81

UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W LUBINIE

z dnia 9 stycznia 2001 r.

w sprawie budżetu miasta Lubina na 2001 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 ppkt “e” i “i” ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74, Dz. U. z 1996 r. Nr 58, poz. 261, Nr 106, poz. 496, Nr 132, poz. 622; Dz. U. z 1997 r. Nr 9, poz. 43, Nr 106, poz. 679, Nr 107, poz. 686, Nr 113, poz. 734, Nr 123, poz. 775; Dz. U. z 1998 r. Nr 155, poz. 1014, Nr 162, poz. 1126; Dz. U. z 2000 r. Nr 26, poz. 306, Nr 48, poz. 552, Nr 88, poz. 985; Dz. U. Nr 91, poz. 1009) oraz art. 109, 110 ust. 4, 116, 117 ust. 2, 124, 128 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 155, poz. 1014; z 1999 r. Nr 38, poz. 360, Nr 49, poz. 485, Nr 70, poz. 778, Nr 110, poz. 1255; z 2000 r. Dz. U. Nr 6, poz. 69, Nr 12, poz. 136, Nr 48, poz. 550) Rada Miejska uchwala:

 

§ 1

1. Dochody budżetu miasta na 2001 r. w wysokości 127.170.400 zł zgodnie z załącznikiem nr 1 i 3 do uchwały, w tym:

– dotacje na zadania zlecone 4.951.407 zł

2. Ogólna kwota dochodów, o której mowa w ust. 1, obejmuje:

– dochody z podatków i opłat 40.807.331 zł

– udziały gmin w podatkach stanowiących

dochód budżetu państwa 42.643.534 zł

– wpływy od jednostek

budżetowych 1.075.100 zł

– dochody z majątku gminy 7.687.700 zł

– pozostałe dochody 350.000 zł

– subwencja ogólna 28.155.328 zł

– dotacje celowe z budżetu państwa

na zadania zlecone 4.951.407 zł

– dotacje celowe z budżetu państwa

na zadania własne 1.500.000 zł

§ 2

1. Wydatki budżetu miasta

w wysokości 122.805.400 zł

w tym:

a) wydatki bieżące ogółem 103.907.400 zł

w tym:

– zadania zlecone 4.826.407 zł

– wynagrodzenie osobowe

pracowników 39.120.820 zł

– dodatkowe wynagrodzenia

roczne 3.209.380 zł

– pochodne od wynagrodzeń 8.487.270 zł

– dotacje dla instytucji kultury 3.005.000 zł

– dotacje przedmiotowe dla

zakładów budżetowych 4.070.000 zł

– dotacje dla szkół niepublicznych 361.000 zł

– dotacje dla podmiotów nie

zaliczanych do sektora

finansów publicznych 80.000 zł

– wydatki na obsługę długu

gminy 5.820.000 zł

– wydatki z tytułu udzielonych

poręczeń 550.000 zł

b) wydatki majątkowe ogółem 18.898.000 zł

z tego:

– własne zadania inwestycyjne 18.449.000 zł

– zadania inwestycyjne zlecone 125.000 zł

– zakupy inwestycyjne 324.000 zł

zgodnie z załącznikiem nr 3 i 7 do uchwały.

Szczegółowy podział wydatków w układzie działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej zawierają załączniki nr 2 i 3 do uchwały budżetowej.

§ 3

1. Przychody i rozchody budżetu miasta:

– przychody ogółem 4.635.000 zł

w tym:

– przychody ze spłat pożyczek 71.000 zł

– przychody z zaciągniętych poży-

czek i kredytów na rynku krajo-

wym 4.564.000 zł

– rozchody ogółem 9.000.000 zł

w tym:

– wykup obligacji 6.000.000 zł

– spłata kredytu 3.000.000 zł

zgodnie z załącznikiem nr 5 do uchwały.

§ 4

1. Nadwyżkę budżetu w kwocie 4.365.000 zł przeznacza się na częściowe pokrycie wykupu obligacji komunalnych serii B.

§ 5

1. Ustala się plany przychodów i wydatków zakładów budżetowych, środków specjalnych i funduszy celowych w wysokości:

a) przychody ogółem 18.939.670 zł

w tym dotacja przedmiotowa

z budżetu 4.070.000 zł

b) wydatki ogółem w wysokości 19.764.910 zł

Podział kwot określonych w ust. 1 zawiera załącznik nr 6 do uchwały budżetowej.

§ 6

Plan finansowy dochodów i wydatków związanych z realizacją przez miasto zadań zleconych stanowi załącznik nr 4 do uchwały.

§ 7

1. Ustala się przychody Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w wysokości ogółem 1.081.000 zł

w tym:

– planowany stan środków na rachunku

bankowym na dzień 1 stycznia 2001 r.

w wysokości 792.000 zł

– przychody z tytułu opłat za gospo-

darcze korzystanie ze środowiska 289.000 zł

zgodnie z załącznikiem nr 9.

2. Ustala się wydatki Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na 2001 r. w wysokości 1.081.000 zł zgodnie z załącznikiem nr 10 do uchwały wraz z częścią opisową stanowiącą załącznik nr 11 do uchwały.

§ 8

1. Zmienia się załącznik nr 5 do uchwały nr XXVI/ /176/2000 Rady Miejskiej w Lubinie z dnia 6 czerwca 2000 r. w sprawie zmiany budżetu miasta na 2000 r. będący wieloletnim programem inwestycyjnym zmieniony uchwałami Rady Miejskiej nr:

– nr XL/224/2000 r. z dnia 29 sierpnia 2000 r.,

– nr XLII/243/2000 r. z dnia 10 października 2000 r.,

– nr XLV/251/2000 r. z dnia 15 listopada 2000 r.

w zakresie zadań i wydatków obejmujących lata 2001–2002, który otrzymuje brzmienie załącznika nr 8 do niniejszej uchwały i jednocześnie ustala się wydatki związane z wieloletnim programem inwestycyjnym na lata 2001–2003 ogółem w kwocie 100.337.000 zł

w tym:

– na własne zadania inwestycyjne

w 2001 r. w wysokości 18.449.000 zł

– na własne zadania inwestycyjne

w 2002 r. w wysokości 35.158.000 zł

na własne zadania inwestycyjne

w 2003 r. w wysokości 46.730.000 zł

§ 9

1. Określa się wysokość dochodów z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w 2001 r. na kwotę 672.000 zł z przeznaczeniem na wydatki w zakresie realizacji zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, w tym:

wydatki na działalność Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i działalność Miejskiego Ośrodka Profilaktyki Wczesnej Terapii Uzależnień.

§ 10

1. Ustala się rezerwy budżetowe ogółem

w wysokości 3.020.860 zł

w tym:

– rezerwę ogólną w wysokości 40.860 zł

– rezerwę celową na skutki wprowa-

dzenia reformy oświaty 1.400.000 zł

– rezerwę celową w związku z plano-

waną restrukturyzacją Miejskiego

Zespołu Zakładów Opieki

Podstawowej 1.500.000 zł

– rezerwę celową na dotacje dla pod-

miotów nie zaliczanych do sektora

finansów publicznych na realizację

zadań własnych gminy w zakresie

wypoczynku dzieci i młodzieży,

pomocy społecznej, ochrony zdrowia,

kultury i sportu realizowanych przez

podmioty nie zaliczone do sektora

finansów publicznych 80.000 zł

§ 11

1. Ustala się maksymalną wysokość pożyczek i kredytów krótkoterminowych w kwocie 2.000.000 zł, do wysokości, której Zarząd Miasta może zaciągnąć pożyczki i kredyty na pokrycie występującego w ciągu roku niedoboru budżetu.

§ 12

1. Ustala się kwotę 500.000 zł jako maksymalną wysokość, do której Zarząd Miasta może udzielić pożyczek i poręczeń w 2001 r.

§ 13

1. Upoważnia się Zarząd Miasta do:

 

§ 14

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miasta.

§ 15

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2001 r. i podlega ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim i w Biuletynie Lubińskim oraz w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY

RADY MIEJSKIEJ

ROMAN JASIŃSKI

 

Załącznik nr 1 do uchwały Rady Miejskiej w Lubinie z dnia 9 stycznia 2001 r. (poz. 81)

Dochody budżetu Gminy Miejskiej Lubin

na rok 2001 według źródeł

 

Lp.

