1171 UCHWAŁA
RADY MIEJSKIEJ W ŚCINAWIE z dnia 2 lipca 2001 r. w
sprawie zasad zbywania,
wydzierżawiania i wynajmowania majątku trwałego Miejsko-Gminnego Zespołu
Zakładów Opieki Podstawowej w Ścinawie Na podstawie art. 18
ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym
(Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74, Nr 58, poz. 261, Nr 106, poz. 496, Nr
132, poz. 622, z 1997 r. Dz. U. Nr 9, poz. 43, Nr 106, poz. 679, Nr
107, poz. 686, Nr 113, poz. 734, Nr 123, poz. 775, z 1998 r. Dz. U.
Nr 155, poz. 1014, Nr 162, poz. 1126, z 2000 r. Dz. U. Nr 26, poz. 306,
Nr 48, poz. 552, Nr 62, poz. 718, Nr 88, poz. 985, Nr 91, poz. 1009, Nr 95,
poz. 1041, z 2001 r. Nr 45, poz. 497), art. 53 ust. 2 ustawy z dnia 30
sierpnia 1991 r. o zakładach opieki zdrowotnej (Dz. U. Nr 91, poz.
408, z 1992 r. Nr 63, poz. 315, z 1994 r. Nr 121, poz. 591, z 1995 r. Nr
138, poz. 682, z 1996 r. Nr 24, poz. 110, z 1997 r. Nr 104, poz. 661, Nr 121,
poz. 769 i Nr 158, poz. 1041, z 1998 r. Nr 106, poz. 668, Nr 117, poz.
756 i Nr 162, poz. 1115, z 1999 r. Nr 28, poz. 255 i poz. 256 i Nr 84, poz.
935 oraz z 2000 r. Nr 3, poz. 28, Nr 12, poz. 136, Nr 43, poz. 489, Nr 84,
poz. 984, Nr 114, poz. 1193, Nr 120, poz. 1268, z 2001 r. Nr 5, poz. 45)
Rada Miejska w Ścinawie uchwala, co następuje: |
§
1
Określa zasady zbywania,
wydzierżawiania i wynajmowania majątku trwałego Miejsko-Gminnego Zespołu
Zakładów Opieki Podstawowej w Ścinawie, będące załącznikiem do uchwały.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się
Zarządowi Miasta i Gminy Ścinawa.
§
3
Uchwała wchodzi w życie po upływie
czternastu dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa
Dolnośląskiego.
PRZEWODNICZĄCY
RADY
ZBIGNIEW JADACH
Załącznik
do uchwały Rady Miejskiej w Ścinawie z dnia 2 lipca 2001 r. (poz. 1171)
Zasady zbywania, wydzierżawiania i wynajmowania
majątku trwałego
Miejsko-Gminnego Zespołu Zakładów Opieki
Podstawowej w Ścinawie
§
1
Ilekroć w zasadach jest mowa o:
1) Zespole –
należy przez to rozumieć Miejsko-Gminny Zespół Zakładów Opieki Podstawowej w
Ścinawie,
2) Radzie
Społecznej – należy przez to rozumieć Radę Społeczną Miejsko-Gminnego Zespołu
Zakładów Opieki Podstawowej w Ścinawie,
3) Dyrektorze
zespołu – należy przez to rozumieć dyrektora Miejsko-Gminnego Zespołu Zakładów
Opieki Podstawowej w Ścinawie,
4) Urządzeniu
– należy przez to rozumieć aparaturę medyczną laboratoryjną oraz sprzęt
techniczny i gospodarczy zaliczany do środków trwałych,
5) Majątku
trwałym – należy przez to rozumieć majątek trwały będący w posiadaniu zespołu,
tj. ruchomości i nieruchomości.
§
2
Zasady zbywania, wydzierżawiania i
wynajmowania majątku trwałego mają zastosowanie do urządzeń i innego
majątku trwałego, będącego w posiadaniu zespołu (w tym do nieruchomości
oddanych w nieodpłatne użytkowanie).
§ 3
1. Wynajęcie
lub wydzierżawienie nieruchomości lub ich części może nastąpić, jeżeli nie są
one niezbędne dla prowadzenia podstawowej działalności zespołu.
2. Zespół
może oddawać nieruchomości lub ich części w najem lub dzierżawę na okres do 3
lat i czas trwania najmu lub dzierżawy nie może przekroczyć okresu, na który
zostało ustanowione prawo użytkowania na rzecz zespołu.
