku.
Warunki spełnienia tego kryterium to:
– istniejącą
w szkole dwuzmianowość pracy,
– budynki
szkolne znajdują się w kilku oddalonych od siebie obiektach,
– w
wyniku zakończenia zadania inwestycyjnego nastąpi fizyczne rozdzielenie szkoły
podstawowej od gimnazjum,
– nastąpi
przyśpieszenie procesu zakończenia inwestycji,
– gmina
jest szczególne zaangażowana w realizację zadania inwestycyjnego.
Maksymalna
ilość punktów za spełnienie warunków kryterium pilności realizowanego zadania wynosi
30 pkt.
Łącznie maks.
130 pkt
II. Zadania
finansowane ze środków pomocowych UE wybierane będą zgodnie z procedurami
obowiązującymi dla tych programów.
III.
Kryteria wyboru zadań dla pozostałych środków wydatkowanych w ramach
Kontraktu Wojewódzkiego.
1 |
TRAFNOŚĆ ZADANIA |
Maksymalnie 50 pkt |
1.1 1.2 1.3 1.4 |
Oddziaływanie efektu realizacji zadania. Zgodność z dokumentami strategicznymi. Wkład w przygotowanie regionu do członkostwa w UE. Inne szczegółowe kryteria dla trafności zadania
przygotowane i przyjęte przez Zarząd Województwa dla poszczególnych priorytetów
kontraktu. |
25 pkt 10 pkt 5 pkt 10 pkt |
2 |
WYKONALNOŚĆ ZADANIA |
Maksymalnie 40 pkt |
2.1 2.2 2.3 |
Udział środków własnych w realizacji zadania. Zdolności techniczne i organizacyjne podmiotu
zgłaszającego zadanie (doświadczenie wnioskodawcy w realizacji zadań o charakterze
zbliżonym do zgłaszanego, wyposażenie i możliwości techniczne). Inne szczegółowe kryteria dla wykonalności zadania
przygotowane i przyjęte przez Zarząd Województwa
dla poszczególnych priorytetów kontraktu. |
10 pkt 5 pkt 25 pkt |
3 |
TRWAŁOŚĆ ZADANIA |
Maksymalnie 10 pkt |
3.1 3.2 |
Zdolność do samodzielnego finansowania i realizowania
zadania po zakończeniu dotacji. Inne szczegółowe kryteria dla trwałości zadania
przygotowane i przyjęte przez Zarząd
Województwa dla poszczególnych priorytetów kontraktu. |
5 pkt 5 pkt |
Kryteria wyboru zadań zostaną uszczegółowione na etapie
wyboru zadań po zasięgnięciu opinii Komitetu Sterującego.
d)
zakres geograficzny – lokalizacja: całe województwo
W
przypadku zadań realizowanych z programu Phare CBC zakres geograficzny będzie zgodny z
wymaganiami tego programu.
e)
spodziewane efekty realizacji działania
Wskaźniki produktu |
Wskaźniki rezultatu |
Wskaźniki oddziaływania |
Liczba ośrodków ustawicznego kształcenia zawodowego |
Wzrost liczby uczniów szkół zawodowych |
Zmniejszenie bezrobotnych wśród absolwentów szkół |
Liczba pomieszczeń do nauczania w nowo budowanych
placówkach szkolnictwa zawodowego |
Wzrost liczby umów współpracy między szkołami zawodowymi
a podmiotami gospodarczymi |
f)
harmonogram realizacji
Nazwa działania |
Planowane rozpoczęcie realizacji (miesiąc, rok) |
Planowane zakończenie realizacji (miesiąc, rok) |
Planowane zakończenie całej inwestycji (jeśli dotyczy) |
Poprawa jakości kształcenia i jego dostosowanie do potrzeb
regionalnego rynku pracy |
01.2001 |
12.2002 |
09.2004 |
g)
finansowy wkład w realizację działania
(wskaźnik wkładu) – w mln zł: 31,271, w tym:
Fundusze przedakcesyjne: 1,858 (1,858 z Phare CBC),
Publiczne środki krajowe: 29,413 (12,559 z budżetu
państwa, 2,900 z budżetu powiatu, 13,954 z innych w tym fundusze celowe).
h)
instytucja odpowiedzialna za wdrożenie działania: instytucje realizujące wybrane do
kontraktu zadania w ramach tego działania oraz instytucje, których zadania zostaną
wybrane do realizacji, przede wszystkim jednostki samorządu terytorialnego, prywatne i
społeczne szkoły i inne placówki oświatowe.
i)
podmioty uprawnione – jak wyżej, jedno
zadanie może być realizowane przez kilka podmiotów, jeden podmiot może świadczyć
usługi na rzecz wielu beneficjentów.
j)
warunki realizacji działania: realizacja
działania będzie uzależniona od wysokości środków, które zostaną uzgodnione w
wyniku negocjacji ze Wspólnotą Europejską, oraz od współfinansowania zadań przez
jednostki samorządu terytorialnego, placówki oświatowe, fundusze celowe; spełnienie
wymagań formalnoprawnych.
W przypadku zadań wybieranych na rok 2002 podmioty
uzyskujące wsparcie muszą przedstawić wymaganą aktualną dokumentację zadania.
k)
sumaryczny harmonogram przewidywanych płatności na działanie
Harmonogram orientacyjny płatności z budżetu państwa na
środki określone w kalkulacji limitów na województwo dolnośląskie jako dotacje na
inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane przez podmioty uprawnione na podstawie
porozumień z organami administracji rządowej.
Przyjęto
założenia płatności: na rok 2001 po 50% na trzeci i czwarty kwartał (zadania będą
realizowane po podpisaniu kontraktu); na rok 2002 po 25% na każdy kwartał.
|
1/2001 |
2/2001 |
3/2001 |
4/2001 |
1/2002 |
2/2002 |
3/2002 |
4/2002 |
Harmonogram płatności (w mln zł) |
0 |
0 |
0,18 |
0,18 |
0,41 |
0,41 |
0,41 |
0,41 |
9) Działanie 5.2. – Stwarzanie warunków sprzyjających
wzrostowi zatrudnienia
a)
cele
–
wzrost efektywności
aktywnych form wsparcia dla bezrobotnych,
–
rozszerzenie oferty szkoleń
zawodowych dla bezrobotnych,
–
rozwój współpracy między
urzędami pracy a sferą gospodarczą,
–
powstanie nowych podmiotów
gospodarczych i nowych miejsc pracy,
–
ograniczenie rozmiarów
bezrobocia,
–
ograniczenie migracji, wywołanej
poszukiwaniem pracy,
–
aktywizacja gospodarcza
regionu.
b)
opis działań (zadań)
Działania
ukierunkowane na tworzenie warunków sprzyjających wzrostowi zatrudnienia dotyczyć
będą zespołu różnorodnych przedsięwzięć na rynku pracy. Przedsięwzięcia te
polegać będą m.in. na zwiększaniu i urozmaicaniu oferty aktywizacji bezrobotnych,
na prowadzeniu stałego monitoringu zawodów deficytowych i nadwyżkowych, na
rozpoznaniu potrzeb kadrowych sektora małych i średnich przedsiębiorstw, na
wielodziedzinowym doradztwie dla podmiotów chcących rozpocząć samodzielną
działalność gospodarczą.
Szczególnie
zaś istotna w tym zakresie będzie zintegrowana pomoc dla młodzieży i absolwentów,
w tym poprzez organizację staży i praktyk zawodowych. Przykładem realizacji powyższych
działań jest zadanie dotyczące utworzenia
Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Bolesławcu.
Zadania zakwalifikowane do realizacji |
Rodzaj zadania według zał. 1 Programu wsparcia na lata 2001–2002 |
Patrz zał. nr 7 |
16 – pomoc dla małych i średnich przedsiębiorstw oraz
dla sektora rzemiosła 21 – aktywne formy przeciwdziałania bezrobociu 22 – przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu 25 – działania na rzecz kobiet na rynku pracy |
Pozostałe zadania z tego działania
będą wybierane po podpisaniu Kontraktu
Wojewódzkiego |
|
c)
kryteria wyboru zadań w ramach działania:
I. Zadania
finansowane ze środków pomocowych UE wybierane będą zgodnie z procedurami
obowiązującymi dla tych programów.
II. Kryteria
wyboru zadań dla pozostałych środków wydatkowanych w ramach Kontraktu Wojewódzkiego.