Wyszczególnienie

Przewidywane wykonanie

w roku 2000

Plan na rok

budżetowy 2001

%

(4/3)

1.

Dochody z podatków i opłat

29 793 500

40 807 331

137,0%

 

1. Podatek rolny

53 000

57 000

107,5%

2. Podatek od nieruchomości

15 200 000

17 400 000

114,5%

3. Podatek leśny

2 500

2 700

108,0%

4. Podatek od środków transportowych

1 155 000

1 245 000

107,8%

5. Podatek od działalności gospodarczej osób fizycznych,

opłacany w formie k

863 000

930 000

107,8%

6. Podatek od spadków i darowizn

320 000

340 000

106,3%

7. Podatek od posiadania psów

90 000

96 300

107,0%

8. Podatek od czynności cywilnoprawnych

6 200 000

6 634 000

107,0%

9. Opłata skarbowa

550 000

590 000

107,3%

10. Opłaty lokalne (opł. targowa, opł. eksploatacyjna, opł. za

zezwolenia na sprzedaż alkoholu, grzywny, inne lokalne

opł.)

5 150 000

13 342 180

259,1%

11. Odsetki od nieterminowych wpłat

210 000

170 151

81,0%

2.

Udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa

25 530 000

42 643 534

167,0%

 

1. Wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych

23 000 000

39 936 534

173,6%

 

2. Wpływy z podatku dochodowego od osób prawnych

2 530 000

2 707 000

107,0%

3.

Wpływy od jednostek budżetowych

1 106 521

1 075 100

97,2%

4.

Dochody z majątku gminy

10 757 625

7 687 700

71,5%

5.

Pozostałe dochody

311 000

350 000

112,5%

6.

Subwencja ogólna

w tym: – część podstawowa – 712.622

– część oświatowa – 20.754.775

– część rekompensująca – 6.687.931

23 982 216

28 155 328

117,4%

7.

Dotacje celowe z budżetu państwa na zadania zlecone

6 196 083

4 951 407

79,9%

8.

Dotacje celowe z budżetu państwa na zadania bieżące realizowane na podst. porozumień z organami administracji rządowej i samorządowej

 

784 085

 

 

0,0%

9.

Dotacje celowe z budżetu państwa na zadania własne

1 515 230

1 500 000

99,0%

 

Ogółem dochody

99 976 260

127 170 400

127,2%

 

Załącznik nr 2 do uchwały Rady Miejskiej w Lubinie z dnia 9 stycznia 2001 r. (poz. 81)

 

Wydatki budżetu Gminy Miejskiej Lubin

na rok 2001

w szczegółowości działów klasyfikacji budżetowej

w zł

Lp.

Dział

Wyszczególnienie

Plan po zmianach na rok 2000

Plan na rok budżetowy 2001

z tego zadania

%

własne

zlecone

(5/4)

1.

010

Rolnictwo i łowiectwo

1 140

1 140

0%

2.

600

Transport i łączność

25 821 400

9 420 000

9 420 000

36%

3.

700

Gospodarka mieszkaniowa

3 548 000

3 190 000

3 190 000

90%

4.

750

Administracja publiczna

17 160 700

18 232 900

17 909 993

322 907

106%

5.

751

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

 

76 730

 

11 800

 

 

11 800

 

15%

6.

752

Obrona narodowa

350

375

375

107%

7.

754

Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

920 300

325

325

0%

8.

757

Obsługa długu publicznego

947 000

6 370 000

6 370 000

673%

9.

758

Różne rozliczenia

5 353 000

5 635 860

5 635 860

105%

10.

801

Oświata i wychowanie

39 314 389

35 418 000

35 418 000

90%

11.

851

Ochrona zdrowia

4 381 000

872 000

872 000

20%

12.

853

Opieka społeczna

10 702 711

13 450 000

9 446 000

4 004 000

126%

13.

854

Edukacyjna opieka wychowawcza

10 002 000

10 002 000

0%

14.

900

Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

2 167 500

15 293 000

14 681 000

612 000

706%

15.

921

Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

3 507 205

3 735 000

3 735 000

106%

16.

926

Kultura fizyczna i sport

880 000

6 385

1 173 000

1 173 000

133%

0%

 

 

R a z e m

114 786 670

122 805 400

117 853 993

4 951 407

107%

 

 

Załącznik nr 3 do uchwały Rady Miejskiej w Lubinie z dnia 9 stycznia 2001 r. (poz. 81)

 

Dochody i wydatki Gminy Miejskiej Lubin na rok 2001

w szczegółowości działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej

z wyodrębnieniem zadań inwestycyjnych

w zł

 

Dział

Roz-

dział

 

Wyszczególnienie

 

Dochody

Wydatki

ogółem

z tego

%

(7:5)

bieżące

inwesty-

cyjne

1

2

3

4

5

6

7

8

010

 

Rolnictwo i łowiectwo

1 140

1 140

0,00%

 

01095

Pozostała działalność, z tego:

składki na rzecz Dolnośląskiej Izby Rolniczej – 1.140 zł

1 140

1 140

0,00%

600

 

Transport i łączność

9 420 000

5 980 000

3 440 000

36,52%

 

60004

Lokalny transport zbiorowy

4 700 000

4 700 000

0,00%

 

60016

Drogi publiczne gminne, w tym:

zadania inwestycyjne – 3.440.000 zł

4 040 000

600 000

3 440 000

85,15%

 

60095

Pozostała działalność

680 000

680 000

0,00%

cd. tabeli

1

2

3

4

5

6

7

8

700

 

Gospodarka mieszkaniowa

7 437 700

3 190 000

3 190 000

0,00%

 

70001

Zakłady gospodarki mieszkaniowej (ZGM)

2 800 000

2 800 000

0,00%

 

70004

Różne jednostki obsługi gospodarki mieszkaniowej i komunalnej

90 000

90 000

0,00%

 

70005

Gospodarka gruntami i nieruchomościami

7 437 700

300 000

300 000

0.00%

750

 

Administracja publiczna

1 294 907

18 232 900

17 252 900

980 000

5,37%

 

 

w tym: zadania zlecone – 322.907 zł

322 907

322 907

322 907

0,00%

 

75011

Urzędy wojewódzkie, z tego:

322 907

322 907

322 907

0,00%

 

 

zadania zlecone – 322.907 zł, w tym:

322 907

322 907

322 907

0,00%

 

 

a) wynagrodzenia osobowe pracowników

– 225.500 zł

 

 

 

 

 

 

 

b) dodatkowe wynagrodzenie roczne

– 14.900 zł

 

 

 

 

 

 

 

c) składki na ubezpieczenia społeczne

– 47.900 zł

 

 

 

 

 

 

 

d) składki na Fundusz Pracy – 6.000 zł

 

 

 

 

 

 

75022

Rady gmin (miast i miast na prawach powiatu), w tym:

814 000

814 000

0,00%

 

 

a) Biuletyn Lubiński – 64.000 zł

 

 

 

 

 

 

 

b) Nagroda Miasta Lubina – 12.000 zł

 

 

 

 

 

 

75023

Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu), w tym:

300 000

15 928 993

15 198 993

730 000

4,58%

 

 

a) wynagrodzenia osobowe pracowników

– 8.725.000 zł

 

 

 

 

 

 

 

b) dodatkowe wynagrodzenie roczne

– 832.000 zł

 

 

 

 

 

 

 

c) składki na ubezpieczenia społeczne

– 1.700.000 zł

 

 

 

 

 

 

 

d) składki na Fundusz Pracy

– 250.000 zł

 

 

 

 

 

 

 

e) wydatki na reprezentację – 75.000 zł

 

 

 

 

 

 

 

zakupy inwestycyjne – 300.000 zł

 

 

 

300 000

 

 

 

zadania inwestycyjne – 430.000 zł (z tego: remont dachu Urzędu Miejskiego – 400.000 zł + Urząd Stanu Cywilnego – 30.000 zł)

 

 

 

 

 

430 000

 

 

75095

Pozostała działalność, z tego:

672 000

1 167 000

917 000

250 000

21,42%

 

 

a) współpraca z mediami – 150.000 zł

 

 

 

 

 

 

 

b) współpraca z zagranicą i promocja

miasta – 350.000 zł

 

 

 

 

 

 

