1128 UCHWAŁA
RADY GMINY W MIĘKINI z dnia 31 maja 2001 r. w sprawie uchwalenia regulaminu
organizacyjnego Urzędu Gminy w Miękini Na podstawie art. 33
ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U.
Nr 13 z 1996 r., poz. 74 ze zmianami) oraz § 29 pkt 2 statutu gminy Miękinia
(Dziennik Urzędowy Województwa Wrocławskiego Nr 4 z 1997 r., poz. 41) Rada
Gminy w Miękini uchwala, co następuje: |
§
1
Przyjąć tekst regulaminu
organizacyjnego Urzędu Gminy w Miękini zwanego dalej „Urzędem”, stanowiącego
załącznik nr 1 do uchwały, wraz z załącznikami:
nr 1 – podział
zadań pomiędzy kierownictwo Urzędu,
nr 2 –
Regulamin Obsługi Prawnej Urzędu,
nr 3 –
Regulamin Kontroli Wewnętrznej Urzędu,
nr 4 – Schemat
Organizacyjny Urzędu,
nr 5 –
Struktura Stanowisk Pracy Urzędu.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się
Zarządowi Gminy Miękinia.
§
3
Traci moc uchwała nr IX/53/94 Rady
Gminy w Miękini z dnia 30 grudnia 1994 r. w sprawie przyjęcia jednolitego
tekstu regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy w Miękini ze zmianami.
§ 4
Uchwała wchodzi w życie po upływie
14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
PRZEWODNICZĄCY
RADY
GMINY
EDWARD URBAŃSKI
Załącznik
nr 1 do uchwały Rady Gminy w Miękini z dnia 31 maja 2001 r. (poz. 1128)
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
URZĘDU GMINY W MIĘKINI
Postanowienia ogólne
§ 1
Regulamin organizacyjny Urzędu Gminy
w Miękini, zwany dalej „regulaminem”, określa:
1) organizację wewnętrzną Urzędu Gminy w Miękini,
zwanego dalej „Urzędem”,
2) zakresy czynności referatów i poszczególnych
stanowisk pracy,
3) zakresy upoważnień udzielonych pracownikom do
załatwiania spraw,
4) podział zadań pomiędzy członków kierownictwa
Urzędu.
§
2
Zarząd jako organ wykonawczy gminy
wykonuje swoją pracę przy pomocy Urzędu Gminy. Wójt organizuje pracę zarządu i
kieruje bieżącymi sprawami gminy. Wójt jest kierownikiem Urzędu.
§
3
1. Wójt
kieruje pracą Urzędu przy pomocy sekretarza gminy i skarbnika gminy.
2. Sekretarz
gminy w zakresie ustalonym przez wójta zapewnia sprawne funkcjonowanie Urzędu i
warunki jego działania, a także organizuje pracę Urzędu.
3. Szczegółowe
zasady podziału pracy pomiędzy wójta, sekretarza gminy i skarbnika gminy
określa załącznik nr 1 do regulaminu.
4. Obsługa
prawna Urzędu wykonywana jest przez radcę prawnego, którego zadania określone
są w załączniku nr 2 do regulaminu.
§
4
Wójt jest zwierzchnikiem służbowym
pracowników Urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
§
5
Zasady kontroli wewnętrznej w
Urzędzie określa załącznik nr 3 do niniejszego regulaminu.
Struktura organizacyjna Urzędu
§
6
1. W skład
Urzędu wchodzą referaty i samodzielne stanowiska pracy zgrupowane w zespołach
problemowych.
2. Pracą
referatów kierują kierownicy referatów lub inni wyznaczeni pracownicy.
3. Wewnątrz
referatów nie tworzy się komórek organizacyjnych, lecz wyłącznie stanowiska
pracy.
4. Podziały
zadań pomiędzy referaty i stanowiska pracy dokonuje kierownictwo Urzędu.
§
7
W skład Urzędu wchodzą następujące
referaty i zespoły problemowe:
a) Referat
Finansów i Budżetu,
b) Referat
Oświaty, Kultury i Sportu,
c) Zespół
Organizacyjno-Gospodarczy,
d) Referat
Rozwoju i Zasobów Komunalnych,
e) Zespół ds.
Obywatelskich.
§
8
Szczegółową strukturę organizacyjną
przedstawia schemat organizacyjny stanowiący załącznik nr 4 oraz struktura
stanowisk pracy stanowiąca załącznik nr 5 do regulaminu.
Zasady i tryb pracy Urzędu
§ 9
1. Kierujący
referatami są odpowiedzialni przed wójtem za wykonanie zadań określonych dla
referatu, a w szczególności za:
– nadzór nad wypełnianiem obowiązków służbowych przez
podległych pracowników,
– zgodność z prawem opracowanych projektów decyzji,
– inicjowanie i opracowywanie projektów niezbędnych
zarządzeń, decyzji i wytycznych w zakresie prowadzonych spraw,
– właściwe przyjmowanie i załatwianie interesantów.
2. Kierownicy
referatów wykonują swoje zadania bezpośrednio lub przy pomocy podległych
pracowników.
3. Przy
wykonywaniu zadań kierownicy są upoważnieni do:
– współdziałania
z właściwymi instytucjami i jednostkami,
– brania
udziału na zaproszenie właściwej komisji Rady Gminy w jej posiedzeniach,
– zasięgania
opinii komisji Rady i przedstawienia spraw do rozpatrzenia przez tę komisję.
4. W
przypadku, gdy kierujący referatem nie może pełnić swych obowiązków z powodu
urlopu, choroby lub innych przyczyn, zastępuje go wyznaczony przez niego
pracownik.
§ 10
1. Pracownicy
przygotowują załatwianie spraw i ponoszą odpowiedzialność za:
– dokładną znajomość i stosowanie przepisów prawnych
obowiązujących w powierzonych im dziedzinach,
– przestrzeganie terminów załatwianych spraw,
– prawidłowe przytaczanie w projektach decyzji, nazw,
imion i nazwisk, obliczeń itp.,
– właściwe załatwianie interesantów i stosunek do
nich,
– należyte ewidencjonowanie i przechowywanie akt,
zbiorów zarządzeń, rejestrów itp.
