1099

UCHWAŁA RADY POWIATU W LUBINIE

z dnia 28 czerwca 2001 r.

w sprawie zmian w statucie powiatu lubińskiego

       Na podstawie art. 12 pkt 1 w związku z art. 2 ust. 4 oraz art. 40 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym ( Dz. U. Nr 91, poz. 578, Nr 155, poz. 1014 z 2000 r. Nr 12, poz. 136, Nr 26, poz. 306, Nr 48, poz. 552, Nr 62 poz. 718, Nr 88, poz. 985, Nr 91, poz. 1005, Nr 95, poz. 1041 z 2001 r. Nr 45, poz. 497) Rada Powiatu w Lubinie uchwala, co następuje:

 

 

 


§1

W statucie powiatu lubińskiego stanowiącym załącznik do uchwały nr IV/25/99 Rady Powiatu w Lubinie z dnia 21 stycznia 1999 r. w sprawie uchwalenia statutu powiatu lubińskiego wprowadza się następujące zmiany:

I.   W § 5 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2.   Do zakresu działań powiatu należy również zapewnienie wykonywania określonych w usta-wach zadań i kompetencji kierowników powiatowych służb inspekcji i straży”.

II.  W § 7 dodaje się ustępy 3 i 4 w brzmieniu:

„3.   Działalność organów powiatu jest jawna. Ograniczenia jawności mogą wynikać wyłącznie z ustaw.

 4.   Jawność obejmuje w szczególności prawo obywateli do uzyskiwania informacji, wstępu na sesje rady powiatu i posiedzenia jej komisji oraz dostępu do dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych”.

III.  W § 9 pkt 2 otrzymuje brzmienie:

„2.   wybór i odwołanie zarządu oraz ustalenie wynagrodzenia jego przewodniczącego” oraz skreśla się dotychczasową treść pkt 9–11, oraz dodaje się pkt 9–17 w brzmieniu:

„9)  podejmowanie uchwał w sprawie przyjęcia zadań z zakresu administracji rządowej oraz w sprawie powierzenia zadań publicznych, o których mowa w § 5 statutu;

10) uchwalenie powiatowego programu zapobiegania przestępczości oraz ochrony bezpieczeństwa obywateli i porządku publicznego;

11) uchwalenie powiatowego programu przeciwdziałania bezrobociu oraz aktywizacji lokalnego rynku pracy;

12) określenie wysokości sumy, do której Zarząd może samodzielnie zaciągać zobowiązania;

13) podejmowanie uchwał w sprawach współpracy ze społecznościami lokalnymi innych państw oraz przystępowania do międzynarodowych zrzeszeń społeczności lokalnych;

14) podejmowanie uchwał w sprawie zasad udzielania stypendium dla uczniów i studentów;

15)  podejmowanie uchwał w sprawach herbu powiatu i flagi powiatu;

16)  ustalenie zasad i trybu przeprowadzenia  konsultacji z mieszkańcami powiatu;

17)  podejmowanie uchwał w innych sprawach zastrzeżonych ustawami do kompetencji rady powiatu”.

IV.   W § 11 ust. 3 skreśla się zdanie drugie i w to miejsce wpisuje zdanie:

„Przewodniczący może wyznaczyć do wykonywania swoich zadań wiceprzewodniczącego, w przypadku niewyznaczenia wiceprzewodniczącego zadania przewodniczącego wykonuje wiceprzewodniczący najstarszy wiekiem”

oraz dodaje się ust. 6  w brzmieniu:

„6.   Niepodjęcie uchwały, o której mowa w ust. 5, w ciągu miesiąca od dnia złożenia rezygnacji przez przewodniczącego lub wiceprzewodniczącego jest równoznaczne z przy-
jęciem rezygnacji przez radę z upływem ostatniego dnia miesiąca, w którym powinna być podjęta uchwała”.

V. Zmienia się treść § 12 na:

„1.   Rada powiatu obraduje na sesjach zwoływanych przez przewodniczącego rady powiatu w miarę potrzeby, nie rzadziej jednak niż raz na kwartał. Do zawiadomienia o zwołaniu sesji dołącza się porządek obrad wraz z projektami uchwał”.

2.  Rada powiatu może wprowadzić zmiany w porządku bezwzględną większością głosów ustawowego składu rady.

3.  Pierwszą sesję nowo wybranej rady powiatu zwołuje  przewodniczący rady poprzedniej kadencji w ciągu 7 dni po ogłoszeniu zbiorczych wyników wyborów do rad na  obszarze całego kraju lub w przypadku wyborów przedterminowych w ciągu 7 dni po ogłoszeniu wyników wyborów do rady powiatu.

4.  Pierwszą sesję nowo wybranej rady powiatu, do czasu wyboru  przewodniczącego rady, prowadzi najstarszy wiekiem radny obecny na sesji.

5.  Na wniosek zarządu lub co najmniej 1/4 ustawowego składu rady powiatu przewodniczący obowiązany jest zwołać sesję w ciągu 7 dni od dnia złożenia wniosku. Wniosek o zwołanie sesji powinien spełniać wymogi określone w ust. 1.

6.  Do zmiany porządku obrad sesji zwołanej w trybie określonym w ust. 5 stosuje się przepis ust. 2, z tym że dodatkowo wymagana jest zgoda wnioskodawcy.

7.  Na wniosek starosty przewodniczący rady powiatu jest obowiązany wprowadzić do porządku obrad najbliższej sesji rady powiatu projekt uchwały, jeżeli wnioskodawcą jest zarząd powiatu, a projekt wpłynął do rady powiatu co najmniej 7 dni przed dniem rozpoczęcia sesji rady”.

  VI. W § 17 skreśla się ust. 1 i zmienia numerację od 1 do 4a ust. 3 otrzymuje brzmienie:

„3.   Udostępnianie dokumentów wynikających z wykonywania zadań publicznych, w tym protokołów z posiedzeń organów powiatu i komisji rady powiatu, realizowane jest w komórce organizacyjnej starostwa obsługującej radę powiatu i jej komisje.

Dokumenty udostępnia się na miejscu do wglądu”.

 VII. W § 37 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„2.   W skład Komisji Rewizyjnej wchodzą radni, w tym przedstawiciele wszystkich klubów z wyjątkiem radnych pełniących funkcję przewodniczącego i wiceprzewodniczącego rady oraz będących członkami zarządu”.

VIII. W § 55 ust. 4 otrzymuje brzmienie:

„4.   Zarząd wykonuje zadania powiatu przy pomocy starostwa powiatowego oraz jednostek organizacyjnych powiatu, w tym powiatowego urzędu pracy”.

Wykaz jednostek organizacyjnych stanowi zał. nr 3 oraz dodaje się ust. 5, 6 i 7 w brzmieniu:

„5.   Kierownicy powiatowych służb, inspekcji i straży wykonują określone w ustawach zadania i kompetencje przy pomocy jednostek organizacyjnych komend i inspektorów”.

„6.   Powiatową administrację zespoloną stanowią:

1) starostwo powiatowe,

2) powiatowy urząd pracy, będący jednostką organizacyjną powiatu,

3) jednostki organizacyjne stanowiące aparat pomocniczy kierowników powiatowych służb, inspekcji i straży”.

„7.   Organizację i zasady funkcjonowania jednostek organizacyjnych powiatu określają regulaminy organizacyjne uchwalone przez zarząd powiatu, chyba że przepisy odrębne stanowią inaczej”.

§2

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od jej ogłoszenia i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

 

 

PRZEWODNICZĄCY RADY

 

MIROSŁAW PAWLAK