1 |
TRAFNOŚĆ ZADANIA |
Maksymalnie 50 pkt |
1.1 1.2 1.3 1.4 |
Oddziaływanie efektu realizacji zadania. Zgodność z dokumentami strategicznymi. Wkład w przygotowanie regionu do członkostwa w UE. Inne szczegółowe kryteria dla trafności zadania
przygotowane i przyjęte przez Zarząd Województwa dla poszczególnych priorytetów
kontraktu. |
25 pkt 10 pkt 5 pkt 10 pkt |
2 |
WYKONALNOŚĆ ZADANIA |
Maksymalnie 40 pkt |
2.1 2.2 2.3 |
Udział środków własnych w realizacji zadania. Zdolności techniczne i organizacyjne podmiotu
zgłaszającego zadanie (doświadczenie wnioskodawcy w realizacji zadań o charakterze
zbliżonym do zgłaszanego, wyposażenie i możliwości techniczne). Inne szczegółowe kryteria dla wykonalności zadania
przygotowane i przyjęte przez Zarząd Województwa
dla poszczególnych priorytetów kontraktu. |
10 pkt 5 pkt 25 pkt |
3 |
TRWAŁOŚĆ ZADANIA |
Maksymalnie 10 pkt |
3.1 3.2 |
Zdolność do samodzielnego finansowania i realizowania
zadania po zakończeniu dotacji. Inne szczegółowe kryteria dla trwałości zadania
przygotowane i przyjęte przez Zarząd
Województwa dla poszczególnych priorytetów kontraktu. |
5 pkt 5 pkt |
Kryteria wyboru zadań zostaną uszczegółowione na etapie
wyboru zadań po zasięgnięciu opinii Komitetu Sterującego.
d)
zakres geograficzny – lokalizacja: całe województwo.
W
przypadku zadań realizowanych z programu Phare CBC zakres geograficzny będzie zgodny z
wymaganiami tego programu.
e)
spodziewane efekty realizacji działania
Wskaźniki produktu |
Wskaźniki rezultatu |
Wskaźniki oddziaływania |
Liczba podmiotów
gospodarczych korzystających z dostępnych form wsparcia w rejonach strukturalnego
bezrobocia |
Liczba nowo utworzonych miejsc pracy |
Zmniejszenie liczby bezrobotnych Wzrost liczby podmiotów gospodarczych. |
Liczba uczestników szkoleń reorientujących zawodowo dla
bezrobotnych |
Liczba bezrobotnych pozyskujących pracę w wyniku
przeszkolenia |
f)
harmonogram realizacji
Nazwa działania |
Planowane rozpoczęcie realizacji (miesiąc, rok) |
Planowane zakończenie realizacji (miesiąc, rok) |
Planowane zakończenie całej inwestycji (jeśli dotyczy) |
Stworzenie warunków sprzyjających wzrostowi zatrudnienia |
01.2001 |
12.2002 |
|
g)
finansowy wkład w realizację działania
(wskaźnik wkładu) – w mln zł: 22,124, w tym:
Fundusze przedakcesyjne: 13,416 (13,416 z Phare ESC),
Publiczne środki krajowe: 8,708 (5,472 z budżetu państwa,
0,352 z budżetu powiatu, 2,884 z innych, w tym fundusze celowe).
h)
instytucja odpowiedzialna za wdrożenie działania:
instytucje realizujące wybrane do kontraktu zadania w ramach tego działania oraz
instytucje, których zadania zostaną wybrane do realizacji, przede wszystkim jednostki
samorządu terytorialnego, urzędy pracy, placówki oświatowe, podmioty gospodarcze.
i)
podmioty uprawnione – jak wyżej, jedno
zadanie może być realizowane przez kilka podmiotów, jeden podmiot może świadczyć
usługi na rzecz wielu beneficjentów.
j)
warunki realizacji działania: realizacja
działania będzie uzależniona od wysokości środków, które zostaną uzgodnione w
wyniku negocjacji ze Wspólnotą Europejską, oraz od współfinansowania zadań przez
jednostki samorządu terytorialnego, placówki oświatowe, inne, w tym fundusze celowe;
terminowe przekazanie środków z budżetu państwa; spełnienie wymagań
formalnoprawnych.
W przypadku zadań wybieranych na rok 2002 podmioty
uzyskujące wsparcie muszą przedstawić wymaganą aktualną dokumentację zadania.
k)
sumaryczny harmonogram przewidywanych płatności na działanie:
Harmonogram
orientacyjny płatności z budżetu państwa na środki określone w kalkulacji limitów
na województwo dolnośląskie jako dotacje na inwestycje i zakupy inwestycyjne
realizowane przez podmioty uprawnione na podstawie porozumień z organami administracji
rządowej.
Przyjęto
założenia płatności: na rok 2001 po 50% na trzeci i czwarty kwartał (zadania będą
realizowane po podpisaniu kontraktu); na rok 2002 po 25% na każdy kwartał.
|
1/2001 |
2/2001 |
3/2001 |
4/2001 |
1/2002 |
2/2002 |
3/2002 |
4/2002 |
Harmonogram płatności (w mln zł) |
0 |
0 |
0,09 |
0,09 |
0,205 |
0,205 |
0,205 |
0,205 |
10) Działanie 5.3. – Przeciwdziałanie negatywnym
zjawiskom społecznym
a)
cele
–
rehabilitacja społeczna i
zawodowa osób starszych oraz niepełnosprawnych,
–
adaptacja młodzieży
zagrożonej marginalizacją społeczną,
–
optymalizacja systemu usług
społecznych dla osób dotkniętych ubóstwem i bezdomnością,
–
ograniczenie rozmiarów
bezrobocia,
–
wzrost bezpieczeństwa
publicznego,
–
poprawa wizerunku regionu.
b)
opis działań (zadań)
Działania
przewidywane w zakresie przeciwdziałania negatywnym zjawiskom społecznym obejmują
szeroki zespół przedsięwzięć skierowanych do osób starszych, niepełnosprawnych,
dotkniętych ubóstwem i bezdomnością, zagrożonych marginalizacją społeczną itp.
Działania te zatem zmierzać będą do sformułowania i praktycznej implementacji
kompleksowego systemu usług społecznych na rzecz tychże osób. Działania te dotyczyć
będą m.in. likwidacji barier architektonicznych dla niepełnosprawnych, rehabilitacji
zdrowotnej inwalidów i osób w starszym wieku, pomocy dla dotkniętych ubóstwem
i bezdomnością, tworzenia środowiska pracy dla niepełnosprawnych (w tym
inicjowanie i finansowanie programów oraz zwiększanie oferty programowej na rzecz
aktywizacji bezrobotnych).
Wśród
zadań w tymże zakresie wskazać należy ponadto wspieranie wszelkich działań na rzecz
usamodzielnienia się i adaptacji młodzieży zagrożonej marginalizacją społeczną
(środowisk narkomanów, zagrożonych alkoholizmem, przestępczością nieletnich itp.).
Zadania zakwalifikowane do realizacji |
Rodzaj zadania według zał.1 Programu wsparcia na lata 2001–2002 |
Zadania dla tego działania będą
wybierane po podpisaniu Kontraktu Wojewódzkiego |
|
c)
kryteria wyboru zadań w ramach działania:
Kryteria wyboru zadań dla środków wydatkowanych w ramach
Kontraktu Wojewódzkiego.
1 |
TRAFNOŚĆ ZADANIA |
Maksymalnie 50 pkt |
1.1 1.2 1.3 1.4 |
Oddziaływanie efektu realizacji zadania. Zgodność z dokumentami strategicznymi. Wkład w przygotowanie regionu do członkostwa w UE. Inne szczegółowe kryteria dla trafności zadania
przygotowane i przyjęte przez Zarząd Województwa dla poszczególnych priorytetów
kontraktu. |
25 pkt 10 pkt 5 pkt 10 pkt |
2 |
WYKONALNOŚĆ ZADANIA |
Maksymalnie 40 pkt |
2.1 2.2 2.3 |
Udział środków własnych w realizacji zadania. Zdolności techniczne i organizacyjne podmiotu
zgłaszającego zadanie (doświadczenie wnioskodawcy w realizacji zadań o charakterze
zbliżonym do zgłaszanego, wyposażenie i możliwości techniczne). Inne szczegółowe kryteria dla wykonalności zadania
przygotowane i przyjęte przez Zarząd Województwa
dla poszczególnych priorytetów kontraktu. |
10 pkt 5 pkt 25 pkt |
3 |
TRWAŁOŚĆ ZADANIA |
Maksymalnie 10 pkt |
3.1 3.2 |
Zdolność do samodzielnego finansowania i realizowania
zadania po zakończeniu dotacji. Inne szczegółowe kryteria dla trwałości zadania
przygotowane i przyjęte przez Zarząd
Województwa dla poszczególnych priorytetów kontraktu. |
5 pkt 5 pkt |
Kryteria wyboru zadań zostaną uszczegółowione na etapie
wyboru zadań po zasięgnięciu opinii Komitetu Sterującego.