 

c) projektowanie architektoniczne

– 400.000 zł

 

 

 

 

 

 

 

d) uzupełnienie udziałów pieniężnych

w spółkach – 2.000 zł

 

 

 

 

 

 

 

e) składka na Związek Miast Polskich

– 15.000 zł

 

 

 

 

 

 

 

f) Program Rozwoju Miasta – 150.000 zł

(zadania inwestycyjne)

 

 

 

 

 

 

 

g) dokumentacje różne – 100.000 zł

(zadania inwestycyjne)

 

 

 

 

 

751

 

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

 

11 800

 

11 800

 

11 800

 

 

0,00%

 

 

z tego: zadania zlecone – 11.800 zł

11 800

11 800

11 800

0,00%

 

75101

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa

11 800

11 800

11 800

0,00%

 

 

zadania zlecone

11 800

11 800

11 800

0,00%

752

 

Obrona narodowa

375

375

375

0,00%

 

 

z tego: zadania zlecone – 375 zł

375

375

375

0,00%

 

75212

Pozostałe wydatki obronne

375

375

375

0,00%

 

 

zadania zlecone

375

375

375

0,00%

cd. tabeli

1

2

3

4

5

6

7

8

754

 

Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

325

325

325

0,00%

 

 

z tego: zadania zlecone – 325 zł

325

325

325

0,00%

 

75414

Obrona cywilna

325

325

325

0,00%

 

 

zadania zlecone

325

325

325

0,00%

756

 

Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej

 

82 116 185

 

 

 

 

0,00%

 

75615

Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności cywilnoprawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych

 

 

 

31 162 451

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,00%

 

75616

Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od spadków i darowizn, podatku od czynności cywilnoprawnych, oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych

 

 

 

4 261 100

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0,00%

 

75618

Wpływy z opłaty skarbowej

599 100

0,00%

 

75619

Wpływy z różnych rozliczeń

3 200 000

0,00%

 

75621

Udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa

42 643 534

0,00%

 

75624

Dywidendy

250 000

0,00%

757

 

Obsługa długu publicznego

6 370 000

6 370 000

0,00%

 

75702

Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jednostek samorządu terytorialnego

 

 

5 820 000

 

5 820 000

 

 

0,00%

 

75704

Rozliczenia z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez Skarb Państwa lub jednostkę samorządu terytorialnego

 

 

550 000

 

550 000

 

 

0,00%

758

 

Różne rozliczenia

28 355 328

5 635 860

5 635 860

0,00%

 

75801

Część oświatowa subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego

20 754 775

0,00%

 

75802

Część podstawowa subwencji ogólnej dla gmin

712 622

0,00%

 

75805

Część rekompensująca subwencji ogólnej dla gmin

6 687 931

0,00%

 

75814

Różne rozliczenia finansowe, z tego:

200 000

2 615 000

2 615 000

0,00%

 

 

podatek od towarów i usług VAT – 1.815.000 zł

wykup obligacji mieszkaniowych – 800.000 zł

 

 

 

 

 

 

75818

Rezerwy ogólne i celowe, z tego:

3 020 860

3 020 860

0,00%

 

 

a) rezerwa ogólna – 40.860 zł

 

 

 

 

 

 

 

b) rezerwa celowa na skutki wprowadze-

nia reformy oświaty (Karty Nauczycie-

la) – 1.400.000 zł

 

 

 

 

 

 

 

c) rezerwa celowa dla podmiotów nie

zaliczanych do sektora finansów

publicznych na realizowanie zadań

własnych gminy w zakresie wypo-

czynku dzieci i młodzieży, pomocy

społecznej, ochrony zdrowia, kultury

i sportu – 80.000 zł

 

 

 

 

 

 

 

d) rezerwa celowa na skutki reformy

zdrowia – 1.500.000 zł

 

 

 

 

 

801

 

Oświata i wychowanie

368 990

35 418 000

31 968 000

3 450 000

9,74%

 

80101

Szkoły podstawowe, w tym:

216 300

25 980 000

22 530 000

3 450 000

13,28%

 

 

a) wynagrodzenia osobowe pracowników

– 13.779.000 zł

 

 

 

 

 

cd. tabeli

1

2

3

4

5

6

7

8

 

 

b) dodatkowe wynagrodzenie roczne

– 1.102.000 zł

 

 

 

 

 

 

 

c) składki na ubezpieczenia społeczne

– 2.641.000 zł

 

 

 

 

 

 

 

d) składki na Fundusz Pracy

– 355.000 zł

 

 

 

 

 

 

 

e) dotacja dla szkół niepublicznych

– 171.000 zł

 

 

 

 

 

 

 

f) żywienie w SP nr 4 i 14 – 156.000 zł

 

 

 

 

 

 

 

g) zespół “Gwarkowie” – 20.000 zł

 

 

 

 

 

 

 

h) zadania inwestycyjne – 3.450.000 zł

 

 

 

 

 

 

80104

Oddziały klas “0” w przedszkolach i szkołach podstawowych, w tym:

2 410 000

2 410 000

0,00%

 

 

a) wynagrodzenia osobowe pracowników

– 1.717.300 zł

 

 

 

 

 

 

 

b) dodatkowe wynagrodzenie roczne

– 125.400 zł

 

 

 

 

 

 

 

c) składki na ubezpieczenia społeczne

– 321.950 zł

 

 

 

 

 

 

 

d) składki na Fundusz Pracy – 43.700 zł

 

 

 

 

 

 

80110

Gimnazja, w tym:

152 690

6 500 000

6 500 000

0,00%

 

 

a) wynagrodzenia osobowe pracowników

– 4.127.000 zł

 

 

 

 

 

 

 

b) dodatkowe wynagrodzenie roczne

– 284.000 zł

 

 

 

 

 

 

 

c) składki na ubezpieczenia społeczne

– 764.000 zł

 

 

 

 

 

 

 

d) składki na Fundusz Pracy – 93.000 zł

 

 

 

 

 

 

 

e) dotacja dla szkół niepublicznych

– 190.000 zł

 

 

 

 

 

 

80113

Dowożenie uczniów do szkół

33 000

33 000

0,00%

 

80195

Pozostała działalność, w tym:

495 000

495 000

0,00%

 

 

a) zajęcia pozalekcyjne – 450.000 zł

 

 

 

 

 

851

 

Ochrona zdrowia

872 000

857 000

15 000

1,72%

 

85155

Przeciwdziałanie alkoholizmowi, z tego

672 000

657 000

15 000

2,23%

 

 

a) Miejski Ośrodek Profilaktyki i Wcze-snej Terapii Uzależnień – 573.000 zł w tym: zakupy inwestycyjne – 15.000 zł;

 

 

 

 

 

 

 

*) wynagrodzenia osobowe pracowników – 303.000 zł

*) dodatkowe wynagrodzenie roczne – 26.000 zł

*) składki na ubezpieczenia społeczne – 60.000 zł

*) składki na Fundusz Pracy

– 8.000 zł

 

 

 

 

 

 

 

b) działalność Miejskiej Komisji Rozwią-

zywania Problemów Alkoholowych

– 99.000 zł w tym:

 

 

 

 

 

 

 

c) wynagrodzenia osobowe pracowników

– 13.800 zł

d) dodatkowe wynagrodzenie roczne

– 900 zł

 

 

 

 

 

 

 

e) składki na ubezpieczenia społeczne

– 2.650 zł

 

 

 

 

 

 

 

f) składki na Fundusz Pracy – 370 zł

 

 

 

 

 

 

85158

Izba wytrzeźwień

200 000

200 000

0,00%

 

 

(dotacja dla MOPiWTU – Izba Wytrzeźwień)

200 000

200 000

0,00%

853

 

Opieka społeczna

6 058 590

13 450 000

13 410 000

40 000

0,30%

 

 

w tym: zadania zlecone – 4.004.000 zł

4 004 000

4 004 000

4 004 000

0,00%

 

85301

Placówki opiekuńczo-wychowawcze,

w tym:

(Ośrodek Opiekuńczo-Rehabilitacyjny)

11 600

760 000

720 000

40 000

5,26%

cd. tabeli

1

2

3

4

5

6

7

8

 

 

a) wynagrodzenia osobowe pracowników

– 449.000 zł

 

 

 

 

 

 

 

b) dodatkowe wynagrodzenie roczne

– 38.000 zł

 

