1152

UCHWAŁA RADY GMINY PIELGRZYMKA

z dnia 20 czerwca 2001 r.

w sprawie uchwalenia regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy

      Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74, Nr 58, poz. 261, Nr 106, poz. 469, Nr 132, poz. 622, z 1997 r. Nr 9, poz. 43, Nr 106, poz. 679, Nr 107, poz. 686, Nr 113, poz. 734, nr 123, poz. 775, z 1998 r. Nr 155, poz. 1014, Nr 162, poz. 1162, z 2000 r. Nr 26, poz. 306, nr 48, poz. 552, Nr 62, poz. 718, Nr 88, poz. 985, Nr 91, poz. 1009 i Nr 95, poz. 1041 i z 2001 r. Nr 45, poz. 497) Rada Gminy uchwala, co następuje:

 


§ 1

Uchwala się regulamin organizacyjny Urzędu Gminy
w Pielgrzymce stanowiący załącznik do uchwały.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Gminy.

§ 3

Tracą moc uchwały Rady Gminy Pielgrzymka:

   nr VIII/31/95 z dnia 3 lutego 1995 r. w sprawie przyjęcia regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy,

   nr XXXIX/199/97 z dnia 19 grudnia 1997 r. w sprawie wprowadzenia zmian w regulaminie organizacyjnym Urzędu Gminy.

§ 4

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

 

PRZEWODNICZĄCY

RADY GMINY

 

ZENON BERNACKI


 

Załącznik do uchwały Rady Gminy Pielgrzymka z dnia 20 czerwca 2001 r. (poz. 1152)

 

REGULAMIN ORGANIZACYJNY URZĘDU GMINY W PIELGRZYMCE

 


I. Postanowienia ogólne

§ 1

Urząd Gminy zwany dalej urzędem realizuje zadania:

1) własne gminy, wynikające z ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 z późn. zm.),

2) zlecone z zakresu administracji rządowej,

3) przyjęte w drodze porozumień administracyjnych.

II.         Podział kompetencji

§ 2

1.         Kierownikiem urzędu jest wójt.

2.  Wójt kieruje pracą urzędu przy pomocy sekretarza gminy i skarbnika gminy.

§ 3

Do wyłącznej kompetencji wójta należy:

1) organizowanie pracy zarządu,

2) kierowanie bieżącymi sprawami gminy oraz reprezentowanie jej na zewnątrz,

3) prowadzenie gospodarki finansowej gminy,

4) gospodarowanie funduszami urzędu,

5) jest gminnym szefem obrony cywilnej,

6) składanie oświadczeń woli w sprawach zarządu mieniem gminy,

7) odpowiadanie na wnioski i interpelacje radnych,

8) sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad działalnością:

     sekretarza gminy,

     skarbnika gminy,

     radcy prawnego,

   kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.

§ 4

Sekretarz gminy wykonuje w imieniu wójta funkcję kierownika administracyjnego urzędu, a w przypadku nieobecności wójta również funkcję kierownika urzędu.

§ 5

Do zadań sekretarza gminy należy:

1) zapewnienie zgodności z obowiązującymi przepisami prawa wydawanych decyzji administracyjnych i działania urzędu,

2) opracowywanie projektu regulaminu organizacyjnego urzędu oraz uaktualnianie go w miarę potrzeby,

3) opracowywanie zakresów czynności dla poszczególnych stanowisk pracy,

4) organizowanie pracy urzędu i koordynowanie działalności podejmowanej przez poszczególne komórki organizacyjne,

5) nadzorowanie dyscypliny pracy w urzędzie,

6) nadzór nad prowadzeniem spraw osobowych pracowników urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych gminy,

7) dbałość o podnoszenie kwalifikacji pracowników,

8) prowadzenie kontroli wewnętrznej urzędu,

9) współpraca z Radą w zakresie prawidłowego przygotowania materiałów na obrady sesji, komisji,

10) nadzorowanie kompletowania dokumentacji z prac Zarządu Gminy,

11) prowadzenie spraw gminy powierzonych przez wójta gminy w zakresie ustalonym przez Zarząd,

12) nadzorowanie przestrzegania zasady rzetelnego i terminowego załatwiania spraw obywateli,

13) nadzorowanie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej.