d)
zakres geograficzny – lokalizacja: całe województwo
e)
spodziewane efekty realizacji działania
Wskaźniki produktu |
Wskaźniki rezultatu |
Wskaźniki oddziaływania |
Liczba korzystających ze świadczeń opieki społecznej
(stacjonarnej i środowiskowej) |
Wzrost wykorzystania łóżek w sanatoriach rehabilitacyjnych |
Wzrost liczby miejsc pracy |
Liczba łóżek w sanatoriach rehabilitacyjnych |
Wzrost liczby przychodni rehabilitacyjnych dla inwalidów |
Zmniejszenie liczby przestępstw kryminalnych |
|
Wzrost liczby miejsc w placówkach stacjonarnej pomocy społecznej |
Zmniejszenie liczby przestępstw popełnionych przez
nieletnich |
|
Wzrost liczby mieszkań socjalnych |
|
|
Wzrost adaptacji zawodowej osób niepełnospr.(zmniejszenie
liczby zarejestrowanych bezrobotnych) |
|
f)
harmonogram realizacji
Nazwa działania |
Planowane rozpoczęcie realizacji (miesiąc, rok) |
Planowane zakończenie realizacji (miesiąc, rok) |
Planowane zakończenie całej inwestycji (jeśli dotyczy) |
Przeciwdziałanie zjawiskom społecznym |
01.2001 |
12.2002 |
|
g)
finansowy wkład w realizację działania
(wskaźnik wkładu) – w mln zł: 0,400, w tym:
Publiczne
środki krajowe: 0,400 (0,200 z budżetu państwa, 0,200 z innych, w tym fundusze celowe).
h)
instytucja odpowiedzialna za wdrożenie działania:
instytucje realizujące wybrane do kontraktu zadania w ramach tego działania oraz
instytucje, których zadania zostaną wybrane do realizacji, przede wszystkim jednostki
samorządu terytorialnego, urzędy pracy, placówki oświatowe, podmioty gospodarcze,
instytucje opieki społecznej, stowarzyszenia i instytucje charytatywne.
i)
podmioty uprawnione – jak wyżej, jedno
zadanie może być realizowane przez kilka podmiotów, jeden podmiot może świadczyć
usługi na rzecz wielu beneficjentów.
j) warunki
realizacji działania: realizacja działania będzie uzależniona od współfinansowania
zadań przez jednostki samorządu terytorialnego, urzędy pracy, placówki oświatowe,
podmioty gospodarcze, instytucje charytatywne, inne fundusze celowe. Terminowe
przekazywanie środków z budżetu państwa; spełnienie wymagań formalnoprawnych.
W przypadku zadań wybieranych na rok 2002 podmioty
uzyskujące wsparcie muszą przedstawić wymaganą aktualną dokumentację zadania.
k)
sumaryczny harmonogram przewidywanych płatności na działanie:
Harmonogram
orientacyjny płatności z budżetu państwa na środki określone w kalkulacji limitów
na województwo dolnośląskie jako dotacje na inwestycje i zakupy inwestycyjne
realizowane przez podmioty uprawnione na podstawie porozumień z organami administracji
rządowej.
Przyjęto
założenia płatności: na rok 2001 po 50% na trzeci i czwarty kwartał (zadania będą
realizowane po podpisaniu kontraktu); na rok 2002 po 25% na każdy kwartał.
|
1/2001 |
2/2001 |
3/2001 |
4/2001 |
1/2002 |
2/2002 |
3/2002 |
4/2002 |
Harmonogram płatności (w mln zł) |
0 |
0 |
0,018 |
0,018 |
0,041 |
0,041 |
0,041 |
0,041 |
11) Działanie 5.4. – Restrukturyzacja ochrony zdrowia
a)
cele
–
zwiększenie efektywności i
skuteczności działań leczniczych,
–
zmniejszenie liczby
zachorowań jako wynik szerokich działań diagnostycznych i profilaktycznych,
–
optymalizacja systemu usług
zdrowotnych w regionie,
–
wzrost dostępności usług
diagnostycznych i lecznictwa specjalistycznego,
–
poprawa poziomu
infrastrukturalnych warunków bytu mieszkańców regionu,
–
poprawa wizerunku regionu.
b)
opis działań (zadań)
Działania
w zakresie restrukturyzacji regionalnej ochrony zdrowia obejmują kompleks
przedsięwzięć ukierunkowanych przede wszystkim na optymalizację rozmieszczenia sieci
placówek służby zdrowia, dostosowanie lecznictwa zamkniętego i ambulatoryjnego do
działania w warunkach rynkowych oraz wprowadzenie programu akredytacji jednostek ochrony
zdrowia. W ramach tychże działań podejmowane będą także funkcjonalne doskonalenie
dostępu pacjentów do usług medycznych oraz wdrożenie regionalnego programu wyrównywania
nierówności w zdrowiu.
Do
zadań zakwalifikowanych do realizacji w ramach restrukturyzacji regionalnej ochrony
zdrowia należą wieloletnie inwestycje samorządu terytorialnego, a mianowicie: adaptacja z
rozbudową Dolnośląskiego Centrum Onkologii we
Wrocławiu, budowa specjalnego ośrodka dla
dzieci i młodzieży niewidomych i słabowidzących we Wrocławiu, Szpital Miejski Latawiec w Świdnicy oraz Szpital w Miliczu. Przedsięwzięcia te dotyczą placówek
medycznych i rehabilitacyjnych o znaczeniu regionalnym i subregionalnym. Ich realizacja
jest od lat oczekiwana przez lokalne społeczności.
Zadania zakwalifikowane do realizacji |
Rodzaj zadania według zał. 1 Programu wsparcia na lata 2001–2002 |
Adaptacja z rozbudową
Dolnośląskiego Centrum Onkologii we Wrocławiu – inwestycja powyżej 10 mln zł |
36 – infrastruktura społeczna i zdrowie, w tym
obiekty kultury, szpitale, szkoły i instytucje dydaktyczne; |
Budowa specjalnego ośrodka dla
dzieci i młodzieży niewidomych i słabowidzących we Wrocławiu – inwestycja powyżej
10 mln zł |
36 – infrastruktura społeczna i zdrowie, w tym
obiekty kultury, szpitale, szkoły i instytucje dydaktyczne; 22 – przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu; |
Szpital Miejski Latawiec w Świdnicy
– inwestycja wieloletnia |
36 – infrastruktura społeczna i zdrowie, w tym
obiekty kultury, szpitale, szkoły i instytucje dydaktyczne; |
Szpital w Miliczu – inwestycja
wieloletnia |
36 – infrastruktura społeczna i zdrowie, w tym
obiekty kultury, szpitale, szkoły i instytucje dydaktyczne; |
Pozostałe zadania z tego działania
będą wybierane po podpisaniu Kontraktu Wojewódzkiego |
|
c)
kryteria wyboru zadań w ramach działania:
Kryteria wyboru zadań dla środków wydatkowanych w ramach
Kontraktu Wojewódzkiego.
1 |
TRAFNOŚĆ ZADANIA |
Maksymalnie 50 pkt |
1.1 1.2 1.3 1.4 |
Oddziaływanie efektu realizacji zadania. Zgodność z dokumentami strategicznymi. Wkład w przygotowanie regionu do członkostwa w UE. Inne szczegółowe kryteria dla trafności zadania
przygotowane i przyjęte przez Zarząd Województwa dla poszczególnych priorytetów
kontraktu. |
25 pkt 10 pkt 5 pkt 10 pkt |
2 |
WYKONALNOŚĆ ZADANIA |
Maksymalnie 40 pkt |
2.1 2.2 2.3 |
Udział środków własnych w realizacji zadania. Zdolności techniczne i organizacyjne podmiotu
zgłaszającego zadanie (doświadczenie wnioskodawcy w realizacji zadań o charakterze
zbliżonym do zgłaszanego, wyposażenie i możliwości techniczne). Inne szczegółowe kryteria dla wykonalności zadania
przygotowane i przyjęte przez Zarząd Województwa
dla poszczególnych priorytetów kontraktu. |
10 pkt 5 pkt 25 pkt |
3 |
TRWAŁOŚĆ ZADANIA |
Maksymalnie 10 pkt |
3.1 3.2 |
Zdolność do samodzielnego finansowania i realizowania
zadania po zakończeniu dotacji. Inne szczegółowe kryteria dla trwałości zadania
przygotowane i przyjęte przez Zarząd
Województwa dla poszczególnych priorytetów kontraktu. |
5 pkt 5 pkt |
Kryteria wyboru zadań zostaną uszczegółowione na etapie
wyboru zadań po zasięgnięciu opinii Komitetu Sterującego.
d)
zakres geograficzny – lokalizacja: całe województwo.
e)
spodziewane efekty realizacji działania
Wskaźniki produktu |
Wskaźniki rezultatu |
Wskaźniki oddziaływania |
Liczba lekarzy rodzinnych |
Wzrost udziału liczby lekarzy rodzinnych Ilość obsługiwanych pacjentów przez lekarzy rodzinnych |
Wzrost dostępności ludności do usług medycznych |
Liczba placówek ambulatoryjnej ochrony zdrowia |
||
Liczba miejsc w szpitalach ogólnych oddanych do użytku |
f)
harmonogram realizacji
Nazwa działania |
Planowane rozpoczęcie realizacji (miesiąc, rok) |
Planowane zakończenie realizacji (miesiąc, rok) |
Planowane zakończenie całej inwestycji (jeśli dotyczy) |
Restrukturyzacja ochrony zdrowia |
01.2001 |
12.2002 |
12.2003 |
g)
finansowy wkład w realizację działania
(wskaźnik wkładu) – w mln zł: 131,616, w tym: Publiczne środki krajowe:
130,616 (105,137 z budżetu państwa, 9,172 z budżetu województwa, 16,307 z innych,
w tym fundusze celowe).
h)
instytucja odpowiedzialna za wdrożenie działania: instytucje realizujące wybrane do
kontraktu zadania w ramach tego działania oraz instytucje, których zadania zostaną
wybrane do realizacji, jednostki samorządu terytorialnego, publiczne i niepubliczne placówki
służby zdrowia.
i)
podmioty uprawnione – jak wyżej, jeden
podmiot może świadczyć usługi dla wielu beneficjentów, podmioty mogą wspólnie
realizować zadania.
j)
warunki realizacji działania: realizacja
działania będzie uzależniona od terminowego przekazywania środków z budżetu państwa
oraz od współfinansowania zadań przez jednostki
samorządu terytorialnego, placówki służby zdrowia, inne w tym fundusze celowe;
spełnienie wymagań formalnoprawnych.
