800 UCHWAŁA RADY MIEJSKIEJ W PIEŃSKU z dnia 27 kwietnia 2001 r. w sprawie określenia zasad gospodarowania nieruchomościami wchodzącymi w skład zasobu mieszkaniowego gminy, rozdziału kompetencji właścicielskich i zarządzających oraz przekazania zadań niezwiązanych z gospodarowaniem zasobem mieszkaniowym, wykonywanych dotychczas przez Na podstawie art. 18 ust. 9 lit. a i art. 40 ust. 2 pkt 3, ustawy z dnia |
§ 1
Definicje pojęć użytych w niniejszej uchwale:
1) Zasób mieszkaniowy gminy
2) Gospodarowanie nieruchomościami wchodzącymi w skład zasobu mieszkaniowego gminy należy rozumieć jako zespół czynności związanych z eksploatacją, technicznym utrzymaniem, korzystaniem z nieruchomości oraz rozporządzaniem nią, obejmujący kompetencje właścicielskie i zadania związane z zarządzaniem.
3) Zarządzanie nieruchomością
– należy przez to rozumieć działalność zawodową wykonywaną przez zarządców na zasadach określonych w ustawie o gospodarce nieruchomościami. Polega ono na podejmowaniu wszelkich decyzji i dokonywaniu wszelkich czynności zmierzających do utrzymania nieruchomości w stanie niepogorszonym zgodnie z jej przeznaczeniem, jak również do uzasadnionego inwestowania w tą nieruchomość.4) Zarządca nieruchomości
– należy przez to rozumieć osobę fizyczną posiadającą licencję zawodową nadaną w trybie przepisów ustawy o gospodarce nieruchomościami. Podmioty gospodarcze mogą prowadzić działalność w zakresie zarządzania nieruchomościami, jeśli zarządzanie będzie wykonywane przez osoby posiadające licencje zawodowe.5) Zarząd wspólnotą mieszkaniową – należy przez to rozumieć sposób zarządzania nieruchomością należącą do wspólnoty mieszkaniowej.
§ 2
Nieruchomościami wchodzącymi w skład zasobu mieszkaniowego miasta gospodaruje Zarząd Miasta jako reprezentant właściciela, opierając się na następujących zasadach:
1) utrzymania zasobu w należytym stanie technicznym i zaspokojeniu potrzeb remontowych,
2) zapewnienia, stałego i nieprzerwanego świadczenia usług w zakresie zarządzania zasobem,
3) zapewnienia skutecznego nadzoru i kontroli nad działalnością zarządców i realizacją ich zadań,
4) podnoszenia jakości wykonywanych usług w zakresie zarządzania zasobem oraz utrzymania korzystnych parametrów ekonomicznych tego zarządzania,
5) zaspakajania potrzeb mieszkaniowych poprzez racjonalne wykorzystanie zasobu mieszkaniowego.
§ 3
1. Kompetencje właścicielskie wobec nieruchomości wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy w imieniu Zarządu Miasta sprawuje na podstawie pełnomocnictwa Naczelnik Wydziału GRB przy pomocy wydziału.
2. Do kompetencji właścicielskich zalicza się w szczególności:
1) zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych poprzez m.in. przeprowadzenie procedury kwalifikacji mieszkań oraz osób oczekujących na mieszkanie i zawieranie umów najmu lokali mieszkalnych,
2) nadzoru i koordynację obsługi mieszkańców,
3) planowanie, weryfikację, zatwierdzanie i koordynację dochodów i wydatków z lokali mieszkalnych,
4) reprezentację interesów miasta, jako właściciela we wspólnotach mieszkaniowych,
5) weryfikację i zatwierdzanie planów oraz koordynację wykonania remontów modernizacji, wyburzeń oraz remontów kapitalnych, budynków tworzących mieszkaniowy zasób gminy,
6) nadzór nad wykonaniem i rozliczaniem remontów zleconych zarządcom nieruchomości lub innym wykonawcom,
7) zatwierdzenie planów i koordynację zagospodarowania wnętrz blokowych,
8) udział w sporządzaniu i realizacji planów rewitalizacji i rewaloryzacji zasobów mieszkaniowych,
9) przygotowanie i przeprowadzenie postępowań przetargowych oraz bezprzetargowych na zarządzanie nieruchomościami oraz na wykonanie innych czynności związanych z zarządzaniem,
10) nadzór i kontrolę pracy zarządców nieruchomości,
11) upowszechnianie i wprowadzanie w życie standardów w zakresie zarządzania nieruchomościami,
12) reprezentowanie gminy w sporach między nią
a zarządcami nieruchomości,
13) inne czynności z zakresu gospodarowania zasobem mieszkaniowym wynikające z odrębnych przepisów prawa.