§ 6

Skarbnik gminy zapewnia prawidłowe funkcjonowanie gospodarki finansowej, pełni równocześnie funkcję kierownika referatu finansowego.

§ 7

Do zadań skarbnika gminy należy:

1) wykonywanie zadań i obowiązków wynikających z rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 maja 1991 r. w sprawie praw i obowiązków głównych księgowych, budżetów, jednostek budżetowych, zakładów budżetowych i gospodarstw pomocniczych,

2) nadzorowanie całokształtu prac, właściwego naliczania i poboru podatków oraz opłat, prawidłowej rachunkowości i ewidencji majątku gminy,

3) opracowywanie projektów budżetu gminy,

4) przekazywanie pracownikom oraz kierownikom podległych jednostek organizacyjnych wytycznych oraz danych niezbędnych do opracowania projektu planu budżetowego,

5) czuwanie nad prawidłowym obiegiem informacji i dokumentacji finansowej,

6) sprawowanie nadzoru nad pracą referatu finansowego,

7) dokonywanie kontrasygnaty czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań pieniężnych,

8) opiniowanie decyzji wywołujących skutki finansowe dla budżetu,

9) opracowywanie okresowych analiz i sprawozdań z realizacji budżetu,

10) kontrolowanie gospodarki finansowej podległych jednostek organizacyjnych.

§ 8

Zastępca skarbnika gminy:

1) pełni obowiązki skarbnika w razie jego nieobecności,

2) wykonuje inne zadania w zakresie powierzonym mu przez skarbnika gminy.

III. Struktura organizacyjna urzędu

§ 9

W urzędzie funkcjonują następujące komórki organizacyjne:

1.         Referat Finansowy,

2.         Samodzielne stanowiska:

     ds. kultury, sportu i turystyki,

     ds. obywatelskich i wojskowych,

     ds. organizacyjnych,

     ds. gospodarki mieniem gminy,

     ds. rolnych i planowania przestrzennego,

   ds. budownictwa, inwestycji i ochrony środowiska,

     ds. remontów mienia gminnego, p.poż i OC,

     radca prawny,

     palacz,

     sprzątaczka.

3.  Podległość służbową komórek organizacyjnych określa schemat organizacyjny urzędu, stanowiący załącznik nr 1 do regulaminu.

§ 10

Do wspólnych zadań komórek organizacyjnych należy w szczególności:

1) koordynowanie i stymulowanie procesów rozwoju społeczno-gospodarczego gminy,

2) zapewnienie właściwej i terminowej realizacji zadań,

3) współdziałanie z organami samorządowymi i organizacjami działającymi na terenie gminy w zakresie zadań gminy,

4) współdziałanie z organami organizacji rządowej,

5) rozpatrywanie skarg, wniosków i interpretacji wg właściwości,

6) przygotowywanie okresowych ocen, analiz, informacji i sprawozdań.

IV.          Zakres działania komórek organizacyjnych
w urzędzie

§ 11

Do zadań Referatu Finansowego należy:

1) opracowywanie projektów budżetu gminy,

2) dokonywanie bieżących i okresowych analiz oraz sprawozdań finansowych,

3) zapewnienie bilansowania finansowych potrzeb gminy dochodami własnymi i zasilającymi,

4) analiza wykorzystywania budżetu oraz wnioskowanie zmian w budżecie w celu racjonalnego dysponowania środkami,

5) prowadzenie obsługi kasowej,

6) naliczanie podatków i opłat lokalnych, prowadzenie kontroli w tym zakresie,

7) obsługa finansowa GBP,

8) nadzór i kontrola nad działalnością finansową podległych gminie jednostek organizacyjnych,

9) opracowywanie sprawozdań z wykonania budżetów gminy,

10) współpraca z Regionalną Izbą Obrachunkową i urzędem skarbowym,

11) wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym oraz o stanie zaległości podatkowych mieszkańców gminy,

12) obsługa:

   rady gminy,

   komisji rady,

   jednostek pomocniczych (sołectwa).

Referat Finansowy przy załatwianiu spraw używa symbolu RF.

