909

UCHWAŁA RADY GMINY DOBROMIERZ

z dnia 19 lutego 2001 r.

w sprawie zmian w statucie gminy Dobromierz

            Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 z późn. zm.) Rada Gminy Dobromierz uchwala, co następuje:

 

 


§ 1

1.  W statucie gminy Dobromierz wprowadza się następujące zmiany:

  1) W § 1 ust. 2  otrzymuje brzmienie:

„Wszystkie osoby, które na stałe zamieszkują na obszarze gminy, z mocy ustawy o samorządzie gminnym stanowią gminną wspólnotę samorządową i realizują swoje zbiorowe cele lokalne poprzez udział w wyborach i w referendum lub za pośrednictwem organów gminy – Rady Gminy, zwanej dalej „Radą” i Zarządu Gminy, zwanego dalej „Zarządem”.

  2) W § 5 w ust. 1 pkt 3 po wyrazie „cieplną” dodaje się wyrazy „oraz gaz”.

  3) W § 5 w pkt 8 po wyrazie  „podstawowych” dopisuje się wyrazy „w tym gimnazjów”.

  4) W § 9 w ust. 4 po wyrazie „wniosek” dodaje się zwrot „co najmniej”.

  5) W § 13 w ust. 1 pkt 7 wyraz „ustalenie” zastępuje się wyrazem „ustalanie”.

  6) W § 14 w ust. 3 cyfrę „2” zastępuje się cyfrą  „1”.

  7) W § 20 skreśla się wyraz „obsługi”, a po wyrazie „Rady” dopisuje się wyraz „Gminy”.

  8) W § 27 ust. 2 otrzymuje brzmienie:

„Organizację i zasady funkcjonowania Urzędu Gminy określa regulamin organizacyjny uchwalony przez Radę na wniosek Zarządu”.

  9) W § 28 w pkt 16 wyraz „terytorialnym” zastępuje się wyrazem „gminnym”.

10) W § 30 ust. 3 otrzymuje brzmienie: „ Po zapoznaniu się z opinią Komisji Rewizyjnej o wykonaniu budżetu gminy i opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej dotyczącą wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium dla Zarządu oraz uchwałą Regionalnej Izby Obrachunkowej w sprawie uchwały Rady o nieudzieleniu Zarządowi absolutorium, Rada po wysłuchaniu wyjaśnień Zarządu może odwołać Zarząd bezwzględną większością głosów ustawowego składu Rady, określonego w § 12 statutu, w głosowaniu tajnym”.

11) W § 34 oznaczenia „§ 33” zastępuje się oznaczeniem „§ 31”, a oznaczenie „§ 34” oznaczeniem „§ 32”.

12) W § 35 zapis „§ 22–26” zastępuje się zapisem „§ 22–24”.

13) W § 35 ust. 2 po wyrazie „czasu” dopisuje się wyraz „wyboru”.

14) W § 41 oznaczenie „ § 42 ust. 1” zastępuje się oznaczeniem „§ 40 ust. 1”.

15) § 50 ust. 3 otrzymuje brzmienie:

„Pracodawca obowiązany jest zwolnić radnego od pracy zawodowej w celu umożliwienia mu brania udziału w pracach organów gminy”.

16) § 51 otrzymuje brzmienie:

„Pracownikami samorządowymi z wyboru są osoby określone w § 25 ust. 1 i 4 statutu”.

17) § 52  otrzymuje brzmienie: „Do dokonywania czynności z zakresu prawa pracy z wójtem właściwy jest przewodniczący Rady Gminy”.

18) § 53 otrzymuje brzmienie:

„Do dokonywania czynności z zakresu prawa pracy z pozostałymi osobami, których stosunek pracy nawiązany jest na podstawie wyboru, właściwy jest wójt jako kierownik Urzędu Gminy, zarządzający tym Urzędem w rozumieniu art. 31 Kodeksu pracy”.

19) § 54 otrzymuje brzmienie:

„Inne niż wymienione w § 52 i § 53 osoby są zatrudniane w Urzędzie Gminy na podstawie umowy o pracę, zawartej z wójtem lub z wyznaczoną przez niego osobą”.

20) § 56 otrzymuje brzmienie:

„Jeżeli z przepisów szczególnych nie wynika nic innego, miejscowo przyjętym sposobem publikowania przepisów gminnych, o jakim mowa w art. 42 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym, jest ogłaszanie ich na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Gminy”.

21) W § 58 wyraz „ Wałbrzyskiego” zastępuje się wyrazem „Dolnośląskiego”.

2.  W regulaminie Rady Gminy, który stanowi zał. nr 3 do statutu, wprowadza się następujące zmiany:

1) W § 1 wyraz „organów” zastępuje się wyrazem „komisji”.

2) W § 4 wyraz „ organów” zastępuje się wyrazem „struktur”.

3) W § 9 wyraz „terytorialnym” zastępuje się wyrazem „gminnym”.

4) W § 10 w ust. 1 wyraz „związane” zastępuje się wyrazem „zwoływane”.

5) W § 25 w ust. 1 po „i” dopisuje się wyraz „zawiera”.

6) W § 26 w ust. 1 po wyrazie „zwłoki” dopisuje się „i”.

7) W § 69 skreśla się oznaczenie ustępu „1”.

8) W § 71 wyraz „terytorialnym„ zastępuje się wyrazem „gminnym”.

3.  W regulaminie Komisji Rewizyjnej, który stanowi zał. nr 4 do statutu, wprowadza się następujące zmiany:

1) W § 8 ust. 2 pkt 1 wyraz „komunalnym” zastępuje się wyrazem „gminnym”.

4.  W regulaminie Zarządu, który stanowi zał. nr 5 do statutu, wprowadza się następujące zmiany:

1) W § 3 cyfrę „5” zastępuje się cyfrą „4”.

2) W § 24 w ust. 3 wyraz „terytorialnym„ zastępuje się wyrazem „gminnym”.

3) W § 30 wyraz „terytorialnym„ zastępuje się wyrazem „gminnym”.

 

 

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Gminy.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie w terminie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

 

                                                PRZEWODNICZĄCY

                                                       RADY GMINY

            ZBIGNIEW KUDŁA