§
41. Zarządzanie nieruchomościami wchodzącymi w skład mieszkaniowego zasobu gminy zostanie powierzone zarządcom.
2. W ramach czynności określonych w ust. 1 zostaną zlecone następujące zadania:
1) prowadzenie ewidencji nieruchomości i ich użytkowników,
2) utrzymanie nieruchomości i terenów do nich przyległych w należytym stanie technicznym oraz sanitarno-porządkowym,
3) wykonywanie czynności związanych z naliczaniem należności za nieruchomości oraz prowadzenie windykacji tych należności,
4) wykonywanie czynności prawnych w imieniu gminy związanych z obsługą najemców, na podstawie odrębnych pełnomocnictw udzielanych przez Zarząd Miasta i Gminy,
5) zawieranie umów na dostawę mediów i usług komunalnych dla użytkowników nieruchomości,
6) wykonywanie konserwacji i drobnych remontów w zakresie ustalonym w umowie zarządzania,
7) typowanie i realizowanie remontów zlecanych przez gminę,
8) sporządzanie planu zarządzania budynkiem dla poszczególnych nieruchomości,
9) wykonywanie przeglądów technicznych i kontroli stanu technicznego w zakresie określonym odrębnymi przepisami,
10) wykonywanie innych usług na rzecz użytkowników nieruchomości, związanych z zarządzaniem nieruchomościami,
11) inne wynikające z odrębnych przepisów prawa.
3. Zarządcy nieruchomości przy wykonywaniu czynności określonych w ust. 2 mogą korzystać z mienia komunalnego w zakresie niezbędnym do wykonywania zarządzenia i określonym w umowie o zarządzaniu nieruchomościami oraz innych umowach zawartych pomiędzy nimi a gminą.
4. Zarządca będzie wybierany w trybie ustawy o zamówieniach publicznych.
5. Szczegółowe zasady wykonywania zarządu określa umowa, projekt której zostanie przyjęty uchwałą Zarządu Miasta i Gminy.
§ 5
Zadania związane z realizacją kompetencji właścicielskich i zarządzających zostaną przekazane protokolarnie właściwym podmiotom przez likwidatora Zakładu Administracji Budynków Komunalnych w Pieńsku do dnia 30.06.2001 r.
§ 6
1. Zadania niezwiązane z gospodarowaniem zasobem mieszkaniowym wykonywane dotychczas przez Zakład Administracji Budynków Komunalnych zostaną przekazane według kompetencji właściwym jedno-
stkom organizacyjnym miasta i gminy w szczególności:
1) wykonywanie prac związanych z organizacyj-
no-technicznym zabezpieczeniem wyrobów, referendów,
2) sprawy z zakresu obrony cywilnej i obronności,
3) akcje kurierskie,
4) realizacja zadań z zakresu ochrony przeciwpowodziowej,
5) czynności związane z utrzymaniem terenów zielonych oraz rekreacyjnych.
2. Sprawy określone w ust. 1 zostaną przekazane do 30 czerwca 2001 r. protokolarnie przez likwidatora Zakładu Administracji Budynków Komunalnych.
§ 7
Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Miasta
i Gminy.
§ 8
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.
PRZEWODNICZĄCY |
RADY MIEJSKIEJ |
JERZY LISIAK |