2. Pracownicy Urzędu ponoszą odpowiedzialność
służbową przed wójtem.
3. Szczegółowe kompetencje i odpowiedzialność
pracowników określają zakresy czynności.
§
11
Celem wykonania powierzonych zadań
referaty i stanowiska pracy wykonują następujące czynności i działania natury
ogólnej:
1) przygotowują
projekty uchwał wnoszonych przez wójta pod obrady Rady Gminy oraz projekty
zarządzeń wójta,
2) opracowują
projekty planów społeczno-gospo-darczego rozwoju gminy i budżetu gminy
w części dotyczącej ich zakresu działania,
3) opracowują
programy, prognozy, analizy, oceny oraz sprawozdania w ramach prowadzonych
spraw,
4) wnioskują
i podejmują przedsięwzięcia organizacyjno-techniczne i ekonomiczne w celu
prawidłowego rozwoju dziedzin należących do zakresu czynności,
5) współdziałają
w zakresie wykonywanych zadań z innymi komórkami Urzędu oraz z innymi
jednostkami i instytucjami,
6) rozpatrują
i załatwiają interpelacje i wnioski radnych oraz skargi i wnioski obywateli,
7) prowadzą
zbiór przepisów i innych aktów prawnych dotyczących zakresu czynności,
8) usprawniają
organizację, metody i formy pracy,
9) zapewniają
obsługę kancelaryjno-techniczną właściwych komisji Rady oraz innych komitetów i
zespołów,
10) przygotowują projekty decyzji
administracyjnych.
§
12
1. Czynności
kancelaryjne w Urzędzie, obieg korespondencji i zasady podpisywania pism
reguluje instrukcja kancelaryjna.
2. Bieg
dokumentów zawierających informacje niejawne określa odrębna instrukcja.
3. Podział
rzeczowy akt na stanowiskach pracy łącznie z projektem zakresów czynności
określa kierownictwo Urzędu na podstawie jednolitego rzeczowego wykazu akt w
urzędach administracji samorządowej.
4. Obowiązujące
zarządzenia wewnętrzne, informacje i zawiadomienia podawane są do
wiadomości pracowników zgodnie z przyjętymi w Urzędzie zasadami obiegu
informacji.
§
13
Czynności o charakterze
przygotowawczym i techniczno-kancelaryjne są wykonywane na poszczególnych stanowiskach
we własnym zakresie.
§
14
W celu właściwego przekazu
informacji oraz zawiadamiania obywateli o zasadach pracy Urzędu w jego siedzibie
znajdują się:
–
tablica ogłoszeń
urzędowych,
–
tablica informacyjna
o godzinach pracy Urzędu i dniach przyjęć interesantów przez wójta w
sprawach skarg i wniosków,
–
tablice informacyjne
o rozmieszczeniu stanowisk pracy w Urzędzie oraz tabliczki przy drzwiach lokali
biurowych wyszczególniające: nazwisko i imię pracownika, stanowisko służbowe,
skrócony zakres działania i osobę zastępującą w razie nieobecności,
–
tablice informacyjne
dla interesantów określające tryb, zasady postępowania, niezbędne dokumenty,
terminy i opłaty przy załatwianiu ważniejszych spraw w Urzędzie.
§ 15
Uchwały Rady Gmin, zarządzenia wójta
i inne akty podlegają ogłoszeniu w formie prawem przewidzianej oraz podaje się
je do wiadomości mieszkańców gminy poprzez:
– wywieszenie
obwieszczeń (ogłoszeń) na tablicy informacyjnej w Urzędzie,
– ogłaszanie
na zebraniach samorządu wiejskiego.
§ 16
Referaty i zespoły problemowe
prowadzą sprawy w zakresach określonych przez zadania poszczególnych
stanowisk w ramach komórki organizacyjnej.
Referat Rozwoju i Zasobów Komunalnych
a) na
stanowisku ds. planowania przestrzennego i architektury prowadzone są
następujące sprawy związane z zagospodarowaniem przestrzennym gminy, a w
szczególności:
1) sporządzanie projektów miejscowych planów
zagospodarowania przestrzennego,
2) udostępnianie projektów miejscowych planów
zagospodarowania przestrzennego do publicznego wglądu i popularyzacja ich
treści,
3) uzgadnianie projektów planów miejscowych
z zainteresowanymi organami administracji państwowej oraz innymi
instytucjami,
4) dokonywanie okresowej oceny skutków zmian w
zagospodarowaniu przestrzennym wynikających z realizacji planu miejscowego oraz
oceny aktualności tego planu,
5) wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i
zagospodarowania terenu,
6) sporządzanie rejestru wydanych decyzji o
warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
7) przyjmowanie zgłoszeń o rozbiórce obiektu
budowlanego,
8) wydawanie pozwoleń na budowę,
9) przenoszenie pozwolenia na budowę na innego
inwestora,
10) przyjmowanie
zawiadomień o oddaniu obiektu budowlanego do użytku,
11) wydawanie
czasowych pozwoleń na użytkowanie obiektów budowlanych,
12) udzielanie
