1039 UCHWAŁA
RADY GMINY MĘCINKA z dnia 12 lutego 2001 r. w sprawie zmiany uchwały nr XVI/104/99 Rady Gminy Męcinka z dnia 31 sierpnia 1999 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy Na podstawie art. 33
ust. 2 oraz art. 40 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o
samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74, Nr 58, poz. 261,
Nr 106, poz. 496, Nr 132, poz. 622, z 1997 r. Nr 9, poz. 43, Nr 106,
poz. 679, Nr 107, poz. 686, Nr 113, poz. 734, Nr 123, poz. 775, z 1998 r. Nr
155, poz. 1014, Nr 162, poz. 1126, z 2000 r. Nr 26, poz. 306, Nr 48,
poz. 552) Rada Gminy Męcinka uchwala, co następuje: |
§
1
W regulaminie organizacyjnym
stanowiącym załącznik do uchwały nr XVI/104/99 Rady Gminy Męcinka z dnia 31
sierpnia 1999 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy
wprowadza się następujące zmiany:
1) w rozdziale 4 „Struktura organizacyjna urzędu”
§ 17A – otrzymuje brzmienie:
W skład
urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne:
1) Referat
Gospodarki Przestrzennej, Komunalnej i Budownictwa, w tym:
– stanowisko
ds. przygotowania inwestycji i budownictwa – kierownik,
– stanowisko
ds. zamówień publicznych i zagospodarowania przestrzennego,
– stanowisko
ds. gospodarki komunalnej i mieszkaniowej,
– kierownik
warsztatu – 1 etat,
– robotnik
gospodarczy – 5 etatów,
2) samodzielne
stanowiska pracy:
– samodzielne
stanowisko ds. sprawozdawczości budżetowej gminy,
– samodzielne
stanowisko ds. wymiaru podatków i opłat,
– samodzielne
stanowisko ds. rachunkowości podatkowej,
– samodzielne
stanowisko ds. księgowości budżetu i kasy urzędu,
– samodzielne
stanowisko ds. sekretarsko-kancelaryjnych,
– biuro Rady
Gminy i Zarządu Gminy,
– samodzielne
stanowisko ds. obywatelskich,
– samodzielne
stanowisko ds. nieruchomości,
– samodzielne
stanowisko ds. rolnictwa,
– samodzielne
stanowisko ds. ochrony środowiska, gospodarki wodnej i bhp,
– samodzielne
stanowisko ds. społecznych, działalności gospodarczej i obronnych,
– samodzielne
stanowisko ds. kultury, sportu i turystyki,
– radca
prawny – 1/2 etatu,
– sprzątaczka,
– kierowca
samochodu osobowego,
2) w rozdziale – 5 „Zadania i kompetencje realizowane na stanowiskach pracy” § 18
otrzymuje brzmienie:
1) w Referacie
Gospodarki Przestrzennej, Komunalnej i Budownictwa
– ds. przygotowania inwestycji i budownictwa – kierownik
koordynacja działań dotyczących realizacji strategii rozwoju gminy,
nadzór nad referatem, opracowywanie wniosków o współfinansowanie zadań
inwestycyjnych poza budżetem, opracowywanie propozycji rocznego planu
inwestycji i remontów gminnych, przedkładanie do akceptacji, organizowanie,
kierowanie i nadzorowanie procesem budowlanym zadań inwestycyjnych i
remontowych, planowanie, organizowanie i sprawowanie nadzoru prac wykonywanych
przez grupę budowlaną,
– inspektor
ds. zamówień publicznych i zagospodarowania przestrzennego
organizowanie zleceń w trybie ustawy o zamówieniach publicznych,
realizacja zadań wynikających z ustawy o zagospodarowaniu przestrzennym, nadzór
merytoryczny nad opracowaniami projektowymi studium uwarunkowań
zagospodarowania przestrzennego gminy, miejscowych planów zagospodarowania
przestrzennego, wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,
– podinspektor
ds. gospodarki komunalnej i mieszkaniowej
zapewnienie
prawidłowego funkcjonowania sieci wodociągowo-kanalizacyjnych, gazowych i
oświetlenia, utrzymanie dróg gminnych, zieleni i cmentarzy komunalnych, zapewnienie
prawidłowego stanu technicznego komunalnych zasobów mieszkaniowych
i obiektów użyteczności publicznej, koordynacja rozkładów jazdy
przewoźników w regularnym transporcie zbiorowym na obszarze gminy.
