789

UCHWAŁA RADY GMINY MŚCIWOJÓW

z dnia 29 maja 2001 r.

w sprawie zmian regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy Mściwojów

       Na podstawie art. 33 ust. 2, art. 40 ust. 2 pkt 2 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 1996 r. Nr  13, poz. 74, Nr 58, poz. 261, Nr 106, poz. 496, Nr 132, poz. 622; z 1997 r. Nr 9, poz. 43, Nr 106, poz. 679, Nr 107, poz. 686, Nr 113, poz. 734, Nr 123, poz. 775; z 1998 r. Nr 155, poz. 1014, Nr 162, poz. 1126; z 2000 r. Nr 26, poz. 306, Nr 48, poz. 552, Nr 62, poz. 718, Nr 88, poz. 985, Nr 91, poz. 1009, Nr 95, poz. 1041; z 2001 r. Nr 45, poz. 497) Rada Gminy Mściwojów uchwala, co następuje:


§ 1

W załączniku do uchwały nr IX/69/99 Rady Gminy Mściwojów z dnia 11 czerwca 1999 r. wprowadza się następujące zmiany:

1.  W dziale 111 WEWNĘTRZNA STRUKTURA ORGANIZACYJNA URZĘDU § 13 i § 15 otrzymuje brzmienie:

㤠13

W urzędzie funkcjonują:

1) Referat Budżetu i Finansów (BF),

2) samodzielne stanowiska pracy:

a) stanowisko ds. samorządowych (SM),

b) stanowisko ds. kadr i bhp (KP),

c)  stanowisko ds. oświaty, zdrowia i sportu (OZ),

d) stanowisko ds. promocji gminy i archiwum (PA),

e) stanowisko ds. kancelaryjno-techicznych (KT),

f)   stanowisko ds. inwestycji, planowania przestrzennego i gospodarki komunalnej (IP),

g) stanowisko ds. lokalowych i społecznych (LS),

h)  stanowisko ds. ochrony środowiska i zamówień publicznych (OŚ),

i)   stanowisko ds. gospodarki nieruchomościami i drogownictwa (GN),

j)   stanowisko ds. rolnictwa i melioracji (RM),

k)  stanowisko ds. USC, OC i ppoż. (USC, OC, PP),

l)   stanowisko ds. ewidencji ludności i wojskowych (EL),

ł)   informatyk (I).

Podporządkowanie poszczególnych stanowisk pracy określa schemat stanowiący załącznik nr 1 do regulaminu.

§ 15

Do podstawowego zakresu działania:

I.   Referatu Budżetu i Finansów, którego kierownikiem jest skarbnik gminy, należy w szczególności:

1) opracowywanie projektów budżetu oraz nadzór realizacji budżetu gminy,

2) prowadzenie analiz dochodów i wydatków gminy oraz przedkładanie wniosków w przedmiocie gospodarki finansowej zarządowi i radzie gminy,

3) wymierzanie i pobór podatków oraz opłat określonych w odrębnych przepisach,

4) sprawowanie nadzoru i kontroli nad gospodarką finansową gminnych jednostek organizacyjnych,

5) prowadzenie rachunkowości wpływów i wydatków budżetowych,

6) wydawanie zaświadczeń o stanie majątkowym i rodzinnym,

7) prowadzenie obsługi księgowo-kasowej,

8) prowadzenie ewidencji składników mienia gminy i udziałów oraz zmian w tym zakresie,

9) rachuba płac pracowników urzędu i jednostek organizacyjnych podporządkowanych radzie gminy,

10) współpraca z instytucjami nadzorującymi gospodarkę finansową gminy,

11) współpraca z bankami finansującymi gminę.

II.  Do stanowiska ds. samorządowych należy w szczególności:

1) obsługa organizacyjno-techniczna rady gminy i jej organów, w tym:

   organizacja posiedzeń komisji i obrad sesji,

   przygotowywanie materiałów pod obrady komisji i sesji,

   organizowanie wykonania uchwał oraz publikacji aktów normatywnych oraz nadzór nad ich realizacją,

   prowadzenie ewidencji interpelacji i wniosków radnych, wniosków samorządów mieszkańców oraz kontrola ich realizacji,

   współpraca z sołtysami i radami sołeckimi,

   prowadzenie spraw związanych z przyjmowaniem i organizacją załatwiania skarg i wniosków obywateli.

 III.   Do stanowiska ds. kadr, bhp należy w szczególności:

1) prowadzenie spraw osobowych pracowników urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych podporządkowanych radzie gminy,

2) gospodarowanie etatami i funduszem wynagrodzeń,

3) prowadzenie ewidencji dyscypliny pracy,

4) zapewnienie właściwych warunków pracy, bhpi ppoż. w urzędzie.

 IV.  Do stanowiska ds. oświaty, zdrowia i sportu należy w szczególności:

1) współpraca z placówkami służby zdrowia,

2) prowadzenie spraw w zakresie oświaty,

3) sprawowanie nadzoru nad działalnością klubów sportowych,

4) prowadzenie spraw w zakresie kultury oraz koordynacja działalności gminnych placówek kulturalnych.

  V. Do stanowiska ds. promocji gminy i archiwum należy w szczególności:

1) prowadzenie spraw związanych z promocją gminy,

2) prowadzenie spraw w zakresie turystyki,

3) prowadzenie archiwum zakładowego.

