1046 UCHWAŁA
RADY GMINY W CHOJNOWIE z dnia 31 maja 2001 r. w
sprawie uchwalenia regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy w
Chojnowie Na podstawie art. 33
ust. 2, art. 40 ust. 2 pkt 2 i ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie
gminnym (Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74, Nr 58, poz. 261, Nr 106, poz.
496, Nr 132, poz. 622, z 1997 r. Nr 9, poz. 43, Nr 123, poz. 775, Nr
107, poz. 686, Nr 113, poz. 734, Nr 106, poz. 679, z 1998 r. Nr 155,
poz. 1014, Nr 162, poz. 1126, z 2000 r. Nr 26, poz. 306, Nr 48, poz.
552, Nr 26, poz. 306, Nr 88, poz. 985, Nr 62, poz. 718, Nr 95, poz. 1041
i Nr 91, poz. 1009) Rada Gminy uchwala, co następuje: |
§
1
Uchwala się regulamin organizacyjny
Urzędu Gminy w Chojnowie przedłożony przez Zarząd Gminy o treści jak w
załączniku do niniejszej uchwały.
§ 2
Traci moc uchwała Rady Gminy w
Chojnowie nr XXI/128/2000 z dnia 27 stycznia 2000 r. w sprawie uchwalenia
regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy w Chojnowie.
§
3
Uchwała wchodzi w życie po upływie
14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego i podlega
rozplakatowaniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy w Chojnowie.
PRZEWODNICZĄCY
RADY
GMINY
DARIUSZ MENDUS
Załącznik
do uchwały Rady Gminy w Chojnowie z dnia 31 maja 2001 r. (poz. 1046)
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
URZĘDU GMINY W CHOJNOWIE
I. Postanowienia ogólne
§ 1
Regulamin organizacyjny zwany dalej
„regulaminem” określa strukturę oraz zasady funkcjonowania Urzędu Gminy w
Chojnowie.
§ 2
1. urząd
Gminy Wiejskiej w Chojnowie, zwany dalej „urzędem” realizuje zadania:
1) własne, wynikające z ustawy z dnia 8 marca 1990
r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1998 r. Nr 16, poz. 95 z
późn. zm.),
2) zlecone z zakresu administracji rządowej,
3) przejęte na podstawie porozumień zawartych
z organami administracji rządowej i samorządowej.
§ 3
Urząd funkcjonuje na zasadach
jednoosobowego kierownictwa, służbowego podporządkowania, podziału uprawnień i
obowiązków oraz indywidualnej odpowiedzialności związanej z wykonywaniem i załatwianiem
spraw.
§ 4
1. Pracą
urzędu kieruje wójt przy pomocy zastępcy wójta, sekretarza gminy i skarbnika
gminy.
2. Wójt wykonuje uprawnienia zwierzchnika
służbowego w stosunku do pracowników urzędu.
3. W czasie nieobecności wójta zastępuje go
zastępca wójta, a podczas ich nieobecności sekretarz gminy.
4. Zastępca
wójta, sekretarz gminy i skarbnik gminy wykonują wyznaczone przez wójta zadania
i kompetencje w powierzonym zakresie, zapewniające sprawne funkcjonowanie
urzędu, warunki jego działania oraz organizację pracy. W tym zakresie nadzorują
działalność poszczególnych komórek organizacyjnych urzędu.
§
5
Komórkami organizacyjnymi Urzędu
Gminy są wydziały oraz samodzielne stanowiska pracy.
§
6
1. Pracą
Wydziału Organizacyjno-Prawnego kieruje sekretarz gminy.
2. Pracą
Wydziału Inwestycji, Rolnictwa, Geodezji i Gospodarki Gruntami kieruje
naczelnik wydziału.
3. Pracą
Wydziału Oświaty i Spraw Obywatelskich kieruje zastępca wójta.
4. Pracą
Wydziału Finansowo-Budżetowego kieruje skarbnik gminy.
5. Samodzielne
stanowiska organizują pracę we własnym zakresie.
6. W
przypadku nieobecności naczelnika wydziału zastępuje go wyznaczony przez wójta
pracownik.
7. Naczelnik
wydziału może załatwiać w imieniu wójta sprawy bieżące, należące do zakresu
działania wydziału, w tym wydawać decyzje administracyjne na podstawie
indywidualnego upoważnienia wójta.
III.
Struktura organizacyjna
§
7
1. W urzędzie
funkcjonują następujące wydziały:
a) Wydział
Organizacyjno-Prawny,
b) Wydział
Finansowo-Budżetowy,
c) Wydział
Inwestycji Rolnictwa, Geodezji i Gospodarki Gruntami,
d) Wydział
Oświaty i Spraw Obywatelskich.
2. W urzędzie
funkcjonują następujące samodzielne stanowiska pracy:
a) specjalista
ds. obsługi Rady Gminy,
b) główny
specjalista ds. rozwiązywania problemów alkoholowych i promocji gminy,
c) referent
ds. promocji.
3. W urzędzie
funkcjonuje pełnomocnik ochrony informacji niejawnych.
