1128

UCHWAŁA RADY GMINY W MIĘKINI

z dnia 31 maja 2001 r.

w sprawie uchwalenia regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy w Miękini

       Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. Nr 13 z 1996 r., poz. 74 ze zmianami) oraz § 29 pkt 2 statutu gminy Miękinia (Dziennik Urzędowy Województwa Wrocławskiego Nr 4 z 1997 r., poz. 41) Rada Gminy w Miękini uchwala, co następuje:

 

 


§ 1

Przyjąć tekst regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy w Miękini zwanego dalej „Urzędem”, stanowiącego załącznik nr 1 do uchwały, wraz z załącznikami:

nr 1 – podział zadań pomiędzy kierownictwo Urzędu,

nr 2 – Regulamin Obsługi Prawnej Urzędu,

nr 3 – Regulamin Kontroli Wewnętrznej Urzędu,

nr 4 – Schemat Organizacyjny Urzędu,

nr 5 – Struktura Stanowisk Pracy Urzędu.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Gminy Miękinia.

 

§ 3

Traci moc uchwała nr IX/53/94 Rady Gminy w Miękini z dnia 30 grudnia 1994 r. w sprawie przyjęcia jednolitego tekstu regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy w Miękini ze zmianami.

§ 4

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

                                                  PRZEWODNICZĄCY

                                                         RADY GMINY

                                                 EDWARD URBAŃSKI


 

 

Załącznik nr 1 do uchwały Rady Gminy w Miękini z dnia 31 maja 2001 r. (poz. 1128)

 

 

REGULAMIN ORGANIZACYJNY

URZĘDU GMINY W MIĘKINI

 

 


Postanowienia ogólne

§ 1

Regulamin organizacyjny Urzędu Gminy w Miękini, zwany dalej „regulaminem”, określa:

1) organizację wewnętrzną Urzędu Gminy w Miękini, zwanego dalej „Urzędem”,

2) zakresy czynności referatów i poszczególnych stanowisk pracy,

3) zakresy upoważnień udzielonych pracownikom do załatwiania spraw,

4) podział zadań pomiędzy członków kierownictwa Urzędu.

§ 2

Zarząd jako organ wykonawczy gminy wykonuje swoją pracę przy pomocy Urzędu Gminy. Wójt organizuje pracę zarządu i kieruje bieżącymi sprawami gminy. Wójt jest kierownikiem Urzędu.

§ 3

1.  Wójt kieruje pracą Urzędu przy pomocy sekretarza gminy i skarbnika gminy.

2.  Sekretarz gminy w zakresie ustalonym przez wójta zapewnia sprawne funkcjonowanie Urzędu i warunki jego działania, a także organizuje pracę Urzędu.

3.  Szczegółowe zasady podziału pracy pomiędzy wójta, sekretarza gminy i skarbnika gminy określa załącznik nr 1 do regulaminu.

4.  Obsługa prawna Urzędu wykonywana jest przez radcę prawnego, którego zadania określone są w załączniku nr 2 do regulaminu.

§ 4

Wójt jest zwierzchnikiem służbowym pracowników Urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.

§ 5

Zasady kontroli wewnętrznej w Urzędzie określa załącznik nr 3 do niniejszego regulaminu.

Struktura organizacyjna Urzędu

§ 6

1.  W skład Urzędu wchodzą referaty i samodzielne stanowiska pracy zgrupowane w zespołach problemowych.

2.  Pracą referatów kierują kierownicy referatów lub inni wyznaczeni pracownicy.

3.  Wewnątrz referatów nie tworzy się komórek organizacyjnych, lecz wyłącznie stanowiska pracy.

4.  Podziały zadań pomiędzy referaty i stanowiska pracy dokonuje kierownictwo Urzędu.

§ 7

W skład Urzędu wchodzą następujące referaty i zespoły problemowe:

a) Referat Finansów i Budżetu,

b) Referat Oświaty, Kultury i Sportu,

c)  Zespół Organizacyjno-Gospodarczy,

d) Referat Rozwoju i Zasobów Komunalnych,

e) Zespół ds. Obywatelskich.

§ 8

Szczegółową strukturę organizacyjną przedstawia schemat organizacyjny stanowiący załącznik nr 4 oraz struktura stanowisk pracy stanowiąca załącznik nr 5 do regulaminu.

Zasady i tryb pracy Urzędu

§ 9

1.  Kierujący referatami są odpowiedzialni przed wójtem za wykonanie zadań określonych dla referatu, a w szczególności za:

     nadzór nad wypełnianiem obowiązków służbowych przez podległych pracowników,

     zgodność z prawem opracowanych projektów decyzji,

     inicjowanie i opracowywanie projektów niezbędnych zarządzeń, decyzji i wytycznych w zakresie prowadzonych spraw,

     właściwe przyjmowanie i załatwianie interesantów.

2.  Kierownicy referatów wykonują swoje zadania bezpośrednio lub przy pomocy podległych pracowników.

3.  Przy wykonywaniu zadań kierownicy są upoważnieni do:

   współdziałania z właściwymi instytucjami i jednostkami,

   brania udziału na zaproszenie właściwej komisji Rady Gminy w jej posiedzeniach,

   zasięgania opinii komisji Rady i przedstawienia spraw do rozpatrzenia przez tę komisję.

4.  W przypadku, gdy kierujący referatem nie może pełnić swych obowiązków z powodu urlopu, choroby lub innych przyczyn, zastępuje go wyznaczony przez niego pracownik.