W przypadku zadań wybieranych na rok 2002 podmioty
uzyskujące wsparcie muszą przedstawić wymaganą aktualną dokumentację zadania.
k)
sumaryczny harmonogram przewidywanych płatności na działanie:
Harmonogram
orientacyjny płatności z budżetu państwa na środki określone w kalkulacji limitów
na województwo dolnośląskie na rozliczenie inwestycji wieloletnich jednostek samorządu
terytorialnego oraz jako dotacje na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane przez
podmioty uprawnione na podstawie porozumień z organami administracji rządowej.
Przyjęto założenia płatności dla inwestycji wieloletnich
na rok 2001: I transza przekazana w pierwszym kwartale, II transza do przekazania w
drugim kwartale, pozostałe środki po 50% na trzeci i czwarty kwartał. Na rok 2002
przyjęto założenie po 25% na każdy kwartał.
Przyjęto założenie dla dotacji na inwestycje i zakupy
inwestycyjne realizowane przez podmioty uprawnione na podstawie porozumień z organami
administracji rządowej: na rok 2001 po 50% na trzeci i czwarty kwartał (zadania będą
realizowane po podpisaniu kontraktu); na rok 2002 po 25% na każdy kwartał.
|
1/2001 |
2/2001 |
3/2001 |
4/2001 |
1/2002 |
2/2002 |
3/2002 |
4/2002 |
Harmonogram płatności (w mln zł) – razem |
7,745 |
11,111 |
7,637 |
7,637 |
16,040 |
16,040 |
16,040 |
16,040 |
Zadania
wieloletnie i inwestycje o wartości przekraczającej 10 mln zł
zgłoszone do
kontraktu w ramach działania „Restrukturyzacja ochrony zdrowia”:
I.
5.4.1. Adaptacja z rozbudową
Dolnośląskiego Centrum Onkologii we Wrocławiu
a)
cele
– poprawa
warunków socjalnych pacjentów i personelu w oddziałach chirurgicznych i chemioterapii
Dolnośląskiego Centrum Onkologicznego,
– podniesienie
jakości i ilości świadczonych usług medycznych Dolnośląskiego Centrum
Onkologicznego,
– zwiększenie
efektywności i skuteczności działań leczniczych,
– zmniejszenie
liczby zachorowań jako wynik działań diagnostycznych i profilaktycznych,
– wzrost
dostępności usług diagnostycznych i lecznictwa specjalistycznego.
b)
opis zadania
W
ramach środków przeznaczonych na realizację zadania wykonane będą prace w zakresie
dokumentacji projektów technicznych, prace budowlano-montażowe i realizacja nowego bloku
operacyjnego oraz linii zasilającej wraz ze stacją transformatorową dla potrzeb
zmodernizowanego szpitala.
Zadania zakwalifikowane do realizacji |
Rodzaj zadania według zał. 1 Programu wsparcia na lata 2001–2002 |
Adaptacja z rozbudową
Dolnośląskiego Centrum Onkologii we Wrocławiu – inwestycja powyżej 10 mln zł |
36 – infrastruktura społeczna i zdrowie, w tym
obiekty kultury, szpitale, szkoły i instytucje dydaktyczne; |
c)
kryteria wyboru zadań w ramach działania:
Inwestycja
wieloletnia samorządu województwa dolnośląskiego zgłoszona przez Zarząd Województwa
Dolnośląskiego.
d)
zakres geograficzny – lokalizacja: Wrocław.
e) spodziewane
efekty realizacji
Wskaźniki produktu |
Wskaźniki rezultatu |
Wskaźniki oddziaływania |
Zwiększenie liczby łóżek w Dolnośląskim Centrum Onkologii we Wrocławiu o
139 oraz powstanie 4 nowoczesnych sal operacyjnych |
Skrócony czas oczekiwania na miejsce w szpitalu |
Podniesienie jakości usług medycznych poprzez wzrost
dostępności usług diagnostycznych i lecznictwa specjalistycznego |
Poprawa warunków socjalnych pacjentów i personelu w oddziałach
chirurgicznych i chemioterapii |
||
Podniesienie jakości i ilości świadczonych usług
medycznych |
f)
harmonogram realizacji
Nazwa zadania |
Planowane rozpoczęcie realizacji (miesiąc, rok) |
Planowane zakończenie realizacji (miesiąc, rok) |
Planowane zakończenie całej inwestycji (jeśli dotyczy) |
Adaptacja z rozbudową Dolnośląskiego Centrum Onkologii we
Wrocławiu |
01.2001 |
12.2002 |
|
g)
finansowy wkład w realizację zadania (wskaźnik
wkładu) – w mln zł: 21,400, w tym:
Publiczne środki krajowe: 21,400 (16,000 z budżetu
państwa, 5,400 – wydatki budżetu państwa, które w 2000 r. nie wygasają z
upływem roku budżetowego).
h)
instytucja odpowiedzialna za wdrożenie zadania:
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego,
Wybrzeże Słowackiego 12–14, 50-411 Wrocław,
tel. 071/37 49 406, fax 071/37 49 330, e-mail: umwd@umwd.pl
i) podmiot
uprawniony – Samorząd Województwa Dolnośląskiego.
j)
warunki realizacji zadania: realizacja działania
będzie uzależniona od terminowego przekazywania środków z budżetu państwa oraz
terminowego przygotowania raportów z realizacji przez otrzymującego wsparcie z kontraktu.
k)
sumaryczny harmonogram przewidywanych płatności na zadanie:
Harmonogram
orientacyjny płatności z budżetu państwa na środki określone w kalkulacji limitów
na województwo dolnośląskie na rozliczenie inwestycji wieloletnich jednostek samorządu
terytorialnego oraz jako dotacje na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane przez
podmioty uprawnione na podstawie porozumień z organami administracji rządowej.
Przyjęto
założenia płatności na rok 2001: po 50% na trzeci i czwarty kwartał. Na rok 2002
przyjęto założenie po 25% na każdy kwartał.
|
1/2001 |
2/2001 |
3/2001 |
4/2001 |
1/2002 |
2/2002 |
3/2002 |
4/2002 |
Adaptacja z rozbudową Dolnośląskiego Centrum
Onkologii we Wrocławiu (w mln zł) |
0 |
0 |
1,0 |
1,0 |
3,5 |
3,5 |
3,5 |
3,5 |
II.
5.4.2. Budowa
specjalistycznego ośrodka dla dzieci i młodzieży niewidomych i słabowidzących we
Wrocławiu
a)
cele
– zwiększenie
efektywności i skuteczności działań leczniczych,
– poprawa
poziomu infrastrukturalnych warunków bytu mieszkańców regionu, w tym dzieci i młodzieży
niewidomej i słabowidzącej,
– poprawa
poziomu nauczania dzieci i młodzieży niewidomej i słabowidzącej,
– zmniejszenie
poziomu bezrobocia wśród młodzieży słabowidzącej.
b)
opis zadania
Przewiduje
się wykonanie budynków: internatu, przedszkola, szkoły podstawowej, gimnazjum, liceum,
szkoły zawodowej, biblioteki, pomieszczeń administracyjnych i służby zdrowia oraz
sieci wodociągowych, kanalizacji sanitarnej i deszczowej, telefonicznej, centralnego
ogrzewania, przyłączy gazowych, kotłowni, dróg i zagospodarowania terenu.