4. Szczegółową
organizację wewnętrzną wydziałów oraz zakresy czynności pracowników ustalają
zastępca wójta, skarbnik gminy, sekretarz gminy i naczelnik wydziału.
5. Zakres
czynności dla pracownika obsługi Rady Gminy określa wójt gminy w porozumieniu z
przewodniczącym Rady Gminy, a dla pozostałych stanowisk wójt gminy.
6. Nadzór nad
pracą wydziałów i samodzielnych stanowisk pracy sprawowany jest w sposób następujący:
a) wójt
nadzoruje pracę całości urzędu, z tym że samodzielne stanowiska i pełnomocnik
ochrony informacji niejawnych stanowią pion bezpośrednio podległy wójtowi,
b) zastępca
wójta sprawuje nadzór nad pracą całego urzędu pod nieobecność wójta, ponadto
sprawuje bezpośredni nadzór nad pracą Wydziału Oświaty i Spraw Obywatelskich,
c) sekretarz
gminy sprawuje nadzór nad pracą całego urzędu pod nieobecność wójta i zastępcy
wójta, ponadto sprawuje bezpośredni nadzór nad pracą Wydziału
Organizacyjno-Prawnego i Wydziału Inwestycji, Rolnictwa, Geodezji i
Gospodarki Gruntami oraz jest administratorem danych osobowych.
§
8
W urzędzie funkcjonują następujące
stanowiska kierownicze:
1) skarbnik
gminy,
2) sekretarz
gminy,
3) naczelnik
Wydziału Inwestycji, Rolnictwa, Geodezji i Gospodarki Gruntami.
§ 9
W urzędzie mogą funkcjonować stałe
lub doraźne powołane przez wójta kolegialne organy doradcze i opiniodawcze.
Skład osobowy oraz zakres działania i tryb funkcjonowania tych organów określa
wójt, o ile nie stanowią inaczej odrębne przepisy.
IV. Zakres działania wydziałów, stanowisk
samodzielnych i pełnomocnika ochrony
informacji niejawnych
§ 10
Wydziały i stanowiska samodzielne
prowadzą sprawy związane z realizacją zadań kompetencji Rady Gminy, Zarządu
Gminy i wójta.
§ 11
Do wspólnych zadań wydziałów i
samodzielnych stanowisk pracy należą:
1) opracowywanie
projektów planu zagospodarowania przestrzennego, programów gospodarczych,
strategii rozwoju, budżetu i uchwał Rady Gminy,
2) terminowa i
właściwa realizacja zadań,
3) współdziałania
z organami samorządowymi, organizacjami społeczno-politycznymi i zawodowymi,
4) współdziałanie
z organami administracji rządowej,
5) rozpatrywanie
i załatwianie skarg i wniosków obywateli oraz wniosków, zapytań oraz
interpelacji senatorów, posłów i radnych,
6) ocena i
kontrola działalności jednostek organizacyjnych podporządkowanych gminie,
7) przygotowywanie
okresowych ocen, analiz, informacji, sprawozdań oraz innych dokumentów wg
właściwości rzeczowej.
§
12
Do zadań Wydziału Organizacyjno-Prawnego należy:
1) prowadzenie
dokumentacji organizacyjnej Urzędu Gminy (statut, regulamin organizacyjny,
status sołectw),
2) organizacja
pracy oraz sprawnego i zgodnego z prawem funkcjonowania urzędu,
3) organizacja
obsługi interesantów, ze szczególnym uwzględnieniem osób starszych i
niepełnosprawnych,
4) wykonywanie
kontroli wewnętrznej w stosunku do wydziałów,
5) organizowanie
szkoleń pracowników,
6) prowadzenie
archiwum zakładowego,
7) prenumerata
prasy, czasopism i wydawnictw wraz z ich rozdziałem,
8) organizacja
i obsługa spotkań okolicznościowych wójta,
9) rejestrowanie
i przechowywanie umów długoterminowych oraz porozumień z organami administracji
rządowej,
10) obsługa
kancelaryjna Zarządu Gminy, wójta, zastępcy wójta i całego Urzędu Gminy,
11) zapewnienie
materialno-technicznych warunków pracy urzędu,
12) administrowanie
i zabezpieczenie budynku urzędu,
13) prowadzenie
spraw osobowych pracowników urzędu oraz dyrektorów i kierowników jednostek
podporządkowanych (samorządowych),
14) nadzór i
kontrola obsługi urzędu pod względem ochrony obiektu i utrzymania czystości,
15) prowadzenie
spraw socjalnych pracowników urzędu,
16) wykonywanie
prac zleconych – wybory, referendum,
17) prawna
obsługa pracy urzędu,
18) organizacja
właściwego obiegu oraz gromadzenie dokumentów i ekspedycja korespondencji,
19) prowadzenie
księgi skarg i wniosków,
20) obsługa
centrali telefonicznej, kserokopiarki i laminarki, i innych urządzeń
technicznych,
21) zabezpieczenie
zbiorów danych osobowych,
22) rejestracja
zbiorów danych osobowych,
23) rejestrowanie
wniosków o udostępnienie danych osobowych,
24) nadzorowanie
przestrzegania przepisów prawa przy przetwarzaniu danych osobowych w urzę-dzie,
25) prowadzenie
rejestru druków ścisłego zarachowania i ich wydawanie,
26) nadzorowanie
zabezpieczenia nośników informacji,
27) prowadzenie
praktyk szkolnych i straży zawodowych,
28) przestrzeganie
przepisów dotyczących ochrony informacji niejawnych i danych osobowych,
29) współudział
w realizacji zadań z zakresu spraw obronnych, obrony cywilnej i zarządzania
kryzysowego.