zgody na zmianę sposobu użytkowania obiektu budowlanego,
b) na
stanowisku ds. inwestycji komunalnych prowadzone są następujące sprawy:
1) ocena
potrzeb rozwoju urządzeń komunalnych oraz ustalanie kierunków i sposobów
zaspokajania potrzeb w zakresie:
– wodociągowania
i kanalizacji,
– telefonizacji
i gazyfikacji,
– oświetlenia,
2) działania
związane z budową, modernizacją i remontami urządzeń komunalnych w zakresie
jw.,
3) nadzór nad
remontami prowadzonymi w obiektach komunalnych,
c) na stanowisku
ds. gospodarki komunalnej i dróg prowadzone są sprawy z zakresu gospodarki
komunalnej i dróg, a w szczególności:
1) tworzenie i utrzymanie terenów zielonych,
2) opieka nad miejscami pamięci narodowej,
3) wynikające z przepisów o cmentarzach i chowaniu
zmarłych,
4) wynajmowanie lokali i ustalanie czynszu najmu,
5) związane z budowaniem i utrzymaniem grzebowisk
zwierząt,
6) nadzór nad konserwacją i utrzymaniem
oświetlenia drogowego,
7) przygotowywanie materiałów w sprawie
nazewnictwa ulic,
8) nadawanie
numeracji porządkowej budynków,
9) ustalanie potrzeb oraz zlecanie opracowań
geodezyjnych i kartograficznych,
10) opiniowanie
w sprawie przebiegu dróg powiatowych, ustalanie przebiegu dróg gminnych oraz
zaliczanie drogi do kategorii dróg gminnych,
11) wydawanie
zezwoleń na lokalizowanie w pasie drogowym obiektów niezwiązanych z gospodarką
drogową i na zajmowanie pasa drogowego, orzekanie o przywrócenie pasa drogowego
do stanu poprzedniego w razie jego naruszenia w odniesieniu do dróg gminnych
oraz wymierzanie opłat i kar pieniężnych za zajęcie pasa drogowego,
12) uzgadnianie
lokalizacji obszarów, w których pobiera się opłaty za parkowanie pojazdów,
ustalanie ich wysokości i sposobu pobierania,
d) na
stanowisku ds. rolnictwa i ochrony środowiska prowadzone są następujące sprawy:
1) wnioskowanie
o zgodę na przeznaczenie gruntów rolnych i leśnych na cele nierolnicze i nieleśne,
2) sporządzanie
i zatwierdzanie projektów programów rolniczych i leśnych wykorzystania gruntów,
3) wykładanie
projektów jw. do wglądu miejscowej ludności,
4) współdziałanie
z dzierżawcą obwodu łowieckiego w zagospodarowaniu terenów łowieckich,
5) prowadzenie
rejestru i nadzoru nad działalnością spółek leśnych,
6) czynności
związane ze spisem rolnym,
7) wymiana
materiału siewnego,
8) nadzór nad
urządzeniami melioracyjnymi,
9) wydawanie
zezwoleń na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości (w przypadku,
gdy nieruchomość ta jest wpisana do rejestru zabytków za zgodą konserwatora
zabytków),
10) wymierzanie
kar za samowolne usuwanie drzew i krzewów,
11) zapewnianie
warunków niezbędnych do ochrony środowiska przed odpadami oraz dbanie
o utrzymanie porządku i czystości,
12) sporządzanie
wniosków do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej o
dotację lub pożyczki,
13) na
zlecenie Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa – dzierżawa nieruchomości
dawnego Państwowego Funduszu Ziemi,
e) na
stanowisku ds. administracyjno-pomocniczych referatu prowadzone sprawy:
1) prowadzenie
kancelarii RRZK,
2) przygotowywanie
dokumentów administracyjnych przekazywanych przez stanowiska merytoryczne
referatu,
3) przygotowywanie
poczty referatu do wysyłki,
4) udzielanie
informacji interesantom i kierowanie ich do właściwych pracowników
merytorycznych referatu,
5) prowadzenie
i aktualizacja podręcznych materiałów informacyjno-adresowych dla potrzeb referatu
oraz tablic urzędowych i informacyjnych referatu,
6) obsługa
techniczno-biurowa narad, zebrań i przetargów prowadzonych przez pracowników
merytorycznych referatu,
7) prowadzenie
archiwum referatu w zakresie budownictwa indywidualnego i inwestycji budżetu,
8) prowadzenie
rejestrów decyzji, postanowień i innych aktów administracyjnych wydawanych
przez referat.
Referat Finansów i Budżetu
a) na
stanowisku ds. księgowości podatkowej prowadzone są sprawy następujące w
zakresie:
1) pobór
łącznego zobowiązania pieniężnego od osób fizycznych i osób prawnych,
2) nadzorowanie
inkasa i łącznego zobowiązania pieniężnego,
3) wykonywanie
zadań w zakresie egzekucji należności z tyt. łącznego zobowiązania pieniężnego
od osób fizycznych i prawnych,
– bieżąca
analiza sald zaległości i nadpłat,
– bieżące
wystawienie upomnień i tytułów wykonawczych,
– bieżąca
aktualizacja tytułów wykonawczych itp.