§ 12

Do zadań stanowiska ds. budownictwa, inwestycji i ochrony środowiska należy:

1) współpraca ze Starostwem Powiatowym w zakresie nadzoru urbanistyczno-architektonicznego i budowlanego,

2) wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,

3) opracowywanie zezwoleń na wejście na teren sąsiedniej nieruchomości, do budynku lub lokalu w celu wykonania robót budowlanych,

4) przyjmowanie zawiadomień o oddaniu obiektu budowlanego do użytku,

5) utrzymanie cmentarzy komunalnych,

6) nadawanie numeracji nieruchomości,

7) ustanawianie ograniczenia co do czasu pracy i korzystania z urządzeń technicznych oraz środków transportu stwarzających dla środowiska uciążliwości z zakresie hałasu i wibracji,

8) zapewnienie warunków niezbędnych do ochrony środowiska przed odpadami (wysypiska śmieci) oraz dbanie o utrzymanie porządku i czystości,

9) nakazywanie użytkownikowi maszyn lub urządzenia technicznego wykonanie czynności ograniczających uciążliwość dla środowiska,

10) w przypadku niezastosowania się użytkownika do nakazu zobowiązanie do unieruchomienia maszyny lub urządzenia technicznego,

11) prowadzenie spraw wynikających z ustawy o ochronie dóbr kultury i muzeach,

12) prowadzenie spraw wynikających z ustawy o zamówieniach publicznych w urzędzie,

13) prowadzenie spraw związanych z opiniowaniem decyzji koncesyjnych na eksploatację złóż surowców mineralnych,

14) budową i utrzymaniem infrastruktury technicznej gminy:

   wodociągi wiejskie,

   kanalizacja i oczyszczalnia ścieków,

   oświetlenie ulic,

   telefonizacja,

   gazyfikacja,

15.  Współdziałanie z wiejskimi komitetami budowy.

Stanowisko przy załatwianiu spraw używa symbolu B.

§ 13

Do zadań stanowiska ds. remontów mienia gminnego należy prowadzenie spraw związanych z:

1) budową, modernizacją i utrzymaniem dróg gminnych,

2) remontami i utrzymaniem budynków komunalnych,

3) organizowanie robót publicznych i prac interwencyjnych oraz nadzór nad ich przebiegiem,

4) prowadzenie spraw związanych z ochroną p.poż.,

5) planowanie, opracowywanie i realizowanie zadań gminy w zakresie obrony cywilnej,

6) organizowanie ochrony tajemnicy służbowej,

7) prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy w urzędzie.

Stanowisko przy załatwianiu spraw używa symbolu RB.

§ 14

Do zadań stanowiska ds. obywatelskich należy:

1) realizowanie zadań wynikających z ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych:

   prowadzenie ewidencji ludności,

   wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość,

2) udzielanie i cofanie pozwoleń na przeprowadzenie zbiórek publicznych,

3) prowadzenie ewidencji działalności gospodarczej,

4) wydawanie i cofanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,

5) wnioskowanie ustalenia godzin pracy placówek handlowych i usługowych,i gastronomicznych,

6) prowadzenie spraw związanych z realizacją gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych,

7) prowadzenie ewidencji punktów sprzedaży napojów alkoholowych,

8) współpraca z Gminną Komisją ds. Przeciwdziałania Alkoholizmowi,

9) prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem placówek oświatowych i ochrony zdrowia,

10) prowadzenie spraw związanych z wykonywaniem powszechnego obowiązku obrony,

11) współpraca z organami sprawiedliwości i ścigania w zakresie utrzymania bezpieczeństwa i porządku publicznego.

Stanowisko przy załatwianiu spraw używa symbolu SO.

§ 15

Do zadań stanowiska ds. organizacyjnych należy:

1) prowadzenie spraw osobowych pracowników urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych oraz socjalnobytowych pracowników urzędu,

2) prowadzenie sekretariatu urzędu,

3) przyjmowanie, wysyłanie i rozdzielanie korespondencji oraz prowadzenie jej ewidencji,

4) obsługa centrali telefonicznej, faksu, kserokopiarki,

5) udzielanie informacji interesantom i kierowanie ich do właściwych komórek organizacyjnych urzędu,

6) prowadzenie rejestru podań, delegacji i zwolnień lekarskich,

7) prenumerata czasopism,

8) prowadzenie zbioru uchwał Rady Gminy, protokółów i uchwał Zarządu Gminy,

9) prowadzenie rejestru skarg i wniosków,

10) prowadzenie spraw związanych ze szkoleniem pracowników urzędu,

11) współpraca z Rejonowym Urzędem Pracy w sprawach zatrudnienia bezrobotnych,

12) ewidencji czasu pracy pracowników, książka wyjść służbowych i prywatnych,

13) prowadzenie archiwum.