§ 10

1.  Pracownicy przygotowują załatwianie spraw i ponoszą odpowiedzialność za:

     dokładną znajomość i stosowanie przepisów prawnych obowiązujących w powierzonych im dziedzinach,

     przestrzeganie terminów załatwianych spraw,

     prawidłowe przytaczanie w projektach decyzji, nazw, imion i nazwisk, obliczeń itp.,

     właściwe załatwianie interesantów i stosunek do nich,

     należyte ewidencjonowanie i przechowywanie akt, zbiorów zarządzeń, rejestrów itp.

2.  Pracownicy Urzędu ponoszą odpowiedzialność służbową przed wójtem.

3.  Szczegółowe kompetencje i odpowiedzialność pracowników określają zakresy czynności.

§ 11

Celem wykonania powierzonych zadań referaty i stanowiska pracy wykonują następujące czynności i działania natury ogólnej:

  1) przygotowują projekty uchwał wnoszonych przez wójta pod obrady Rady Gminy oraz projekty zarządzeń wójta,

  2) opracowują projekty planów społeczno-gospo-darczego rozwoju gminy i budżetu gminy w części dotyczącej ich zakresu działania,

  3) opracowują programy, prognozy, analizy, oceny oraz sprawozdania w ramach prowadzonych spraw,

  4) wnioskują i podejmują przedsięwzięcia organizacyjno-techniczne i ekonomiczne w celu prawidłowego rozwoju dziedzin należących do zakresu czynności,

  5) współdziałają w zakresie wykonywanych zadań z innymi komórkami Urzędu oraz z innymi jednostkami i instytucjami,

  6) rozpatrują i załatwiają interpelacje i wnioski radnych oraz skargi i wnioski obywateli,

  7) prowadzą zbiór przepisów i innych aktów prawnych dotyczących zakresu czynności,

  8) usprawniają organizację, metody i formy pracy,

  9) zapewniają obsługę kancelaryjno-techniczną właściwych komisji Rady oraz innych komitetów i zespołów,

10) przygotowują projekty decyzji administracyjnych.

§ 12

1.  Czynności kancelaryjne w Urzędzie, obieg korespondencji i zasady podpisywania pism reguluje instrukcja kancelaryjna.

2.  Bieg dokumentów zawierających informacje niejawne określa odrębna instrukcja.

3.  Podział rzeczowy akt na stanowiskach pracy łącznie z projektem zakresów czynności określa kierownictwo Urzędu na podstawie jednolitego rzeczowego wykazu akt w urzędach administracji samorządowej.

4.  Obowiązujące zarządzenia wewnętrzne, informacje i zawiadomienia podawane są do wiadomości pracowników zgodnie z przyjętymi w Urzędzie zasadami obiegu informacji.

§ 13

Czynności o charakterze przygotowawczym i techniczno-kancelaryjne są wykonywane na poszczególnych stanowiskach we własnym zakresie.

§ 14

W celu właściwego przekazu informacji oraz zawiadamiania obywateli o zasadach pracy Urzędu w jego siedzibie znajdują się:

        tablica ogłoszeń urzędowych,

        tablica informacyjna o godzinach pracy Urzędu i dniach przyjęć interesantów przez wójta w sprawach skarg i wniosków,

        tablice informacyjne o rozmieszczeniu stanowisk pracy w Urzędzie oraz tabliczki przy drzwiach lokali biurowych wyszczególniające: nazwisko i imię pracownika, stanowisko służbowe, skrócony zakres działania i osobę zastępującą w razie nieobecności,

        tablice informacyjne dla interesantów określające tryb, zasady postępowania, niezbędne dokumenty, terminy i opłaty przy załatwianiu ważniejszych spraw w Urzędzie.

§ 15

Uchwały Rady Gmin, zarządzenia wójta i inne akty podlegają ogłoszeniu w formie prawem przewidzianej oraz podaje się je do wiadomości mieszkańców gminy poprzez:

   wywieszenie obwieszczeń (ogłoszeń) na tablicy informacyjnej w Urzędzie,

   ogłaszanie na zebraniach samorządu wiejskiego.

§ 16

Referaty i zespoły problemowe prowadzą sprawy w zakresach określonych przez zadania poszczególnych stanowisk w ramach komórki organizacyjnej.

Referat Rozwoju i Zasobów Komunalnych

a) na stanowisku ds. planowania przestrzennego i architektury prowadzone są następujące sprawy związane z zagospodarowaniem przestrzennym gminy, a w szczególności:

  1) sporządzanie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,

  2) udostępnianie projektów miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego do publicznego wglądu i popularyzacja ich treści,

  3) uzgadnianie projektów planów miejscowych z zainteresowanymi organami administracji państwowej oraz innymi instytucjami,

  4) dokonywanie okresowej oceny skutków zmian w zagospodarowaniu przestrzennym wynikających z realizacji planu miejscowego oraz oceny aktualności tego planu,

  5) wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,

  6) sporządzanie rejestru wydanych decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,

  7) przyjmowanie zgłoszeń o rozbiórce obiektu budowlanego,

  8) wydawanie pozwoleń na budowę,

  9) przenoszenie pozwolenia na budowę na innego inwestora,

10) przyjmowanie zawiadomień o oddaniu obiektu budowlanego do użytku,

11) wydawanie czasowych pozwoleń na użytkowanie obiektów budowlanych,

12) udzielanie zgody na zmianę sposobu użytkowania obiektu budowlanego,

b) na stanowisku ds. inwestycji komunalnych prowadzone są następujące sprawy:

1) ocena potrzeb rozwoju urządzeń komunalnych oraz ustalanie kierunków i sposobów zaspokajania potrzeb w zakresie:

   wodociągowania i kanalizacji,

   telefonizacji i gazyfikacji,

   oświetlenia,

2) działania związane z budową, modernizacją i remontami urządzeń komunalnych w zakresie jw.,