– bieżące
odnotowywanie na kartach kontowych dat wysłanych w ubiegłych latach i roku
bieżącym upomnień oraz informacji na temat wystawionych tytułów wykonawczych,
jeżeli objęte nimi zaległości nie zostały zlikwidowane,
4) bieżące
księgowanie przypisów, odpisów i wpłat łącznego zobowiązania pieniężnego od
osób fizycznych i prawnych w urządzeniach księgowych zgodnie z obowiązującymi
przepisami,
5) czuwanie
nad terminowym odprowadzeniem przyjętych przez sołtysów (inkasentów) sum do
banków lub kasy Urzędu,
6) uzgadnianie
sum przypisów i odpisów z rejestrami wymiarowymi i dokonywanie odpowiednich
adnotacji przewidzianych przepisami,
7) ewidencja dla każdego sołtysa w celu obliczenia
należytego sołtysom wynagrodzenia zgodnie z obowiązującymi przepisami,
8) ewidencja wpływów do wyjaśnienia i postępowanie
wyjaśniające tychże sum zgodnie z obowiązującymi przepisami,
9) rozliczanie łącznego zobowiązania pieniężnego
na poszczególne należności na zasadach i w terminach przewidzianych
obowiązującymi przepisami,
10) księgowanie
i wykonywanie innych zadań w zakresie egzekucji należności z tyt. łącznego
zobowiązania pieniężnego,
b) na
stanowisku ds. księgowości budżetowej (wydatki i dochody) prowadzone są
następujące sprawy:
1) w pełnym
zakresie księgowość syntetyczna i analityczna wydatków, dochodów
jednostki, tzn. Urzędu Gminy, wraz z dekretacją wg obowiązującego planu kont,
2) karty
ilościowo-wartościowe magazynów i rozliczenie,
3) sprawdzanie,
czy wszystkie zapisy w raportach kasowych są zgodne z załączonymi dowodami
przychodowymi i rozchodowymi oraz sprawdzanie podsumowań i ciągłości sald,
4) sporządzanie
sprawozdań o dochodach i wydatkach w obowiązujących terminach,
5) dekretacja
i księgowanie w pełnym zakresie funduszu świadczeń socjalnych, sum depozytowych
oraz funduszu ochrony środowiska,
c) na
stanowisku ds. księgowości pozabudżetowej prowadzone są następujące sprawy:
1) w pełnym
zakresie księgowość syntetyczna i analityczna środka specjalnego z
wyszczególnieniem na przedszkola w Miękini, Mrozowie, wraz z dekretacją wg obowiązującego zakładowego planu
kont,
2) rozliczanie
kwitariuszy przychodowych K-104 oraz rozliczanie magazynów w poszczególnych
przedszkolach,
3) księgi
inwentarzowe jednostki samorządowej, tj. Urzędu, i środków specjalnych,
4) księgi
inwentarzowe środków trwałych Urzędu,
5) rozliczanie
inwentaryzacji,
d) na
stanowisku ds. płacowych prowadzone są sprawy:
1) sporządzanie
list płac,
2) naliczanie
wynagrodzeń,
3) naliczanie
zasiłków i potrąceń,
4) rozliczenie
podatku dochodowego od osób fizycznych,
e) na
stanowisku ds. rozliczeń ZUS prowadzone są sprawy:
1) składek na
ubezpieczenia społeczne w programie płatnik
– ubezpieczenie
emerytalno-rentowe,
– ubezpieczenie
chorobowe,
– ubezpieczenie
wypadkowe,
2) ewidencja
dla celów ubezpieczenia społecznego,
3) rozliczenia
z ZUS-em,
4) rozliczenie
składek na ubezpieczenia społeczne z tyt. umów zleceń,
f) na
stanowisku ds. obsługi kasy prowadzone są następujące sprawy:
1) prowadzenie
kasy,
2) ewidencja i
kontrola wykorzystania druków ścisłego zarachowania:
– czeków,
– kwitariuszy,
– świadectw
pochodzenia zwierząt,
g) na
stanowisku do spraw wymiaru i opłat (osoby fizyczne) prowadzone są następujące
sprawy:
1) wymiar
zobowiązań pieniężnych oraz podatków i opłat od podatników w zakresie
ustalonym właściwymi przepisami,
2) stosowanie
ulg podatkowych,
3) umarzanie
należności podatkowej,
4) bieżące
prowadzenie rejestru przypisów i odpisów łącznego zobowiązania pieniężnego,
h) na
stanowisku do spraw wymiaru i opłat lokalnych (osoby prawne) prowadzone są
następujące sprawy:
1) podatek VAT
od towarów i usług,
2) podatek od
środków transportowych,
3) pomoc przy
wymiarze zobowiązań pieniężnych.
Zespół do spraw Obywatelskich
a) Kierownik
Urzędu Stanu Cywilnego prowadzi sprawy związane z aktami stanu cywilnego oraz
sprawy związane z wydawaniem dowodów osobistych,
b) na
stanowisku ds. ewidencji ludności prowadzone są następujące sprawy:
1) przyjmowanie
zgłoszeń meldunkowych na pobyt stały i czasowy, prowadzenie ewidencji w tym
zakresie, dokonywanie zameldowania oraz wydawanie decyzji administracyjnych w
sprawach wymeldowania,
2) zakładanie
i prowadzenie kart osobowych mieszkańców i ich aktualizacja oraz sprawy
związane z systemem PESEL,
3) udzielanie
informacji adresowej,
4) sporządzanie
spisów wyborców, zaświadczeń o prawie do głosowania,
c) na
stanowisku ds. wojskowych i OC prowadzone są sprawy związane z obronnością
kraju i obrony cywilnej, a w szczególności:
1) rejestracja
i ewidencja przedpoborowych z terenu gminy,
2) wydawanie
decyzji o konieczności sprawowania przez żołnierza bezpośredniej opieki nad
członkiem rodziny, prowadzeniu gospodarstwa rolnego, uznanie żołnierza za
jedynego żywiciela rodziny,
3) prowadzenie
rejestru i przechowywanie pism tajnych i poufnych,
4) planowanie
zadań obrony cywilnej,
5) prowadzenie
magazynu sprzętu OC,
6) nakładanie
na mieszkańców obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obronności
kraju,
7) nadzór
jednostek organizacyjnych gminy w zakresie prowadzonych spraw,
d) na
stanowisku ds. obsługi Rady Gminy i Zarządu prowadzone są następujące sprawy:
1) przygotowywanie
projektów planów pracy i projektów porządku dziennego,
2) przedstawianie
projektów uchwał, zarządzeń i innych dokumentów,
3) przygotowanie
materiałów na posiedzenia oraz zapewnienie ich terminowego doręczenia,
4) zabezpieczenie właściwych warunków
przeprowadzenia sesji, zebrań, posiedzeń, spotkań itp.,
5) sporządzanie protokołów z sesji, posiedzeń,
zebrań itp.,
6) opracowywanie sprawozdań i informacji z
działalności Rady, jej organów i Zarządu,
7) rejestr uchwał i innych aktów,
8) rejestr wniosków i interpelacji,
9) organizowanie szkoleń radnych i członków komisji,
10) współorganizowanie
zebrań wiejskich,
e) na stanowisku ds. ewidencji działalności
gospodarczej i rozliczeń prowadzone są następujące sprawy:
1) wydawanie i
cofanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
2) uchwalanie
zasad usytuowania miejsc sprzedaży napojów alkoholowych,
3) rozliczenia
z tytułu opłat za zezwolenie na sprzedaż napojów alkoholowych,
4) przygotowywanie
projektu i realizacja gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów
alkoholowych,
5) ewidencja
działalności gospodarczej,
6) rejestracja
i kontrola wniosków o dodatki mieszkaniowe,
7) występowanie
o dotacje z tytułu wypłaconych dodatków mieszkaniowych,
f) na stanowisku ds. zamówień publicznych
prowadzone są następujące sprawy:
1) rejestr
zamówień publicznych,
2) przygotowywanie
dokumentacji przetargowej,
3) kontrola
realizacji zamówienia publicznego.
