6) Działanie 3.2. – Poprawa zabezpieczeń przeciwpowodziowych

 

Działanie realizowane ze środków ministrów właściwych.

 

                        a) cele

          wzrost bezpieczeństwa ludności i mienia,

          poprawa stanu technicznego i funkcjonalnego zabezpieczeń przeciwpowodziowych,

          poprawa stosunków wodnych w regionie,

          kształtowanie ładu przestrzennego,

          ograniczenie rozmiarów bezrobocia,

          poprawa ekologicznego i turystycznego wizerunku regionu.

 

                        b) opis działań (zadań)

                        Zadania zakwalifikowane do realizacji w zakresie poprawy zabezpieczeń przeciwpowodziowych dotyczą głównie modernizacji urządzeń hydrotechnicznych służących ochronie przeciwpowodziowej i melioracji gruntów oraz budowy nowych systemów ochrony przeciwpowodziowej (zbiorników retencyjnych, polderów, obwałowań wraz z niezbędnymi budowlami hydrotechnicznymi).

                        W ramach modernizacji urządzeń hydrotechnicznych podjęta zostanie przebudowa wałów na odcinkach o niekorzystnych warunkach hydraulicznych i morfodynamicznych oraz podwyższenie odporności nasypów na przelanie wody przez koronę wałów. Przygotowane zostaną ponadto ciągi komunikacyjne dla działań w okresie wezbrań powodziowych. Zostaną także odbudowane (zniszczone w okresie powodzi w lipcu 1997 roku) koryta rzeczne i mury oporowe. Prowadzone będą również prace w zakresie odbudowy i modernizacji budowli piętrzących wodę (stopień wodny Malczyce, jaz Bartoszowice, jaz Szczytniki, zapora zbiornika Pilchowice) i kilku suchych zbiorników przeciwpowodziowych.

                        W zakresie budowy nowych systemów ochrony przeciwpowodziowej podjęte zostaną zadania realizowane w ramach tworzenia kompleksowego systemu ochrony przeciwpowodziowej całego dorzecza Odry (w tym budowa zbiornika Kamieniec).

Zadania planowane do realizacji w ramach środków będących w dyspozycji ministrów właściwych w ramach poprawy zabezpieczeń przeciwpowodziowych zbieżne są z zadaniami określonymi jako „oczyszczalnie ścieków i infrastruktura towarzysząca oraz infrastruktura przeciwpowodziowa” (symbol 345 według zał. nr 4 do Programu wsparcia na lata 2001–2002).

Zadania zakwalifikowane do realizacji

Rodzaj zadania według zał. 4

Programu wsparcia na lata 2001–2002

Zadania realizowane w ramach środków będących
w dyspozycji ministrów właściwych (Załącznik nr 4
do Programu wsparcia na lata 2001–2002)

345 – oczyszczalnie ścieków, infrastruktura towarzysząca oraz infrastruktura przeciwpowodziowa

                        c) kryteria wyboru zadań w ramach działania:

Kryteria wyboru zadań zostaną określone w wyniku uzgodnień z ministrami właściwymi.

                        d) zakres geograficzny – lokalizacja: całe województwo.

                        e) spodziewane efekty realizacji działania

Wskaźniki produktu

Wskaźniki rezultatu

Wskaźniki oddziaływania

Długość obwałowań przeciwpowodziowych budowanych i remontowanych

Udział wyremontowanych i nowo wybudowanych obwałowań w długości wszystkich obwałowań przeciwpowodziowych

Miejsca pracy utworzone w fazie realizacji zadania

Pojemność nowych zbiorników retencyjnych

Wzrost udziału pojemności zbiorników retencyjnych i suchych zbiorników przeciwpowodziowych

 

Pojemność suchych zbiorników przeciwpowodziowych

Liczba punktów pomiarowych

Opracowanie systemu monitorowania i czynnej ochrony przeciwpowodziowej

 

                        f) harmonogram realizacji, g) finansowy wkład w realizację działania (zadania) (wskaźnik wkładu), h) instytucja odpowiedzialna za wdrożenie działania (zadania), i) podmiot(y) uprawniony(e), j) warunki realizacji działań (zadań), k) sumaryczny harmonogram przewidywanych płatności na działanie – zostaną ustalone w wyniku rokowań z ministrami właściwymi.

 

 

7) Działanie 4.1. – Modernizacja rolnictwa

                        a) cele

   dostosowanie produkcji rolniczej do istniejących warunków przyrodniczych,

   wzrost wydajności produkcji roślinnej,

   wsparcie dla grup producentów oraz innych form samoorganizacji wsi,

   rozwój przetwórstwa rolnego,

   tworzenie systemowych powiązań między produkcją surowców rolnych, przetwórstwem i dystrybucją produktów,

   ograniczenie rozmiarów bezrobocia na obszarach wiejskich,

   aktywizacja gospodarcza regionu, w tym obszarów wiejskich.

                        b) opis działań (zadań)

                        W zakresie modernizacji rolnictwa dolnośląskiego zakwalifikowane zostało na obecnym etapie zadanie dotyczące kreowania nowych odmian roślin uprawnych m.in. w celu wzrostu stopnia dostosowania produkcji roślinnej do lokalnych warunków środowiskowych (Porejestrowe Doświadczalnictwo Odmianowe).

Zadania zakwalifikowane do realizacji

Rodzaj zadania według zał. 1

Programu wsparcia na lata 2001–2002

Patrz zał. nr 7

1306 – odnowa i rozwój wsi;

1307 – różnorodność działalności rolniczej oraz działalności ściśle powiązanej z rolnictwem w celu zapewnienia różnych alternatywnych źródeł dochodów w rolnictwie;

Pozostałe zadania z tego działania będą wybierane
po podpisaniu Kontraktu Wojewódzkiego

 

                        c) kryteria wyboru zadań w ramach działania:

I.   Zadania finansowane ze środków pomocowych UE wybierane będą zgodnie z procedurami obowiązującymi dla tych programów.

II.  Kryteria wyboru zadań dla pozostałych środków wydatkowanych w ramach Kontraktu Wojewódzkiego.

1

TRAFNOŚĆ ZADANIA

Maksymalnie 50 pkt

1.1

 

1.2

 

1.3

 

1.4

Oddziaływanie efektu realizacji zadania.

 

Zgodność z dokumentami strategicznymi.

 

Wkład w przygotowanie regionu do członkostwa w UE.

 

Inne szczegółowe kryteria dla trafności zadania przygotowane i przyjęte przez Zarząd Województwa dla poszczególnych priorytetów kontraktu.

25 pkt

 

10 pkt

 

  5 pkt

 

10 pkt

2

WYKONALNOŚĆ ZADANIA

Maksymalnie 40 pkt

2.1

 

2.2

 

 

 

2.3

Udział środków własnych w realizacji zadania.

 

Zdolności techniczne i organizacyjne podmiotu zgłaszającego zadanie (doświadczenie wnioskodawcy w realizacji zadań o charakterze zbliżonym do zgłaszanego, wyposażenie i możliwości techniczne).

 

Inne szczegółowe kryteria dla wykonalności zadania przygotowane i przyjęte przez  Zarząd Województwa dla poszczególnych priorytetów kontraktu.

10 pkt

 

  5 pkt

 

 

 

 

25 pkt

3

TRWAŁOŚĆ ZADANIA

Maksymalnie 10 pkt

3.1

 

 

3.2

Zdolność do samodzielnego finansowania i realizowania zadania po zakończeniu dotacji.

 

Inne szczegółowe kryteria dla trwałości zadania przygotowane i przyjęte przez  Zarząd Województwa dla poszczególnych priorytetów kontraktu.

5 pkt

 

 

5 pkt

Kryteria wyboru zadań zostaną uszczegółowione na etapie wyboru zadań po zasięgnięciu opinii Komitetu Sterującego.

                        d) zakres geograficzny – lokalizacja: obszary zagrożone marginalizacją.

                        W przypadku zadań realizowanych z programu Phare CBC zakres geograficzny będzie zgodny z wymaganiami tego programu.

 

                        e) spodziewane efekty realizacji działania

Wskaźniki produktu

Wskaźniki rezultatu

Wskaźniki oddziaływania

Liczba podmiotów skupu produktów rolnych

Wzrost liczby grup producenckich

Zmniejszenie liczby bezrobotnych zamieszkałych na wsi

 

 

 

Wzrost liczby podmiotów gospodarczych na wsi

Liczba podmiotów działających w sferze przetwórstwa rolno-spo-żywczego

Wzrost produkcji roślinnej w rolnictwie

Liczba podmiotów korzystających ze wsparcia w ramach realizacji zadania

Wzrost liczby wieloletnich umów kontraktacyjnych między grupami producenckimi a zakładami przetwórczymi

 

                        f) harmonogram realizacji

Nazwa działania

Planowane

rozpoczęcie

realizacji

(miesiąc, rok)

Planowane

zakończenie

realizacji

(miesiąc, rok)

Planowane

zakończenie

całej inwestycji

(jeśli dotyczy)

Modernizacja rolnictwa

01.2001

12.2002

09.2004

 

                        g) finansowy wkład w realizację działania (wskaźnik wkładu) – w mln zł: 6,042, w tym:

Fundusze przedakcesyjne: 2,791 (z Phare CBC),

Publiczne środki krajowe: 3,103 (1,092 z budżetu państwa, 2,011 z innych w tym fundusze celowe),

Sektor prywatny 0,148.

 

                        h) instytucja odpowiedzialna za wdrożenie działania: instytucje realizujące wybrane do kontraktu zadania w ramach tego działania, instytucje, których zadania zostaną wybrane do realizacji, np. jednostki samorządu terytorialnego, gospodarstwa rolne, grupy producenckie, agencje rozwoju regionalnego, stacje doświadczalne.

 

                        i) podmiot(y) uprawniony(e) – jedno zadanie może być realizowane przez kilka podmiotów oraz jeden podmiot może świadczyć usługi dla wielu beneficjentów.

 

                        j) warunki realizacji działania: realizacja działania będzie uzależniona od wysokości środków, które zostaną uzgodnione w wyniku negocjacji ze Wspólnotą Europejską, oraz od współfinansowania zadań przez inne, w tym fundusze celowe, sektor prywatny, a także terminowe przekazywanie środków z budżetu państwa; spełnienie wymagań formalnoprawnych.

W przypadku zadań wybieranych na rok 2002 podmioty uzyskujące wsparcie muszą przedstawić wymaganą aktualną dokumentację zadania.

 

                        k) sumaryczny harmonogram przewidywanych płatności na działanie:

                        Harmonogram orientacyjny płatności z budżetu państwa na środki określone w kalkulacji limitów na województwo dolnośląskie jako dotacje na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane przez podmioty uprawnione na podstawie porozumień z organami administracji rządowej.

                        Przyjęto założenia płatności: na rok 2001 po 50% na trzeci i czwarty kwartał (zadania będą realizowane po podpisaniu kontraktu); na rok 2002 po 25% na każdy kwartał.

