909 UCHWAŁA
RADY GMINY DOBROMIERZ z dnia 19 lutego 2001 r. w sprawie zmian w statucie gminy
Dobromierz Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 1
ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z
1996 r. Nr 13, poz. 74 z późn. zm.) Rada Gminy Dobromierz uchwala, co
następuje: |
§
1
1. W statucie gminy Dobromierz
wprowadza się następujące zmiany:
1) W § 1
ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„Wszystkie
osoby, które na stałe zamieszkują na obszarze gminy, z mocy ustawy o samorządzie
gminnym stanowią gminną wspólnotę samorządową i realizują swoje zbiorowe cele
lokalne poprzez udział w wyborach i w referendum lub za pośrednictwem organów
gminy – Rady Gminy, zwanej dalej „Radą” i Zarządu Gminy, zwanego dalej
„Zarządem”.
2) W § 5 w ust. 1 pkt 3 po wyrazie
„cieplną” dodaje się wyrazy „oraz gaz”.
3) W § 5 w pkt 8 po wyrazie „podstawowych” dopisuje się wyrazy „w tym
gimnazjów”.
4) W § 9 w ust. 4 po wyrazie „wniosek”
dodaje się zwrot „co najmniej”.
5) W § 13 w ust. 1 pkt 7 wyraz „ustalenie”
zastępuje się wyrazem „ustalanie”.
6) W
§ 14 w ust. 3 cyfrę „2” zastępuje się cyfrą „1”.
7) W § 20 skreśla się wyraz „obsługi”, a
po wyrazie „Rady” dopisuje się wyraz „Gminy”.
8) W § 27 ust. 2 otrzymuje brzmienie:
„Organizację
i zasady funkcjonowania Urzędu Gminy określa regulamin organizacyjny uchwalony
przez Radę na wniosek Zarządu”.
9) W § 28 w pkt 16 wyraz „terytorialnym”
zastępuje się wyrazem „gminnym”.
10) W § 30
ust. 3 otrzymuje brzmienie: „ Po zapoznaniu się z opinią Komisji Rewizyjnej
o wykonaniu budżetu gminy i opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej dotyczącą
wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium dla Zarządu oraz uchwałą
Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie uchwały Rady o nieudzieleniu Zarządowi
absolutorium, Rada po wysłuchaniu wyjaśnień Zarządu może odwołać Zarząd bezwzględną
większością głosów ustawowego składu Rady, określonego w § 12 statutu,
w głosowaniu tajnym”.
11) W § 34
oznaczenia „§ 33” zastępuje się oznaczeniem „§ 31”, a oznaczenie „§ 34”
oznaczeniem „§ 32”.
12) W § 35
zapis „§ 22–26” zastępuje się zapisem „§ 22–24”.
13) W § 35
ust. 2 po wyrazie „czasu” dopisuje się wyraz „wyboru”.
14) W § 41
oznaczenie „ § 42 ust. 1” zastępuje się oznaczeniem „§ 40 ust. 1”.
15) § 50 ust. 3 otrzymuje brzmienie:
„Pracodawca
obowiązany jest zwolnić radnego od pracy zawodowej w celu umożliwienia mu brania
udziału w pracach organów gminy”.
16) § 51 otrzymuje brzmienie:
„Pracownikami
samorządowymi z wyboru są osoby określone w § 25 ust. 1 i 4 statutu”.
17) § 52
otrzymuje brzmienie: „Do dokonywania czynności z zakresu prawa pracy z
wójtem właściwy jest przewodniczący Rady Gminy”.
18) § 53 otrzymuje brzmienie:
„Do
dokonywania czynności z zakresu prawa pracy z pozostałymi osobami, których
stosunek pracy nawiązany jest na podstawie wyboru, właściwy jest wójt jako
kierownik Urzędu Gminy, zarządzający tym Urzędem w rozumieniu art. 31 Kodeksu
pracy”.
19) § 54 otrzymuje brzmienie:
„Inne
niż wymienione w § 52 i § 53 osoby są zatrudniane w Urzędzie Gminy na podstawie
umowy o pracę, zawartej z wójtem lub z wyznaczoną przez niego osobą”.
20) § 56 otrzymuje brzmienie:
„Jeżeli
z przepisów szczególnych nie wynika nic innego, miejscowo przyjętym sposobem
publikowania przepisów gminnych, o jakim mowa w art. 42 ust. 1 ustawy o
samorządzie gminnym, jest ogłaszanie ich na tablicy ogłoszeń w siedzibie
Urzędu Gminy”.
21) W § 58 wyraz „ Wałbrzyskiego” zastępuje
się wyrazem „Dolnośląskiego”.
2. W regulaminie Rady Gminy, który stanowi zał. nr 3 do statutu,
wprowadza się następujące zmiany:
1) W § 1 wyraz „organów” zastępuje się
wyrazem „komisji”.
2) W § 4
wyraz „ organów” zastępuje się wyrazem „struktur”.
3) W § 9
wyraz „terytorialnym” zastępuje się wyrazem „gminnym”.
4) W § 10
w ust. 1 wyraz „związane” zastępuje się wyrazem „zwoływane”.
5) W § 25
w ust. 1 po „i” dopisuje się wyraz „zawiera”.
6) W § 26
w ust. 1 po wyrazie „zwłoki” dopisuje się „i”.
7) W § 69
skreśla się oznaczenie ustępu „1”.
8) W § 71
wyraz „terytorialnym„ zastępuje się wyrazem „gminnym”.
3. W regulaminie Komisji
Rewizyjnej, który stanowi zał. nr 4 do statutu, wprowadza się następujące
zmiany:
1) W § 8
ust. 2 pkt 1 wyraz „komunalnym” zastępuje się wyrazem „gminnym”.
4. W regulaminie Zarządu, który stanowi zał. nr 5 do statutu,
wprowadza się następujące zmiany:
1) W § 3 cyfrę „5” zastępuje się cyfrą „4”.
2) W § 24 w ust. 3 wyraz „terytorialnym„
zastępuje się wyrazem „gminnym”.
3) W § 30 wyraz „terytorialnym„ zastępuje
się wyrazem „gminnym”.
§
2
Wykonanie uchwały powierza się
Zarządowi Gminy.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie w terminie
14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
PRZEWODNICZĄCY
RADY
GMINY
ZBIGNIEW KUDŁA