 

 

 

 

 

 

c) składki na ubezpieczenia społeczne

– 85.000 zł

 

 

 

 

 

 

 

d) składki na Fundusz Pracy – 12.000 zł

 

 

 

 

 

 

 

zadania inwestycyjne – 40.000 zł

 

 

 

40 000

 

 

85302

Domy pomocy społecznej (D.O. “Szarotka”), w tym:

306 530

700 000

700 000

0,00%

 

 

a) wynagrodzenia osobowe pracowników

– 405.000 zł

 

 

 

 

 

 

 

b) dodatkowe wynagrodzenie roczne

42.800 zł

 

 

 

 

 

 

 

c) składki na ubezpieczania społeczne

– 76.900 zł

 

 

 

 

 

 

 

d) składki na Fundusz Pracy – 10.500 zł

 

 

 

 

 

 

85303

Ośrodki wsparcia (DDP “Senior), w tym:

21 180

240 000

240 000

0,00%

 

 

a) wynagrodzenia osobowe pracowników

– 167.000 zł

 

 

 

 

 

 

 

b) dodatkowe wynagrodzenie roczne

– 11.400 zł

 

 

 

 

 

 

 

c) składki na ubezpieczenia społeczne

– 34.700 zł

 

 

 

 

 

 

 

d) składki na Fundusz Pracy – 3.900 zł

 

 

 

 

 

 

85305

Żłobki, w tym:

146 800

2 100 000

2 100 000

0,00%

 

 

a) wynagrodzenia osobowe pracowników

– 1.252.000 zł

 

 

 

 

 

 

 

b) dodatkowe wynagrodzenie roczne

– 106.300 zł

 

 

 

 

 

 

 

c) składki na ubezpieczenia społeczne

– 231.000 zł

 

 

 

 

 

 

 

d) składki na Fundusz Pracy – 32.000 zł

 

 

 

 

 

 

85314

Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne, z tego:

 

2 544 000

 

3 244 000

 

3 244 000

 

 

0,00%

 

 

zadania zlecone – 2.544.000 zł

2 544 000

2 544 000

2 544 000

0,00%

 

 

zadania własne – 700.000 zł

 

700 000

700 000

0,00%

 

85315

Dodatki mieszkaniowe

1 500 000

3 700 000

3 700 000

0,00%

 

85316

Zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze, z tego:

345 000

345 000

345 000

0,00%

 

 

zadania zlecone – 345.000 zł

345 000

345 000

345 000

0,00%

 

85319

Ośrodki pomocy społecznej, z tego:

1 101 260

2 202 000

2 202 000

0,00%

 

 

zadania zlecone – 1.082.000 zł

1 082 000

1 082 000

1 082 000

0,00%

 

 

zadania własne – 1.120.000 zł

 

1 120 000

1 120 000

0,00%

 

 

w tym:

 

 

 

 

 

 

 

a) wynagrodzenia osobowe pracowników

– 1.633.000 zł

 

 

 

 

 

 

 

b) dodatkowe wynagrodzenie roczne

– 144.000 zł

 

 

 

 

 

 

 

c) składki na ubezpieczenia społeczne

– 297.000 zł

 

 

 

 

 

 

 

d) składki na Fundusz Pracy – 43.000 zł

 

 

 

 

 

 

85328

Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze, z tego:

82 220

44 000

44 000

0,00%

 

 

zadania zlecone – 33.000 zł

33 000

33 000

33 000

0,00%

 

 

zadania własne – 11.000 zł

11 000

11 000

0,00%

 

85395

Pozostała działalność, z tego:

115 000

115 000

0,00%

 

 

a) Jadłodajnia – 115.000 zł

 

 

 

 

 

cd. tabeli

1

2

3

4

5

6

7

8

854

 

Edukacyjna opieka wychowawcza

914 200

10 002 000

9 923 000

79 000

0,79%

 

85401

Świetlice szkolne, w tym:

1 752 000

1 752 000

0,00%

 

 

a) wynagrodzenia osobowe pracowników

– 1.305.000 zł

 

 

 

 

 

 

 

b) dodatkowe wynagrodzenia roczne

– 104.000 zł

 

 

 

 

 

 

 

c) składki na ubezpieczenia społeczne

233.000 zł

 

 

 

 

 

 

 

d) składki na Fundusz Pracy – 32.000 zł

 

 

 

 

 

 

85404

Przedszkola (bez klas “0”), w tym:

914 200

7 086 000

7 007 000

79 000

1,11%

 

 

a) wynagrodzenia osobowe pracowników

– 4.270.000 zł

 

 

 

 

 

 

 

b) dodatkowe wynagrodzenie roczne

– 330.600 zł

 

 

 

 

 

 

 

c) składki na ubezpieczenia społeczne

– 834.600 zł

 

 

 

 

 

 

 

d) składki na Fundusz Pracy

– 111.000 zł

 

 

 

 

 

 

 

zakupy inwestycyjne – 9.000 zł

 

 

 

9 000

 

 

 

zadania inwestycyjne – 70.000 zł

 

 

 

70 000

 

 

85414

Stołówki szkolne, w tym:

1 150 000

1 150 000

0,00%

 

 

a) wynagrodzenia osobowe pracowników

– 749.220 zł

 

 

 

 

 

 

 

b) dodatkowe wynagrodzenie roczne

– 47.080 zł

 

 

 

 

 

 

 

c) składki na ubezpieczenia społeczne

– 140.000 zł

 

 

 

 

 

 

 

d) składki na Fundusz Pracy – 17.100 zł

 

 

 

 

 

 

85495

Pozostała działalność

14 000

14 000

0,00%

900

 

Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

612 000

15 293 000

4 727 000

10 566 000

69,09%

 

 

w tym: zadania zlecone – 612.000 zł

612 000

612 000

487 00

125 000

20,42%

 

90001

Gospodarka ściekowa i ochrona wód,

w tym”

900 000

400 000

500 000

55,56%

 

 

zadania inwestycyjne – 500.000 zł

 

 

 

500 000

 

 

90002

Gospodarka odpadami

100 000

100 000

0,00%

 

90003

Oczyszczalnie miast i wsi

1 100 000

1 100 000

0,00%

 

90004

Utrzymanie zieleni w miastach i gminach,

1 302 000

1 000 000

302 000

23,20%

 

 

w tym:

 

 

 

 

 

 

 

zadania inwestycyjne – 302.000 zł

 

 

 

302 000

 

 

90015

wietlenie ulic, placów i dróg, z tego:

612 000

1 932 000

1 787 000

145 000

7,51%

 

 

zadania zlecone – 612.000 zł (w tym zadania inwestycyjne – 125.000 zł

612 000

612 000

487 000

125 000

20,42%

 

 

zadania własne – 1.320.000 zł w tym zad. inwestyc. – 20.000 zł

1 320 000

1 300 000

20 000

1,52%

 

90095

Pozostała działalność, z tego:

9 959 000

340 000

9 619 000

96,59%

 

 

a) dotacja dla Zarządu Cmentarzy Komu-

nalnych – 220.000 zł

 

 

 

 

 

 

 

b) wydatki bieżące Wydziału Spraw Ko-

munalnych – 120.000 zł

 

 

 

 

 

 

 

c) wydatki na inwestycje – 9.619.000 zł

w tym:

oczyszczalnia ścieków, w tym:

odsetki od pożyczki NFOŚiGW

– 930.000 zł

odsetki od pożyczki WFOŚiGW

– 143.000 zł

 

 

 

 

 

 

 

d) opłata gwarancyjna (BH + CB)

– 167.000 zł

pożyczka NFOŚiGW – 64.000 zł

zadania inwestycyjne – udział gminy – 6.800.000 zł

 

 

 

 

 

cd. tabeli

1

2

3

4

5

6

7

8

921

 

Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

3 735 000

3 505 000

230 000

6,16%

 

92109

Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby,

660 000

540 000

120 000

18,18%

 

 

w tym:

 

 

 

 

 

 

 

(OK “Wzgórze Zamkowe”)

wydatki bieżące – 540.000 zł

wydatki inwestycyjne – 120.000 zł

 

 

 

 

 

 

92113

Centra kultury i sztuki

900 000

900 000

0,00%

 

 

(CK “Muza”)

 

 

 

 

 

 

92114

Pozostałe instytucje kultury

215 000

215 000

0,00%

 

 

(Miejski Impresariat Kultury)

 

 

 

 

 

 

92116

Biblioteki, w tym (M.B.P.)