3. Jeżeli
podmiot ubiegający się o najem lub dzierżawę nieruchomości lub ich części
będzie musiał uzyskać pozytywne opinie lub decyzje innych organów co do
zamierzonego sposobu korzystania z nieruchomości lub ich części, decyzję w
sprawie oddania w dzierżawę podejmie dyrektor zespołu po zajęciu stanowiska
przez te organy.
4. Oddanie w
najem lub dzierżawę następuje w drodze przetargu z zastrzeżeniem ust. 6.
5. Przetarg zobowiązany jest ogłosić,
zorganizować i przeprowadzić dyrektor zespołu. O zastosowanej formie
przetargu decyduje jego organizator. W skład komisji przetargowej wchodzi
przedstawiciel Rady Społecznej.
6. Jeżeli przetarg zakończy się
wynikiem negatywnym, dyrektor zespołu nie ma obowiązku organizowania dalszych
przetargów, a nieruchomość lub jej część może być oddana w dzierżawę lub najem
w drodze bezprzetargowej.
7. Wysokość opłaty z tytułu najmu lub dzierżawy
(w tym stawki wywoławczej opłaty z tytułu najmu lub dzierżawy do
przetargu) nie może być niższa od kosztów utrzymania nieruchomości lub jej
części.
8. Do opłaty z tytułu najmu lub dzierżawy doliczony
będzie podatek VAT w wysokości określonej obowiązującymi przepisami.
9. W przypadku, gdy dyrektor zespołu w umowie
najmu lub dzierżawy nieruchomości lub ich części wyrazi zgodę na dokonanie
przez najemcę lub dzierżawcę nakładów użytecznych, ich rozliczenie winno
nastąpić w opłacie z tytułu najmu lub dzierżawy, po przedłożeniu przez najemcę
lub dzierżawcę stosownych dokumentów potwierdzających fakt poniesienia
nakładów. Wysokość tych nakładów nie może być wyższa od sumy opłat z tytułu
najmu lub dzierżawy, które winien będzie uiścić dzierżawca lub najemca.
§
4
1. Zespół
może zbyć, wydzierżawić lub wynająć majątek trwały (ruchomości), który uznaje
się za zbędny.
2. Majątek trwały uznaje się za
zbędny, jeżeli zaistnieje przynajmniej jeden z poniższych warunków:
1) wykorzystywany jest
sporadycznie w stosunku do możliwości technicznych, a zespół dysponuje
pełnosprawnym urządzeniem o tym samym przeznaczeniu i wydajności gwarantującej
należyte wykonywanie zadań statutowych zespołu,
2) technicznie
jest przestarzały, co uniemożliwia osiąganie pożądanych efektów pracy,
3) nie jest
sprawny technicznie, a naprawa z uwagi na brak części lub podzespołów nie jest
możliwa,
4) nie nadaje
się do dalszej eksploatacji z uwagi na zły stan techniczny, a jego naprawa lub
remont byłyby ekonomicznie nieopłacalne.
3. Zbycie
majątku trwałego może nastąpić po wydaniu opinii przez Radę Społeczną.
4. Z
wnioskiem o wydanie opinii występuje dyrektor zespołu.
5. Opinię, o
której mowa w ust. 3, Rada Społeczna przedstawia Zarządowi Miasta i Gminy
Ścinawa.
§
5
Zbycie, wydzierżawienie lub
wynajęcie majątku trwałego zespół winien dokonywać na najbardziej korzystnych
dla niego warunkach finansowych.
§
6
Zespół może przekazać nieodpłatnie
zbędne urządzenia jednostce niebędącej jednostką służby zdrowia, jeżeli
urządzenia te są potrzebne na cele statutowej działalności oświatowej,
wychowawczej lub w zakresie pomocy społecznej.
§ 7
Urządzenia zbędne, nie nadające się
do dalszej eksploatacji oraz urządzenia, co do których próby zagospodarowania
podejmowane w trybie niniejszej uchwały nie dały wyników, należy poddać
likwidacji, uwzględniając następujący sposób postępowania:
1. Likwidacja zbędnych urządzeń następuje po
uprzednim ich zakwalifikowaniu do kasacji przez komisję, którą powołuje
dyrektor zespołu.
2. Komisja likwidacyjna kwalifikuje zbędne
urządzenia do kasacji na podstawie:
a) orzeczenia o stanie technicznym,
b) dokumentów stwierdzających brak
możliwości zagospodarowania urządzeń.
3. Decyzję
o zlikwidowaniu zbędnego urządzenia podejmuje dyrektor zespołu.