Zadania zakwalifikowane do realizacji |
Rodzaj zadania według zał. 1 Programu wsparcia na lata 2001–2002 |
Budowa specjalnego ośrodka dla
dzieci i młodzieży niewidomych i słabowidzących we Wrocławiu – inwestycja
powyżej 10 mln zł |
36 – infrastruktura społeczna i zdrowie, w tym
obiekty kultury, szpitale, szkoły i instytucje dydaktyczne; 22 – przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu; 21 – aktywne formy przeciwdziałania bezrobociu. |
c)
kryteria wyboru zadań w ramach działania:
Inwestycja
wieloletnia samorządu województwa dolnośląskiego zgłoszona przez Zarząd Województwa
Dolnośląskiego.
d)
zakres geograficzny – lokalizacja: Wrocław
e)
spodziewane efekty realizacji
Wskaźniki produktu |
Wskaźniki rezultatu |
Wskaźniki oddziaływania |
Liczba dzieci i
młodzieży w specjalnym ośrodku dla niewidomych i słabowidzących we Wrocławiu
|
Wzrost liczby dzieci w wieku 0–7 lat objętych programem
wczesnej interwencji |
Liczba wdrożonych dyrektyw UE w zakresie zapewnienia
dostępności kształcenia dla dzieci z wrodzonymi wadami wzroku Wzrost dostępności dzieci i młodzieży
niepełnosprawnej do placówek specjalnego kształcenia |
Powstanie nowoczesnego kompleksu budynków z internatem
dla 165 dzieci |
Kształcenie w nowym ośrodku
250–300 dzieci i młodzieży w wie-ku 0–24 lat |
|
Jedyny ośrodek w Polsce przygotowany do specjalnego programu
rehabilitacyjnego |
Liczba utworzonych/utrzymanych miejsc pracy po zakończeniu |
Liczba utrzymanych/utworzonych miejsc pracy w okresie 2 lat
od zakończenia inwestycji |
Zmniejszenie bezrobocia wśród mło-dzieży niewidomej i
słobowidzącej |
Wpływ na poziom bezrobocia wśród młodzieży niewidzącej
i słobowidzącej w regionie |
f)
harmonogram realizacji
Nazwa zadania |
Planowane rozpoczęcie realizacji (miesiąc, rok) |
Planowane zakończenie realizacji (miesiąc, rok) |
Planowane zakończenie całej inwestycji (jeśli dotyczy) |
Budowa specjalistycznego ośrodka dla dzieci i młodzieży
niewidomych i słabowidzących we Wrocławiu |
01.2001 |
12.2002 |
|
g)
finansowy wkład w realizację zadania (wskaźnik
wkładu) – w mln zł: 14,402, w tym:
Publiczne środki krajowe: 14,402 (5,230 z budżetu państwa,
9,172 z budżetu województwa).
h)
instytucja odpowiedzialna za wdrożenie zadania:
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego,
Wybrzeże Słowackiego 12–14, 50-411 Wrocław,
tel. 071/37 49 406, fax 071/37 49 330, e-mail: umwd@umwd.pl
i)
podmiot uprawniony – Samorząd Województwa
Dolnośląskiego.
j)
warunki realizacji zadania: realizacja działania
będzie uzależniona od terminowego przekazywania środków z budżetu państwa oraz
terminowego przygotowania raportów z realizacji przez otrzymującego wsparcie z kontraktu.
k)
sumaryczny harmonogram przewidywanych płatności na zadanie:
Harmonogram
orientacyjny płatności z budżetu państwa na środki określone w kalkulacji limitów
na województwo dolnośląskie na rozliczenie inwestycji wieloletnich jednostek samorządu
terytorialnego.
Przyjęto
założenia płatności dla inwestycji wieloletnich na rok 2001: I transza przekazana w pierwszym
kwartale, II transza do przekazania w drugim kwartale, pozostałe środki po 50% na trzeci
i czwarty kwartał. Na rok 2002 przyjęto założenie po 25% na każdy kwartał.
|
1/2001 |
2/2001 |
3/2001 |
4/2001 |
1/2002 |
2/2002 |
3/2002 |
4/2002 |
Budowa specjalnego ośrodka dla dzieci i młodzieży
niewidomych i słabowidzących we Wrocławiu (w mln zł) |
0 |
0 |
0 |
0 |
1,308 |
1,308 |
1,308 |
1,308 |
III.
5.4.3. Szpital
Miejski „Latawiec” w Świdnicy
a)
cele
–
zwiększenie efektywności i
skuteczności działań leczniczych,
–
zmniejszenie liczby
zachorowań jako wynik szerokich działań diagnostycznych i profilaktycznych,
–
optymalizacja systemu usług
zdrowotnych w regionie,
–
wzrost dostępności usług
diagnostycznych i lecznictwa specjalistycznego,
–
poprawa poziomu
infrastrukturalnych warunków bytu mieszkańców regionu.
b)
opis zadania
Inwestycja
obejmuje wykonanie stanu surowego bloku operacyjnego, wykonanie robót budowlanych wraz z
wyposażeniem oddziału kardiologicznego o 45 łóżkach, oddziału ginekologicznego o 31
łóżkach, oddziału chirurgicznego o 47 łóżkach, wykonanie budynku kuchni z
wyposażeniem, wykonanie niezbędnego ukształtowania terenu, małej architektury, dróg,
zieleni, wykonanie planów budynku administracyjnego.
Zadania zakwalifikowane do realizacji |
Rodzaj zadania według zał. 1 Programu wsparcia na lata 2001–2002 |
Szpital Miejski Latawiec w Świdnicy
– inwestycja wieloletnia |
36 – infrastruktura społeczna i zdrowie, w tym
obiekty kultury, szpitale, szkoły i instytucje dydaktyczne; |
c)
kryteria wyboru zadań w ramach działania:
Inwestycja wieloletnia zaakceptowana przez Zarząd Województwa
Dolnośląskiego.
d)
zakres geograficzny – lokalizacja: rejon powiatu świdnickiego – lokalizacja
Świdnica.
e) spodziewane efekty realizacji
Wskaźniki produktu |
Wskaźniki rezultatu |
Wskaźniki oddziaływania |
Oddanie nowych łóżek szpitalnych w Szpitalu Miejskim Latawiec w Świdnicy (do
poziomu 332 łóżek) i sal operacyjnych (do 5). |
Wzrost liczby przyjmowanych pacjentów w szpitalu i
przeprowadzonych zabiegów i operacji oraz porad medycznych |
Podniesienie jakości usług medycznych poprzez wzrost
dostępności usług diagnostycznych i lecznictwa specjalistycznego |
Zwiększenie liczby oddziałów w szpitalu do 13 |
||
Liczba utworzonych/utrzymanych miejsc pracy po zakończeniu
inwestycji |
Liczba utworzonych/utrzymanych miejsc pracy w okresie 2 lat
od zakończenia inwestycji |
f)
harmonogram realizacji
Nazwa zadania |
Planowane rozpoczęcie realizacji (miesiąc, rok) |
Planowane zakończenie realizacji (miesiąc, rok) |
Planowane zakończenie całej inwestycji (jeśli dotyczy) |
Szpital Miejski „Latawiec” w Świdnicy |
01.2001 |
12.2002 |
12.2003 |
g)
finansowy wkład w realizację zadania (wskaźnik
wkładu) – w mln zł: 50,000, w tym:
Publiczne środki krajowe: 50,000 (50,000 z budżetu
państwa).
h)
instytucja odpowiedzialna za wdrożenie zadania:
Starostwo Powiatowe w Świdnicy
ul. M. Skłodowskiej-Curie 7, 58-100 Świdnica
tel. 074/85 00 400, fax 074/853 09 27, e-mail: starostwo@graff.com.pl
i)
podmiot uprawniony: powiat Świdnica.
j)
warunki realizacji zadania: realizacja działania
będzie uzależniona od terminowego przekazywania środków z budżetu państwa oraz
terminowego przygotowania raportów z realizacji przez otrzymującego wsparcie z
kontraktu.
k)
sumaryczny harmonogram przewidywanych płatności na zadanie:
Harmonogram
orientacyjny płatności z budżetu państwa na środki określone w kalkulacji limitów
na województwo dolnośląskie na rozliczenie inwestycji wieloletnich jednostek samorządu
terytorialnego.
Przyjęto
założenia płatności dla inwestycji wieloletnich na rok 2001: I transza przekazana w pierwszym
kwartale, II transza do przekazania w drugim kwartale, pozostałe środki po 50% na trzeci
i czwarty kwartał. Na rok 2002 przyjęto założenie po 25% na każdy kwartał.
|
1/2001 |
2/2001 |
3/2001 |
4/2001 |
1/2002 |
2/2002 |
3/2002 |
4/2002 |
Szpital Miejski „Latawiec” w Świdnicy (w mln zł) |
3,25 |
8,675 |
3,097 |
3,097 |
7,971 |
7,971 |
7,971 |
7,971 |
IV.
5.4.4. Szpital w
Miliczu
a) cele
–
zwiększenie efektywności i
skuteczności działań leczniczych,
–
zmniejszenie liczby
zachorowań jako wynik szerokich działań diagnostycznych i profilaktycznych,
–
optymalizacja systemu usług
zdrowotnych w regionie,
–
wzrost dostępności usług
diagnostycznych i lecznictwa specjalistycznego.
b)
opis zadania
Budowa
bloku operacyjnego Rtg w budynku „B” wraz z wyposażeniem, budowa kuchni i pralni
w budynku „E”, zakończenie budowy prosektorium, budynku w garażu i warsztatów.
Zagospodarowanie terenu i mała architektura.