Wydział przy załatwianiu spraw używa symbolu „OP”.
§
13
Do zadań Wydziału Finansowo-Budżetowego należy:
1) prowadzenie zbiorczej rachunkowości budżetu
gminy i funduszy celowych,
2) prowadzenie rachunkowości w zakresie poboru
podatku i opłat lokalnych,
3) obsługa kasowa, sprzedaż znaczków skarbowych
i weksli,
4) sporządzanie listy płac pracowników urzędu,
5) sprawy z zakresu ubezpieczeń społecznych
i zdrowotnych – zasiłki,
6) wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym oraz
o dochodach pracowników,
7) współpraca z RIO, urzędem skarbowym, Izbą
Skarbową i bankiem obsługującym Urząd Gminy,
8) opracowanie i realizacja budżetu gminy,
9) nadzór i kontrola działalności finansowej jednostek
podległych,
10) naliczanie
i windykacja podatków i opłat lokalnych,
11) sprawozdawczość
finansowo-budżetowa,
12) zamówienia
publiczne,
13) ewidencja
i rozliczanie podatku VAT,
14) prowadzenie
wszystkich spraw związanych z eksploatacją samochodu osobowego Urzędu Gminy,
15) miesięczne
rozliczanie refundacji,
16) miesięczne
i roczne rozliczanie podatkowe z urzędem skarbowym,
17) miesięczne
i roczne rozliczanie składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z ZUS-em,
18) prowadzenie
ewidencji środków trwałych i przedmiotów – inwentaryzacja,
19) sporządzanie
wniosków i porozumień dla podmiotów nie zaliczonych do sektora finansów publicznych,
20) udostępnianie
informacji o podatkach ze zbioru danych osobowych,
21) sprawy
związane z ustalaniem kapitału początkowego oraz wydawanie zaświadczeń Rp-7,
22) rozliczanie
delegacji, faktur pod względem formalno-rachunkowym i zapłaty w formie bezgotówkowej,
23) rozliczenie
i ewidencja umów-zleceń,
24) rozliczenie
inkasa sołtysów,
25) uzgodnienie
miesięczne rejestru gruntów i zmian stanu posiadania,
26) przestrzeganie
przepisów dotyczących ochrony informacji niejawnych i danych osobowych,
27) współudział
w realizacji zadań z zakresu spraw obronnych, obrony cywilnej i zarządzania
kryzysowego.
Wydział przy załatwianiu spraw używa symbolu „FB”.
§
14
Do zadań Wydziału Inwestycji,
Rolnictwa, Geodezji i Gospodarki Gruntami należy:
1) gospodarka mieniem komunalnym,
2) ochrona środowiska, ochrona przyrody,
3) organizacja produkcji roślinnej i zwierzęcej,
współpraca z grupami producenckimi,
4) współdziałanie z producentami w zakresie
organizacji profilaktyki i zwalczania chorób zwierzęcych oraz chorób i
szkodników roślin uprawnych,
5) melioracje, gospodarka wodna i ściekowa,
6) ustalenie cen i sprzedaż gruntów, lokali i
nieruchomości,
7) zezwolenia na usuwanie i ścinkę drzew,
8) przygotowanie dokumentów do uzyskania
pozwolenia wodno-prawnego,
9) zapobieganie klęskom żywiołowym,
10) sprawy
leśnictwa i łowiectwa,
11) budownictwo
wiejskie i inwestycje liniowe,
12) eksploatacja,
remonty dróg i mostów,
13) organizacja
i nadzór prac interwencyjnych i publicznych,
14) sprawy
związane z BHP,
15) przygotowanie,
nadzór i realizacja inwestycji w gminie,
16) sprawozdawczość
i statystyka rolnicza oraz zakresu gospodarki gruntami i mieniem komunalnym,
17) gospodarowanie
zasobami Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa,
18) gospodarka
mieszkaniowa,
19) komunalizacja
mienia Skarbu Państwa,
20) numeracja
porządkowa nieruchomości,
21) sporządzanie
umów dzierżawnych między rolnikami za świadczenia emerytalno-rentowne,
22) sprzedaż i
dzierżawa nieruchomości,
23) opracowywanie
miejscowego planów zagospodarowania przestrzennego,
24) opiniowanie
i zatwierdzanie podziałów nieruchomości,
25) prowadzenie
spraw powierzonych z zakresu administracji rządowej (przyjmowanie zgłoszeń dotyczących
przystąpienia do użytkowania obiektu budowlanego oraz rozbiórek),
26) informowanie
o przeznaczeniu danych terenu w planie zagospodarowania przestrzennego,
27) sprawozdawczość
w zakresie budownictwa w zakresie gminy,
28) przestrzeganie
przepisów dotyczących ochrony informacji niejawnych i danych osobowych,
29) współudział
w realizacji zadań z zakresu spraw obronnych, obrony cywilnej i zarządzania
kryzysowego.