 

1/2001

2/2001

3/2001

4/2001

1/2002

2/2002

3/2002

4/2002

Harmonogram płatności (w mln zł)

0

0

0,15

0,15

0,093

0,093

0,093

0,093

 

 

8) Działanie 5.1 – Poprawa jakości kształcenia i jego dostosowanie do potrzeb regionalnego rynku pracy

 

                        a) cele

   rozszerzenie oferty szkolnego kształcenia zawodowego,

   rozwój współpracy między placówkami edukacji zawodowej a sferą gospodarczą,

   ograniczenie rozmiarów bezrobocia, w szczególności wśród absolwentów szkół,

   zapewnienie wykwalifikowanych kadr dla gospodarki regionalnej,

   aktywizacja gospodarcza regionu.

 

                        b) opis działań (zadań)

                        Obserwuje się, że szkolnictwo zawodowe w województwie dolnośląskim kierunkowo nie jest dostosowane do potrzeb zgłaszanych przez podmioty gospodarcze funkcjonujące na regionalnym rynku pracy. W interesie społecznym i gospodarczym leży dostosowanie kierunków kształcenia zawodowego w placówkach szkolnictwa ponadgimnazjalnego do potrzeb lokalnych i regionalnych. Zadaniem zakwalifikowanym w tym zakresie jest budowa kompleksu edukacyjnego w Lubaniu. Powiat lubański wskazywany jest jako obszary wsparcia w ramach priorytetu – Wspieranie obszarów wymagających aktywizacji i zagrożonych marginalizacją.

Zadania zakwalifikowane do realizacji

Rodzaj zadania według zał. 1

Programu wsparcia na lata 2001–2002

Patrz zał. nr 7

23 – rozwój kształcenia i szkolnictwa zawodowego (ustawiczne kształcenie zawodowe);

36 – infrastruktura społeczna i zdrowie, w tym obiekty kultury, szpitale, szkoły i instytucje dydaktyczne;

Pozostałe zadania z tego działania będą wybierane po podpisaniu Kontraktu Wojewódzkiego

 

 

                        c) kryteria wyboru zadań w ramach działań:

I.   Kryteria wyboru zadań dla środków będących w dyspozycji wojewodów na dofinansowanie inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek samorządu terytorialnego i realizowanych w ramach zadań, o których mowa w zał. 1 Programu wsparcia.

1. Charakterystyka rzeczowo-finansowa zadania – maks. 10 pkt

Charakterystyka rzeczowo-finansowa zadania będzie, podobnie jak w roku ubiegłym, oceniana poprzez kryteria szczegółowe:

          wartość kosztorysową inwestycji do zakresu rzeczowego zadania (zł/m2),

          udział środków z budżetu państwa w realizowanej inwestycji,

          przewidywany termin oddania inwestycji do użytku.

2. Efektywność samorządowego programu rozwoju oświaty – maks. 65 pkt

Efektywność samorządowego programu rozwoju oświaty będzie oceniana w następujących obszarach:

          Efekty pedagogiczne wdrożenia programu – maks. 20 pkt

   Efekty pedagogiczne powinny być celem nadrzędnym samorządowego programu rozwoju oświaty. Program ten będzie oceniany w kontekście jakościowego poziomu realizacji ustawowych zadań pedagogicznych.

          Racjonalność sieci szkolnej – maks. 35 pkt

Racjonalność sieci szkolnej stanowi nadal ważne kryterium.

Przy jej ocenie na poziome gminy przyjęto następujące zasady:

   jeśli gmina aktualnie posiada racjonalną sieć szkolną i będzie ona również racjonalna w perspektywie czasu - uzyskuje maksymalną liczbę punktów (35),

   jeśli została podjęta uchwała rady gminy o docelowej, racjonalnej sieci szkół – uzyskuje również maksymalną liczbę punktów (35),

   jeżeli została podjęta uchwała gminy o zamiarze racjonalizacji sieci szkół – uzyskuje maksymalnie do 20 pkt.

W powiecie oceniany będzie poziom przygotowań do II etapu reformy edukacji, w oparciu o projekt rozwoju oświaty oraz projekt regionalnej koncepcji kształcenia zawodowego.

   powstał projekt regionalnej organizacji kształcenia zawodowego (10 pkt),

   w projekcie rozwoju oświaty uwzględniono ustawiczne kształcenie zawodowe, w tym przewidziano ofertę- dla niepełnosprawnych (5 pkt),

   program rozwoju oświaty uwzględnia zadania w zakresie przeciwdziałania bezrobociu (5 pkt),

   uwzględniono tworzenie międzypowiatowych i powiatowych centrów kształcenia praktycznego (5 pkt),

   opracowano koncepcję wspierania nauczycieli w ramach powiatowych ośrodków doskonalenia nauczycieli (5 pkt),

   opracowano koncepcję powiatowego programu dokształcania zawodowego młodocianych (5 pkt).

          Standardy zatrudnienia nauczycieli – maks. 5 pkt.

Spełnianie standardów zatrudnienia nauczycieli – podstawą przyznania punktów będzie ustalenie, w jakim stopniu faktyczna liczba kalkulacyjnych etatów nauczycielskich w gminie jest zbliżona do normatywnego stanu zatrudnienia.

Ustalenie szczegółowych kryteriów będzie poprzedzone pilotażowym badaniem w kilku losowo wybranych gminach w celu sprawdzenia, w jakim stopniu stan faktyczny ma się do określonego w standardach. Przyjmuje się jako optymalny standard zatrudnienia jednego nauczyciela na 16 uczniów.

          Realność programu – maks. 5 pkt.

Realność programu. Dla ustalenia ilości przyznanych punktów istotne będzie, przy jakim udziale społeczności lokalnej powstawał program oraz rzeczywista możliwość jego sfinansowania.

3. Wyrównywanie szans edukacyjnych – maks. 25 pkt

                        Kryterium to ma na celu pomoc samorządom znajdującym się w trudnych warunkach.

Będą tu brane pod uwagę: szczególne warunki geograficzno-demograficzne (np. ukształtowanie terenu, jego rozległość, równomierność zaludnienia), średni dochód na jednego mieszkańca, stopa bezrobocia.

 

 

4. Pilność realizacji zadania – maks. 30 pkt

                        Zastosowanie przez Zarząd Województwa Dolnośląskiego tego kryterium pozwoli gminom pozyskać środki na budowę dodatkowych obiektów szkolnych lub pomieszczeń dydaktycznych przy niewielkim stopniu osłabienia innych zadań inwestycyjnych, takich jak: remonty bieżące w istniejących obiektach szkolnych, budowa
i remonty boisk szkolnych, rozpoczęcie inwestycji w bieżącym roku.

Warunki spełnienia tego kryterium to:

   istniejącą w szkole dwuzmianowość pracy,

   budynki szkolne znajdują się w kilku oddalonych od siebie obiektach,

   w wyniku zakończenia zadania inwestycyjnego nastąpi fizyczne rozdzielenie szkoły podstawowej od gimnazjum,

   nastąpi przyśpieszenie procesu zakończenia inwestycji,

   gmina jest szczególne zaangażowana w realizację zadania inwestycyjnego.

                        Maksymalna ilość punktów za spełnienie warunków kryterium pilności realizowanego zadania wynosi 30 pkt.

 

 

Łącznie maks. 130 pkt

II.  Zadania finansowane ze środków pomocowych UE wybierane będą zgodnie z procedurami obowiązującymi dla tych programów.

III.   Kryteria wyboru zadań dla pozostałych środków wydatkowanych w ramach Kontraktu Wojewódzkiego.

1

TRAFNOŚĆ ZADANIA

Maksymalnie 50 pkt

1.1

 

1.2

 

1.3

 

1.4

Oddziaływanie efektu realizacji zadania.

 

Zgodność z dokumentami strategicznymi.

 

Wkład w przygotowanie regionu do członkostwa w UE.

 

Inne szczegółowe kryteria dla trafności zadania przygotowane i przyjęte przez Zarząd Województwa dla poszczególnych priorytetów kontraktu.

25 pkt

 

10 pkt

 

  5 pkt

 

10 pkt

2

WYKONALNOŚĆ ZADANIA

Maksymalnie 40 pkt

2.1

 

2.2

 

 

 

2.3

Udział środków własnych w realizacji zadania.

 

Zdolności techniczne i organizacyjne podmiotu zgłaszającego zadanie (doświadczenie wnioskodawcy w realizacji zadań o charakterze zbliżonym do zgłaszanego, wyposażenie i możliwości techniczne).

 

Inne szczegółowe kryteria dla wykonalności zadania przygotowane i przyjęte przez  Zarząd Województwa dla poszczególnych priorytetów kontraktu.

10 pkt

 

  5 pkt

 

 

 

 

25 pkt

3

TRWAŁOŚĆ ZADANIA

Maksymalnie 10 pkt

3.1

 

 

3.2

Zdolność do samodzielnego finansowania i realizowania zadania po zakończeniu dotacji.

 

Inne szczegółowe kryteria dla trwałości zadania przygotowane i przyjęte przez  Zarząd Województwa dla poszczególnych priorytetów kontraktu.

5 pkt

 

 

5 pkt

 

Kryteria wyboru zadań zostaną uszczegółowione na etapie wyboru zadań po zasięgnięciu opinii Komitetu Sterującego.

 

 

 

                        d) zakres geograficzny – lokalizacja: całe województwo

                        W przypadku zadań realizowanych z programu Phare CBC zakres geograficzny będzie zgodny z wymaganiami tego programu.

                        e) spodziewane efekty realizacji działania

Wskaźniki produktu

Wskaźniki rezultatu

Wskaźniki oddziaływania

Liczba ośrodków ustawicznego kształcenia zawodowego

Wzrost liczby uczniów szkół zawodowych

 

Zmniejszenie bezrobotnych wśród absolwentów szkół

Liczba pomieszczeń do nauczania w nowo budowanych placówkach szkolnictwa zawodowego

Wzrost liczby umów współpracy między szkołami zawodowymi a podmiotami gospodarczymi

 

                        f) harmonogram realizacji

Nazwa działania

Planowane

rozpoczęcie

realizacji

(miesiąc, rok)

Planowane

zakończenie

realizacji

(miesiąc, rok)

Planowane

zakończenie

całej inwestycji

(jeśli dotyczy)

Poprawa jakości kształcenia i jego dostosowanie do potrzeb regionalnego rynku pracy

01.2001

12.2002

09.2004

 

                        g) finansowy wkład w realizację działania (wskaźnik wkładu) – w mln zł: 31,271, w tym:

Fundusze przedakcesyjne: 1,858 (1,858 z Phare CBC),

Publiczne środki krajowe: 29,413 (12,559 z budżetu państwa, 2,900 z budżetu powiatu, 13,954 z innych w tym fundusze celowe).

                        h) instytucja odpowiedzialna za wdrożenie działania: instytucje realizujące wybrane do kontraktu zadania w ramach tego działania oraz instytucje, których zadania zostaną wybrane do realizacji, przede wszystkim jednostki samorządu terytorialnego, prywatne i społeczne szkoły i inne placówki oświatowe.