3) nadzór nad remontami prowadzonymi w obiektach komunalnych,

c)  na stanowisku ds. gospodarki komunalnej i dróg prowadzone są sprawy z zakresu gospodarki komunalnej i dróg, a w szczególności:

  1) tworzenie i utrzymanie terenów zielonych,

  2) opieka nad miejscami pamięci narodowej,

  3) wynikające z przepisów o cmentarzach i chowaniu zmarłych,

  4) wynajmowanie lokali i ustalanie czynszu najmu,

  5) związane z budowaniem i utrzymaniem grzebowisk zwierząt,

  6) nadzór nad konserwacją i utrzymaniem oświetlenia drogowego,

  7) przygotowywanie materiałów w sprawie nazewnictwa ulic,

  8) nadawanie numeracji porządkowej budynków,

  9) ustalanie potrzeb oraz zlecanie opracowań geodezyjnych i kartograficznych,

10) opiniowanie w sprawie przebiegu dróg powiatowych, ustalanie przebiegu dróg gminnych oraz zaliczanie drogi do kategorii dróg gminnych,

11) wydawanie zezwoleń na lokalizowanie w pasie drogowym obiektów niezwiązanych z gospodarką drogową i na zajmowanie pasa drogowego, orzekanie o przywrócenie pasa drogowego do stanu poprzedniego w razie jego naruszenia w odniesieniu do dróg gminnych oraz wymierzanie opłat i kar pieniężnych za zajęcie pasa drogowego,

12) uzgadnianie lokalizacji obszarów, w których pobiera się opłaty za parkowanie pojazdów, ustalanie ich wysokości i sposobu pobierania,

d) na stanowisku ds. rolnictwa i ochrony środowiska prowadzone są następujące sprawy:

1) wnioskowanie o zgodę na przeznaczenie gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne,

2) sporządzanie i zatwierdzanie projektów programów rolniczych i leśnych wykorzystania gruntów,

3) wykładanie projektów jw. do wglądu miejscowej ludności,

4) współdziałanie z dzierżawcą obwodu łowieckiego w zagospodarowaniu terenów łowieckich,

5) prowadzenie rejestru i nadzoru nad działalnością spółek leśnych,

6) czynności związane ze spisem rolnym,

7) wymiana materiału siewnego,

8) nadzór nad urządzeniami melioracyjnymi,

9) wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości (w przypadku, gdy nieruchomość ta jest wpisana do rejestru zabytków za zgodą konserwatora zabytków),

10) wymierzanie kar za samowolne usuwanie drzew i krzewów,

11) zapewnianie warunków niezbędnych do ochrony środowiska przed odpadami oraz dbanie o utrzymanie porządku i czystości,

12) sporządzanie wniosków do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej o dotację lub pożyczki,

13) na zlecenie Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa – dzierżawa nieruchomości dawnego Państwowego Funduszu Ziemi,

e) na stanowisku ds. administracyjno-pomocniczych referatu prowadzone sprawy:

1) prowadzenie kancelarii RRZK,

2) przygotowywanie dokumentów administracyjnych przekazywanych przez stanowiska merytoryczne referatu,

3) przygotowywanie poczty referatu do wysyłki,

4) udzielanie informacji interesantom i kierowanie ich do właściwych pracowników merytorycznych referatu,

5) prowadzenie i aktualizacja podręcznych materiałów informacyjno-adresowych dla potrzeb referatu oraz tablic urzędowych i informacyjnych referatu,

6) obsługa techniczno-biurowa narad, zebrań i przetargów prowadzonych przez pracowników merytorycznych referatu,

7) prowadzenie archiwum referatu w zakresie budownictwa indywidualnego i inwestycji budżetu,

8) prowadzenie rejestrów decyzji, postanowień i innych aktów administracyjnych wydawanych przez referat.

Referat Finansów i Budżetu

a) na stanowisku ds. księgowości podatkowej prowadzone są sprawy następujące w zakresie:

1) pobór łącznego zobowiązania pieniężnego od osób fizycznych i osób prawnych,

2) nadzorowanie inkasa i łącznego zobowiązania pieniężnego,

3) wykonywanie zadań w zakresie egzekucji należności z tyt. łącznego zobowiązania pieniężnego od osób fizycznych i prawnych,

   bieżąca analiza sald zaległości i nadpłat,

   bieżące wystawienie upomnień i tytułów wykonawczych,

   bieżąca aktualizacja tytułów wykonawczych itp.

   bieżące odnotowywanie na kartach kontowych dat wysłanych w ubiegłych latach i roku bieżącym upomnień oraz informacji na temat wystawionych tytułów wykonawczych, jeżeli objęte nimi zaległości nie zostały zlikwidowane,

4) bieżące księgowanie przypisów, odpisów i wpłat łącznego zobowiązania pieniężnego od osób fizycznych i prawnych w urządzeniach księgowych zgodnie z obowiązującymi przepisami,

5) czuwanie nad terminowym odprowadzeniem przyjętych przez sołtysów (inkasentów) sum do banków lub kasy Urzędu,

6) uzgadnianie sum przypisów i odpisów z rejestrami wymiarowymi i dokonywanie odpowiednich adnotacji przewidzianych przepisami,

  7) ewidencja dla każdego sołtysa w celu obliczenia należytego sołtysom wynagrodzenia zgodnie z obowiązującymi przepisami,

  8) ewidencja wpływów do wyjaśnienia i postępowanie wyjaśniające tychże sum zgodnie z obowiązującymi przepisami,

  9) rozliczanie łącznego zobowiązania pieniężnego na poszczególne należności na zasadach i w terminach przewidzianych obowiązującymi przepisami,