Stanowisko przy załatwianiu spraw używa symbolu OR.

§ 16

Do zadań stanowiska ds. rolnych należy:

1) prowadzenie spraw z zakresu ochrony środowiska, ochrony gospodarki wodnej oraz wykonywanie kontroli w tym zakresie,

2) prowadzenie i koordynowanie prac związanych z opracowywaniem, aktualizacją i realizacją planu zagospodarowania przestrzennego gminy,

3) sprawowanie administracji w zakresie łowiectwa,

4) ochrona gatunków rolnych i leśnych,

5) realizowanie zadań związanych z ochroną przeciwpowodziową,

6) koordynowanie zadań związanych z melioracją gruntów,

7) realizacja zadań dotyczących produkcji roślinnej i zwierzęcej,

8) prowadzenie spraw związanych z komputeryzacją urzędu,

9) prowadzenie spraw związanych z promocją gminy.

Stanowisko przy załatwianiu spraw używa symbolu RP.

§ 17

Do zadań stanowiska ds. gospodarki mieniem gminy należy:

1) załatwienie i prowadzenie spraw dotyczących gospodarki mieszkaniowej i gospodarki lokalami,

2) prowadzenie spraw związanych z realizacją ustawy o najmie lokali i dodatkach mieszkaniowych,

3) gospodarowanie gruntami komunalnymi oraz obrót nieruchomościami stanowiącymi mienie gminy,

4) załatwianie spraw związanych z przeniesieniem własności sprzedanych nieruchomości gminnych,

5) prowadzenie ewidencji gospodarstw rolnych (akta osiedleńcze).

Stanowisko przy załatwianiu spraw używa symbolu GG.

§ 18

Do zadań stanowiska ds. kultury, sportu i turystyki należy:

1) prowadzenie związanych z koordynacją całokształtu działalności kulturalno-oświatowej i sportowo-tury-stycznej gminy,

2) udzielanie pomocy organizacjom społecznym i stowarzyszeniom działającym na rzecz rozwoju kultury i sportu,

3) organizowanie imprez kulturalno-oświatowych i sportowych,

4) organizowanie w miarę potrzeb kół i sekcji zainteresowań,

5) współpraca ze szkołami w zakresie organizacji imprez dla dzieci i młodzieży, szczególnie w dniach wolnych od zajęć szkolnych.

Stanowisko przy załatwianiu spraw używa symbolu KS.

V.        Postanowienia końcowe

§ 19

Zmiana regulaminu wymaga uchwały Rady Gminy.

§ 20

Integralną część regulaminu stanowią załączniki:

Zał. nr 1 – Schemat organizacyjny Urzędu Gminy w Pielgrzymce.

Zał. nr 2 – Tryb pracy urzędu.

Zał. nr 3 – Organizacja przyjmowania i załatwiania indywidualnych spraw obywateli.

Zał. nr 4 – Organizacja działalności kontrolnej.

Zał. nr 5 – Zasady podpisywania aktów prawnych i innych dokumentów urzędowych.

Zał. nr 6 – Zabezpieczenie budynku urzędu.


 

 

Załącznik nr 1 do regulaminu organizacyjnego urzędu

 

 



 

Załącznik nr 2 do regulaminu organizacyjnego urzędu

 

TRYB PRACY URZĘDU

 


§ 1

Czas pracy pracowników samorządowych nie może przekraczać 40 godzin na tydzień i 8 godzin na dobę.

§ 2

Szczegółowy rozkład czasu pracy pracowników urzędu ustala wójt zarządzeniem.

§ 3

Czas pracy należy wykorzystać w pełni na wykonywanie zadań służbowych.

§ 4

1.  Każdy pracownik po przyjściu do pracy zobowiązany jest podpisać listę obecności.

2.  Jako formę kontroli wykorzystania czasu pracy stosuje się:

a) listę obecności,

b) ewidencję wyjść w godzinach służbowych,

c)  ewidencję wyjazdów (delegacji służbowych),

d) ewidencję zwolnień od pracy oraz okresów nieobecności w pracy,

e) ewidencję spóźnień do pracy.