Wydział przy załatwianiu spraw używa
symbolu „RGG”.
§
15
Do zadań Wydziału Oświaty i Spraw
Obywatelskich należy:
1) ewidencja ludności i dowody osobiste,
2) aktualizacja spisów wyborców,
3) sprawy wojskowe,
4) udzielanie pozwoleń na przeprowadzenie zbiórek
publicznych i nadzór nad ich przebiegiem,
5) prowadzenie spraw z zakresu obrony cywilnej
i spraw obronnych oraz spraw ochrony ppoż.,
6) wydawanie pozwoleń na zgromadzenia i nadzór nad
ich przebiegiem,
7) prowadzenie magazynu obrony cywilnej,
8) sprawy rekreacji i sportu wiejskiego,
9) realizacja i organizacja zadań z zakresu służby
zdrowia oraz współpraca i kontrola ośrodków zdrowia,
10) współpraca
w tworzeniu i prowadzeniu szkół podstawowych,
11) realizacja
planu do rocznego przygotowania przedszkolnego,
12) organizacja
dowozu dzieci do szkoły,
13) realizacja
zleceń organu prowadzącego nadzór pedagogiczny,
14) organizacja
konkursów na stanowisko dyrektora,
15) współdziałanie
w zakładaniu i utrzymywaniu bibliotek publicznych oraz zapewniania im
odpowiednich warunków działania i rozwoju,
16) prowadzenie
działalności kulturowej i ochrony zabytków,
17) współpraca
w organizowaniu i tworzeniu placówek kulturalnych,
18) ewidencja
działalności gospodarczej,
19) wydawanie
i cofanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,
20) prowadzenie
finansów i rachunkowości szkół, gminnych placówek kulturalno-oświatowych,
21) naliczanie
wynagrodzenia pracowników szkół, gminnych placówek kulturalno-oświatowych,
22) planowanie
i realizacja budżetów jednostek oświatowych z terenu gminy,
23) prowadzenie
ewidencji środków trwałych i przedmiotów – inwentaryzacja,
24) sprawy z
zakresu ubezpieczeń społecznych, zdrowotnych pracowników szkół gminnych
placówek kulturalno-oświatowych,
25) prowadzenie
kancelarii tajnej,
26) sprawowanie
obowiązków pełnomocnika ds. informacji niejawnych,
27) przestrzeganie
przepisów dotyczących ochrony informacji niejawnych i danych osobowych,
28) realizacja
zadań z zakresu spraw obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego.
Przy
załatwianiu spraw używa się symbolu „SOO”.
§
16
Zadaniem samodzielnego specjalisty
ds. obsługi Rady Gminy jest:
1) organizowanie sesji i posiedzeń Rady Gminy,
2) organizowanie posiedzeń komisji rady,
3) protokołowanie sesji i posiedzeń komisji rady,
4) prowadzenie zbiorów i rejestrów: uchwał Rady
Gminy i interpelacji,
5) przekazywanie uchwał, interpelacji, wystąpień
i wniosków rady zainteresowanym wydziałom i jednostkom, Zarządowi
Gminy i wójtowi,
6) inne sprawy z zakresu obsługi rady,
7) przekazywanie interpelacji panu wójtowi oraz
dba o terminowość dostarczenia odpowiedzi na nie dla radnych na podstawie
zebranych materiałów,
8) prowadzenie korespondencji przez Biuro Rady,
9) sporządzanie list płac, diet i prowadzenie
rejestru wypłat,
10) wydawanie
urlopowań na posiedzenia komisji i sesję,
11) przestrzeganie
przepisów dotyczących ochrony informacji niejawnych i danych osobowych,
12) współudział
w realizacji zadań z zakresu spraw obronnych, obrony cywilnej i zarządzania
kryzysowego.
Biuro Rady przy
załatwianiu spraw używa symbolu „RG”.
§
17
Radca prawny:
1) opiniuje
projekty uchwał rady,
2) opiniuje
projekty uchwał zarządu i zarządzeń wójta,
3) interpretuje
przepisy prawa w zakresie zleconym,
4) opiniuje
projekty statutu i regulaminów,
5) prowadzi
sprawy przed sądami i innymi organami,
6) opiniuje
prowadzone przez wydziały postępowania administracyjne,
7) uczestniczy
w sesjach rady w razie potrzeby.
Przy
załatwianiu spraw używa się symbolu „RP”.