Zadania zakwalifikowane do realizacji |
Rodzaj zadania według zał. 1 Programu wsparcia na lata 2001–2002 |
Szpital w Miliczu – inwestycja
wieloletnia |
36 – infrastruktura społeczna i zdrowie, w tym
obiekty kultury, szpitale, szkoły i instytucje dydaktyczne. |
c)
kryteria wyboru zadań w ramach działania:
Inwestycja wieloletnia zaakceptowana przez Zarząd Województwa
Dolnośląskiego.
d)
zakres geograficzny – lokalizacja: rejon powiatu milickiego – lokalizacja Milicz.
e) spodziewane efekty realizacji
Wskaźniki produktu |
Wskaźniki rezultatu |
Wskaźniki oddziaływania |
Oddanie nowych łóżek szpitalnych w Szpitalu w Miliczu (do poziomu 221 łóżek) Uruchomienie: bloku operacyjnego, RTG i zaplecza
szpitalnego |
Wzrost liczby przyjmowanych pacjentów w szpitalu i
przeprowadzonych zabiegów i operacji oraz porad medycznych |
Podniesienie jakości usług medycznych poprzez wzrost
dostępności usług diagnostycznych i lecznictwa specjalistycznego |
Liczba utworzonych/utrzymanych miejsc pracy po zakończeniu
inwestycji |
Liczba utworzonych/utrzymanych miejsc pracy w okresie 2 lat
od zakończenia inwestycji |
f)
harmonogram realizacji
Nazwa zadania |
Planowane rozpoczęcie realizacji (miesiąc, rok) |
Planowane zakończenie realizacji (miesiąc, rok) |
Planowane zakończenie całej inwestycji (jeśli dotyczy) |
Szpital w Miliczu |
01.2001 |
12.2002 |
|
g)
finansowy wkład w realizację zadania (wskaźnik
wkładu) – w mln zł: 23,000, w tym:
Publiczne środki krajowe: 23,000 (23,000 z budżetu
państwa).
h)
instytucja odpowiedzialna za wdrożenie zadania:
Starostwo Powiatowe w Miliczu
ul. Wojska Polskiego 38, 56-300 Milicz
tel./fax (071) 384 13 28
i) podmiot
uprawniony – Powiat Milicz
j)
warunki realizacji zadania: realizacja działania
będzie uzależniona od terminowego przekazywania środków z budżetu państwa oraz
terminowego przygotowania raportów z realizacji przez otrzymującego wsparcie z kontraktu.
k)
sumaryczny harmonogram przewidywanych płatności na zadanie:
Harmonogram
orientacyjny płatności z budżetu państwa na środki określone w kalkulacji limitów
na województwo dolnośląskie na rozliczenie inwestycji wieloletnich jednostek samorządu
terytorialnego.
Przyjęto założenia płatności dla inwestycji wieloletnich
na rok 2001: I transza przekazana w pierwszym kwartale, II transza do przekazania w
drugim kwartale, pozostałe środki po 50% na trzeci i czwarty kwartał.
Na rok 2002 przyjęto założenie po 25% na każdy kwartał.
|
1/2001 |
2/2001 |
3/2001 |
4/2001 |
1/2002 |
2/2002 |
3/2002 |
4/2002 |
Szpital w Miliczu (w mln zł.) |
4,495 |
2,436 |
3,035 |
3,035 |
2,25 |
2,25 |
2,25 |
2,25 |
12) Działanie 5.5 – Zmiany w stylu życia
Działanie realizowane ze środków ministrów właściwych.
a)
cele
–
poprawa kondycji fizycznej i
intelektualnej mieszkańców regionu,
–
zmniejszenie natężenia
zachorowań,
–
wzrost powszechności
uczestnictwa w imprezach kulturalnych,
–
poprawa poziomu jakości
życia mieszkańców regionu,
–
wzrost bezpieczeństwa
publicznego,
–
poprawa wizerunku regionu.
b)
opis działań (zadań)
Działania
w zakresie zmian w stylu życia ludności obejmują kompleks przedsięwzięć
ukierunkowanych przede wszystkim na: promocji stylu życia sprzyjającego zdrowiu
(ograniczenie palenia tytoniu, spożycia alkoholu, przeciwdziałanie narkomanii, promocja
sprawności fizycznej i intelektualnej, promocja sprawności i zdrowia na starość);
promocji zachowań prozdrowotnych (edukacja dla zdrowia, wdrażanie standardów
higienicznych, promocja udziału w badaniach okresowych i przesiewowych, edukacja w
zakresie odżywiania, kompleksowe programy kształcenia nauczycieli i wychowawców);
profilaktyce i wczesnym wykrywaniu zachorowań (w tym regionalny system identyfikacji
i monitorowania zewnętrznych zagrożeń dla zdrowia); rozwój partycypacyjnej oferty
kulturalnej ukierunkowanej na zagospodarowanie czasu wolnego młodzieży i osób
starszych.
Zadania zakwalifikowane do realizacji |
Rodzaj zadania według zał. 4 Programu wsparcia na lata 2001–2002 |
Zadania realizowane w ramach środków
będących w dyspozycji ministrów właściwych (załącznik nr 4 do programu
wsparcia) |
36 – infrastruktura społeczna i
zdrowie, w tym obiekty kultury, szpitale, szkoły i instytucje dydaktyczne; 172 – inne inwestycje (rozwój i
świadczenie usług turystycznych, sport, wydarzenia kulturalne i rozrywkowe, zabytki); 22 – przeciwdziałanie wykluczeniu
społecznemu; |
Pozostałe zadania z tego działania
będą wybierane po podpisaniu Kontraktu Wojewódzkiego |
|
c)
kryteria wyboru zadań w ramach działania:
Kryteria wyboru zadań zostaną określone w wyniku
uzgodnień z ministrami właściwymi.
d)
zakres geograficzny – lokalizacja: całe województwo
e)
spodziewane efekty realizacji działania
Wskaźniki produktu |
Wskaźniki rezultatu |
Wskaźniki oddziaływania |
Liczba broszur promujących zdrowy styl życia |
Zmniejszenie spożycia alkoholu |
Zmniejszenie liczby zachorowań |
Liczba szkół promujących zdrowie |
Zmniejszenie liczby osób palących tytoń |
Zmniejszenie liczby zgonów |
Liczba hal sportowych |
Wzrost liczby członków klubów sportowych |
Zmniejszenie liczby przestępstw popełnianych przez
nieletnich |
f)
harmonogram realizacji, g) finansowy wkład w realizację działania (zadania) (wskaźnik
wkładu), h) instytucja odpowiedzialna za wdrożenie działania (zadania), i) podmiot(y)
uprawniony(e), j) warunki realizacji działań (zadań), k) sumaryczny harmonogram
przewidywanych płatności na działanie – zostaną ustalone w wyniku rokowań z
ministrami właściwymi.
13) Działanie 6.1. – Dbałość o dziedzictwo kulturowe
Dolnego Śląska
a)
cele
–
wzrost atrakcyjności
turystycznej regionu,
–
poprawa ładu przestrzennego
i estetyki zagospodarowania,
–
ograniczenie bezrobocia,
–
poprawa wizerunku regionu.
b)
opis działań (zadań)
Działania
w zakresie dbałości o dziedzictwo kulturowe Dolnego Śląska dotyczyć będą między
innymi rewaloryzacji układów urbanistycznych oraz wspierania przedsięwzięć
służących poprawie stanu technicznego i bezpieczeństwa obiektów zabytkowych. Wśród
tychże działań podejmowane będą także starania o scalenie dziedzictwa
dolnośląskiego (zasobów muzealnych przynależnych Dolnemu Śląskowi ze względów
historycznych, a będących obecnie częścią zbiorów muzealnych w innych
województwach) oraz pomoc w uporządkowaniu struktury własnościowej obiektów
zabytkowych. Wspierana będzie również organizacja imprez o znaczeniu ponad lokalnym
promujących dziedzictwo kulturowe Dolnego Śląska
Zadania zakwalifikowane do realizacji |
Rodzaj zadania według zał. 1 Programu wsparcia na lata 2001–2002 |
Zadania z tej grupy działań będą
wybierane po podpisaniu Kontraktu Wojewódzkiego |
36 – infrastruktura społeczna i zdrowie, w tym obiekty
kultury, szpitale, szkoły i instytucje dydaktyczne; 172 – inne inwestycje (rozwój i świadczenie usług
turystycznych, wydarzenia kulturalne i rozrywkowe, zabytki; 1306 – odnowa i rozwój wsi, a także ochrona dziedzictwa
kulturowego na wsi; |
c)
kryteria wyboru zadań w ramach działania:
I. Zadania
finansowane ze środków pomocowych UE wybierane będą zgodnie z procedurami
obowiązującymi dla tych programów
II. Kryteria
wyboru zadań dla pozostałych środków wydatkowanych w ramach Kontraktu Wojewódzkiego
1 |
TRAFNOŚĆ ZADANIA |
Maksymalnie 50 pkt |
1.1 1.2 1.3 1.4 |
Oddziaływanie efektu realizacji zadania. Zgodność z dokumentami strategicznymi. Wkład w przygotowanie regionu do członkostwa w UE. Inne szczegółowe kryteria dla trafności zadania
przygotowane i przyjęte przez Zarząd Województwa dla poszczególnych priorytetów
kontraktu. |
25 pkt 10 pkt 5 pkt 10 pkt |
2 |
WYKONALNOŚĆ ZADANIA |
Maksymalnie 40 pkt |
2.1 2.2 2.3 |
Udział środków własnych w realizacji zadania. Zdolności techniczne i organizacyjne podmiotu
zgłaszającego zadanie (doświadczenie wnioskodawcy w realizacji zadań o charakterze
zbliżonym do zgłaszanego, wyposażenie i możliwości techniczne). Inne szczegółowe kryteria dla wykonalności zadania
przygotowane i przyjęte przez Zarząd Województwa
dla poszczególnych priorytetów kontraktu. |
10 pkt 5 pkt 25 pkt |
3 |
TRWAŁOŚĆ ZADANIA |
Maksymalnie 10 pkt |
3.1 3.2 |
Zdolność do samodzielnego finansowania i realizowania
zadania po zakończeniu dotacji. Inne szczegółowe kryteria dla trwałości zadania
przygotowane i przyjęte przez Zarząd
Województwa dla poszczególnych priorytetów kontraktu. |
5 pkt 5 pkt |
Kryteria wyboru zadań zostaną uszczegółowione na etapie
wyboru zadań po zasięgnięciu opinii Komitetu Sterującego
d)
zakres geograficzny – lokalizacja: całe województwo.
