1039

UCHWAŁA RADY GMINY MĘCINKA

z dnia 12 lutego 2001 r.

w sprawie zmiany uchwały nr XVI/104/99 Rady Gminy Męcinka z dnia 31 sierpnia 1999 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy

       Na podstawie art. 33 ust. 2 oraz art. 40 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74, Nr 58, poz. 261, Nr 106, poz. 496, Nr 132, poz. 622, z 1997 r. Nr 9, poz. 43, Nr 106, poz. 679, Nr 107, poz. 686, Nr 113, poz. 734, Nr 123, poz. 775, z 1998 r. Nr 155, poz. 1014, Nr 162, poz. 1126, z 2000 r. Nr 26, poz. 306, Nr 48, poz. 552) Rada Gminy Męcinka uchwala, co następuje:

 

 


§ 1

W regulaminie organizacyjnym stanowiącym załącznik do uchwały nr XVI/104/99 Rady Gminy Męcinka z dnia 31 sierpnia 1999 r. w sprawie ustalenia regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy wprowadza się następujące zmiany:

1) w rozdziale 4 „Struktura organizacyjna urzędu” § 17A – otrzymuje brzmienie:

W skład urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne:

1) Referat Gospodarki Przestrzennej, Komunalnej i Budownictwa, w tym:

   stanowisko ds. przygotowania inwestycji i budownictwa – kierownik,

   stanowisko ds. zamówień publicznych i zagospodarowania przestrzennego,

   stanowisko ds. gospodarki komunalnej i mieszkaniowej,

   kierownik warsztatu – 1 etat,

   robotnik gospodarczy – 5 etatów,

2) samodzielne stanowiska pracy:

   samodzielne stanowisko ds. sprawozdawczości budżetowej gminy,

   samodzielne stanowisko ds. wymiaru podatków i opłat,

   samodzielne stanowisko ds. rachunkowości podatkowej,

   samodzielne stanowisko ds. księgowości budżetu i kasy urzędu,


 

   samodzielne stanowisko ds. sekretarsko-kancelaryjnych,

   biuro Rady Gminy i Zarządu Gminy,

   samodzielne stanowisko ds. obywatelskich,

   samodzielne stanowisko ds. nieruchomości,

   samodzielne stanowisko ds. rolnictwa,

   samodzielne stanowisko ds. ochrony środowiska, gospodarki wodnej i bhp,

   samodzielne stanowisko ds. społecznych, działalności gospodarczej i obronnych,

   samodzielne stanowisko ds. kultury, sportu i turystyki,

   radca prawny – 1/2 etatu,

   sprzątaczka,

   kierowca samochodu osobowego,

2) w rozdziale – 5  „Zadania i kompetencje realizowane na stanowiskach pracy” § 18 otrzymuje brzmienie:

1) w Referacie Gospodarki Przestrzennej, Komunalnej i Budownictwa

   ds.  przygotowania  inwestycji  i  budownictwa – kierownik

koordynacja działań dotyczących realizacji strategii rozwoju gminy, nadzór nad referatem, opracowywanie wniosków o współfinansowanie zadań inwestycyjnych poza budżetem, opracowywanie propozycji rocznego planu inwestycji i remontów gminnych, przedkładanie do akceptacji, organizowanie, kierowanie i nadzorowanie procesem budowlanym zadań inwestycyjnych i remontowych, planowanie, organizowanie i sprawowanie nadzoru prac wykonywanych przez grupę budowlaną,

   inspektor ds. zamówień publicznych i zagospodarowania przestrzennego

organizowanie zleceń w trybie ustawy o zamówieniach publicznych, realizacja zadań wynikających z ustawy o zagospodarowaniu przestrzennym, nadzór merytoryczny nad opracowaniami projektowymi studium uwarunkowań zagospodarowania przestrzennego gminy, miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, wydawanie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu,

   podinspektor ds. gospodarki komunalnej i mieszkaniowej

zapewnienie prawidłowego funkcjonowania sieci wodociągowo-kanalizacyjnych, gazowych i oświetlenia, utrzymanie dróg gminnych, zieleni i cmentarzy komunalnych, zapewnienie prawidłowego stanu technicznego komunalnych zasobów mieszkaniowych i obiektów użyteczności publicznej, koordynacja rozkładów jazdy przewoźników w regularnym transporcie zbiorowym na obszarze gminy.