§
18
Główny specjalista ds. rozwiązywania
problemów alkoholowych i promocji prowadzi i współpracuje z wójtem w
zakresie:
1) działania na rzecz tworzenia i wzmacniania
lokalnej koalicji trzeźwości, szukania poparcia dla działań na rzecz
zmniejszenia rozmiarów problemów alkoholowych,
2) przeprowadzania
analizy problemów alkoholowych i stanu zasobów w dziedzinie ich
rozwiązywania na terenie gminy,
3) przygotowywania
wspólnie z gminną komisją i przedkładanie Zarządowi Gminy:
– projektu
gminnego programu,
– projektu
preliminarza na jego wykonanie,
– projektu
sprawozdania z jego realizacji,
4) ogłaszania i prowadzenia konkursu ofert na
wykonanie poszczególnych zadań w ramach gminnego programu,
5) bieżącej koordynacji zadań wynikających z
gminnego programu,
6) współpracy z instytucjami i organizacjami
działającymi w sferze profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych,
7) wdrażania i propagowania na terenie gminy
ogólnopolskich i regionalnych programów i kampanii edukacyjnych,
8) bieżącej ewaluacji i wprowadzania lokalnych
inicjatyw z dziedziny rozwiązywania problemów alkoholowych,
9) informacji gospodarczej gminy i turystyczno-krajoznawczej,
10) promowania
gminy w celu zainteresowania inwestorów zagranicznych możliwością prowadzenia
działalności gospodarczej na terenie gminy,
11) współpracy
z sąsiednimi gminami w zakresie promocji makroregionów,
12) wydawania
materiałów promocyjnych – nadzór nad realizacją wydawnictw, kierowania
działaniami,
13) przedstawicielstwa
na targach i innych imprezach promujących gminę,
14) współdziałania
z pracownikami przy prowadzeniu spraw dotyczących współpracy z zagranicą,
15) współdziałania
przy organizowaniu pobytu gości zagranicznych,
16) organizacja
spotkań okolicznościowych,
17) przekazywania
bieżących informacji do mediów,
18) redagowanie
„Wiadomości Gminy Chojnów” i dystrybucja,
19) przygotowania
materiałów promocyjnych do emisji w regionalnych mediach,
20) koordynowanie
działań związanych z organizacją imprez masowych,
21) przestrzeganie
przepisów dotyczących ochrony informacji niejawnych i danych osobowych,
22) współudział
w realizacji zadań z zakresu spraw obronnych, obrony cywilnej i zarządzania
kryzysowego.
Przy załatwianiu spraw używa się symbolu „PPA”.
§
19
Referent ds. promocji prowadzi i
współpracuje z wójtem oraz z głównym specjalistą ds. promocji rozwiązywania
problemów alkoholowych w zakresie:
1) informacji
gospodarczej gminy i turystyczno-krajoznawczej,
2) promowania gminy w celu zainteresowania
inwestorów zagranicznych możliwością prowadzenia działalności gospodarczej na
terenie gminy,
3) współpracy z sąsiednimi gminami w zakresie
promocji makroregionów,
4) wydawania materiałów promocyjnych – nadzór nad
realizacją wydawnictw,
5) przedstawicielstwa na targach i innych
imprezach promujących gminę,
6) przygotowania materiałów promocyjnych do emisji
w regionalnych mediach,
7) współdziałania z pracownikami przy prowadzeniu
spraw dotyczących współpracy z zagranicą,
8) współdziałania przy organizowaniu pobytu gości
zagranicznych,
9) redakcja
techniczna wiadomości „Wiadomości Gminy Chojnów”,
10) organizacja spotkań okolicznościowych,
11) przekazywania
istotnych informacji do mediów,
12) przestrzeganie przepisów dotyczących ochrony
informacji niejawnych i danych osobowych,
13) współudział w realizacji zadań z zakresu spraw
obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego.
Przy
załatwianiu spraw używa się symbolu „PPA”.
§
20
Do zadań stanowiska pełnomocnik
ochrony informacji niejawnych należy kierowanie wyodrębnioną wyspecjalizowaną
komórką organizacyjną do spraw ochrony informacji niejawnych, w szczególności:
1) zapewnienie ochrony informacji niejawnych,
2) ochrony systemów i sieci teleinformatycznych,
3) zapewnienie ochrony fizycznej jednostki
organizacyjnej,
4) kontrola informacji niejawnych oraz
przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji,
5) okresowa kontrola ewidencji materiałów i obiegu
dokumentów,
6) opracowywanie planu ochrony jednostki
organizacyjnej i nadzorowanie jego realizacji,
7) szkolenie pracowników w zakresie ochrony
informacji niejawnych według zasad określonych w ustawie z dnia 22
stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych,
8) nadzór nad
kancelarią tajną.
Stanowisko przy
załatwianiu spraw używa symbolu „PIN”.
V. Zasady
funkcjonowania wydziałów i samodzielnych stanowisk pracy
§
21
Naczelnik wydziału odpowiada za
organizację i dyscyplinę pracy oraz wykonywanie zadań i załatwianie spraw w
wydziale przed wójtem, zastępcą wójta i sekretarzem gminy zgodnie z
podziałem kompetencji.