W
przypadku zadań realizowanych z programu Phare CBC zakres geograficzny będzie zgodny z
wymaganiami tego programu.
e)
spodziewane efekty realizacji działania
Wskaźniki produktu |
Wskaźniki rezultatu |
Wskaźniki oddziaływania |
Liczba rewaloryzowanych obiektów zabytkowych |
Wzrost udziału zrewaloryzowanych zabytków na Dolnym
Śląsku do ogólnej liczby |
Wzrost liczby korzystających z noclegów w obiektach
turystycznych |
Wzrost liczby eksponatów w muzeach regionu i nowych muzeów |
Wzrost liczby osób odwiedzających muzea. |
|
f)
harmonogram realizacji
Nazwa działania |
Planowane rozpoczęcie realizacji (miesiąc, rok) |
Planowane zakończenie realizacji (miesiąc, rok) |
Planowane zakończenie całej inwestycji (jeśli dotyczy) |
Dbałość o dziedzictwo kulturowe Dolnego Śląska |
01.2001 |
12.2002 |
|
g)
finansowy wkład w realizację działania
(wskaźnik wkładu) – w mln zł: 4,270, w tym:
Fundusze przedakcesyjne: 2,791 (2,791 z Phare CBC),
Publiczne środki krajowe: 1,479 (0,693 z budżetu państwa,
0,786 z innych w tym fundusze celowe).
h)
instytucja odpowiedzialna za wdrożenie działania:
instytucje realizujące wybrane do kontraktu zadania w ramach tego działania oraz
instytucje, których zadania zostaną wybrane do realizacji, np. instytucje muzealne,
kulturalne, jednostki samorządu terytorialnego, agencje rozwoju regionalnego i inne.
i)
podmioty uprawnione – jak wyżej, jedno
zadanie może być realizowane przez kilka instytucji, jeden podmiot może świadczyć
usługi dla kilku beneficjentów.
j)
warunki realizacji działania: realizacja
działania będzie uzależniona od terminowego przekazywania środków z budżetu państwa
oraz od współfinansowania zadań przez jednostki samorządu terytorialnego, placówki
kultury, instytucje muzealne, inne w tym fundusze celowe; spełnienie wymagań
formalnoprawnych.
W przypadku zadań wybieranych na rok 2002 podmioty
uzyskujące wsparcie muszą przedstawić wymaganą aktualną dokumentację zadania.
k)
sumaryczny harmonogram przewidywanych płatności na działanie:
Harmonogram
orientacyjny płatności z budżetu państwa na środki określone w kalkulacji limitów
na województwo dolnośląskie jako dotacje na inwestycje i zakupy inwestycyjne
realizowane przez podmioty uprawnione na podstawie porozumień z organami administracji
rządowej.
Przyjęto
założenia płatności: na rok 2001 po 50% na trzeci i czwarty kwartał (zadania będą
realizowane po podpisaniu kontraktu); na rok 2002 po 25% na każdy kwartał.
|
1/2001 |
2/2001 |
3/2001 |
4/2001 |
1/2002 |
2/2002 |
3/2002 |
4/2002 |
Harmonogram płatności (w mln zł) |
0 |
0 |
0,025 |
0,025 |
0,056 |
0,056 |
0,056 |
0,056 |
14) Działanie 6.2. – Poprawa stanu infrastruktury
technicznej służącej kulturze
a)
cele
–
zwiększenie efektywności i
skuteczności działań w sferze kultury,
–
poprawa technicznych
warunków funkcjonowania placówek kulturalnych,
–
wzrost atrakcyjności
turystycznej regionu,
–
poprawa ładu przestrzennego
i estetyki zagospodarowania,
–
optymalizacja rozmieszczenia
wyspecjalizowanych placówek kultury w regionie,
–
wzrost dostępności
wyspecjalizowanych usług kulturalnych,
–
poprawa wizerunku regionu.
b)
opis działań (zadań)
Działania
w zakresie poprawy stanu technicznych uwarunkowań działalności kulturalnej w województwie
dolnośląskim dotyczą m.in. technicznego doposażania oraz zapobiegania degradacji
obiektów i placówek kulturalnych. Podejmowane będą także działania zmierzające do
szerszego wykorzystywania jako bazy działalności kulturalnej zrewaloryzowanych układów
urbanistycznych wielu miejscowości Dolnego Śląska.
Do
zadań zakwalifikowanych do realizacji w ramach restrukturyzacji regionalnej ochrony
zdrowia należą: rozbudowa Filharmonii Dolnośląskiej w Jeleniej Górze
(wieloletnia inwestycja samorządu terytorialnego), restauracja organów A.H. Caspariniego w Legnickim
Polu, modernizacja obiektu Opery Dolnośląskiej (wieloletnia inwestycja samorządu
terytorialnego) oraz budowa
zaplecza technicznego Opery Dolnośląskiej we Wrocławiu (wieloletnia
inwestycja samorządu terytorialnego). Przedsięwzięcia te dotyczą głównie placówek
usług kulturalnych o znaczeniu regionalnym i subregionalnym.
Zadania zakwalifikowane do realizacji |
Rodzaj zadania według zał. 1 Programu wsparcia na lata 2001–2002 |
Modernizacja obiektu Opery
Dolnośląskiej – inwestycja wieloletnia |
36 – infrastruktura społeczna i zdrowie, w tym
obiekty kultury, szpitale, szkoły i instytucje dydaktyczne; |
Patrz zał. nr 7 |
36 – infrastruktura społeczna i zdrowie, w tym
obiekty kultury, szpitale, szkoły i instytucje dydaktyczne; 172 – inne inwestycje (rozwój i świadczenie usług
turystycznych, wydarzenia kulturalne i rozrywkowe, zabytki); |
c)
kryteria wyboru zadań w ramach działania:
Kryteria wyboru zadań dla środków wydatkowanych w ramach
Kontraktu Wojewódzkiego.
1 |
TRAFNOŚĆ ZADANIA |
Maksymalnie 50 pkt |
1.1 1.2 1.3 1.4 |
Oddziaływanie efektu realizacji zadania. Zgodność z dokumentami strategicznymi. Wkład w przygotowanie regionu do członkostwa w UE. Inne szczegółowe kryteria dla trafności zadania
przygotowane i przyjęte przez Zarząd Województwa dla poszczególnych priorytetów
kontraktu. |
25 pkt 10 pkt 5 pkt 10 pkt |
2 |
WYKONALNOŚĆ ZADANIA |
Maksymalnie 40 pkt |
2.1 2.2 2.3 |
Udział środków własnych w realizacji zadania. Zdolności techniczne i organizacyjne podmiotu
zgłaszającego zadanie (doświadczenie wnioskodawcy w realizacji zadań o charakterze
zbliżonym do zgłaszanego, wyposażenie i możliwości techniczne). Inne szczegółowe kryteria dla wykonalności zadania
przygotowane i przyjęte przez Zarząd Województwa
dla poszczególnych priorytetów kontraktu. |
10 pkt 5 pkt 25 pkt |
3 |
TRWAŁOŚĆ ZADANIA |
Maksymalnie 10 pkt |
3.1 3.2 |
Zdolność do samodzielnego finansowania i realizowania
zadania po zakończeniu dotacji. Inne szczegółowe kryteria dla trwałości zadania
przygotowane i przyjęte przez Zarząd
Województwa dla poszczególnych priorytetów kontraktu. |
5 pkt 5 pkt |
Kryteria wyboru zadań zostaną uszczegółowione na etapie
wyboru zadań po zasięgnięciu opinii Komitetu Sterującego.
d)
zakres geograficzny – lokalizacja: całe województwo.