Zespół Organizacyjno-Gospodarczy
a) na stanowisku ds. kancelaryjnych prowadzone są
sprawy związane z obsługą sekretarską kierownictwa Urzędu, a w szczególności:
1) prowadzenie kancelarii Urzędu,
2) przyjmowanie, wysyłanie i rozdzielanie korespondencji
oraz prowadzenie jej ewidencji,
3) obsługa techniczno-biurowa narad i zebrań
prowadzonych przez wójta,
4) czynności związane z załatwianiem skarg i
wniosków, w tym prowadzenie rejestru i ewidencji, nadzór nad terminowym
załatwianiem skarg i wniosków,
5) obsługa łącznic telefonicznych i teleksowych
oraz powielarni, prowadzenie dokumentacji w tym zakresie,
6) udzielanie informacji interesantom i kierowanie
ich do właściwych komórek organizacyjnych Urzędu,
7) prowadzenie i aktualizacja podręcznych
materiałów informacyjno-adresowych dla potrzeb Urzędu oraz urzędowych tablic
informacyjnych,
b) na stanowisku ds. administracyjno-gospodarczych
prowadzone są sprawy związane z obsługą Urzędu oraz zapewnieniem prawidłowych
warunków jego funkcjonowania, a w szczególności:
1) prenumerata czasopism oraz zaopatrywanie Urzędu
w wydawnictwa specjalistyczne i fachowe,
2) sprawy BHP,
ochrony mienia i socjalne,
3) rejestr pieczęci urzędowych oraz nadzór nad ich
przechowywaniem,
4) zaopatrywanie Urzędu w materiały biurowe,
kancelaryjne i pieczęcie,
5) prowadzenie magazynu materiałów biurowych,
6) sprawy związane z bieżącymi remontami oraz
konserwacją pomieszczeń i inwentarza biurowego, organizowanie konserwacji i
napraw maszyn biurowych,
7) gospodarka drukami i formularzami,
8) ewidencja środków w użytkowaniu i wartości
niematerialnych w Urzędzie,
9) nadzór nad utrzymaniem porządku i czystości w pomieszczeniach
budynku, dekorowanie budynku,
10) nadzór nad
pracą pracowników technicznych Urzędu,
11) prowadzenie
zakładowego archiwum,
b) na
stanowisku ds. administracji siecią komputerową prowadzone są sprawy związane
z:
1) komputeryzacją
Urzędu,
2) szkoleniem
pracowników w zakresie obsługi komputerów,
3) bieżącą
konserwacją sprzętu komputerowego,
c) na
stanowisku ds. kadr prowadzone są sprawy związane z obsługą spraw pracowniczych
Urzędu i jednostek organizacyjnych niewyodrębnionych, a w
szczególności:
1) prowadzenie
teczek akt pracowników,
2) sporządzanie
angaży,
3) bieżące informowanie pracownika ds. płac o zmianach w stosunku pracy,
d) na
stanowisku ds. gospodarowania mieniem gminnym prowadzone są następujące sprawy
związane:
1) z
komunalizacją mienia Skarbu Państwa,
2) z
dysponowaniem gruntami komunalnymi w formie:
a) sprzedaży,
b) oddawania w
użytkowanie wieczyste,
c) oddawania
w trwały zarząd,
d) dzierżawy,
e) użyczania,
f) zamiany
gruntów,
3) z
zatwierdzaniem projektów podziału nieruchomości,
4) rozgraniczanie
oraz scalenia i podziały nieruchomości.
Referat Oświaty Kultury i Sportu
a) na
stanowisku ds. administracyjno-gospodarczych oświaty, kultury i sportu
prowadzone są sprawy związane ze sprawowaniem nadzoru i koordynacją
działalności placówek oświaty, kultury i sportu (ROKS), a w szczególności:
1) współdziałanie
z dyrektorami (pracownikami) placówek w:
– opracowywaniu planów rozwoju,
sieci i wyposażenia ROKS,
– organizowaniu
udziału podmiotów gospodarczych, fundacji, instytucji oraz organizacji społecznych
w poprawie warunków materialnych pracy i działalności ROKS,
– zagospodarowaniu,
utrzymaniu i remontach obiektów ROKS,
2) kontrola
organizacji wypoczynku dzieci i młodzieży szkolnej prowadzonego przez
wszystkich organizatorów na terenie gminy,
3) koordynacja
działalności wszystkich typów szkół na terenie gminy,
4) wnioskowanie
o wprowadzenie zmian w organizacji ROKS,
5) podejmowanie
czynności na rzecz zapewnienia świadczeń i wyposażenia materialno-technicznego
dla ROKS,
6) przyjmowanie
i przekazywanie nieruchomości oraz przygotowywanie umów dzierżawnych lub najmu
budynków i pomieszczeń dla ROKS,
7) nadzór nad działalnością placówek szkolnych
w zakresie dożywiania i dowożenia dzieci oraz organizowania wypoczynku,
8) egzekwowanie przepisów o obowiązku szkolnym,
9) działanie w zakresie spraw socjalno-bytowych
pracowników ROKS,
b) na
stanowisku ds. ewidencji i rozliczeń placówek oświaty, kultury i sportu (ROKS) prowadzone są sprawy związane z bieżącą
ewidencją i rozliczaniem finansowo-gospodarczym placówek oświaty, kultury i
sportu, a w szczególności:
1) prowadzenie ewidencji środków w użytkowaniu
i wartości niematerialnych ROKS,
2) bieżąca rejestracja wydatków poszczególnych
placówek ROKS.