1 460 000

1 350 000

110 000

7,53%

 

 

wydatki bieżące – 1.350.000 zł

wydatki inwestycyjne – 110.000 zł

 

 

 

 

 

 

92195

Pozostała działalność, z tego:

500 000

500 000

0,00%

 

 

a) dofinansowanie imprez kulturalnych

– 500.000 zł

 

 

 

 

 

926

 

Kultura fizyczna i sport

1 173 000

1 075 000

98 000

8,35%

 

92604

Instytucje kultury fizycznej, w tym:

948 000

850 000

98 000

10,34%

 

 

(Ośrodek Sportu i Rekreacji)

wydatki bieżące – 850.000 zł

wydatki inwestycyjne – 98.000 zł

 

 

 

 

 

 

92605

Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu

160 000

160 000

0,00%

 

92695

Pozostała działalność, z tego:

a) dofinansowanie imprez sportowych

– 65.000 zł

65 000

65 000

0,00%

 

 

DOCHODY I WYDATKI + ZADANIA ZLECONE

127 170 400

122 805 400

103 907 400

18 898 000

15,39%

 

 

z tego: zadania zlecone, w tym inwestycyjne

4 951 407

4 951 407

4 826 407

125 000

2,52%

 

 

zadania inwestycyjne własne

18 449 000

0,00%

 

 

zakupy inwestycyjne

324 000

0,00%

 

 

Przychody

4 635 000

0,00%

 

 

Przychody, z tego:

kredyt bankowy CB – 3.000.000 zł

kredyt bankowy – 1.500.000 zł

zwrot pożyczek z MPM – 71.000 zł

pożyczka z NFOŚiGW – 64.000 zł

 

 

 

 

 

 

 

Rozchody

9 000 000

9 000 000

0,00%

 

 

Rozchody, z tego:

wykup obligacji serii B – 6.000.000 zł

spłata kredytu CB – 3.000.000 zł

 

 

 

 

 

 

 

BUDŻET OGÓŁEM

131 805 400

131 805 400

112 907 400

18 898 000

14,34%

 

 

w tym: zadania zlecone

4 951 407

4 951 407

4 826 407

125 000

2,52%

 

 

BUDŻET BEZ ZADAŃ ZLECONYCH

126 853 993

126 853 993

108 080 993

18 773 000

14,80%

 

 Załącznik nr 4 do uchwały Rady Miejskiej w Lubinie z dnia 9 stycznia 2001 r. (poz. 81)

 

Dochody i wydatki budżetu Gminy Miejskiej Lubin na rok 2001

na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej

w szczegółowości działów i rozdziałów klasyfikacji budżetowej

w zł

Dział

Roz-

dział

Wyszczególnienie

Dochody

Wydatki

ogółem

z tego:

%

(7/5)

bieżące

inwesty-

cyjne

750

 

Administracja publiczna

322 907

322 907

322 907

 

75011

Urzędy wojewódzkie

322 907

322 907

322 907

0

751

 

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

 

11 800

 

11 800

 

11 800

 

 

 

75101

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa

11 800

11 800

11 800

0

752

 

Obrona narodowa

375

375

375

0

 

75212

Pozostałe wydatki obronne

375

375

375

0

754

 

Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

325

325

325

0

 

75414

Obrona cywilna

325

325

325

0

853

 

Opieka społeczna

4 004 000

4 004 000

4 004 000

 

85314

Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne

2 554 000

2 544 000

2 544 000

0

 

85316

Zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze

345 000

345 000

345 000

0

 

85319

Ośrodki pomocy społecznej

1 082 000

1 082 000

1 082 000

0

 

85328

Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze

33 000

33 000

33 000

0

900

 

Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

612 000

612 000

487 000

125 000

 

90015

Oświetlenie ulic, placów i dróg

612 000

612 000

487 000

125 000

 

 

Razem zadania zlecone

4 951 407

4 951 407

4 826 407

125 000

 

Załącznik nr 5 do uchwały Rady Miejskiej w Lubinie z dnia 9 stycznia 2001 r. (poz. 81)

Przychody i rozchody budżetu Gminy Miejskiej Lubin w roku 2001

związane z finansowaniem niedoboru i rozdysponowaniem nadwyżki budżetowej

oraz z prywatyzacją mienia Skarbu Państwa i majątku jednostek samorządu terytorialnego

w zł

Lp.

Wyszczególnienie

Przychody

Rozchody

1.

– przychody ze spłat pożyczek i kredytów udzielonych z budżetu

71 000

 

– zwrot pożyczek z MPM

71 000

 

2.

– przychody z zaciągniętych pożyczek i kredytów na rynku krajowym

4 564 000

 

– pożyczka z NFOŚiGW

64 000

 

 

– kredyt bankowy z Cuprum Banku

3 000 000

 

 

– kredyt bankowy

1 500 000

 

3.

– wykup innych papierów wartościowych

6 000 000

 

– wykup obligacji seria B

 

6 000 000

4.

– spłaty otrzymanych krajowych pożyczek i kredytów

3 000 000

 

– spłata kredytu z Cuprum Banku

 

3 000 000

 

Ogółem:

4 635 000

9 000 000

Załącznik nr 9 do uchwały Rady Miejskiej w Lubinie z dnia 9 stycznia 2001 r. (poz. 81)

 

Plan przychodów

Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

Gminy Miejskiej Lubin

na rok 2001 (w zł)

 

Dział

Rozdział

§

Nazwa

Planowane

przychody

na rok 2001

900

 

 

Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

289 000,00

 

90011

 

Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

289 000,00

 

 

057

Grzywny, mandaty i kary pieniężne od ludności

0,00

 

 

058

Grzywny i inne kary pieniężne od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych

0,00

 

 

069

Wpływy z różnych opłat

289 000,00

 

 

296

Przelewy redystrybucyjne

0,00

 

 

 

Ogółem

289 000,00

Przewidywany stan środków na rachunku bankowym na dzień 01.01.2001 r.

792 000,00

 

 

 

Razem

1 081 000,00

 

 

Załącznik nr 10 do uchwały Rady Miejskiej w Lubinie z dnia 9 stycznia 2001 r. (poz. 81)

 

Plan wydatków

Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

Gminy Miejskiej Lubin

na rok 2001 (w zł)

 

Dział

Rozdział

§

Nazwa

Planowane

wydatki

na rok 2001

1

2

3

4

5

801

 

 

Oświata i wychowanie

135 000,00

 

80195

 

Pozostała działalność

 

 

 

2440

Dotacje przekazane z funduszy celowych na realizację zadań bieżących dla jednostek sektora finansów publicznych

75 500,00

 

 

 

  • Dotacje dla szkół podstawowych i gimnazjów na zadania z zakresu ekologii i ochrony środowiska w tym organizację miejskich konkursów ekologicznych
  • Dotacje dla przedszkoli miejskich na zadania z zakresu ekologii i ochrony środowiska
  • Dotacje dla szkół średnich na zadania z zakresu ekologii i ochrony środowiska, w tym organizację miejskich konkursów ekologicznych
  • Dotacja dla Biblioteki Miejskiej w Lubinie na organizację konkursów o tematyce ekologicznej oraz zakup prenumerat czasopism oraz nowości wydawniczych (w tym multimedialnych) z zakresu ekologii i ochrony środowiska

 

 

 

2450

Dotacje przekazane z funduszy celowych na realizację zadań bieżących dla jednostek nie zaliczanych do sektora finansów publicznych

6 000,00

 

 

 

  • Dotacje na rzecz różnych jednostek organizacyjnych przeznaczone na realizację zadań z zakresu ekologii i ochrony środowiska (seminaria, warsztaty, konkursy, prelekcje itp.) oraz promowanie miejskiego ruchu ekologicznego

 

cd. tabeli

1

2

3

4

5

 

 

3030

Różne wydatki na rzecz osób fizycznych

2 000,00

 

 

 

  • Opinie, ekspertyzy, prelekcje i projekty z zakresu edukacji ekologicznej wykonywane przez uprawnione osoby fizyczne

 

 

 

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

3 000,00

 

 

 

  • Zakup materiałów w ramach organizacji imprez z zakresu edukacji ekologicznej (seminariów, warsztatów, konkursów, prelekcji itp.)