Na
samodzielnych stanowiskach pracy są powadzone następujące sprawy:
– inspektor
ds. księgowości budżetu i kasy urzędu
prowadzenie
rachunkowości dla urzędu gminy wg planu kont dla jednostek budżetowych, obsługa
kasowa urzędu, ewidencja wydatków i kosztów budżetowych, ewidencja środków
trwałych,
– inspektor ds. wymiaru podatków i opłat
dokonywanie
wymiaru zobowiązań finansowych (podatków i opłat lokalnych) od ludności,
jednostek gospodarki uspołecznionej i nieuspołecznionej, przygotowanie
decyzji w przedmiocie zwolnień, odroczeń, umorzeń należności pieniężnych,
– inspektor ds. rachunkowości podatkowej
prowadzenie
rachunkowości podatkowej oraz ewidencji podatków i opłat, prowadzenie egzekucji
administracyjnej w stosunku do dłużników, prowadzenie ewidencji dla potrzeb
podatku VAT,
– inspektor ds. sprawozdawczości budżetowej
gminy
prowadzenie
ewidencji dochodów, funduszu socjalnego, gminnego funduszu ochrony środowiska,
inwestycji, sporządzanie sprawozdań o dochodach i wydatkach urzędu
i gminy,
– inspektor ds. sekretarsko-kancelaryjnych
sprawy
administracyjno-gospodarcze, organizacja obiegu dokumentów oraz prowadzenie czynności
związanych z przyjmowaniem i wy-syłką korespondencji, prowadzenie archiwum
zakładowego,
– inspektor ds. Rady Gminy i Zarządu Gminy
prowadzenie
spraw związanych z obsługą Rady Gminy, komisji Rady, Zarządu, jednostek
pomocniczych (sołectwa),
– inspektor ds. obywatelskich
wydawanie
decyzji administracyjnych w spra-wach meldunkowych, prowadzenie ewidencji
ludności, wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość, prowadzenie spraw
przeciwpożarowych, organizowanie zabezpieczenia potrzeb siłom zbrojnym, wytwarzanie,
ewidencjonowanie, obieg i przechowywanie dokumentów niejawnych, prowadzenie kancelarii
tajnej, zapewnienie przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych w
urzędzie,
– inspektor ds. nieruchomości
gospodarka
i zarząd gruntami i nieruchomościami gminnymi, rekultywacja gruntów,
współdziałanie z jednostkami geodezyjnymi w zakresie aktualizacji mapy
zasadniczej i klasyfikacji gleboznawczej gruntów, wydawanie decyzji z
zakresu podziału nieruchomości,
– inspektor ds. rolnictwa
sprawy
związane z zagospodarowaniem gruntów rolnych, zarząd gruntami Agencji Własności
Rolnej Skarbu Państwa, współpraca z instytucjami z zakresu ochrony roślin,
ochrony zwierząt, agrotechniki, obrotu płodami rolnymi,
– inspektor
ds. ochrony środowiska, gospodarki wodnej i bhp
sprawowanie
kontroli przestrzegania i stosowania
przepisów o ochronie
środowiska,
przeciwdziałanie bezrobociu, koordynowanie działań
dotyczących ochrony fizycznej urzędu, sprawy BHP, sprawy związane z działaniem
przeciwpowodziowym,
– inspektor ds. kultury, sportu i turystyki
planowanie
i koordynacja imprez kulturalnych w oparciu o program Rad Kultury, inicjowanie
rozwoju usług sportowo-turystycznych, opracowywanie koncepcji rozwoju bazy
sportowo-rekreacyjnej na terenie gminy, organizowanie działalności sportowej
dzieci i młodzieży, promocja gminy,
– inspektor
ds. społecznych, działalności gospodarczej i obronnych
opracowanie
i kontrola realizacji planu zabezpieczenia podstawowej opieki zdrowotnej na
terenie gminy we współpracy z kierownikiem GZZOP i oddziałem kasy chorych,
opracowywanie strategii rozwiązywania problemów społecznych w gminie, w tym
gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych,
działania w zakresie osób niepełnosprawnych, wydawanie decyzji w sprawach
wykonywania działalności gospodarczej, opracowanie planów gospodarczo-obronnych
urzędu, prowadzenie spraw związanych z problematyką obrony cywilnej
(zarządzanie kryzysowe i ochrona ludności), kontrola ładu i porządku
publicznego.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się
Zarządowi Gminy Męcinka.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie po upływie
14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
PRZEWODNICZĄCY
RADY
GMINY
JAN KRUPIŃSKI