                        i) podmioty uprawnione – jak wyżej, jedno zadanie może być realizowane przez kilka podmiotów, jeden podmiot może świadczyć usługi na rzecz wielu beneficjentów.

                        j) warunki realizacji działania: realizacja działania będzie uzależniona od wysokości środków, które zostaną uzgodnione w wyniku negocjacji ze Wspólnotą Europejską, oraz od współfinansowania zadań przez jednostki samorządu terytorialnego, placówki oświatowe, fundusze celowe; spełnienie wymagań formalnoprawnych.

W przypadku zadań wybieranych na rok 2002 podmioty uzyskujące wsparcie muszą przedstawić wymaganą aktualną dokumentację zadania.

                        k) sumaryczny harmonogram przewidywanych płatności na działanie

Harmonogram orientacyjny płatności z budżetu państwa na środki określone w kalkulacji limitów na województwo dolnośląskie jako dotacje na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane przez podmioty uprawnione na podstawie porozumień z organami administracji rządowej.

                        Przyjęto założenia płatności: na rok 2001 po 50% na trzeci i czwarty kwartał (zadania będą realizowane po podpisaniu kontraktu); na rok 2002 po 25% na każdy kwartał.

 

 

1/2001

2/2001

3/2001

4/2001

1/2002

2/2002

3/2002

4/2002

Harmonogram płatności (w mln zł)

0

0

0,18

0,18

0,41

0,41

0,41

0,41

 

 

9) Działanie 5.2. – Stwarzanie warunków sprzyjających wzrostowi zatrudnienia

                        a) cele

          wzrost efektywności aktywnych form wsparcia dla bezrobotnych,

          rozszerzenie oferty szkoleń zawodowych dla bezrobotnych,

          rozwój współpracy między urzędami pracy a sferą gospodarczą,

          powstanie nowych podmiotów gospodarczych i nowych miejsc pracy,

          ograniczenie rozmiarów bezrobocia,

          ograniczenie migracji, wywołanej poszukiwaniem pracy,

          aktywizacja gospodarcza regionu.

                        b) opis działań (zadań)

                        Działania ukierunkowane na tworzenie warunków sprzyjających wzrostowi zatrudnienia dotyczyć będą zespołu różnorodnych przedsięwzięć na rynku pracy. Przedsięwzięcia te polegać będą m.in. na zwiększaniu i urozmaicaniu oferty aktywizacji bezrobotnych, na prowadzeniu stałego monitoringu zawodów deficytowych i nadwyżkowych, na rozpoznaniu potrzeb kadrowych sektora małych i średnich przedsiębiorstw, na wielodziedzinowym doradztwie dla podmiotów chcących rozpocząć samodzielną działalność gospodarczą.

                        Szczególnie zaś istotna w tym zakresie będzie zintegrowana pomoc dla młodzieży i absolwentów, w tym poprzez organizację staży i praktyk zawodowych. Przykładem realizacji powyższych działań jest zadanie dotyczące utworzenia Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Bolesławcu.

 

Zadania zakwalifikowane do realizacji

Rodzaj zadania według zał. 1

Programu wsparcia na lata 2001–2002

Patrz zał. nr 7

16 – pomoc dla małych i średnich przedsiębiorstw oraz dla sektora rzemiosła

21 – aktywne formy przeciwdziałania bezrobociu

22 – przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu

25 – działania na rzecz kobiet na rynku pracy

Pozostałe zadania z tego działania będą  wybierane po podpisaniu Kontraktu Wojewódzkiego

 

 

                        c) kryteria wyboru zadań w ramach działania:

I.   Zadania finansowane ze środków pomocowych UE wybierane będą zgodnie z procedurami obowiązującymi dla tych programów.

II.  Kryteria wyboru zadań dla pozostałych środków wydatkowanych w ramach Kontraktu Wojewódzkiego.

1

TRAFNOŚĆ ZADANIA

Maksymalnie 50 pkt

1.1

 

1.2

 

1.3

 

1.4

Oddziaływanie efektu realizacji zadania.

 

Zgodność z dokumentami strategicznymi.

 

Wkład w przygotowanie regionu do członkostwa w UE.

 

Inne szczegółowe kryteria dla trafności zadania przygotowane i przyjęte przez Zarząd Województwa dla poszczególnych priorytetów kontraktu.

25 pkt

 

10 pkt

 

  5 pkt

 

10 pkt

2

WYKONALNOŚĆ ZADANIA

Maksymalnie 40 pkt

2.1

 

2.2

 

 

 

2.3

Udział środków własnych w realizacji zadania.

 

Zdolności techniczne i organizacyjne podmiotu zgłaszającego zadanie (doświadczenie wnioskodawcy w realizacji zadań o charakterze zbliżonym do zgłaszanego, wyposażenie i możliwości techniczne).

 

Inne szczegółowe kryteria dla wykonalności zadania przygotowane i przyjęte przez  Zarząd Województwa dla poszczególnych priorytetów kontraktu.

10 pkt

 

  5 pkt

 

 

 

 

25 pkt

3

TRWAŁOŚĆ ZADANIA

Maksymalnie 10 pkt

3.1

 

 

3.2

Zdolność do samodzielnego finansowania i realizowania zadania po zakończeniu dotacji.

 

Inne szczegółowe kryteria dla trwałości zadania przygotowane i przyjęte przez  Zarząd Województwa dla poszczególnych priorytetów kontraktu.

5 pkt

 

 

5 pkt

Kryteria wyboru zadań zostaną uszczegółowione na etapie wyboru zadań po zasięgnięciu opinii Komitetu Sterującego.

 

                        d) zakres geograficzny – lokalizacja: całe województwo.

                        W przypadku zadań realizowanych z programu Phare CBC zakres geograficzny będzie zgodny z wymaganiami tego programu.

 

                        e) spodziewane efekty realizacji działania

Wskaźniki produktu

Wskaźniki rezultatu

Wskaźniki oddziaływania

Liczba  podmiotów gospodarczych korzystających z dostępnych form wsparcia w rejonach strukturalnego bezrobocia

Liczba nowo utworzonych miejsc pracy

Zmniejszenie liczby bezrobotnych

 

Wzrost liczby podmiotów gospodarczych.

Liczba uczestników szkoleń reorientujących zawodowo dla bezrobotnych

Liczba bezrobotnych pozyskujących pracę w wyniku przeszkolenia

                        f) harmonogram realizacji

Nazwa działania

Planowane

rozpoczęcie

realizacji

(miesiąc, rok)

Planowane

zakończenie

realizacji

(miesiąc, rok)

Planowane

zakończenie

całej inwestycji

(jeśli dotyczy)

Stworzenie warunków sprzyjających wzrostowi zatrudnienia

01.2001

12.2002

 

 

                        g) finansowy wkład w realizację działania (wskaźnik wkładu) – w mln zł: 22,124, w tym:

Fundusze przedakcesyjne: 13,416 (13,416 z Phare ESC),

Publiczne środki krajowe: 8,708 (5,472 z budżetu państwa, 0,352 z budżetu powiatu, 2,884 z innych, w tym fundusze celowe).

 

                        h) instytucja odpowiedzialna za wdrożenie działania: instytucje realizujące wybrane do kontraktu zadania w ramach tego działania oraz instytucje, których zadania zostaną wybrane do realizacji, przede wszystkim jednostki samorządu terytorialnego, urzędy pracy, placówki oświatowe, podmioty gospodarcze.

 

                        i) podmioty uprawnione – jak wyżej, jedno zadanie może być realizowane przez kilka podmiotów, jeden podmiot może świadczyć usługi na rzecz wielu beneficjentów.

 

                        j) warunki realizacji działania: realizacja działania będzie uzależniona od wysokości środków, które zostaną uzgodnione w wyniku negocjacji ze Wspólnotą Europejską, oraz od współfinansowania zadań przez jednostki samorządu terytorialnego, placówki oświatowe, inne, w tym fundusze celowe; terminowe przekazanie środków z budżetu państwa; spełnienie wymagań formalnoprawnych.

W przypadku zadań wybieranych na rok 2002 podmioty uzyskujące wsparcie muszą przedstawić wymaganą aktualną dokumentację zadania.

 

                        k) sumaryczny harmonogram przewidywanych płatności na działanie:

                        Harmonogram orientacyjny płatności z budżetu państwa na środki określone w kalkulacji limitów na województwo dolnośląskie jako dotacje na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane przez podmioty uprawnione na podstawie porozumień z organami administracji rządowej.

                        Przyjęto założenia płatności: na rok 2001 po 50% na trzeci i czwarty kwartał (zadania będą realizowane po podpisaniu kontraktu); na rok 2002 po 25% na każdy kwartał.

 

 

1/2001

2/2001

3/2001

4/2001

1/2002

2/2002

3/2002

4/2002

Harmonogram płatności

(w mln zł)

0

0

0,09

0,09

0,205

0,205

0,205

0,205

 

 

10) Działanie 5.3. – Przeciwdziałanie negatywnym zjawiskom społecznym

 

                        a) cele

          rehabilitacja społeczna i zawodowa osób starszych oraz niepełnosprawnych,

          adaptacja młodzieży zagrożonej marginalizacją społeczną,

          optymalizacja systemu usług społecznych dla osób dotkniętych ubóstwem i bezdomnością,

          powstanie nowych miejsc pracy dla niepełnosprawnych,

          ograniczenie rozmiarów bezrobocia,

          wzrost bezpieczeństwa publicznego,

          poprawa wizerunku regionu.

 

                        b) opis działań (zadań)

                        Działania przewidywane w zakresie przeciwdziałania negatywnym zjawiskom społecznym obejmują szeroki zespół przedsięwzięć skierowanych do osób starszych, niepełnosprawnych, dotkniętych ubóstwem i bezdomnością, zagrożonych marginalizacją społeczną itp. Działania te zatem zmierzać będą do sformułowania i praktycznej implementacji kompleksowego systemu usług społecznych na rzecz tychże osób. Działania te dotyczyć będą m.in. likwidacji barier architektonicznych dla niepełnosprawnych, rehabilitacji zdrowotnej inwalidów i osób w starszym wieku, pomocy dla dotkniętych ubóstwem i bezdomnością, tworzenia środowiska pracy dla niepełnosprawnych (w tym inicjowanie i finansowanie programów oraz zwiększanie oferty programowej na rzecz aktywizacji bezrobotnych).

                        Wśród zadań w tymże zakresie wskazać należy ponadto wspieranie wszelkich działań na rzecz usamodzielnienia się i adaptacji młodzieży zagrożonej marginalizacją społeczną (środowisk narkomanów, zagrożonych alkoholizmem, przestępczością nieletnich itp.).

Zadania zakwalifikowane do realizacji

Rodzaj zadania według zał.1

Programu wsparcia na lata 2001–2002

Zadania dla tego działania będą wybierane po podpisaniu Kontraktu Wojewódzkiego

 

 

                        c) kryteria wyboru zadań w ramach działania:

Kryteria wyboru zadań dla środków wydatkowanych w ramach Kontraktu Wojewódzkiego.