 

 

 

4240

Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych, książek

2 000,00

 

 

 

  • Zakup pomocy naukowych, dydaktycznych lub książek w ramach organizacji imprez z zakresu edukacji ekologicznej (seminariów, warsztatów, konkursów, prelekcji itp.)

 

 

 

4300

Zakup usług pozostałych

46 500,00

 

 

 

  • Opinie, ekspertyzy i projekty programów z zakresu edukacji ekologicznej
  • Wykonywanie okolicznościowych wydawnictw z zakresu ekologii ochrony środowiska
  • Realizacja programu edukacji ekologicznej p.n. “Lekcje w przyrodzie”
  • Warsztaty metodyczne z dziedziny ekologii i ochrony środowiska dla nauczycieli
  • Promowanie miejskiego ruchu ekologicznego
  • Wykonywanie dokumentacji fotograficznej w ramach organizacji imprez z zakresu edukacji ekologicznej

 

851

 

 

Ochrona zdrowia

60 000,00

 

85195

 

Pozostała działalność

60 000,00

 

 

6110

Wydatki inwestycyjne funduszy celowych

60 000,00

 

 

 

  • Wykonanie “ścieżek zdrowia” dla dzieci i młodzieży, jako tzw. “zielonych sal gimnastycznych”

 

900

 

 

Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

886 000,00

 

90001

 

Gospodarka ściekowa i ochrona wód

151 000,00

 

 

4300

Zakup usług pozostałych

71 000,00

 

 

 

  • Konserwacja cieków wodnych na terenie miasta
  • Oczyszczanie i renowacja stawu przy rzece Zimnicy na Osiedlu “D” w Lubinie

 

 

 

6110

Wydatki inwestycyjne funduszy celowych

80 000,00

 

 

 

  • Renowacja rzeki Zimnicy i Baczyny

 

 

90002

 

Gospodarka odpadami

160 000,00

 

 

4210

Zakup materiałów i wyposażenia

10 000,00

 

 

 

  • Zakup pojemników na odpady (w tym m.in. na baterie i świetlówki)

 

 

 

4300

Zakup usług pozostałych

150 000,00

 

 

 

  • Wprowadzenie selektywnej zbiórki odpadów komunalnych na terenie miasta
  • Kontynuacja kampanii odpadowej p.n. “Czystość dla Lubina”
  • Gromadzenie, wykorzystywanie lub unieszkodliwianie odpadów zbieranych selektywnie (makulatura, baterie, świetlówki)

 

 

90003

 

Oczyszczanie miast i wsi

95 000,00

 

 

4300

Zakup usług pozostałych

95 000,00

 

 

 

  • Usuwanie “dzikich wysypisk” z terenu miasta
  • Organizowanie akcji porządkowych na terenie miasta (“Sprzątanie Lubina” i “Sprzątanie Świata”)

 

 

90004

 

Utrzymanie zieleni w miastach i gminach

75 000,00

 

 

4300

Zakup usług pozostałych

75 000,00

 

 

 

  • Urządzanie i utrzymywanie terenów zieleni, zadrzewień i zakrzewień

 

 

90005

 

Ochrona powietrza atmosferycznego i klimatu

200 000,00

 

 

6260

Dotacje z funduszy celowych na finansowanie lub dofinansowanie kosztów realizacji inwestycji i zakupów inwestycyjnych jednostek sektora finansów publicznych

200 000,00

 

 

 

  • Likwidacja ogrzewania piecowego w budynkach wielorodzinnych wspólnot mieszkaniowych zarządzanych przez Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Lubinie

 

cd. tabeli

1

2

3

4

5

 

90095

 

Pozostała działalność

205 000,00

 

 

2440

Dotacje przekazane z funduszy celowych na realizację zadań bieżących dla jednostek sektora finansów publicznych

20 000,00

 

 

 

  • Dofinansowanie zakupu specjalistycznej aparatury i odczynników dla Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Lubinie w ramach monitoringu zanieczyszczeń środowiska

 

 

 

3030

Różne wydatki na rzecz osób fizycznych

10 000,00

 

 

 

  • Opinie, ekspertyzy i oceny z zakresu ochrony środowiska, wykonywane przez uprawnione osoby fizyczne

 

 

 

4270

Zakup usług remontowych

10 000,00

 

 

 

  • Eksploatacja, konserwacja, naprawa urządzenia do monitoringu drgań gruntu wynikających ze wstrząsów górniczych

 

 

 

4390

Zakup usług pozostałych

165 000,00

 

 

 

  • Opinie, ekspertyzy i oceny oraz badania kontrolne i pomiarowe stanu środowiska
  • Monitorowanie składu gazu wysypiskowego na nieczynnym i zrekultywowanym składowisku odpadów komunalnych w Lubinie
  • Tworzenie programu zrównoważonego rozwoju oraz ochrony środowiska dla Gminy Miejskiej Lubin
  • Tworzenie projektu planu zaopatrzenia miasta Lubina w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe
  • Tworzenie planu akustycznego Lubina i innych opracowań określających stan środowiska naturalnego naszego miasta

 

 

 

 

Ogółem

1 081 000,00

 

 

Załącznik nr 11 do uchwały Rady Miejskiej w Lubinie z dnia 9 stycznia 2001 r. (poz. 81)

 

Część opisowa

do planu przychodów i wydatków

Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

Gminy Miejskiej Lubin

na 2001 rok

 

Projekt przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Gminy Miejskiej Lubin na rok 2001 zakłada:

  • przychody w kwocie 1 081 000,00 zł

w tym:

– wpływy z różnych opłat przeka-

zywane przez Urząd Marszałkowski

Województwa Dolnośląskiego 289 000,00 zł

– stan środków na rachunku bankowym

na początek 2001 roku 792 000,00 zł

  • wydatki w kwocie 1 081 000,00 zł

I. Kalkulacja środków na rachunku bankowym na początek roku 2001

  • stan środków na rachunku bankowym

w okresie I–VIII 2000 r. 1 539 331,00 zł

w tym:

– wpłaty z Urzędu Marszał-

kowskiego 288 890,00 zł

– opłaty za usunięcie drzew lub

krzewów 751 230,00 zł

– kary za usunięcie drzew lub

krzewów 2 479,00 zł

– odsetki bankowe 16 406,00 zł

– inne wpłaty – 6 000,00 zł

– stan środków na rachunku bankowym

na początek 2000 r. 486 326,00 zł

  • przewidywane wykonanie wydatków

do końca 2000 r. 747 609,00 zł

gdzie:

– wydatki planowane w 2000 r. 767 309,00 zł

– dofinansowanie przyznane z Powiato-

wego Funduszu Ochrony Środowiska

i Gospodarki Wodnej w Lubinie na za-

dania realizowane ze środków Gmin-

nego Funduszu 19 700,00 zł

  • stan środków na rachunku bankowym na początek 2001 roku:

1 539 331,00 – 747 609,00 » 792 000,00 zł

II. Kalkulacja pozostałych przychodów

Dział 900 – “Gospodarka komunalna i ochrona środowiska”

Przychody na rok 2001 zaplanowano na poziomie wpływów przekazywanych na konto Gminnego Funduszu przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego w okresie styczeń – sierpień 2000 roku. Przekazywane środki pochodziły z:

  • wpływów za składowanie odpadów,
  • wpływów z opłat i kar za pozostałe rodzaje gospodarczego korzystania ze środowiska i dokonywania w nim zmian oraz szczególnego korzystania z wód i urządzeń wodnych (za wyjątkiem wpływów z tytułu kar i opłat za usuwanie drzew lub krzewów),
  • dochodów z oprocentowania rachunków bankowych.

Przychody z tytułu opłat i kar za usuwanie drzew lub krzewów na rok 2001 skalkulowano na poziomie zerowym z uwagi na fakt, iż są to wpływy doraźne, naliczane w indywidualnych przypadkach.

III. Kalkulacja wydatków

Propozycje zadań przewidzianych do realizacji z wykorzystaniem środków Gminnego Funduszu opracowano na podstawie:

  • art. 88 ustawy z dnia 31 stycznia 1980 r. o ochronie i kształtowaniu środowiska (tekst jednolity: Dz. U. z 1994 r. Nr 49, poz. 196 z późn. zm.),
  • zapotrzebowania wynikającego z konieczności realizacji zadań własnych gminy z zakresu ochrony środowiska,
  • wniosków o dofinansowanie zadań z zakresu ekologii i ochrony środowiska składanych przez jednostki organizacyjne z terenu miasta.