§
22
1. Jeżeli
wykonywanie określonego zadania i załatwiania spraw wymaga współdziałania dwóch
lub więcej wydziałów, naczelnik, zastępca wójta, sekretarz gminy i skarbnik z
własnej inicjatywy uzgadniają sposób wykonania zadania i ustalają, który z wydziałów
sprawuje funkcję koordynującą.
2. Wydziałem wiodącym powinien być wyznaczony
wydział, który uprawniony i obowiązany jest do definitywnego załatwienia
sprawy, w szczególności przez sporządzenie projektu wymaganego aktu
normatywnego, wydanie wymaganej decyzji administracyjnej lub innego aktu
administracyjnego, umowy lub innego dokumentu.
3. Przepisu ust. 1 w zakresie dotyczącym
ustalenia wydziału wiodącego nie stosuje się, jeżeli taki wydział wyznaczy
wójt.
VI.
Kontrola wewnętrzna
§
23
1. Do
przeprowadzenia kontroli upoważnieni są:
a) Komisja
Rewizyjna Rady Gminy we wszystkich sprawach dotyczących gminy, zleconych przez
Radę Gminy oraz na podstawie planu pracy,
b) przewodniczący
Rady Gminy i komisje w sprawach dotyczących zakresów ich działania,
c) wójt,
zastępca wójta, sekretarz gminy w sprawach funkcjonowania urzędu,
d) Zarząd
Gminy i skarbnik w sprawach działalności kierowników jednostek organizacyjnych,
e) naczelnik
wydziału w stosunku do swoich podwładnych.
2. Ustalenia ust. 1 nie zwalniają
od stałego przeprowadzania samokontroli.
3. Kontrola
może dotyczyć całości spraw prowadzonych przez daną osobę lub dział, względnie
określonych spraw, a także jednej sprawy i może dotyczyć:
a) sposobu
prowadzenia i przechowywania akt zarówno w biurku, jak i w szafie,
b) sprawy
bieżącej z kwartału, roku bieżącego lub ubiegłego, a jeśli to jest konieczne z
lat ubiegłych.
4. Dokumentacja
u pracownika winna być tak prowadzona, aby bez zwłoki mógł okazać teczkę, w
której znajdować się powinna wskazana korespondencja lub sprawa.
5. Z kontroli
sporządza się protokół w 3 egz. zakończony wnioskami.
6. Kontrole
zlecone przez Radę Gminy lub jej komisje oraz przez inne upoważnione osoby są
jawne. Oznacza to, że kontrolowany jest uprzedzony o dacie i terminie kontroli
ustnie lub pisemnie.
VII.
Obieg dokumentów
§
24
1. W sprawie
prowadzenia dokumentów stosuje się instrukcję kancelaryjną.
2. Korespondencja
z zastrzeżeniem ust. 8 odbierana jest przez upoważnionego pracownika z urzędu
pocztowego, przyjmowana jest przez sekretariat Urzędu Gminy, otwierana i
rejestrowana, co oznacza:
a) nadanie
korespondencji pieczęci i daty wpływu na piśmie lub kopercie oznaczonej
klauzulą tajności,
b) wpisanie do
rejestru pism przychodzących pod kolejnym numerem i naniesienie tego numeru na
pieczęci wpływu na korespondencji.
3. Przyjęta i
zarejestrowana korespondencja przekazywana jest wójtowi, a pod jego nieobecność
zastępcy wójta lub sekretarzowi, który po zapoznaniu się z jej treścią
rozdysponowuje ją na wydziały i samodzielne stanowiska pracy wg
właściwości.
4. Rozdysponowana
korespondencja wg kompetencji jest przejmowana przez sekretariat, który nanosi
adresatów i odnotowuje ich przy każdym zarejestrowanym piśmie w rejestrze pism
przychodzących.
5. Tak
przyjęte rozdysponowane i zaadresowane pisma zostają przekazane adresatowi do
załatwienia za imiennym pokwitowaniem.
6. Korespondencja przekazywana do sekretariatu
bezpośrednio przez osoby fizyczne lub prawne podlega takiej samej procedurze.
7. Korespondencja
adresowana imiennie, zawierająca jedynie imię i nazwisko adresata, bez
opatrzenia jej pieczęcią nadawcy, winna być traktowana jako prywatna i nie
podlega rejestracji. Jeżeli okaże się, że korespondencja ta nie miała
charakteru prywatnego, adresat niezwłocznie przedkłada ją do zarejestrowania i
opatrzenia właściwą pieczęcią oraz numerem rejestru.
8. Zasady
postępowania z korespondencją niejawną określają odrębne przepisy.
9. Korespondencja
przygotowana do wysyłania przez wydziały i samodzielne stanowiska pracy
przekazywana jest do wydziału organizacyjno-prawnego, odpowiedzialnego za
ekspedycję korespondencji.
10. Korespondencja związana z prowadzonym
postępowaniem administracyjnym lub sądowym wysyłana jest przesyłką poleconą.
11. Wysyłane pisma właściwe oznakowane są
rejestrowane oraz gromadzone w odpowiednich teczkach i segregatorach przez
wydziały i samodzielne stanowiska.