1

TRAFNOŚĆ ZADANIA

Maksymalnie 50 pkt

1.1

 

1.2

 

1.3

 

1.4

Oddziaływanie efektu realizacji zadania.

 

Zgodność z dokumentami strategicznymi.

 

Wkład w przygotowanie regionu do członkostwa w UE.

 

Inne szczegółowe kryteria dla trafności zadania przygotowane i przyjęte przez Zarząd Województwa dla poszczególnych priorytetów kontraktu.

25 pkt

 

10 pkt

 

  5 pkt

 

10 pkt

2

WYKONALNOŚĆ ZADANIA

Maksymalnie 40 pkt

2.1

 

2.2

 

 

 

2.3

Udział środków własnych w realizacji zadania.

 

Zdolności techniczne i organizacyjne podmiotu zgłaszającego zadanie (doświadczenie wnioskodawcy w realizacji zadań o charakterze zbliżonym do zgłaszanego, wyposażenie i możliwości techniczne).

 

Inne szczegółowe kryteria dla wykonalności zadania przygotowane i przyjęte przez  Zarząd Województwa dla poszczególnych priorytetów kontraktu.

10 pkt

 

  5 pkt

 

 

 

25 pkt

3

TRWAŁOŚĆ ZADANIA

Maksymalnie 10 pkt

3.1

 

 

3.2

Zdolność do samodzielnego finansowania i realizowania zadania po zakończeniu dotacji.

 

Inne szczegółowe kryteria dla trwałości zadania przygotowane i przyjęte przez  Zarząd Województwa dla poszczególnych priorytetów kontraktu.

5 pkt

 

 

5 pkt

Kryteria wyboru zadań zostaną uszczegółowione na etapie wyboru zadań po zasięgnięciu opinii Komitetu Sterującego.

                        d) zakres geograficzny – lokalizacja: całe województwo

                        e) spodziewane efekty realizacji działania

Wskaźniki produktu

Wskaźniki rezultatu

Wskaźniki oddziaływania

Liczba korzystających ze świadczeń opieki społecznej (stacjonarnej i środowiskowej)

Wzrost wykorzystania łóżek w sanatoriach rehabilitacyjnych

Wzrost liczby miejsc pracy

Liczba łóżek w sanatoriach rehabilitacyjnych

Wzrost liczby przychodni rehabilitacyjnych dla inwalidów

Zmniejszenie liczby przestępstw kryminalnych

 

Wzrost liczby miejsc w placówkach stacjonarnej pomocy społecznej

Zmniejszenie liczby przestępstw popełnionych przez nieletnich

 

Wzrost liczby mieszkań socjalnych

 

 

Wzrost adaptacji zawodowej osób niepełnospr.(zmniejszenie liczby zarejestrowanych bezrobotnych)

 

 

                        f) harmonogram realizacji

Nazwa działania

Planowane

rozpoczęcie

realizacji

(miesiąc, rok)

Planowane

zakończenie

realizacji

(miesiąc, rok)

Planowane

zakończenie

całej inwestycji

(jeśli dotyczy)

Przeciwdziałanie zjawiskom społecznym

01.2001

12.2002

 

 

                        g) finansowy wkład w realizację działania (wskaźnik wkładu) – w mln zł: 0,400, w tym:

                        Publiczne środki krajowe: 0,400 (0,200 z budżetu państwa, 0,200 z innych, w tym fundusze celowe).

                        h) instytucja odpowiedzialna za wdrożenie działania: instytucje realizujące wybrane do kontraktu zadania w ramach tego działania oraz instytucje, których zadania zostaną wybrane do realizacji, przede wszystkim jednostki samorządu terytorialnego, urzędy pracy, placówki oświatowe, podmioty gospodarcze, instytucje opieki społecznej, stowarzyszenia i instytucje charytatywne.

                        i) podmioty uprawnione – jak wyżej, jedno zadanie może być realizowane przez kilka podmiotów, jeden podmiot może świadczyć usługi na rzecz wielu beneficjentów.

                        j) warunki realizacji działania: realizacja działania będzie uzależniona od współfinansowania zadań przez jednostki samorządu terytorialnego, urzędy pracy, placówki oświatowe, podmioty gospodarcze, instytucje charytatywne, inne fundusze celowe. Terminowe przekazywanie środków z budżetu państwa; spełnienie wymagań formalnoprawnych.

W przypadku zadań wybieranych na rok 2002 podmioty uzyskujące wsparcie muszą przedstawić wymaganą aktualną dokumentację zadania.

                        k) sumaryczny harmonogram przewidywanych płatności na działanie:

                        Harmonogram orientacyjny płatności z budżetu państwa na środki określone w kalkulacji limitów na województwo dolnośląskie jako dotacje na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane przez podmioty uprawnione na podstawie porozumień z organami administracji rządowej.

                        Przyjęto założenia płatności: na rok 2001 po 50% na trzeci i czwarty kwartał (zadania będą realizowane po podpisaniu kontraktu); na rok 2002 po 25% na każdy kwartał.

 

1/2001

2/2001

3/2001

4/2001

1/2002

2/2002

3/2002

4/2002

Harmonogram płatności (w mln zł)

0

0

0,018

0,018

0,041

0,041

0,041

0,041

 

 

 

11) Działanie 5.4. – Restrukturyzacja ochrony zdrowia

 

                        a) cele

          zwiększenie efektywności i skuteczności działań leczniczych,

          zmniejszenie liczby zachorowań jako wynik szerokich działań diagnostycznych i profilaktycznych,

          optymalizacja systemu usług zdrowotnych w regionie,

          wzrost dostępności usług diagnostycznych i lecznictwa specjalistycznego,

          poprawa poziomu infrastrukturalnych warunków bytu mieszkańców regionu,

          poprawa wizerunku regionu.

                        b) opis działań (zadań)

                        Działania w zakresie restrukturyzacji regionalnej ochrony zdrowia obejmują kompleks przedsięwzięć ukierunkowanych przede wszystkim na optymalizację rozmieszczenia sieci placówek służby zdrowia, dostosowanie lecznictwa zamkniętego i ambulatoryjnego do działania w warunkach rynkowych oraz wprowadzenie programu akredytacji jednostek ochrony zdrowia. W ramach tychże działań podejmowane będą także funkcjonalne doskonalenie dostępu pacjentów do usług medycznych oraz wdrożenie regionalnego programu wyrównywania nierówności w zdrowiu.

                        Do zadań zakwalifikowanych do realizacji w ramach restrukturyzacji regionalnej ochrony zdrowia należą wieloletnie inwestycje samorządu terytorialnego, a mianowicie: adaptacja z rozbudową Dolnośląskiego Centrum Onkologii we Wrocławiu, budowa specjalnego ośrodka dla dzieci i młodzieży niewidomych i słabowidzących we Wrocławiu, Szpital Miejski Latawiec w Świdnicy oraz Szpital w Miliczu. Przedsięwzięcia te dotyczą placówek medycznych i rehabilitacyjnych o znaczeniu regionalnym i subregionalnym. Ich realizacja jest od lat oczekiwana przez lokalne społeczności.

Zadania zakwalifikowane do realizacji

Rodzaj zadania według zał. 1

Programu wsparcia na lata 2001–2002

Adaptacja z rozbudową Dolnośląskiego Centrum Onkologii we Wrocławiu – inwestycja  powyżej 10 mln zł

36 – infrastruktura społeczna i zdrowie, w tym obiekty kultury, szpitale, szkoły i instytucje dydaktyczne;

Budowa specjalnego ośrodka dla dzieci i młodzieży niewidomych i słabowidzących we Wrocławiu – inwestycja powyżej 10 mln zł

36 – infrastruktura społeczna i zdrowie, w tym obiekty kultury, szpitale, szkoły i instytucje dydaktyczne;

22 – przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu;

Szpital Miejski Latawiec w Świdnicy – inwestycja wieloletnia

36 – infrastruktura społeczna i zdrowie, w tym obiekty kultury, szpitale, szkoły i instytucje dydaktyczne;

Szpital w Miliczu – inwestycja wieloletnia

36 – infrastruktura społeczna i zdrowie, w tym obiekty kultury, szpitale, szkoły i instytucje dydaktyczne;

Pozostałe zadania z tego działania będą wybierane po podpisaniu Kontraktu Wojewódzkiego

 

 

                        c) kryteria wyboru zadań w ramach działania:

Kryteria wyboru zadań dla środków wydatkowanych w ramach Kontraktu Wojewódzkiego.

1

TRAFNOŚĆ ZADANIA

Maksymalnie 50 pkt

1.1

 

1.2

 

1.3

 

1.4

Oddziaływanie efektu realizacji zadania.

 

Zgodność z dokumentami strategicznymi.

 

Wkład w przygotowanie regionu do członkostwa w UE.

 

Inne szczegółowe kryteria dla trafności zadania przygotowane i przyjęte przez Zarząd Województwa dla poszczególnych priorytetów kontraktu.

25 pkt

 

10 pkt

 

  5 pkt

 

10 pkt

2

WYKONALNOŚĆ ZADANIA

Maksymalnie 40 pkt

2.1

 

2.2

 

 

 

2.3

Udział środków własnych w realizacji zadania.

 

Zdolności techniczne i organizacyjne podmiotu zgłaszającego zadanie (doświadczenie wnioskodawcy w realizacji zadań o charakterze zbliżonym do zgłaszanego, wyposażenie i możliwości techniczne).

 

Inne szczegółowe kryteria dla wykonalności zadania przygotowane i przyjęte przez  Zarząd Województwa dla poszczególnych priorytetów kontraktu.

10 pkt

 

  5 pkt

 

 

 

 

25 pkt

3

TRWAŁOŚĆ ZADANIA

Maksymalnie 10 pkt

3.1

 

 

3.2

Zdolność do samodzielnego finansowania i realizowania zadania po zakończeniu dotacji.

 

Inne szczegółowe kryteria dla trwałości zadania przygotowane i przyjęte przez  Zarząd Województwa dla poszczególnych priorytetów kontraktu.

5 pkt

 

 

5 pkt

Kryteria wyboru zadań zostaną uszczegółowione na etapie wyboru zadań po zasięgnięciu opinii Komitetu Sterującego.

 

                        d) zakres geograficzny – lokalizacja: całe województwo.

 

                        e) spodziewane efekty realizacji działania

Wskaźniki produktu

Wskaźniki rezultatu

Wskaźniki oddziaływania

Liczba lekarzy rodzinnych

Wzrost udziału liczby lekarzy rodzinnych

Ilość obsługiwanych pacjentów przez lekarzy rodzinnych

Wzrost dostępności ludności do usług medycznych

Liczba placówek ambulatoryjnej ochrony zdrowia

Liczba miejsc w szpitalach ogólnych oddanych do użytku

 

                        f) harmonogram realizacji

Nazwa działania

Planowane

rozpoczęcie

realizacji

(miesiąc, rok)

Planowane

zakończenie

realizacji

(miesiąc, rok)

Planowane

zakończenie

całej inwestycji

(jeśli dotyczy)

Restrukturyzacja ochrony zdrowia

01.2001

12.2002

12.2003

 

                        g) finansowy wkład w realizację działania (wskaźnik wkładu) – w mln zł: 131,616, w tym: Publiczne środki krajowe: 130,616 (105,137 z budżetu państwa, 9,172 z budżetu województwa, 16,307 z innych,
w tym fundusze celowe).