e)
spodziewane efekty realizacji działania
Wskaźniki produktu |
Wskaźniki rezultatu |
Wskaźniki oddziaływania |
Wartość brutto środków trwałych w sekcji „Kultura
i sztuka” |
Liczba rewaloryzowanych obiektów zabytkowych
z przeznaczeniem na działalność kulturalną |
Wzrost liczby widzów i słuchaczy w placówkach
artystycznych |
Liczba miejsc na widowni w oddawanych do użytku placówkach
artystycznych |
Zmniejszenie stopnia zużycia środków trwałych w sekcji
„Kultura i sztuka” |
|
|
Wzrost procentowy liczby miejsc na widowni w placówkach
artystycznych |
f) harmonogram
realizacji
Nazwa działania |
Planowane rozpoczęcie realizacji (miesiąc, rok) |
Planowane zakończenie realizacji (miesiąc, rok) |
Planowane zakończenie całej inwestycji (jeśli dotyczy) |
Poprawa stanu infrastruktury technicznej służącej kulturze |
01.2001 |
12.2002 |
|
g)
finansowy wkład w realizację działania
(wskaźnik wkładu) – w mln zł: 54,034, w tym:
Publiczne środki krajowe: 53,964 (50,833 z budżetu
państwa, 2,000 z budżetu województwa, 0,010 z budżetu powiatu, 0,010 z budżetu gminy,
1,111 z innych, w tym fundusze celowe)
Sektor prywatny: 0,070.
h)
instytucja odpowiedzialna za wdrożenie działania:
instytucje realizujące wybrane do kontraktu zadania w ramach tego działania oraz
instytucje, których zadania zostaną wybrane do realizacji, np. instytucje muzealne,
kulturalne, jednostki samorządu terytorialnego, instytucje religijne, agencje rozwoju
regionalnego i inne.
i)
podmioty uprawnione – jak wyżej, jedno
zadanie może być realizowane przez kilka instytucji, jeden podmiot może świadczyć
usługi dla kilku beneficjentów.
j)
warunki realizacji działania: realizacja
działania będzie uzależniona od terminowego przekazywania środków z budżetu państwa
oraz od współfinansowania zadań przez jednostki samorządu terytorialnego, placówki służby
zdrowia, fundusze celowe. Spełnienie wymagań formalnoprawnych. W przypadku zadań
wybieranych na rok 2002 podmioty uzyskujące wsparcie muszą przedstawić wymaganą
aktualną dokumentację zadania.
k)
sumaryczny harmonogram przewidywanych płatności na działanie:
Harmonogram
orientacyjny płatności z budżetu państwa na środki określone w kalkulacji limitów
na województwo dolnośląskie na rozliczenie inwestycji wieloletnich jednostek samorządu
terytorialnego oraz jako dotacje na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane przez
podmioty uprawnione na podstawie porozumień z organami administracji rządowej.
Przyjęto
założenia płatności dla inwestycji wieloletnich na rok 2001: I transza przekazana w pierwszym
kwartale, II transza do przekazania w drugim kwartale, pozostałe środki po 50% na trzeci
i czwarty kwartał. Na rok 2002 przyjęto założenie po 25% na każdy kwartał (z wyjątkiem
nowej inwestycji wieloletniej samorządu województwa dolnośląskiego „Rozbudowa
Filharmonii Dolnośląskiej w Jeleniej Górze” – patrz załącznik nr 7 kontraktu, która
ma zakończyć się w trzecim kwartale 2002 – płatności na rok 2002 podzielono po
33,3% na trzy pierwsze kwartały).
Przyjęto
założenie dla dotacji na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane przez podmioty
uprawnione na podstawie porozumień z organami administracji rządowej: na rok 2001 po 50%
na trzeci i czwarty kwartał (zadania będą realizowane po podpisaniu kontraktu); na rok
2002 po 25% na każdy kwartał.
|
1/2001 |
2/2001 |
3/2001 |
4/2001 |
1/2002 |
2/2002 |
3/2002 |
4/2002 |
Harmonogram płatności (w mln zł) – razem |
4,918 |
6,316 |
7,303 |
7,303 |
6,649 |
6,649 |
6,649 |
5,049 |
Zadania powyżej
10 mln zł zgłoszone do kontraktu w ramach działania
„Poprawa stanu
infrastruktury technicznej służącej kulturze”:
6.2.3.
Modernizacja obiektu Opery Wrocławskiej
a)
cele
–
zwiększenie efektywności i
skuteczności działań w sferze kultury,
–
poprawa technicznych
warunków funkcjonowania placówek kulturalnych,
–
wzrost atrakcyjności
turystycznej regionu,
–
poprawa estetyki
zagospodarowania,
–
wzrost dostępności
wyspecjalizowanych usług kulturalnych.
b)
opis działań (zadań)
Odnowienie
architektoniczne zabytkowego wystroju Opery Dolnośląskiej. Zakres obejmuje: wymianę
stopów, części ścian, więźby dachowej, wzmocnienie konstrukcji, wymianę stolarki,
tynków i posadzek oraz wzmocnienie osadowienia budynku. Dodatkowo unowocześnienia wymaga
zapadnia sceny i scena. Należy także zrekonstruować i odrestaurować zabytkową
widownię, wykonać montaż instalacji wewnętrznych, dźwigów towarowo-osobowych oraz
odnowić elewację.
Zadania zakwalifikowane do realizacji |
Rodzaj zadania według zał. 1 Programu wsparcia na lata 2001–2002 |
Modernizacja obiektu Opery
Dolnośląskiej – inwestycja wieloletnia |
36 – infrastruktura społeczna i zdrowie, w tym
obiekty kultury, szpitale, szkoły i instytucje dydaktyczne; 172 – inne inwestycje (rozwój i świadczenie usług
turystycznych, wydarzenia kulturalne i rozrywkowe, zabytki); |
c)
kryteria wyboru zadań w ramach działania:
Inwestycja wieloletnia zaakceptowana przez Zarząd Województwa
Dolnośląskiego.
d)
zakres geograficzny – lokalizacja: Wrocław.
e)
spodziewane efekty realizacji
Wskaźniki produktu |
Wskaźniki rezultatu |
Wskaźniki oddziaływania |
Oddanie do użytku nowoczesnej sceny operowej z widownią na
840 miejsc |
Powiększenie liczby miejsc na widowni (z ok. 700 do 840) |
Liczba imprez (przedstawień) odbywających się po
zakończeniu inwestycji |
Wielkość dotacji przekazywanej na funkcjonowanie instytucji |
Liczba osób uczestniczących (słuchaczy) w imprezach w
okresie 1 roku i następnych latach od
zakończenia inwestycji |
|
|
Dochody z działalności
obiektu po zakończenia inwestycji |
f)
harmonogram realizacji
Nazwa zadania |
Planowane rozpoczęcie realizacji (miesiąc, rok) |
Planowane zakończenie realizacji (miesiąc, rok) |
Planowane zakończenie całej inwestycji (jeśli dotyczy) |
Modernizacja obiektu Opery Dolnośląskiej |
01.2001 |
12.2002 |
|
g)
finansowy wkład w realizację działania
(wskaźnik wkładu) – w mln zł: 32,406, w tym:
Publiczne środki krajowe: 32,406 (32,406 z budżetu
państwa).
h)
instytucja odpowiedzialna za wdrożenie zadania:
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego,
Wybrzeże Słowackiego 12–14, 50-411 Wrocław,
tel. 071/37 49 406, fax 071/37 49 330, e-mail: umwd@umwd.pl
i)
podmiot uprawniony – Samorząd Województwa
Dolnośląskiego.
j)
warunki realizacji zadania:
Realizacja zadania uzależniona jest od terminowego
przekazywania środków z budżetu państwa oraz terminowe przygotowanie raportów z
realizacji przez otrzymującego wsparcie z kontraktu.
k)
sumaryczny harmonogram przewidywanych płatności
na zadanie:
Inwestycja
„Modernizacja obiektu Opery Dolnośląskiej” będzie finansowana ze środków określonych
w kalkulacji limitów na województwo dolnośląskie na rozliczenie inwestycji
wieloletnich jednostek samorządu terytorialnego (23,052 mln zł w 2001 r. i 9,188 mln zł
w 2002 r.) oraz z dotacje na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane przez
podmioty uprawnione na podstawie porozumień z organami administracji rządowej (0,166 mln
zł w 2002 r.).
Przyjęto
założenia płatności dla inwestycji wieloletnich na rok 2001: I transza przekazana w pierwszym
kwartale, II transza do przekazania w drugim kwartale, pozostałe środki po 50% na trzeci
i czwarty kwartał. Na rok 2002 przyjęto założenie po 25% na każdy kwartał.
Przyjęto
założenie dla dotacji na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane przez podmioty
uprawnione na podstawie porozumień z organami administracji rządowej: na rok 2002 po 25%
na każdy kwartał.
|
1/2001 |
2/2001 |
3/2001 |
4/2001 |
1/2002 |
2/2002 |
3/2002 |
4/2002 |
Modernizacja obiektu Opery Dolnośląskiej (w mln zł) |
4,918 |
6,316 |
5,909 |
5,909 |
2,339 |
2,339 |
2,339 |
2,339 |