§ 25
Przy każdym piśmie kierowanym do
załatwienia wg kompetencji winna być odnotowana data załatwienia sprawy.
§ 26
Pisma o charakterze informacyjnym
adresowane do poszczególnych pracowników winny być przez nich potwierdzone
podpisem o przyjęciu ich treści do wiadomości, wykonania lub przestrzegania.
§ 27
Akta spraw.
1. Każda sprawa otwierająca postępowanie
administracyjne wymaga założenia teczki „akta sprawy”.
2. Jeżeli z okoliczności wynika, że sprawa wymaga
wyłącznie odpowiedzi, bez szukania i kompletowania dokumentacji, pismo wraz z
odpowiedzią wpina się do teczki korespondencji, która zawiera zawsze pismo i
odpowiedź, ewentualnie adnotację „bez odpowiedzi”.
3. Poza wymienionymi w ust. 2 każdy pracownik
przechowuje akta spraw w teczkach:
a) sprawy do
załatwienia,
b) sprawy
ostatecznie załatwione, przechowywane w odpowiednich segregatorach.
VIII.
Postanowienia końcowe
§
28
1. Nieujęte
unormowania prawne lub proceduralne w regulaminie realizowane są zgodnie z
ogólnie obowiązującym prawem, a w szczególności zawartym w:
a) ustawie o samorządzie gminnym,
b) Kodeksie postępowania administracyjnego,
c) Instrukcji kancelaryjnej,
d) innych
ustawach.
§
29
Integralną częścią regulaminu są załączniki:
1) Zasady
podpisywania aktów prawnych i innych dokumentów urzędowych.
2) Tryb i
zasady opracowywania projektów aktów normatywnych.
3) Organizacja przyjmowania, rozpatrywania i
załatwiania indywidualnych spraw obywateli w Urzędzie Gminy Wiejskiej Chojnów.
4) Struktura organizacyjna Urzędu Gminy.
5) Wykaz stanowisk i etatów w strukturze wiejskiej
gminy Chojnów.
Załącznik
nr 1 do regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy w Chojnowie (poz. 1046)
Zasady podpisywania aktów prawnych i innych
dokumentów urzędowych
§
1
Wójt gminy podpisuje:
1) akty prawne
– zarządzenia,
2) decyzje w
indywidualnych sprawach wydawane w postępowaniu administracyjnym,
3) dokumentację
związaną z polityką kadrową,
4) korespondencję
kierowaną do:
– przewodniczącego
Rady Gminy,
– organów
administracji rządowej,
– przedstawicielstw
dyplomatycznych i konsularnych,
– korespondencję
związaną ze współpracą z zagranicą,
5) odpowiedzi
na interpelacje.
§
2
Zastępca wójta i sekretarz gminy w
ramach udzielonych uprawnień:
1) dokonuje
wstępnej aprobaty spraw wymienionych w § 1,
2) podpisuje z upoważnienia wójta odpowiedzi na
sprawy określone w § 1.
§
3
Dokumenty przedstawione do podpisu
wójtowi, zastępcy lub sekretarzowi gminy powinny:
1) być uprzednio parafowane przez naczelnika
wydziału,
2) zawierać na ostatniej kopii adnotację dotyczącą
nazwiska i stanowiska pracownika, który opracował dokument.
§
4
Decyzje indywidualne wydawane z
upoważnienia Wójta podpisują naczelnik, zastępca wójta, skarbnik, sekretarz.
Załącznik
nr 2 do regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy w Chojnowie (poz. 1046)
Tryb i zasady opracowywania projektów aktów
normatywnych
§
1
Zarząd Gminy podejmuje
rozstrzygnięcia w formie:
1) uchwał we wszystkich sprawach należących do
kompetencji zarządu z wyjątkiem spraw określonych w art. 2,
2) decyzje w sprawach określonych w przepisach
powszechnie obowiązujących,
3) zarządzeń porządkowych na terenie gminy.
§
2
Wójt gminy dokonuje rozstrzygnięć w formie:
1) zarządzeń porządkowych – w przypadkach
określonych w art. 32 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym,
2) zarządzeń – we wszystkich innych sprawach,
z wyjątkiem spraw administracyjnych rozstrzyganych w formie decyzji czy
postanowień administracyjnych.
§
3
1. Naczelnik
wydziału lub inny pracownik zobowiązany do opracowania projektu aktu
określonego w § 1 i 2 sporządza go zgodnie z przepisami prawa i techniką
legislacyjną, uwzględniając w szczególności:
a) oznaczenie
rodzaju aktu, numer aktu, datę podjęcia,
b) podstawę
prawną jego wydania,
c) określenie
przedmiotu aktu wraz z jego merytorycznym rozstrzygnięciem.
2. Projekty
aktów przedkładane do podpisu parafuje naczelnik wydziału, zastępca wójta,
sekretarz bądź skarbnik na kopii.
§
4
Projekty aktów normatywnych opiniuje
radca prawny.