                        h) instytucja odpowiedzialna za wdrożenie działania: instytucje realizujące wybrane do kontraktu zadania w ramach tego działania oraz instytucje, których zadania zostaną wybrane do realizacji, jednostki samorządu terytorialnego, publiczne i niepubliczne placówki służby zdrowia.

                        i) podmioty uprawnione – jak wyżej, jeden podmiot może świadczyć usługi dla wielu beneficjentów, podmioty mogą wspólnie realizować zadania.

                        j) warunki realizacji działania: realizacja działania będzie uzależniona od terminowego przekazywania środków z budżetu państwa oraz od współfinansowania zadań przez  jednostki samorządu terytorialnego, placówki służby zdrowia, inne w tym fundusze celowe; spełnienie wymagań formalnoprawnych.

W przypadku zadań wybieranych na rok 2002 podmioty uzyskujące wsparcie muszą przedstawić wymaganą aktualną dokumentację zadania.

                        k) sumaryczny harmonogram przewidywanych płatności na działanie:

                        Harmonogram orientacyjny płatności z budżetu państwa na środki określone w kalkulacji limitów na województwo dolnośląskie na rozliczenie inwestycji wieloletnich jednostek samorządu terytorialnego oraz jako dotacje na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane przez podmioty uprawnione na podstawie porozumień z organami administracji rządowej.

Przyjęto założenia płatności dla inwestycji wieloletnich na rok 2001: I transza przekazana w pierwszym kwartale, II transza do przekazania w drugim kwartale, pozostałe środki po 50% na trzeci i czwarty kwartał. Na rok 2002 przyjęto założenie po 25% na każdy kwartał.

Przyjęto założenie dla dotacji na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane przez podmioty uprawnione na podstawie porozumień z organami administracji rządowej: na rok 2001 po 50% na trzeci i czwarty kwartał (zadania będą realizowane po podpisaniu kontraktu); na rok 2002 po 25% na każdy kwartał.

 

1/2001

2/2001

3/2001

4/2001

1/2002

2/2002

3/2002

4/2002

Harmonogram płatności (w mln zł) – razem

7,745

11,111

7,637

7,637

16,040

16,040

16,040

16,040

 

 

 

 

 

Zadania wieloletnie i inwestycje o wartości przekraczającej 10 mln zł

zgłoszone do kontraktu w ramach działania „Restrukturyzacja ochrony zdrowia”:

 

 

I.

5.4.1. Adaptacja z rozbudową Dolnośląskiego Centrum Onkologii we Wrocławiu

 

                        a) cele

   poprawa warunków socjalnych pacjentów i personelu w oddziałach chirurgicznych i chemioterapii Dolnośląskiego Centrum Onkologicznego,

   podniesienie jakości i ilości świadczonych usług medycznych Dolnośląskiego Centrum Onkologicznego,

   zwiększenie efektywności i skuteczności działań leczniczych,

   zmniejszenie liczby zachorowań jako wynik działań diagnostycznych i profilaktycznych,

   wzrost dostępności usług diagnostycznych i lecznictwa specjalistycznego.

 

                        b) opis zadania

                        W ramach środków przeznaczonych na realizację zadania wykonane będą prace w zakresie dokumentacji projektów technicznych, prace budowlano-montażowe i realizacja nowego bloku operacyjnego oraz linii zasilającej wraz ze stacją transformatorową dla potrzeb zmodernizowanego szpitala.

Zadania zakwalifikowane do realizacji

Rodzaj zadania według zał. 1

Programu wsparcia na lata 2001–2002

Adaptacja z rozbudową Dolnośląskiego Centrum Onkologii we Wrocławiu – inwestycja  powyżej 10 mln zł

36 – infrastruktura społeczna i zdrowie, w tym obiekty kultury, szpitale, szkoły i instytucje dydaktyczne;

 

                        c) kryteria wyboru zadań w ramach działania:

                        Inwestycja wieloletnia samorządu województwa dolnośląskiego zgłoszona przez Zarząd Województwa Dolnośląskiego.

                        d) zakres geograficzny – lokalizacja: Wrocław.

                        e) spodziewane efekty realizacji

Wskaźniki produktu

Wskaźniki rezultatu

Wskaźniki oddziaływania

Zwiększenie liczby łóżek w Dolnośląskim Centrum Onkologii we Wrocławiu o 139 oraz powstanie 4 nowoczesnych sal operacyjnych

Skrócony czas oczekiwania na miejsce w szpitalu

Podniesienie jakości usług medycznych poprzez wzrost dostępności usług diagnostycznych i lecznictwa specjalistycznego

Poprawa warunków socjalnych pacjentów i personelu w oddziałach chirurgicznych i chemioterapii

Podniesienie jakości i ilości świadczonych usług medycznych

                        f) harmonogram realizacji

Nazwa zadania

Planowane

rozpoczęcie

realizacji

(miesiąc, rok)

Planowane

zakończenie

realizacji

(miesiąc, rok)

Planowane

zakończenie

całej inwestycji

(jeśli dotyczy)

Adaptacja z rozbudową Dolnośląskiego Centrum Onkologii we Wrocławiu

01.2001

12.2002

 

 

                        g) finansowy wkład w realizację zadania (wskaźnik wkładu) – w mln zł: 21,400, w tym:

Publiczne środki krajowe: 21,400 (16,000 z budżetu państwa, 5,400 – wydatki budżetu państwa, które w 2000 r. nie wygasają z upływem roku budżetowego).

                        h) instytucja odpowiedzialna za wdrożenie zadania:

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego,

Wybrzeże Słowackiego 12–14, 50-411 Wrocław,

tel. 071/37 49 406, fax 071/37 49 330, e-mail: umwd@umwd.pl

                        i) podmiot uprawniony – Samorząd Województwa Dolnośląskiego.

                        j) warunki realizacji zadania: realizacja działania będzie uzależniona od terminowego przekazywania środków z budżetu państwa oraz terminowego przygotowania raportów z realizacji przez otrzymującego wsparcie z kontraktu.

                        k) sumaryczny harmonogram przewidywanych płatności na zadanie:

                        Harmonogram orientacyjny płatności z budżetu państwa na środki określone w kalkulacji limitów na województwo dolnośląskie na rozliczenie inwestycji wieloletnich jednostek samorządu terytorialnego oraz jako dotacje na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane przez podmioty uprawnione na podstawie porozumień z organami administracji rządowej.

                        Przyjęto założenia płatności na rok 2001: po 50% na trzeci i czwarty kwartał. Na rok 2002 przyjęto założenie po 25% na każdy kwartał.

 

1/2001

2/2001

3/2001

4/2001

1/2002

2/2002

3/2002

4/2002

Adaptacja z rozbudową Dolnośląskiego Centrum Onkologii we Wrocławiu (w mln zł)

0

0

1,0

1,0

3,5

3,5

3,5

3,5

 

 

II.

5.4.2. Budowa specjalistycznego ośrodka dla dzieci i młodzieży niewidomych i słabowidzących we Wrocławiu

 

                        a) cele

   zwiększenie efektywności i skuteczności działań leczniczych,

   poprawa poziomu infrastrukturalnych warunków bytu mieszkańców regionu, w tym dzieci i młodzieży niewidomej i słabowidzącej,

   poprawa poziomu nauczania dzieci i młodzieży niewidomej i słabowidzącej,

   zmniejszenie poziomu bezrobocia wśród młodzieży słabowidzącej.

 

                        b) opis zadania

                        Przewiduje się wykonanie budynków: internatu, przedszkola, szkoły podstawowej, gimnazjum, liceum, szkoły zawodowej, biblioteki, pomieszczeń administracyjnych i służby zdrowia oraz sieci wodociągowych, kanalizacji sanitarnej i deszczowej, telefonicznej, centralnego ogrzewania, przyłączy gazowych, kotłowni, dróg i zagospodarowania terenu.

Zadania zakwalifikowane do realizacji

Rodzaj zadania według zał. 1

Programu wsparcia na lata 2001–2002

Budowa specjalnego ośrodka dla dzieci i młodzieży niewidomych i słabowidzących we Wrocławiu – inwestycja powyżej 10 mln zł

36 – infrastruktura społeczna i zdrowie, w tym obiekty kultury, szpitale, szkoły i instytucje dydaktyczne;

22 – przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu;

21 – aktywne formy przeciwdziałania bezrobociu.

 

                        c) kryteria wyboru zadań w ramach działania:

                        Inwestycja wieloletnia samorządu województwa dolnośląskiego zgłoszona przez Zarząd Województwa Dolnośląskiego.

 

                        d) zakres geograficzny – lokalizacja: Wrocław

                        e) spodziewane efekty realizacji

Wskaźniki produktu

Wskaźniki rezultatu

Wskaźniki oddziaływania

Liczba dzieci i młodzieży w specjalnym ośrodku dla niewidomych i słabowidzących we Wrocławiu

Wzrost liczby dzieci w wieku 0–7 lat objętych programem wczesnej interwencji

 

Liczba wdrożonych dyrektyw UE w zakresie zapewnienia dostępności kształcenia dla dzieci z wrodzonymi wadami wzroku

 

Wzrost dostępności dzieci i młodzieży niepełnosprawnej do placówek specjalnego kształcenia

Powstanie nowoczesnego kompleksu budynków z internatem dla 165 dzieci

Kształcenie  w  nowym  ośrodku 250–300 dzieci i młodzieży w wie-ku 0–24 lat

Jedyny ośrodek w Polsce przygotowany do specjalnego programu rehabilitacyjnego

Liczba utworzonych/utrzymanych miejsc pracy po zakończeniu
inwestycji

Liczba utrzymanych/utworzonych miejsc pracy w okresie 2 lat od zakończenia inwestycji

Zmniejszenie bezrobocia wśród mło-dzieży niewidomej i słobowidzącej

Wpływ na poziom bezrobocia wśród młodzieży niewidzącej i słobowidzącej w regionie

                        f) harmonogram realizacji

Nazwa zadania

Planowane

rozpoczęcie

realizacji

(miesiąc, rok)

Planowane

zakończenie

realizacji

(miesiąc, rok)

Planowane

zakończenie

całej inwestycji

(jeśli dotyczy)

Budowa specjalistycznego ośrodka dla dzieci i młodzieży niewidomych i słabowidzących we Wrocławiu

01.2001

12.2002

 

 

                        g) finansowy wkład w realizację zadania (wskaźnik wkładu) – w mln zł: 14,402, w tym:

Publiczne środki krajowe: 14,402 (5,230 z budżetu państwa, 9,172 z budżetu województwa).

                        h) instytucja odpowiedzialna za wdrożenie zadania:

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego,

Wybrzeże Słowackiego 12–14, 50-411 Wrocław,

tel. 071/37 49 406, fax 071/37 49 330, e-mail: umwd@umwd.pl

                        i) podmiot uprawniony – Samorząd Województwa Dolnośląskiego.