10) księgowanie i wykonywanie innych zadań w zakresie egzekucji należności z tyt. łącznego zobowiązania pieniężnego,

b) na stanowisku ds. księgowości budżetowej (wydatki i dochody) prowadzone są następujące sprawy:

1) w pełnym zakresie księgowość syntetyczna i analityczna wydatków, dochodów jednostki, tzn. Urzędu Gminy, wraz z dekretacją wg obowiązującego planu kont,

2) karty ilościowo-wartościowe magazynów i rozliczenie,

3) sprawdzanie, czy wszystkie zapisy w raportach kasowych są zgodne z załączonymi dowodami przychodowymi i rozchodowymi oraz sprawdzanie podsumowań i ciągłości sald,

4) sporządzanie sprawozdań o dochodach i wydatkach w obowiązujących terminach,

5) dekretacja i księgowanie w pełnym zakresie funduszu świadczeń socjalnych, sum depozytowych oraz funduszu ochrony środowiska,

c)  na stanowisku ds. księgowości pozabudżetowej prowadzone są następujące sprawy:

1) w pełnym zakresie księgowość syntetyczna i analityczna środka specjalnego z wyszczególnieniem na przedszkola w Miękini, Mrozowie, wraz z  dekretacją wg obowiązującego zakładowego planu kont,

2) rozliczanie kwitariuszy przychodowych K-104 oraz rozliczanie magazynów w poszczególnych przedszkolach,

3) księgi inwentarzowe jednostki samorządowej, tj. Urzędu, i środków specjalnych,

4) księgi inwentarzowe środków trwałych Urzędu,

5) rozliczanie inwentaryzacji,

d) na stanowisku ds. płacowych prowadzone są sprawy:

1) sporządzanie list płac,

2) naliczanie wynagrodzeń,

3) naliczanie zasiłków i potrąceń,

4) rozliczenie podatku dochodowego od osób fizycznych,

e) na stanowisku ds. rozliczeń ZUS prowadzone są sprawy:

1) składek na ubezpieczenia społeczne w programie płatnik

   ubezpieczenie emerytalno-rentowe,

   ubezpieczenie chorobowe,

   ubezpieczenie wypadkowe,

2) ewidencja dla celów ubezpieczenia społecznego,

3) rozliczenia z ZUS-em,

4) rozliczenie składek na ubezpieczenia społeczne z tyt. umów zleceń,

f)   na stanowisku ds. obsługi kasy prowadzone są następujące sprawy:

1) prowadzenie kasy,

2) ewidencja i kontrola wykorzystania druków ścisłego zarachowania:

   czeków,

   kwitariuszy,

   świadectw pochodzenia zwierząt,

g) na stanowisku do spraw wymiaru i opłat (osoby fizyczne) prowadzone są następujące sprawy:

1) wymiar zobowiązań pieniężnych oraz podatków i opłat od podatników w zakresie ustalonym właściwymi przepisami,

2) stosowanie ulg podatkowych,

3) umarzanie należności podatkowej,

4) bieżące prowadzenie rejestru przypisów i odpisów łącznego zobowiązania pieniężnego,

h)  na stanowisku do spraw wymiaru i opłat lokalnych (osoby prawne) prowadzone są następujące sprawy:

1) podatek VAT od towarów i usług,

2) podatek od środków transportowych,

3) pomoc przy wymiarze zobowiązań pieniężnych.

Zespół do spraw Obywatelskich

a) Kierownik Urzędu Stanu Cywilnego prowadzi sprawy związane z aktami stanu cywilnego oraz sprawy związane z wydawaniem dowodów osobistych,

b) na stanowisku ds. ewidencji ludności prowadzone są następujące sprawy:

1) przyjmowanie zgłoszeń meldunkowych na pobyt stały i czasowy, prowadzenie ewidencji w tym zakresie, dokonywanie zameldowania oraz wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach wymeldowania,

2) zakładanie i prowadzenie kart osobowych mieszkańców i ich aktualizacja oraz sprawy związane z systemem PESEL,

3) udzielanie informacji adresowej,

4) sporządzanie spisów wyborców, zaświadczeń o prawie do głosowania,

c)  na stanowisku ds. wojskowych i OC prowadzone są sprawy związane z obronnością kraju i obrony cywilnej, a w szczególności:

1) rejestracja i ewidencja przedpoborowych z terenu gminy,

2) wydawanie decyzji o konieczności sprawowania przez żołnierza bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny, prowadzeniu gospodarstwa rolnego, uznanie żołnierza za jedynego żywiciela rodziny,

3) prowadzenie rejestru i przechowywanie pism tajnych i poufnych,

4) planowanie zadań obrony cywilnej,

5) prowadzenie magazynu sprzętu OC,

6) nakładanie na mieszkańców obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obronności kraju,

7) nadzór jednostek organizacyjnych gminy w zakresie prowadzonych spraw,

d) na stanowisku ds. obsługi Rady Gminy i Zarządu prowadzone są następujące sprawy:

1) przygotowywanie projektów planów pracy i projektów porządku dziennego,

2) przedstawianie projektów uchwał, zarządzeń i innych dokumentów,

3) przygotowanie materiałów na posiedzenia oraz zapewnienie ich terminowego doręczenia,

  4) zabezpieczenie właściwych warunków przeprowadzenia sesji, zebrań, posiedzeń, spotkań itp.,

  5) sporządzanie protokołów z sesji, posiedzeń, zebrań itp.,

  6) opracowywanie sprawozdań i informacji z działalności Rady, jej organów i Zarządu,

  7) rejestr uchwał i innych aktów,

  8) rejestr wniosków i interpelacji,

  9) organizowanie szkoleń radnych i członków komisji,

10) współorganizowanie zebrań wiejskich,

e) na stanowisku ds. ewidencji działalności gospodarczej i rozliczeń prowadzone są następujące sprawy:

1) wydawanie i cofanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,

2) uchwalanie zasad usytuowania miejsc sprzedaży napojów alkoholowych,

3) rozliczenia z tytułu opłat za zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych,

4) przygotowywanie projektu i realizacja gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych,

5) ewidencja działalności gospodarczej,

6) rejestracja i kontrola wniosków o dodatki mieszkaniowe,

7) występowanie o dotacje z tytułu wypłaconych dodatków mieszkaniowych,

f)   na stanowisku ds. zamówień publicznych prowadzone są następujące sprawy:

1) rejestr zamówień publicznych,

2) przygotowywanie dokumentacji przetargowej,

3) kontrola realizacji zamówienia publicznego.