3.  Brak podpisu pracownika na liście obecności lub wpisu do ewidencji wyjść w godzinach pracy oznacza nieobecność wymagającą wyjaśnienia.

4.  Listy obecności i zbiory ewidencyjne prowadzi stanowisko ds. organizacyjnych.

§ 5

Wyjście pracownika poza teren urzędu w celach służbowych może nastąpić za zgodą bezpośredniego przełożonego i winno być potwierdzone wpisem do „książki wyjść”.

 

§ 6

Wyjście pracownika w celach osobistych w czasie pracy dopuszczalne jest tylko w razie konieczności, za uprzednią zgodą bezpośredniego przełożonego i potwierdzone wpisem do „książki wyjść”. Nieobecności te podlegają zsumowaniu i potrąceniu z wynagrodzenia bądź z przysługującego urlopu (wg wyboru pracownika).

§ 7

1.         Podstawowymi obowiązkami pracownika są:

a) przestrzeganie ustalonego w urzędzie czasu pracy i porządku,

b) dokładne i sumienne wykonywanie poleceń przełożonych,

c)  przestrzeganie przepisów i zasad bhp i ppożarowych,

d) przestrzeganie tajemnicy państwowej i służbowej.

2.  Szczególnie rażącym naruszeniem ustalonego porządku i dyscypliny pracy jest:

a) złe i niedbałe wykonywanie pracy, a także wykonywanie (w czasie pracy) prac niezwiązanych z zadaniami wynikającymi za stosunku pracy,

b) spóźnienie do pracy,

c)  samowolne opuszczanie miejsca pracy bez usprawiedliwienia,

d) stawianie się do pracy w stanie wskazującym na spożycie alkoholu.

3.  Po zakończeniu pracy wszystkie sprzęty biurowe, urządzenia, pieczątki winny być zabezpieczone przed dostępem osób trzecich.

§ 8

Pracownikom samorządowym, którzy wzorowo wypełniają swoje obowiązki, przejawiają inicjatywę i przyczyniają się szczególnie do wykonywania zadań urzędu może być przyznana pochwała lub nagroda pieniężna.


 

 

 

Załącznik nr 3 do regulaminu organizacyjnego urzędu

 

Organizacja przyjmowania, rozpatrywania
i załatwiania indywidualnych spraw obywateli

 


§ 1

1.  Indywidualne sprawy obywateli załatwiane są w terminach określonych w kodeksie postępowania administracyjnego.

2.  Pracownicy urzędu zobowiązani są do sprawnego i rzetelnego rozpatrywania indywidualnych spraw obywateli, kierując się przepisami prawa oraz zasadami współżycia społecznego.

3.  Odpowiedzialność za terminowe i prawidłowe załatwianie indywidualnych spraw obywateli ponoszą pracownicy urzędu zgodnie z ustalonymi zakresami obowiązków.

4.  Kontrolę i koordynację działań pracowników urzędu w zakresie załatwiania indywidualnych spraw obywateli, w tym zwłaszcza skarg i wniosków, sprawuje sekretarz gminy.

§ 2

1.  Ogólne zasady postępowania ze sprawami wniesionymi przez obywateli określają Kodeks postępowania administracyjnego, instrukcja kancelaryjna oraz przepisy szczególne dotyczące zwłaszcza organizacji przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków obywateli.

2.  Sprawy wniesione przez obywateli do urzędu są ewidencjonowane w spisach i rejestrach spraw.

3.  Stanowisko do spraw organizacyjnych prowadzi centralny rejestr skarg i wniosków indywidualnych wpływających do urzędu oraz skarg zgłaszanych w czasie przyjęć interesantów przez wójta.

§ 3

1.  Pracownicy obsługujący interesantów zobowiązani są do:

a) udzielenia informacji niezbędnych przy załatwianiu danej sprawy i wyjaśnienia treści obowiązujących przepisów,

b) rozstrzygnięcia sprawy w miarę możliwości niezwłocznie, a w pozostałych przypadkach w terminach ustalonych w przepisach,

c)  informowania zainteresowanych o stanie załatwiania ich sprawy,

d) powiadomienia o przedłużeniu terminu rozstrzygnięcia sprawy w przypadku zaistnienia takiej konieczności,

e) informowania o przysługujących środkach odwoławczych lub środkach zaskarżenia od wydanych decyzji.