                        j) warunki realizacji zadania: realizacja działania będzie uzależniona od terminowego przekazywania środków z budżetu państwa oraz terminowego przygotowania raportów z realizacji przez otrzymującego wsparcie z kontraktu.

                        k) sumaryczny harmonogram przewidywanych płatności na zadanie:

                        Harmonogram orientacyjny płatności z budżetu państwa na środki określone w kalkulacji limitów na województwo dolnośląskie na rozliczenie inwestycji wieloletnich jednostek samorządu terytorialnego.

                        Przyjęto założenia płatności dla inwestycji wieloletnich na rok 2001: I transza przekazana w pierwszym kwartale, II transza do przekazania w drugim kwartale, pozostałe środki po 50% na trzeci i czwarty kwartał. Na rok 2002 przyjęto założenie po 25% na każdy kwartał.

 

1/2001

2/2001

3/2001

4/2001

1/2002

2/2002

3/2002

4/2002

Budowa specjalnego ośrodka dla dzieci i młodzieży niewidomych i słabowidzących we Wrocławiu (w mln zł)

0

0

0

0

1,308

1,308

1,308

1,308

 

III.

5.4.3. Szpital Miejski „Latawiec” w Świdnicy

 

                        a) cele

          zwiększenie efektywności i skuteczności działań leczniczych,

          zmniejszenie liczby zachorowań jako wynik szerokich działań diagnostycznych i profilaktycznych,

          optymalizacja systemu usług zdrowotnych w regionie,

          wzrost dostępności usług diagnostycznych i lecznictwa specjalistycznego,

          poprawa poziomu infrastrukturalnych warunków bytu mieszkańców regionu.

                        b) opis zadania

                        Inwestycja obejmuje wykonanie stanu surowego bloku operacyjnego, wykonanie robót budowlanych wraz z wyposażeniem oddziału kardiologicznego o 45 łóżkach, oddziału ginekologicznego o 31 łóżkach, oddziału chirurgicznego o 47 łóżkach, wykonanie budynku kuchni z wyposażeniem, wykonanie niezbędnego ukształtowania terenu, małej architektury, dróg, zieleni, wykonanie planów budynku administracyjnego.

Zadania zakwalifikowane do realizacji

Rodzaj zadania według zał. 1

Programu wsparcia na lata 2001–2002

Szpital Miejski Latawiec w Świdnicy – inwestycja wieloletnia

36 – infrastruktura społeczna i zdrowie, w tym obiekty kultury, szpitale, szkoły i instytucje dydaktyczne;

 

                        c) kryteria wyboru zadań w ramach działania:

Inwestycja wieloletnia zaakceptowana przez Zarząd Województwa Dolnośląskiego.

 

                        d) zakres geograficzny – lokalizacja: rejon powiatu świdnickiego – lokalizacja Świdnica.

 

                        e) spodziewane efekty realizacji

Wskaźniki produktu

Wskaźniki rezultatu

Wskaźniki oddziaływania

 

Oddanie nowych łóżek szpitalnych w Szpitalu Miejskim Latawiec w Świdnicy (do poziomu 332 łóżek) i sal operacyjnych (do 5).

 

Wzrost liczby przyjmowanych pacjentów w szpitalu i przeprowadzonych zabiegów i operacji oraz porad medycznych

Podniesienie jakości usług medycznych poprzez wzrost dostępności usług diagnostycznych i lecznictwa specjalistycznego

Zwiększenie liczby oddziałów w szpitalu do 13

Liczba utworzonych/utrzymanych miejsc pracy po zakończeniu inwestycji

Liczba utworzonych/utrzymanych miejsc pracy w okresie 2 lat od zakończenia inwestycji

 

                        f) harmonogram realizacji

Nazwa zadania

Planowane

rozpoczęcie

realizacji

(miesiąc, rok)

Planowane

zakończenie

realizacji

(miesiąc, rok)

Planowane

zakończenie

całej inwestycji

(jeśli dotyczy)

Szpital Miejski „Latawiec” w Świdnicy

01.2001

12.2002

12.2003

 

                        g) finansowy wkład w realizację zadania (wskaźnik wkładu) – w mln zł: 50,000, w tym:

Publiczne środki krajowe: 50,000 (50,000 z budżetu państwa).

 

                        h) instytucja odpowiedzialna za wdrożenie zadania:

Starostwo Powiatowe w Świdnicy

ul. M. Skłodowskiej-Curie 7, 58-100 Świdnica

tel. 074/85 00 400, fax 074/853 09 27, e-mail: starostwo@graff.com.pl

 

                        i) podmiot uprawniony: powiat Świdnica.

 

                        j) warunki realizacji zadania: realizacja działania będzie uzależniona od terminowego przekazywania środków z budżetu państwa oraz terminowego przygotowania raportów z realizacji przez otrzymującego wsparcie z kontraktu.

 

                        k) sumaryczny harmonogram przewidywanych płatności na zadanie:

                        Harmonogram orientacyjny płatności z budżetu państwa na środki określone w kalkulacji limitów na województwo dolnośląskie na rozliczenie inwestycji wieloletnich jednostek samorządu terytorialnego.

                        Przyjęto założenia płatności dla inwestycji wieloletnich na rok 2001: I transza przekazana w pierwszym kwartale, II transza do przekazania w drugim kwartale, pozostałe środki po 50% na trzeci i czwarty kwartał. Na rok 2002 przyjęto założenie po 25% na każdy kwartał.

 

1/2001

2/2001

3/2001

4/2001

1/2002

2/2002

3/2002

4/2002

Szpital Miejski „Latawiec” w Świdnicy (w mln zł)

3,25

8,675

3,097

3,097

7,971

7,971

7,971

7,971

IV.

5.4.4. Szpital w Miliczu

                        a) cele

          zwiększenie efektywności i skuteczności działań leczniczych,

          zmniejszenie liczby zachorowań jako wynik szerokich działań diagnostycznych i profilaktycznych,

          optymalizacja systemu usług zdrowotnych w regionie,

          wzrost dostępności usług diagnostycznych i lecznictwa specjalistycznego.

                        b) opis zadania

                        Budowa bloku operacyjnego Rtg w budynku „B” wraz z wyposażeniem, budowa kuchni i pralni w budynku „E”, zakończenie budowy prosektorium, budynku w garażu i warsztatów. Zagospodarowanie terenu i mała architektura.

Zadania zakwalifikowane do realizacji

Rodzaj zadania według zał. 1

Programu wsparcia na lata 2001–2002

Szpital w Miliczu – inwestycja wieloletnia

36 – infrastruktura społeczna i zdrowie, w tym obiekty kultury, szpitale, szkoły i instytucje dydaktyczne.

 

                        c) kryteria wyboru zadań w ramach działania:

Inwestycja wieloletnia zaakceptowana przez Zarząd Województwa Dolnośląskiego.

 

                        d) zakres geograficzny – lokalizacja: rejon powiatu milickiego – lokalizacja Milicz.

 

                        e) spodziewane efekty realizacji

Wskaźniki produktu

Wskaźniki rezultatu

Wskaźniki oddziaływania

Oddanie nowych łóżek szpitalnych w Szpitalu w Miliczu (do poziomu 221 łóżek)

Uruchomienie: bloku operacyjnego, RTG i zaplecza szpitalnego

Wzrost liczby przyjmowanych pacjentów w szpitalu i przeprowadzonych zabiegów i operacji oraz porad medycznych

Podniesienie jakości usług medycznych poprzez wzrost dostępności usług diagnostycznych i lecznictwa specjalistycznego

Liczba utworzonych/utrzymanych miejsc pracy po zakończeniu inwestycji

Liczba utworzonych/utrzymanych miejsc pracy w okresie 2 lat od zakończenia inwestycji

 

                        f) harmonogram realizacji

Nazwa zadania

Planowane

rozpoczęcie

realizacji

(miesiąc, rok)

Planowane

zakończenie

realizacji

(miesiąc, rok)

Planowane

zakończenie

całej inwestycji

(jeśli dotyczy)

Szpital w Miliczu

01.2001

12.2002

 

 

                        g) finansowy wkład w realizację zadania (wskaźnik wkładu) – w mln zł: 23,000, w tym:

Publiczne środki krajowe: 23,000 (23,000 z budżetu państwa).

                        h) instytucja odpowiedzialna za wdrożenie zadania:

Starostwo Powiatowe w Miliczu

ul. Wojska Polskiego 38, 56-300 Milicz

tel./fax (071) 384 13 28

                        i)          podmiot uprawniony – Powiat Milicz

                        j) warunki realizacji zadania: realizacja działania będzie uzależniona od terminowego przekazywania środków z budżetu państwa oraz terminowego przygotowania raportów z realizacji przez otrzymującego wsparcie z kontraktu.

                        k) sumaryczny harmonogram przewidywanych płatności na zadanie:

                        Harmonogram orientacyjny płatności z budżetu państwa na środki określone w kalkulacji limitów na województwo dolnośląskie na rozliczenie inwestycji wieloletnich jednostek samorządu terytorialnego.

Przyjęto założenia płatności dla inwestycji wieloletnich na rok 2001: I transza przekazana w pierwszym kwartale, II transza do przekazania w drugim kwartale, pozostałe środki po 50% na trzeci i czwarty kwartał.
Na rok 2002 przyjęto założenie po 25% na każdy kwartał.

 

1/2001

2/2001

3/2001

4/2001

1/2002

2/2002

3/2002

4/2002

Szpital w Miliczu (w mln zł.)

4,495

2,436

3,035

3,035

2,25

2,25

2,25

2,25

12) Działanie 5.5 – Zmiany w stylu życia

 

Działanie realizowane ze środków ministrów właściwych.

                        a) cele

          poprawa kondycji fizycznej i intelektualnej mieszkańców regionu,

          zmniejszenie natężenia zachorowań,

          wzrost powszechności uczestnictwa w imprezach kulturalnych,

          poprawa poziomu jakości życia mieszkańców regionu,

          wzrost bezpieczeństwa publicznego,

          poprawa wizerunku regionu.

                        b) opis działań (zadań)

                        Działania w zakresie zmian w stylu życia ludności obejmują kompleks przedsięwzięć ukierunkowanych przede wszystkim na: promocji stylu życia sprzyjającego zdrowiu (ograniczenie palenia tytoniu, spożycia alkoholu, przeciwdziałanie narkomanii, promocja sprawności fizycznej i intelektualnej, promocja sprawności i zdrowia na starość); promocji zachowań prozdrowotnych (edukacja dla zdrowia, wdrażanie standardów higienicznych, promocja udziału w badaniach okresowych i przesiewowych, edukacja w zakresie odżywiania, kompleksowe programy kształcenia nauczycieli i wychowawców); profilaktyce i wczesnym wykrywaniu zachorowań (w tym regionalny system identyfikacji i monitorowania zewnętrznych zagrożeń dla zdrowia); rozwój partycypacyjnej oferty kulturalnej ukierunkowanej na zagospodarowanie czasu wolnego młodzieży i osób starszych.

