1099 UCHWAŁA
RADY POWIATU W LUBINIE z dnia 28 czerwca 2001 r. w sprawie zmian w statucie powiatu
lubińskiego Na podstawie art. 12 pkt
1 w związku z art. 2 ust. 4 oraz art. 40 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 5 czerwca
1998 r. o samorządzie powiatowym ( Dz. U. Nr 91, poz. 578, Nr 155, poz. 1014
z 2000 r. Nr 12, poz. 136, Nr 26, poz. 306, Nr 48, poz. 552, Nr 62 poz. 718,
Nr 88, poz. 985, Nr 91, poz. 1005, Nr 95, poz. 1041 z 2001 r. Nr 45, poz.
497) Rada Powiatu w Lubinie uchwala, co następuje: |
§1
W statucie powiatu lubińskiego
stanowiącym załącznik do uchwały nr IV/25/99 Rady Powiatu w Lubinie z dnia 21
stycznia 1999 r. w sprawie uchwalenia statutu powiatu lubińskiego wprowadza się
następujące zmiany:
I. W § 5 ust.
2 otrzymuje brzmienie:
„2. Do zakresu działań powiatu należy również zapewnienie
wykonywania określonych w usta-wach zadań i kompetencji kierowników powiatowych
służb inspekcji i straży”.
II. W § 7
dodaje się ustępy 3 i 4 w brzmieniu:
„3. Działalność
organów powiatu jest jawna. Ograniczenia jawności mogą wynikać wyłącznie z
ustaw.
4. Jawność obejmuje w szczególności prawo obywateli do uzyskiwania
informacji, wstępu na sesje rady powiatu i posiedzenia jej komisji oraz dostępu
do dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych”.
III. W § 9
pkt 2 otrzymuje brzmienie:
„2. wybór i odwołanie zarządu oraz ustalenie wynagrodzenia jego
przewodniczącego” oraz skreśla się dotychczasową treść pkt 9–11, oraz dodaje
się pkt 9–17 w brzmieniu:
„9) podejmowanie
uchwał w sprawie przyjęcia zadań z zakresu administracji rządowej oraz w
sprawie powierzenia zadań publicznych, o których mowa w § 5 statutu;
10) uchwalenie powiatowego programu zapobiegania
przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego;
11) uchwalenie powiatowego programu
przeciwdziałania bezrobociu oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy;
12) określenie wysokości sumy, do której Zarząd
może samodzielnie zaciągać zobowiązania;
13) podejmowanie uchwał w sprawach współpracy ze
społecznościami lokalnymi innych państw oraz przystępowania do międzynarodowych
zrzeszeń społeczności lokalnych;
14) podejmowanie uchwał w sprawie zasad udzielania
stypendium dla uczniów i studentów;
15) podejmowanie
uchwał w sprawach herbu powiatu i flagi powiatu;
16) ustalenie
zasad i trybu przeprowadzenia
konsultacji z mieszkańcami powiatu;
17) podejmowanie
uchwał w innych sprawach zastrzeżonych ustawami do kompetencji rady powiatu”.
IV. W § 11
ust. 3 skreśla się zdanie drugie i w to miejsce wpisuje zdanie:
„Przewodniczący
może wyznaczyć do wykonywania swoich zadań wiceprzewodniczącego, w przypadku
niewyznaczenia wiceprzewodniczącego zadania przewodniczącego wykonuje wiceprzewodniczący
najstarszy wiekiem”
oraz
dodaje się ust. 6 w brzmieniu:
„6. Niepodjęcie
uchwały, o której mowa w ust. 5, w ciągu miesiąca od dnia złożenia rezygnacji
przez przewodniczącego lub wiceprzewodniczącego jest równoznaczne z przy-
jęciem rezygnacji przez radę z upływem ostatniego dnia miesiąca, w którym
powinna być podjęta uchwała”.
V. Zmienia się
treść § 12 na:
„1. Rada powiatu obraduje na sesjach zwoływanych przez
przewodniczącego rady powiatu w miarę potrzeby, nie rzadziej jednak niż raz na
kwartał. Do zawiadomienia o zwołaniu sesji dołącza się porządek obrad wraz z
projektami uchwał”.
2. Rada powiatu może wprowadzić zmiany w porządku
bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady.
3. Pierwszą sesję nowo wybranej rady powiatu zwołuje przewodniczący rady poprzedniej kadencji w
ciągu 7 dni po ogłoszeniu zbiorczych wyników wyborów do rad na obszarze całego kraju lub w przypadku
wyborów przedterminowych w ciągu 7 dni po ogłoszeniu wyników wyborów do rady
powiatu.
4. Pierwszą
sesję nowo wybranej rady powiatu, do czasu wyboru przewodniczącego rady, prowadzi najstarszy wiekiem radny obecny
na sesji.
5. Na wniosek
zarządu lub co najmniej 1/4 ustawowego składu rady powiatu przewodniczący
obowiązany jest zwołać sesję w ciągu 7 dni od dnia złożenia wniosku. Wniosek o
zwołanie sesji powinien spełniać wymogi określone w ust. 1.
6. Do zmiany
porządku obrad sesji zwołanej w trybie określonym w ust. 5 stosuje się przepis
ust. 2, z tym że dodatkowo wymagana jest zgoda wnioskodawcy.
7. Na wniosek starosty przewodniczący rady powiatu
jest obowiązany wprowadzić do porządku obrad najbliższej sesji rady powiatu
projekt uchwały, jeżeli wnioskodawcą jest zarząd powiatu, a projekt wpłynął do
rady powiatu co najmniej 7 dni przed dniem rozpoczęcia sesji rady”.
VI. W § 17 skreśla się ust. 1 i zmienia numerację
od 1 do 4a ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„3. Udostępnianie
dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych, w tym protokołów z
posiedzeń organów powiatu i komisji rady powiatu, realizowane jest w komórce
organizacyjnej starostwa obsługującej radę powiatu i jej komisje.
Dokumenty udostępnia się na miejscu do wglądu”.
VII. W § 37 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„2. W skład
Komisji Rewizyjnej wchodzą radni, w tym przedstawiciele wszystkich klubów z
wyjątkiem radnych pełniących funkcję przewodniczącego i wiceprzewodniczącego
rady oraz będących członkami zarządu”.
VIII. W § 55
ust. 4 otrzymuje brzmienie:
„4. Zarząd
wykonuje zadania powiatu przy pomocy starostwa powiatowego oraz jednostek
organizacyjnych powiatu, w tym powiatowego urzędu pracy”.
Wykaz
jednostek organizacyjnych stanowi zał. nr 3 oraz dodaje się ust. 5, 6 i 7 w
brzmieniu:
„5. Kierownicy
powiatowych służb, inspekcji i straży wykonują określone w ustawach zadania i
kompetencje przy pomocy jednostek organizacyjnych komend i inspektorów”.
„6. Powiatową
administrację zespoloną stanowią:
1) starostwo
powiatowe,
2) powiatowy
urząd pracy, będący jednostką organizacyjną powiatu,
3) jednostki
organizacyjne stanowiące aparat pomocniczy kierowników powiatowych służb,
inspekcji i straży”.
„7. Organizację i zasady funkcjonowania jednostek organizacyjnych
powiatu określają regulaminy organizacyjne uchwalone przez zarząd powiatu,
chyba że przepisy odrębne stanowią inaczej”.
§2
Uchwała wchodzi w życie po upływie
14 dni od jej ogłoszenia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa
Dolnośląskiego.
PRZEWODNICZĄCY
RADY