§
5
Zbiór przepisów prawa miejscowego i
zarządzeń porządkowych prowadzi Wydział Organizacyjno-Prawny.
Załącznik
nr 3 do regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy w Chojnowie (poz. 1046)
Organizacja przyjmowania, rozpatrywania i
załatwiania indywidualnych spraw obywateli
w Urzędzie Gminy Chojnów
§
1
1. Indywidualne
sprawy obywateli załatwiane są w terminach określonych w k.p.a. i
przepisach ogólnych.
2. Pracownicy
urzędu są zobowiązani do sprawnego i rzetelnego rozpatrywania
indywidualnych spraw obywateli, kierując się przepisami prawa oraz zasadami
współżycia społecznego.
3. Odpowiedzialność
za terminowe i prawidłowe załatwianie indywidualnych spraw obywateli ponoszą
kierownicy jednostek organizacyjnych i samodzielni pracownicy zgodnie z
zakresem obowiązków i posiadanych kompetencji.
4. Kontrolę i
koordynacje działań urzędu w zakresie załatwiania indywidualnych spraw
obywateli, w tym zwłaszcza skarg, wniosków oraz interwencji, sprawuje zastępca
wójta.
§ 2
1. Ogólne
zasady postępowania ze sprawami wniesionymi przez obywateli określa Kodeks
postępowania administracyjnego.
2. Sprawy
wniesione przez obywateli do urzędu są ewidencjonowane.
3. Wydział
Organizacyjno-Prawny prowadzi rejestr skarg i wniosków.
§ 3
1. Pracownicy
obsługujący interesantów zobowiązani są do:
– udzielania
informacji niezbędnych przy załatwianiu danej sprawy i wyjaśnienia treści
obowiązujących przepisów,
– rozstrzygnięcia
sprawy, w miarę możliwości niezwłocznie lub określenia terminu jej ostatecznego
załatwienia,
– informowania
zainteresowanych o stanie załatwienia ich sprawy,
– powiadomienia
o przedłużeniu terminu rozstrzygnięcia sprawy,
– informowania
o przysługujących środkach odwoławczych lub środkach zaskarżenia od wydanych
rozstrzygnięć.
2. Interesanci
mają prawo do uzyskania informacji ustnej lub pisemnej.
§
4
1. Wójt
przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w każdy wtorek od godz.
9 do 16, a zastępca wójta, sekretarz i naczelnik wydziału w każdy roboczy
dzień tygodnia w godzinach urzędowania.
2. Pracownicy
poszczególnych komórek organizacyjnych Urzędu przyjmują interesantów codziennie
w godzinach urzędowania.
§
5
Dokumentacja skarg i wniosków
prowadzona jest w całości w wydziale właściwym do jej rozpatrywania i
załatwiania.
Załącznik
nr 4 do regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy w Chojnowie (poz. 1046)
Załącznik
nr 5 do regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy w Chojnowie (poz. 1046)
WYKAZ
stanowisk i etatów w strukturze Urzędu Gminy
Chojnów
I. Wójt
gminy.
II. Zastępca
wójta.
III. Skarbnik
gminy.
IV. Sekretarz
gminy.
Wydział Organizacyjno-Prawny:
1. Specjalista
ds. organizacyjno-prawnych, pełnomocnik ds. wyborczych.
2. Specjalista
ds. kadr, szkolenia i organizacji.
3. Specjalista
ds. organizacyjnych – obsługa sekretariatu.
4. Referat
ds. obsługi petentów.
5. Radca
prawny.
Wydział Finansowo-Budżetowy:
1. Specjalista
ds. budżetowych.
2. Specjalista
ds. podatków i opłat.
3. Specjalista
ds. podatków i opłat.
4. Specjalista
ds. podatków – kasjer.
5. Specjalista
ds. płac i składek ZUS.
6. Specjalista
ds. podatków i księgowości.
7. Specjalista
ds. podatków, opłat i kontroli.
8. Specjalista
ds. podatku VAT, zamówień publicznych.
Wydział Inwestycji, Rolnictwa, Geodezji i Gospodarki
Gruntami:
1. Naczelnik
wydziału.
2. Specjalista
ds. budownictwa.
3. Specjalista
ds. gospodarki ziemią i zasobami Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa.
4. Specjalista
ds. urbanizacji terenów wiejskich.
5. Specjalista
ds. drogownictwa, bezrobotnych, BHP i melioracji.
6. Inspektor
nadzoru.
Wydział Spraw Obywatelskich i Oświaty:
1. Specjalista
ds. ewidencji ludności i dowodów osobistych, pełnomocnik ds. informacji
niejawnych.
2. Specjalista
ds. wojskowych i obrony cywilnej.
3. Specjalista
ds. oświaty, kultury, zdrowia i handlu.
4. Specjalista
ds. budżetu.
5. Specjalista
ds. płac.
Samodzielne stanowiska pracy:
1. Specjalista
ds. obsługi Rady Gminy.
2. Główny
specjalista ds. rozwiązywania problemów alkoholowych i promocji.
3. Referent
ds. promocji.
Pracownicy obsługi:
1. Kierowca.