Zadania zakwalifikowane do realizacji

Rodzaj zadania według zał. 4

Programu wsparcia na lata 2001–2002

Zadania realizowane w ramach środków będących w dyspozycji ministrów właściwych (załącznik nr 4 do programu wsparcia)

36 – infrastruktura społeczna i zdrowie, w tym obiekty kultury, szpitale, szkoły i instytucje dydaktyczne;

172 – inne inwestycje (rozwój i świadczenie usług turystycznych, sport, wydarzenia kulturalne i rozrywkowe, zabytki);

22 – przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu;

Pozostałe zadania z tego działania będą wybierane po podpisaniu Kontraktu Wojewódzkiego

 

 

                        c) kryteria wyboru zadań w ramach działania:

Kryteria wyboru zadań zostaną określone w wyniku uzgodnień z ministrami właściwymi.

                        d) zakres geograficzny – lokalizacja: całe województwo

                        e) spodziewane efekty realizacji działania

Wskaźniki produktu

Wskaźniki rezultatu

Wskaźniki oddziaływania

Liczba broszur promujących zdrowy styl życia

Zmniejszenie spożycia alkoholu

Zmniejszenie liczby zachorowań

Liczba szkół promujących zdrowie

Zmniejszenie liczby osób palących tytoń

Zmniejszenie liczby zgonów

Liczba hal sportowych

Wzrost liczby członków klubów sportowych

Zmniejszenie liczby przestępstw popełnianych przez nieletnich

 

                        f) harmonogram realizacji, g) finansowy wkład w realizację działania (zadania) (wskaźnik wkładu), h) instytucja odpowiedzialna za wdrożenie działania (zadania), i) podmiot(y) uprawniony(e), j) warunki realizacji działań (zadań), k) sumaryczny harmonogram przewidywanych płatności na działanie – zostaną ustalone w wyniku rokowań z ministrami właściwymi.

 

 

13) Działanie 6.1. – Dbałość o dziedzictwo kulturowe Dolnego Śląska

                        a) cele

          poprawa stanu zabytkowych obiektów i układów urbanistycznych,

          wzrost atrakcyjności turystycznej regionu,

          poprawa ładu przestrzennego i estetyki zagospodarowania,

          ograniczenie bezrobocia,

          poprawa wizerunku regionu.

                        b) opis działań (zadań)

                        Działania w zakresie dbałości o dziedzictwo kulturowe Dolnego Śląska dotyczyć będą między innymi rewaloryzacji układów urbanistycznych oraz wspierania przedsięwzięć służących poprawie stanu technicznego i bezpieczeństwa obiektów zabytkowych. Wśród tychże działań podejmowane będą także starania o scalenie dziedzictwa dolnośląskiego (zasobów muzealnych przynależnych Dolnemu Śląskowi ze względów historycznych, a będących obecnie częścią zbiorów muzealnych w innych województwach) oraz pomoc w uporządkowaniu struktury własnościowej obiektów zabytkowych. Wspierana będzie również organizacja imprez o znaczeniu ponad lokalnym promujących dziedzictwo kulturowe Dolnego Śląska

Zadania zakwalifikowane do realizacji

Rodzaj zadania według zał. 1

Programu wsparcia na lata 2001–2002

Zadania z tej grupy działań będą wybierane po podpisaniu Kontraktu Wojewódzkiego

36 – infrastruktura społeczna i zdrowie, w tym obiekty kultury, szpitale, szkoły i instytucje dydaktyczne;

172 – inne inwestycje (rozwój i świadczenie usług turystycznych, wydarzenia kulturalne i rozrywkowe, zabytki;

1306 – odnowa i rozwój wsi, a także ochrona dziedzictwa kulturowego na wsi;

 

                        c) kryteria wyboru zadań w ramach działania:

I.   Zadania finansowane ze środków pomocowych UE wybierane będą zgodnie z procedurami obowiązującymi dla tych programów

II.  Kryteria wyboru zadań dla pozostałych środków wydatkowanych w ramach Kontraktu Wojewódzkiego

1

TRAFNOŚĆ ZADANIA

Maksymalnie 50 pkt

1.1

 

1.2

 

1.3

 

1.4

Oddziaływanie efektu realizacji zadania.

 

Zgodność z dokumentami strategicznymi.

 

Wkład w przygotowanie regionu do członkostwa w UE.

 

Inne szczegółowe kryteria dla trafności zadania przygotowane i przyjęte przez Zarząd Województwa dla poszczególnych priorytetów kontraktu.

25 pkt

 

10 pkt

 

  5 pkt

 

10 pkt

2

WYKONALNOŚĆ ZADANIA

Maksymalnie 40 pkt

2.1

 

2.2

 

 

 

2.3

Udział środków własnych w realizacji zadania.

 

Zdolności techniczne i organizacyjne podmiotu zgłaszającego zadanie (doświadczenie wnioskodawcy w realizacji zadań o charakterze zbliżonym do zgłaszanego, wyposażenie i możliwości techniczne).

 

Inne szczegółowe kryteria dla wykonalności zadania przygotowane i przyjęte przez  Zarząd Województwa dla poszczególnych priorytetów kontraktu.

10 pkt

 

  5 pkt

 

 

 

25 pkt

3

TRWAŁOŚĆ ZADANIA

Maksymalnie 10 pkt

3.1

 

 

3.2

Zdolność do samodzielnego finansowania i realizowania zadania po zakończeniu dotacji.

 

Inne szczegółowe kryteria dla trwałości zadania przygotowane i przyjęte przez  Zarząd Województwa dla poszczególnych priorytetów kontraktu.

5 pkt

 

 

5 pkt

Kryteria wyboru zadań zostaną uszczegółowione na etapie wyboru zadań po zasięgnięciu opinii Komitetu Sterującego

 

                        d) zakres geograficzny – lokalizacja: całe województwo.

                        W przypadku zadań realizowanych z programu Phare CBC zakres geograficzny będzie zgodny z wymaganiami tego programu.

                        e) spodziewane efekty realizacji działania

Wskaźniki produktu

Wskaźniki rezultatu

Wskaźniki oddziaływania

Liczba rewaloryzowanych obiektów zabytkowych

Wzrost udziału zrewaloryzowanych zabytków na Dolnym Śląsku do ogólnej liczby

Wzrost liczby korzystających z noclegów w obiektach turystycznych

Wzrost liczby eksponatów w muzeach regionu i nowych muzeów

Wzrost liczby osób odwiedzających muzea.

 

                        f) harmonogram realizacji

Nazwa działania

Planowane

rozpoczęcie

realizacji

(miesiąc, rok)

Planowane

zakończenie

realizacji

(miesiąc, rok)

Planowane

zakończenie

całej inwestycji

(jeśli dotyczy)

Dbałość o dziedzictwo kulturowe Dolnego Śląska

01.2001

12.2002

 

                        g) finansowy wkład w realizację działania (wskaźnik wkładu) – w mln zł: 4,270, w tym:

Fundusze przedakcesyjne: 2,791 (2,791 z Phare CBC),

Publiczne środki krajowe: 1,479 (0,693 z budżetu państwa, 0,786 z innych w tym fundusze celowe).

                        h) instytucja odpowiedzialna za wdrożenie działania: instytucje realizujące wybrane do kontraktu zadania w ramach tego działania oraz instytucje, których zadania zostaną wybrane do realizacji, np. instytucje muzealne, kulturalne, jednostki samorządu terytorialnego, agencje rozwoju regionalnego i inne.

                        i) podmioty uprawnione – jak wyżej, jedno zadanie może być realizowane przez kilka instytucji, jeden podmiot może świadczyć usługi dla kilku beneficjentów.

                        j) warunki realizacji działania: realizacja działania będzie uzależniona od terminowego przekazywania środków z budżetu państwa oraz od współfinansowania zadań przez jednostki samorządu terytorialnego, placówki kultury, instytucje muzealne, inne w tym fundusze celowe; spełnienie wymagań formalnoprawnych.

W przypadku zadań wybieranych na rok 2002 podmioty uzyskujące wsparcie muszą przedstawić wymaganą aktualną dokumentację zadania.

                        k) sumaryczny harmonogram przewidywanych płatności na działanie:

                        Harmonogram orientacyjny płatności z budżetu państwa na środki określone w kalkulacji limitów na województwo dolnośląskie jako dotacje na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane przez podmioty uprawnione na podstawie porozumień z organami administracji rządowej.

                        Przyjęto założenia płatności: na rok 2001 po 50% na trzeci i czwarty kwartał (zadania będą realizowane po podpisaniu kontraktu); na rok 2002 po 25% na każdy kwartał.

 

1/2001

2/2001

3/2001

4/2001

1/2002

2/2002

3/2002

4/2002

Harmonogram płatności (w mln zł)

0

0

0,025

0,025

0,056

0,056

0,056

0,056

 

 

14) Działanie 6.2. – Poprawa stanu infrastruktury technicznej służącej kulturze

                        a) cele

          zwiększenie efektywności i skuteczności działań w sferze kultury,

          poprawa technicznych warunków funkcjonowania placówek kulturalnych,

          wzrost atrakcyjności turystycznej regionu,

          poprawa ładu przestrzennego i estetyki zagospodarowania,

          optymalizacja rozmieszczenia wyspecjalizowanych placówek kultury w regionie,

          wzrost dostępności wyspecjalizowanych usług kulturalnych,

          poprawa wizerunku regionu.

                        b) opis działań (zadań)

                        Działania w zakresie poprawy stanu technicznych uwarunkowań działalności kulturalnej w województwie dolnośląskim dotyczą m.in. technicznego doposażania oraz zapobiegania degradacji obiektów i placówek kulturalnych. Podejmowane będą także działania zmierzające do szerszego wykorzystywania jako bazy działalności kulturalnej zrewaloryzowanych układów urbanistycznych wielu miejscowości Dolnego Śląska.

                        Do zadań zakwalifikowanych do realizacji w ramach restrukturyzacji regionalnej ochrony zdrowia należą: rozbudowa Filharmonii Dolnośląskiej w Jeleniej Górze (wieloletnia inwestycja samorządu terytorialnego), restauracja organów A.H. Caspariniego w Legnickim Polu, modernizacja obiektu Opery Dolnośląskiej (wieloletnia inwestycja samorządu terytorialnego) oraz budowa zaplecza technicznego Opery Dolnośląskiej we Wrocławiu (wieloletnia inwestycja samorządu terytorialnego). Przedsięwzięcia te dotyczą głównie placówek usług kulturalnych o znaczeniu regionalnym i subregionalnym.

Zadania zakwalifikowane do realizacji

Rodzaj zadania według zał. 1

Programu wsparcia na lata 2001–2002

Modernizacja obiektu Opery Dolnośląskiej – inwestycja wieloletnia

36 – infrastruktura społeczna i zdrowie, w tym obiekty kultury, szpitale, szkoły i instytucje dydaktyczne;

Patrz zał. nr 7

36 – infrastruktura społeczna i zdrowie, w tym obiekty kultury, szpitale, szkoły i instytucje dydaktyczne;

172 – inne inwestycje (rozwój i świadczenie usług turystycznych, wydarzenia kulturalne i rozrywkowe, zabytki);

 

                        c) kryteria wyboru zadań w ramach działania:

Kryteria wyboru zadań dla środków wydatkowanych w ramach Kontraktu Wojewódzkiego.

