839

UCHWAŁA RADY GMINY DŁUGOŁĘKA

z dnia 27 lutego 2001 r.

zmieniająca uchwałę w sprawie regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy Długołęka

Na podstawie art. 33 ust. 2, w związku z art. 40 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity Dz. U. z 1996 r. Nr 13, poz. 74 ze zm.) Rada Gminy Długołęka na wniosek Zarządu Gminy w Długołęce uchwala:

 

§ 1

W regulaminie organizacyjnym Urzędu Gminy Długołęka stanowiącym załącznik do uchwały nr XXIII/84/ /2000 Rady Gminy Długołęka z dnia 19 kwietnia 2000 r. w sprawie uchwalenia tekstu jednolitego regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy Długołęka wprowadza się następujące zmiany:

1) w § 7 ust. 2:

- pkt 4 otrzymuje brzmienie:

"Wydział Architektury i Budownictwa (AiB)",

- po pkt 6 dodaje się pkt 7 w brzmieniu:

"Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska (GKiOŚ)",

2) w § 8 ust. 1a pkt 1 otrzymuje brzmienie:

"1) Biura Obsługi, Służby Bezpieczeństwa i Higieny Pracy oraz Obrony Cywilnej, Radcy Prawnego, Wydziału Architektury i Budownictwa, Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska, USC, Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych - Wójt",

3) § 21 otrzymuje następujące brzmienie:

Wydział Architektury i Budownictwa

Do zadań Wydziału Architektury i Budownictwa należy:

1. Realizacja polityki przestrzennej gminy w szczególności poprzez:

1) przygotowywanie materiałów do studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,

2) przygotowywanie materiałów niezbędnych do sporządzania projektów planów zagospodarowania przestrzennego,

3) koordynacja i obsługa działań związanych z uzgodnieniami projektu planu oraz wprowadzaniem zadań rządowych do miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego, jak również opiniowanie planów zagospodarowania przestrzennego województwa,

4) przechowywanie planu zagospodarowania przestrzennego oraz wydawanie odpisów i wypisów,

5) prowadzenie i aktualizacja rejestru miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego,

6) ocena zmian w zagospodarowaniu przestrzennym gminy i przygotowanie wyników tej oceny oraz analiza wniosków w sprawach sporządzenia lub zmiany planu zagospodarowania przestrzennego,

7) prowadzenie spraw związanych z roszczeniami finansowymi wynikającymi z ustaleń planów zagospodarowania przestrzennego.

2. Prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań wynikających z ustawy - o zagospodarowaniu przestrzennym.

3. Prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań wynikających z przepisów prawa budowlanego i nadzór nad ich przestrzeganiem.

4. Rejestrowanie decyzji dotyczących zagospodarowania terenu, wydawanych przez inne organy

 

 

 

administracji publicznej oraz analizowanie ich zgodności z ustalonymi warunkami zabudowy i zagospodarowania terenu.

5. Prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań z zakresu ochrony dóbr kultury i muzeów.

6. Orzekanie o samodzielności lokali mieszkalnych i przeznaczonych na inne cele niż mieszkalne.

4) po § 21 dodaje się § 21a w brzmieniu:

"1. W Wydziale Architektury i Budownictwa tworzy się Referat Techniczno-Inwestycyjny.

2. Do zadań Referatu Techniczno-Inwestycyjnego należy:

1) nadzór nad przebiegiem i rozwojem inwestycji gminy,

2) ustalenie trybów przetargów dotyczących wykonania dokumentacji technicznej oraz robót budowlano-montażowych oraz nadzór nad przeprowadzanymi przetargami,

3) realizacja zadań gminy związanych z zamówieniami publicznymi,

4) przeprowadzenie procesów przygotowania inwestycji gminnych, ich realizacja oraz koordynacja,

5) zawieranie umów dotyczących prowadzonych inwestycji i remontów,

6) nadzór nad efektywnym wykorzystaniem środków finansowych i materiałów przeznaczonych na zadania inwestycyjne, remontowo-budowlane, modernizacyjne i inne zgodnie z planem budżetu oraz realizacja tych zadań,

7) organizowanie odbiorów końcowych inwestycji ich rozliczanie oraz przekazywanie obiektów użytkownikom,

8) prowadzenie nadzoru ogólnego nad inwestycjami realizowanymi przez jednostki organizacyjne gminy oraz przez inwestorów zastępczych,

9) prowadzenie spraw z zakresu ochrony przeciwpożarowej,

10) prowadzenie spraw związanych z drogami publicznymi,

11) nadzór nad budową, konserwacją i utrzymaniem dróg gminnych, ulic, mostów i placów oraz nadzór nad ich eksploatacją,

12) wnioskowanie w sprawach zaliczania dróg do właściwych kategorii oraz zmiany i zabezpieczenia ich prawidłowej eksploatacji,

13) wydawaniem zezwoleń na zajmowanie pasa drogowego dróg gminnych i lokalnych,

14) wspomaganie lokalnych inicjatyw w zakresie budowy infrastruktury technicznej oraz remontów, koordynowanie ich realizacji.

5) po § 22 dodaje się § 22a w brzmieniu:

Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska

Do zadań Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska należy:

1. Gospodarka gminnymi zasobami lokali mieszkalnych i użytkowych.

2. Prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem targowisk i hal.

3. Nadzór nad utrzymaniem gminnych obiektów użyteczności publicznej.

4. Przygotowywanie i wprowadzenie nieruchomości do obrotu cywilnoprawnego, w tym sprzedaż i oddawanie w użytkowanie wieczyste oraz dzierżawa nieruchomości gminnych.

5. Wykonywanie zadań związanych z regulacją stanów prawnych nieruchomości.

6. Wykonywanie zadań związanych z nabywaniem gruntów do zasobów gminy.

7. Nadawanie numeracji porządkowej nieruchomościom, prowadzenie ewidencji nazw miejscowości i ulic.

8. Podejmowanie działań na rzecz intensyfikacji produkcji rolnej.

9. Koordynacja gospodarki nasiennej i współpraca z odpowiednimi służbami w zakresie zwalczania zaraźliwych chorób roślin.

10. Prowadzenie spraw związanych z kontrolowanym rozrodem zwierząt gospodarskich.

11. Współpraca ze służbą weterynaryjną w zakresie zwalczania zaraźliwych chorób zwierzęcych.

12. Utrzymywanie i nadzorowanie urządzeń wodno--melioracyjnych.

13. Ochrona i kształtowanie środowiska oraz ochrona i rekultywacja gruntów rolnych zdewastowanych i zdegradowanych, w szczególności poprzez:

1) wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów,

2) ochronę środowiska przed odpadami,

3) ochronę powietrza atmosferycznego,

4) prowadzenie racjonalnej gospodarki wodnej,

5) utrzymania porządku i czystości.

14. Prowadzenie spraw w zakresie wyłączenia gruntów z produkcji rolnej i leśnej.

15. Obsługa Gminnego Komitetu Przeciwpowodziowego.

16. Współpraca z Zakładem Usług Komunalnych Spółka z o.o. z ramienia Zarządu, jako Zgromadzenia Wspólników.

6) załącznik nr 1 stanowiący "Schemat struktury organizacyjnej urzędu" otrzymuje treść zgodnie z załącznikiem do niniejszej uchwały.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Gminy Długołęka.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

PRZEWODNICZĄCY

RADY GMINY

TADEUSZ POLAK