 VI.  Do stanowiska ds. kancelaryjno-technicznych należy w szczególności:

1) prowadzenie kancelarii urzędu,

2) prowadzenie centralnych rejestrów w urzędzie.

VII.  Do stanowiska ds. inwestycji, planowania przestrzennego i gospodarki komunalnej należy w szczególności:

1) inicjowanie przedsięwzięć gospodarczych,

2) prowadzenie i koordynacja prac związanych z planowaniem przestrzennym,

3) współdziałanie w sprawach nadzoru urbanistyczno-architektonicznego i budowlanego,

4) nadzór nad sprawnym funkcjonowaniem urządzeń infrastruktury technicznej i ich eksploatacją,

5) przygotowywanie terenów budowlanych, współdziałanie z innymi podmiotami realizującymi inwestycje na terenie gminy,

6) koordynowanie i wspieranie przedsięwzięć inwestycyjnych i remontów oraz rozwoju budownictwa wiejskiego,

7) prowadzenie ewidencji faktur poniesionych nakładów w realizacji inwestycji i remontów,

8) rozliczanie inwestycji po ich zakończeniu celem wprowadzenia na środki trwałe,


9) prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem dokumentacji projektowo-kosztorysowej,

10)  przygotowywanie wniosków do instytucji i organizacji współfinansujących zadania inwestycyjne realizowane przez gminę.

VIII. Do stanowiska ds. lokalowych i społecznych należy w szczególności:

1) dbałość os tan komunalnych zasobów mieszkaniowych i użytkowych, jak również gospodarka tymi zasobami,

2) prowadzenie rozliczeń dodatków mieszkaniowych,

3) ewidencjonowanie działalności gospodarczej,

4) wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.

 IX.  Do stanowiska ds. ochrony środowiska i zamówień publicznych należy w szczególności:

1) realizowanie zadań w zakresie ochrony środowiska,

2) prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem czystości i porządku na terenie gminy,

3) prowadzenie spraw związanych z eksploatacją złóż i kopalin,

4) prowadzenie spraw z zakresu realizacji ustawy o zamówieniach publicznych, w tym prowadzenie rejestru realizowanych zamówień,

5) prowadzenie spraw związanych z zarządem, ochroną i utrzymaniem gminnych obiektów zabytkowych.

X. Do stanowiska ds. gospodarki nieruchomościami i drogownictwa należy w szczególności:

1) prowadzenie spraw z zakresu gospodarki nieruchomościami komunalnymi (zbywanie i nabywanie),

2) prowadzenie spraw obrotu, ewidencji gruntówi budynków,

3) prowadzenie operatu numeracji i nazewnictwa nieruchomości,

4) prowadzenie spraw związanych z zarządem współwłasności,

5) prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem funkcjonowania dróg publicznych i gminnych.

 XI.  Do stanowiska ds. rolnictwa i melioracji należy w szczególności:

1) inicjowanie przedsięwzięć na rzecz wzrostu produkcji rolnej,

2) prowadzenie spraw z zakresu produkcji roślinnej, zwierzęcej i ochrony roślin,

3) współpraca ze służbami działającymi na rzecz rolnictwa,

4) zwalczanie skutków klęsk żywiołowych w rolnictwie,

5) koordynowanie i nadzór prac związanych z melioracją gruntów,

6) prowadzenie ewidencji i urządzeń wodno-melioracyjnych,

7) koordynowanie prac komitetu przeciwpowodziowego.

 XII.   Do stanowiska ds. ewidencji ludności i wojskowych należy w szczególności:

1) ewidencja ruchu ludności i wydawanie dowodów tożsamości,

2) prowadzenie spraw wojskowych,

3) zapewnienie przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych.

XIII.    Do stanowiska ds. USC, OC, ppoż. należy w szczególności:

1) prowadzenie spraw z zakresu Urzędu Stanu Cywilnego,

2) wykonywanie zadań z zakresu obrony cywilnej i obronności kraju,

3) prowadzenie spraw związanych z ochroną przeciwpożarową,

4) prowadzenie spraw z zakresu bezpieczeństwa i porządku publicznego.

XIV.  Do informatyka należy bieżący nadzór nad sprawnym funkcjonowaniem sieci komputerowej funkcjonującej w urzędzie”.

2.  W załączniku nr 2 do regulaminu organizacyjnego Urzędu Gminy ZASADY I TRYB POSTĘPOWANIA PRZY OPRACOWYWANIU I WYDAWANIU AKTÓW PRAWNYCH § 4 otrzymuje brzmienie:

㤠4

1.  Zasady i tryb ogłaszania aktów prawa miejscowego określa ustawa z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. Nr 62, poz. 718).

2.  Akty normatywne, zawierające przepisy powszechnie obowiązujące, ogłaszane w dzienniku urzędowym wchodzą w życie po upływie czternastu dni od dnia ich ogłoszenia, chyba że dany akt normatywny określi termin dłuższy.

3.  Urząd Gminy prowadzi zbiór przepisów gminnych dostępny do powszechnego wglądu w jego siedzibie”.

§ 2

Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Gminy Mściwojów.

§3

Zmiana wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia uchwały w Dzienniku Urzędowym Województwa Dolnośląskiego.

 

PRZEWODNICZĄCA

RADY GMINY

 

WANDA GOŁĘBIOWSKA


 

 



Załącznik nr 1 do uchwały Rady Gminy Mściwojów z dnia 29 maja 2001 r. (poz. 789)