 

1

TRAFNOŚĆ ZADANIA

Maksymalnie 50 pkt

1.1

 

1.2

 

1.3

 

1.4

Oddziaływanie efektu realizacji zadania.

 

Zgodność z dokumentami strategicznymi.

 

Wkład w przygotowanie regionu do członkostwa w UE.

 

Inne szczegółowe kryteria dla trafności zadania przygotowane i przyjęte przez Zarząd Województwa dla poszczególnych priorytetów kontraktu.

25 pkt

 

10 pkt

 

  5 pkt

 

10 pkt

2

WYKONALNOŚĆ ZADANIA

Maksymalnie 40 pkt

2.1

 

2.2

 

 

 

2.3

Udział środków własnych w realizacji zadania.

 

Zdolności techniczne i organizacyjne podmiotu zgłaszającego zadanie (doświadczenie wnioskodawcy w realizacji zadań o charakterze zbliżonym do zgłaszanego, wyposażenie i możliwości techniczne).

 

Inne szczegółowe kryteria dla wykonalności zadania przygotowane i przyjęte przez  Zarząd Województwa dla poszczególnych priorytetów kontraktu.

10 pkt

 

  5 pkt

 

 

 

 

25 pkt

3

TRWAŁOŚĆ ZADANIA

Maksymalnie 10 pkt

3.1

 

 

3.2

Zdolność do samodzielnego finansowania i realizowania zadania po zakończeniu dotacji.

 

Inne szczegółowe kryteria dla trwałości zadania przygotowane i przyjęte przez  Zarząd Województwa dla poszczególnych priorytetów kontraktu.

5 pkt

 

 

5 pkt

Kryteria wyboru zadań zostaną uszczegółowione na etapie wyboru zadań po zasięgnięciu opinii Komitetu Sterującego.

 

                        d) zakres geograficzny – lokalizacja: całe województwo.

 

                        e) spodziewane efekty realizacji działania

Wskaźniki produktu

Wskaźniki rezultatu

Wskaźniki oddziaływania

Wartość brutto środków trwałych w sekcji „Kultura i sztuka”

Liczba rewaloryzowanych obiektów zabytkowych z przeznaczeniem na działalność kulturalną

 

 

 

Wzrost liczby widzów i słuchaczy w placówkach artystycznych

Liczba miejsc na widowni w oddawanych do użytku placówkach artystycznych

Zmniejszenie stopnia zużycia środków trwałych w sekcji „Kultura i sztuka”

 

Wzrost procentowy liczby miejsc na widowni w placówkach artystycznych

 

            f) harmonogram realizacji

Nazwa działania

Planowane

rozpoczęcie

realizacji

(miesiąc, rok)

Planowane

zakończenie

realizacji

(miesiąc, rok)

Planowane

zakończenie

całej inwestycji

(jeśli dotyczy)

Poprawa stanu infrastruktury technicznej służącej kulturze

01.2001

12.2002

 

 

                        g) finansowy wkład w realizację działania (wskaźnik wkładu) – w mln zł: 54,034, w tym:

Publiczne środki krajowe: 53,964 (50,833 z budżetu państwa, 2,000 z budżetu województwa, 0,010 z budżetu powiatu, 0,010 z budżetu gminy, 1,111 z innych, w tym fundusze celowe)

Sektor prywatny: 0,070.

                        h) instytucja odpowiedzialna za wdrożenie działania: instytucje realizujące wybrane do kontraktu zadania w ramach tego działania oraz instytucje, których zadania zostaną wybrane do realizacji, np. instytucje muzealne, kulturalne, jednostki samorządu terytorialnego, instytucje religijne, agencje rozwoju regionalnego i inne.

                        i) podmioty uprawnione – jak wyżej, jedno zadanie może być realizowane przez kilka instytucji, jeden podmiot może świadczyć usługi dla kilku beneficjentów.

                        j) warunki realizacji działania: realizacja działania będzie uzależniona od terminowego przekazywania środków z budżetu państwa oraz od współfinansowania zadań przez jednostki samorządu terytorialnego, placówki służby zdrowia, fundusze celowe. Spełnienie wymagań formalnoprawnych. W przypadku zadań wybieranych na rok 2002 podmioty uzyskujące wsparcie muszą przedstawić wymaganą aktualną dokumentację zadania.

                        k) sumaryczny harmonogram przewidywanych płatności na działanie:

                        Harmonogram orientacyjny płatności z budżetu państwa na środki określone w kalkulacji limitów na województwo dolnośląskie na rozliczenie inwestycji wieloletnich jednostek samorządu terytorialnego oraz jako dotacje na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane przez podmioty uprawnione na podstawie porozumień z organami administracji rządowej.

                        Przyjęto założenia płatności dla inwestycji wieloletnich na rok 2001: I transza przekazana w pierwszym kwartale, II transza do przekazania w drugim kwartale, pozostałe środki po 50% na trzeci i czwarty kwartał. Na rok 2002 przyjęto założenie po 25% na każdy kwartał (z wyjątkiem nowej inwestycji wieloletniej samorządu województwa dolnośląskiego „Rozbudowa Filharmonii Dolnośląskiej w Jeleniej Górze” – patrz załącznik nr 7 kontraktu, która ma zakończyć się w trzecim kwartale 2002 – płatności na rok 2002 podzielono po 33,3% na trzy pierwsze kwartały).

                        Przyjęto założenie dla dotacji na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane przez podmioty uprawnione na podstawie porozumień z organami administracji rządowej: na rok 2001 po 50% na trzeci i czwarty kwartał (zadania będą realizowane po podpisaniu kontraktu); na rok 2002 po 25% na każdy kwartał.

 

1/2001

2/2001

3/2001

4/2001

1/2002

2/2002

3/2002

4/2002

Harmonogram płatności (w mln zł) – razem

4,918

6,316

7,303

7,303

6,649

6,649

6,649

5,049

 

 

 

Zadania powyżej 10 mln zł zgłoszone do kontraktu w ramach działania

„Poprawa stanu infrastruktury technicznej służącej kulturze”:

 

6.2.3. Modernizacja obiektu Opery Wrocławskiej

 

                        a) cele

          zwiększenie efektywności i skuteczności działań w sferze kultury,

          poprawa technicznych warunków funkcjonowania placówek kulturalnych,

          wzrost atrakcyjności turystycznej regionu,

          poprawa estetyki zagospodarowania,

          wzrost dostępności wyspecjalizowanych usług kulturalnych.

 

                        b) opis działań (zadań)

                        Odnowienie architektoniczne zabytkowego wystroju Opery Dolnośląskiej. Zakres obejmuje: wymianę stopów, części ścian, więźby dachowej, wzmocnienie konstrukcji, wymianę stolarki, tynków i posadzek oraz wzmocnienie osadowienia budynku. Dodatkowo unowocześnienia wymaga zapadnia sceny i scena. Należy także zrekonstruować i odrestaurować zabytkową widownię, wykonać montaż instalacji wewnętrznych, dźwigów towarowo-osobowych oraz odnowić elewację.

Zadania zakwalifikowane do realizacji

Rodzaj zadania według zał. 1

Programu wsparcia na lata 2001–2002

Modernizacja obiektu Opery Dolnośląskiej – inwestycja wieloletnia

36 – infrastruktura społeczna i zdrowie, w tym obiekty kultury, szpitale, szkoły i instytucje dydaktyczne;

172 – inne inwestycje (rozwój i świadczenie usług turystycznych, wydarzenia kulturalne i rozrywkowe, zabytki);

 

                        c) kryteria wyboru zadań w ramach działania:

Inwestycja wieloletnia zaakceptowana przez Zarząd Województwa Dolnośląskiego.

                        d) zakres geograficzny – lokalizacja: Wrocław.

                        e) spodziewane efekty realizacji

Wskaźniki produktu

Wskaźniki rezultatu

Wskaźniki oddziaływania

Oddanie do użytku nowoczesnej sceny operowej z widownią na 840 miejsc

Powiększenie liczby miejsc na widowni (z ok. 700 do 840)

Liczba imprez (przedstawień) odbywających się po zakończeniu inwestycji

Wielkość dotacji przekazywanej na funkcjonowanie instytucji

Liczba osób uczestniczących (słuchaczy) w imprezach w okresie 1 roku  i następnych latach od zakończenia inwestycji

 

Dochody  z działalności obiektu po zakończenia inwestycji

                        f) harmonogram realizacji

Nazwa zadania

Planowane

rozpoczęcie

realizacji

(miesiąc, rok)

Planowane

zakończenie

realizacji

(miesiąc, rok)

Planowane

zakończenie

całej inwestycji

(jeśli dotyczy)

Modernizacja obiektu Opery Dolnośląskiej

01.2001

12.2002

 

 

                        g) finansowy wkład w realizację działania (wskaźnik wkładu) – w mln zł: 32,406, w tym:

Publiczne środki krajowe: 32,406 (32,406 z budżetu państwa).

                        h) instytucja odpowiedzialna za wdrożenie zadania:

Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego,

Wybrzeże Słowackiego 12–14, 50-411 Wrocław,

tel. 071/37 49 406, fax 071/37 49 330, e-mail: umwd@umwd.pl

                        i) podmiot uprawniony – Samorząd Województwa Dolnośląskiego.

                        j) warunki realizacji zadania:

Realizacja zadania uzależniona jest od terminowego przekazywania środków z budżetu państwa oraz terminowe przygotowanie raportów z realizacji przez otrzymującego wsparcie z kontraktu.

                        k) sumaryczny harmonogram przewidywanych płatności na zadanie:

                        Inwestycja „Modernizacja obiektu Opery Dolnośląskiej” będzie finansowana ze środków określonych w kalkulacji limitów na województwo dolnośląskie na rozliczenie inwestycji wieloletnich jednostek samorządu terytorialnego (23,052 mln zł w 2001 r. i 9,188 mln zł w 2002 r.) oraz z dotacje na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane przez podmioty uprawnione na podstawie porozumień z organami administracji rządowej (0,166 mln zł w 2002 r.).

                        Przyjęto założenia płatności dla inwestycji wieloletnich na rok 2001: I transza przekazana w pierwszym kwartale, II transza do przekazania w drugim kwartale, pozostałe środki po 50% na trzeci i czwarty kwartał. Na rok 2002 przyjęto założenie po 25% na każdy kwartał.

                        Przyjęto założenie dla dotacji na inwestycje i zakupy inwestycyjne realizowane przez podmioty uprawnione na podstawie porozumień z organami administracji rządowej: na rok 2002 po 25% na każdy kwartał.

 

1/2001

2/2001

3/2001

4/2001

1/2002

2/2002

3/2002

4/2002

Modernizacja obiektu Opery Dolnośląskiej (w mln zł)

4,918

6,316

5,909

5,909

2,339

2,339

2,339

2,339