Załącznik
nr 1 do regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy w Miękini (poz. 1128)
PODZIAŁ ZADAŃ POMIĘDZY KIEROWNICTWO URZĘDU GMINY W
MIĘKINI
I. Wójt wykonuje zadania określone w ustawie o
samorządzie gminnym oraz innych przepisach określających status wójta. Wójt
pełni funkcje reprezentacyjne, utrzymuje kontakty ze społeczeństwem, wyborcami.
Wójt jest przełożonym służbowym wszystkich pracowników Urzędu.
II. Sekretarz
gminy zajmuje się problemami organizacji Urzędu, planowania pracy oraz obsługi
interesantów.
Do
zadań sekretarza gminy należy w szczególności:
1) opracowywanie projektów regulaminu
organizacyjnego, zakresu czynności poszczególnych referatów i stanowisk,
zakresu kompetencji kierowników oraz kontrola realizacji tych postanowień,
2) nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie,
inicjowanie usprawnień, upowszechnianie nowoczesnych metod organizacji pracy,
3) prowadzenie kontroli wewnętrznej Urzędu,
4) składanie wniosków w zakresie gospodarki
etatami i funduszem płac Urzędu,
5) opiniowanie
spraw związanych z zawieraniem i rozwiązywaniem stosunku pracy z
pracownikami Urzędu, udzielaniem urlopów, zwolnień, awansowaniem i nagradzaniem
pracowników,
6) analiza
polityki kadrowej Urzędu,
7) prowadzenie
spraw związanych z doskonaleniem kadr Urzędu.
III. Skarbnik
gminy zajmuje się problemami ekonomiczno-finansowymi gminy oraz obsługą
finansowo-księgową gminy i Urzędu.
Do zadań skarbnika gminy należy w szczególności:
1) bezpośrednie kierowanie pracą
referatu finansowego i budżetu,
2) organizowanie i doskonalenie
wewnętrznej informacji ekonomicznej w gminie,
3) organizacja
i czuwanie nad prawidłowym obiegiem informacji i dokumentacji finansowej,
4) kierowanie
rachunkowością Urzędu,
5) opracowywanie
analiz gospodarki finansowej gminy oraz wynikających z nich wniosków,
6) dekretacja
otrzymanych dokumentów finansowych, zatwierdzanie dokumentów księgowych do wypłaty,
7) przygotowywanie
projektów budżetu gminy,
8) opracowywanie
projektów planów i wykorzystania funduszy gminnych.
Załącznik
nr 2 do regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy w Miękini (poz. 1128)
REGULAMIN OBSŁUGI PRAWNEJ URZĘDU GMINY W MIĘKINI
§
1
Sprawy organizacyjne
1. Obsługa
prawna Urzędu wykonywana jest przez radcę prawnego zatrudnionego w zespole
organizacyjno-gospodarczym.
2. Na
drzwiach radcy prawnego umieszczona jest informacja o dniach i godzinach
przyjmowania pracowników w sprawach wymagających opinii prawnej.
3. Radca
prawny jest niezależny w wydawaniu opinii i nie wolno wydawać mu poleceń o
sposobie lub treści wydawania opinii.
4. Radcy
prawnemu należy zabezpieczyć pełną obsługę administracyjną, niezbędne
wydawnictwa, podręczniki i materiały biurowe.
5. Radca
prawny posługuje się pieczęcią imienną.
§
2
Zadania ogólne radcy prawnego
1. Udzielanie
opinii i porad oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa.
2. Udzielanie
informacji o:
– zmianach w
obowiązującym stanie prawnym w zakresie działalności Urzędu,
– uchybieniach
w zakresie przestrzegania prawa i skutkach tych uchybień.
3. Uczestniczenie w rokowaniach, których celem
jest nawiązanie, zmiana lub rozwiązanie stosunku prawnego.
4. Uczestnictwo w sesjach Rady Gminy.
§
3
Zadania szczegółowe radcy prawnego
1. Wydawanie
opinii pisemnych w sprawach:
– projektów uchwał Rady Gminy, Zarządu oraz
zarządzeń wójta,
– skomplikowanych,
– zawarcia
umowy długoterminowej lub nietypowej albo dotyczącej przedmiotu o znacznej wartości,
– rozwiązania
z pracownikiem stosunku pracy bez wypowiedzenia,
– odmowy
uznania zgłoszonych roszczeń,
– związanych
z postępowaniem przed organami orzekającymi,
– zawarcia i
rozwiązania umowy z kontrahentem zagranicznym,
– zawarcia
ugody w sprawach majątkowych,
– umorzenia
wierzytelności.
2. Przygotowywanie
zawiadomień organu powołanego do ściągania przestępstw o stwierdzeniu
przestępstwa ściganego z urzędu.
§
4
Opinie prawne
1. Opinie
prawne wydawane są na pisemny wniosek.
2. Do wniosku
należy dołączyć niezbędne dokumenty, przedstawiając je we wniosku o opinię.
Dokumenty kompletowane są zgodnie ze wskazaniami radcy prawnego.
3. Wniosek o
wydanie opinii prawnej winien zawierać przedmiot wątpliwości i wyraźnie
sprecyzowane pytanie.
4. Opinia
prawna winna być wydana w ciągu 7 dni, a w sprawach szczególnie skomplikowanych
– 14 dni.
5. Porada prawna niewymagająca
analizy źródeł udzielana jest niezwłocznie, w formie ustnej.