2.  Interesanci mają prawo uzyskać informacje w formie pisemnej lub ustnej.

§ 4

1.  Wójt przyjmuje interesantów w sprawie skarg i wniosków w wyznaczonym dniu tygodnia i w określonych godzinach.

2.  Sekretarz gminy i pracownicy urzędu przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków każdego dnia w godzinach urzędowania.

3.  Z przyjęć interesantów w sprawach skarg i wniosków sporządzane są protokoły.


 

 

 

 

Załącznik nr 4 do regulaminu organizacyjnego urzędu

 

Organizacja działalności kontrolnej

 

 


§ 1

W urzędzie sprawowana jest kontrola wewnętrzna i zewnętrzna.

§ 2

Kontrolę wewnętrzną w urzędzie sprawują:

   wójt, sekretarz gminy i skarbnik gminy w stosunku do podległych im komórek organizacyjnych.

§ 3

Kontrolę zewnętrzną wykonują w ramach przyznanych im upoważnień w zakresie obowiązków:

1) wójt, sekretarz gminy i skarbnik gminy w stosunku do jednostek podporządkowanych gminie,

2) pracownicy urzędu w stosunku do jednostek podporządkowanych w zakresie właściwości rzeczowej.

§ 4

Do obowiązków kontrolującego należy:

   rzetelnie i obiektywne ustalenie staniu faktycznego,

   w razie stwierdzenia nieprawidłowości, uchybień – ustalenie ich przyczyn i skutków,

   ustalenie osób odpowiedzialnych za stwierdzone uchybienia.

§ 5

Z kontroli kontrolujący zobowiązany jest sporządzić w 2 egz. protokół. Protokół powinien być zakończony wnioskami.


 

 

 

 

Załącznik nr 5 do regulaminu organizacyjnego urzędu

 

Zasady podpisywania aktów prawnych i innych
dokumentów urzędowych

 

 


§ 1

Wójt podpisuje:

1) zarządzenia,

2) decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej,

3) dokumentację związaną z polityką kadrową,

4) umowy, porozumienia,

5) odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych, posłów i senatorów.

 

§ 2

Wójt może upoważnić sekretarza gminy do wydawania decyzji administracyjnych z zakresu administracji publicznej.

§ 3

Sekretarz gminy podpisuje korespondencję dotyczącą spraw pozostających z zakresie czynności pracowników organizacyjnych z wyjątkiem spraw określonych do osobistej akceptacji wójta.


 

 

Załącznik nr 6 do regulaminu organizacyjnego urzędu

 

Zabezpieczenie akt i mienia urzędu

 

 


§ 1

1.  Akta, pieczątki, maszyny i inne przedmioty (urządzenia) należy zabezpieczyć przed dostępem osób postronnych.

2.  Zabieranie dokumentów oraz wyposażenia poza teren urzędu wymaga zgody przełożonych.

§ 2

Do przebywania w pomieszczeniu urzędu po godzinach urzędowania bez zezwolenia mają prawo wójt, sekretarz, skarbnik, sprzątaczka oraz palacz w pomieszczeniach kotłowni.

§ 3

Prawo przebywania w budynku urzędu poza osobami wymienionymi w § 2 wymaga zezwolenia wójta.

§ 4

Pracownik opuszczający lokal biurowy obowiązany jest zamknąć lokal, a klucz umieścić w gablocie do tego celu.

§ 5

Za zabezpieczenie pomieszczenia biurowego, w którym odbywa się posiedzenie lub szkolenie poza godzinami urzędowania, odpowiada pracownik urzędu obsługujący dane posiedzenie lub szkolenie.

§ 6

Prawo do dysponowania kluczami budynku urzędu posiadają:

a) wójt, sekretarz, skarbnik oraz pracownicy dojeżdżający i sprzątaczka,

b) do archiwum zakładowego – pracownik odpowiedzialny za prowadzenie archiwum,

c)  do strychu – sprzątaczka i pracownik ds. organizacyjnych,

d) do magazynu OC – pracownik ds. OC.