Zespół Organizacyjno-Gospodarczy

a) na stanowisku ds. kancelaryjnych prowadzone są sprawy związane z obsługą sekretarską kierownictwa Urzędu, a w szczególności:

1) prowadzenie kancelarii Urzędu,

2) przyjmowanie, wysyłanie i rozdzielanie korespondencji oraz prowadzenie jej ewidencji,

3) obsługa techniczno-biurowa narad i zebrań prowadzonych przez wójta,

4) czynności związane z załatwianiem skarg i wniosków, w tym prowadzenie rejestru i ewidencji, nadzór nad terminowym załatwianiem skarg i wniosków,

5) obsługa łącznic telefonicznych i teleksowych oraz powielarni, prowadzenie dokumentacji w tym zakresie,

6) udzielanie informacji interesantom i kierowanie ich do właściwych komórek organizacyjnych Urzędu,

7) prowadzenie i aktualizacja podręcznych materiałów informacyjno-adresowych dla potrzeb Urzędu oraz urzędowych tablic informacyjnych,

b) na stanowisku ds. administracyjno-gospodarczych prowadzone są sprawy związane z obsługą Urzędu oraz zapewnieniem prawidłowych warunków jego funkcjonowania, a w szczególności:

1) prenumerata czasopism oraz zaopatrywanie Urzędu w wydawnictwa specjalistyczne i fachowe,

2) sprawy BHP, ochrony mienia i socjalne,

  3) rejestr pieczęci urzędowych oraz nadzór nad ich przechowywaniem,

  4) zaopatrywanie Urzędu w materiały biurowe, kancelaryjne i pieczęcie,

  5) prowadzenie magazynu materiałów biurowych,

  6) sprawy związane z bieżącymi remontami oraz konserwacją pomieszczeń i inwentarza biurowego, organizowanie konserwacji i napraw maszyn biurowych,

  7) gospodarka drukami i formularzami,

  8) ewidencja środków w użytkowaniu i wartości niematerialnych w Urzędzie,

  9) nadzór nad utrzymaniem porządku i czystości w pomieszczeniach budynku, dekorowanie budynku,

10) nadzór nad pracą pracowników technicznych Urzędu,

11) prowadzenie zakładowego archiwum,

b) na stanowisku ds. administracji siecią komputerową prowadzone są sprawy związane z:

1) komputeryzacją Urzędu,

2) szkoleniem pracowników w zakresie obsługi komputerów,

3) bieżącą konserwacją sprzętu komputerowego,

c)  na stanowisku ds. kadr prowadzone są sprawy związane z obsługą spraw pracowniczych Urzędu i jednostek organizacyjnych niewyodrębnionych, a w szczególności:

1) prowadzenie teczek akt pracowników,

2) sporządzanie angaży,

3) bieżące informowanie pracownika ds. płac o zmianach w stosunku pracy,

d) na stanowisku ds. gospodarowania mieniem gminnym prowadzone są następujące sprawy związane:

1) z komunalizacją mienia Skarbu Państwa,

2) z dysponowaniem gruntami komunalnymi w formie:

a) sprzedaży,

b) oddawania w użytkowanie wieczyste,

c)  oddawania w trwały zarząd,

d) dzierżawy,

e) użyczania,

f)   zamiany gruntów,

3) z zatwierdzaniem projektów podziału nieruchomości,

4) rozgraniczanie oraz scalenia i podziały nieruchomości.

Referat Oświaty Kultury i Sportu

a) na stanowisku ds. administracyjno-gospodarczych oświaty, kultury i sportu prowadzone są sprawy związane ze sprawowaniem nadzoru i koordynacją działalności placówek oświaty, kultury i sportu (ROKS), a w szczególności:

1) współdziałanie z dyrektorami (pracownikami) placówek w:

   opracowywaniu planów rozwoju, sieci i wyposażenia ROKS,

   organizowaniu udziału podmiotów gospodarczych, fundacji, instytucji oraz organizacji społecznych w poprawie warunków materialnych pracy i działalności ROKS,

   zagospodarowaniu, utrzymaniu i remontach obiektów ROKS,

2) kontrola organizacji wypoczynku dzieci i młodzieży szkolnej prowadzonego przez wszystkich organizatorów na terenie gminy,

3) koordynacja działalności wszystkich typów szkół na terenie gminy,

4) wnioskowanie o wprowadzenie zmian w organizacji ROKS,

5) podejmowanie czynności na rzecz zapewnienia świadczeń i wyposażenia materialno-technicznego dla ROKS,

6) przyjmowanie i przekazywanie nieruchomości oraz przygotowywanie umów dzierżawnych lub najmu budynków i pomieszczeń dla ROKS,

7) nadzór nad działalnością placówek szkolnych w zakresie dożywiania i dowożenia dzieci oraz organizowania wypoczynku,

8) egzekwowanie przepisów o obowiązku szkolnym,

9) działanie w zakresie spraw socjalno-bytowych pracowników ROKS,

b) na stanowisku ds. ewidencji i rozliczeń placówek oświaty, kultury i sportu (ROKS)  prowadzone są sprawy związane z bieżącą ewidencją i rozliczaniem finansowo-gospodarczym placówek oświaty, kultury i sportu, a w szczególności:

1) prowadzenie ewidencji środków w użytkowaniu i wartości niematerialnych ROKS,

2) bieżąca rejestracja wydatków poszczególnych placówek ROKS.