6. Radca
prawny zobowiązany jest poinformować przełożonego o niezasięganiu opinii
prawnej w sprawach wymienionych w § 3.
7. Radca
prawny jest uprawniony do domagania się wszelkich wyjaśnień oraz dokumentów
mających związek ze sprawą. Wyjaśnienia i treść dokumentów zebranych przez
radcę prawnego stanowią tajemnicę służbową.
§
5
Reprezentacja przed urzędami i
organami orzekającymi
1. Radca prawny samodzielnie prowadzi sprawy
przed sądami polskimi.
2. Wszelką dokumentację do sprawy przygotowuje
właściwy pracownik.
§
6
Zlecanie doraźnych usług prawnych
W przypadku gdy
zachodzą okoliczności uniemożliwiające radcy prawnemu prowadzenie sprawy lub
wydanie opinii, Urząd może zlecić wydanie opinii lub prowadzenie sprawy radcy
prawnemu z zewnątrz.
Za okoliczności
uniemożliwiające prowadzenie sprawy uważa się m.in. chorobę lub urlop radcy
prawnego.
§
7
Obsługa administracyjna radcy
prawnego
Obsługę administracyjną radcy
prawnego wykonuje pracownik ds. kancelaryjnych.
Załącznik
nr 3 do regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy w Miękini (poz. 1128)
REGULAMIN KONTROLI WEWNĘTRZNEJ W URZĘDZIE GMINY W
MIĘKINI
§
1
Regulamin określa zakres i tryb
przeprowadzania kontroli wewnętrznej w Urzędzie.
§ 2
1. Wójt
sprawuje ogólny nadzór nad skutecznością działania systemu kontroli
wewnętrznej.
2. Do
osobistej decyzji wójta należy wykorzystanie ustaleń kontroli wewnętrznej.
§ 3
Celem kontroli wewnętrznej jest
badanie prawidłowości realizacji zadań i efektywności działania,
a w szczególności:
1) badanie
zgodności kontrolowanego postępowania z obowiązującymi przepisami prawa,
2) badanie efektywności
działania i realizacji zadań wynikających z planu rozwoju i budżetu gminy,
3) ustalenie
przyczyn i skutków stwierdzonych nieprawidłowości,
4) wskazywanie
sposobów i środków umożliwiających likwidację stwierdzonych nieprawidłowości,
5) zapobieganie
niekorzystnym zjawiskom w działalności Urzędu, inicjowanie kierunków
prawidłowego działania.
§ 4
W celu zapewnienia skuteczności
kontroli wewnętrznej należy:
1) ustalić
zakres i rodzaj decyzji, do podejmowania których zostaną upoważnieni
poszczególni pracownicy,
2) wprowadzić
należyty system dokumentacji i ewidencji, zwłaszcza system obiegu dokumentów,
3) sprawdzać
stan składników majątkowych, zapewnić ich należytą ochronę.
§
5
Czynności związane ze sprawowaniem
kontroli wewnętrznej w zakresie powierzonych zadań wykonują z urzędu:
1) wójt gminy,
2) sekretarz
gminy,
3) skarbnik,
4) kierownicy
poszczególnych jednostek organizacyjnych.
§
6
Ustala się następujące rodzaje kontroli
wewnętrznej:
1) wstępną – obejmującą badanie zamierzonych
dyspozycji i czynności przed ich dokonaniem oraz projektów umów, porozumień i
innych dokumentów powodujących powstanie zobowiązań,
2) bieżącą – obejmującą czynności i operacje w
toku wykonywania oraz prawidłowość zabezpieczenia składników majątkowych,
3) następczą – obejmującą badanie stanu
faktycznego i dokumentów odzwierciedlających czynności już dokonane.
§
7
1. Z kontroli
następczej kontrolujący sporządza protokół lub inny dokument (notatkę
służbową).
2. W razie ujawnienia nieprawidłowości w toku
wykonywania kontroli wstępnej kontrolujący:
– zwraca bezzwłocznie nieprawidłowo sporządzone
dokumenty z wnioskiem o dokonanie zmian lub uzupełnień,
– odmawia podpisu dokumentów nierzetelnie
sporządzonych, nieprawidłowych lub dotyczących operacji sprzecznych z
przepisami,
– w razie ujawnienia nadużycia kontrolujący
obowiązany jest niezwłocznie zawiadomić o tym fakcie wójta oraz zabezpieczyć
dokumenty i przedmioty stanowiące dowód nadużycia.
§
8
Koordynatorem działalności kontroli
wewnętrznej w Urzędzie oraz jednostkach podporządkowanych jest sekretarz
gminy.
§
9
Protokół (sprawozdanie) z kontroli powinien
zawierać:
1) nazwę
stanowiska lub jednostki kontrolowanej,
2) imię,
nazwisko, stanowisko kontrolującego,
3) datę
rozpoczęcia i zakończenia kontroli,
4) określenie
przedmiotu kontroli,
5) ustalenia
kontroli,
6) wyszczególnienie
załączników,
7) miejsce i
datę sporządzenia protokołu oraz podpisy kontrolującego i kontrolowanego.
§
10
Na podstawie protokołu lub
sprawozdania z kontroli kontrolujący opracowuje projekt wystąpienia pokontrolnego,
które powinno zawierać:
– opis
stwierdzonych osiągnięć i nieprawidłowości,
– zalecenia,
– termin
wykonywania zaleceń i powiadomienia o sposobie ich realizacji.
§
11
Wystąpienie pokontrolne,
zatwierdzone przez wójta, przekazywane jest do kontrolowanej osoby, jednostki,
komórki organizacyjnej.