Dział 801 – “Oświata i wychowanie”

Edukacja ekologiczna:

  • dotacje dla przedszkoli miejskich, gimnazjów, szkół podstawowych i średnich na zadania realizowane przez te placówki w zakresie ekologii i ochrony środowiska; dotacje na ten cel wydają się niezbędne w obliczu faktu rozpoczęcia w 1999 roku reformy szkolnej, ponadto w ramach ww. dotacji planowana jest kontynuacja miejskich konkursów o tematyce ekologicznej realizowanych przez szkoły;
  • dotacja dla Biblioteki Miejskiej w Lubinie na organizację konkursów o tematyce ekologicznej oraz zakup prenumerat czasopism oraz nowości wydawniczych (w tym multimedialnych) z zakresu ekologii i ochrony środowiska; międzyszkolne konkursy ekologiczne dla różnych grup wiekowych, w tym m.in. konkursy wiedzy ekologicznej dla uczniów klas V–VI szkół podstawowych oraz I i II klas gimnazjalnych, konkursy plastyczne dla młodszych dzieci organizowane są przez tę placówkę już od szeregu lat; cieszą się niezmiennym powodzeniem u uczniów i nauczycieli, obejmują swoim wpływem dużą liczbę uczestników, przyczyniają się do upowszechniania i pogłębiania wiedzy na temat stanu środowiska naturalnego oraz sposobach jego ochrony zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym; nowości wydawnicze oraz czasopisma z zakresu ekologii i ochrony środowiska są podstawowym materiałem uzupełniającym wiedzę przekazywaną na ten temat na zajęciach lekcyjnych; zakupione ze środków Gminnego Funduszu książki, albumy czy czasopisma są dostępne we wszystkich filiach Biblioteki Miejskiej w Lubinie;
  • dotacje na rzecz różnych jednostek organizacyjnych, przeznaczone na realizację zadań z zakresu ekologii i ochrony środowiska (seminaria, warsztaty, konkursy, prelekcje itp.) oraz promowanie miejskiego ruchu ekologicznego; wiele organizacji z terenu Lubina włącza się aktywnie do działań na rzecz ochrony środowiska; działania te obejmują swoim zasięgiem różne grupy wiekowe, zarówno dzieci i młodzież szkolną, jak i dorosłych mieszkańców naszego miasta; są doskonałym uzupełnieniem edukacji ekologicznej prowadzonej w szkołach; promowanie miejskiego ruchu ekologicznego przyczynia się niewątpliwie do rozbudzania i pogłębiania świadomości ekologicznej społeczności naszego miasta;
  • warsztaty metodyczne z zakresu ekologii dla nauczycieli wszystkich poziomów nauczania; kontynuacja cyklu szkoleniowego rozpoczętego w 1993 r., mającego na celu powszechne wprowadzanie elementów edukacji ekologicznej do szkół i przedszkoli naszego miasta, warsztaty często mają charakter praktycznych zajęć terenowych;
  • program edukacji ekologicznej – tzw. “Lekcje w przyrodzie”; zajęcia terenowe dla dzieci i młodzieży organizowane w ciekawych przyrodniczo miejscach naszego regionu; forma edukacji ekologicznej ciesząca się od lat niesłabnącym zainteresowaniem uczniów i nauczycieli; ze środków funduszu pokrywane są koszty przewodnika edukacji ekologicznej oraz zeszyty ćwiczeń i materiały pomocnicze dla nauczycieli, koszty transportu szkoły pokrywają we własnym zakresie;
  • opinie, ekspertyzy, prelekcje i projekty z zakresu edukacji ekologicznej; w trakcie przygotowywania i organizacji programów z zakresu edukacji ekologicznej zdarza się konieczność zasięgnięcia opinii uprawnionych osób fizycznych lub kompetentnych jednostek organizacyjnych co do merytorycznej i edukacyjnej wartości planowanych szkoleń; jest to niezbędne w celu dokonania właściwego wyboru zadań do realizacji;
  • wykonywanie okolicznościowych wydawnictw z zakresu ekologii i ochrony środowiska; edukacja ekologiczna oraz promocja środowiska naturalnego naszego regionu nie może odbywać się bez odpowiednio przygotowanych i wydanych materiałów poglądowych; w roku 2001 planowane jest m.in. wydanie suplementu do przewodnika po “Ścieżce przyrodniczej po Lubinie”; przedstawione w nim zostaną zmiany, jakie zaszły w ostatnim czasie we florze, faunie i elementach przyrody nieożywionej na terenie “ścieżki”; przewodnik zostanie również uzupełniony o zagadnienia związane ze środowiskiem naturalnym stawu w Parku Wrocławskim; wiadomości zawarte w ww. materiałach będą stanowić pomoc dydaktyczną w nauczaniu ekologii w szkołach, będą również promować walory środowiska naturalnego naszego miasta;
  • organizacja imprez z zakresu edukacji ekologicznej (seminariów, warsztatów, konkursów, prelekcji) ma na celu szerokie upowszechnienie zagadnień związanych z ochroną środowiska wśród mieszkańców Lubina, stanowi jeden z ważnych elementów promowania ruchu ekologicznego w naszym mieście.

Dział 850 – “Ochrona zdrowia”

Pozostała działalność:

  • Legnicko-Głogowski Okręg Miedziowy jest zaliczany do obszaru o szczególnym zagrożeniu ekologicznym. Należy więc położyć szczególny nacisk na profilaktykę zdrowotną dzieci i młodzieży. Wybudowanie kolejnej ścieżki zdrowia, jako “zielonej sali gimnastycznej”, wzbogaci i uatrakcyjni zajęcia wychowania fizycznego i rekreację ruchową dużej grupie dzieci i młodzieży.

Dział 900 – “Gospodarka komunalna i ochrona środowiska”

Gospodarka ściekowa i ochrona wód:

  • konserwacja cieków wodnych na terenie naszego miasta; konserwacja cieków jest niezbędna jako coroczny zabieg pielęgnacyjny w zakresie ochrony środowiska naturalnego rzek i potoków naszego miasta; usuwanie z dna i skarp różnego rodzaju odpadów i zanieczyszczeń mechanicznych, koszenie traw i skarpowanie mają na celu utrzymanie cieków w drożności oraz należytym stanie sanitarnym, co pozwala na uniknięcie podtapiania kanałów zrzutowych kanalizacji deszczowej;
  • oczyszczanie i renowacja stawu przy rzece Zimnicy na Osiedlu “D” w Lubinie; oczyszczenie stawu z wieloletniego zamulenia i zanieczyszczenia mechanicznego jest niezbędne dla poprawy stanu środowiska naturalnego tego zbiornika, ochrony roślinności wodnej oraz pełnienia funkcji zbiornika małej retencji lub zbiornika przeciwpowodziowego;
  • renowacja rzeki Zimnicy i Baczyny; cieki wodne na terenie naszego miasta wymagają renowacji i odbudowy wzmocnień; należy przywrócić je do stanu uregulowanego, co spowoduje zmniejszenie zagrożenia powodziowego oraz poprawi system sieci kanalizacji deszczowej na terenie miasta; dotyczy to w szczególności rzeki Zimnicy na odcinku przebiegającym przez POD “Słonecznik” w Lubinie.