 

 

Załącznik nr 1 do regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy w Miękini (poz. 1128)

 

 

PODZIAŁ ZADAŃ POMIĘDZY KIEROWNICTWO URZĘDU GMINY W MIĘKINI

 

 


I. Wójt wykonuje zadania określone w ustawie o samorządzie gminnym oraz innych przepisach określających status wójta. Wójt pełni funkcje reprezentacyjne, utrzymuje kontakty ze społeczeństwem, wyborcami. Wójt jest przełożonym służbowym wszystkich pracowników Urzędu.

II.  Sekretarz gminy zajmuje się problemami organizacji Urzędu, planowania pracy oraz obsługi interesantów.

Do zadań sekretarza gminy należy w szczególności:

1) opracowywanie projektów regulaminu organizacyjnego, zakresu czynności poszczególnych referatów i stanowisk, zakresu kompetencji kierowników oraz kontrola realizacji tych postanowień,

2) nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie, inicjowanie usprawnień, upowszechnianie nowoczesnych metod organizacji pracy,

3) prowadzenie kontroli wewnętrznej Urzędu,

4) składanie wniosków w zakresie gospodarki etatami i funduszem płac Urzędu,

5) opiniowanie spraw związanych z zawieraniem i rozwiązywaniem stosunku pracy z pracownikami Urzędu, udzielaniem urlopów, zwolnień, awansowaniem i nagradzaniem pracowników,

6) analiza polityki kadrowej Urzędu,

7) prowadzenie spraw związanych z doskonaleniem kadr Urzędu.

III.  Skarbnik gminy zajmuje się problemami ekonomiczno-finansowymi gminy oraz obsługą finansowo-księgową gminy i Urzędu.

Do zadań skarbnika gminy należy w szczególności:

1) bezpośrednie kierowanie pracą referatu finansowego i budżetu,

2) organizowanie i doskonalenie wewnętrznej informacji ekonomicznej w gminie,

3) organizacja i czuwanie nad prawidłowym obiegiem informacji i dokumentacji finansowej,

4) kierowanie rachunkowością Urzędu,

5) opracowywanie analiz gospodarki finansowej gminy oraz wynikających z nich wniosków,

6) dekretacja otrzymanych dokumentów finansowych, zatwierdzanie dokumentów księgowych do wypłaty,

7) przygotowywanie projektów budżetu gminy,

8) opracowywanie projektów planów i wykorzystania funduszy gminnych.


 

 

Załącznik nr 2 do regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy w Miękini (poz. 1128)

 

 

REGULAMIN OBSŁUGI PRAWNEJ URZĘDU GMINY W MIĘKINI

 

 


§ 1

Sprawy organizacyjne

1.  Obsługa prawna Urzędu wykonywana jest przez radcę prawnego zatrudnionego w zespole organizacyjno-gospodarczym.

2.  Na drzwiach radcy prawnego umieszczona jest informacja o dniach i godzinach przyjmowania pracowników w sprawach wymagających opinii prawnej.

3.  Radca prawny jest niezależny w wydawaniu opinii i nie wolno wydawać mu poleceń o sposobie lub treści wydawania opinii.

4.  Radcy prawnemu należy zabezpieczyć pełną obsługę administracyjną, niezbędne wydawnictwa, podręczniki i materiały biurowe.

5.  Radca prawny posługuje się pieczęcią imienną.

§ 2

Zadania ogólne radcy prawnego

1.  Udzielanie opinii i porad oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa.

2.  Udzielanie informacji o:

   zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie działalności Urzędu,

   uchybieniach w zakresie przestrzegania prawa i skutkach tych uchybień.

3.  Uczestniczenie w rokowaniach, których celem jest nawiązanie, zmiana lub rozwiązanie stosunku prawnego.

4.  Uczestnictwo w sesjach Rady Gminy.

§ 3

Zadania szczegółowe radcy prawnego

1.  Wydawanie opinii pisemnych w sprawach:

   projektów uchwał Rady Gminy, Zarządu oraz zarządzeń wójta,

   skomplikowanych,

   zawarcia umowy długoterminowej lub nietypowej albo dotyczącej przedmiotu o znacznej wartości,

   rozwiązania z pracownikiem stosunku pracy bez wypowiedzenia,

   odmowy uznania zgłoszonych roszczeń,

   związanych z postępowaniem przed organami orzekającymi,

   zawarcia i rozwiązania umowy z kontrahentem zagranicznym,

   zawarcia ugody w sprawach majątkowych,

   umorzenia wierzytelności.

2.  Przygotowywanie zawiadomień organu powołanego do ściągania przestępstw o stwierdzeniu przestępstwa ściganego z urzędu.

§ 4

Opinie prawne

1.  Opinie prawne wydawane są na pisemny wniosek.

2.  Do wniosku należy dołączyć niezbędne dokumenty, przedstawiając je we wniosku o opinię. Dokumenty kompletowane są zgodnie ze wskazaniami radcy prawnego.