Załącznik
nr 4 do regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy w Miękini (poz. 1128)
Załącznik nr 5 do regulaminu organizacyjnego Urzędu
Gminy w Miękini (poz. 1128)
STRUKTURA STANOWISK PRACY URZĘDU
GMINY W MIĘKINI
Lp. |
Stanowisko kierownicze |
Referat lub
zespół |
Stanowiska
pracy |
Podporządkowanie |
Podstawa
zatrudnienia |
Etat |
1. |
– Wójt |
|
|
Rada Gminy |
Wybór |
1 |
2. |
– Sekretarz |
|
|
Wójt |
Powołanie |
1 |
3. |
– Skarbnik |
|
|
Wójt |
Powołanie |
1 |
4. |
|
Zespół ds. Organizacyjno- |
– ds. Kancelaryjnych |
Sekretarz |
Umowa o pracę |
1 |
5. |
|
-Gospodarczych (samodzielne stanowiska pracy) |
– ds. Kadrowych |
Sekretarz |
Umowa o pracę |
1 |
6. |
|
|
– ds.
Administracyjno-Kancelaryjnych Urzędu
Gminy |
Sekretarz |
Umowa o pracę |
1 |
7. |
|
|
– Radca prawny |
Sekretarz |
Umowa o pracę |
1 |
8. |
|
|
– Administrator Sieci Komputerowej |
Sekretarz |
Umowa o pracę |
1/2 |
9. |
|
|
– ds. Gospodarowania Mieniem Gminy |
Sekretarz |
Umowa o pracę |
1 |
10. |
|
|
– Sprzątaczka |
Pracownik ds. AKU |
Umowa o pracę |
1 |
11. |
|
|
– Stróż-Palacz |
Pracownik ds. AKU |
Umowa o pracę |
1 |
12. |
|
Zespół ds. Obywatelskich |
– Kierownik USC |
Sekretarz |
Umowa o pracę lub mianowanie |
1 |
13. |
|
|
– ds. Ewidencji Ludności |
Sekretarz |
Umowa o pracę |
1 |
14. |
|
|
– ds. Wojskowych i OC |
Sekretarz |
Umowa o pracę |
1 |
15. |
|
|
– ds. Zamówień Publicznych |
Sekretarz |
Umowa o pracę |
1 |
16. |
|
|
– ds. Obsługi Rady Gminy i Zarządu
Gminy |
Sekretarz |
Umowa o pracę |
1 |
17. |
|
|
– ds. Ewidencji Działalności
Gospodarczej
i Rozliczeń |
|
Umowa o pracę |
1 |
18. |
– Kierownik |
Referat Oświaty Kultury i Sztuki |
|
Sekretarz |
Umowa o pracę lub mianowanie |
1 |
19. |
|
|
– ds.
Administracyjno-Gospodarczych Oświaty,
Kultury i Sportu |
Kierownik referatu |
Umowa o pracę |
1 |
20. |
|
|
– ds. Ewidencji i Rozliczeń
Placówek Oświaty,
Kultury i Sportu |
Kierownik referatu |
Umowa o pracę |
1 |
21. |
– Kierownik |
Referat Rozwoju i Zasobów Komunalnych |
|
Sekretarz |
Umowa o pracę lub mianowanie |
1 |
22. |
|
|
– ds. Gospodarki Komunalnej i Dróg |
Kierownik referatu |
Umowa o pracę |
1 |
23. |
|
|
– ds. Planowania Przestrzennego i
Architektury |
Kierownik referatu |
Umowa o pracę |
1 |
24. |
|
|
– ds. Inwestycji Komunalnych |
Kierownik referatu |
Umowa o pracę |
1 |
25. |
|
|
– ds. Rolnictwa i Ochrony
Środowiska |
Kierownik referatu |
Umowa o pracę |
1 |
26. |
|
|
– ds. Administracyjno-Pomocniczych |
Kierownik referatu |
Umowa o pracę |
1 |
27. |
– Kierownik |
Referat Finansów i Budżetu |
|
Skarbnik |
Umowa o pracę lub mianowanie |
1 |
28. |
|
|
– ds. Wymiaru i Opłat Lokalnych |
Kierownik referatu |
Umowa o pracę |
2 |
29. |
|
|
– ds. Księgowości Podatkowej |
Kierownik referatu |
Umowa o pracę |
1 |
30. |
|
|
– ds. Księgowości Budżetowej |
Kierownik referatu |
Umowa o pracę |
2 |
31. |
|
|
– ds. Księgowości Pozabudżetowej |
Kierownik referatu |
Umowa o pracę |
1 |
32. |
|
|
– ds. Płacowych |
Kierownik referatu |
Umowa o pracę |
1 |
33. |
|
|
– ds. Rozliczeń ZUS |
Kierownik referatu |
Umowa o pracę |
1 |
34. |
|
|
– ds. Obsługi Kasy |
Kierownik referatu |
Umowa o pracę |
1 |
R A Z E M Administracja Urzędu Gminy wraz ze
sprzątaczką, stróżem-palaczem i obsługą straży pożarnych |
35,5 |
|||||
PLACÓWKI OŚWIATY I KULTURY FUNKCJONUJĄCE W RAMACH
REFERATU OŚWIATY, KULTURY I SPORTU |
||||||
35. |
Świetlice wiejskie |
– Świetlicowy |
Kierownik Referatu OKS |
Umowa o pracę |
13,00 |
|
36. |
|
– Stróż-Palacz |
Kierownik Referatu OKS |
Umowa o pracę |
1 |
|
37. |
|
– Konserwator |
Kierownik Referatu OKS |
Umowa o pracę |
1 |
|
38. |
|
– Sprzątaczka |
Kierownik Referatu OKS |
Umowa o pracę |
1 |
|
39. |
Biblioteki wiejskie |
– Bibliotekarz |
Kierownik Referatu OKS |
Umowa o pracę |
3,5 |
|
Razem: |
19,5 |
|||||
40. |
|
|
– Gminny Komendant Ochrony
Przeciwpożarowej |
Wójt |
Umowa o pracę |
1/4 |
41. |
|
|
– Konserwator Sprzętu i Środków
Transportowych |
Gminny Komendant Ochrony |
Umowa o pracę |
2 x 1/2 2 x 1/4 2 x 1/8 |
Razem: |
2 |