Gospodarka odpadami:

  • organizacja zbiórki zużytych świetlówek w placówkach oświatowych w Lubinie oraz pochodzących z oświetlenia ulicznego; w ramach tego zadania planuje się zakup stosownych pojemników na odpady, przeprowadzenie zbiórki oraz przekazanie do unieszkodliwienia zebranych odpadów niebezpiecznych stosownemu, uprawnionemu odbiorcy; zakres zadania uzależniony będzie od ilości placówek oświatowych mających uregulowaną gospodarkę odpadami niebezpiecznymi – zgodnie z ustawą o odpadach;
  • kampania odpadowa “Czystość dla Lubina”; kampania prowadzona jest od 1997 roku i obejmuje zbiórkę puszek aluminiowych i baterii w szkołach na terenie Lubina, promuje selektywna zbiórkę odpadów zarówno tych, które stanowią cenny surowiec wtórny, jak i tzw. odpadów problemowych; elementem kampanii jest również przekazanie zgromadzonych baterii do unieszkodliwienia uprawnionemu odbiorcy;
  • wprowadzenie selektywnej zbiórki odpadów na terenie naszego miasta; wdrożenie tego typu przedsięwzięcia w prowadzoną obecnie na terenie miasta gospodarkę odpadami komunalnymi jest niezbędne; obowiązek selektywnej zbiórki odpadów komunalnych nakłada na gminy zarówno ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 1996 r. Nr 132, poz. 622 z późn. zm.), jak i ustawa z dnia 27 czerwca 1997 r. o odpadach (Dz. U. z 1997 r. Nr 96, poz.592 z późn. zm.); zadanie to jest dużym przedsięwzięciem wymagającym znacznego nakładu środków (z Gminnego Funduszu planuje się przeznaczyć na ten cel ok. 130 000,00 zł);

pierwszym jego etapem będzie przeprowadzenie pilotażowej selektywnej zbiórki odpadów komunalnych na terenie wybranego osiedla; dobrze przeprowadzony pilotaż będzie pomocny w prawidłowym wdrażaniu selektywnej zbiórki w pozostałych rejonach naszego miasta.

Oczyszczanie miast i wsi:

  • usuwanie “dzikich wysypisk” z terenu miasta; dzikie wysypiska tworzą się w wielu rejonach Lubina; ich usuwanie jest konieczne dla utrzymania właściwych warunków sanitarnych, odpowiedniej estetyki oraz ochrony wód, gleby i powietrza przed zanieczyszczeniem;
  • organizowanie akcji porządkowych na terenie miasta (“Sprzątanie Lubina”, “Sprzątanie Świata”); organizowanie tego typu przedsięwzięć jest zasadne z wielu względów; przyczynia się zarówno do zachowania czystości i porządku w mieście, jak i wzmacniania świadomości ekologicznej dzieci, młodzieży oraz dorosłych uczestniczących w sprzątaniu.

Utrzymanie zieleni w miastach i gminach:

  • urządzanie i utrzymywanie terenów zieleni, zadrzewień i zakrzewień; na terenie miasta znajduje się wiele terenów “zielonych”, które należy utrzymywać w należytym stanie; w ramach przedmiotowego zadania planuje się również zakup materiału szkółkarskiego i innych materiałów pomocniczych oraz wykonanie nasadzeń uzupełniających (dosadzenie “wypadów, roślin ukradzionych i zniszczonych), a także pielęgnację drzewostanu wysokiego.

Ochrona powietrza atmosferycznego:

  • likwidacja ogrzewania piecowego w budynkach wielorodzinnych wspólnot mieszkaniowych zarządzanych przez Zakład Gospodarki Mieszkaniowej w Lubinie; w ramach tej inwestycji dokonana zostanie zamiana ogrzewania węglowego na gazowe, bardziej przyjazne środowisku naturalnemu, obniżona zostanie emisja do powietrza atmosferycznego znacznej ilości zanieczyszczeń gazowych i pyłowych; modernizacji poddane zostaną tzw. niskie emitory z rejonu ulic Chocianowskiej, Towarowej i Odrodzenia.

Pozostała działalność:

  • dofinansowanie zakupu specjalistycznej aparatury i odczynników dla Powiatowej Stacji Sanitarno--Epidemiologicznej w Lubinie w ramach monitoringu zanieczyszczeń środowiska; PSSE w Lubinie jest jedyną jednostką organizacyjną prowadzącą monitoring powietrza atmosferycznego na terenie naszego miasta; warunki środowiskowe i zdrowotne naszego regionu sprawiają, iż konieczne jest zwiększenie i zróżnicowanie badań związanych z określeniem stanu środowiska; prowadzenie odpowiedniej ilości pomiarów wymaga zakupu dodatkowej aparatury, w tym m.in. aspiratora do poboru prób powietrza, cieplarki, p-H – metrów, szkła laboratoryjnego i odczynników chemicznych; w ramach współpracy PSSE w Lubinie od roku ubiegłego przekazuje regularnie do Urzędu Miejskiego w Lubinie bieżące informacje na temat wyników prowadzonych przez siebie badań powietrza atmosferycznego; będzie również przekazywać dane dotyczące jakości wody pitnej;
  • opinie, ekspertyzy i oceny z zakresu ochrony środowiska oraz badania kontrolno-pomiarowe stanu środowiska; w ramach tego zadania wykonywane są specjalistyczne badania stanu środowiska oraz opinie, ekspertyzy i oceny wynikające z konieczności rozwiązywania istotnych, z punktu widzenia ochrony środowiska, bieżących spraw naszego miasta i jego mieszkańców; opiniowania pod kątem ochrony środowiska (w tym obiektów budowlanych) wymagają przede wszystkim plany ruchów kopalń, programy eksploatacji złóż w filarze ochronnym miasta, pomiary wynikające z monitorowania drgań gruntu od wstrząsów górniczych oraz inne sprawy związane z prowadzeniem eksploatacji kopalin;
  • eksploatacja, konserwacja, naprawa urządzenia do monitoringu drgań gruntu, wynikających ze wstrząsów górniczych; z uwagi na upłynięcie terminu gwarancji na akcelerometr przeznaczony do monitoringu drgań gruntu wynikających ze wstrząsów górniczych, należy zabezpieczyć środki na prowadzenie bieżącego serwisu tego urządzenia i usuwanie ewentualnych awarii;
  • monitorowanie składu gazu wysypiskowego na nieczynnym i zrekultywowanym składowisku odpadów komunalnych w Lubinie; zadanie to ma na celu określenie stopnia zagrożenia środowiska gazami “produkowanymi” przez nieczynne wysypisko, znalezienie metod przeciwdziałania ewentualnemu zagrożeniu lub określenie sposobu zagospodarowania terenu w przypadku stwierdzenia znikomej uciążliwości składowiska;
  • tworzenie programu zrównoważonego rozwoju oraz ochrony środowiska dla Gminy Miejskiej Lubin; tworzenie planu akustycznego Lubina oraz innych opracowań określających stan środowiska naturalnego naszego miasta; ustawa z dnia 31 stycznia 1980 r. o ochronie i kształtowaniu środowiska (tekst jednolity Dz. U. z 1994 r. Nr 49, poz.196 z późniejszymi zmianami) nakłada na gminy obowiązek opracowania programu zrównoważonego rozwoju ochrony środowiska; w roku bieżącym przeprowadzono szereg działań wstępnych do tworzenia takiego programu – zakończono inwentaryzację przyrodniczą miasta Lubina, wykonano opracowanie p.n. “Program gospodarki odpadami komunalnymi w Gminie Miejskiej Lubin”, zorganizowano na ten temat seminarium szkoleniowe dla przedstawicieli różnych środowisk naszego miasta; w trakcie przygotowania jest projekt uchwały o przystąpieniu do tworzenia programu zrównoważonego rozwoju oraz ochrony środowiska dla Gminy Miejskiej Lubin; uzyskanie ostatecznego kształtu programu wymaga podejmowania szeregu dodatkowych działań o charakterze inwentaryzacyjnym oraz planistycznym (np. plan akustyczny Lubina), a prawidłowa ich realizacja odpowiedniego nakładu środków oraz udziału specjalistycznych firm consultingowych;
  • tworzenie projektu planu zaopatrzenia miasta Lubina w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe; planowanie i organizowanie zaopatrzenia gminy w ciepło należy do zadań własnych gminy wynikających z ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne (Dz. U. z 1997 r. Nr 54, poz. 348 z późniejszymi zmianami); na zarządzie gminy ciąży obowiązek opracowania projektu założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe; po dopełnieniu stosownej procedury określonej przez przytoczoną wyżej ustawę rada gminy uchwala końcowy projekt planu zaopatrzenia gminy w ciepło; projekt założeń do planu powinien określać m.in. przedsięwzięcia racjonalizujące użytkowanie ciepła, energii elektrycznej i paliw gazowych, możliwości wykorzystywania istniejących nadwyżek itd., co powinno zaowocować przemyślanym i oszczędnym gospodarowaniem energią, a w konsekwencji faktyczną ochroną środowiska i jego zasobów.