3.  Wniosek o wydanie opinii prawnej winien zawierać przedmiot wątpliwości i wyraźnie sprecyzowane pytanie.

4.  Opinia prawna winna być wydana w ciągu 7 dni, a w sprawach szczególnie skomplikowanych – 14 dni.

5.  Porada prawna niewymagająca analizy źródeł udzielana jest niezwłocznie, w formie ustnej.

6.  Radca prawny zobowiązany jest poinformować przełożonego o niezasięganiu opinii prawnej w sprawach wymienionych w § 3.

7.  Radca prawny jest uprawniony do domagania się wszelkich wyjaśnień oraz dokumentów mających związek ze sprawą. Wyjaśnienia i treść dokumentów zebranych przez radcę prawnego stanowią tajemnicę służbową.

§ 5

Reprezentacja przed urzędami i organami orzekającymi

1.  Radca prawny samodzielnie prowadzi sprawy przed sądami polskimi.

2.  Wszelką dokumentację do sprawy przygotowuje właściwy pracownik.

§ 6

Zlecanie doraźnych usług prawnych

W przypadku gdy zachodzą okoliczności uniemożliwiające radcy prawnemu prowadzenie sprawy lub wydanie opinii, Urząd może zlecić wydanie opinii lub prowadzenie sprawy radcy prawnemu z zewnątrz.

Za okoliczności uniemożliwiające prowadzenie sprawy uważa się m.in. chorobę lub urlop radcy prawnego.

§ 7

Obsługa administracyjna radcy prawnego

Obsługę administracyjną radcy prawnego wykonuje pracownik ds. kancelaryjnych.


 

 

Załącznik nr 3 do regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy w Miękini (poz. 1128)

 

 

REGULAMIN KONTROLI WEWNĘTRZNEJ W URZĘDZIE GMINY W MIĘKINI

 

 


§ 1

Regulamin określa zakres i tryb przeprowadzania kontroli wewnętrznej w Urzędzie.

§ 2

1.  Wójt sprawuje ogólny nadzór nad skutecznością działania systemu kontroli wewnętrznej.

2.  Do osobistej decyzji wójta należy wykorzystanie ustaleń kontroli wewnętrznej.

§ 3

Celem kontroli wewnętrznej jest badanie prawidłowości realizacji zadań i efektywności działania, a w szczególności:

1) badanie zgodności kontrolowanego postępowania z obowiązującymi przepisami prawa,

2) badanie efektywności działania i realizacji zadań wynikających z planu rozwoju i budżetu gminy,

3) ustalenie przyczyn i skutków stwierdzonych nieprawidłowości,

4) wskazywanie sposobów i środków umożliwiających likwidację stwierdzonych nieprawidłowości,

5) zapobieganie niekorzystnym zjawiskom w działalności Urzędu, inicjowanie kierunków prawidłowego działania.

§ 4

W celu zapewnienia skuteczności kontroli wewnętrznej należy:

1) ustalić zakres i rodzaj decyzji, do podejmowania których zostaną upoważnieni poszczególni pracownicy,

2) wprowadzić należyty system dokumentacji i ewidencji, zwłaszcza system obiegu dokumentów,

3) sprawdzać stan składników majątkowych, zapewnić ich należytą ochronę.

§ 5

Czynności związane ze sprawowaniem kontroli wewnętrznej w zakresie powierzonych zadań wykonują z urzędu:

1) wójt gminy,

2) sekretarz gminy,

3) skarbnik,

4) kierownicy poszczególnych jednostek organizacyjnych.

§ 6

Ustala się następujące rodzaje kontroli wewnętrznej:

1) wstępną – obejmującą badanie zamierzonych dyspozycji i czynności przed ich dokonaniem oraz projektów umów, porozumień i innych dokumentów powodujących powstanie zobowiązań,

2) bieżącą – obejmującą czynności i operacje w toku wykonywania oraz prawidłowość zabezpieczenia składników majątkowych,

3) następczą – obejmującą badanie stanu faktycznego i dokumentów odzwierciedlających czynności już dokonane.

§ 7

1.  Z kontroli następczej kontrolujący sporządza protokół lub inny dokument (notatkę służbową).

2.  W razie ujawnienia nieprawidłowości w toku wykonywania kontroli wstępnej kontrolujący:

   zwraca bezzwłocznie nieprawidłowo sporządzone dokumenty z wnioskiem o dokonanie zmian lub uzupełnień,

   odmawia podpisu dokumentów nierzetelnie sporządzonych, nieprawidłowych lub dotyczących operacji sprzecznych z przepisami,

   w razie ujawnienia nadużycia kontrolujący obowiązany jest niezwłocznie zawiadomić o tym fakcie wójta oraz zabezpieczyć dokumenty i przedmioty stanowiące dowód nadużycia.

 

§ 8

Koordynatorem działalności kontroli wewnętrznej w Urzędzie oraz jednostkach podporządkowanych jest sekretarz gminy.

§ 9

Protokół (sprawozdanie) z kontroli powinien zawierać:

1) nazwę stanowiska lub jednostki kontrolowanej,

2) imię, nazwisko, stanowisko kontrolującego,

3) datę rozpoczęcia i zakończenia kontroli,

4) określenie przedmiotu kontroli,

5) ustalenia kontroli,

6) wyszczególnienie załączników,

7) miejsce i datę sporządzenia protokołu oraz podpisy kontrolującego i kontrolowanego.

§ 10

Na podstawie protokołu lub sprawozdania z kontroli kontrolujący opracowuje projekt wystąpienia pokontrolnego, które powinno zawierać:

   opis stwierdzonych osiągnięć i nieprawidłowości,

   zalecenia,

   termin wykonywania zaleceń i powiadomienia o sposobie ich realizacji.

§ 11

Wystąpienie pokontrolne, zatwierdzone przez wójta, przekazywane jest do kontrolowanej osoby, jednostki, komórki organizacyjnej.