Na samodzielnych stanowiskach pracy są powadzone następujące sprawy:

   inspektor ds. księgowości budżetu i kasy urzędu

prowadzenie rachunkowości dla urzędu gminy wg planu kont dla jednostek budżetowych, obsługa kasowa urzędu, ewidencja wydatków i kosztów budżetowych, ewidencja środków trwałych,

   inspektor ds. wymiaru podatków i opłat

dokonywanie wymiaru zobowiązań finansowych (podatków i opłat lokalnych) od ludności, jednostek gospodarki uspołecznionej i nieuspołecznionej, przygotowanie decyzji w przedmiocie zwolnień, odroczeń, umorzeń należności pieniężnych,

   inspektor ds. rachunkowości podatkowej

prowadzenie rachunkowości podatkowej oraz ewidencji podatków i opłat, prowadzenie egzekucji administracyjnej w stosunku do dłużników, prowadzenie ewidencji dla potrzeb podatku VAT,

   inspektor ds. sprawozdawczości budżetowej gminy

prowadzenie ewidencji dochodów, funduszu socjalnego, gminnego funduszu ochrony środowiska, inwestycji, sporządzanie sprawozdań o dochodach i wydatkach urzędu
i gminy,

   inspektor ds. sekretarsko-kancelaryjnych

sprawy administracyjno-gospodarcze, organizacja obiegu dokumentów oraz prowadzenie czynności związanych z przyjmowaniem i wy-syłką korespondencji, prowadzenie archiwum zakładowego,

   inspektor ds. Rady Gminy i Zarządu Gminy

prowadzenie spraw związanych z obsługą Rady Gminy, komisji Rady, Zarządu, jednostek pomocniczych (sołectwa),

   inspektor ds. obywatelskich

wydawanie decyzji administracyjnych w spra-wach meldunkowych, prowadzenie ewidencji ludności, wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość, prowadzenie spraw przeciwpożarowych, organizowanie zabezpieczenia potrzeb siłom zbrojnym, wytwarzanie, ewidencjonowanie, obieg i przechowywanie dokumentów niejawnych, prowadzenie kancelarii tajnej, zapewnienie przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych w urzędzie,

   inspektor ds. nieruchomości

gospodarka i zarząd gruntami i nieruchomościami gminnymi, rekultywacja gruntów, współdziałanie z jednostkami geodezyjnymi w zakresie aktualizacji mapy zasadniczej i klasyfikacji gleboznawczej gruntów, wydawanie decyzji z zakresu podziału nieruchomości,

   inspektor ds. rolnictwa

sprawy związane z zagospodarowaniem gruntów rolnych, zarząd gruntami Agencji Własności Rolnej Skarbu Państwa, współpraca z instytucjami z zakresu ochrony roślin, ochrony zwierząt, agrotechniki, obrotu płodami rolnymi,

   inspektor ds. ochrony środowiska, gospodarki wodnej i bhp

sprawowanie kontroli przestrzegania i stosowania   przepisów   o  ochronie   środowiska,


               przeciwdziałanie bezrobociu, koordynowanie działań dotyczących ochrony fizycznej urzędu, sprawy BHP, sprawy związane z działaniem przeciwpowodziowym,

   inspektor ds. kultury, sportu i turystyki

planowanie i koordynacja imprez kulturalnych w oparciu o program Rad Kultury, inicjowanie rozwoju usług sportowo-turystycznych, opracowywanie koncepcji rozwoju bazy sportowo-rekreacyjnej na terenie gminy, organizowanie działalności sportowej dzieci i młodzieży, promocja gminy,

   inspektor ds. społecznych, działalności gospodarczej i obronnych

opracowanie i kontrola realizacji planu zabezpieczenia podstawowej opieki zdrowotnej na terenie gminy we współpracy z kierownikiem GZZOP i oddziałem kasy chorych, opracowywanie strategii rozwiązywania problemów społecznych w gminie, w tym gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych, działania w zakresie osób niepełnosprawnych, wydawanie decyzji w sprawach wykonywania działalności gospodarczej, opracowanie planów gospodarczo-obronnych urzędu, prowadzenie spraw związanych z problematyką obrony cywilnej (zarządzanie kryzysowe i ochrona ludności), kontrola ładu i porządku publicznego.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Gminy Męcinka.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

 

                                                PRZEWODNICZĄCY

                                                       RADY GMINY

                                                   JAN KRUPIŃSKI