 

 

Załącznik nr 4 do regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy w Miękini (poz. 1128)

 


 

Załącznik nr 5 do regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy w Miękini (poz. 1128)

 

 

STRUKTURA STANOWISK PRACY URZĘDU GMINY W MIĘKINI

Lp.

Stanowisko

kierownicze

Referat lub zespół

Stanowiska pracy

Podporządkowanie

Podstawa zatrudnienia

Etat

  1.

– Wójt

 

 

Rada Gminy

Wybór

1

  2.

– Sekretarz

 

 

Wójt

Powołanie

1

  3.

– Skarbnik

 

 

Wójt

Powołanie

1

  4.

 

Zespół ds. Organizacyjno-

– ds. Kancelaryjnych

Sekretarz

Umowa o pracę

1

  5.

 

-Gospodarczych (samodzielne

stanowiska pracy)

– ds. Kadrowych

Sekretarz

Umowa o pracę

1

  6.

 

 

– ds. Administracyjno-Kancelaryjnych Urzędu

   Gminy

Sekretarz

Umowa o pracę

1

  7.

 

 

– Radca prawny

Sekretarz

Umowa o pracę

1

  8.

 

 

– Administrator Sieci Komputerowej

Sekretarz

Umowa o pracę

1/2

  9.

 

 

– ds. Gospodarowania Mieniem Gminy

Sekretarz

Umowa o pracę

1

10.

 

 

– Sprzątaczka

Pracownik ds. AKU

Umowa o pracę

1

11.

 

 

– Stróż-Palacz

Pracownik ds. AKU

Umowa o pracę

1

12.

 

Zespół ds. Obywatelskich

– Kierownik USC

Sekretarz

Umowa o pracę

lub mianowanie

1

13.

 

 

– ds. Ewidencji Ludności

Sekretarz

Umowa o pracę

1

14.

 

 

– ds. Wojskowych i OC

Sekretarz

Umowa o pracę

1

15.

 

 

– ds. Zamówień Publicznych

Sekretarz

Umowa o pracę

1

16.

 

 

– ds. Obsługi Rady Gminy i Zarządu Gminy

Sekretarz

Umowa o pracę

1

17.

 

 

– ds. Ewidencji Działalności Gospodarczej

   i Rozliczeń

 

Umowa o pracę

1

18.

– Kierownik

Referat  Oświaty  Kultury

i Sztuki

 

Sekretarz

Umowa o pracę

lub mianowanie

1

19.

 

 

– ds. Administracyjno-Gospodarczych Oświaty,

   Kultury i Sportu

Kierownik referatu

Umowa o pracę

1

20.

 

 

– ds. Ewidencji i Rozliczeń Placówek Oświaty,

   Kultury i Sportu

Kierownik referatu

Umowa o pracę

1

21.

– Kierownik

Referat Rozwoju i Zasobów

Komunalnych

 

Sekretarz

Umowa o pracę

lub mianowanie

1

22.

 

 

– ds. Gospodarki Komunalnej i Dróg

Kierownik referatu

Umowa o pracę

1

23.

 

 

– ds. Planowania Przestrzennego i Architektury

Kierownik referatu

Umowa o pracę

1

24.

 

 

– ds. Inwestycji Komunalnych

Kierownik referatu

Umowa o pracę

1

25.

 

 

– ds. Rolnictwa i Ochrony Środowiska

Kierownik referatu

Umowa o pracę

1

26.

 

 

– ds. Administracyjno-Pomocniczych

Kierownik referatu

Umowa o pracę

1

27.

– Kierownik

Referat Finansów i Budżetu

 

Skarbnik

Umowa o pracę

lub mianowanie

1

28.

 

 

– ds. Wymiaru i Opłat Lokalnych

Kierownik referatu

Umowa o pracę

2

29.

 

 

– ds. Księgowości Podatkowej

Kierownik referatu

Umowa o pracę

1

30.

 

 

– ds. Księgowości Budżetowej

Kierownik referatu

Umowa o pracę

2

31.

 

 

– ds. Księgowości Pozabudżetowej

Kierownik referatu

Umowa o pracę

1

32.

 

 

– ds. Płacowych

Kierownik referatu

Umowa o pracę

1

33.

 

 

– ds. Rozliczeń ZUS

Kierownik referatu

Umowa o pracę

1

34.

 

 

– ds. Obsługi Kasy

Kierownik referatu

Umowa o pracę

1

R A Z E M  Administracja Urzędu Gminy wraz ze sprzątaczką, stróżem-palaczem i obsługą straży pożarnych

35,5

PLACÓWKI OŚWIATY I KULTURY FUNKCJONUJĄCE W RAMACH REFERATU OŚWIATY, KULTURY I SPORTU

35.

Świetlice wiejskie

– Świetlicowy

Kierownik Referatu OKS

Umowa o pracę

13,00

36.

 

– Stróż-Palacz

Kierownik Referatu OKS

Umowa o pracę

1

37.

 

– Konserwator

Kierownik Referatu OKS

Umowa o pracę

1

38.

 

– Sprzątaczka

Kierownik Referatu OKS

Umowa o pracę

1

39.

Biblioteki wiejskie

– Bibliotekarz

Kierownik Referatu OKS

Umowa o pracę

3,5

Razem:

19,5

40.

 

 

– Gminny Komendant Ochrony Przeciwpożarowej

Wójt

Umowa o pracę

1/4

 

41.

 

 

 

– Konserwator Sprzętu i Środków Transportowych

Gminny Komendant Ochrony
Przeciwpożarowej

 

Umowa o pracę

2 x 1/2

2 x 1/4

2 x 1/8

Razem:

2